Study plan - Disapproved

Academic year:
2023/2024
Study programme:
wXAJL23m - učiteľstvo anglického jazyka a literatúry - (učiteľské štúdium, magisterský II. st., externá forma)
Study field:
Teacher Training and Education Science
Person responsible for the delivery, development and quality of the study programme: prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. - subprogramme učiteľstvo anglického jazyka a literatúry
 

Study section
Compulsory courses

Block - mAJL Min. 108  Credits
Abbreviation Name Current Credit Range End Year Sem. Symptom Prerequisites Teacher
KAJK/mAJL001/22  Didactics of Language Competences (phonological, grammar, lexical and semantic)   6 1P + 2S    Harťanská, Kováčiková, Hrdličková,  
KAJK/mAJL003/22  Anglophone Literature 1   4 2S  PH      Dostálová, Židová,  
KAJK/mAJL004/22  Teaching English to Teenagers, Adults and Seniors   5 1P + 1S    Kováčiková, Kováčiková, Grofčíková, Grofčíková,  
KAJK/mAJL005/22  Didactics of Communicative Language Skills and Strategies (listening and reading comprehension, writing and speaking)   6 1P + 2S    Kováčiková, Harťanská, Kamenická, Harťanská, Kováčiková,  
KAJK/mAJL006/22  Didactics of Psycholingual Competences   5 1P + 1S    Kráľová, Kráľová, Kamenická,  
KAJK/mAJL007/22  Teaching English to Very Young and Young Learners   6 1P + 2S    Kováčiková, Kováčiková, Grofčíková, Grofčíková,  
KAJK/mAJL008/22  Anglophone Literature 2   4 2S  PH      Dostálová, Židová,  
KAJK/mAJL009/22  Methodology of Teaching Sociolinguistic and Pragmatic Competences   5 1P + 1S      Harťanská, Harťanská, Sándorová, Sándorová, Burcl,  
KAJK/mAJL002/22  Methodology of Teaching Children’s and Juvenile Literature in the English Language   5 2S  PH    Sándorová, Židová,  
KAJK/mAJL010/22  Stylistics   4 2S  PH      Kráľová, Dostálová,  
KAJK/mAJL011/22  Anglophone Literature 3   4 2S  PH      Dostálová, Židová,  
KAJK/mAJL001/22  Didactics of Language Competences (phonological, grammar, lexical and semantic)   6 1P + 2S    Harťanská, Kováčiková, Hrdličková,  
KAJK/mAJL003/22  Anglophone Literature 1   4 2S  PH      Dostálová, Židová,  
KAJK/mAJL004/22  Teaching English to Teenagers, Adults and Seniors   5 1P + 1S    Kováčiková, Kováčiková, Grofčíková, Grofčíková,  
KAJK/mAJL005/22  Didactics of Communicative Language Skills and Strategies (listening and reading comprehension, writing and speaking)   6 1P + 2S    Kováčiková, Harťanská, Kamenická, Harťanská, Kováčiková,  
KAJK/mAJL006/22  Didactics of Psycholingual Competences   5 1P + 1S    Kráľová, Kráľová, Kamenická,  
KAJK/mAJL007/22  Teaching English to Very Young and Young Learners   6 1P + 2S    Kováčiková, Kováčiková, Grofčíková, Grofčíková,  
KAJK/mAJL008/22  Anglophone Literature 2   4 2S  PH      Dostálová, Židová,  
KAJK/mAJL009/22  Methodology of Teaching Sociolinguistic and Pragmatic Competences   5 1P + 1S      Harťanská, Harťanská, Sándorová, Sándorová, Burcl,  
KAJK/mAJL002/22  Methodology of Teaching Children’s and Juvenile Literature in the English Language   5 2S  PH    Sándorová, Židová,  
KAJK/mAJL010/22  Stylistics   4 2S  PH      Kráľová, Dostálová,  
KAJK/mAJL011/22  Anglophone Literature 3   4 2S  PH      Dostálová, Židová,  


Block - Semináre k diplomovej práci Min. 8  Credits
Abbreviation Name Current Credit Range End Year Sem. Symptom Prerequisites Teacher
KAJK/mSDP1/22  Master’s Thesis Seminar 1   2 2S      Sándorová, Dostálová, Židová, Kamenická, Kováčiková, Kráľová, Harťanská, Burcl, Hrdličková, Chválová,  
KAJK/mSDP2/22  Master’s Thesis Seminar 2   2 2S      Sándorová, Dostálová, Židová, Kamenická, Kováčiková, Kráľová, Harťanská, Burcl, Hrdličková, Chválová,  
KAJK/mSDP1/22  Master’s Thesis Seminar 1   2 2S      Sándorová, Dostálová, Židová, Kamenická, Kováčiková, Kráľová, Harťanská, Burcl, Hrdličková, Chválová,  
KAJK/mSDP2/22  Master’s Thesis Seminar 2   2 2S      Sándorová, Dostálová, Židová, Kamenická, Kováčiková, Kráľová, Harťanská, Burcl, Hrdličková, Chválová,  


Block - Pedagogická prax Min. 20  Credits
Abbreviation Name Current Credit Range End Year Sem. Symptom Prerequisites Teacher
KAJK/mPRAX11/22  Pedagogická prax II. – výstupová   2 40sC  PH      Kováčiková,  
KAJK/mPRAX12/22  Teaching Practice III. - Final B   2 40sC  PH      Kováčiková,  
KAJK/mPRAX13/22  Teaching Practice IV. - Continuous   6 120sC  PH      Kováčiková,  
KAJK/mPRAX11/22  Pedagogická prax II. – výstupová   2 40sC  PH      Kováčiková,  
KAJK/mPRAX12/22  Teaching Practice III. - Final B   2 40sC  PH      Kováčiková,  
KAJK/mPRAX13/22  Teaching Practice IV. - Continuous   6 120sC  PH      Kováčiková,  

 
Compulsory elective courses

Block - mAJL Min. 24  Credits
Abbreviation Name Current Credit Range End Year Sem. Symptom Prerequisites Teacher
KAJK/mAJL012/22  Didactics of Distance English Learning   3 2S  1, 2      Sándorová, Chválová,  
KAJK/mAJL012/22  Didactics of Distance English Learning   3 2S  1, 2      Sándorová, Chválová,  
KAJK/mAJL013/22  Teaching English to SEN Learners   3 2S  1, 2      Kováčiková, Grofčíková,  
KAJK/mAJL013/22  Teaching English to SEN Learners   3 2S  1, 2      Kováčiková, Grofčíková,  
KAJK/mAJL014/22  Bilingual Education and CLIL   3 2S  1, 2      Kováčiková, Burcl,  
KAJK/mAJL014/22  Bilingual Education and CLIL   3 2S  1, 2      Kováčiková, Burcl,  
KAJK/mAJL015/22  Testing and Assessment in Foreign Language Teaching and Learning   3 2S  1, 2      Hrdličková, Chválová,  
KAJK/mAJL015/22  Testing and Assessment in Foreign Language Teaching and Learning   3 2S  1, 2      Hrdličková, Chválová,  
KAJK/mAJL016/22  Methodology of Intercultural Communicative Competence   3 2S  1, 2      Sándorová, Chválová, Harťanská,  
KAJK/mAJL016/22  Methodology of Intercultural Communicative Competence   3 2S  1, 2      Sándorová, Chválová, Harťanská,  
KAJK/mAJL017/22  Foreign Language Learning Strategies   3 2S  1, 2      Sándorová, Kamenická,  
KAJK/mAJL017/22  Foreign Language Learning Strategies   3 2S  1, 2      Sándorová, Kamenická,  
KAJK/mAJL018/22  Translation in Foreign Language Teaching and Learning   3 2S  1, 2      Chválová, Burcl, Harťanská,  
KAJK/mAJL018/22  Translation in Foreign Language Teaching and Learning   3 2S  1, 2      Chválová, Burcl, Harťanská,  
KAJK/mAJL019/22  Contrastive Linguistics   3 2S  1, 2      Kráľová, Hrdličková,  
KAJK/mAJL019/22  Contrastive Linguistics   3 2S  1, 2      Kráľová, Hrdličková,  
KAJK/mAJL012/22  Didactics of Distance English Learning   3 2S  1, 2      Sándorová, Chválová,  
KAJK/mAJL012/22  Didactics of Distance English Learning   3 2S  1, 2      Sándorová, Chválová,  
KAJK/mAJL013/22  Teaching English to SEN Learners   3 2S  1, 2      Kováčiková, Grofčíková,  
KAJK/mAJL013/22  Teaching English to SEN Learners   3 2S  1, 2      Kováčiková, Grofčíková,  
KAJK/mAJL014/22  Bilingual Education and CLIL   3 2S  1, 2      Kováčiková, Burcl,  
KAJK/mAJL014/22  Bilingual Education and CLIL   3 2S  1, 2      Kováčiková, Burcl,  
KAJK/mAJL015/22  Testing and Assessment in Foreign Language Teaching and Learning   3 2S  1, 2      Hrdličková, Chválová,  
KAJK/mAJL015/22  Testing and Assessment in Foreign Language Teaching and Learning   3 2S  1, 2      Hrdličková, Chválová,  
KAJK/mAJL016/22  Methodology of Intercultural Communicative Competence   3 2S  1, 2      Sándorová, Chválová, Harťanská,  
KAJK/mAJL016/22  Methodology of Intercultural Communicative Competence   3 2S  1, 2      Sándorová, Chválová, Harťanská,  
KAJK/mAJL017/22  Foreign Language Learning Strategies   3 2S  1, 2      Sándorová, Kamenická,  
KAJK/mAJL017/22  Foreign Language Learning Strategies   3 2S  1, 2      Sándorová, Kamenická,  
KAJK/mAJL018/22  Translation in Foreign Language Teaching and Learning   3 2S  1, 2      Chválová, Burcl, Harťanská,  
KAJK/mAJL018/22  Translation in Foreign Language Teaching and Learning   3 2S  1, 2      Chválová, Burcl, Harťanská,  
KAJK/mAJL019/22  Contrastive Linguistics   3 2S  1, 2      Kráľová, Hrdličková,  
KAJK/mAJL019/22  Contrastive Linguistics   3 2S  1, 2      Kráľová, Hrdličková,  


Block - Nový model/typ pedagogickej praxe PPSVZm Min. 8  Credits
Abbreviation Name Current Credit Range End Year Sem. Symptom Prerequisites Teacher
KAJK/N-PRAXU4/22  Prax výučbovo-asistentská I   4 20sC + 20sS  1, 2      Kováčiková,  
KAJK/N-PRAXU4/22  Prax výučbovo-asistentská I   4 20sC + 20sS  1, 2      Kováčiková,  
KAJK/N-PRAXU5/22  Prax výučbovo-asistentská II   4 20sC + 20sS  1, 2      Kováčiková,  
KAJK/N-PRAXU5/22  Prax výučbovo-asistentská II   4 20sC + 20sS  1, 2      Kováčiková,  
KAJK/N-PRAXU4/22  Prax výučbovo-asistentská I   4 20sC + 20sS  1, 2      Kováčiková,  
KAJK/N-PRAXU4/22  Prax výučbovo-asistentská I   4 20sC + 20sS  1, 2      Kováčiková,  
KAJK/N-PRAXU5/22  Prax výučbovo-asistentská II   4 20sC + 20sS  1, 2      Kováčiková,  
KAJK/N-PRAXU5/22  Prax výučbovo-asistentská II   4 20sC + 20sS  1, 2      Kováčiková,  

 
Elective courses
 

State exams
Compulsory courses

Block - Anglicku jazyk a literatúra Min. 48  Credits
Abbreviation Name Current Credit Range End Year Sem. Symptom Prerequisites Teacher
KAJK/SSDPO/22  Master´s Thesis and Its Defence   20   OB         
KAJK/mAJL81/22  Didactics of Language Competences for Different Age Levels   2   SS           
KAJK/mAJL82/22  Methodology of Teaching Sociolinguistic, Pragmatic and Psycholinguistic Competences for Different Age Levels   2   SS           
KAJK/SSDPO/22  Master´s Thesis and Its Defence   20   OB         
KAJK/mAJL81/22  Didactics of Language Competences for Different Age Levels   2   SS           
KAJK/mAJL82/22  Methodology of Teaching Sociolinguistic, Pragmatic and Psycholinguistic Competences for Different Age Levels   2   SS           

 
Compulsory elective courses
 


Such a symbol can occur after the teaching range:
d - Days in a semester
h - Hours in a week
s - Hours in a semester
t - Weeks in a semester
When none of these symbols are given, expected range of teaching is "hours in a week"

Other signs can occur next to the courses of the study programmes
! - course will not be implemented in the given academic year
+ - course will not be implemented, perhaps the next academic year
- - course is implemented for the last time

* - course has more prerequisites


Symptom - Symptom in the study plan :
P - profile courses of the study programme