netýka sa tohto programu
Absolvent preukázal systematické porozumenie histórii, vývoju a najnovším vedeckým poznatkom v oblasti pedagogických vied. Osvojil si vedomosti z metodológie pedagogického výskumu, zručnosti a metódy pedagogického výskumu, preukázal schopnosti koncipovať a projektovať, konštruovať a plánovať, realizovať a vyhodnocovať pedagogický výskum a interpretovať jeho výsledky v súlade s princípmi vedeckej integrity a publikačnej etiky. Svojimi výstupmi tvorivej činnosti prispel k rozšíreniu hraníc vedeckého poznania v oblasti pedagogických vied. Absolvent je schopný kritickej analýzy, hodnotenia a syntézy nových a zložitých konceptov najmä súvisiacich s oblasťou vlastnej expertízy. Je schopný pracovať s národnými a medzinárodnými zdrojovými databázami. Je schopný pracovať ako člen výskumného tímu, ale aj riadiť vlastný výskum. Je spôsobilý interdisciplinárne a medziodborovo spolupracovať, podieľať sa na medzinárodnej spolupráci v odbore, dokáže komunikovať s odbornou a laickou verejnosťou a prezentovať výsledky vlastného výskumného procesu a expertízy.
Očakáva sa, že absolvent bude schopný v akademickom a profesionálnom kontexte rozvíjať poznanie v oblasti pedagogických vied a podporovať technický, spoločenský alebo kultúrny pokrok v spoločnosti, zúčastňovať sa verejného diskurzu, ovplyvňovať verejnú mienku v prospech plnenia cieľov rozvoja odboru učiteľstvo a pedagogické vedy, prinášať a formulovať inovatívne a nové výskumné problémy a témy, navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné alebo pracovné postupy v oblasti pedagogických vied, dopĺňať a upresňovať vedecký jazyk odboru a nové okruhy poznatkov najmä v oblasti vlastnej expertnosti.
Vedomosti: Absolvent má systematický, ucelený a komplexný súbor vedomostí v oblasti pedagogických vied a v špecializovanej oblasti svojej expertnosti vymedzenej dizertáciou, vrátane poznania a porozumenia vzťahov k iným častiam odboru a k súvisiacim odborom. Má hlboké poznanie teórií, sofistikovaných metód a postupov pedagogickej metodológie, výskumu a vývoja na úrovni zodpovedajúcej medzinárodným kritériám ako základ pre inovácie a originalitu v pedagogickej praxi alebo výskume.
Zručnosti: Absolvent vie aktívnym spôsobom získavať nové znalosti a informácie v oblasti pedagogických vied, kriticky ich analyzovať a prehodnocovať, formulovať a overovať nové hypotézy, úsudky a stratégie v oblasti vlastnej expertnosti, aplikovať zistenia vlastnej práce vyplývajúce z teoretickej analýzy a vlastného vedeckého bádania komplexného pedagogického aj interdisciplinárneho charakteru. Vie navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné a pracovné postupy v oblasti pedagogických vied a edukačných profesií. Dokáže identifikovať svetový vedecký a inovačný vývoj v pedagogike a v príbuzných odboroch a využívať ho v smerovaní a rozvoji odboru, s integráciou vedomostí z rôznych oblastí.
Kompetencie: Absolvent sa vyznačuje kritickým, nezávislým a analytickým myslením o javoch edukačnej reality a vzťahoch medzi nimi v meniacich sa spoločenských podmienkach so zohľadnením vedeckých a etických aspektov edukačných vied. Dokáže projektovať, realizovať, vyhodnocovať a interpretovať vlastný výskum v rámci pedagogických vied, prezentovať výsledky výskumu a vývoja pred odbornou a laickou komunitou, vyznačuje sa zodpovednosťou a vodcovstvom oblasti edukácie alebo teórie edukácie, je schopný plánovať a realizovať vlastný rozvoj a rozvoj spoločnosti v kontexte vedeckého a technického pokroku
Absolvent môže pôsobiť v oblasti vedy a základného a aplikovaného výskumu (samostatná a tímová vedecká práca) a v oblasti školstva (predovšetkým vysokoškolský učiteľ) a vzdelávania domáceho a medzinárodného charakteru, v oblasti štátnej a verejnej správy. Absolvent študijného programu sa podľa Sektorovej rady pre vzdelávanie, výchovu a šport (https://sustavapovolani.sk/sektorova_rada-35#t-zoznam-garantovanych-zamestnani) uplatní ako odborný asistent vysokej školy/ Assistent profesor (príslušnosť k povolaniu : učiteľ vysokej školy, regulácia Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), ktorý vykonáva vzdelávaciu (pedagogickú), vedecko-výskumnú, publikačnú a výchovnú činnosť na vysokej škole. Autorsky, resp. spoluautorsky sa podieľa na aktívnych výstupoch z týchto činností. Vedie prednášky z vybraných kapitol, seminárov a cvičení, hodnotí študentov, vedie a oponuje záverečné práce v prvých dvoch stupňoch vysokoškolského vzdelávania, tvorí študijné materiály. Vykonáva konzultácie pre študentov, zabezpečuje exkurzie a odbornú prax pre študentov. Zúčastňuje sa na výskumnej, vývojovej alebo umeleckej činnosti pracoviska a zverejňovaní výsledkov v časopisoch a na vedeckých, odborných alebo umeleckých podujatiach. Odborný asistent s vysokoškolským vzdelaním tretieho stupňa skúša na štátnych skúškach v bakalárskych študijných programoch.
Absolvent sa uplatní ako pracovník/manažér v oblasti výskumu a vývoja (vedecko-výskumný pracovník), ktorý tvorivým spôsobom aplikuje vedecké poznatky a výskumné metódy pri výskume a vývoji nových postupov a metód v oblasti edukácie, podieľa sa na zabezpečovaní konkrétnych procesov alebo nových projektov s rôznou náročnosťou a zložitosťou v oblasti edukačných vied.
Netýka sa tohto programu, nejde o regulované povolanie.
Absolventi sa uplatňujú v praxi na pozíciách vysokoškolských učiteľov, ako odborní asistenti a/alebo vedecko-výskumní pracovníci v inštitúciách realizujúcich pedagogický, andragogický, prípadne psychologický výskum a vývoj. Pre nízky počet absolventov (1 – 2 absolventi v akademickom roku) nie je možné štatisticky hodnotiť mieru uplatniteľnosti prostredníctvom portálu UPLATNENIE.sk.
Úspešnými absolventmi študijného programu sú:
Najširšiu zamestnávateľskú základňu absolventov študijného programu tvoria vysoké školy. Dôkazom kvality študijného programu je vysoký počet absolventov, ktorí sa uplatnili v pozíciách odborných asistentov pracovísk s orientáciou na pedagogický výskum, tiež vysoký počet absolventov pôsobiacich vo vyšších kariérových pozíciách, napríklad získali vedecko-pedagogickú hodnosť docent a niektorí aj titul profesor. Zamestnávatelia sú uvedení v bode 3b, pri úspešných absolventoch. Dôkazom je aj ich evidovanie v databázach príslušných zamestnávateľov a na ich webových sídlach a tiež ich evidovanie v registri zamestnancov vysokých škôl.
Tvorbu, úpravu a schvaľovanie študijných programov na UKF ustanovujú vnútorné predpisy Metodika tvorby študijných programov na UKF a Smernica Posudzovanie študijných programov a posudzovanie spôsobilosti habilitačných konaní a inauguračných konaní na UKF. Postup a kompetencie orgánov Rady kvality UKF pri ich schvaľovaní rieši Štatút Rady kvality UKF (Štatút Rady kvality UKF, 27/2021 Smernica: Posudzovanie študijných programov a posudzovanie spôsobilosti habilitačných konaní a inauguračných konaní na UKF, Smernica č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF).
Pracovisko vychádzalo pri úprave študijného plánu v študijnom programe Pedagogika z opisu nosných tém jadra znalostí študijného odboru 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, resp. z opisu oblastí a rozsahu vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré profilujú absolventa študijného programu tretieho stupňa v súlade s príslušnou úrovňou národného kvalifikačného rámca (Vyhláška č. 244/2019 Z. z. o sústave študijných odborov Slovenskej republiky), zo Zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení neskorších predpisov, z Vyhlášky č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia, zo Zákona č. 269/2018 Z. z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania v znení neskorších predpisov, zo Štandardov pre študijný program (2020) a z interných predpisov univerzity a fakulty).
Osoby podieľajúce sa na úprave a zosúlaďovaní študijného programu postupovali okrem univerzitných vnútorných predpisov aj podľa aktuálne platných postupov pre úpravu študijných programov vymedzených vo vnútornom predpise Pedagogickej fakulty Systém riadenia kvality na Pedagogickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Vnútorný predpis vymedzuje systém kvality vzdelávania PF UKF založený na ESG a postupy a procesy zabezpečenia systému kvality na PF UKF.
Čl. 4a vymedzuje pravidlá úpravy študijných programov. Vymedzuje ciele procesu, vstupy do procesu, popis procesu, sledované aspekty procesu, metódy a nástroje riadenia procesu, zodpovednosť za riadenie procesu výstupy procesu, ako aj benefity, podporné procesy pre daný proces a dokumenty a záznamy.
https://www.pf.ukf.sk/sk/qa-kvalita
Ciele procesu sú definované nasledovne:
Úprava študijného programu:
- zahŕňa doplnenie alebo vypustenie povinných alebo povinne-voliteľných predmetov, zmenu podmienok na riadne skončenie štúdia, úpravu IL predmetu
- zahŕňa implementáciu najnovších poznatkov vedy v príslušnom študijnom odbore,
- reflektuje najnovšie požiadavky trhu práce a sektorovo špecifické očakávania na výkon povolania
Vstupy do procesu sú nasledovné:
- Zákon č. 269/2018 Z.z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania
- Akreditovaný študijný program
- Štandardy pre študijný program SAAVŠ
- Metodika na vyhodnocovanie štandardov SAAVŠ
- Smernica 1/2021 PF UKF
- Zainteresovanosť študentov do úpravy ŠP
- Zainteresovanosť externých strán do úpravy ŠP
- Výsledky hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi
- Hodnotenia a skúsenosti učiteľov podieľajúci sa na zabezpečovaní programu
- Analýza požiadaviek trhu práce na regionálnej, národnej a Európskej úrovni
- Aktuálna systemizácia funkčných pracovných miest
- Štatistiky uplatnenia absolventov na trhu práce
Opis procesu vymedzuje nasledovné pravidlá:
1. SWOT analýza pracoviska (resp. fakulty) zameraná na hodnotenie úrovne výsledkov tvorivej činnosti a plnenie Štandardov pre ŠP v jednotlivých ukazovateľoch od posledného hodnoteného obdobia (štandardná dĺžka štúdia),
2.Vypracovanie charakteristiky pracoviska: hodnotia sa tieto atribúty:
a. úroveň výskumnej resp. umeleckej činnosti,
b. materiálne, technické a informačné zabezpečenie,
c. personálne zabezpečenie.
3. Vymedzenie profilu absolventa študijného programu.
Úprava (ak je vzhľadom na vstupy a sektorovo špecifické očakávania nutná):
- faktických, konceptuálnych, procesných, kognitívnych poznatkov a vedomostí intelektových a praktických zručností, kompetentností,
- profilových tém ŠP a špecifikácia pre jednotlivé ročníky štúdia vo vzťahu k profilu
- nadväzujúcich obsahov a príbuzných odborov
- požiadaviek na uchádzačov, spôsob výberu uchádzačov
- požiadaviek na absolvovanie programu (požiadavky na záverečnú prácu, požiadavky na obsah štátnej skúšky)
Sleduje sa:
- jednoznačné vymedzenie výstupov vzdelávania a ich reflexia s profesijnými štandardmi, kvalifikačnými rámcami a sektorovo špecifickými očakávaniami vo vzťahu k indikovaným povolaniam,
- transfer profilu absolventa vo vymedzenom obsahu ŠP
- reflexia požiadaviek na absolvovanie programu s profilom absolventa
- reflexia požiadaviek na uchádzača s profilom absolventa a náročnosťou obsahu
- určenie náročnosti štátnej/dizertačnej skúšky a jej kreditové vymedzenie
4. Konkretizácia vymedzeného obsahu do tvorby študijného plánu
- doplnenie alebo vypustenie povinných alebo povinne-voliteľných predmetov,
- aktualizácia obsahu jednotlivých predmetov
- určenie podielu prezenčnej a dištančnej /e-learningovej metódy štúdia a samoštúdia
Sleduje sa:
- personálne zabezpečenie jednotlivých predmetov.
- pracovná a časová záťaž študenta počas jednotlivých rokov štúdia (odráža šírku a náročnosť definovaných výsledkov vzdelávania).
- kreditová vyváženosť počas semestrov a jednotlivých rokov (podľa formy štúdia).
- pomer prezenčného štúdia a samoštúdia.
- reflexia obsahu vzdelávania predchádzajúceho stupňa vzdelávania.
- kreditová dotácia a náročnosť predmetu.
- reflexia profilu absolventa v stanovenom cieli predmetu.
- reflexia cieľa vo vymedzenom obsahu a výkonovom štandarde predmetu.
- vhodnosť a opodstatnenosť metód a spôsobov hodnotenia (reflexia kreditového ohodnotenia ECTS).
- vhodnosť a inovatívnosť metód a foriem vzdelávania.
- dostatok zdrojov pre štúdium a ich dostupnosť.
- reflexia aktuálnych poznatkov vedy v odporúčaných a v dostupných zdrojoch.
Súbežná tvorba a aktualizácia informačných listov študijných predmetov
Sleduje sa:
- kreditová dotácia a náročnosť predmetu
- reflexia profilu absolventa vo výsledkoch vzdelávania profilových predmetov
- reflexia výsledkov vzdelávania vo vymedzenom obsahu predmetu
- vhodnosť a opodstatnenosť metód a spôsobov hodnotenia (reflexia kreditového ohodnotenia ECTS)
- vhodnosť a inovatívnosť metód a foriem vzdelávania
- reflexia aktuálnych poznatkov vedy v odporúčaných a v dostupných zdrojoch
- dostatok zdrojov pre štúdium a ich dostupnosť
5. Aktualizácia vedecko/umelecko - pedagogickej charakteristiky osôb zodpovedných za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu ŠP a vytvorenie charakteristiky výstupov tvorivej činnosti hodnotenej osoby
Sleduje sa: Kvalifikačná úroveň osoby zabezpečujúcej profilový predmet a vedecký výkon v kvalitatívnych a kvantitatívnych ukazovateľoch
6. Posúdenie návrhu ŠP externým posudzovateľom (podľa špecifík programu)
7. Vypracovanie Vnútornej hodnotiacej správy ŠP
Odporúčaný študijný plán študijného programu Pedagogika v dennej aj v externej forme je zostavený a zverejnený v registri študijných programov v AIS. Je vytvorený v súlade s čl. 12 vnútorného predpisu Študijný poriadok doktorandského štúdia PF UKF v Nitre https://www.pf.ukf.sk/sk/uradna-tabula/legislativa-smernice-predpisy
Všetky požiadavky sú uvedené v odporúčanom študijnom pláne študijného programu a v informačných listoch predmetov v registri študijných programov v AIS. https://ais2.ukf.sk/ais/portal/changeTab.do?tab=29
Štruktúra povinných, povinne voliteľných predmetov je zostavená tak, aby bol v plnej miere naplnený opis študijného odboru učiteľstvo a pedagogické vedy pre 3. stupeň vysokoškolského vzdelávania. Študijný program vo svojej štruktúre zahŕňa predmety študijnej časti a vedeckej časti, ďalšie povinnosti a predmety štátnej/dizertačnej skúšky v pomere 65:72:5:38.
Všetky požiadavky sú uvedené v odporúčanom študijnom pláne študijného programu a v informačných listoch predmetov v registri študijných programov v AIS.
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre v článku 5 Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta, definuje všetky politiky, štruktúry a procesy uplatňované pri overovaní výstupov zo vzdelávania, hodnotení študentov a upravuje možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu. Presné postupy na overovanie výstupov zo vzdelávania v doktorandskom stupni štúdia na PF UKF vymedzuje vnútorný predpis Študijný poriadok doktorandského štúdia PF UKF v Nitre (https://www.pf.ukf.sk/sk/uradna-tabula/legislativa-smernice-predpisy). Rámcové pravidlá hodnotenia študentov na UKF vrátane študentov doktorandského štúdia upravujú vnútorný systém kvality, konkrétne vnútorné predpisy:
13/2020 Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre 2021
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre v článku 5 Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta, definuje všetky politiky, štruktúry a procesy uplatňované pri uznávaní štúdia.
Uznávanie vysokoškolských kvalifikácií sa na UKF uskutočňuje v súlade so Zákonom č. 422/2015 Z.z. o uznávaní dokladov o vzdelaní a o uznávaní odborných kvalifikácií a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Procesy uznávania kvalifikácií na UKF upravuje Smernica o uznávaní dokladov o vysokoškolskom vzdelaní zo zahraničia. Smernica sa vzťahuje na uznávanie dokladov o vysokoškolskom vzdelaní vydaných uznanou zahraničnou vzdelávacou inštitúciou podľa právnych predpisov členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore, a Švajčiarskej konfederácie a štátu, ktorý nie je členským štátom. UKF uznáva len doklady o vysokoškolskom vzdelaní v príslušnom študijnom odbore na účely pokračovania v štúdiu, ak uskutočňuje študijné programy v rovnakých študijných odboroch alebo v príbuzných študijných odboroch, ako sú uvedené na doklade o vzdelaní. UKF neuznáva doklady o dosiahnutom stupni vzdelania, ani doklady o vzdelaní na základe medzinárodných zmlúv. Dokladmi o vzdelaní v príslušnom študijnom odbore, ktoré UKF uznáva na účely pokračovania v štúdiu, sú vysokoškolský diplom, vysvedčenie o štátnych skúškach, dodatok k diplomu, resp. výpis o absolvovaných predmetoch a vykonaných skúškach, vydaný uznanou vysokou školou v inom členskom štáte alebo v treťom štáte.
27/2020 Smernica o uznávaní dokladov o vysokoškolskom vzdelaní zo zahraničia
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre 2021
· Interakčný štýl učiteľa a jeho vplyv na školskú výkonovú motiváciu (denná)
· Interakčný štýl učiteľa a jeho vplyv na emocionálne prežívanie žiakov (denná)
· Školská primárna prevencia rizikového správania (denná)
· Mediálna výchova ako prevencia kyberagresie (denná)
· Rodinné prostredie ako prediktor online rizikového správania sa (denná)
· Sexting u žiakov stredných škôl – príčiny, dôsledky a možnosti pedagogického ovplyvňovania (denná)
· Stratégie rozvíjania kritického myslenia žiakov (denná)
· Učiteľova individuálna koncepcia vyučovania a interakcia v triede (denná)
· Implementácia inovácií v edukácii a líderstvo (denná)
· Rozvíjanie kritického myslenia žiakov vo vyučovacom procese (denná)
· Reflektovaná pedagogická prax ako nástroj rozvíjania psychodidaktickej kompetencie budúceho učiteľa (denná)
· Psychodidaktiktické poňatie kurikulárneho a mediačného kontextu edukácie (denná)
· Potenciál záujmových umeleckých činnosti v rozvíjaní osobnostno-sociálnych zručností žiakov (denná)
· Rozvoj osobnosti dieťaťa prostredníctvom záujmovej umeleckej činnosti (denná)
· Diagnostika vo vzdelávaní a poradenstve žiakov s dyskalkúliou (denná)
· Súčasné trendy vo vzdelávaní a poradenstve žiakov s dyskalkúliou (denná)
· Hodnotenie indikátorov kvality inkluzívneho prostredia súčasnej školy (denná)
· Dieťa s vývinovou dyspraxiou v edukačnom a poradenskom systéme (denná)
· Pedagogický rozmer programu filozofia pre deti (denná)
- pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe sú vymedzené čl. 12, 13, 15,16, 17, 19 vnútorného predpisu Študijný poriadok doktorandského štúdia PF UKF v Nitre (https://www.pf.ukf.sk/sk/uradna-tabula/legislativa-smernice-predpisy) a v Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach.
Podľa článku 5 Vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre sú témy dizertačných prác vrátane oponentov a členov komisie pre obhajoby dizertačných prác schvaľované v odborových komisiách. V rámci prijímacieho konania sú spravidla akceptované témy školiteľov, ktorí deklarujú finančné krytie experimentálnych – výskumných častí štúdia reálnymi projektmi. Na fakultách sa uplatňuje systém ročných hodnotení doktorandov, kde sa monitorujú a vyhodnocujú výsledky vo vzdelávacej, ale najmä vedeckej časti. Výsledky vedeckej práce pod vedením školiteľa prezentujú obhájené záverečné práce najmä doktorandského a magisterského stupňa.
- možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd. UKF podporuje a umožňuje mobilitu študentov v aktuálne dostupných mobilitných programoch, realizovaných v rámci nasledovných grantových schém, resp. výziev inštitúcií: Erasmus+ (KA103, KA107); Projekt EURAXESS; SAIA, n. o.; Deutscher Akademischer Austauschdienst; International Visegrad Fund; Štipendiá Erasmus Mundus. Za vypracovanie návrhu Erasmus dohody, výber študentov a zamestnancov na mobilitu a uznanie výsledkov ich mobility zodpovedá katedrový a fakultný koordinátor.
- pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,
Podľa článku 3 (bod2.6.e) Vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre požiadavka zachovávania vedeckej integrity a dodržiavania akademickej etiky je zabezpečená Štatútom UKF, Etickým kódexom UKF, Študijným poriadkom UKF. Všetky záverečné práce v zmysle Smernice o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach podliehajú kontrole originality prostredníctvom Celoštátneho registra záverečných prác. Posudzovaním podnetov vo veciach porušenia Etického kódexu UKF sa v zmysle svojho štatútu zaoberá Etická komisia UKF. Vyvodenie dôsledkov v prípade neetického správania je vymedzené Etickým kódexom UKF, Disciplinárnym poriadkom UKF pre študentov a Pracovným poriadkom UKF.
13/2020 Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach
Disciplinárny poriadok UKF pre študentov
- postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,
V zmysle č. 1 Etického kódexu UKF každý člen akademickej obce odmieta diskrimináciu na základe rasy, etnického pôvodu, národnosti, ideológie, náboženského vyznania, svetového názoru, veku, pohlavia, sexuálnej orientácie, špecifickej vzdelávacej potreby, sociálneho pôvodu alebo majetkových pomerov; so všetkými zaobchádza s rešpektom, bez ohľadu na sociokultúrne odlišnosti a podporuje pozitívny prístup k osobám so špecifickými potrebami a zlepšovanie podmienok pre ich pôsobenie v akademickej komunite.
Rešpektovanie potrieb študentov so špecifickými potrebami je zabezpečené Vnútorným predpisom k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami. UKF vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, a to bez znižovania požiadaviek na ich študijný výkon. S týmto cieľom podniká také kroky, ktoré majú zvyšovať prístupnosť štúdia pre študentov so špecifickými potrebami, odstraňovať bariéry tvorené fyzickým, akademickým a kultúrnym prostredím a predchádzať vytváraniu nových bariér a kompenzovať dôsledky existujúcich bariér akademického prostredia uplatňovaním primeraných úprav a poskytovaním podporných služieb študentom so špecifickými potrebami. Komplexné informačné a poradenské služby pre študentov so špecifickými potrebami poskytuje Centrum podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami.
Na podporu študentov a kompenzáciu ich študijných potrieb poskytuje UKF sociálne, tehotenské, motivačné štipendiá podľa Štipendijného poriadku UKF.
Podľa článku 5 (bod 2.10.2) Vnútorného systému zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre služby študentom, uchádzačom a ďalším osobám so zdravotným znevýhodnením poskytuje Študentské centrum UKF a Centrum podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami. Centrá poskytujú komplexné informačné a poradenské služby pre študentov so špecifickými potrebami. Týkajú sa výberu vhodného študijného programu vzhľadom na znevýhodnenie, skríningu a evidencie študentov. Akademická podpora počas štúdia je zameraná najmä na zabezpečovanie návrhov na primerané úpravy a zabezpečovanie podporných služieb pri štúdiu a individuálneho vyhodnocovania rozsahu podpory pre študentov so špecifickými potrebami, ako aj asistencie pri zabezpečovaní služieb tlmočníka pre nepočujúcich. Intervenčné a terapeutické služby sú zamerané na riešenie špecifických porúch učenia. Technická podpora je zameraná na zabezpečenie vhodného technického vybavenia, zabezpečenie študijnej literatúry v prístupnej forme, asistenciu pri zabezpečovaní služieb tlmočníka pre nepočujúcich, zabezpečenie asistenčných technológií podľa druhu zdravotného postihnutia a podobne. Centrum sprístupňuje aj informácie pre osoby so zdravotným znevýhodnením rešpektujúc ich špecifické potreby. Podpora týchto osôb je na UKF zabezpečená aj Vnútorným predpisom k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami.
Poradenstvo a podpora pre študentov so špecifickými potrebami
Centrum podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami
- postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta
Každý študijný predmet má v súlade s čl. 5 Metodiky tvorby študijných programov na UKF v informačnom liste predmetu jednoznačne vymedzené formy a metódy hodnotenia výstupov zo vzdelávania s vymedzenými kritériami, pravidlami a podmienkami pre absolvovanie predmetu, čím univerzita zabezpečuje spravodlivé aplikovanie kritérií hodnotenia pre všetkých študentov. V čl. 2 Etického kódexu UKF sú vymedzené zásady v pedagogickej činnosti, podľa ktorých sa vysokoškolský učiteľ a výskumný pracovník správa k študentom čestne, spravodlivo, kolegiálne a otvorene, nedopúšťa sa osobného ponižovania, nemorálneho správania alebo nátlaku, pri hodnotení študijných výsledkov postupuje spravodlivo a transparentne, nezneužíva učiteľskú, či inú autoritu a nevyžaduje od študentov činnosti, ktoré sú predmetom jeho vlastných povinností.
Univerzita sa uisťuje o napĺňaní kritéria prostredníctvom hodnotenia zo strany študentov. Podľa Smernice Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity sa formou dotazníkového prieskumu študenti vyjadrujú k hodnoteniu študentov vyučujúcim.
Smernica č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF
8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity
Informačné listy predmetov sú na UKF vytvárané v súlade s vnútorným predpisom Smernica č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF. Všetky informačné listy študijných predmetov sú zverejnené v registri študijných programov v AIS.
Harmonogram aktuálneho akademického roka: https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho
Rozvrh hodín pre príslušný akademický rok a semester je vytváraný a zverejňovaný v AIS.
prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD., profesor, jduchovicova@ukf.sk, +421 37 6408 259, 006, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10647
Osoba má príslušné kompetencie, nesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu, a zároveň zabezpečuje profilový predmet. Osoba pôsobí vo funkcii profesora na Katedre pedagogiky v odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy na ustanovený týždenný pracovný čas a vykazuje tvorivú činnosť na významnej medzinárodne uznávanej úrovni. Táto osoba nenesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu na inej vysokej škole v Slovenskej republike ani v zahraničí. Zároveň nesie hlavnú zodpovednosť za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality dvoch študijných programov a štyroch programov v súbehu s týmito študijnými programami:
1. špeciálna pedagogika, vychovávateľstvo a manažment vzdelávania (bc., denná forma štúdia)
- 1a špeciálna pedagogika, vychovávateľstvo a manažment vzdelávania (bc., externá forma štúdia)
- 1b učiteľstvo pedagogiky v kombinácii (bc., denná forma štúdia)
2. špeciálna pedagogika, sociálna pedagogika a manažment vzdelávania (mgr., denná forma štúdia)
- 2a špeciálna pedagogika, sociálna pedagogika a manažment vzdelávania (mgr., externá forma štúdia)
- 2b učiteľstvo pedagogiky v kombinácii (mgr., denná forma štúdia)
prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD., profesor, jduchovicova@ukf.sk, +421 37 6408 259, 006, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10647
prof. PaedDr. Ctibor Határ, PhD., profesor, chatar@ukf.sk, +421 37 6408 239, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10669
prof. PhDr. Viera Kurincová, CSc., profesor, vkurincova@ukf.sk, +421 37 6408 256, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10534
prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc., profesor, gpetrova@ukf.sk, +421 37 6408 251, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10529
prof. PaedDr. Mária Pisoňová, PhD., profesor, mpisonova@ukf.sk, +421 37 6408 253, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5955
doc. PaedDr. Lívia Fenyvesiová, PhD., docent, lfenyvesiova@ukf.sk, +421 37 6408 260, 227, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10648
doc. PaedDr. Katarína Hollá, PhD., docent, kholla@ukf.sk, +421 37 6408 257, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10760
doc. PhDr. Petra Jedličková, PhD., docent, pjedlickova@ukf.sk, +421 37 6408 236, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26750
doc. PaedDr. Dana Kollárová, PhD., docent, dkollarova@ukf.sk, +421 37 6408 227, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10834
doc. PaedDr. Juraj Komora, PhD., docent, jkomora@ukf.sk, +421 37 6408 258, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10533
doc. PaedDr. Monika Máčajová, PhD., docent, mmacajova@ukf.sk, +421 37 6408 237, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10626
doc. PaedDr. Tatiana Marcineková, PhD., docent, tmarcinekova@ukf.sk, +421 37 6408 258, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10539
doc. PaedDr. Eleonóra Mendelová, PhD., docent, emendelova@ukf.sk, +421 37 6408 237, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10530
doc. PaedDr. Marianna Müller de Morais, PhD., docent, mmdmorais@ukf.sk, +421 37 6408 236, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10652
doc. PaedDr. Gábor Pintes, PhD., docent, gpintes@ukf.sk, +421 37 6408 219, 239, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10536
doc. PaedDr. Erik Žovinec, PhD., docent, ezovinec@ukf.sk, +421 37 6408 255, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10627
PhDr. Dominika Temiaková, PhD., docent, dtemiakova@ukf.sk, +421 37 6408 238, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24595
doc. Mgr. Eva Reid, PhD., docent, ereid@ukf.sk, +421 37 6408 314, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17841
doc. PhDr. Božena Horváthová, PhD., docent, bhorvathova@ukf.sk, +421 37 6408 231, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10371
prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., profesor, atirpakova@ukf.sk, +421 37 6408 699, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10463
Priradenie k predmetu je uvedené v študijnom pláne a v informačnom liste predmetu v AIS.
VUPCH osôb, ktorých výstupy tvorivej činnosti sú posudzované, sú dostupné v registri študijných programov v AIS. VUPCH všetkých osôb študijného programu sú vytvorené a evidované v AIS. https://ais2.ukf.sk/ais/portal/changeTab.do?tab=29
prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD., profesor, jduchovicova@ukf.sk, +421 37 6408 259, 006, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10647
prof. PaedDr. Ctibor Határ, PhD., profesor, chatar@ukf.sk, +421 37 6408 239, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10669
prof. PhDr. Viera Kurincová, CSc., profesor, vkurincova@ukf.sk, +421 37 6408 256, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10534
prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc., profesor, gpetrova@ukf.sk, +421 37 6408 251, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10529
prof. PaedDr. Mária Pisoňová, PhD., profesor, mpisonova@ukf.sk, +421 37 6408 253, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5955
doc. PaedDr. Lívia Fenyvesiová, PhD., docent, lfenyvesiova@ukf.sk, +421 37 6408 260, 227, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10648
doc. PaedDr. Katarína Hollá, PhD., docent, kholla@ukf.sk, +421 37 6408 257, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10760
doc. PhDr. Petra Jedličková, PhD., docent, pjedlickova@ukf.sk, +421 37 6408 236, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26750
doc. PaedDr. Dana Kollárová, PhD., docent, dkollarova@ukf.sk, +421 37 6408 227, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10834
doc. PaedDr. Juraj Komora, PhD., docent, jkomora@ukf.sk, +421 37 6408 258, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10533
doc. PaedDr. Monika Máčajová, PhD., docent, mmacajova@ukf.sk, +421 37 6408 237, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10626
doc. PaedDr. Tatiana Marcineková, PhD., docent, tmarcinekova@ukf.sk, +421 37 6408 258, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10539
doc. PaedDr. Eleonóra Mendelová, PhD., docent, emendelova@ukf.sk, +421 37 6408 237, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10530
doc. PaedDr. Marianna Müller de Morais, PhD., docent, mmdmorais@ukf.sk, +421 37 6408 236, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10652
doc. PaedDr. Gábor Pintes, PhD., docent, gpintes@ukf.sk, +421 37 6408 219, 239, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10536
doc. PaedDr. Erik Žovinec, PhD., docent, ezovinec@ukf.sk, +421 37 6408 255, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10627
PhDr. Dominika Temiaková, PhD., docent, dtemiakova@ukf.sk, +421 37 6408 238, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24595
doc. Mgr. Eva Reid, PhD., docent, ereid@ukf.sk, +421 37 6408 314, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/17841
doc. PhDr. Božena Horváthová, PhD., docent, bhorvathova@ukf.sk, +421 37 6408 231, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10371
prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., profesor, atirpakova@ukf.sk, +421 37 6408 699, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10463
PhDr. Eva Ballová Mikušková, PhD., odborný asistent/samostatný vedecký pracovník, ebmikuskova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20475
Témy záverečných prác boli schválené odborovou komisiou v súlade so Študijným poriadkom doktorandského štúdia.
prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD. (jduchovicova@ukf.sk)
Implementácia inovácií v edukácii a líderstvo (denná forma)
Rozvíjanie kritického myslenia žiakov vo vyučovacom procese (denná forma)
Reflektovaná pedagogická prax ako nástroj rozvíjania psychodidaktickej kompetencie budúceho učiteľa (denná forma)
Psychodidaktiktické poňatie kurikulárneho a mediačného kontextu edukácie (denná forma)
doc. PaedDr. Lívia Fenyvesiová, PhD. (lfenyvesiova@ukf.sk)
Stratégie rozvíjania kritického myslenia žiakov (denná forma)
Učiteľova individuálna koncepcia vyučovania a interakcia v triede (denná forma)
doc. PaedDr. Katarína Hollá, PhD. (kholla@ukf.sk)
Školská primárna prevencia rizikového správania (denná forma)
Mediálna výchova ako prevencia kyberagresie ((denná forma)
Rodinné prostredie ako prediktor online rizikového správania sa (denná forma)
Sexting u žiakov stredných škôl – príčiny, dôsledky a možnosti pedagogického ovplyvňovania (denná forma)
doc. PaedDr. Erik Žovinec, PhD. (ezovinec@ukf.sk)
Diagnostika vo vzdelávaní a poradenstve žiakov s dyskalkúliou (denná forma)
Súčasné trendy vo vzdelávaní a poradenstve žiakov s dyskalkúliou (denná forma)
Hodnotenie indikátorov kvality inkluzívneho prostredia súčasnej školy (denná forma)
Dieťa s vývinovou dyspraxiou v edukačnom a poradenskom systéme (denná forma)
doc. PaedDr. Juraj Komora, PhD. (jkomora@ukf.sk)
Interakčný štýl učiteľa a jeho vplyv na školskú výkonovú motiváciu (denná forma)
Interakčný štýl učiteľa a jeho vplyv na emocionálne prežívanie žiakov (denná forma)
doc. PaedDr. Dana Kollárová, PhD. (dkollarova@ukf.sk)
Potenciál záujmových umeleckých činnosti v rozvíjaní osobnostno-sociálnych zručností žiakov (denná forma)
Rozvoj osobnosti dieťaťa prostredníctvom záujmovej umeleckej činnosti (denná forma)
doc. PaedDr. Gábor Pintes, PhD. (gpintes@ukf.sk)
Pedagogický rozmer programu filozofia pre deti (denná forma)
link na dátové úložisko v AIS
Mgr. Radka Teleková, radka.telekova@ukf.sk;
Mgr. Michal Koricina, michal.koricina@ukf.sk;
Mgr. Kristína Bielčiková, kristina.bielcikova@ukf.sk
doc. PaedDr. Lívia Fenyvesiová, PhD., lfenyvesiova@ukf.sk, +421 37 6408 260, +421 37 6408 227, konzultácie prebiehajú priebežne, podľa potrieb študentov, emailom alebo osobne. Informácie o prístupe k poradenstvu: https://www.pf.ukf.sk/sk/organizacia-studia/sprievodca-studiom.
Poradenstvo pre študentov
https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov
Osoby študijného oddelenia:
Mgr. Zita Hamarová +421 37 6408 215, zhamarova@ukf.sk
Administrátor AIS+ helpdesk
Ing. Rudolf Kaniansky +421 37 6408 296, rkaniansky@ukf.sk
IT podpora
Mgr. Branislav Ziman, +421 37 6408 288, bziman@ukf.sk
Oddelenie pedagogickej praxe
PaedDr. Katarína Szíjjártóová, PhD., +421 37 6408 267, kszijjartoova@ukf.sk
Psychologická poradňa
http://www.kpsp.pf.ukf.sk/poradna.html
Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami
PaedDr. Vladimíra Poláčková, PhD., +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk,
http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/
Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk
https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum
Služby študentom
https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom
UBYTOVANIE
Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk
https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy
STRAVOVNIE
Univerzitná jedáleň - Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity
https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen
ŠTIPENDIÁ
Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk
IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY
Centrum informačných a komunikačných technológií UKF
DALŠIE SLUŽBY
Univerzitná knižnica
Univerzitné pastoračné centrum
Pre uvedený študijný program sú zabezpečené dostatočné priestorové, materiálne, technické a informačné zdroje študijného programu, ktoré sú zárukou na dosahovanie stanovených cieľov a výstupov vzdelávania.
Výučba bude zabezpečovaná v moderných priestoroch, technicky i technologicky plne funkčne vybavených a zodpovedajúcich hygienickým normám. Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti eduroam. Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education
Proces vzdelávania bude ďalej zabezpečovaný v priestoroch fakulty:
- seminárna učebňa 306: 46,52 m2, 24 miest na sedenie;
- seminárna učebňa 307: 48,60 m2, 48 miest na sedenie;
- seminárna učebňa 308: 46,50 m2, 24 miest na sedenie;
- seminárna učebňa 319: 45,30 m2, 24 miest na sedenie;
- seminárna učebňa 321: 47,40 m2, 24 miest na sedenie;
- seminárna učebňa 322: 46,30 m2, 20 miest na sedenie;
- odborná učebňa 409: 46,73 m2, 20 miest na sedenie;
- odborná učebňa Počítačová učebňa 418, 20 miest na sedenie;
- odborná učebňa Počítačová učebňa 420, 20 miest na sedenie;
Všetky miestnosti sú vybavené nasledovne: (zvukové vybavenie – 1 nezávislá zvuková sústava, 1 dataprojektor, 1x elektrické plátno, počítač pre vyučujúceho, audiovizuálne záznamové zariadenie, wifirouter, spätný projektor, zatemnenie miestnosti, 2x sústava tabúľ - zelená, 1x sústava tabúľ - keramická, notová keramická tabuľa (v miestnosti 307, 418 navyše interaktívna tabuľa). Počítačové miestnosti vybavené počítačovými zostavami pre každého študenta podľa počtu miest na sedenie.
K dispozícii je zároveň špeciálne upravená učebňa 409: 46,73 m2, v ktorej prebiehajú interaktívne semináre a výcviky.
Súčasťou Katedry pedagogiky je Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami (419), ktoré zabezpečuje vysokoškolským študentom so špecifickými potrebami prístup k vzdelávaniu s príslušnými technológiami.
Pre reflexiu pedagogických praxí bola v roku 2020 vytvorená multifunkčná miestnosť Centrum praxe, ktorá okrem štandardného vybavenie výučbovej miestnosti disponuje technikou, ktorá umožňuje analyzovať a vytvárať o. i. videosekvencie vyučovacieho procesu. V krátkom čase je plánované vybavenie centra multimediálnymi technológiami podporujúcimi vzdelávanie a aplikáciu vzdelávacích softvérov pre potreby rozvoja didaktických zručností študentov univerzity.
Fakulta má k dispozícii multimediálne pracovisko na rozvíjanie a využívanie medziuniverzitného internetového komunikačného systému. K dispozícii je prístrojové, informačné a počítačové vybavenie v nasledovnej štruktúre: interaktívne tabule, špeciálne kamery, web kamery, audio systém mix pult, zosilňovač, reproduktory, mikrofóny, digitálny fotoaparát, dataprojektory, PC (osobný počítač na účely videokonferenčných prenosov).
Uvádzané učebne a prednáškové miestnosti plne vyhovujú štandardom pre priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu.
Na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu. Univerzitná knižnica umožňuje študentom prístup k predplateným databázam NISPEZ 4, kde študenti môžu vyhľadávať erudované príspevky v jednotlivých databázach potrebné k svojej vedecko-výskumnej činnosti. Uvedený prístup je možný iba z akademického prostredia.
Prístup k informačným zdrojom: majú študenti jednak v rámci Univerzitnej knižnice a jednak aj v rámci čiastkovej knižnice Katedry pedagogiky, kde je v súčasnosti zhruba 837 knižných titulov z domácej a zahraničnej proveniencie. V rámci čiastkovej knižnice Katedry pedagogiky je zriadená aj knižnica s titulmi špeciálno-pedagogického a špeciálno-andragogického charakteru. Okrem knižných publikácií sa v čiastkovej knižnici nachádzajú periodiká domácej a českej proveniencie, z oblasti pedagogiky, školstva, predškolskej výchovy, andragogiky a i. V čiastkovej knižnici sú dostupné zborníky z konferencií realizovaných na Katedre pedagogiky PF UKF v Nitre, ako aj metodické materiály a šlabikáre využívané v 1. ročníkoch ZŠ a na 1. stupni základných škôl. Dochádzajúcich časopisov je 19 titulov v počte 522 čísiel.
Informačné zdroje knižného charakteru z čiastkovej knižnice KPG PF UKF sú študentom dostupné cez vyučujúce – Dr. H. Zelenú, PhD. – hzelena@ukf.sk (037/6408246) a doc. PhDr. P. Jedličkovú, PhD. – pjedlickova@ukf.sk (037/6408236), ktoré majú pod patronátom správu katedrových knižných fondov.
V Univerzitnej knižnici UKF v Nitre je aktuálny počet knižničných jednotiek celého fondu 330 286 knižničných jednotiek. Aktuálny počet knižničných titulov celého fondu UK UKF v Nitre s tematikou pedagogika (MDT 37) je 18 925, z toho skrípt je 928 titulov, audiovizuálnych dokumentov 320 titulov a zviazaných časopisov 87 titulov, z toho 43 zahraničných (kvalifikačných a záverečných prác je 16716). Aktuálny počet knižničných titulov celého fondu UK UKF v Nitre s tematikou predškolská a elementárna pedagogika (MDT 372.3 alebo MDT 373.2) je 494, z toho skrípt sú 3 tituly, audiovizuálnych dokumentov 3 tituly a zviazaných časopisov 4 tituly, z toho 2 zahraničné (kvalifikačných a záverečných prác je 867). Aktuálny počet knižničných titulov celého fondu UK UKF v Nitre s tematikou andragogika (MDT 37.013 alebo MDT 374) je 513, z toho skrípt je 21 titulov, audiovizuálnych dokumentov 12 titulov a zviazaných časopisov 5 titulov, z toho 2 zahraničné (kvalifikačných a záverečných prác je 653).
V študijnom programe sa nepočíta s dištančnou formou vzdelávania, ak nevzniknú nepredvídateľné okolnosti, ktoré budú vyžadovať prechod z prezenčnej na dištančnú formu. Pandémia v rokoch 2020 a 2021 preverila pripravenosť univerzity, pedagógov, materiálneho a technického vybavenia UKF plynule prejsť na dištančnú formu vzdelávania vrátane štátnych skúšok (dizertačné skúšky a obhajoby dizertačných prác). Využívajú sa na to rôzne komunikačné cesty, ako napr. univerzitný videokonferenčný systém meet, Microsoft Teams, e-learningový portál UKF, google clasroom, Google Meet, Zoom či iné platformy.
E-learningový portál UKF je automaticky prístupný všetkým študentom a pedagógom UKF, zabezpečuje podporu všetkých predmetov a zdieľanie študijných materiálov pre študentov, jednoduché odovzdávanie úloh a zadaní, prehľadnú komunikáciu vo fórach a prepracované možnosti on-line testovania vedomostí. E-learningový portál UKF je pripravený ako plnohodnotná náhrada prezenčnej formy štúdia. Poskytuje najnovšiu verziu LMS Moodle. Každý pedagóg môže vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, zbierať zadania študentov, online testovať študentov a komunikovať s nimi. Študenti sa do systému dostanú s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako do AIS. Pedagóg prostredníctvom fakultného administrátora si zakladá kurz k predmetu, ktorý vyučuje.
E-learningový portál UKF poskytuje:
študentom: prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do on-line spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam, testovanie získaných vedomostí.
Učiteľom: priestor pre zverejnenie študijných materiálov študentom, jednoduchý spôsob zdieľania zaujímavých odkazov vo forme liniek, videí, textov, sledovanie aktivity študentov, interaktívne použitie aktivít priamo na prednáške pomocou Moodle mobilných aplikácií, definovanie termínov odovzdania, známkovanie priamo v kurze (podľa: https://edu.ukf.sk/).
Katedra pedagogiky spolupracuje v oblasti vzdelávacích, vedecko-výskumných aktivít študijného programu s partnerskými fakultami a univerzitami zo Slovenska a zo zahraničia. Predmetom spolupráce je predovšetkým oponovanie dizertačných prác, písomných prác k dizertačným skúškam, účasť na štátnych skúškach, prípadne na vedecko-výskumných podujatiach. Medzi partnerov zabezpečujúceho pracoviska možno zaradiť: Pedagogickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave, Pedagogickú fakultu Katolíckej univerzity v Ružomberku, Pedagogickú fakultu Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogickú fakultu Prešovskej univerzity v Prešove, Filozofickú fakultu Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Pedagogickú fakultu Trnavskej univerzity v Trnave, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, Psychologický ústav Akademie věd, v.v.i., Praha, Teologickú fakultu Jihočeskej univerzity v Českých Budĕjovicích.
Nielen kompletnú poradenskú činnosť, ale aj informácie o ponukách dobrovoľníckych a sociálnych činností, či o kultúrnych, spoločenských a športových podujatiach poskytuje záujemcom z radov študentov Študentské centrum UKF (https://www.ukf.sk/sc). Ku kultúrnym, športovým a spoločenským podujatiam možno zaradiť Akademický ples nitrianskych univerzít, Nitrianske univerzitné dni, Akademická Nitra, Októberfest a Študentské dni nitrianskych univerzít (https://www.ukf.sk/sc/kulturne-sportove-a-spolocenske-podujatia-2/36-verejnost-a-media/celouniverzitne-podujatia/658-kulturne-sportove-a-spolocenske-podujatia). Na univerzite pôsobí tiež BKM JUNIOR UKF NITRA - basketbalový klub mládeže (https://www.bkmnitra.sk/). Na PF UKF sa pravidelne pri rôznych príležitostiach organizujú rôzne hudobné vystúpenia. Na napĺňanie spirituálnych potrieb študentov slúži Univerzitné pastoračné centrum (http://www.upcnitra.sk/).
Mobility sa realizujú na základe Erasmus+ bilaterálnych dohôd podpísaných s partnerskými vysokoškolskými inštitúciami v zahraničí. Za vypracovanie návrhu Erasmus dohody, výber študentov a zamestnancov na mobilitu a uznanie výsledkov ich mobility zodpovedá katedrový a fakultný koordinátor príslušnej fakulty UKF. Pre účasť na mobilite si stačí vybrať prijímajúcu zahraničnú inštitúciu, založiť prihlášku cez aplikáciu StudyAbroad (týka sa len mobilít KA103), všetky požadované dokumenty odoslať online cez aplikáciu StudyAbroad, vytlačiť ich, odovzdať katedrovému koordinátorovi a zúčastniť sa výberového konania na katedre. Termín na prihlasovanie na Erasmus+ mobility je zvyčajne na jar (hlavný termín) pre mobility plánované na nasledujúci akademický rok, no počas roka sa zvyčajne vyhlasujú výzvy na dodatočné prihlasovanie (dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus). Študenti sa môžu zúčastniť mobility v zahraničí aj cez SAIA (https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/saia-n-o), DAAD (https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/daad), IVF (https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/ivf) a Erasmus Mundus (https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/stipendia-erasmus-mundus).
Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium v hodnotenom študijnom programe je vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa. Podmienkou prijatia je dosiahnuté vzdelanie v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy alebo preukázanie spojitosti doterajšieho profesijného záujmu uchádzača s oblasťou vzdelávania detí, mládeže a dospelých.
Prijímacia skúška pozostáva z nasledovných súčastí:
- ústna skúška, ktorá je zameraná na overenie teoretických poznatkov z oblasti pedagogických vied,
- prezentácia rámcového projektu výskumu, vypracovaného na vybranú tému dizertačnej práce,
- hodnotí sa schopnosť odbornej komunikácie uchádzača v slovenskom a v cudzom jazyku,
- publikačné aktivity, prípadne ďalšie tvorivé aktivity uchádzača (účasť uchádzača vo ŠVOUČ a pod.).
Fakulta definuje podmienky prijatia na štúdium tak, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi.
Prijímacie konanie sa uskutočňuje v zmysle platnej legislatívy. Možnosti štúdia a podmienky prijatia sú po predchádzajúcom schválení Akademickým senátom PF UKF zverejňované v zmysle platnej legislatívy na web sídle fakulty aj univerzity.
https://www.pf.ukf.sk/sk/prijimacie-konanie/moznosti-vysokoskolskeho-studia
Uchádzač o štúdium sa prihlasuje zaevidovaním a uložením prihlášky a požadovaných príloh v elektronickej podobe v informačnom systéme. Náležitosti priebehu prijímacieho konania vymedzuje Študijný poriadok doktorandského štúdia na PF UKF.
https://www.pf.ukf.sk/sk/studium-na-fakulte/doktorandske-studium
Prijímacia skúška sa uskutočňuje pred prijímacou komisiou, ktorá je zároveň aj skúšobnou komisiou. Prijímacia komisia hodnotí výsledok skúšky na neverejnom zasadnutí. O výsledku prijímacieho konania vyhotoví zápisnicu, v ktorej určí poradie uchádzačov podľa ich úspešnosti v prijímacom konaní, určí, ktorých uchádzačov odporúča prijať a návrh predloží jej predseda dekanovi fakulty.
O prijatí na štúdium rozhoduje dekan na základe odporúčania prijímacej komisie.
Priebežné výsledky sú zverejňované prostredníctvom Akademického informačného systému. O výsledku prijímacieho konania sú uchádzači informovaní rozhodnutím dekana.
AR 2021/2022 1 (prihlásený) 0 (prijatý)
AR 2020/2021 5 (prihlásení) 3 (prijatí)
AR 2019/2020 0 (prihlásený) 0 (prijatý)
AR 2018/2019 1 (prihlásený) 1 (prijatý)
AR 2017/2018 1 (prihlásený) 1 (prijatý)
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre pravidelne monitoruje hodnotenie názorov študentov na kvalitu študijného programu. Študenti môžu svoje právo hodnotiť študijný program využiť 2x v akademickom roku, a to hodnotením vzdelávania a učiteľov v zimnom i v letnom semestri. Hodnotenie sa realizuje prostredníctvom anonymného dotazníka, ktorý majú študenti k dispozícii v akademickom informačnom systéme. Hodnotenie vzdelávania a učiteľov upravuje Smernica 8/2018 Zásady hodnotenia a vzdelávania učiteľov študentmi univerzity. Študenti sa vyjadrujú ku kvalite študijného programu, študijného predmetu, k uskutočňovanému vzdelávaniu, k hodnoteniu študentov vyučujúcimi, k odbornej a didaktickej kompetentnosti vyučujúcich, ku kvalite a dostupnosti študijných zdrojov a podpory vzdelávania a k materiálno-technickému zabezpečeniu výučby.
V roku 2020 zrealizovala fakulta prieskum zameraný na hodnotenie kvality dištančného vzdelávania, keďže v danom roku prebiehalo vzdelávanie ako i štátne skúšky kvôli pandémii dištančne.
S výsledkami hodnotenia kvality vzdelávania sú štandardne oboznamované jednotlivé štruktúry manažmentu pracovísk fakulty. Na základe hodnotenia jednotlivých oblastí a identifikovaných nedostatkov sú navrhované a prijímané opatrenia na úrovni jednotlivých katedier, následne na úrovni fakulty.
Prijaté opatrenia ako i celkové výsledky hodnotenia vzdelávania prerokúva Akademický senát Pedagogickej fakulty UKF, sú súčasťou Výročnej správy fakulty prezentovanej na zasadnutí akademickej obce, vedeckej rady a zverejnené na jej webovom sídle.
HODNOTENIE VZDELÁVANIA A UČITEĽOV ŠTUDENTMI PF UKF
https://www.pf.ukf.sk/sk/qa-kvalita
VÝROČNÁ SPRÁVA PF UKF
https://www.pf.ukf.sk/sk/uradna-tabula/vyrocne-spravy
Zásadné pripomienky a identifikované nedostatky predstavujú zdroj prijímania opatrení na zvyšovanie kvality vzdelávania na PF. Okrem inovácií obsahu študijných programov, odporúčanej literatúry, zlepšovania materiálneho a informačného zabezpečenia bolo jedným z prijatých opatrení napríklad v roku 2018 vymenovanie fakultného rozvrhára, ktorý koordinuje tvorbu rozvrhov jednotlivých študijných skupín, v roku 2020 zapojenie sa do projektu ESF Skvalitňovanie praktickej prípravy budúcich pedagogických zamestnancov na UKF v Nitre zameraného na podporu zvýšenia počtu hodín pedagogickej praxe študentov a iné.
Univerzita získava informácie o úspešnosti uplatnenia jej absolventov využívaním viacerých foriem. Prostredníctvom alumni klubu, organizáciou ďalšieho vzdelávania a rigorózneho konania pre absolventov. Mnohí absolventi študijného programu pôsobia ako profesori, docenti a odborní asistenti nielen na PF UKF ale i na viacerých univerzitách na Slovensku.
V roku 2020 zrealizovala Pedagogická fakulta UKF online dotazníkový prieskum absolventov fakulty zameraný na zisťovanie spokojnosti s realizovaním štátnych skúšok, ktoré vzhľadom k pandémii prebiehali dištančne.
https://forms.gle/JvbxVAEhcp47tCDZ7
Výsledky získané z dotazníkového prieskumu boli využité pri online štátnych skúškach v AR 2020/2021.
Štatút Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Dlhodobý zámer Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre na roky 2019 – 2025
Stratégia internacionalizácie Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre na roky 2019 – 2025
Stratégia internacionalizácie UKF
Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitra
Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania UKF
Organizačný poriadok Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Študijný poriadok Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Pracovný poriadok Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Etický kódex Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Štatút etickej komisie Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Zásady výberového konania na obsadzovanie pracovných miest vysokoškolských učiteľov a výskumných pracovníkov, funkcií profesorov a docentov a funkcií vedúcich zamestnancov Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Kolektívna zmluva
Rokovací poriadok Akademického senátu Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Rokovací poriadok Akademického senátu UKF
Zásady volieb do Akademického senátu Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Zásady volieb do Akademického senátu UKF
Rokovací poriadok Vedeckej rady Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Rokovací poriadok Vedeckej rady UKF
Disciplinárny poriadok Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre pre študentov
Disciplinárny poriadok UKF pre študentov
Rokovací poriadok disciplinárnej komisie Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre pre študentov
Rokovací poriadok disciplinárnej komisie UKF pre študentov
Štipendijný poriadok Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Smernica č. 31/2021 Metodika tvorby študijných programov na UKF
Smernica č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF
Smernica č. 27/2021 Posudzovanie študijných programov a posudzovanie spôsobilosti
habilitačných konaní a inauguračných konaní na UKF
12/2021 Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd
54/2020 Vnútorný predpis o školnom a poplatkoch na akademický rok 2021/2022
54/2020 Vnútorný predpis o školnom a poplatkoch na akademický rok 2021/2022
27/2020 Smernica o uznávaní dokladov o vysokoškolskom vzdelaní
zo zahraničia
27/2020 Smernica o uznávaní dokladov o vysokoškolskom vzdelaní zo zahraničia
Smernica č. 22/2020 o poplatkoch za ubytovacie služby a služby spojené s ubytovaním v Študentských domovoch UKF v Nitre
Smernica č. 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach
13/2020 Smernica o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach
4/2020 Smernica o vydávaní dokladov o absolvovaní štúdia, diplomov
absolventom rigoróznych skúšok a dekrétov o udelení
vedecko-pedagogického titulu docent a ich evidencii na UKF
27/2019 Smernica o zásadách odmeňovania zamestnancov Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre (Platový poriadok)
27/2019 Smernica o zásadách odmeňovania zamestnancov UKF (Platový poriadok)
Smernica č. 23/2019 Registratúrny poriadok Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
23/2019 Smernica: Registratúrny poriadok UKF
21/2019 Smernica UKF Vnútorný systém vybavovania oznámení zamestnancov UKF v Nitre (oznamovateľov) o protispoločenskej činnosti
18/2019 Smernica Cena rektora za mimoriadne výsledky vo vedeckej, umeleckej a ďalšej tvorivej činnosti
14/2019Smernica o úhradách za ďalšie vzdelávanie
14/2019 Smernica o úhradách za ďalšie vzdelávanie
11/2019 Smernica o vykonávaní finančnej kontroly na UKF v Nitre
11/2019 Smernica o vykonávaní finančnej kontroly na UKF
10/2019 Smernica o verejnom obstarávaní a nákupe tovarov, služieb a prác na UKF v Nitre
10/2019 Smernica o verejnom obstarávaní a nákupe tovarov, služieb a prác na UKF
9/2019 Smernica o obehu dokladov na UKF v Nitre
9/2019 Smernica o obehu dokladov na UKF
Smernica č. 21/2018 Štatút Univerzitnej grantovej agentúry
21/2018 Štatút Univerzitnej grantovej agentúry
16/2018 Smernica UKF v Nitre Bezpečnostná smernica k ochrane osobných údajov
16/2018 Bezpečnostná smernica k ochrane osobných údajov
8/2018 Smernica Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity
8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity
Smernica č. 7/2016 Vykonávanie vnútornej kontroly na UKF v Nitre
Smernica č. 7/2016: Vykonávanie vnútornej kontroly na UKF
Smernica č. 44/2015 Knižničný poriadok Univerzitnej knižnice UKF v Nitre
Smernica č. 44/2015: Knižničný poriadok Univerzitnej knižnice UKF
31/2015 Smernica o bibliografickej registrácii publikačnej a umeleckej činnosti a ohlasov na UKF v Nitre
31/2015 Smernica o bibliografickej registrácii publikačnej a umeleckej činnosti a ohlasov na UKF
Vnútorný predpis č. 28/2015 k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami
Smernica č. 1/2009 o príprave a riešení projektov
Smernica č. 1/2009 o príprave a riešení projektov
Smernica č. 2/2008 o organizácii vzdelávacích, výskumných, umeleckých a ďalších činností uskutočňovaných za úhradu v rámci hlavnej činnosti UKF
Smernica č. 16/2007 o podnikateľskej činnosti na UKF
Smernica č. 16/2007 o podnikateľskej činnosti na UKF
20/2018 Príkaz rektora Oznámenie porušenia ochrany osobných údajov
20/2018 Príkaz rektora: Oznámenie porušenia ochrany osobných údajov
19/2018 Príkaz rektora Spracúvanie osobných údajov vo výberovom konaní a pri prijímaní zamestnancov do pracovného pomeru alebo iného pracovno-právneho vzťahu
19/2018 Príkaz rektora: Spracúvanie osobných údajov vo výberovom konaní
17/2018 Príkaz rektora K zverejňovaniu osobných údajov
17/2018 Príkaz rektora k zverejňovaniu osobných údajov
13/2010 Príkaz rektora o evidencii dochádzky zamestnancov UKF
13/2010 Príkaz rektora o evidencii dochádzky zamestnancov UKF
11/2010 Príkaz rektora UKF v Nitre na realizáciu personálnej politiky
11/2010 Príkaz rektora na realizáciu personálnej politiky
Príkaz rektora č. 9/2008 Sledovanie hospodárenia s finančnými prostriedkami v správe Rektorátu UKF v Nitre
Príkaz rektora č. 9/2008: Sledovanie hospodárenia s finančnými prostriedkami v správe Rektorátu UKF
Príkaz rektora č. 5/2008 Pravidlá čerpania účelových finančných prostriedkov
Príkaz rektora č. 5/2008: Pravidlá čerpania účelových finančných prostriedkov
Príkaz rektora č. 13/2007 o používaní elektronického dochádzkového systému
Príkaz rektora č. 13/2007 o používaní elektronického dochádzkového systému
Vnútorné predpisy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre 2021
Vnútorné predpisy Pedagogickej fakulty UKF