Študijný program | AK wAJL22m - učiteľstvo anglického jazyka a literatúry |
Štúdium | Stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - učiteľské štúdium |
Typ dokumentu | Opis študijného programu |
Názov vysokej školy | Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre |
Sídlo vysokej školy | Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra |
Názov fakulty | Pedagogická fakulta |
Sídlo fakulty | Dražovská 4, 949 01 Nitra |
Absolvent študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (jednoodbor) – magisterský stupeň
- preukazuje vedomosti a ich pochopenie v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, disponuje lingvistickými (foneticko-fonologickej, lexikálno-sémantickej, morfologicko-syntaktickej a pragmatickej roviny), ďalej interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami, ktoré predstavujú základ alebo príležitosť pre originálnosť pri rozvíjaní a/alebo uplatňovaní koncepcií, často spojených s výskumom,
- dokáže použiť lingvistické, interkultúrne a didaktické kompetencie v praxi a tvorivo riešiť problémy v nových a neznámych zadaniach, v širších kontextoch presahujúcich tento odbor,
- má osvojené vedomosti, znalosti komunikačných kompetencií v anglickom jazyku v recepcii, produkcii a interakcii jazyka minimálne na úrovni C1 podľa SERR ,
- vie komunikovať informácie, koncepcie, problémy a riešenia odbornému a laickému publiku ohľadom odboru anglický jazyk a literatúra a didaktika anglického jazyka,
- má zručnosť vzdelávať sa, ktorá je potrebná na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti,
- vie uplatňovať etickú a spoločenskú zodpovednosť pri uplatňovaní vedomostí a pri rozhodovaní,
- pozná a dokáže aplikovať všeobecné teoretické a praktické východiská didaktiky anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania, u dospelých a seniorov,
- dokáže naplánovať, realizovať a hodnotiť vyučovanie anglického jazyka v školských aj mimoškolských zariadeniach,
- vie použiť svoje vedomosti v anglickom jazyku a je kompetentný, čo sa preukazuje kladením a obhajovaním argumentov a riešením problémov v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry.
- má schopnosti získavať a interpretovať zodpovedajúce údaje (=fakty) v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a na ich základe eticky a spoločensky zodpovedne rozhodovať,
- vie komunikovať informácie, koncepcie, princípy, problémy a riešenia odbornému aj laickému publiku,
- má rozvinuté zručnosti vzdelávať sa potrebné na pokračovanie v ďalšom štúdiu s vysokým stupňom samostatnosti, (pozri Dublinské deskriptory),
- Vie realizovať a vyhodnotiť pedagogický výskum, ktorého výsledky vie aplikovať k skvalitneniu vyučovacieho procesu,
- Pozná a dokáže použiť vo vyučovaní metodiku CLIL.(obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie)
Magister získal a osvojil si
Kompetencia
komunikačné kompetencie (fonologické, gramatické, lexikálne a sémantické, komunikačné jazykové činnosti a stratégie (počúvanie a čítanie s porozumením a písomný a ústny prejav), sociolingválne a pragmatické kompetencie na úrovni C1/C2 v súlade s požiadavkami Spoločného európskeho referenčného rámca.
Požadované vedomosti
-pozná a vie aplikovať princípy didaktiky anglického jazyka a kultúry, princípy vyučovania anglického jazyka v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom, sekundárnom stupni vzdelávania, u tínedžerov a dospelých, naplánovať hodiny, ktoré integrujú jazyk a nejazykový predmet v spolupráci s učiteľom nejazykového predmetu – metodika CLIL,
- dokáže plánovať a viesť výchovno-vzdelávací proces v školských aj mimoškolských aktivitách, napr. krúžky anglického jazyka alebo tábory, integrovať žiakov so ŠVVP v predmete anglický jazyk,
- absolvent pozná vývoj a aktuálny stav anglického jazyka, vrátane interdisciplinárnych a kultúrnych väzieb
Požadované spôsobilosti
Komunikuje na úrovni C1/C2 podľa SERR, vie aplikovať princípy didaktiky vyučovania anglického jazyka v plánovaní, príprave a vyhodnotení, zdokonaľovanie anglického jazyka u žiakov v predprimárnom, primárnom, nižšom sekundárnom a sekundárnom stupni vzdelávania, vyučovanie CLIL hodín
Preukázanie kompetencií
V plánovaní, realizovaní a hodnotení vo vyučovacom procese na hodinách anglického jazyka, v plánovaní, realizácii a vyhodnotení výskumu v praxi s cieľom skvalitňovať vyučovací proces
- Učiteľ anglického jazyka v primárnom stupni vzdelávania,
- Učiteľ anglického jazyka v nižšom strednom stupni vzdelávania,
- Učiteľ anglického jazyka v strednom stupni vzdelávania,
- Učiteľa anglického jazyka v jazykovej škole,
ZŠ Beethovena 1, Nitra
ZŠ Benkova 34, Nitra
ZŠ Fatranská 14, Nitra
ZŠ Kniežaťa Pribinu, ul. A. Šulgana 1, Nitra
ZŠ Kráľa Svätopluka, Drážovská 6, Nitra
ZŠ Škultétyho 1, Nitra
Gymnázium Golianova 68, Nitra
Gymnázium, Párovská 1, Nitra
Stredná odborná škola, Cintorínska 4, Nitra
Piaristická spojená škola sv. J. Kalazanského, Piaristická ul. 6, Nitra
Spojená škola Slančíkovej 2, Nitra
Stredná zdravotnícka škola, Farská 23, Nitra
Jazyková škola VAGES, Hodžova 385, Nitra
Jazyková škola Language Planet, Martinská dolina 1, Nitra
Vzhľadom na bod 2. Profil absolventa a ciele vzdelávania , Dublinské deskriptory, Pokyn ministra č. 39/2017 je absolvent magisterského stupňa študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry uplatniteľný ako
- učiteľ anglického jazyka a literatúry v primárnom, nižšom strednom, strednom stupni vzdelávania (MŠ, ZŠ a SŠ),
- učiteľ jazykovej školy,
Úspešní absolventi magisterského stupňa študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (za posledných 5 rokov)
77 absolventov (štatistický údaj zo študijného oddelenia PF UKF)
Mgr. Igor Vajda, Mgr. Darina Árendášová, Mgr. Jana Babušíková, Mgr. Klaudia Bujnová, Mgr. Martin Pančo,...
Výsledky interného výskumu zachytené v habilitačnej práci Profil učiteľa anglického jazyka na Slovensku(Kováčiková, 2021), podľa rozhovorov s cvičnými učiteľmi, absolventi magisterského stupňa študijného programu učiteľstvo AJ a literatúry sú jazykovo, interkultúrne a didakticky pripravení na povolania uvedené v bode 2b.
Dĺžka magisterského štúdia v dennej forme sú dva roky (4 semestre). Študijné plány v dennej forme počítajú s 1500 hodinami štúdia (prezenčného a samostatného) za jeden akademický rok, čo predstavuje 60 kreditov za akademický rok (30 kreditov na jeden semester).
Študijný plán reflektuje požiadavky stanovené v referenčných dokumentoch: Štátny vzdelávací program a najnovšia verzia Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky z roku 2018 a je v súlade s profilom absolventa, ktorý vychádza z dokumentov: Kompetenčný profil učiteľa a Európsky profil pre vzdelávanie učiteľov jazykov. Absolvent magisterského stupňa učiteľstva anglického jazyka a literatúry má disponovať lingvistickými, interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami, ktoré ho kvalifikujú na prácu učiteľa anglického jazyka na všetky cykly vzdelávania (pred primárne, primárne, nižšie sekundárne, sekundárne) a jazykové školy. Študijný plán sa skladá z povinných a povinne voliteľných predmetov.
Za povinné predmety, ktoré sú rozdelené do 4 semestrov, študent získa 54 kreditov. Povinné predmety sú zamerané hlavne na prípravu študenta v oblasti didaktiky vyučovania anglického jazyka (Didaktika jazykových kompetencií – fonologické, gramatické, lexikálne, sémantické, Didaktika komunikačných jazykových činností a stratégií - počúvanie a čítanie s porozumením, písomný a ústny prejav, Vyučovanie anglického jazyka v primárnom a predprimárnom vzdelávaní, Vyučovanie anglického jazyka adolescentov, dospelých a seniorov, Didaktika detskej a mládežníckej literatúry v anglickom jazyku, Didaktika psycholingválnych kompetencií, Didaktika sociolingválnych a pragmatických kompetencií). Tri povinné predmety sa venujú anglofónnej literatúre (detskej, britskej a americkej) a jeden predmet - Štylistika je nadstavbou lingvistických predmetov.
Cieľom predmetu Didaktika jazykových kompetencií (fonologické, gramatické, lexikálne, sémantické) je dosiahnuť, aby študent poznal a vedel vhodne aplikovať metódy pre vyučovanie jazykových kompetencií. Zámerom predmetu Didaktika komunikačných jazykových činností a stratégií (počúvanie a čítanie s porozumením, písomný a ústny prejav) je dosiahnuť, aby študent dokázal zvoliť vhodné metodické postupy pre rozvíjanie jazykových činností a stratégií. Cieľom predmetu Vyučovanie anglického jazyka v primárnom a predprimárnom vzdelávaní je dosiahnuť, aby študent dokázal zvoliť a aplikovať účinné princípy, vyučovacie metódy a materiály pre rozvoj jazykových činností a stratégií a komunikačných kompetencií v daných vekových kategóriách. Zámerom predmetu Vyučovanie anglického jazyka adolescentov, dospelých a seniorov je dosiahnuť, aby študent vedel použiť účinné didaktické postupy, metódy a materiály pre rozvoj jazykových činností a stratégií a komunikačných kompetencií v daných vekových kategóriách. Predmet Didaktika detskej a mládežníckej literatúry v anglickom jazyku pripraví študenta ako použiť literárne texty vo vyučovaní anglického jazyka. Účelom predmetu Didaktika sociolingválnych a pragmatických kompetencií naučiť študenta aplikovať princípy rozvoja interkultúrnych komunikačných kompetencií vo vyučovaní anglického jazyka. Intenciou predmetu Didaktika psycholingválnych kompetencií je, aby študent na základe získaných vedomostí dokázal analyzovať situáciu a prispôsobiť metódy, obsah a štruktúru vyučovacej hodiny potrebám a správaniu žiakov. Cieľom troch predmetov anglofónnej literatúry je oboznámiť študentov s charakteristickými znakmi jednotlivých literárnych období, smerov a žánrov ako aj autorov a ich diel britskej, americkej a detskej literatúry. Predmet Štylistika vychádza z nadobudnutých lingvistických kompetencií na základe ktorých dokážu študenti porozumieť použitiu výrazových prostriedkov v jednotlivých funkčných štýloch anglického jazyka.
Študenti majú na výber z 8 povinne voliteľných predmetov a musia získať 12 kreditov, čo zodpovedá 4 povinne voliteľným predmetom. 7 PVP je didakticky zameraných a jeden je nadstavbou lingvistických predmetov. Didaktika dištančného vzdelávania anglického jazyka reflektuje potreby dnešnej doby. Predmet Vyučovanie anglického jazyka žiakov so špeciálnymi potrebami pripraví študenta aké materiály, postupy a metódy používať pre jednotlivé špeciálne potreby žiakov. Cieľom predmetu Bilingválne vzdelávanie a CLIL je, aby študent rozumel princípu integrovaného vyučovania jazyka a predmetu a dokázal ho aplikovať do hodín anglického jazyka. Didaktika interkultúrnych komunikačných kompetencií integruje všeobecné a komunikačné kompetencie a študent dokáže efektívne rozvíjať interkultúrne komunikačné kompetencie u žiakov. Študenti získajú vedomosti o rôznych spôsoboch hodnotenia na predmete Hodnotenie v cudzojazyčnom vzdelávaní. V predmete Stratégie učenia sa cudzích jazykov získajú študenti vedomosti o priamych (pamäťových, kognitívnych a kompenzačných) a nepriamych (metakognitívnych, emocionálnych a sociálnych) stratégiách učenia sa cudzích jazykov. V rámci predmetu Preklad v cudzojazyčnej výučbe si študenti osvoja schopnosť ako naučiť plniť funkciu sprostredkovateľa pomocou tlmočenia a prekladov medzi hovoriacimi dvoma jazykmi.
Kontrastívna jazykoveda porovnáva dva jazykové systémy na fonologickej, morfologickej, frazeologickej, lexikálnej a syntaktickej úrovni.
- v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),
Profilové predmety boli vytvorené na základe ŠVP a najnovšej verzie SERR (2018), a sú v súlade s profilom absolventa (kvalifikovaného učiteľa anglického jazyka pre všetky stupne vzdelávania). Keďže profilom absolventa je učiteľstvo anglického jazyka, tak jeho kvalifikácia musí vychádzať z cieľov predmetu, ktorý bude vyučovať. Absolvent magisterského stupňa učiteľstva anglického jazyka a literatúry má disponovať lingvistickými, interkultúrnymi a didaktickými kompetenciami. Lingvistické a interkultúrne kompetencie nadobudli študenti počas bakalárskeho štúdia a v magisterskom štúdiu sa študenti naučia ako rozvíjať tieto kompetencie u žiakov na hodinách anglického jazyka.
Profilových predmetov je 7 a všetky sú zamerané na didaktiku vyučovania anglického jazyka. Profilové predmety sa zameriavajú na jednotlivé oblasti kompetencií: Didaktika jazykových kompetencií (fonologické, gramatické, lexikálne, sémantické), Didaktika komunikačných jazykových činností a stratégií (počúvanie a čítanie s porozumením, písomný a ústny prejav), Didaktika sociolingválnych a pragmatických kompetencií a Didaktika psycholingválnych kompetencií. Dva predmety sú zamerané na vyučovanie anglického jazyka pre rôzne vekové kategórie: Vyučovanie anglického jazyka v primárnom a predprimárnom vzdelávaní a Vyučovanie anglického jazyka adolescentov, dospelých a seniorov. Profilové predmety dopĺňa predmet Didaktika detskej a mládežníckej literatúry v anglickom jazyku.
- pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),
Link AIS v infolistoch.
- prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,
Nie sú.
- pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,
Prednášky a semináre (viď infolisty).
- metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),
Prezenčná (viď infolisty).
- osnovu/ sylaby predmetu[1],
Viď infolisty.
- pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],
Pracovné zaťaženie študenta je podľa počtu kreditov. Jeden kredit predstavuje 25 hodín pracovného zaťaženia študenta. Viď infolisty.
- kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,
Profilové povinné predmety majú 5-6 kreditov, ostatné povinné predmety majú 4 kredity a povinne voliteľné predmety majú 3 kredity.
- osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,
Viď infolisty.
- učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),
Viď infolisty.
- miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).
KAJK PF UKF v Nitre a partnerské školy, v ktorých sa uskutočňuje pedagogická prax
[1] Učitelia zabezpečujúci predmet počas posudzovania umožnia prístup pracovnej skupiny k študijným materiálom predmetu a obsahu jednotlivých vzdelávacích činností.
[2] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.
[3] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.
- počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,
54 kreditov
- počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,
12 kreditov
- počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,
-
- počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,
10 kreditov
- počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia,
4 kredity za semináre k diplomovej práci + 20 kreditov za diplomovú prácu a jej obhajobu + 6 kreditov za štátne skúšky (jedna ŠS zo základu a 2 ŠS z predmetu)
- počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia,
14 kreditov
- počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch,
- počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch.
Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia upravuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF:
https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf
V tabuľkách sú uvedené úspešne obhájené práce za posledných 5 rokov spolu s menom školiteľa, ktorý v uvedenom roku vypísal (pozn. niektorí školitelia už na katedre nepôsobia)
prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. - Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka(jednoodborové)
2019
Syntaktická štruktúra anglických prehovorov slovenských hovoriacich Syntactic Structure of Slovak Speakers՚ English Utterance
2019
Lexikálna štruktúra anglických prehovorov slovenských hovoriacich
Lexical Structure of Slovak Speakers՚ English Utterance
2018
Názory učiteľov a žiakov na emócie vo vyučovaní anglického jazyka na stredných školách
Teachers’ and Learners’ Opinions on Emotions in TEFL at Upper Secondary Level
doc. Mgr. Eva Reid, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka lit. (jednoodborové)
2017
Autentické materiály používané na hodinách angličtiny na stredných školách
Authentic Materials in Teaching English at Secondary Schools
2017
Vyučovanie výslovnosti na základných školách
Teaching Pronunciation at Primary Schools
2018
Metódy výučby anglickej slovnej zásoby na prvom a druhom stupni základnej školy
Techniques of Teaching English Vocabulary to EFL Learners at Primary Education and Lower Secondary Education Level
2018
Použitie podkastov na rozvoj zručnosti počúvanie
Usage of Podcasts for Development of Listening Skills
2019
Preklad na hodinách anglického jazyka
Translation at English Language Lessons
2019
Zistenie induktívnych a deduktívnych spôsobov vo výučbe anglickej gramatiky
Exploring Inductive and Deductive Preferences in Teaching and Learning English Grammar
doc. PhDr. Božena Horváthová, PhD. - Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka (jednoodborové)
2017
Spätná väzba vo vyučovaní a učení sa angličtiny ako cudzieho jazyka
Feedback in Teaching and Learning English as a Foreign Language
2018
Zručnosť hovorenie vo vyučovaní angličtiny ako cudzieho jazyka
Speaking Skill in Teaching English as a Foreign Language
2019
Kompenzačné stratégie vo vyučovaní angličtiny ako cudzieho jazyka na stredných školách
Compensation Strategies in Teaching English as a Foreign Language at Secondary Schools
doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)
2017
Využitie materinského jazyka na hodinách angličtiny
Mother Tongue in English lessons
2017
Využitie materinského jazyka na hodinách anglického jazyka na strednej škole
Use of Mother Tongue at English Lessons in Secondary Schools
2018
Rozvíjanie zručnosti hovorenia u tínejdžerov na hodinách anglického jazyka
Development of Speaking at Teenagers in English Lessons
2018
Hudobné aspekty na hodinách anglického jazyka na druhom stupni ZŠ a stredných školách
Music Aspects in English lesson at Lower Secondary and Secondary Schools
2019
Rozvoj čítania na prvom stupni ZŠ pomocou Jolly Phonics
Development of Reading at Primary School through Jolly Phonics
2019
Vyučovanie anglického jazyka tínejdžerov
Teaching English to Teenagers
Mgr. Diana Židová, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)
2017
Metafikcia a Flaubertov papagáj
Metafiction and Flaubert´s Parrot
2018
Anglické univerzitné romány v pikaresknej perspektíve
English Campus Novels in a Picaresque Perspective
prof. PhDr. Eva Malá, CSc. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)
2017
Kombinované vzdelávanie vo výučbe angličtiny
Blended Learning in Teaching English
2017
Kombinované vzdelávanie angličtiny
Blended Learning in Teaching English
Mgr. Ivana Štefančíková, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)
2019
Ženy v artušovskej literatúre
Women in Arthurian Literature
2019
Postava učiteľa a mentora v anglofónnej fantazijnej literatúre
The Character of Teacher and Mentor in Anglophone Fantasy Literature
PhDr. Ingrid Kaláziová, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)
2017
Testovanie vo výučbe anglického jazyka
Testing and Assessment in English Language Teaching
2017
Testovanie receptívnych jazykových zručností na stredných školách
Testing and Assessing Receptive Skills at Secondary Level
2019
Preklad vo vyučovaní anglického jazyka v sekundárnom vzdelávaní
Translation in English Language Teaching and Learning in Secondary Education
Mgr. Juraj Datko, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka lit. (jednoodborové)
2017
Hodnotenie študentov na hodinách anglického jazyka na strednej škole
Assessment of Students in English Classes at Secondary School
2017
Rozvoj anglickej slovnej zásoby na základnej škole
Teaching EFL Vocabulary at Primary School
2017
Problémy začínajúcich učiteľov anglického jazyka
Problems of Novice EFL Teachers
2018
Výučba anglického jazyka v rozmanito zložených triednych kolektívoch
Teaching English in Diverse Classrooms
2018
Porovnanie postojov učiteľov a študentov na ich hodiny anglického jazyka
A Comparison of Teachers’ and Students’ Attitudes of Their English Classes
2019
Reflexie učiteľov angličtiny na ich učiteľskú prípravu
Reflections of English Teachers on Their Teacher Training
2019
Motivačné stratégie používané na hodinách anglického jazyka
Motivation Strategies Used in English Classes
2019
Manažment triedy na online hodinách angličtiny
Classroom Management in Online English Lessons
doc. PhDr. Katerina Gajdáčová Veselá, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)
2018
Problémy pri rozvíjaní zručnosti písanie vo vyučovaní anglického jazyka ako cudzieho
Problems in Developing Writing Skill in TEFL
2019
Využitie autentických textov vo vyučovaní a rozvíjaní anglickej slovnej zásoby
Using Authentic Texts in Teaching and Developing English Vocabulary
PhDr. Zuzana Dostálová, PhD. Témy diplomových prác – učiteľstvo anglického jazyka a lit. (jednoodborové)
2017
"Aj dnes slnko nesvieti“: Anti-transcendentálna tvár amerického romantizmu
“The Sun Does Not Shine Today Also”: Anti-transcendental Face of American Romanticism
13/2020 Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach
https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3794-13-2020
- možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,
pozri 8f
- pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,
Etická komisia - https://www.ukf.sk/univerzita/organy-univerzity/eticka-komisia
- postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,
Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami
http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/
- postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.
Študijný poriadok Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy-formulare/studijny-poriadok-200406.pdf
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.
prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. zkralova@ukf.sk
prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD., zkralova@ukf.sk
Fonetika a fonológia 1, Fonetika a fonológia 2
Lexikológia 1, Lexikológia 2
doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD., ekovacikova@ukf.sk
Základy didaktiky anglického jazyka,
Mgr. Zuzana Sándorová, PhD., zsandorova@ukf.sk (na funkčnom mieste docenta)
Gramatika 1 (Morfológia), Gramatika 2 (Syntax), Interkultúrne kompetencie pre učiteľov anglického jazyka
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24584
doc. PhDr. Jana Harťanská, PhD. jhartanska@ukf.sk
Základy didaktiky anglického jazyka, Interkultúrne kompetencie pre učiteľov anglického jazyka
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10302
PaedDr. Soňa Grofčíková, PhD., sgrofcikova@ukf.sk (na funkčnom mieste docenta)
Fonetika a fonológia 1, Fonetika a fonológia 2
AIS
doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD. ekovacikova@ukf.sk
Odborný
anglický jazyk, Didaktika anglického jazyka pre záujmovú činnosť
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6970?do=filterForm-submit&surname=Kov
%C3%A1%C4%8Dikov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh
%C4%BEada%C5%A5
prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. zkralova@ukf.sk
Úvod do
štúdia anglického jazyka
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10039?do=filterFormsubmit&name=Zdena&surname=Kr%C3%A1%C4%BEov
%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
doc. PhDr. Jana Harťanská, PhD.
jhartanska@ukf.sk
Úvod
do didaktiky cudzieho jazyka, Didaktika anglického jazyka pre záujmovú činnosť
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10302
Mgr. Zuzana Sándorová, PhD. zsandorova@ukf.sk
(na
funkčnom mieste docenta)
Akademické
písanie, Interaktívne zručnosti 1, Interaktívne zručnosti 2, Práca
s didaktickými materiálmi, Kultúra a dejiny USA a Kanady
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24584
Mgr. Diana Židova dzidova@ukf.sk
Úvod do
štúdia anglofónnych literatúr, Kultúra a dejiny USA a Kanady
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23355?do=filterForm-submit&name=Diana&surname=%C5%BDidov%C3%A1&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
PaedDr. Soňa Grofčíková, PhD.,
sgrofcikova@ukf.sk (na funkčnom mieste docenta) Fonetika a fonológia 1,
Fonetika a fonológia 2, Didaktika anglického jazyka pre záujmovú činnosť,
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10776
Mgr. Jana Kamenická, PhD.,
jkamenicka@ukf.sk Jazykový seminár 1, Jazykový seminár 2, Analýza videozáznamov
vyučovacích hodín anglického jazyka, Korektívna výslovnosť, Gramatika 1
(Morfológia), https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33984
PaedDr. Pavol Burcl, PhD.,
pburcl@ukf.sk Rečový prejav, Písomný prejav, Kultúra a dejiny Austrálie a
Nového ZélanduJazykový seminár 1, Jazykový seminár 2, Práca s didaktickými
materiálmi, Kreatívne písanie https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10395
PaedDr. Zuzana Hrdličková, Ph.D., zhrdlickova@ukf.sk Kultúra a dejiny Veľkej Británie a
Írska, Akademické písanie, Lexikológia 1, Lexikológia 2, Anglický jazyk pre
komerčnú prax, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/13902
Mgr. Katarína Chválová, PhD.,
kchvalova@ukf.sk Úvod do štúdia anglického jazyka, Počúvanie s porozumením,
Rečový prejav, Prezentačné zručnosti, Prekladový seminár 1, Prekladový seminár
2, Gramatika 2 (Syntax) https://www.portalvs.sk/regzam/detail/23192
PhDr. Zuzana Dostálová, PhD.,
zdostalova@ukf.sk (rodičovská dovolenka) Čítanie s porozumením, Písomný prejav,
Úvod do štúdia anglofónnych literatúr, Európsky plurilingvizmus a plurikultúra,
Prekladový seminár 1, Prekladový seminár 2,
prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD. zkralova@ukf.sk
doc. Mgr. Elena Kováčiková, PhD. ekovacikova@ukf.sk
doc. PhDr. Jana
Harťanská, PhD. jhartanska@ukf.sk
Mgr. Zuzana Sándorová, PhD. zsandorova@ukf.sk (na funkčnom mieste
docenta)
Mgr. Diana Židova dzidova@ukf.sk,
Mgr. Daniela Myjavec, PhD. dmyjavec@ukf.sk
Mgr. Jana Kamenická, PhD., jkamenicka@ukf.sk
PaedDr. Zuzana Hrdličková, PhD. zhrdlickova@ukf.sk
PaedDr. Pavol Burcl, PhD. pburcl@ukf.sk
Mgr. Katarína Chválová, PhD. kchvalova@ukf.sk
PhDr. Zuzana Dostálová, PhD. - zdostalova@ukf.sk, materská dovolenka
https://ais2.ukf.sk/ais/portal2/ucitel/ VUP charakteristika
Bc. Lucia Glézlová
Mgr. Jana Kamenicka,, PhD. jkamenicka@ukf.sk, +421 37 6408 314, DRB223, rozvrh konzultácií: zimný semester 2020-21, utorok, streda, štvrtok 13.00-14.30
V priestoroch budovy Pedagogickej fakulty, sú k dispozícii 2 prednáškové miestnosti:
- prednášková miestnosť D1: 473 m2, 246 miest na sedenie, sústava šatníkov (zvukové vybavenie – 2 nezávislé zvukové sústavy, 2 dataprojektory, 2x elektrické plátno, počítač pre vyučujúceho, wifirouter, elektrické zatemnenie miestnosti, 2x sústava tabúľ - zelená, 1x sústava tabúľ - keramická),
- prednášková miestnosť D3: 201,3 m2, 126 miest na sedenie, sústava šatníkov (zvukové vybavenie – 1 nezávislá zvuková sústava, 1 dataprojektor, 1x elektrické plátno, počítač pre vyučujúceho, audiovizuálne záznamové zariadenie, wifirouter, elektrické zatemnenie miestnosti, 2x sústava tabúľ - zelená, 1x sústava tabúľ - keramická, notová keramická tabuľa).
Katedra anglického jazyka a kultúry disponuje tromi seminárnymi miestnosťami, každá z nich je vybavená počítačom s pripojením na internet, e-beamom a dataprojektorom. V rámci spolupráce medzi katedrami využíva aj priestor počítačových učební pri predmetoch, ktoré si takéto vybavenie vyžadujú.
Ďalšie zariadenia a učebné pomôcky sa priebežne dopĺňajú z finančných prostriedkov získaných z výskumných a edukačných projektov.
Katedra anglického jazyka a kultúry disponuje špecializovanými zariadeniami potrebnými pre výučbu daných študijných programov. Katedra má k dispozícii modernú techniku, ktorá zahŕňa napr.:
1. 12 počítačov s Windows 10
2. 6 notebookov
3. 3 tablety
4. 4 učebne vybavené multimediálnymi PC s reproduktormi a dataprojektormi
5. 11 tlačiarní
6. 1 kopírovací stroj
7. 1 digitálna kamera
8. 1 DVD rekordér
9. 1 televízor
10. 1 eBeam
11. bezdrôtové širokopásmové internetové pripojenie v priestoroch fakulty
Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti eduroam. Všetky informácie a inštalačné postupy sú dostupné tu:
https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi
Zásady používania počítačovej siete
https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete
Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education
https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education
Informačné systémy na podporu komunikácie
na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta
Informačné systémy (IS)
1. Akademický informačný systém (AIS) sa využíva na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe – študijné plány, informačné listy, VÚPCH zamestnancov, evidenciu a informácie o priebehu štúdia – prijímacie konanie, rozvrh hodín študenta i učiteľa, priebeh a výsledky štúdia, záverečné práce, štátne skúšky. Prostredníctvom anonymného dotazníka zverejneného v AIS je realizované i hodnotenie vzdelávania a učiteľov študentmi. Prostredníctvom AIS sú údaje poskytované do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.
2. Viedokonferenčný systém (meet.sk) – https://meet.ukf.sk/, (Microsoft Teams) - slúži na zabezpečenie dištančnej výučby, skúšania a hodnotenia študentov, vrátane realizácie štátnych skúšok, online konzultácií a ďalších aktivít súvisiacich so štúdiom.
3. Ubytovanie je riešené prostredníctvom samostatného modulu UIS (Ubytovací systém, https://uis.ukf.sk/) a zabezpečené prepojením s AIS a LDAP univerzity.
4. Knižničný informačný systém (KIS) https://kis.ukf.sk/opacXE - zabezpečuje činnosti univerzitnej knižnice. Evidencia publikačnej činnosti je prevádzkovaná v rámci knižničného informačného systému, pričom umožňuje prístup k personálnej publikačnej činnosti každému zamestnancovi ako na úrovni vkladania, tak i na úrovni získavania publikačných a citačných výstupov. Získané údaje slúžia ako zdroj pre hodnotenie zamestnancov a pracovísk v oblasti publikačného výkonu a súčasne predstavujú zdroj pre Centrálny register publikačnej činnosti.
5. Systém pre správu dokumentov (DOC) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.
6. E-learningový portál (EDU) https://edu.ukf.sk/ – slúži ako plnohodnotná náhrada prezenčnej formy výučby. Slúži študentom, vyučujúcim, vedeckým pracovníkom ale i manažmentu jednotlivých pracovísk fakulty.
7. Portál UKF – ktorý je tvorený niekoľkými modulmi, ktoré obsahujú údaje o základných charakteristikách zamestnanca zobrazujúce sa vo verejnom adresári zamestnancov, výkonové ukazovatele publikačnej, umeleckej, projektovej a ďalšej činnosti zamestnanca.
8. Registratúra (REG) - https://uis.ukf.sk/
9. Stravovací systém - https://www.stravovanie.ukf.sk/
10. Objednávkový systém (OSYS) –
https://osys.ukf.sk:4443/osys/users/login/?u=%2Fosys%2F
11. Dochádzkový systém (Watt) - https://watt.ukf.sk/
12. Zamestnanecký portál (ESS) - https://portal.ukf.sk/kvalita/index.php?r=site/login
13. Web mail pre zamestnancov a študentov- https://posta.ukf.sk/webmail/
14. Univerzitný web - https://www.ukf.sk/
Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácii možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.
Systém je prepojený na finančný a personálny systém (SOFIA) tak, aby bol zamestnancovi pri ukončení pracovného pomeru automaticky zablokovaný prístup do systémov i objektov univerzity a naopak, pri jeho prijatí prístup vytvorený.
Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity bolo zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami. Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka.
Prístup k študijnej literatúre prostredníctvom knižničného fondu a knižničných služieb
Novovybudované priestory univerzitnej knižnice obidvoch vzájomne prepojených budov (trakt A a B) umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V nových priestoroch je celý fond (knihy, periodiká, vedecko-kvalifikačné práce, elektronické nosiče, audio a video dokumenty) prístupný vo voľnom výbere, okrem starších vedecko-kvalifikačných prác, ktoré sú uzavreté v kompaktných regáloch. Používateľom je okrem centrálnej knižnice k dispozícii aj študovňa literatúry pre poslucháčov Filozofickej fakulty na Hodžovej ulici a druhá študovňa na Kraskovej ulici poskytuje literatúru a služby študentom a pedagógom Fakulty Sociálnych vied a zdravotníctva. Okrem toho univerzitná knižnica spravuje čiastkové knižnice takmer na každej katedre a pracovisku univerzity.
Knižničné fondy UKF tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme. Univerzita Konštantína Filozofa vystupuje ako aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku - prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV). Strategickým cieľom projektu je zabezpečiť informačnú podporu vybraných najkvalitnejších výskumno-vývojových inštitúcií na Slovensku, vrátane poskytovania podporných a súvisiacich aktivít. Prostriedkom tejto podpory je centralizovaný nákup prístupov k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.
Prehľadávanie informácií jedným dotazom z vyššie uvedených databáz uľahčuje univerzita od roku 2014 vyhľadávačom novej generácie pre profesionálne použitie The Summon® Service. Tento vyhľadávač je produktom spoločnosti Serials Solutions s koncepciou riešenia ktorá sa volá „discovery service“. Summon® priamo indexuje metadáta i plné texty od jednotlivých vydavateľov, takže odozva na zadanie dotazu je takmer okamžitá.
Komplexnú vedecko-výskumnú činnosť univerzity zastrešujú nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Do pôsobnosti Univerzitnej knižnice patrí naďalej spracovanie záznamov publikačnej činnosti zamestnancov do celoštátneho Centrálneho registra evidencie publikačnej činnosti (CREPČ) a spracovanie záznamov umeleckej činnosti do celoštátneho registra umeleckej činnosti (CREUČ) pre Ministerstvo školstva, vedy výskumu a športu. Knižnica vykonáva prelinkovanie katalogizačných záznamov vedecko-kvalifikačných prác študentov UKF na plné texty do Centrálneho registra záverečných prác (CRZP). Zamestnanci bibliografického referátu sa podieľajú na informačnej výchove zamestnancov a študentov organizovaním odborných kurzov a seminárov. Aktualizáciou webovej stránky (www.uk.ukf.sk) sa knižnica snaží sprístupniť záujemcom a návštevníkom informácie o činnosti knižnice, licencované i nelicencované informačné databázy, on-line katalóg, publikačnú a umeleckú činnosť zamestnancov školy a predaj publikácií prostredníctvom e-shop predajne.
V knižnom fonde má knižnica zastúpených 5855 titulov z oblasti anglického jazyka (MDT 802.0+MDT 372.880.20) z tohto počtu 256 titulov tvorí skriptová literatúra a 180 titulov je na inom nosiči, t. j. 5419 tvorí knižná produkcia. Ďalej v knižnom fonde má knižnica zastúpených 4381 titulov v oblasti anglickej literatúry (MDT 820) z tohto počtu 47 titulov tvorí skriptová literatúra a 36 titulov je na inom nosiči, t. j. 4298 tvorí knižná produkcia. Z tohto počtu je 3079 titulov beletristického charakteru. Vo fonde sa nachádzajú 2 tituly časopisov v počte 5 kusov.
E-learningový portál UKF je automaticky prístupný všetkým študentom a pedagógom UKF, zabezpečuje podporu všetkých predmetov a zdieľanie študijných materiálov pre študentov, jednoduché odovzdávanie úloh a zadaní, prehľadnú komunikáciu vo fórach a prepracované možnosti on-line testovania vedomostí.
E-learningový portál UKF je pripravený ako plnohodnotná náhrada prezenčnej formy štúdia. Poskytuje najnovšiu verziu LMS Moodle. Každý pedagóg môže vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, zbierať zadania študentov, online testovať študentov a komunikovať s nimi. Študenti sa do systému dostanú s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako do AIS. Pedagóg prostredníctvom fakultného administrátora si zakladá kurz k predmetu, ktorý vyučuje. E-learningový portál UKF poskytuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do on-line spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam, testovanie získaných vedomostí. Učiteľom poskytuje portál priestor pre zverejnenie študijných materiálov študentom, jednoduchý spôsob zdieľania zaujímavých odkazov vo forme liniek, videí, textov, sledovanie aktivity študentov, interaktívne použitie aktivít priamo na prednáške pomocou Moodle mobilných aplikácií, definovanie termínov odovzdania zadaných prác, hodnotenie priamo v kurze. Výskumníkom a manažmentu poskytuje portál overenie nových prístupov a foriem výučby, sledovanie spätnej väzby, priestor pre pedagogický experiment, priestor pre riešenie edukačných projektov, údaje o preferenciách a správaní sa študentov, vizualizáciu dát, tvorba reportov.
Komunikačným prostriedkom pre realizáciu dištančného vzdelávania na UKF je videokonferenčný systém Jitsy Meet. Na jeho využívanie nie je potrebná registrácia, vyučujúci i študenti sa do systému prihlasujú prostredníctvom používateľského mena a hesla, ktoré vyžívajú i do ďalších do informačných systémov UKF.
Dištančná výučba na Katedre anglického jazyka a kultúry sa realizuje využitím niekoľkých systémov či aplikácií. Momentálne na účely dištančného vzdelávania slúži v LMS Moodle 48 kurzov, ktoré predstavujú e-learningovú podporu všetkých predmetov vyučovaných na katedre. V kurzoch študenti nájdu online študijné materiály, prednášky, odporúčané doplňujúce zdroje, aktivity, self-testy a iné materiály.
Online výučba podľa charakteru predmetu na Katedre anglického jazyka a kultúry sa realizuje prostredníctvom videokonferenčného systému Jitsy Meet a aplikácie Teams (Microsoft Office 365), ku ktorému má každý študent prístup.
Ďalej na stránke katedry http://www.klis.pf.ukf.sk/ sú pravidelne zverejňované aktuálne informácie o štúdiu, podujatiach katedry, nové publikácie a študijné materiály. Okrem toho študenti a učitelia katedry zdieľajú informácie o formálnych a neformálnych aktivitách na facebookovej stránke https://www.facebook.com/groups/258611017629023/.
Katedra anglického jazyka a kultúry v oblasti zabezpečovania vzdelávacích, výskumných a spoločensko-kultúrnych aktivít študijného programu spolupracuje s mnohými organizáciami na Slovensku i v zahraničí či už vo forme spoločných vedecko-výskumných projektov, výmenných pobytov alebo v rámci zabezpečovania odbornej praxe.
Zoznam zahraničných partnerov Katedry anglického jazyka a kultúry - vzdelávacie inštitúcie (univerzity a vysoké školy), ktoré prijímajú vzdelávajú študentov magisterského stupňa študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v rámci programu Erasmus na semestrálne študijné pobyty a stáže. Každá z nich má rovnaký alebo príbuzný študijný program a teda zabezpečuje výučbu predmetov v anglickom jazyku, ktoré sa po úspešnom absolvovaní uznávajú Katedrou anglického jazyka a kultúry, PF, UKF.
KATHOLISCHE UNIVERSITÄT EICHSTÄTT-INGOLSTADT, Eichstaett, Nemecko
KU LEUVEN, Leuven, Belgicko
MERSIN UNIVERSITESI, Mersin, Turecko
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ, Antakya, Turecko
CUMHURIYET UNIVERSITY, Sivas, Turecko
PRIVATE PAEDAGOGISCHE HOCHSCHULE DER DIÖZESE LINZ, Linz, Rakúsko
PROFESSIONSHOEJSKOLEN LILLEBAELT, Lillebaelt, Dánsko
PROFESSIONSHØJSKOLEN UNIVERSITY COLLEGE SYDDANMARK, Esbjerg, Haderslev, Dánsko
ST MARY’S UNIVERSITY COLLEGE, Belfast, Spojené kráľovstvo
SZKOLA WYZSZA PSYCHOLOGII SPOLECZNEJ, Warsaw, Poľsko
UNIVERSIDAD DE SALAMANCA, Salamanca, Španielsko
UNIWERSYTET GDANSKI, Gdansk, Poľsko
ISTANBUL SABAHATTIN ZAIM UNIVERSITY, Istanbul, Turecko
Zoznam cvičných škôl, v ktorých študenti Katedry anglického jazyka a kultúry vykonávajú odbornú prax:
ZŠ Beethovena 1, Nitra
ZŠ Benkova 34, Nitra
ZŠ Fatranská 14, Nitra
ZŠ Kniežaťa Pribinu, ul. A. Šulgana 1, Nitra
ZŠ Kráľa Svätopluka, Drážovská 6, Nitra
ZŠ Škultétyho 1, Nitra
Gymnázium Golianova 68, Nitra
Gymnázium, Párovská 1, Nitra
Stredná odborná škola, Cintorínska 4, Nitra
Piaristická spojená škola sv. J. Kalazanského, Piaristická ul. 6, Nitra
Spojená škola Slančíkovej 2, Nitra
Stredná zdravotnícka škola, Farská 23, Nitra
Jazyková škola VAGES, Hodžova 385, Nitra
Jazyková škola Language Planet, Martinská dolina 1, Nitra
Ďalším partnerom Katedry anglického jazyka a literatúra na Slovensku je Slovenská komora učiteľov angličtiny – The Slovak Chamber of English Language Teachers (SCELT), je nezávislé, dobrovoľné, a neziskové profesijné združenie pre učiteľov angličtiny ako cudzieho jazyka a ďalších profesionálov ELT pôsobiacich na Slovensku.
O Nitre sa traduje, že je univerzitné mesto mladých. Vyplýva to zo skutočnosti, že je sídlom dvoch univerzít – Univerzity Konštantína Filozofa a Slovenskej poľnohospodárskej univerzity, na ktorých študuje v jednom akademickom roku spolu cca 13500 študentov. Nitra je jedným z najstarších slovenských miest, počiatky jej osídlenia siahajú až do praveku, ako to dokumentujú početné archeologické nálezy na území mesta. Bola sídlom Nitrianskeho kniežatstva a svoju najväčšiu slávu prežila v časoch Veľkomoravskej ríše. S Nitrou sa spája pôsobenie kniežaťa Pribinu, kráľa Svätopluka aj príchod solúnskych bratov Konštantína a Metoda. Aj preto je vysokoškolský život prienikom historických tradícií a moderných trendov súčasného života. V Nitre pôsobí mnoho kultúrnych inštitúcií, galérie, múzeá, divadlá a kiná, ako aj reštaurácie, kaviarne i čajovne, ktoré poskytujú adekvátny priestor pre spoločenský život študentov. Podrobné informácie o histórii, pamiatkach a iných faktoch a aktuálnych spoločenských reáliách o meste sú zverejnené na webovom sídle Mesta Nitra (https://www.nitra.sk/) a Turistického informačného centra Nitra https://www.nitra.eu/).
Študentské centrum UKF
Študentské centrum (SC) ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.
V rámci podpory aktivít študentov poskytuje SC spoločenské priestory, technicko-materiálnu a tútorskú pomoc pre jednotlivé združenia študentov univerzity pri organizovaní univerzitných podujatí a projektov. Zabezpečuje aj informačný servis o širokom spektre ponúk pre študentov, medzi ktoré patria ponuky práce, brigád, dobrovoľníckych a sociálnych činností, kultúrno-spoločenských, športových a iných podujatí realizovaných na jednotlivých pracoviskách univerzity. Poradenstvo zahŕňa tieto oblasti:
Duchovné poradenstvo
• pastoračno-duchovný rozhovor
• sviatostný rozhovor
• katechéza a vyučovanie
• krízová intervencia
• spoločensko-kultúrne a športové aktivity za účelom preklenutia bariér, za účelom snahy o začlenenie do homogénnej skupiny študentov
• pomoc v zorientovaní sa v otázkach zmyslu života
• pomoc v plnšej integrácii do ekleziálneho spoločenstva podľa osobnej preferencie
Poradenstvo v oblasti štipendií a študentských pôžičiek
• odborné osobné poradenstvo a konzultácie s cieľom napomôcť študentom riešiť ich sociálnu a finančnú situáciu
• zistenie sociálneho statusu študenta a s ním spoločne posudzovaných osôb na účely právneho nároku na sociálne štipendium
• podanie informácií o postupe v správnom konaní po podaní žiadosti o priznanie sociálneho štipendia
• poskytnutie základných informácií o možnosti a podmienkach získania pôžičky z Fondu na podporu vzdelávania
• pomoc pri vypĺňaní tlačiva žiadosti o pôžičku tak, aby boli splnené legislatívne podmienky
• usmernenie k postupu podávania predmetnej žiadosti – ako, kde, kedy
• poradenstvo v oblasti mimoriadnych štipendií – podmienky priznávania štipendií, ako a za aké aktivity je možné štipendiá získať
Kariérne poradenstvo
• poradenstvo zamerané na voľbu profesijnej dráhy
• poradenstvo zamerané na podporu a rozvoj kľúčových kompetencií potrebných pre uplatnenie na trhu práce
• poradenstvo pri uchádzaní sa o zamestnanie
• poradenstvo ohľadom voľných pracovných pozícií a brigád
• sprostredkovanie kontaktov a spolupráce s partnerskými organizáciami
• organizovanie podujatí so zameraním na lepšie uplatnenie na trhu práce
Psychologické poradenstvo
• psychologické poradenstvo pri osobných, vzťahových a študijných ťažkostiach
• krízová intervencia
• sprostredkovanie (mediácia) pri riešení konfliktov
• preventívne vzdelávacie a osvetové aktivity
• on-line poradenstvo
Poradenstvo a podpora pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (ďalej UKF v Nitre) rešpektuje študentov, teda aj študentov so špecifickými potrebami. Všetci študenti majú zabezpečené všetky práva a povinnosti podľa zákona č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami.
Všetky podstatné nariadenia, poskytované služby a formálne odkazy sú na webovom sídle Centra podpory študentov so špecifickými potrebami pri PF UKF v Nitre.
Internetová adresa: http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk.
• poradenstvo a konzultácie v študijnej oblasti
• ponúkame možnosť diagnostiky študijných zručností (batéria READY VŠ), kognitívnych a percepčných oblastí
• poradenstvo v oblasti stratégii učenia, efektívnych poznámok a porozumenia textu (program Ja na to mám)
• možnosť rozvoja myslenia pomocou programu FIE
• možnosť dynamickej diagnostiky LPAD
• konzultácie k prijímaniu a administratíve evidencie študentov so špecifickými potrebami
• pomoc v knižnici pri práci s katalógmi
• poradenstvo pre zostavenie individuálneho harmonogramu plnenia študijných povinností
• pomoc pri zostavovaní a riešení rozvrhových akcií
• zápis poznámok z prednášok a seminárov
• scan a kopírovanie poznámok a učebných textov
• poradenstvo pre vyučujúcich, pre prácu so študentom
• pomoc so zvukovými záznamami z prednášok a seminárov
• prevod učebných textov do zvukovej podoby
• zapožičiavanie pomôcok, pomocnej technológie a poradenstvo
• tlmočenie do posunkového jazyka
• poradenstvo pre vyučujúcich, pre prácu so študentom nevidiacim
Poradenstvo zamerané na zdravie
• odborné prednášky prezentované garantom a odborným zamestnancom doplnené prednáškami ďalších klinických odborníkov
• workshopy zamerané na študentov s určitou databázou informácií pri riešení konkrétnych problémov v oblasti zdravia
• individuálne poradenstvo s garantom alebo odborným zamestnancom, prípadne ďalším klinickým odborníkom zabezpečí intimitu pri riešení problémov, ktoré nechce študent prezentovať v rámci ostatných foriem vzdelávania
• skupinové formy poradenstva umožnia získanie informácií a riešenie zdravotných problémov v rámci menšej skupiny študentov, so zameraním na spoločný problém
• osvojenie praktických zručnosti pri poskytovaní prvej pomoci v akútnom ohrození zdravia a života jednotlivca
Právne poradenstvo
• občianske a rodinné právo (výživné, rozvod, zverenie dieťaťa do starostlivosti, určenie otcovstva...)
• pracovné právo (obsah pracovnej zmluvy, mzdové nároky, odstupné...)
• trestné právo (priebeh trestného konania, rozhodnutia a možnosti opravných prostriedkov)
• správne právo (konanie na správnych orgánoch – kataster nehnuteľností, daňový úrad...)
• autorské právo (ochrana autorských práv)
Sociálne poradenstvo
• poskytovanie informácií o možnostiach riešenia nepriaznivých sociálnych situácií
• krízovej intervencie pri vzniknutej náročnej životnej situácii
• pomoc pri sociálnych problémoch zameraná na mobilizáciu vnútorných zdrojov
• podpora klienta v nezávislosti a rozvíjanie jeho schopnosti “zmocniť sa” svojho problému a riešiť ho
• rozvoj sociálnych zručností (v individuálnej aj skupinovej forme)
• realizácia skupinových zážitkových aktivít, ktoré budú smerovať k budovaniu pozitívnych sociálnych vzťahov
• medzi študentmi, a zároveň pripravia budúcich absolventov UKF na nediskriminujúce interakcie s ľuďmi pochádzajúcimi z iného sociálneho a kultúrneho prostredia
Webové sídlo s kontaktným údajmi poradenských služieb Študentského centra UKF: https://www.ukf.sk/sc
Univerzita Konštantína Filozofa v rámci svojich možností podporuje spoločenské - kultúrne a športové aktivity študentov. Pravidelne organizuje kultúrne, športové a spoločenské podujatia:
• Akademický ples nitrianskych univerzít
• Nitrianske univerzitné dni
• Akademická Nitra
• Októberfest
• Študentské dni nitrianskych univerzít
Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch.
Študentský parlament UKF je občianskym združením študentov, ktoré pripravuje voľnočasové podujatia. Je zložený z volených zástupcov študentov, členov akademických senátov univerzity a fakúlt, ale je otvorený aj pre ostatných študentov univerzity. Medzi najznámejšie podujatia, ktoré parlament v spolupráci s univerzitou organizuje, možno zaradiť Nitrianske univerzitné dni, ktoré sa konajú na prelome apríla a mája na pôde obidvoch univerzít pod záštitou rektorov a primátora mesta Nitra. Najväčším študentským projektom s dlhoročnou tradíciou, ktorý Študentský parlament realizuje v spolupráci s univerzitou, sú Študentské dni nitrianskych univerzít, konané pri príležitosti Dňa študentstva (17. november). Z ďalších aktivít Študentského parlamentu možno spomenúť organizovanie Októberfestu UKF (športové a hudobné podujatie na začiatku akademického roka), Internátnej futbalovej ligy (súťaž v halovom futbale študentov v ŠD UKF Zobor) či vydávanie časopisu Občas Nečas. Študentský parlament významne participuje aj na organizovaní každoročných imatrikulačných slávností a podujatí v súvislosti so Študentskými dňami nitrianskych univerzít, ktoré sa organizujú v jarnom aj jesennom termíne v spolupráci oboch nitrianskych univerzít a Mesta Nitra. Webové sídlo Študentského parlamentu UKF: https://www.sp.ukf.sk/
Charakteristika možností športového vyžitia
Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely
- Volley project UKF Nitra (vlastná FB stránka: https://www.facebook.com/Volley-project-UKF-Nitra-584333311635973/timeline/),
- BKM Junior UKF Nitra (webové sídlo: https://www.bkmnitra.sk/, vlastná FB stránka: https://www.facebook.com/bkmnitra/),
- Taekwon-Do UKF NITRA (vlastná FB stránka: https://www.facebook.com/Taekwon-Do-UKF-NITRA-126344243294/),
- hokejový tím Philosophers Nitra (vlastná FB stránka: https://www.facebook.com/philosophers.nr/)
Popri pedagogickej a vedeckej činnosti sa Katedra telesnej výchovy a športu PF prezentuje aj prípravou študentov (športovcov) na rôzne športové súťaže v rámci Slovenska, Európy a sveta. Na katedre študuje a študovalo mnoho úspešných športovcov a trénerov. Niektorí športovci sa na podujatia pripravujú v uvedených oddieloch a kluboch Združenia športových klubov UKF. V rámci Nitrianskych univerzitných dní dva krát do roka študenti úspešne reprezentujú univerzitu v rôznych odvetviach športu v rámci širokého spektra podujatí (napr. Večerný beh Nitrou, Jarný beh Nitrou, hokej, volejbal, futsal, atď.) a tak zvyšujú kredit nielen katedry, ale aj fakulty a univerzity.
Charakteristika možností kultúrneho vyžitia
Univerzitný tvorivý ateliér, ktorý pôsobí v priestoroch Študentského domova Nitra, je kultúrnym bodom študentov UKF v Nitre, miestom vzniku a prezentácie prevažne scénického umenia. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity (bližšie informácie tu: https://www.facebook.com/Univerzitn%C3%BD-tvoriv%C3%BD-ateli%C3%A9r-UTA-66266521340/).
Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova (bližšie informácie tu: https://www.facebook.com/FSPonitran/).
Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Tvorcovia umeleckého telesa sa zameriavajú na autorskú divadelnú tvorbu s osobitým inscenačným vkladom a rýdzo autentickým prístupom. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod (bližšie informácie tu: https://www.facebook.com/VYDI-%C5%A1tudentsk%C3%A9-divadlo-pri-UKF-v-Nitre-143905417372/).
Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera.
Počas štúdia môžu (nielen) študenti Katedry hudby PF pracovať vo fakultných súboroch (Akademický spevácky zbor, Divadielko JAaMY) a svoje schopnosti prezentovať v rámci koncertov Musica da camera, festivalu súčasného umenia Konfrontácie a Divadelného festivalu Petra Scherhaufera. O podobách umeleckej prezentácie vypovedajú tiež muzikálové vystúpenia študentov v Starom divadle Karola Spišáka či na festivaloch amatérskej divadelnej tvorby. Katedra hudby pravidelne organizuje spevácku súťaž jazzového a populárneho spevu Blue Note, ako aj workshopy a semináre Ars musicae pod vedením popredných domácich lektorov, ktoré sú zamerané na nové trendy v tanečnom, interpretačnom a hereckom umení.
Galéria Univerzum PF UKF - Katedra výtvarnej tvorby a výchovy PF pravidelne uskutočňuje výstavy z prác študentov aj absolventov prezentujúcich výsledky jednotlivých ateliérov v priestoroch univerzitnej Galérie Univerzum PF. V Galérii Univerzum PF sú organizované aj výstavy zahraničných študentov a pedagógov (Poľsko, Srbsko), ako aj študentov z iných slovenských univerzít (výstava prác ŠVUOČ), či výstavy prác v spolupráci so ZUŠ, čím sa akademická oblasť prepája s umeleckou tvorbou aj s pedagogickou praxou. Katedra od roku 1998 každoročne organizuje výstavu diplomových prác aktuálnych absolventov v mesiaci jún v priestoroch Nitrianskej galérie v Nitre, okrem toho realizuje aj ďalšie kurátorské projekty so zapojením študentov v rámci otvorenej výzvy Nitrianskej galérie.
Charakteristika možností duchovného vyžitia
Spomedzi slovenských miest sa môže Nitra pochváliť najstaršími pamiatkami kresťanskej náboženskej kultúry, v tomto meste dal nitrianske knieža Pribina vysvätiť prvý kresťanský chrám na našom území okolo roku 828, ktorého zvyšky odkryli archeológovia na Martinskom vrchu. V Nitre, sídle biskupa nitrianskej diecézy bolo počas dejín vybudovaných viac pozoruhodných objektov najmä kresťanskej sakrálnej architektúry, vrátane chrámov, ktoré poskytujú adekvátne možnosti pre duchovný život pre všetky náboženské vyznania. Okrem toho Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre disponuje vlastným Univerzitným pastoračným centrom.
Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) bolo na UKF otvorené v decembri 2008. Jeho hlavným cieľom je poskytovanie pastoračnej starostlivosti a duchovnej pomoci študentom a pracovníkom nitrianskych univerzít, inštitúcií a študentských domovov.
UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.
Webové sídlo UPC je www.upcnitra.sk.
Okrem vyššie uvedených možností Katedra anglického jazyka a kultúry PF vydáva elektronický časopis EnJoY (English Journal for You), ktorý vychádza dvakrát ročne a je tvorený študentmi katedry. Webové sídlo časopisu: http://www.klis.pf.ukf.sk/casopis-enjoy/
Ďalej v divadelnom krúžku môžu otestovať svoj herecký, dramatický talent, ale aj tvorbu vlastnej divadelnej hry v anglickom jazyku. Na katedrových podujatiach venovaných anglofónnym sviatkom (napr. Halloween, St Patrick’s Day) rozvíjajú svoje organizačné zručnosti.
Erasmus mobility v krajine EÚ alebo EHP (mobility KA103):
Študijný pobyt (Student Mobility for Studies) https://www.ukf.sk/granty/erasmus/studijny-pobyt-krajiny-eu-a-ehp
Stáž (Student Mobility for Traineeships) https://www.ukf.sk/granty/erasmus/staz-krajiny-eu-a-ehp
SAIA, n. o. (Slovenská akademická informačná agentúra) štúdium a výskum v zahraničí pre študentov vysokých škôl a doktorandov https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/saia-n-o
Uchádzač na magisterský stupeň študijného programu – Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry – jednopredmetové,
- je úspešným absolventom bakalárskeho stupňa študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry, prípadne príbuzného študijného programu v odbore filológia so špecifikáciou na anglický jazyk,
- dosahuje minimálnu jazykovú úroveň B2 v anglickom jazyku („fáza plynulého využívania základných komunikačných nástrojov“), komunikačné jazykové činnosti a stratégie a sociolingválne kompetencie v rámci tém, ktoré sú minimálne na úrovni B2 podľa Spoločného referenčného rámca pre SERR (2013).
Študijné oddelenie spracuje odovzdanú prihlášku na štúdium, kde sú predložené všetky oficiality a náležitosti potrebné na prijatie na druhý stupeň vysokoškolského štúdia.
Všetci uchádzači o štúdium, ktorí mali splnené požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium boli prijatí na magisterský stupeň študijného programu Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry – jednopredmetové štúdium.
Súčasťou hodnotenia kvality poskytovaného vzdelávania sú študenti, ktorí sú zapájaní do procesu tvorby, schvaľovania a monitorovania študijných programov. Osoby zodpovedné za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijných programov, vyučujúci, študijní poradcovia aktívne komunikujú so študentmi jednotlivých študijných programov, prehodnocujú ich postoje k študijným programom, študijným predmetom. Následne sa reflexia študentov stáva východiskom inovácií obsahu i štruktúry študijných programov prostredníctvom inovácií odporúčaných zdrojov, podmienok absolvovania kurzu.
Študenti UKF majú v zmysle zákona č. 131/2002 o vysokých školách možnosť raz ročne prostredníctvom anonymných dotazníkov hodnotiť študijný program a proces vzdelávania. Toto právo študenta je zakomponované i v Študijnom poriadku UKF a usmerňované Smernicou č. 8/2018 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity. Spätnú väzbu poskytujú študenti prostredníctvom anonymného elektronického dotazníka sprístupneného cez Akademický informačný systému. Hodnotenie sa uskutočňuje nepretržite od roku 2014. Študenti majú možnosť v zimnom i letnom semestri vyjadriť svoje postoje k nasledovným ukazovateľom kvality vzdelávacieho procesu: študijný program, študijný predmet, uskutočňovanie vzdelávania, hodnotenie študentov vyučujúcimi, odborná a didaktická kompetencia vyučujúcich, študijné zdroje na podporu vzdelávania študentov, materiálno-technické zabezpečenie výučby. Každá oblasť je v dotazníku sýtená viacerými položkami, ktoré poskytujú o hodnotenej oblasti komplexnejší obraz. Organizáciu procesu hodnotenia zabezpečujú jednotlivé fakulty v spolupráci so študentmi, ktorí sa podieľajú na vyhodnocovaní výsledkov. Na Pedagogickej fakulte UKF je aktivizácia pre uskutočnenie hodnotenia študentmi v AIS zabezpečená prostredníctvom študentských mailov z pozície člena študentskej časti akademického senátu.
S výsledkami hodnotenia kvality vzdelávania sú oboznamované jednotlivé štruktúry manažmentu pracovísk fakulty. Na základe hodnotenia jednotlivých oblastí a identifikovaných nedostatkov sú navrhované a prijímané opatrenia na úrovni jednotlivých katedier, následne na úrovni fakulty. Prijaté opatrenia ako i celkové výsledky hodnotenia vzdelávania prekováva Akademický senát Pedagogickej fakulty UKF, sú súčasťou Výročnej správy fakulty prezentovanej na zasadnutí akademickej obce, vedeckej rady a zverejnené na jej webovom sídle.
Univerzita získava informácie o úspešnosti uplatnenia jej absolventov využívaním viacerých foriem. Prostredníctvom alumni klubu, organizáciou ďalšieho vzdelávania a rigorózneho konania pre absolventov, organizáciou kurzov, školení, napr. aj v rámci projektov s podporou ESF. Mnohí bývalí absolventi študijných programov spolupracujú s fakultou v pozícii cvičných učiteľov. Absolventi sú prizývaní na rôzne odborné podujatia a konferencie organizované fakultou či univerzitou. V roku 2020 zrealizovala Pedagogická fakulta UKF online dotazníkový prieskum absolventov fakulty zameraný na zisťovanie spokojnosti s realizovaním štátnych skúšok, ktoré vzhľadom k pandémii prebiehali dištančne.
Monitoring zamestnanosti absolventov realizuje fakulta prostredníctvom adresnej komunikácie so zástupcami praxe (napr. vedením základných a stredných škôl a mestom Nitra), priamou komunikáciou Oddelenia pedagogickej praxe PF UKF so zástupcami cvičných škôl a školských zariadení, komunikáciou prostredníctvom sociálnych sietí ako i komunikáciou na odborno-metodických podujatiach metodikov s predstaviteľmi škôl a ďalších inštitúcií. Názory absolventov o ich profesionálnej dráhe sú zverejňované na web sídle fakulty i univerzity, v médiách a prezentačných materiáloch fakulty a univerzity.
Štúdium
Sprievodca štúdiom
https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/sprievodca-studiom
Študijný poriadok
https://www.ukf.sk/14-univerzita/2195-studijny-poriadok-ukf
Štipendiá
https://www.ukf.sk/stipendia
Školné a poplatky spojené so štúdiom
https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky
Organizácia štúdia
https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia
Ubytovanie
Študentské domovy
https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy
Poplatky za ubytovanie
https://www.ukf.sk/14-univerzita/2665-22-2020-smernica-o-poplatkoch-za-ubytovacie-sluzby-a-sluzby-spojene-s-ubytovanim-v-studentskych-domovoch-ukf
Stravovanie študentov
https://www.ukf.sk/stravovanie
Univerzitná knižnica
https://www.uk.ukf.sk/sk/
Podpora študentom
Poradenstvo a služby na podporu aktivít študentov
https://www.ukf.sk/sc
Služby študentom so špecifickými potrebami
http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/