DOKUMENT
Študijný program AK wAJL22m - učiteľstvo anglického jazyka a literatúry
Štúdium Stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty Dražovská 4, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada kvality UKF
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, 106493, 13213
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
magisterské štúdium, 01 Pedagogika, 0114 Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Pedagogická fakulta UKF v Nitre
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Učiteľstvo a pedagogické vedy, 7605
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
učiteľský študijný program
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
anglický, slovenský (pedagogicko-psychologický základ)
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
dva roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet - 20 študentov v jednom ročníku, skutočný počet uchádzačov – 28 uchádzačov, počet študentov - 23 študentov v jednom ročníku
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (jednoodbor) – magisterský stupeň

-          preukazuje vedomosti a ich pochopenie v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, disponuje lingvistickými (foneticko-fonologickej, lexikálno-sémantickej, morfologicko-syntaktickej a pragmatickej roviny), ďalej interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami, ktoré predstavujú základ alebo príležitosť pre originálnosť pri rozvíjaní a/alebo uplatňovaní koncepcií, často spojených s výskumom,

-          dokáže použiť lingvistické, interkultúrne a didaktické kompetencie v praxi a tvorivo riešiť problémy v nových a neznámych zadaniach, v širších kontextoch presahujúcich tento odbor,

-          má osvojené vedomosti, znalosti komunikačných kompetencií v anglickom jazyku v recepcii, produkcii a interakcii jazyka minimálne na úrovni C1 podľa SERR ,

-          vie komunikovať informácie, koncepcie, problémy a riešenia odbornému a laickému publiku ohľadom odboru anglický jazyk a literatúra a didaktika anglického jazyka,

-          má zručnosť vzdelávať sa, ktorá je potrebná na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti,

-          vie uplatňovať etickú a spoločenskú zodpovednosť pri uplatňovaní vedomostí a pri rozhodovaní,

-          pozná a dokáže aplikovať všeobecné teoretické a praktické východiská didaktiky anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania, u dospelých a seniorov,

-          dokáže naplánovať, realizovať a hodnotiť vyučovanie anglického jazyka v školských aj mimoškolských zariadeniach,

-          vie použiť svoje vedomosti v anglickom jazyku a je kompetentný, čo sa preukazuje kladením a obhajovaním argumentov a riešením problémov v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry.

-          má schopnosti získavať a interpretovať zodpovedajúce údaje (=fakty) v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a na ich základe eticky a spoločensky zodpovedne rozhodovať,

-          vie komunikovať informácie, koncepcie, princípy, problémy a riešenia odbornému aj laickému publiku,

-           má rozvinuté zručnosti vzdelávať sa potrebné na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti, (pozri Dublinské deskriptory),

-          Vie realizovať a vyhodnotiť pedagogický výskum, ktorého výsledky vie aplikovať k skvalitneniu vyučovacieho procesu,

-          Pozná a dokáže použiť vo vyučovaní metodiku CLIL.(obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie)

Magister získal a osvojil si

Kompetencia

komunikačné kompetencie (fonologické, gramatické, lexikálne a sémantické, komunikačné jazykové činnosti a stratégie (počúvanie a čítanie s porozumením a písomný a ústny prejav), sociolingválne a pragmatické kompetencie na úrovni C1/C2 v súlade s požiadavkami Spoločného európskeho referenčného rámca.

Požadované vedomosti

-pozná a vie aplikovať princípy didaktiky anglického jazyka a kultúry, princípy vyučovania anglického jazyka v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania, u tínedžerov a dospelých, naplánovať hodiny, ktoré integrujú jazyk a nejazykový predmet v spolupráci s učiteľom nejazykového predmetu – metodika CLIL,

- dokáže plánovať a viesť výchovno-vzdelávací proces v školských aj mimoškolských aktivitách, napr. krúžky anglického jazyka alebo tábory, integrovať žiakov so ŠVVP v predmete anglický jazyk,

- absolvent pozná vývoj a aktuálny stav anglického jazyka, vrátane interdisciplinárnych a kultúrnych väzieb

Požadované spôsobilosti

Komunikuje na úrovni C1/C2 podľa SERR, vie aplikovať princípy didaktiky vyučovania anglického jazyka v plánovaní, príprave a vyhodnotení, zdokonaľovanie anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom a sekundárnom stupni vzdelávania, vyučovanie CLIL hodín

Preukázanie kompetencií

V plánovaní, realizovaní a hodnotení vo vyučovacom procese na hodinách anglického jazyka, v plánovaní, realizácii a vyhodnotení výskumu v praxi s cieľom skvalitňovať vyučovací proces

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

 

-          Učiteľ anglického jazyka v primárnom stupni vzdelávania,

-          Učiteľ anglického jazyka v nižšom strednom stupni vzdelávania,

-          Učiteľ anglického jazyka v strednom stupni vzdelávania,

-          Učiteľa anglického jazyka v jazykovej škole,

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

ZŠ Beethovena 1, Nitra

ZŠ Benkova 34, Nitra

ZŠ Fatranská 14, Nitra

ZŠ Kniežaťa Pribinu, ul. A. Šulgana 1, Nitra

ZŠ Kráľa Svätopluka, Drážovská 6, Nitra

ZŠ Škultétyho 1, Nitra

Gymnázium Golianova 68, Nitra

Gymnázium, Párovská 1, Nitra

Stredná odborná škola, Cintorínska 4, Nitra

Piaristická spojená škola sv. J. Kalazanského, Piaristická ul. 6, Nitra

Spojená škola Slančíkovej 2, Nitra

Stredná zdravotnícka škola, Farská 23, Nitra

Jazyková škola VAGES, Hodžova 385, Nitra

Jazyková škola Language Planet, Martinská dolina 1, Nitra

 

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Vzhľadom na bod 2. Profil absolventa a ciele vzdelávania , Dublinské deskriptory, Pokyn ministra č. 39/2017 je absolvent magisterského stupňa študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry uplatniteľný ako

- učiteľ anglického jazyka a literatúry v primárnom, nižšom strednom, strednom stupni vzdelávania (MŠ, ZŠ a SŠ),

- učiteľ jazykovej školy,

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Úspešní absolventi magisterského stupňa študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (za posledných 5 rokov)

         77 absolventov (štatistický údaj zo študijného oddelenia PF UKF)

        Mgr. Igor Vajda, Mgr. Darina Árendášová, Mgr. Jana Babušíková, Mgr. Klaudia Bujnová, Mgr. Martin Pančo,...

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Výsledky interného výskumu zachytené v habilitačnej práci Profil učiteľa anglického jazyka na Slovensku(Kováčiková, 2021), podľa rozhovorov s cvičnými učiteľmi, absolventi magisterského stupňa študijného programu učiteľstvo AJ a literatúry sú jazykovo, interkultúrne a didakticky pripravení na povolania uvedené v bode 2b.


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Dĺžka magisterského štúdia v dennej forme sú dva roky (4 semestre). Študijné plány v dennej forme počítajú s 1500 hodinami štúdia (prezenčného a samostatného) za jeden akademický rok, čo predstavuje 60 kreditov za akademický rok (30 kreditov na jeden semester).

 


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijný plán reflektuje požiadavky stanovené v referenčných dokumentoch: Štátny vzdelávací program a najnovšia verzia Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky z roku 2018 a je v súlade s profilom absolventa, ktorý vychádza z dokumentov: Kompetenčný profil učiteľa a Európsky profil pre vzdelávanie učiteľov jazykov. Absolvent magisterského stupňa učiteľstva anglického jazyka a literatúry má disponovať lingvistickými, interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami, ktoré ho kvalifikujú na prácu učiteľa anglického jazyka na všetky cykly vzdelávania (pred primárne, primárne, nižšie sekundárne, sekundárne) a jazykové školy. Študijný plán sa skladá z povinných a povinne voliteľných predmetov.

 

Za povinné predmety, ktoré sú rozdelené do 4 semestrov, študent získa 54 kreditov. Povinné predmety sú zamerané hlavne na prípravu študenta v oblasti didaktiky vyučovania anglického jazyka (Didaktika jazykových kompetencií – fonologické, gramatické, lexikálne, sémantické, Didaktika komunikačných jazykových činností a stratégií - počúvanie a čítanie s porozumením, písomný a ústny prejav, Vyučovanie anglického jazyka v primárnom a predprimárnom vzdelávaní, Vyučovanie anglického jazyka adolescentov, dospelých a seniorov, Didaktika detskej a mládežníckej literatúry v anglickom jazyku, Didaktika psycholingválnych kompetencií, Didaktika sociolingválnych a pragmatických kompetencií). Tri povinné predmety sa venujú anglofónnej literatúre (detskej, britskej a americkej) a jeden predmet - Štylistika je nadstavbou lingvistických predmetov.

 

Cieľom predmetu Didaktika jazykových kompetencií (fonologické, gramatické, lexikálne, sémantické) je dosiahnuť, aby študent poznal a vedel vhodne aplikovať metódy pre vyučovanie jazykových kompetencií. Zámerom predmetu Didaktika komunikačných jazykových činností a stratégií (počúvanie a čítanie s porozumením, písomný a ústny prejav) je dosiahnuť, aby študent dokázal zvoliť vhodné metodické postupy pre rozvíjanie jazykových činností a stratégií. Cieľom predmetu Vyučovanie anglického jazyka v primárnom a predprimárnom vzdelávaní je dosiahnuť, aby študent dokázal zvoliť a aplikovať účinné princípy, vyučovacie metódy a materiály pre rozvoj jazykových činností a stratégií a komunikačných kompetencií v daných vekových kategóriách. Zámerom predmetu Vyučovanie anglického jazyka adolescentov, dospelých a seniorov je dosiahnuť, aby študent vedel použiť účinné didaktické postupy, metódy a materiály pre rozvoj jazykových činností a stratégií a komunikačných kompetencií v daných vekových kategóriách. Predmet Didaktika detskej a mládežníckej literatúry v anglickom jazyku pripraví študenta ako použiť literárne texty vo vyučovaní anglického jazyka. Účelom predmetu Didaktika sociolingválnych a pragmatických kompetencií naučiť študenta aplikovať princípy rozvoja interkultúrnych komunikačných kompetencií vo vyučovaní anglického jazyka. Intenciou predmetu Didaktika psycholingválnych kompetencií je, aby študent na základe získaných vedomostí dokázal analyzovať situáciu a prispôsobiť metódy, obsah a štruktúru vyučovacej hodiny potrebám a správaniu žiakov. Cieľom troch predmetov anglofónnej literatúry je oboznámiť študentov s charakteristickými znakmi jednotlivých literárnych období, smerov a žánrov ako aj autorov a ich diel britskej, americkej a detskej literatúry. Predmet Štylistika vychádza z nadobudnutých lingvistických kompetencií na základe ktorých dokážu študenti porozumieť použitiu výrazových prostriedkov v jednotlivých funkčných štýloch anglického jazyka.

 

Študenti majú na výber z 8 povinne voliteľných predmetov a musia získať 12 kreditov, čo zodpovedá 4 povinne voliteľným predmetom. 7 PVP je didakticky zameraných a jeden je nadstavbou lingvistických predmetov. Didaktika dištančného vzdelávania anglického jazyka reflektuje potreby dnešnej doby. Predmet Vyučovanie anglického jazyka žiakov so špeciálnymi potrebami pripraví študenta aké materiály, postupy a metódy používať pre jednotlivé špeciálne potreby žiakov. Cieľom predmetu Bilingválne vzdelávanie a CLIL je, aby študent rozumel princípu integrovaného vyučovania jazyka a predmetu a dokázal ho aplikovať do hodín anglického jazyka. Didaktika interkultúrnych komunikačných kompetencií integruje všeobecné a komunikačné kompetencie a študent dokáže efektívne rozvíjať interkultúrne komunikačné kompetencie u žiakov. Študenti získajú vedomosti o rôznych spôsoboch hodnotenia na predmete Hodnotenie v cudzojazyčnom vzdelávaní. V predmete Stratégie učenia sa cudzích jazykov získajú študenti vedomosti o priamych (pamäťových, kognitívnych a kompenzačných) a nepriamych (metakognitívnych, emocionálnych a sociálnych) stratégiách učenia sa cudzích jazykov. V rámci predmetu Preklad v cudzojazyčnej výučbe si študenti osvoja schopnosť ako naučiť plniť funkciu sprostredkovateľa pomocou tlmočenia a prekladov medzi hovoriacimi dvoma jazykmi.

Kontrastívna jazykoveda porovnáva dva jazykové systémy na fonologickej, morfologickej, frazeologickej, lexikálnej a syntaktickej úrovni.

 

-      v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),

Profilové predmety boli vytvorené na základe ŠVP a najnovšej verzie SERR (2018), a sú v súlade s profilom absolventa (kvalifikovaného učiteľa anglického jazyka pre všetky stupne vzdelávania). Keďže profilom absolventa je učiteľstvo anglického jazyka, tak jeho kvalifikácia musí vychádzať z cieľov predmetu, ktorý bude vyučovať. Absolvent magisterského stupňa učiteľstva anglického jazyka a literatúry má disponovať lingvistickými, interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami. Lingvistické a interkultúrne kompetencie nadobudli študenti počas bakalárskeho štúdia a v magisterskom štúdiu sa študenti naučia ako rozvíjať tieto kompetencie u žiakov na hodinách anglického jazyka.

 

Profilových predmetov je 7 a všetky sú zamerané na didaktiku vyučovania anglického jazyka. Profilové predmety sa zameriavajú na jednotlivé oblasti kompetencií: Didaktika jazykových kompetencií (fonologické, gramatické, lexikálne, sémantické), Didaktika komunikačných jazykových činností a stratégií (počúvanie a čítanie s porozumením, písomný a ústny prejav), Didaktika sociolingválnych a pragmatických kompetencií a Didaktika psycholingválnych kompetencií. Dva predmety sú zamerané na vyučovanie anglického jazyka pre rôzne vekové kategórie: Vyučovanie anglického jazyka v primárnom a predprimárnom vzdelávaní a Vyučovanie anglického jazyka adolescentov, dospelých a seniorov. Profilové predmety dopĺňa predmet Didaktika detskej a mládežníckej literatúry v anglickom jazyku.

 

-      pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),

Link AIS v infolistoch.

 

-      prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,

Nie sú.

 

-      pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,

Prednášky a semináre (viď infolisty).

 

-      metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),

Prezenčná (viď infolisty).

 

-      osnovu/ sylaby predmetu[1],

Viď infolisty.

 

-      pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],

Pracovné zaťaženie študenta je podľa počtu kreditov. Jeden kredit predstavuje 25 hodín pracovného zaťaženia študenta. Viď infolisty.

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

Profilové povinné predmety majú 5-6 kreditov, ostatné povinné predmety majú 4 kredity a povinne voliteľné predmety majú 3 kredity.

-      osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,

Viď infolisty.

 

-      učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),

Viď infolisty.

 

-      miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).

KAJK PF UKF v Nitre a partnerské školy, v ktorých sa uskutočňuje pedagogická prax


[1] Učitelia zabezpečujúci predmet počas posudzovania umožnia prístup pracovnej skupiny k študijným materiálom predmetu a obsahu jednotlivých vzdelávacích činností.

[2] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.

[3] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.

e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-      počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

54 kreditov

 

-      počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

12 kreditov

 

-      počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,

-

 

-      počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,

10 kreditov

 

-      počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia,

4 kredity za semináre k diplomovej práci + 20 kreditov za diplomovú prácu a jej obhajobu + 6 kreditov za štátne skúšky (jedna ŠS zo základu a 2 ŠS z predmetu)

 

-      počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia,

14 kreditov

 

-      počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch,

-      počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch. 


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia upravuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

V tabuľkách sú uvedené úspešne obhájené práce za posledných 5 rokov spolu s menom školiteľa, ktorý v uvedenom roku vypísal (pozn. niektorí školitelia už na katedre nepôsobia)

  

prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. - Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka(jednoodborové)

2019

Syntaktická štruktúra anglických prehovorov slovenských hovoriacich Syntactic Structure of Slovak Speakers՚ English Utterance

2019

Lexikálna štruktúra anglických prehovorov slovenských hovoriacich

Lexical Structure of Slovak Speakers՚ English Utterance

 

 2018

Názory učiteľov a žiakov na emócie vo vyučovaní anglického jazyka na stredných školách

Teachers’ and Learners’ Opinions on Emotions in TEFL at Upper Secondary Level

 


doc. Mgr. Eva Reid, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka lit. (jednoodborové)


2017

Autentické materiály používané na hodinách angličtiny na stredných školách

Authentic Materials in Teaching English at Secondary Schools

 

 2017

Vyučovanie výslovnosti na základných školách

Teaching Pronunciation at Primary Schools

 

 2018

Metódy výučby anglickej slovnej zásoby na prvom a druhom stupni základnej školy

Techniques of Teaching English Vocabulary to EFL Learners at Primary Education and Lower Secondary Education Level

 

2018

Použitie podkastov na rozvoj zručnosti počúvanie

Usage of Podcasts for Development of Listening Skills

 

 2019

Preklad na hodinách anglického jazyka

Translation at English Language Lessons

 

 2019

Zistenie induktívnych a deduktívnych spôsobov vo výučbe anglickej gramatiky

Exploring Inductive and Deductive Preferences in Teaching and Learning English Grammar

 

  

doc. PhDr. Božena Horváthová, PhD. - Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka (jednoodborové)

2017

Spätná väzba vo vyučovaní a učení sa angličtiny ako cudzieho jazyka

Feedback in Teaching and Learning English as a Foreign Language

 

2018

Zručnosť hovorenie vo vyučovaní angličtiny ako cudzieho jazyka

Speaking Skill in Teaching English as a Foreign Language

  

2019

Kompenzačné stratégie vo vyučovaní angličtiny ako cudzieho jazyka na stredných školách

Compensation Strategies in Teaching English as a Foreign Language at Secondary Schools

 

  

doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)

2017

Využitie materinského jazyka na hodinách angličtiny

Mother Tongue in English lessons

  

2017

Využitie materinského jazyka na hodinách anglického jazyka na strednej škole

Use of Mother Tongue at English Lessons in Secondary Schools

  

2018

Rozvíjanie zručnosti hovorenia u tínejdžerov na hodinách anglického jazyka

Development of Speaking at Teenagers in English Lessons

  

2018

Hudobné aspekty na hodinách anglického jazyka na druhom stupni ZŠ a stredných školách

Music Aspects in English lesson at Lower Secondary and Secondary Schools

  

2019

Rozvoj čítania na prvom stupni ZŠ pomocou Jolly Phonics

Development of Reading at Primary School through Jolly Phonics

  

2019

Vyučovanie anglického jazyka tínejdžerov

Teaching English to Teenagers

  

 

Mgr. Diana Židová, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)

2017

Metafikcia a Flaubertov papagáj

Metafiction and Flaubert´s Parrot

 

 2018

Anglické univerzitné romány v pikaresknej perspektíve

English Campus Novels in a Picaresque Perspective

 

 

 prof. PhDr. Eva Malá, CSc. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)

2017

Kombinované vzdelávanie vo výučbe angličtiny

Blended Learning in Teaching English

  

2017

Kombinované vzdelávanie angličtiny

Blended Learning in Teaching English

  

 

Mgr. Ivana Štefančíková, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)

2019

Ženy v artušovskej literatúre

Women in Arthurian Literature

 

 2019

Postava učiteľa a mentora v anglofónnej fantazijnej literatúre

The Character of Teacher and Mentor in Anglophone Fantasy Literature

  

 

PhDr. Ingrid Kaláziová, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)

2017

Testovanie vo výučbe anglického jazyka

Testing and Assessment in English Language Teaching

  

2017

Testovanie receptívnych jazykových zručností na stredných školách

Testing and Assessing Receptive Skills at Secondary Level

  

2019

Preklad vo vyučovaní anglického jazyka v sekundárnom vzdelávaní

Translation in English Language Teaching and Learning in Secondary Education

  

Mgr. Juraj Datko, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka lit. (jednoodborové)


2017

Hodnotenie študentov na hodinách anglického jazyka na strednej škole

Assessment of Students in English Classes at Secondary School

 

 2017

Rozvoj anglickej slovnej zásoby na základnej škole

Teaching EFL Vocabulary at Primary School

  

2017

Problémy začínajúcich učiteľov anglického jazyka

Problems of Novice EFL Teachers

 

 2018

Výučba anglického jazyka v rozmanito zložených triednych kolektívoch

Teaching English in Diverse Classrooms

 

 2018

Porovnanie postojov učiteľov a študentov na ich hodiny anglického jazyka

A Comparison of Teachers’ and Students’ Attitudes of Their English Classes

 

 2019

Reflexie učiteľov angličtiny na ich učiteľskú prípravu

Reflections of English Teachers on Their Teacher Training

  

2019

Motivačné stratégie používané na hodinách anglického jazyka

Motivation Strategies Used in English Classes

  

2019

Manažment triedy na online hodinách angličtiny

Classroom Management in Online English Lessons

 

  

doc. PhDr. Katerina Gajdáčová Veselá, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)

2018

Problémy pri rozvíjaní zručnosti písanie vo vyučovaní anglického jazyka ako cudzieho

Problems in Developing Writing Skill in TEFL

  

2019

Využitie autentických textov vo vyučovaní a rozvíjaní anglickej slovnej zásoby

Using Authentic Texts in Teaching and Developing English Vocabulary

  

 

PhDr. Zuzana Dostálová, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)

2017

"Aj dnes slnko nesvieti“: Anti-transcendentálna tvár amerického romantizmu

“The Sun Does Not Shine Today Also”: Anti-transcendental Face of American Romanticism

 

 

 

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

13/2020 Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3794-13-2020

 

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

pozri 8f

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

Etická komisia - https://www.ukf.sk/univerzita/organy-univerzity/eticka-komisia

 

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami

http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/

 

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Študijný poriadok Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre

https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy-formulare/studijny-poriadok-200406.pdf


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. zkralova@ukf.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD., zkralova@ukf.sk

Fonetika a fonológia 1, Fonetika a fonológia 2

Lexikológia 1, Lexikológia 2

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10039?do=filterForm-submit&name=Zdena&surname=Kr%C3%A1%C4%BEov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

 

doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD., ekovacikova@ukf.sk

Základy didaktiky anglického jazyka, 

https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=Elena&surname=Kov%C3%A1%C4%8Dikov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

 

Mgr. Zuzana Sándorová, PhD., zsandorova@ukf.sk (na funkčnom mieste docenta)

Gramatika 1 (Morfológia), Gramatika 2 (Syntax), Interkultúrne kompetencie pre učiteľov anglického jazyka

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24584

 

doc. PhDr. Jana Harťanská, PhD. jhartanska@ukf.sk

Základy didaktiky anglického jazyka, Interkultúrne kompetencie pre učiteľov anglického jazyka

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10302

 

PaedDr. Soňa Grofčíková, PhD., sgrofcikova@ukf.sk  (na funkčnom mieste docenta)

Fonetika a fonológia 1, Fonetika a fonológia 2

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10776

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

AIS

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD. ekovacikova@ukf.sk

Odborný

anglický jazyk, Didaktika anglického jazyka pre záujmovú činnosť

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6970?do=filterForm-submit&surname=Kov

%C3%A1%C4%8Dikov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh

%C4%BEada%C5%A5

 

prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. zkralova@ukf.sk

Úvod do

štúdia anglického jazyka

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10039?do=filterFormsubmit&name=Zdena&surname=Kr%C3%A1%C4%BEov

%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

 

doc. PhDr. Jana Harťanská, PhD.

jhartanska@ukf.sk

Úvod

do didaktiky cudzieho jazyka, Didaktika anglického jazyka pre záujmovú činnosť

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10302

 

Mgr. Zuzana Sándorová, PhD. zsandorova@ukf.sk

(na

funkčnom mieste docenta)

Akademické

písanie, Interaktívne zručnosti 1, Interaktívne zručnosti 2, Práca

s didaktickými materiálmi, Kultúra a dejiny USA a Kanady 

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24584

 

Mgr. Diana Židova dzidova@ukf.sk

Úvod do

štúdia anglofónnych literatúr, Kultúra a dejiny USA a Kanady

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23355?do=filterForm-submit&name=Diana&surname=%C5%BDidov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

 

PaedDr. Soňa Grofčíková, PhD.,

sgrofcikova@ukf.sk (na funkčnom mieste docenta) Fonetika a fonológia 1,

Fonetika a fonológia 2, Didaktika anglického jazyka pre záujmovú činnosť,

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10776

 

Mgr. Jana Kamenická, PhD.,

jkamenicka@ukf.sk Jazykový seminár 1, Jazykový seminár 2, Analýza videozáznamov

vyučovacích hodín anglického jazyka, Korektívna výslovnosť, Gramatika 1

(Morfológia), https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33984

 

PaedDr. Pavol Burcl, PhD.,

pburcl@ukf.sk Rečový prejav, Písomný prejav, Kultúra a dejiny Austrálie a

Nového ZélanduJazykový seminár 1, Jazykový seminár 2, Práca s didaktickými

materiálmi, Kreatívne písanie https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10395

 

PaedDr. Zuzana Hrdličková, Ph.D., zhrdlickova@ukf.sk Kultúra a dejiny Veľkej Británie a

Írska, Akademické písanie, Lexikológia 1, Lexikológia 2, Anglický jazyk pre

komerčnú prax, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/13902

 

Mgr. Katarína Chválová, PhD.,

kchvalova@ukf.sk Úvod do štúdia anglického jazyka, Počúvanie s porozumením,

Rečový prejav, Prezentačné zručnosti, Prekladový seminár 1, Prekladový seminár

2, Gramatika 2 (Syntax) https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23192

 

PhDr. Zuzana Dostálová, PhD.,

zdostalova@ukf.sk (rodičovská dovolenka) Čítanie s porozumením, Písomný prejav,

Úvod do štúdia anglofónnych literatúr, Európsky plurilingvizmus a plurikultúra,

Prekladový seminár 1, Prekladový seminár 2,

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. zkralova@ukf.sk

doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD. ekovacikova@ukf.sk

doc. PhDr. Jana

Harťanská, PhD. jhartanska@ukf.sk

Mgr. Zuzana Sándorová, PhD. zsandorova@ukf.sk (na funkčnom mieste

docenta)

Mgr. Diana Židova dzidova@ukf.sk,

Mgr. Daniela Myjavec, PhD. dmyjavec@ukf.sk

Mgr. Jana Kamenická, PhD., jkamenicka@ukf.sk

PaedDr. Zuzana Hrdličková, PhD. zhrdlickova@ukf.sk

PaedDr. Pavol Burcl, PhD. pburcl@ukf.sk

Mgr. Katarína Chválová, PhD. kchvalova@ukf.sk

PhDr. Zuzana Dostálová, PhD. - zdostalova@ukf.sk, materská dovolenka

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.
g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Lucia Glézlová

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Mgr. Jana Kamenicka,, PhD. jkamenicka@ukf.sk, +421 37 6408 314, DRB223, rozvrh konzultácií: zimný semester 2020-21, utorok, streda, štvrtok 13.00-14.30

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).
8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

V priestoroch budovy Pedagogickej fakulty, sú k dispozícii 2 prednáškové miestnosti:

-      prednášková miestnosť D1: 473 m2, 246 miest na sedenie, sústava šatníkov (zvukové vybavenie – 2 nezávislé zvukové sústavy, 2 dataprojektory, 2x elektrické plátno, počítač pre vyučujúceho, wifirouter, elektrické zatemnenie miestnosti, 2x sústava tabúľ - zelená, 1x sústava tabúľ - keramická),

-      prednášková miestnosť D3: 201,3 m2, 126 miest na sedenie, sústava šatníkov (zvukové vybavenie – 1 nezávislá zvuková sústava, 1 dataprojektor, 1x elektrické plátno, počítač pre vyučujúceho, audiovizuálne záznamové zariadenie, wifirouter, elektrické zatemnenie miestnosti, 2x sústava tabúľ - zelená, 1x sústava tabúľ - keramická, notová keramická tabuľa).

Katedra anglického jazyka a kultúry disponuje tromi seminárnymi miestnosťami, každá z nich je vybavená počítačom s pripojením na internet, e-beamom a dataprojektorom. V rámci spolupráce medzi katedrami využíva aj priestor počítačových učební pri predmetoch, ktoré si takéto vybavenie vyžadujú.

Ďalšie zariadenia a učebné pomôcky sa priebežne dopĺňajú z finančných prostriedkov získaných z výskumných a edukačných projektov.

Katedra anglického jazyka a kultúry disponuje špecializovanými zariadeniami potrebnými pre výučbu daných študijných programov. Katedra má k dispozícii modernú techniku, ktorá zahŕňa napr.:

1.       12 počítačov s Windows 10

2.       6 notebookov

3.       3 tablety

4.    4 učebne vybavené multimediálnymi PC s reproduktormi a dataprojektormi

5.    11 tlačiarní

6.     1 kopírovací stroj

7.     1 digitálna kamera

8.     1 DVD rekordér

9.     1 televízor

10.   1 eBeam

11.   bezdrôtové širokopásmové internetové pripojenie v priestoroch fakulty 


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti eduroam. Všetky informácie a inštalačné postupy sú dostupné tu:

https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi

Zásady používania počítačovej siete

https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete

Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education

https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education

Informačné systémy na podporu komunikácie

na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta

Informačné systémy (IS)

1.    Akademický informačný systém (AIS) sa využíva na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe – študijné plány, informačné listy, VÚPCH zamestnancov, evidenciu a informácie o priebehu štúdia – prijímacie konanie, rozvrh hodín študenta i učiteľa, priebeh a výsledky štúdia, záverečné práce, štátne skúšky. Prostredníctvom anonymného dotazníka zverejneného v AIS je realizované i hodnotenie vzdelávania a učiteľov študentmi. Prostredníctvom AIS sú údaje poskytované do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

2.    Viedokonferenčný systém (meet.sk) – https://meet.ukf.sk/, (Microsoft Teams) - slúži na zabezpečenie dištančnej výučby, skúšania a hodnotenia študentov, vrátane realizácie štátnych skúšok, online konzultácií a ďalších aktivít súvisiacich so štúdiom. 

3.    Ubytovanie je riešené prostredníctvom samostatného modulu UIS (Ubytovací systém, https://uis.ukf.sk/) a zabezpečené prepojením s AIS a LDAP univerzity.

4.    Knižničný informačný systém (KIS) https://kis.ukf.sk/opacXE - zabezpečuje činnosti univerzitnej knižnice. Evidencia publikačnej činnosti je prevádzkovaná v rámci knižničného informačného systému, pričom umožňuje prístup k personálnej publikačnej činnosti každému zamestnancovi ako na úrovni vkladania, tak i na úrovni získavania publikačných a citačných výstupov. Získané údaje slúžia ako zdroj pre hodnotenie zamestnancov a pracovísk v oblasti publikačného výkonu a súčasne predstavujú zdroj pre Centrálny register publikačnej činnosti.

5.    Systém pre správu dokumentov (DOC) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

6.    E-learningový portál (EDU) https://edu.ukf.sk/ – slúži ako plnohodnotná náhrada prezenčnej formy výučby. Slúži študentom, vyučujúcim, vedeckým pracovníkom ale i manažmentu jednotlivých pracovísk fakulty.

7.    Portál UKF – ktorý je tvorený niekoľkými modulmi, ktoré obsahujú údaje o základných charakteristikách zamestnanca zobrazujúce sa vo verejnom adresári zamestnancov, výkonové ukazovatele publikačnej, umeleckej, projektovej a ďalšej činnosti zamestnanca.

8.    Registratúra (REG) - https://uis.ukf.sk/

9.    Stravovací systém - https://www.stravovanie.ukf.sk/

10.  Objednávkový systém (OSYS) –

https://osys.ukf.sk:4443/osys/users/login/?u=%2Fosys%2F

11.  Dochádzkový systém (Watt) - https://watt.ukf.sk/

12.  Zamestnanecký portál (ESS) - https://portal.ukf.sk/kvalita/index.php?r=site/login

13.  Web mail pre zamestnancov a študentov- https://posta.ukf.sk/webmail/

14.  Univerzitný web - https://www.ukf.sk/

 

Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácii možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.

Systém je prepojený na finančný a personálny systém (SOFIA) tak, aby bol zamestnancovi pri ukončení pracovného pomeru automaticky zablokovaný prístup do systémov i objektov univerzity a naopak, pri jeho prijatí prístup vytvorený.

 

Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity bolo zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami. Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka.

 

Prístup k študijnej literatúre prostredníctvom knižničného fondu a knižničných služieb

Novovybudované priestory univerzitnej knižnice obidvoch vzájomne prepojených budov (trakt A a B) umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V nových priestoroch je celý fond (knihy, periodiká, vedecko-kvalifikačné práce, elektronické nosiče, audio a video dokumenty) prístupný vo voľnom výbere, okrem starších vedecko-kvalifikačných prác, ktoré sú uzavreté v kompaktných regáloch. Používateľom je okrem centrálnej knižnice k dispozícii aj študovňa literatúry pre poslucháčov Filozofickej fakulty na Hodžovej ulici a druhá študovňa na Kraskovej ulici poskytuje literatúru a služby študentom a pedagógom Fakulty Sociálnych vied a zdravotníctva. Okrem toho univerzitná knižnica spravuje čiastkové knižnice takmer na každej katedre a pracovisku univerzity.

 

Knižničné fondy UKF tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme. Univerzita Konštantína Filozofa vystupuje ako aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku - prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV). Strategickým cieľom projektu je zabezpečiť informačnú podporu vybraných najkvalitnejších výskumno-vývojových inštitúcií na Slovensku, vrátane poskytovania podporných a súvisiacich aktivít. Prostriedkom tejto podpory je centralizovaný nákup prístupov k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.

 

Prehľadávanie informácií jedným dotazom z vyššie uvedených databáz uľahčuje univerzita od roku 2014 vyhľadávačom novej generácie pre profesionálne použitie The Summon® Service. Tento vyhľadávač je produktom spoločnosti Serials Solutions s koncepciou riešenia ktorá sa volá „discovery service“. Summon® priamo indexuje metadáta i plné texty od jednotlivých vydavateľov, takže odozva na zadanie dotazu je takmer okamžitá.

 

Komplexnú vedecko-výskumnú činnosť univerzity zastrešujú nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Do pôsobnosti Univerzitnej knižnice patrí naďalej spracovanie záznamov publikačnej činnosti zamestnancov do celoštátneho Centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti (CREPČ) a spracovanie záznamov umeleckej činnosti do celoštátneho registra umeleckej činnosti (CREUČ) pre Ministerstvo školstva, vedy výskumu a športu. Knižnica vykonáva prelinkovanie katalogizačných záznamov vedecko-kvalifikačných prác študentov UKF na plné texty do Centrálneho registra záverečných prác (CRZP). Zamestnanci bibliografického referátu sa podieľajú na informačnej výchove zamestnancov a študentov organizovaním odborných kurzov a seminárov. Aktualizáciou webovej stránky (www.uk.ukf.sk) sa knižnica snaží sprístupniť záujemcom a návštevníkom informácie o činnosti knižnice, licencované i nelicencované informačné databázy, on-line katalóg, publikačnú a umeleckú činnosť zamestnancov školy a predaj publikácií prostredníctvom e-shop predajne.

 

V knižnom fonde má knižnica zastúpených 5855 titulov z oblasti anglického jazyka (MDT 802.0+MDT 372.880.20) z tohto počtu 256 titulov tvorí skriptová literatúra a 180 titulov je na inom nosiči, t. j. 5419 tvorí knižná produkcia. Ďalej v knižnom fonde má knižnica zastúpených 4381 titulov v oblasti anglickej literatúry (MDT 820) z tohto počtu 47 titulov tvorí skriptová literatúra a 36 titulov je na inom nosiči, t. j. 4298 tvorí knižná produkcia. Z tohto počtu je 3079 titulov beletristického charakteru. Vo fonde sa nachádzajú 2 tituly časopisov v počte 5 kusov.

 


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

E-learningový portál UKF je automaticky prístupný všetkým študentom a pedagógom UKF, zabezpečuje podporu všetkých predmetov a zdieľanie študijných materiálov pre študentov, jednoduché odovzdávanie úloh a zadaní, prehľadnú komunikáciu vo fórach a prepracované možnosti on-line testovania vedomostí.

 

E-learningový portál UKF je pripravený ako plnohodnotná náhrada prezenčnej formy štúdia. Poskytuje najnovšiu verziu LMS Moodle. Každý pedagóg môže vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, zbierať zadania študentov, online testovať študentov a komunikovať s nimi. Študenti sa do systému dostanú s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako do AIS. Pedagóg prostredníctvom fakultného administrátora si zakladá kurz k predmetu, ktorý vyučuje. E-learningový portál UKF poskytuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do on-line spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam, testovanie získaných vedomostí. Učiteľom poskytuje portál priestor pre zverejnenie študijných materiálov študentom, jednoduchý spôsob zdieľania zaujímavých odkazov vo forme liniek, videí, textov, sledovanie aktivity študentov, interaktívne použitie aktivít priamo na prednáške pomocou Moodle mobilných aplikácií, definovanie termínov odovzdania zadaných prác, hodnotenie priamo v kurze. Výskumníkom a manažmentu poskytuje portál overenie nových prístupov a foriem výučby, sledovanie spätnej väzby, priestor pre pedagogický experiment, priestor pre riešenie edukačných projektov, údaje o preferenciách a správaní sa študentov, vizualizáciu dát, tvorba reportov.

 

Komunikačným prostriedkom pre realizáciu dištančného vzdelávania na UKF je videokonferenčný systém Jitsy Meet. Na jeho využívanie nie je potrebná registrácia, vyučujúci i študenti sa do systému prihlasujú prostredníctvom používateľského mena a hesla, ktoré vyžívajú i do ďalších do informačných systémov UKF.

 

Dištančná výučba na Katedre anglického jazyka a kultúry sa realizuje využitím niekoľkých systémov či aplikácií. Momentálne na účely dištančného vzdelávania slúži v LMS Moodle 48 kurzov, ktoré predstavujú e-learningovú podporu všetkých predmetov vyučovaných na katedre. V kurzoch študenti nájdu online študijné materiály, prednášky, odporúčané doplňujúce zdroje, aktivity, self-testy a iné materiály.

 

Online výučba podľa charakteru predmetu na Katedre anglického jazyka a kultúry sa realizuje prostredníctvom videokonferenčného systému Jitsy Meet a aplikácie Teams (Microsoft Office 365), ku ktorému má každý študent prístup. 

Ďalej na stránke katedry http://www.klis.pf.ukf.sk/ sú pravidelne zverejňované aktuálne informácie o štúdiu, podujatiach katedry, nové publikácie a študijné materiály. Okrem toho študenti a učitelia katedry zdieľajú informácie o formálnych a neformálnych aktivitách na facebookovej stránke https://www.facebook.com/groups/258611017629023/.

 


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Katedra anglického jazyka a kultúry v oblasti zabezpečovania vzdelávacích, výskumných a spoločensko-kultúrnych aktivít študijného programu spolupracuje s mnohými organizáciami na Slovensku i v zahraničí či už vo forme spoločných vedecko-výskumných projektov, výmenných pobytov alebo v rámci zabezpečovania odbornej praxe.

 

Zoznam zahraničných partnerov Katedry anglického jazyka a kultúry - vzdelávacie inštitúcie (univerzity a vysoké školy), ktoré prijímajú vzdelávajú študentov magisterského stupňa študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v rámci programu Erasmus na semestrálne študijné pobyty a stáže. Každá z nich má rovnaký alebo príbuzný študijný program a teda zabezpečuje výučbu predmetov v anglickom jazyku, ktoré sa po úspešnom absolvovaní uznávajú Katedrou anglického jazyka a kultúry, PF, UKF.

KATHOLISCHE UNIVERSITÄT EICHSTÄTT-INGOLSTADT, Eichstaett, Nemecko

KU LEUVEN, Leuven, Belgicko

MERSIN UNIVERSITESI, Mersin, Turecko

MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ, Antakya, Turecko

CUMHURIYET UNIVERSITY, Sivas, Turecko

PRIVATE PAEDAGOGISCHE HOCHSCHULE DER DIÖZESE LINZ, Linz, Rakúsko

PROFESSIONSHOEJSKOLEN LILLEBAELT, Lillebaelt, Dánsko

PROFESSIONSHØJSKOLEN UNIVERSITY COLLEGE SYDDANMARK, Esbjerg, Haderslev, Dánsko

ST MARY’S UNIVERSITY COLLEGE, Belfast, Spojené kráľovstvo

SZKOLA WYZSZA PSYCHOLOGII SPOLECZNEJ, Warsaw, Poľsko

UNIVERSIDAD DE SALAMANCA, Salamanca, Španielsko

UNIWERSYTET GDANSKI, Gdansk, Poľsko

ISTANBUL SABAHATTIN ZAIM UNIVERSITY, Istanbul, Turecko

 

Zoznam cvičných škôl, v ktorých študenti Katedry anglického jazyka a kultúry vykonávajú odbornú prax:

ZŠ Beethovena 1, Nitra

ZŠ Benkova 34, Nitra

ZŠ Fatranská 14, Nitra

ZŠ Kniežaťa Pribinu, ul. A. Šulgana 1, Nitra

ZŠ Kráľa Svätopluka, Drážovská 6, Nitra

ZŠ Škultétyho 1, Nitra

Gymnázium Golianova 68, Nitra

Gymnázium, Párovská 1, Nitra

Stredná odborná škola, Cintorínska 4, Nitra

Piaristická spojená škola sv. J. Kalazanského, Piaristická ul. 6, Nitra

Spojená škola Slančíkovej 2, Nitra

Stredná zdravotnícka škola, Farská 23, Nitra

Jazyková škola VAGES, Hodžova 385, Nitra

Jazyková škola Language Planet, Martinská dolina 1, Nitra

Ďalším partnerom Katedry anglického jazyka a literatúra na Slovensku je Slovenská komora učiteľov angličtiny – The Slovak Chamber of English Language Teachers (SCELT), je nezávislé, dobrovoľné, a neziskové profesijné združenie pre učiteľov angličtiny ako cudzieho jazyka a ďalších profesionálov ELT pôsobiacich na Slovensku.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

O Nitre sa traduje, že je univerzitné mesto mladých. Vyplýva to zo skutočnosti, že je sídlom dvoch univerzít – Univerzity Konštantína Filozofa a Slovenskej poľnohospodárskej univerzity, na ktorých študuje v jednom akademickom roku spolu cca 13500 študentov. Nitra je jedným z najstarších slovenských miest, počiatky jej osídlenia siahajú až do praveku, ako to dokumentujú početné archeologické nálezy na území mesta. Bola sídlom Nitrianskeho kniežatstva a svoju najväčšiu slávu prežila v časoch Veľkomoravskej ríše. S Nitrou sa spája pôsobenie kniežaťa Pribinu, kráľa Svätopluka aj príchod solúnskych bratov Konštantína a Metoda. Aj preto je vysokoškolský život prienikom historických tradícií a moderných trendov súčasného života. V Nitre pôsobí mnoho kultúrnych inštitúcií, galérie, múzeá, divadlá a kiná, ako aj reštaurácie, kaviarne i čajovne, ktoré poskytujú adekvátny priestor pre spoločenský život študentov. Podrobné informácie o histórii, pamiatkach a iných faktoch a aktuálnych spoločenských reáliách o meste sú zverejnené na webovom sídle Mesta Nitra (https://www.nitra.sk/) a Turistického informačného centra Nitra https://www.nitra.eu/).

 

Študentské centrum UKF

Študentské centrum (SC) ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.

 

V rámci podpory aktivít študentov poskytuje SC spoločenské priestory, technicko-materiálnu a tútorskú pomoc pre jednotlivé združenia študentov univerzity pri organizovaní univerzitných podujatí a projektov. Zabezpečuje aj informačný servis o širokom spektre ponúk pre študentov, medzi ktoré patria ponuky práce, brigád, dobrovoľníckych a sociálnych činností, kultúrno-spoločenských, športových a iných podujatí realizovaných na jednotlivých pracoviskách univerzity. Poradenstvo zahŕňa tieto oblasti:

Duchovné poradenstvo

•     pastoračno-duchovný rozhovor

•     sviatostný rozhovor

•     katechéza a vyučovanie

•     krízová intervencia

•     spoločensko-kultúrne a športové aktivity za účelom preklenutia bariér, za účelom snahy o začlenenie do homogénnej skupiny študentov

•     pomoc v zorientovaní sa v otázkach zmyslu života

•     pomoc v plnšej integrácii do ekleziálneho spoločenstva podľa osobnej preferencie

 

Poradenstvo v oblasti štipendií a študentských pôžičiek

•     odborné osobné poradenstvo a konzultácie s cieľom napomôcť študentom riešiť ich sociálnu a finančnú situáciu

•     zistenie sociálneho statusu študenta a s ním spoločne posudzovaných osôb na účely právneho nároku na sociálne štipendium

•     podanie informácií o postupe v správnom konaní po podaní žiadosti o priznanie sociálneho štipendia

•     poskytnutie základných informácií o možnosti a podmienkach získania pôžičky z Fondu na podporu vzdelávania

•     pomoc pri vypĺňaní tlačiva žiadosti o pôžičku tak, aby boli splnené legislatívne podmienky

•     usmernenie k postupu podávania predmetnej žiadosti – ako, kde, kedy

•     poradenstvo v oblasti mimoriadnych štipendií – podmienky priznávania štipendií, ako a za aké aktivity je možné štipendiá získať

Kariérne poradenstvo

•     poradenstvo zamerané na voľbu profesijnej dráhy

•     poradenstvo zamerané na podporu a rozvoj kľúčových kompetencií potrebných pre uplatnenie na trhu práce

•     poradenstvo pri uchádzaní sa o zamestnanie

•     poradenstvo ohľadom voľných pracovných pozícií a brigád

•     sprostredkovanie kontaktov a spolupráce s partnerskými organizáciami

•     organizovanie podujatí so zameraním na lepšie uplatnenie na trhu práce

 

Psychologické poradenstvo

•     psychologické poradenstvo pri osobných, vzťahových a študijných ťažkostiach

•     krízová intervencia

•     sprostredkovanie (mediácia) pri riešení konfliktov

•     preventívne vzdelávacie a osvetové aktivity

•     on-line poradenstvo

 

Poradenstvo a podpora pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (ďalej UKF v Nitre) rešpektuje študentov, teda aj študentov so špecifickými potrebami. Všetci študenti majú zabezpečené všetky práva a povinnosti podľa zákona č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami.

Všetky podstatné nariadenia, poskytované služby a formálne odkazy sú na webovom sídle Centra podpory študentov so špecifickými potrebami pri PF UKF v Nitre.

Internetová adresa: http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk.

•     poradenstvo a konzultácie v študijnej oblasti

•     ponúkame možnosť diagnostiky študijných zručností (batéria READY VŠ), kognitívnych a percepčných oblastí

•     poradenstvo v oblasti stratégii učenia, efektívnych poznámok a porozumenia textu (program Ja na to mám)

•     možnosť rozvoja myslenia pomocou programu FIE

•     možnosť dynamickej diagnostiky LPAD

•     konzultácie k prijímaniu a administratíve evidencie študentov so špecifickými potrebami

•     pomoc v knižnici pri práci s katalógmi

•     poradenstvo pre zostavenie individuálneho harmonogramu plnenia študijných povinností

•     pomoc pri zostavovaní a riešení rozvrhových akcií

•     zápis poznámok z prednášok a seminárov

•     scan a kopírovanie poznámok a učebných textov

•     poradenstvo pre vyučujúcich, pre prácu so študentom

•     pomoc so zvukovými záznamami z prednášok a seminárov

•     prevod učebných textov do zvukovej podoby

•     zapožičiavanie pomôcok, pomocnej technológie a poradenstvo

•     tlmočenie do posunkového jazyka

•     poradenstvo pre vyučujúcich, pre prácu so študentom nevidiacim

 

Poradenstvo zamerané na zdravie

•     odborné prednášky prezentované garantom a odborným zamestnancom doplnené prednáškami ďalších klinických odborníkov

•     workshopy zamerané na študentov s určitou databázou informácií pri riešení konkrétnych problémov v oblasti zdravia

•     individuálne poradenstvo s garantom alebo odborným zamestnancom, prípadne ďalším klinickým odborníkom zabezpečí intimitu pri riešení problémov, ktoré nechce študent prezentovať v rámci ostatných foriem vzdelávania

•     skupinové formy poradenstva umožnia získanie informácií a riešenie zdravotných problémov v rámci menšej skupiny študentov, so zameraním na spoločný problém

•     osvojenie praktických zručnosti pri poskytovaní prvej pomoci v akútnom ohrození zdravia a života jednotlivca

Právne poradenstvo

•     občianske a rodinné právo (výživné, rozvod, zverenie dieťaťa do starostlivosti, určenie otcovstva...)

•     pracovné právo (obsah pracovnej zmluvy, mzdové nároky, odstupné...)

•     trestné právo (priebeh trestného konania, rozhodnutia a možnosti opravných prostriedkov)

•     správne právo (konanie na správnych orgánoch – kataster nehnuteľností, daňový úrad...)

•     autorské právo (ochrana autorských práv)

 

Sociálne poradenstvo

•     poskytovanie informácií o možnostiach riešenia nepriaznivých sociálnych situácií

•     krízovej intervencie pri vzniknutej náročnej životnej situácii

•     pomoc pri sociálnych problémoch zameraná na mobilizáciu vnútorných zdrojov

•     podpora klienta v nezávislosti a rozvíjanie jeho schopnosti “zmocniť sa” svojho problému a riešiť ho

•     rozvoj sociálnych zručností (v individuálnej aj skupinovej forme)

•     realizácia skupinových zážitkových aktivít, ktoré budú smerovať k budovaniu pozitívnych sociálnych vzťahov

•     medzi študentmi, a zároveň pripravia budúcich absolventov UKF na nediskriminujúce interakcie s ľuďmi pochádzajúcimi z iného sociálneho a kultúrneho prostredia

 

Webové sídlo s kontaktným údajmi poradenských služieb Študentského centra UKF: https://www.ukf.sk/sc

Univerzita Konštantína Filozofa v rámci svojich možností podporuje spoločenské - kultúrne a športové aktivity študentov. Pravidelne organizuje kultúrne, športové a spoločenské podujatia:

•     Akademický ples nitrianskych univerzít

•     Nitrianske univerzitné dni

•     Akademická Nitra

•     Októberfest

•     Študentské dni nitrianskych univerzít

 

Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch.

Študentský parlament UKF je občianskym združením študentov, ktoré pripravuje voľnočasové podujatia. Je zložený z volených zástupcov študentov, členov akademických senátov univerzity a fakúlt, ale je otvorený aj pre ostatných študentov univerzity. Medzi najznámejšie podujatia, ktoré parlament v spolupráci s univerzitou organizuje, možno zaradiť Nitrianske univerzitné dni, ktoré sa konajú na prelome apríla a mája na pôde obidvoch univerzít pod záštitou rektorov a primátora mesta Nitra. Najväčším študentským projektom s dlhoročnou tradíciou, ktorý Študentský parlament realizuje v spolupráci s univerzitou, sú Študentské dni nitrianskych univerzít, konané pri príležitosti Dňa študentstva (17. november). Z ďalších aktivít Študentského parlamentu možno spomenúť organizovanie Októberfestu UKF (športové a hudobné podujatie na začiatku akademického roka), Internátnej futbalovej ligy (súťaž v halovom futbale študentov v ŠD UKF Zobor) či vydávanie časopisu Občas Nečas. Študentský parlament významne participuje aj na organizovaní každoročných imatrikulačných slávností a podujatí v súvislosti so Študentskými dňami nitrianskych univerzít, ktoré sa organizujú v jarnom aj jesennom termíne v spolupráci oboch nitrianskych univerzít a Mesta Nitra. Webové sídlo Študentského parlamentu UKF: https://www.sp.ukf.sk/

 

Charakteristika možností športového vyžitia

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely

-      Volley project UKF Nitra (vlastná FB stránka: https://www.facebook.com/Volley-project-UKF-Nitra-584333311635973/timeline/),

-      BKM Junior UKF Nitra (webové sídlo: https://www.bkmnitra.sk/, vlastná FB stránka: https://www.facebook.com/bkmnitra/),

-      Taekwon-Do UKF NITRA (vlastná FB stránka: https://www.facebook.com/Taekwon-Do-UKF-NITRA-126344243294/),

-      hokejový tím Philosophers Nitra (vlastná FB stránka: https://www.facebook.com/philosophers.nr/)

 

Popri pedagogickej a vedeckej činnosti sa Katedra telesnej výchovy a športu PF prezentuje aj prípravou študentov (športovcov) na rôzne športové súťaže v rámci Slovenska, Európy a sveta. Na katedre študuje a študovalo mnoho úspešných športovcov a trénerov. Niektorí športovci sa na podujatia pripravujú v uvedených oddieloch a kluboch Združenia športových klubov UKF. V rámci Nitrianskych univerzitných dní dva krát do roka študenti úspešne reprezentujú univerzitu v rôznych odvetviach športu v rámci širokého spektra podujatí (napr. Večerný beh Nitrou, Jarný beh Nitrou, hokej, volejbal, futsal, atď.) a tak zvyšujú kredit nielen katedry, ale aj fakulty a univerzity.

 

Charakteristika možností kultúrneho vyžitia

Univerzitný tvorivý ateliér, ktorý pôsobí v priestoroch Študentského domova Nitra, je kultúrnym bodom študentov UKF v Nitre, miestom vzniku a prezentácie prevažne scénického umenia. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity (bližšie informácie tu: https://www.facebook.com/Univerzitn%C3%BD-tvoriv%C3%BD-ateli%C3%A9r-UTA-66266521340/).

Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova (bližšie informácie tu: https://www.facebook.com/FSPonitran/).

 

Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Tvorcovia umeleckého telesa sa zameriavajú na autorskú divadelnú tvorbu s osobitým inscenačným vkladom a rýdzo autentickým prístupom. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod (bližšie informácie tu: https://www.facebook.com/VYDI-%C5%A1tudentsk%C3%A9-divadlo-pri-UKF-v-Nitre-143905417372/).

 

Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera.

 

Počas štúdia môžu (nielen) študenti Katedry hudby PF pracovať vo fakultných súboroch (Akademický spevácky zbor, Divadielko JAaMY) a svoje schopnosti prezentovať v rámci koncertov Musica da camera, festivalu súčasného umenia Konfrontácie a Divadelného festivalu Petra Scherhaufera. O podobách umeleckej prezentácie vypovedajú tiež muzikálové vystúpenia študentov v Starom divadle Karola Spišáka či na festivaloch amatérskej divadelnej tvorby. Katedra hudby pravidelne organizuje spevácku súťaž jazzového a populárneho spevu Blue Note, ako aj workshopy a semináre Ars musicae pod vedením popredných domácich lektorov, ktoré sú zamerané na nové trendy v tanečnom, interpretačnom a hereckom umení.

 

Galéria Univerzum PF UKF - Katedra výtvarnej tvorby a výchovy PF pravidelne uskutočňuje výstavy z prác študentov aj absolventov prezentujúcich výsledky jednotlivých ateliérov v priestoroch univerzitnej Galérie Univerzum PF. V Galérii Univerzum PF sú organizované aj výstavy zahraničných študentov a pedagógov (Poľsko, Srbsko), ako aj študentov z iných slovenských univerzít (výstava prác ŠVUOČ), či výstavy prác v spolupráci so ZUŠ, čím sa akademická oblasť prepája s umeleckou tvorbou aj s pedagogickou praxou. Katedra od roku 1998 každoročne organizuje výstavu diplomových prác aktuálnych absolventov v mesiaci jún v priestoroch Nitrianskej galérie v Nitre, okrem toho realizuje aj ďalšie kurátorské projekty so zapojením študentov v rámci otvorenej výzvy Nitrianskej galérie.

 

Charakteristika možností duchovného vyžitia

Spomedzi slovenských miest sa môže Nitra pochváliť najstaršími pamiatkami kresťanskej náboženskej kultúry, v tomto meste dal nitrianske knieža Pribina vysvätiť prvý kresťanský chrám na našom území okolo roku 828, ktorého zvyšky odkryli archeológovia na Martinskom vrchu. V Nitre, sídle biskupa nitrianskej diecézy bolo počas dejín vybudovaných viac pozoruhodných objektov najmä kresťanskej sakrálnej architektúry, vrátane chrámov, ktoré poskytujú adekvátne možnosti pre duchovný život pre všetky náboženské vyznania. Okrem toho Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre disponuje vlastným Univerzitným pastoračným centrom.

Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) bolo na UKF otvorené v decembri 2008. Jeho hlavným cieľom je poskytovanie pastoračnej starostlivosti a duchovnej pomoci študentom a pracovníkom nitrianskych univerzít, inštitúcií a študentských domovov.

 

UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.

Webové sídlo UPC je www.upcnitra.sk.

 

Okrem vyššie uvedených možností Katedra anglického jazyka a kultúry PF vydáva elektronický časopis EnJoY (English Journal for You), ktorý vychádza dvakrát ročne a je tvorený študentmi katedry. Webové sídlo časopisu: http://www.klis.pf.ukf.sk/casopis-enjoy/

Ďalej v divadelnom krúžku môžu otestovať svoj herecký, dramatický talent, ale aj tvorbu vlastnej divadelnej hry v anglickom jazyku. Na katedrových podujatiach venovaných anglofónnym sviatkom (napr. Halloween, St Patrick’s Day) rozvíjajú svoje organizačné zručnosti.


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Erasmus mobility v krajine EÚ alebo EHP (mobility KA103):

Študijný pobyt (Student Mobility for Studies) https://www.ukf.sk/granty/erasmus/studijny-pobyt-krajiny-eu-a-ehp

Stáž (Student Mobility for Traineeships) https://www.ukf.sk/granty/erasmus/staz-krajiny-eu-a-ehp

SAIA, n. o. (Slovenská akademická informačná agentúra) štúdium a výskum v zahraničí pre študentov vysokých škôl a doktorandov https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/saia-n-o


9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Uchádzač na magisterský stupeň študijného programu – Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry – jednopredmetové,

- je úspešným absolventom bakalárskeho stupňa študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, prípadne príbuzného študijného programu v odbore filológia so špecifikáciou na anglický jazyk,

- dosahuje minimálnu jazykovú úroveň B2 v anglickom jazyku („fáza plynulého využívania základných komunikačných nástrojov“), komunikačné jazykové činnosti a stratégie a sociolingválne kompetencie v rámci tém, ktoré sú minimálne na úrovni B2 podľa Spoločného referenčného rámca pre SERR (2013).

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Študijné oddelenie spracuje odovzdanú prihlášku na štúdium, kde sú predložené všetky oficiality a náležitosti potrebné na prijatie na druhý stupeň vysokoškolského štúdia. 

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Všetci uchádzači o štúdium, ktorí mali splnené požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium boli prijatí na magisterský stupeň študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry – jednopredmetové štúdium.

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Súčasťou hodnotenia kvality poskytovaného vzdelávania sú študenti, ktorí sú zapájaní do procesu tvorby, schvaľovania a monitorovania študijných programov. Osoby zodpovedné za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijných programov, vyučujúci, študijní poradcovia aktívne komunikujú so študentmi jednotlivých študijných programov, prehodnocujú ich postoje k študijným programom, študijným predmetom. Následne sa reflexia študentov stáva východiskom inovácií obsahu i štruktúry študijných programov prostredníctvom inovácií odporúčaných zdrojov, podmienok absolvovania kurzu.

 

Študenti UKF majú v zmysle zákona č. 131/2002 o vysokých školách možnosť raz ročne prostredníctvom anonymných dotazníkov hodnotiť študijný program a proces vzdelávania. Toto právo študenta je zakomponované i v Študijnom poriadku UKF a usmerňované Smernicou č. 8/2018 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity. Spätnú väzbu poskytujú študenti prostredníctvom anonymného elektronického dotazníka sprístupneného cez Akademický informačný systému. Hodnotenie sa uskutočňuje nepretržite od roku 2014. Študenti majú možnosť v zimnom i letnom semestri vyjadriť svoje postoje k nasledovným ukazovateľom kvality vzdelávacieho procesu: študijný program, študijný predmet, uskutočňovanie vzdelávania, hodnotenie študentov vyučujúcimi, odborná a didaktická kompetencia vyučujúcich, študijné zdroje na podporu vzdelávania študentov, materiálno-technické zabezpečenie výučby. Každá oblasť je v dotazníku sýtená viacerými položkami, ktoré poskytujú o hodnotenej oblasti komplexnejší obraz. Organizáciu procesu hodnotenia zabezpečujú jednotlivé fakulty v spolupráci so študentmi, ktorí sa podieľajú na vyhodnocovaní výsledkov. Na Pedagogickej fakulte UKF je aktivizácia pre uskutočnenie hodnotenia študentmi v AIS zabezpečená prostredníctvom študentských mailov z pozície člena študentskej časti akademického senátu. 


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

S výsledkami hodnotenia kvality vzdelávania sú oboznamované jednotlivé štruktúry manažmentu pracovísk fakulty. Na základe hodnotenia jednotlivých oblastí a identifikovaných nedostatkov sú navrhované a prijímané opatrenia na úrovni jednotlivých katedier, následne na úrovni fakulty. Prijaté opatrenia ako i celkové výsledky hodnotenia vzdelávania prekováva Akademický senát Pedagogickej fakulty UKF, sú súčasťou Výročnej správy fakulty prezentovanej na zasadnutí akademickej obce, vedeckej rady a zverejnené na jej webovom sídle. 


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Univerzita získava informácie o úspešnosti uplatnenia jej absolventov využívaním viacerých foriem. Prostredníctvom alumni klubu, organizáciou ďalšieho vzdelávania a rigorózneho konania pre absolventov, organizáciou kurzov, školení, napr. aj v rámci projektov s podporou ESF. Mnohí bývalí absolventi študijných programov spolupracujú s fakultou v pozícii cvičných učiteľov. Absolventi sú prizývaní na rôzne odborné podujatia a konferencie organizované fakultou či univerzitou. V roku 2020 zrealizovala Pedagogická fakulta UKF online dotazníkový prieskum absolventov fakulty zameraný na zisťovanie spokojnosti s realizovaním štátnych skúšok, ktoré vzhľadom k pandémii prebiehali dištančne. 

 

Monitoring zamestnanosti absolventov realizuje fakulta prostredníctvom adresnej komunikácie so zástupcami praxe (napr. vedením základných a stredných škôl a mestom Nitra), priamou komunikáciou Oddelenia pedagogickej praxe PF UKF so zástupcami cvičných škôl a školských zariadení, komunikáciou prostredníctvom sociálnych sietí ako i komunikáciou na odborno-metodických podujatiach metodikov s predstaviteľmi škôl a ďalších inštitúcií. Názory absolventov o ich profesionálnej dráhe sú zverejňované na web sídle fakulty i univerzity, v médiách a prezentačných materiáloch fakulty a univerzity. 


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Štúdium

 

Sprievodca štúdiom

https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/sprievodca-studiom

Študijný poriadok

https://www.ukf.sk/14-univerzita/2195-studijny-poriadok-ukf

Štipendiá

https://www.ukf.sk/stipendia

Školné a poplatky spojené so štúdiom

https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky

Organizácia štúdia

https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia

 

 

Ubytovanie

 

Študentské domovy

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

Poplatky za ubytovanie

https://www.ukf.sk/14-univerzita/2665-22-2020-smernica-o-poplatkoch-za-ubytovacie-sluzby-a-sluzby-spojene-s-ubytovanim-v-studentskych-domovoch-ukf

Stravovanie študentov

https://www.ukf.sk/stravovanie

Univerzitná knižnica

https://www.uk.ukf.sk/sk/

Podpora študentom

 

Poradenstvo a služby na podporu aktivít študentov

https://www.ukf.sk/sc

Služby študentom so špecifickými potrebami

http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/