DOKUMENT
Študijný program:
wYxDTP22d - didaktika technických predmetov
Typ dokumentu:
Opis študijného programu
Názov vysokej školy:
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy:
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty:
Pedagogická fakulta
Sídlo fakulty:
Dražovská 4, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania UKF (Rada kvality UKF), Rada pre zabezpečenie kvality vzdelávania PF UKF
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Didaktika technických predmetov: externé – 106 414
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Tretí stupeň, 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Pedagogická fakulta UKF v Nitre
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, 0111 Education science
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
externá
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Netýka sa tohto študijného programu.

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
externá forma: 4 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov prijímaných do prvého ročníka: 4 / priemerný počet uchádzačov ročne: 4 / aktuálny počet študentov celkom (1.+2.+3 ročník): 9
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent tretieho (doktorandského) stupňa štúdia študijného programu Didaktika technických predmetov odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy preukázal systematické porozumenie histórii, vývoju a najnovším vedeckým poznatkom v oblasti pedagogických vied v špecifickom zameraní na odborovú didaktiku technických predmetov. Osvojil si vedomosti z metodológie pedagogického výskumu, zručnosti a metódy pedagogického výskumu, preukázal schopnosti koncipovať a projektovať, konštruovať a plánovať, realizovať a vyhodnocovať pedagogický výskum a interpretovať jeho výsledky v súlade s princípmi vedeckej integrity a publikačnej etiky. Svojimi výstupmi tvorivej činnosti prispel k rozšíreniu hraníc vedeckého poznania v oblasti odborovej didaktiky technických predmetov a preukázal svoju zorientovanosť v najnovších vedeckých poznatkoch v príslušnej oblasti v medzinárodnom kontexte.  Absolvent je schopný kritickej analýzy, hodnotenia a syntézy nových a zložitých konceptov najmä súvisiacich s oblasťou vlastnej expertízy v rámci odborovej didaktiky technických predmetov. Je schopný pracovať s národnými a medzinárodnými zdrojovými databázami. Je schopný pracovať ako člen výskumného tímu, ale aj riadiť vlastný výskum. Je spôsobilý interdisciplinárne a medziodborovo spolupracovať, podieľať sa na medzinárodnej spolupráci v odbore, dokáže komunikovať s odbornou a laickou verejnosťou a prezentovať výsledky vlastného výskumného procesu a expertízy. Dokáže sa zapájať do vedeckej komunikácie v oblasti hlavného a súvzťažného odboru, publikoval výsledky svojho skúmania a zúčastňoval sa na rozvoji hlavného a súvzťažného odboru. Vie presvedčivo argumentovať vzťahy medzi teóriou a empíriou, prichádza s vlastnými závermi, originálnymi návrhmi a progresívnymi riešeniami problematiky v nosných oblastiach hlavného a súvzťažného študijného odboru.

Očakáva sa, že absolvent bude schopný v akademickom a profesionálnom kontexte rozvíjať poznanie v oblasti pedagogických vied s akcentom na teóriu vyučovania technických disciplín na všetkých stupňoch a v rôznych formách vzdelávania, podporovať technický, spoločenský a kultúrny pokrok v spoločnosti, zúčastňovať sa verejného diskurzu, ovplyvňovať verejnú mienku v prospech plnenia cieľov rozvoja odboru učiteľstvo a pedagogické vedy, prinášať a formulovať inovatívne a nové výskumné problémy a témy, navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné alebo pracovné postupy v oblasti pedagogických vied v zameraní na odborovú didaktiku technických predmetov, dopĺňať a upresňovať vedecký jazyk odboru a nové okruhy poznatkov najmä v oblasti vlastnej expertnosti, a dokáže si plánovať vlastný rozvoj a ďalšie systematické vzdelávanie. Očakáva sa, že bude schopný syntetizovať čiastkové poznatky a aplikovať systémový prístup pri skúmaní a analyzovaní problémov technického vzdelávania jednak ako samostatného celku a jednak ako súčasti ekonomických, ekologických aj kultúrnych aspektov života spoločnosti.

Vedomosti: Absolvent má systematický, ucelený a komplexný súbor vedomostí v oblasti pedagogických vied, odborovej didaktiky a v rámci didaktiky technických predmetov sa vyznačuje expertnosťou na oblasť vymedzenú tematikou jeho dizertačnej práce. Súbor jeho vedomostí sa vyznačuje porozumením vzťahov k iným častiam odboru a k súvisiacim odborom. Má hlboké poznanie teórií, sofistikovaných metód a postupov pedagogickej metodológie, výskumu a vývoja na úrovni zodpovedajúcej medzinárodným kritériám ako základ pre inovácie a originalitu v pedagogickej praxi alebo výskume.

Zručnosti: Absolvent vie aktívnym spôsobom získavať nové znalosti a informácie v oblasti pedagogických vied a odborovej didaktiky, vie ich kriticky analyzovať a prehodnocovať, formulovať a overovať nové hypotézy, úsudky a stratégie v oblasti vlastnej expertnosti, aplikovať zistenia vlastnej práce vyplývajúce z teoretickej analýzy a vlastného vedeckého bádania komplexného pedagogického aj interdisciplinárneho charakteru. Vie navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné a pracovné postupy v oblasti pedagogických vied, odborovej didaktiky a edukačných profesií. Dokáže identifikovať svetový vedecký a inovačný vývoj v pedagogike a v príbuzných odboroch a využívať ho v smerovaní a rozvoji svojho odboru, s integráciou vedomostí z rôznych oblastí.

Kompetencie: Absolvent sa vyznačuje kritickým, nezávislým a analytickým myslením o javoch edukačnej reality a vzťahoch medzi nimi v meniacich sa spoločenských podmienkach so zohľadnením vedeckých a etických aspektov. Dokáže projektovať, realizovať, vyhodnocovať a interpretovať vlastný výskum v rámci pedagogických vied najmä v zameraní na didaktiku technických predmetov, prezentovať výsledky výskumu a vývoja pred odbornou a laickou komunitou, vyznačuje sa zodpovednosťou a vodcovstvom oblasti technického vzdelávania, je schopný plánovať a realizovať vlastný rozvoj a rozvoj spoločnosti v kontexte vedeckého a technického pokroku.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent tretieho (doktorandského) stupňa štúdia študijného programu Didaktika technických predmetov odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy sa na základe nadobudnutých odborných znalostí a zručností uplatní ako samostatný vedecký pracovník, odborný expert v pedagogicky a metodicky činných inštitúciách výchovno-vzdelávacieho, odborného a mienkotvorného zamerania. Môže pôsobiť v oblasti vedy a základného a aplikovaného výskumu, v oblasti školstva (predovšetkým ako vysokoškolský učiteľ), v oblasti vzdelávania domáceho a medzinárodného charakteru a v oblasti štátnej a verejnej správy. Absolvent študijného programu sa podľa Sektorovej rady pre vzdelávanie, výchovu a šport (https://sustavapovolani.sk/sektorova_rada-35#t-zoznam-garantovanych-zamestnani) uplatní ako odborný asistent vysokej školy/Assistent profesor (príslušnosť k povolaniu : učiteľ vysokej školy, regulácia Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov), ktorý vykonáva vzdelávaciu (pedagogickú), vedecko-výskumnú, publikačnú a výchovnú činnosť na vysokej škole. Autorsky, resp. spoluautorsky sa podieľa na aktívnych výstupoch z týchto činností. Vedie prednášky z vybraných kapitol, seminárov a cvičení, hodnotí študentov, vedie a oponuje záverečné práce v prvých dvoch stupňoch vysokoškolského vzdelávania, tvorí študijné materiály. Vykonáva konzultácie pre študentov, zabezpečuje exkurzie a odbornú prax pre študentov. Zúčastňuje sa na výskumnej, vývojovej alebo umeleckej činnosti pracoviska a zverejňovaní výsledkov v časopisoch a na vedeckých, odborných alebo umeleckých podujatiach. Odborný asistent s vysokoškolským vzdelaním tretieho stupňa skúša na štátnych skúškach v bakalárskych študijných programoch. Absolvent sa uplatní aj ako pracovník/manažér v oblasti výskumu a vývoja (vedecko-výskumný pracovník), ktorý tvorivým spôsobom aplikuje vedecké poznatky a výskumné metódy pri výskume a vývoji nových postupov a metód v oblasti edukácie, podieľa sa na zabezpečovaní konkrétnych procesov alebo nových projektov s rôznou náročnosťou a zložitosťou v oblasti edukačných vied. Ďalší okruh potenciálnych možností jeho uplatnenia v praxi predstavujú vládne a mimovládne organizácie a inštitúcie tretieho sektora.

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Netýka sa tohto programu, nejde o regulované povolanie.


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolvent tretieho (doktorandského) stupňa štúdia študijného programu Didaktika technických predmetov odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy sa uplatní ako samostatný vedecký pracovník, vysokoškolský pedagóg s kontinuálnou vedeckou a pedagogickou činnosťou. Svojím systematickým výskumom nadväzuje na vedecko-pedagogickú profiláciu s praxou, pričom využíva interdisciplinárne prepojenia. Vedecky skúma a podrobuje kritickej analýze doterajšie poznatky o špecifických problémoch v rôznych oblastiach vyučovania technických disciplín na všetkých stupňoch a formách vzdelávania. Komparuje teoretické prístupy rôznej proveniencie uplatňované pri riešení špecifických problémov v oblasti technického vzdelávania. Teoretické a metodologické prístupy riešenia vybraných problémov z oblasti technického vzdelávania posudzuje v kontexte teoretických diskurzov. Dokáže syntetizovať čiastkové poznatky a aplikovať systémový prístup pri skúmaní a analyzovaní problémov technického vzdelávania jednak ako samostatného celku a jednak ako súčasti rozvoja národného hospodárstva, kultúry spoločnosti a ekologických aspektov krajiny.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Pre nízky počet absolventov nie je možné štatisticky hodnotiť mieru uplatniteľnosti prostredníctvom portálu UPLATNENIE.sk, ale aj na základe nižšie uvádzaného možno doterajšiu uplatniteľnosť absolventov študijného programu Didaktiky technických predmetov hodnotiť vysoko pozitívne.

K najvýznamnejším absolventom tohto ŠP patria napr.:

-   Peter Arras, v súčasnosti pôsobí na Thomas More Univerzity (Belgicko) a to jednak ako akademický pracovník Strojníckej fakulty KU Leuven a jednak ako vedúci oddelenia medzinárodných vzťahov a študentských a učiteľských mobilít, univerzitný kampus De Nayer.

-   Ing. Martin Zatkalík, PhD. - v súčasnosti pôsobí ako riaditeľ Strednej odbornej školy dopravnej v Bratislave (bol menovaný aj za člena Programovej komisie PF UKF v Nitre).

-   Mgr. Silvia Manduľáková, PhD. – v súčasnosti pôsobí ako riaditeľka neziskovej organizácie EDUCTECH, n.o., Vranov nad Topľou.

-   PaedDr. Miroslav Ölvecký, PhD. – v súčasnosti pôsobí ako vedúci Katedry aplikovanej informatiky Fakulty prírodných vied na Univerzite Cyrila a Metoda v Trnave.

Mgr. Adriana Poliaková, PhD. – v súčasnosti pôsobí ako vedúca Katedry pedagogiky a sociálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave.

- Mgr. Andrej Kubala, PhD. – po ukončení doktorandského štúdia nastúpil do zamestnania na miesto odborného asistenta na Vysokej škole technickej a ekonomickej v Českých Budejoviciach (2015 – 2016), od roku 2017 pôsobil ako manažér odborného technického vzdelávania zamestnancov v spoločnosti Kompozitium s.r.o. Topoľčany, a v súčasnosti zastáva post zástupcu riaditeľa – koordinátora duálneho vzdelávania študentov na Strednej odbornej škole stavebnej v Nitre.

- Ing. Milan Štúr, PhD. – v súčasnosti pôsobí ako procesný manažér v ZKW Topoľčany, spoločnosti, ktorá je systémovým dodávateľom svetelných systémov a elektroniky automobilového priemyslu na Slovensku.

- Ing. Martin Podařil, PhD. Et Ph.P. – po ukončení doktorandského štúdia nastúpil do zamestnania na miesto odborného asistenta na Vysokej škole technickej a ekonomickej, v súčasnosti je na tejto škole zodpovedný za vzdelávanie a prípravu nových dizajnérov v strojárskom odvetví.

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Učitelia študijného programu prispôsobujú obsah aj formu ponúkaných predmetov aktuálnym trendom a strategickému smerovaniu relevantných disciplín doma aj v zahraničí. Udržiavajú kontakty prostredníctvom realizácie odbornej práce, exkurzií, vedeckých projektov a podujatí v spolupráci s podobne orientovanými pracoviskami v akademickom prostredí a so zamestnávateľmi. Spätná väzba od zamestnávateľov je získavaná priamym kontaktom, resp. prostredníctvom sociálnych sietí. Pozitívne hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi dokladujú aj súhlasné stanoviská s pokračovaním študijného programu Didaktika technických predmetov na Pedagogickej fakulte UKF v Nitre (k nahliadnutiu na pracovisku).

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

PF UKF v Nitre vychádzala pri úprave študijného plánu v študijnom programe Didaktika technických predmetov z opisu nosných tém jadra znalostí študijného odboru 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, resp. z opisu oblastí a rozsahu vedomostí, zručností a kompetencií, ktoré profilujú absolventa študijného programu tretieho stupňa v súlade s príslušnou úrovňou národného kvalifikačného rámca (Vyhláška č. 244/2019 Z. z. o sústave študijných odborov Slovenskej republiky), zo Zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách v znení neskorších predpisov, z Vyhlášky č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia, zo Zákona č. 269/2018 Z. z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania v znení neskorších predpisov, zo Štandardov pre študijný program (2020), z formalizovaných procesov zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a PF UKF a z interných dokumentov univerzity.

Pedagogická fakulta UKF v Nitre má vytvorené postupy a nástroje na schvaľovanie, monitorovanie a hodnotenie realizácie študijných programov, ktoré sa týkajú definovania formálnych postupov na schvaľovanie študijných programov; tvorby študijných programov realizovaných na fakulte; sledovania dostupnosti vhodných učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov; formulovania očakávaných a kontroly dosiahnutých výsledkov vzdelávania vo vzťahu k profilu absolventa; monitorovania študijnej úspešnosti a dosiahnutých výsledkov vzdelávania študentov; pravidelného hodnotenia a revidovania študijných programov; a zapojenia študentov do aktivít zameraných na hodnotenie študijných programov. Tvorba študijných programov, ich obsah a forma štúdia vychádza z opisu študijných odborov a z akreditačných kritérií/štandardov, z odborného a kvalifikačného potenciálu tvorivých pracovníkov, reflektuje záujem zo strany uchádzačov a potreby pracovného trhu. Študijné programy sú pripravované v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF, ktoré určujú zodpovednosť za jednotlivé procesy riadenia kvality.

Dostupnosť učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov zabezpečuje fakulta v spolupráci s jej pracoviskami prostredníctvom nákupu odbornej literatúry, edičnej činnosti fakulty, ako aj e-learningových vzdelávacích kurzov. Naplnenie očakávaných výsledkov vzdelávania, ktoré sú formulované v informačných listoch predmetov, sa vyhodnocuje prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi, ďalej v periodických hodnotiacich správach o vzdelávacej činnosti a v štatistikách úspešnosti na štátnych skúškach, ako aj analýzou hodnotení zaznamenaných v AIS. Pravidelné hodnotenie a revidovanie študijných programov je realizované osobou zodpovednou za študijný program, pracovníkmi katedier, prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi a orgánmi zabezpečovania kvality na úrovni fakulty a univerzity.

Učitelia podieľajúci sa na realizácii študijného programu pravidelne aktualizujú obsah svojich predmetov o poznatky získané v priebehu riešenia vedecko-výskumných projektov. Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti publikujú v indexovaných periodikách, monografických dielach a učebných textoch, ktoré slúžia ako študijná literatúra pre študentov študijného programu. Výsledky svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti tvoriví pracovníci tiež prezentujú a propagujú v rámci vedeckých a odborných podujatí pre odbornú verejnosť a študentov. Spätnú väzbu o úspešnosti uplatnenia absolventov získava fakulta od zamestnávateľov, kontaktom s absolventmi a prieskumami realizovanými a iniciovanými z úrovne vedenia fakulty a jej pracovísk.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu a informačné listy predmetov sú dostupné na: https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&uiLang=SK&viewer=web

 

 

V študijnom pláne sú uvedené jednotlivé predmety štruktúrované do jednotlivých blokov (povinné predmety, povinne voliteľné predmety, predmety štátnej skúšky, profilové predmety). V študijnom pláne sú uvedené aj počty kreditov udeľované za absolvovanie príslušného predmetu a osoby zabezpečujúce predmet.

 

Osoby zabezpečujúce predmet, s predmetom súvisiace výstupy vzdelávania, používané vzdelávacie činnosti a metódy, ktorými sa výučba predmetu realizuje, sylaby predmetu, pracovné zaťaženie študenta, kritériá a pravidlá hodnotenia v rámci predmetu zabezpečujúce naplnenie cieľov študijného programu, podmienky absolvovania predmetu, počet kreditov udeľovaný za absolvovanie predmetu sú uvedené v informačných listoch príslušných predmetov.

 

Kontakty na osoby zabezpečujúce výučbu jednotlivých predmetov:

prof. PaedDr. Alena HAŠKOVÁ, CSc. - kontakt: ahaskova@ukf.sk

prof. PhDr. Jana DUCHOVIČOVÁ, PhD. - kontakt: jduchovicova@ukf.sk

prof. PhDr. Viera KURINCOVÁ, CSc. - kontakt: vkurincova@ukf.sk

prof. PhDr. Gabriela PETROVÁ, CSc. – kontakt: gpetrova@ukf.sk

prof. RNDr. Anna TIRPÁKOVÁ, CSc- - kontakt: atirpakova@ukf.sk

doc. PaedDr. Peter BREČKA, PhD. - kontakt: pbrecka@ukf.sk

doc. PaedDr. Jana DEPEŠOVÁ, PhD. - kontakt: jdepesova@ukf.sk

doc. PaedDr. Gabriel BÁNESZ, PhD. - kontakt: gbanesz@ukf.sk

doc. PaedDr. Danka LUKÁČOVÁ, PhD. - kontakt: dlukacova@ukf.sk

doc. PaedDr. Viera TOMKOVÁ – kontakt: vtomkova@ukf.sk

prof. Dr. hab. Henryk NOGA – kontakt: henryk.noga@up.krakow.pl

doc. PhDr. Božena HORVÁTHOVÁ, PhD. - kontakt: bhorvathova@ukf.sk


Profilové predmety:

ŠTUDIJNÁ ČASŤ

- Blok povinných predmetov

               - Teória a prax súčasnej edukácie

               - Didaktika technických predmetov

               -.Plánovanie a vyhodnotenie pedagogického experimentu

               - Metodológia vedeckého výskumu

               - Metodologický seminár I

               - Metodologický seminár II

              

VEDECKÁ ČASŤ

- predmety bloku Publikačná činnosť – Výstupy kategórie I. a II.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Uvádza sa v predchádzajúcom bode (4b).


d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Celkový počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia v treťom stupni štúdia so štandardnou dĺžkou je najmenej 180 kreditov. Kredity študent získava v súlade s predpísanou skladbou študijného plánu. Podmienkou ukončenia štúdia je úspešné vykonanie štátnej skúšky z predmetov štátnej skúšky podľa študijného plánu. Podmienky štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie, predĺženie a prerušenie štúdia upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-      počet kreditov za povinné predmety študijnej časti potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia:

50 K (pre dennú aj externú formu štúdia)

-     počet kreditov za povinne voliteľné predmety študijnej časti potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia:

min 20 K (pre dennú aj externú formu štúdia)


-      počet kreditov za povinne voliteľné predmety vedeckej časti potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia:

blok „povinne voliteľné predmety - Vedecká časť - publikačné a prezentačné aktivity“: min 42 K (pre dennú aj externú formu štúdia)

blok „povinne voliteľné predmety - Vedecká časť – publikačná činnosť – výstupy kategórie I. a II.“: min 20 K (pre dennú aj externú formu štúdia)

blok „povinne voliteľné predmety - Vedecká časť – projektová, organizačná a iná činnosť“: min 10 K (pre dennú aj externú formu štúdia)

 

-      počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program nejde o učiteľský kombinačný program

Netýka sa tohto programu

-      počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 30 K (pre dennú aj externú formu štúdia)

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Študijný program má jasné a transparentne zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v informačných listoch jednotlivých predmetov. Informačné listy predmetov sú prístupné cez AIS pre všetkých študentov. Spätnú väzbu získavajú študenti aj priebežným hodnotením. Výsledky priebežného a záverečného hodnotenia predmetov sú zaznamenávané v AIS a archivované v súlade s platnou legislatívou.

Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania, hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči hodnoteniu upravuje Študijný poriadok UKF:

(https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia v prípade zmeny študijného programu, zápisu študenta inej vysokej školy a absolvovania mobility upravuje Študijný poriadok UKF

https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy dizertačných prác vypísaných v akademickom roku 2016/2017


-      prof. PaedDr. Alena HAŠKOVÁ, CSc.

- Dištančné vzdelávanie v prostredí priemyselnej výrobnej praxe

- Výučbový systém pre programovanie low costových riadiacich jednotiek

- Alternatívne postupy výučby CAD/CAE systémov

- Tvorba didaktických materiálov pre výučbu CNC technológií

- Sledovanie maximálneho prínosu zážitkového učenia pre oblasť technických predmetov

-      doc. PaedDr. Gabriel BÁNESZ, PhD.

- Návrh metodických materiálov pre plošné modelovanie softvérom CATIA

-      doc. PaedDr. Viera TOMKOVÁ, PhD

- Nástroje podporujúce rozvoj technickej gramotnosti žiakov SOŠ

- Rozvoj kľúčových kompetencií edukantov v rámci technických predmetov

-      doc. Ing. Ivana TUREKOVÁ, CSc., MBA

- Sledovanie vplyvu kvality prostredia na vyučovanie technických predmetov

- Model systému celoživotného vzdelávania v BOZP vo vybranej organizácii

- Systém výchovy a vzdelávania v oblasti BOZP

- Nový prístup k vzdelávaniu bezpečnostných technikov v technických predmetoch

 

Témy dizertačných prác vypísaných v akademickom roku 2017/2018

 

-      prof. PaedDr. Alena HAŠKOVÁ, CSc.

- Tvorba didaktických materiálov pre výučbu CNC technológií

-      doc. PaedDr. Gabriel BÁNESZ, PhD.

- Metodické materiály pre tvorbu technickej dokumentácie pomocou open source softvérov

-      doc. PaedDr. Jana DEPEŠOVÁ, PhD.

- Technické vzdelávanie na základných a stredných školách v kontexte prípravy na technicky orientované študijné odbory

- Model centra praktickej prípravy učiteľov

- Kompetenčný profil absolventov vybraných študijných programov stredných odborných škôl v kontexte požiadaviek praxe

- Rozvíjanie technických zručností v rámci ISCED 2

-      doc. PaedDr. Viera TOMKOVÁ, PhD

- Pripravenosť absolventov stredných odborných škôl pre priemyselnú prax

-      doc. Ing. Ivana TUREKOVÁ, CSc., MBA

- Tréningový vzdelávací program pre obsluhu zdvíhacieho zariadenia

 

Témy dizertačných prác vypísaných v akademickom roku 2018/2019


-      prof. PaedDr. Alena HAŠKOVÁ, CSc.

- Faktory ovplyvňujúce záujem študentov o technické odbory

-      doc. PaedDr. Gabriel BÁNESZ, PhD.

- Metodické materiály pre tvorbu technickej dokumentácie pomocou open source softvérov

- Udržateľnosť výsledkov projektu „Dielne“ v predmete technika

-      doc. PaedDr. Jana DEPEŠOVÁ, PhD.

- Nadväznosť technického vzdelávania na základných a stredných školách

- Model praktickej prípravy učiteľov technických predmetov

- Vývoj učebných osnov predmetu technika na základných školách

v Poľsku

- Technické vzdelávanie na základných a stredných školách v kontexte prípravy na technicky orientované študijné odbory

- Model centra praktickej prípravy učiteľov

- Kompetenčný profil absolventov vybraných študijných programov stredných odborných škôl v kontexte požiadaviek praxe

- Rozvíjanie technických zručností v rámci ISCED 2

-      doc. PaedDr. Danka LUKÁČOVÁ, PhD.

- Odborná pripravenosť učiteľov ZŠ na výučbu problematiky Sveta práce

-      doc. PaedDr. Viera TOMKOVÁ, PhD

- Dištančné vzdelávanie v technicky orientovaných predmetoch na stredných a vysokých školách

- Rozvoj kritického technického myslenia žiakov základných škôl

-      doc. Ing. Ivana TUREKOVÁ, CSc., MBA

- Vzdelávanie obsluhy CNC strojov

-      Prof. Dr. hab. Henryk NOGA

- Humanoidný robot a platforma Arduino vo výučbe predmetu technika na základných školách v Poľsku

 

Témy dizertačných prác vypísaných v akademickom roku 2019/2020


-      prof. PaedDr. Alena HAŠKOVÁ, CSc.

- Faktory ovplyvňujúce záujem študentov o technické odbory

- Praktické činnosti žiakov v technickom vzdelávaní

- Digitálny vzdelávací obsah technických predmetov

- Analýza technického vzdelávania v kontexte voľby povolania

- Inovatívne prvky v dopravnej výchove ako súčasti predmetu technika v Poľsku

-      doc. PaedDr. Gabriel BÁNESZ, PhD.

- Udržateľnosť výsledkov projektu „Dielne“ v predmete technika

-      doc. PaedDr. Danka LUKÁČOVÁ, PhD.

- Pripravenosť učiteľov ZŠ na výučbu tematického okruhu Svet práce

-      doc. Ing. Ivana TUREKOVÁ, CSc., MBA

- Hodnotenie vzdelávacích programov z oblasti životného prostredia a bezpečnosti

- Kvalita vnútorného prostredia školských budov a jej vplyv na výkonnosť žiakov v technickej výučbe

- Inovatívne didaktické moduly bezpečnosti práce pre potreby duálneho vzdelávania 

-      Prof. Dr. hab. Henryk NOGA

- Príčiny zlyhávania študentov pri riešení praktických technických úloh

- Koncepcia výučby dopravnej výchovy v rámci predmetu technika v Poľsku

 

Témy dizertačných prác vypísaných v akademickom roku 2020/2021


-      prof. PaedDr. Alena HAŠKOVÁ, CSc.

- Rozvíjanie technického myslenia žiakov prostredníctvom STEM vzdelávania

- Digitálny vzdelávací obsah technických predmetov

- Nové technológie vo vzťahu k rozvíjaniu technického vzdelania žiakov ZŠ

- Nové technológie vo vzťahu k rozvíjaniu technického vzdelania žiakov SŠ

- Analýza potrieb technického vzdelávania v kontexte 4. priemyselnej revolúcie v zameraní na segment dopravy a autoopravárenstva

- Výučbový portál pre programovanie CNC technológií

- Aplikácia prvkov virtuálnej reality vo výučbe technických predmetov     

-      doc. PaedDr. Gabriel BÁNESZ, PhD.

- Koncepcia STEAM v obsahu predmetu technika na základných školách

-      doc. PaedDr. Danka LUKÁČOVÁ, PhD.

- Pripravenosť učiteľov ZŠ na výučbu tematického okruhu Svet práce

-      doc. PaedDr. Viera TOMKOVÁ, PhD

- Stratégia rozvoja tvorivého myslenia žiakov základných škôl v predmete Technika

-      doc. Ing. Ivana TUREKOVÁ, CSc., MBA

- Kvalita vnútorného prostredia školských budov a jej vplyv na výkonnosť žiakov v technickej výučbe

- Inovatívne didaktické moduly bezpečnosti práce pre potreby duálneho vzdelávania

-      Prof. Dr. hab. Henryk NOGA

- Sledovanie prepojenosti záujmov a učebných výsledkov študentov – železničných technikov

- Formovanie komunikačných zručností v technickom vzdelávaní

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení prác upravuje

-    Študijný poriadok UKF

https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

-    Smernica 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach

https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/3794-13-2020-smernica-o-zaverecnych-rigoroznych-a-habilitacnych-pracach?highlight=WyJzbWVybmljYSIsIm8iLCJvJ2JyaWVuIiwielx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJwclx1MDBlMWNhY2giLCJzbWVybmljYSBvIiwic21lcm5pY2EgbyB6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCIsIm8gelx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJ6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCBwclx1MDBlMWNhY2giXQ==

-    Zverejňovanie informácií o štúdiu na UKF

https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium

 

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov:

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje

-    Študijný poriadok UKF

https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf

-    Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd

 https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod

-    Zverejňovanie informácií o zahraničných mobilitách

https://www.ukf.sk/granty/erasmus,

https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy

 

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov:

 

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov upravuje

-    Etický kódex UKF

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex

-    Disciplinárny poriadok UKF pre študentov

https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Disciplin%C3%A1rny_poriadok_UKF_pre_%C5%A1tudentov_-_pln%C3%A9_znenie_.pdf

-    Rokovací poriadok disciplinárnej komisie UKF pre študentov:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Rokovac%C3%AD_poriadok_disciplin%C3%A1rnej_komisie_UKF_pre_%C5%A1tudentov_.pdf

-    Disciplinárny poriadok a rokovací poriadok PF UKF pre študentov:

https://www.pf.ukf.sk/sk/uradna-tabula/legislativa-smernice-predpisy

 

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami:

 

V oblasti poskytovania služieb študentom so špecifickými potrebami sa fakulta riadi

-    Vnútorným predpisom k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami (VP 28/2015)

https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami?highlight=WyJzbyIsInNwZWNpZmlja3ltaSIsInBvdHJlYmFtaSIsInNvIFx1MDE2MXBlY2lmaWNrXHUwMGZkbWkiLCJzbyBcdTAxNjFwZWNpZmlja1x1MDBmZG1pIHBvdHJlYmFtaSIsInNwZWNpZmlja3ltaSBwb3RyZWJhbWkiXQ==

-    a spolupracuje s univerzitným Centrom podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami, ktoré sídli na PF UKF

http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/

 

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta:

 

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta sa riadia

-    Zákonom o sťažnostiach č. 9/2010 Z.z. a jeho novelou č. 94/2017 Z.z.:

https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/9/

-    a odporúčaným postupom uvedeným na webovej stránke fakulty v časti Štúdium

https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/interne-formy-studia

 Odvolania voči školnému upravuje vnútorný predpis univerzity (32/2019)

https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky?highlight=WyJcdTAxNjFrb2xuXHUwMGU5Il0=.

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.
6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka: https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka


Aktuálny rozvrh študijného programu Didaktika technických predmetov (ZS 2021/2022):

 

1. ročník ZS

Didaktika technických predmetov 

doc. PaedDr. Jana Depešová, PhD. 16.11.2021

Metodika tvorby projektov

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc. o 8,30 4.2.2022

forma prezenčná


2. ročník

Technika a technológie

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc. o 8,30 4. 2. 2022

forma prezenčná


Metodologický seminár II

doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD. o 14,00 10. 2. 2022

forma online

link: https://meet.ukf.sk/Banesz


Vystúpenie na seminár si pripravia nasledovní doktorandi:

Mgr. Ľuboš Borza

Ing. Florián Danko

Mgr. Ján Haller

Ing. Dominik Zatkalík


Rozvrh študijného programu Didaktika technických predmetov (LS 2020/2021):

 

1. ročník

Plánovanie a vyhodnotenie vedeckého experimentu    prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.          12. 3. 2021 o 8:30 hod.

link: https://meet.ukf.sk/PF-DRD01150

 

2. ročník

Náuka o materiáloch                                                     doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD.           24.4. 2021 o 8:15 hod.

Link: https://meet.ukf.sk/PF-DRD00070

         

 1. - 4. ročník

Metodologický seminár I. – III.                                       doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD.            

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc

16. 4. 2021 o 8:30 hod


Prezentujúci doktorandi:         

Mgr. Eva Felixová

PaedDr. Patrik Janíček, MBA

Zbigniew Małodobry

 

23.4. 2021 o 8:30 hod

Prezentujúci doktorandi:         

Ewelina Maria Migo

Mgr. Ľuboš Borza

Ing. Florián Danko

 

14. 5. 2021 o 8:30 hod

Prezentujúci doktorandi:         

Mgr. Ján Haller

Mgr. Želmíra Hasičová

Ing. Dominik Zatkalík

Link: https://meet.ukf.sk/B%C3%A1nesz


Na metodologický seminár si doktorandi na daný termín pripravia prezentáciu o svojej práci. Časový limit pre prezentáciu je 10 min.

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.

funkcia: profesor

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10575

kontakt: ahaskova@ukf.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. PhDr. Viera Kurincová, CSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10534

kontakt: vkurincova@ukf.sk

Profilové predmety:

- Teória a prax súčasnej edukácie

 

prof. PhDr. Jana Duchovičová, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10647

kontakt: jduchovicova@ukf.sk

Profilové predmety:

- Metodológia vedeckého výskumu

 

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10575

kontakt: ahaskova@ukf.sk

Profilové predmety:

- Plánovanie a vyhodnotenie pedagogického experimentu

- Metodologický seminár I - II

 

doc. PaedDr. Jana Depešová, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10567

kontakt: jdepesova@ukf.sk

Profilové predmety:

- Didaktika technických predmetov

 

doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10566

kontakt: gbanesz@ukf.sk

Profilové predmety:

- Metodologický seminár I - II

 

doc. PaedDr. Danka Lukáčová, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10569

kontakt: dlukacova@ukf.sk

Profilové predmety:

- Metodologický seminár I - II


doc. PaedDr. Peter Brečka, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10770

kontakt:pbrecka@ukf.sk

Profilové predmety:

- Metodologický seminár I – II

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú dostupné v AIS: https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web


prof. PhDr. Viera Kurincová, CSc.

prof. PhDr. Jana Duchovičová, PhD.

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.

doc. PaedDr. Jana Depešová, PhD.

doc. PaedDr. Peter Brečka, PhD.

doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD.

doc. PaedDr. Danka Lukáčová, PhD. 

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

prof. PhDr. Viera Kurincová, CSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10534

kontakt: vkurincova@ukf.sk

Predmety:

- Teória a prax súčasnej edukácie

 

prof. PhDr. Jana Duchovičová, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10647

kontakt: jduchovicova@ukf.sk

Predmety:

- Metodológia vedeckého výskumu

 

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10575

kontakt: ahaskova@ukf.sk

Predmety:

- Metodologický seminár I - III

- Plánovanie a vyhodnotenie pedagogického experimentu

- Praktikum z didaktiky technických predmetov

- Metodika tvorby projektov

- Didaktika technických predmetov

 

doc. PaedDr. Jana Depešová, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10567

kontakt: jdepesova@ukf.sk

Predmety:

- Didaktika technických predmetov

- Praktikum z didaktiky technických predmetov

 

doc. PaedDr. Peter Brečka, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10770

kontakt: pbrecka@ukf.sk

Predmety:

- Metodologický seminár I – III

- IKT v technickom vzdelávaní

 

doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10566

kontakt: gbanesz@ukf.sk

Predmety:

- Metodologický seminár I - III

- Náuka o materiáloch


 doc. PaedDr. Danka Lukáčová, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10569

kontakt: dlukacova@ukf.sk

Predmety:

- Metodologický seminár I – III

- Praktikum štatistických metód vo vedeckom výskume

- Plánovanie a vyhodnotenie pedagogického experimentu

- Technika a technológie

 

prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10529

kontakt: gpetrova@ukf.sk

Predmety:

- Teória a prax vysokoškolskej edukácie

 

prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10463

kontakt: atirpakova@ukf.sk

Predmety:

- Štatistika výskumnej práce

 

doc. PhDr. Božena Horváthová, PhD.

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10371

kontakt: bhorvathova@ukf.sk

Predmety:

- Cudzí jazyk

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.

kontakt: ahaskova@ukf.sk

-    Aplikácia prvkov virtuálnej reality vo výučbe technických predmetov

-    Návrh unifikácie obsahových štandardov pre programovanie PLC systémov

-    Výučbový portál pre programovanie CNC technológií

-    Analýza potrieb technického vzdelávania v kontexte 4. priemyselnej revolúcie v zameraní na segment dopravy a autoopravárenstva

 

doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD.

kontakt: gbanesz@ukf.sk

-    Udržateľnosť výsledkov projektu „Dielne“ v predmete technika

-    Koncepcia STEAM v obsahu predmetu technika na základných školách

 

doc. PaedDr. Peter Brečka, PhD.

kontakt: pbrecka@ukf.sk


doc. PaedDr. Jana Depešová, PhD.

kontakt: jdepesova@ukf.sk

-    Technické vzdelávanie na stredných školách v online prostredí

-    Model praktickej prípravy učiteľov technických predmetov

-    Vývoj učebných osnov predmetu technika na základných školách

 

doc. PaedDr. Danka Lukáčová, PhD.

kontakt: dlukacova@ukf.sk

 

doc. PaedDr. Viera Tomková, PhD.

kontakt: vtomkova@ukf.sk


doc. Ing. Ivana Tureková, PhD., MBA

kontakt: iturekova@ukf.sk

-    Hodnotenie vzdelávacích programov z oblasti životného prostredia a bezpečnosti práce

 

prof. Dr. Hab. Henryk Noga

kontakt: henryk.noga@up.krakow.pl

-    Multimédiami podporované vyučovanie dopravnej výchovy na základných školách

- Model praktickej prípravy učiteľov technických predmetov

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH školiteľov záverečných prác sú dostupné v AIS: https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web, resp. k nahliadnutiu na oddelení vedy a výskumu PF UKF v Nitre (Prof. Dr. Hab. Henryk Noga).

 

prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.

doc. PaedDr. Jana Depešová, PhD.

doc. PaedDr. Peter Brečka, PhD.

doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD.

doc. PaedDr. Danka Lukáčová, PhD.

doc. PaedDr. Viera Tomková, PhD.

doc. Ing. Ivana Tureková, PhD., MBA


prof. Dr. Hab. Henryk Noga – externý školiteľ


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

-    Mgr. Erik Krajinčák, erik.krajincak@ukf.sk

-    Ing. Dominik Zatkalík, zatkalik@hotmail.com, dominik.zatkalik@ukf.sk


h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

-      študijný poradca – gestor študijného programu: prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc., ahaskova@ukf.sk

-      študijný poradca – konzultant rozvrhových záležitostí – doc. PaedDr. Gabriel Bánesz, PhD., gbanesz@ukf.sk

-      študijný poradca – konzultant pedagogickej praxe – doc. PaedDr., Jana Depešová, PhD.

-      študijný poradca – administratívne záležitosti – Mgr. Zita Hamarová, +421 37 6408 215, zhamarova@ukf.sk

-      prodekanka pre vedecko-výskumnú činnosť PF UKF: doc. Ing. Ivana Tureková, PhD., MBA, iturekova@ukf.sk

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

-      poradenstvo pre študentov - https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov

-      administrátor AIS+ helpdesk - Ing. Rudolf Kaniansky, +421 37 6408 296, rkaniansky@ukf.sk

-      IT podpora - Mgr. Branislav Ziman, +421 37 6408 288, bziman@ukf.sk

-  Centrum informačných a komunikačných technológií UKF - https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/centrum-informacnych-a-komunikacnych-technologii/28-univerzita/pracoviska/318-informacne-systemy-v-sprave-cikt

-      Oddelenie pedagogickej praxe - PaedDr. Katarína Szíjjártóová, PhD., +421 37 6408 267, kszijjartoova@ukf.sk

-      Psychologická poradňa - http://www.kpsp.pf.ukf.sk/poradna.html

-      Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami - PaedDr. Vladimíra Poláčková, PhD., +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk, http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/

-      Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD., +421 37 6408 140, mtvrdik@ukf.sk https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum

-      Služby študentom - https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

-      Ubytovanie, Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát +421 37 6408 168, kabelova@ukf.sk https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

-      ubytovací referát – ubytovacie centrum ŠD: RNDr. Katarína Baťová, PhD, kbatova@ukf.sk; Mgr. Simona Gutová, sgutova@ukf.sk,  https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

-      Stravovanie, Univerzitná jedáleň -  Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity, https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen

-      Štipendiá - Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk, https://www.ukf.sk/stipendia

-      Univerzitná knižnica - https://www.uk.ukf.sk/sk/

Univerzitné pastoračné centrum - http://www.upcnitra.sk/

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Vzdelávanie študentov bude zabezpečené v priestoroch budovy Pedagogickej fakulty UKF, kde sú k dispozícii 2 prednáškové miestnosti:

- prednášková miestnosť D1: 473 m2, 246 miest na sedenie, sústava šatníkov (zvukové vybavenie – 2 nezávislé zvukové sústavy, 2 dataprojektory, 2x elektrické plátno, počítač pre vyučujúceho, wifirouter, spätný projektor, elektrické zatemnenie miestnosti, 2x sústava tabúľ - zelená, 1x sústava tabúľ - keramická),

- prednášková miestnosť D3: 201,3 m2, 126 miest na sedenie, sústava šatníkov (zvukové vybavenie – 1 nezávislá zvuková sústava, 1 dataprojektor, 1x elektrické plátno, počítač pre vyučujúceho, audiovizuálne záznamové zariadenie, wifirouter, spätný projektor, elektrické zatemnenie miestnosti, 2x sústava tabúľ - zelená, 1x sústava tabúľ - keramická, notová keramická tabuľa).

K ďalším fakultným priestorom, v ktorých bude proces výučby zabezpečovaný patrí:

-         seminárna učebňa 306: 46,52 m2, 24 miest na sedenie;

-         seminárna učebňa 307: 48,60 m2, 42 miest na sedenie;

-         seminárna učebňa 308: 46,50 m2, 24 miest na sedenie;

-         seminárna učebňa 319: 45,30 m2, 24 miest na sedenie;

-         seminárna učebňa 321: 47,40 m2, 24 miest na sedenie;

-         seminárna učebňa 322: 46,30 m2, 17 miest na sedenie,

-         seminárna učebňa 421: 46,30 m2, 20 miest na sedenie;

-         odborná učebňa Počítačová učebňa 418, 20 miest na sedenie

-         odborná učebňa Počítačová učebňa 420, 20 miest na sedenie

-         učebňa pre výučbu bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci

Všetky miestnosti sú vybavené nasledovne: (zvukové vybavenie – 1 nezávislá zvuková sústava, 1 dataprojektor, 1x elektrické plátno, počítač pre vyučujúceho, audiovizuálne záznamové zariadenie, wifirouter, spätný projektor, zatemnenie miestnosti, 2x sústava tabúľ - zelená, 1x sústava tabúľ - keramická, notová keramická tabuľa (v miestnosti 307, 418 navyše interaktívna tabuľa). Počítačové miestnosti vybavené počítačovými zostavami pre každého študenta podľa počtu miest na sedenie.

K dispozícii je zároveň špeciálne upravená učebňa 409: 46,73 m2, v ktorej prebiehajú výcviky personálnych a sociálnych spôsobilostí a i.

Súčasťou katedry pedagogiky je Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami (419), ktoré zabezpečuje vysokoškolským študentom so špecifickými potrebami prístup k vzdelávaniu s príslušnými technológiami.

Pre reflexiu pedagogických praxí bola v roku 2020 vytvorená multifunkčná miestnosť Centrum praxe, ktorá okrem štandardného vybavenie výučbovej miestnosti disponuje technikou, ktorá umožňuje analyzovať a vytvárať o.i. videosekvencie vyučovacieho procesu. V krátkom čase je plánované vybavenie centra multimediálnymi technológiami podporujúcimi vzdelávanie a aplikáciu vzdelávacích softvérov pre potreby rozvoja didaktických zručností študentov univerzity.

Fakulta má k dispozícii multimediálne pracovisko na rozvíjanie a využívanie medziuniverzitného internetového komunikačného systému. K dispozícii je prístrojové, informačné a počítačové vybavenie v nasledovnej štruktúre: interaktívne tabule, špeciálne kamery, web kamery, audio systém mix pult, zosilňovač, reproduktory, mikrofóny, digitálny fotoaparát, dataprojektory, PC (osobný počítač na účely videokonferenčných prenosov).

Nakoľko ide o akademicky orientovaný študijný program, ktorý svojím obsahom a skladbou predmetov nevyžaduje osobité technologické vybavenie, uvádzané učebne a prednáškové miestnosti plne vyhovujú štandardom pre priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

UKF má nasledovné systémy pre manažérstvo, uchovávanie a vyhodnocovanie informácií vrátane ich pridanej hodnoty, ktoré využíva v súlade so strategickými a operatívnymi cieľmi:

1.     Akademický informačný systém (AIS2) - v súčasnosti sa používa na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe (študijné plány, informačné listy, VUPCH pedagógov, evidenciu študentov a komplexných informácií o ich prijímacom konaní, a štúdiu, záverečných prácach, štátnych skúška. UKF vytvára prostredníctvom AIS rozvrh hodín a uskutočňuje hodnotenie programov, pedagógov a štúdia študentmi. Prostredníctvom AIS sú poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registre záverečných prác, Portálu VŠ.  Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich ponuky štúdia. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

2.     Správa dokumentov (DOC) - (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakulty, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

3.     Vzdelávací portál (EDU) - https://edu.ukf.sk/

4.     Knižničný informačný systém (KIS) - https://kis.ukf.sk/opacXE

5.     Registratúra (REG) - https://uis.ukf.sk/

6.     Stravovací systém - https://www.stravovanie.ukf.sk/

7.     Objednávkový systém (OSYS) - ttps://osys.ukf.sk:4443/osys/users/login/?u=%2Fosys%2F

8.     Ubytovací systém (UIS)- https://uis.ukf.sk/

9.     Dochádzkový systém (Watt) - https://watt.ukf.sk/

10.  Zamestnanecký portál (ESS) - https://portal.ukf.sk/kvalita/index.php?r=site/login

11.  Web mail pre zamestnancov a študentov- https://posta.ukf.sk/webmail/

12.  Univerzitný web - https://www.ukf.sk/

Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácii možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.

Systém je prepojený na finančný a personálny systém (SOFIA) tak, aby bol zamestnancovi pri ukončení pracovného pomeru automaticky zablokovaný prístup do systémov i objektov univerzity a naopak, pri jeho prijatí prístup vytvorený.

Kompletná vzdelávacia agenda na UKF je zabezpečovaná prostredníctvom Akademického informačného systému (AIS). Systém spracúva údaje o vzdelávaní konkrétneho študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, cez evidenciu výsledkov štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

DOC (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

Knižničný informačný systém (KIS) zabezpečuje činnosti univerzitnej knižnice UK. Evidencia publikačnej činnosti je prevádzkovaná v rámci knižničného informačného systému, pričom umožňuje prístup k personálnej publikačnej činnosti každému zamestnancovi ako na úrovni vkladania, tak i na úrovni získavania publikačných a citačných výstupov. Získané údaje slúžia ako zdroj pre hodnotenie zamestnancov a pracovísk v oblasti publikačného výkonu a súčasne predstavujú zdroj pre Centrálny register publikačnej činnosti.

Študentom študijného programu Didaktika technických predmetov je aj z hľadiska lokality prioritne k dispozícii Univerzitná knižnica sídliaca v areáli PF Zobor – Dražovská 4 (súčasťou UK sú aj tri študovne: na Dražovskej ceste 4, Hodžovej ul. 1 a Kraskovej ul. 1). Otváracie hodiny: pondelok - piatok 9.00 - 20.00, sobota 8.00 - 13.00. UK sa svojím poslaním zameriava na zabezpečovanie slobodného prístupu k informáciám šíreným na všetkých druhoch nosičov prostredníctvom knižnično-informačných služieb, uspokojovanie kultúrnych, informačných, vedeckovýskumných a vzdelávacích potrieb používateľov, podporovanie celoživotného vzdelávania a duchovný rozvoj ľudí. Knižnica poskytuje knižničné služby (medziknižničné, konzultačné, referenčné, bibliografické a rešeršné služby) pedagogickým, vedeckým pracovníkom a študentom, ako aj širokej verejnosti. Okrem toho uchováva a bibliograficky registruje kvalifikačné práce študentov, vedecko-pedagogických pracovníkov UKF a publikačnú a umeleckú činnosť pedagogických, vedeckých pracovníkov a doktorandov UKF. V študovniach je zastúpená povinná literatúra, ktorá je prístupná vo voľnom výbere. O službách a činnosti knižnice sú používatelia informovaní na webovej stránke knižnice www.uk.ukf.sk. Knižnica má fond spracovaný v knižnično-informačnom systéme DAWINCI a knižničný fond je prístupný cez on line katalóg. Knižnica umožňuje prístup na internet a vo svojej predajni zabezpečuje predaj skrípt a publikácií vydaných UKF v Nitre. Priestory UK sú pokryté bezdrôtovým pripojením na internet. Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 bol 323 751 knižničných jednotiek.

Vzdialený prístup k elektronickým informačným zdrojom vyplýva z dlhodobého zámeru Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. V rámci prioritnej oblasti IV-2.1 je úlohou knižnice zabezpečiť vzdialený prístup pre používateľov služieb knižnice (prístup do domácich a zahraničných databáz a elektronických periodík) pre možnosť využívať služby knižnice z externého prostredia.

Národná licencia elektronických informačných zdrojov (NL EIZ) je určená pre všetky akademické, verejné, vedecké a špeciálne knižnice na Slovensku. Sú do nej zahrnuté databázy vydavateľstva Gale: Academic One File, General One File, InfoTrac Custom Journal

Databáza Infotrac poskytuje viac ako 31 800 titulov z rôznych vedných odborov. Pre jednoduchšiu prácu je celá databáza rozčlenená do poddatabáz: AcademicOneFile databázu s obsahom viac ako 18 000 titulov – určených pre akademické a vedecké knižnice, GeneralOneFile databázu s obsahom viac ako 14 000 titulov – určených pre verejné a iné knižnice.

Zoznam zdrojov: Discovery služba, Summon, Databázy projektu NISPEZ, Gale Virtual Reference Library: Art Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, SpringerLink,Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO

Predplatené databázy NISPEZ 4: Springer eBooks, SpringerLink, WoS – Core Collection, WoS – Journal and Highly Cited Data, Journal Citation Reports (JCR), Proquest Central, ScienceDirect, Scopus, Springer Nature, Web of Science Citation Connection, WoS – Current Contents Connect, Wiley Online Library (HSS Collection)

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

https://www.uk.ukf.sk/sk/e-zdroje

Sekundárnym zdrojom študijných materiálov sú e-learningové portály. V septembri 2007 bol ako celouniverzitný e-learningový portál implementovaný LMS Moodle v štruktúre zodpovedajúcej štruktúre univerzity (fakulty členené na katedry). Portál edu.ukf.sk je určený na podporu výučby akreditovaných predmetov. Počet používateľov systému EDU prekračuje ročne 13 500 používateľov (z toho asi tretina aktívnych), čo možno považovať za plynulé presadzovanie sa e-learningu v prostredí univerzity. Pod tento fakt sa podpísala aj úspešná realizácia projektov štrukturálnych fondov zahrňujúcich budovanie e-learningových kurzov.

V rámci projektu NISPEZ UK UKF prostredníctvom CVTI SR zabezpečila prístup do nasledovných elektronických informačných databáz: SCOPUS, SpringerLink, Wiley Online Library, ProQuest Central, ScienceDirect, Knovel Library, Web of Knowledge - Current Contents Connect (CCC), Web of Knowledge - Essential Science Indicators (ESI), Web of Knowledge - Journal Citation Reports (JCR), Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge - Web of Science (WOS), Web of Knowledge - Korean Journal Database, Web of Knowledge – Russian Science Citation Index, Web of Knowledge - SciELO Citation Index.

Vďaka spolupráci so Slovenskou národnou knižnicou v Martine mala UK UKF prístup k databázam americkej spoločnosti EBSCO Publishing: Academic Search Complete, Agricola, AHFS Consumer Medication Information, Business Source Premier, ERIC, GreenFile, Health Source – ConsumerEdition, Health Source: Nursing/Academic Edition, Humanities International Complete, Library, Information Science & Technology Abstracts, MasterFILE Premier, MEDLINE with Full Text, Newspaper Source, Regional Business News, Teacher Reference Center.

Na UKF existuje rozsiahla sieť špecializovaných učební vybavených IKT. Študentom sú navyše voľne prístupné počítačové boxy na chodbách, prakticky vo všetkých objektoch univerzity. UKF momentálne disponuje 790 PC určenými pre študentov. Ich vybudovanie a renovácia existujúcich boli realizované vo veľkej miere v rokoch 2010-2012 (avšak viackrát prešli kompletnou obnovou) v rámci projektov štrukturálnych fondov (Modernizáciou infraštruktúry k zlepšeniu kvality vzdelávania a Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí). V rámci týchto projektov bolo vybavených i viac ako 100 učební dataprojektormi a na ne napojenými pracovnými stanicami. Vznikli a boli vybavené odborné učebne (špeciálna jazyková učebňa vybavená softvérom pre prekladateľov; 2 učebne vybavené kompletným tlmočníckym zariadením; špecializovaná audiovizuálna; výskumné, záznamové a komunikačné centrum a univerzitný tvorivý ateliér).

Významným krokom v oblasti e-vzdelávania je integrácia systému pre záznam a vysielanie prednášok, ktorý je nasadený do 5 prednáškových miestností v rámci jednotlivých fakúlt.

Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť šírky 10 Gb/s, vybudovaná v rámci projektov štrukturálnych fondov (Modernizáciou infraštruktúry k zlepšeniu kvality vzdelávania a Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí). Vďaka prostriedkom zo štrukturálnych fondov bolo rozšírené i pokrytie bezdrôtovým signálom, ktoré je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity. UKF v súčasnosti disponuje 113-mi prístupovými bodmi pre bezdrôtové pripojenie.

Chod počítačovej siete a prevádzku informačných systémov zabezpečuje niekoľko desiatok serverov postupne rozšírených vďaka prostriedkom zo štrukturálnych fondov. V súčasnosti bežia informačné systémy vo väčšine prípadov na virtuálnych systémoch, čím sa šetria náklady na energiu a zvyšuje bezpečnosť systémov voči prienikom.

V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia bol pre študentov zriadený e-mailový systém vo vlastnej réžii univerzity, prostredníctvom ktorého každý študent pri nástupe na štúdium získava vlastné e-mailové konto určené na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie prostredníctvom webov pracovísk a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia bola implementovaná v rámci projektu Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí a jej cieľom je poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity.

Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity bolo zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. V súčasnosti je vo všetkých priestoroch univerzity študentom dostupná wifi v sieti Eduroam. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami v rámci pobytov na iných univerzitách.

Zásady používania počítačovej siete

https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi

https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete

Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education:

https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education

Na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu:

https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta

V rámci zavádzania kvality vzdelávania a výskumu bola v ostatných rokoch budovaná nadstavba informačných systémov, ktorej cieľom je mapovať aktivitu, produktivitu a výsledky činnosti tvorivých pracovníkov univerzity. Vybudovanie tejto manažérskej nadstavby malo za následok užšiu spoluprácu jednotlivých systémov a vybudovanie integrujúceho portálu zjednodušujúceho prístup k jednotlivým univerzitným informačným systémom.

Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka. Počas minulých rokov prešla viacerými zmenami. V prvej fáze došlo k zmene a sprehľadneniu dizajnu, počas druhej bol nasadený nástroj na správu obsahu umožňujúci jednoduchú a používateľsky nenáročnú údržbu a aktualizáciu obsahu. Následne sa systém na správu stránok implementoval i na fakultách a ďalších súčastiach univerzity. Sekundárnym informačným zdrojom určeným najmä študentom je prezentácia aktivít univerzity a fakulty na viacerých sociálnych sieťach, čím sa prístup informácii dostáva k cieľovej skupine zrýchlil a zefektívnil.

UKF kreuje a naďalej inovuje vlastnú IKT infraštruktúru a informačné systémy (IS), ktoré sú súčasťou informačných podporných procesov so zameraním na výskum, vzdelávanie, manažérstvo. Implementáciu a chod IKT a IS zabezpečuje celouniverzitné pracovisko CIKT, čím je zabezpečený súlad s dlhodobým zámerom a strategickými cieľmi univerzity. Na úrovni jednotlivých oblastí aplikácie technológií sú technológie využívané nasledovne: manažérstvo projektov a úloh (IS Projekty, systém SAP, MIS Výkonové ukazovatele); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít je zabezpečená na úrovni manažérstva vedomostí (KIS, dabázy UK UKF, vzdelávacie materiály poskytuje časť pracovísk prostredníctvom e–learningových kurzov); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít (existencia počítačových učební - každá fakulta disponuje niekoľkými takýmito učebňami); zabezpečenie prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu).

Interakcia so študentmi je zabezpečená prostredníctvom AIS, e–mailovej komunikácie, webových prezentácií univerzity, fakúlt a fakultných pracovísk. Vo vytipovaných obdobiach sa využíva propagácia prostredníctvom printových médií, workshopov a dní otvorených dverí. Zdieľanie a poskytovanie informácií na úrovni vzdelávacieho obsahu (e–learning, služby knižnice, manažment vzdelávania) je poskytované prostredníctvom elektronických služieb 24 hodín denne. Všetky informačné systémy univerzity sú napojené na systém jednotnej správy používateľov (LDAP), vďaka čomu umožňujú prístup do všetkých systémov prostredníctvom rovnakých prihlasovacích údajov.

Príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je elektronické sledovanie a vyhodnocovanie dochádzky, práceneschopnosti, služobných ciest a nadčasov formou bezkontaktných čipových kariet alebo softvéru zamestnancov (Dochádzkový systém Watt). Ďalším príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je objednávanie tovarov (informačný systém oSys), určený na interné objednávanie tovarov a služieb v rámci UKF prostredníctvom hromadného zberu informácií z jednotlivých pracovísk s možnosťou schvaľovania jednotlivých požiadaviek s dodržaním hierarchickej štruktúry UKF), ako aj informovanie o odmene za vykonanú prácu.

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Videokonferenčný systém (meet) - https://meet.ukf.sk/ 

Systém slúži na zabezpečenie dištančnej výučby a hodnotenia študentov ako aj na realizáciu online štátnych skúšok v čase riadenej dištančnej výučby. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností. Celá komunikácia cez aplikáciu UKF Meet je plne šifrovaná.

Dištančné vzdelávanie je možné aj formou nástroja MS Times, ktorý je súčasťou balíka Office 365 s licenčnou podporou UKF.

 

Vzdelávací systém EDU- https://edu.ukf.sk/

Ide o e-learningový portál UKF, ktorý poskytuje automatický prístup zverejnených e-learningových kurzov všetkým študentom UKF. Podporuje plnenie jednotlivých úloh a zadaní a zabezpečuje prehľadnú komunikáciu vo fórach. Má prepracované možnosti on-line testovania vedomostí.

 

Učitelia študijného programu v prípade potreby využívajú videokonferenčné systémy (predovšetkým https://meet.ukf.sk/), ako aj e-learningový portál UKF Moodle a ďalšie aplikácie (napr. MS Teams, a i.). Fakulta poskytuje všetkým učiteľom špeciálne školenia s prácou s dištančnými kurzami.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Stredná odborná škola polytechnická, Zlaté Moravce

SOŠP je stredná odborná škola zriadená NSK v zmysle zákona č. 302/2001 Z. z. o samospráve vyšších územných celkov, zákona 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a zákonom 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní v znení neskorších predpisov. Predmetom zmluvy medzi UKF a SOŠP je spolupráca v nasledujúcich oblastiach:

a)   realizácia odborných aktivít zmluvných strán, skvalitňovanie vzdelávania študentov SOŠ a zabezpečenie prepojenia teórie s praxou,

b)  transfer a aplikácia poznatkov vedy a výskumu v rámci riešenia aktuálnych a koncepčných úloh oboch zmluvných strán.

 

Mühlbauer Technologies s.r.o. je slovenská pobočka medzinárodného koncernu Mühlbauer Group, ktorý pôsobí v oblasti strojárstva a vývoja a produkcie ucelených technologických riešení pre produkciu kariet, osobných dokladov, RFID a polovodičových technológii, solárnych technológii a LED. Predmetom zmluvy UKF v Nitre s touto spoločnosťou je spolupráca v nasledujúcich oblastiach:

a)   vzdelávanie v oblasti pôsobenia Mühlbauer Technologies s.r.o., a to najmä v oblastiach strojárstva a automatizácie,

b)  spolupráca pri realizácii odborných aktivít zmluvných strán, skvalitňovanie vzdelávania študentov UKF a zabezpečenie prepojenia teórie s praxou,

c)   odborná pomoc študentom pri záverečných prácach.

 

NUPSESO, a. s.

NUPSESO, a. s. zabezpečuje služby v oblasti digitalizácie dokumentov a spracovania dát a informácií z nich, už viac ako 20 rokov. Spolupracuje so softvérovou firmou ABBYY, ktorá je svetovým lídrom v oblasti vývoja OCR aplikácií. Predmetom zmluvy medzi UKF a SOŠP je spolupráca v nasledujúcich oblastiach:

a)   poskytovanie možnosti zaškoľovania študentov na prácu so špičkovými aplikáciami informačných technológií priamo v praxi pri ich komerčnom využití,

b)  poskytovanie možnosti študentom získavať návyky z organizácie reálneho výrobného procesu,

c)    poskytovanie možností uplatňovania teoretických poznatkov pri optimalizácii výrobných postupov,

d)   umožňovanie prístupu k najnovším verziám softvérov prwe rozpoznávanie znakov OCR a vyťažovania dát z dokumentov, inštaláciou skúšobných verzií rôznych aplikácií.

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie študentov UKF je súčasťou Dlhodobého zámeru UKF na roky 2019 – 2025 a Dlhodobého zámeru FF UKF na roky 2019 – 2022. Popri vysokoškolskom vzdelávaní a výskume je angažovanie sa a poskytovanie špecifického know-how vysokých škôl na podporu rozvoja spoločnosti a osobitne regiónu, v ktorom vysoká škola pôsobí, jej tretím hlavným pilierom poslania. Na tento účel univerzita využíva aj spätnú väzbu od svojich absolventov a ďalších účastníkov spoločenského a kultúrneho života regiónu. UKF má vlastnú grantovú schému podpory kultúrnych a športových podujatí študentov.

 

Univerzita Konštantína Filozofa v rámci svojich možností podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená v univerzitných združeniach a kluboch. Aktuálne informácie dostupné na https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot).

 

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity.

 

Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

 

Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod.

 

Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera.

 

Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. 

 

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF NitraBKM Junior UKF NitraTaekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

 

Študentský parlament UKF

https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia

Každoročne organizuje podujatia Nitrianske univerzitné dni, Dni nitrianskych univerzít, do ktorých sa študenti UZS zapájajú ako účastníci, ale aj pod dohľadom pedagógov ako zdravotnícky dozor pri zabezpečovaní prvej pomoci https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/udalosti/4288-studentsky-parlament-chysta-online-podujatia)

 

V rámci zabezpečenia kvalitného štúdia i mimoškolského života poskytuje Univerzita Konštantína Filozofa svojim študentom rozličné služby (https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom).

 

Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) bolo na UKF otvo­rené v decembri 2008. Jeho hlavným cieľom je poskytovanie pastoračnej starostlivosti a duchovnej pomoci študentom a pracov­níkom nitrianskych univerzít, inštitúcií a študentských domovov (www.upcnitra.sk).

 

Študentské centrum (SC) ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami (https://www.ukf.sk/sc).

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Možnosti a podmienky účasti študentov na mobilitách a stážach upravuje Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod.

Pokyny na prihlasovanie sú zverejňované na webovom sídle univerzity: www.ukf.sk Pravidlá uznávania tohto vzdelávania upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf .

Fakultným koordinátorom programu Erasmus+ ako aj kontaktnou osobou pre študentov pri iných typoch mobilít a stáží je prodekanka pre rozvoj, celoživotné vzdelávanie a medzinárodné vzťahy doc. PhDr. Adriana Récka, PhD. (arecka@ukf.sk). Pre študentov predmetného doktorandského štúdia je kontaktnou osobou doc. PaedDr. Peter Brečka, PhD. (pbrecka@ukf.sk).

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium študijného programu Didaktika technických predmetov je ukončené vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa.

Uchádzači o doktorandské štúdium sú komisionálne posudzovaní vo vzťahu k 5 základným kritériám, ktorými sú:

- relevantnosť ukončeného VŠ vzdelania vo vzťahu k zameraniu študijného odboru,

- relevantnosť pracovných skúseností (oblasti pracovného pôsobenia), odborná prax,

- vykazovanie vedecko-výskumnej, publikačnej a projektovej činnosti,

- zámer projektu riešenia témy dizertačnej práce, na ktorú sa uchádzač hlási,

- koncepcia metodológie riešenia prezentovaného výskumného problému súvisiaceho s témou dizertačnej práce, na ktorú sa uchádzač hlási.


O štúdium sa môžu uchádzať:

- absolventi odboru Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v aprobácii Technická výchova alebo v kombinácii s druhým aprobačným predmetom,

- absolventi odboru Učiteľstvo profesijných predmetov a praktickej prípravy jednoodborového študijného programu (Učiteľstvo techniky) alebo v kombinácii s druhým aprobačným predmetom,

- absolventi technických odborov štúdia,

- absolventi prírodovedných odborov štúdia.


b) - Postupy prijímania na štúdium.

Základné a ďalšie podmienky prijatia zverejňuje fakulta na svojom webe

https://www.pf.ukf.sk/sk/prijimacie-konanie/podmienky-prijatia-na-studium

Uchádzač o štúdium si podáva prihlášku podľa postupu, ktorý obsahuje podporné manuály a informácie k prihláseniu sa.

https://www.pf.ukf.sk/sk/prijimacie-konanie/prihlasovanie-na-studium

https://www.ukf.sk/prijimacie-konanie/prihlasovanie-sa-na-studium

 

Uchádzači sú hodnotení členmi komisie podľa jednotlivých kritérií (viď v predchádzajúcom bode), celkový počet dosiahnutých bodov sa stanovuje ako súčet priemerných počtov bodov za jednotlivé kritériá a na základe celkového počtu dosiahnutých bodov je stanovené poradie uchádzačov o predmetné štúdium.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie sú dostupné v AIS a pravidelne sú zverejňované v podobe štatistík vo výročnej správe fakulty.

 

Výsledky prijímacieho konania v ostatnom školskom roku:


Uchádzači o externé štúdium:

- Robert Sito - Multimédiami podporované vyučovanie dopravnej výchovy na základných školách

- Krzysztof Sułkowski - Technické vzdelávanie na základných školách v kontexte prípravy na technicky orientované študijné odbory

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Monitorovanie a hodnotenie študijných programov študentmi je s ročnou periodicitou realizované prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu a pedagógov študentmi. Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu upravuje Systém zabezpečovania kvality na PF UKF.

Periodické hodnotenie výučby a pedagógov študentmi je prístupné cez AIS.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby študentov sú analyzované na viacerých úrovniach fakulty (kolégium dekana, Vedecká rada PF, Akademický senát PF a i.), sú komunikované so zainteresovanými stranami a zverejnené na webovom sídle fakulty, v Správe o vzdelávacej činnosti UKF za akademický rok (https://www.ukf.sk/intranet/vyrocne-spravy/73-moja-ukf/4353-vyrocne-spravy-za-rok-2020) a v správe z hodnotenia výučby a pedagógov fakulty (https://www.pf.ukf.sk/index.php/sk/44-oznamy/98-hodnotenie-vzdelavania-a-ucitelov-studentmi). Výsledky spätnej väzby sú dôležitým podkladom pre skvalitňovanie študijného programu. 

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Vzhľadom na nízky počet absolventov a oblasti ich uplatnenia spätná väzba sa realizuje dominantne na základe osobnej komunikácie (prostredníctvom mailových kontaktov, kontaktov na odborných a vedeckých podujatiach, spoluúčasťou na projektových činnostiach a pod.). Ako príklad dobrej praxe v tomto smere možno uviesť spoluúčasť dvoch absolventov študijného programu Didaktika technických predmetov Mgr. Miloslava Skačana, PhD., a Mgr. Miloša Palaja, PhD., ktorí v súčasnosti pôsobia na SOŠ polytechnickej v Zlatých Moravciach, na riešení aktuálne ukončovaného projektu KEGA 017UKF-4/2020 Učebné materiály podporujúce progresívnu formu výučby CAD/CAE systémov (doba riešenia projektu: 2020 - 2021). Opatrenia na zvyšovanie kvality študijného poriadku dominantne vychádzajú z hodnotení a pripomienok študentov, ktoré sú takisto vzhľadom na nízke počty študentov popri v predchádzajúcom bode uvádzanom dotazníkovom dopytovaní študentov, založené na osobnej komunikácii a osobnom dopytovaní (na čo sa využívajú jednak Metodologické semináre a jednak konferencie doktorandov organizované školiacim pracoviskom).

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).