DOKUMENT
Študijný program AKXSJ23m - učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii)
Štúdium Stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - externá, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty Filozofická fakulta
Sídlo fakulty Štefánikova 67, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania UKF (Rada kvality UKF)
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii)
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
druhý stupeň, magisterská úroveň vzdelávania, ISCED-F kód 767
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Sídlo Filozofickej fakulty v Nitre, Štefánikova 67 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
7605 Učiteľstvo a pedagogické vedy, magisterská úroveň vzdelávania ISCED-F kód 767, 0232 Literatúra a lingvistika
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií) Aprobácie: učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a histórie (FF) učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a etickej výchovy (FF) učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu (FF)
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
externá
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
externá forma: 2 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov – 15, skutočný počet uchádzačov – 7, počet študentov – 14
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent študijného programu učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry, 2. stupeň, má trvácne teoretické vedomosti, schopnosti a zručnosti vyplývajúce jednak z obsahu predmetu slovenský jazyk a literatúra, jeho jazykovej a literárnej zložky vrátane didaktickoodborového kontextu odboru, jednak z obsahu spoločného základu študijného odboru učiteľstvo a pedagogické vedy. V jazykovej zložke predmetu ide najmä o odborné vedomosti zamerané na zákonitosti stavby, vývinu a fungovania slovenského národného jazyka, a to na širšom všeobecnolingvistickom pozadí (čo absolventovi umožňuje poznať a interpretovať jazykové javy zo systémovolingvistického i sociolingvistického a pragmatickolingvistického aspektu s ich aplikáciou na slovenský jazyk) a vo vzťahoch k slovanským aj neslovanským jazykom. V literárnej zložke sústava znalostí pokrýva hlboké vedomosti z teórie literatúry a z dejín slovenskej literatúry až po súčasnosť. Absolvent tak získava komplexný pohľad na vývinovú líniu slovenskej literatúry (staršia slovenská literatúra – súčasnosť), a to v kontextových súvislostiach so spoločenským vývojom i dianím vo svetovej literatúre. Znalosť historického i aktuálneho literárno-kultúrneho kontextu rozširujú poznatky z literárnej kritiky a z interpretácie literárno-umeleckého textu. Absolvent na podloží poznatkov z teórie literatúry a jej metodológie má schopnosť kriticky percipovať literárnu tvorbu a vnímať jej kultúrne posolstvo. Absolvent je zorientovaný v oblasti metodológie vedeckého výskumu i v oblasti didaktickej aplikácie získaných poznatkov. Disponuje súborom teoretických vedomostí, praktických schopností a zručností i doplňujúcimi vedomosťami, schopnosťami a zručnosťami.

Teoretické poznatky absolventov:

-      Absolvent študijného programu učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii), 2. stupeň, má trvalo osvojené štruktúrne osobitosti slovenského jazyka z aspektu všetkých jazykových rovín a na ich základe dokáže k textu pristupovať nielen vedecko-analyticky, ale aj tvorivo a v širších komparačných a interdisciplinárnych súvislostiach. Pri jazykovom komunikáte je schopný preniknúť do širších súvislostí (pedagogicko-psychologických a didaktických aspektov vzdelávania). Absolvent chápe význam jazyka a reči v procese vývinu jednotlivca, podiel jazyka na formovaní jeho celoživotných komunikačných kompetencií. Absolvent disponuje čitateľskou vyspelosťou, hlbokými vedomosťami o princípoch výstavby literárneho textu, má osvojené metodologické postupy interpretácie literárneho diela (prozaického, lyrického, dramatického), pričom dokáže komplexne uplatniť nadobudnuté literárnoteoretické podnety verzologické, genologické či poetické. Absolvent má osvojené kritické myslenie, vytvorený zmysel pre kritické čítanie literárneho diela a zohľadňovanie literárnohistorického kontextu v procese recepcie. Absolvent je spôsobilý efektívne pracovať ako jednotlivec i ako člen tímu, dokáže relevantne pracovať s odbornou literatúrou a zhodnocovať rôzne možnosti a postupy na úrovni individuálnej jazykovej, literárnej, čitateľskej a textotvornej kompetencie. Absolvent má teoretické vedomosti o súčasných modeloch kognitívnej socializácie a vzdelávania človeka, pozná obsah, metodológiu a epistemiológiu disciplín svojej predmetovej špecializácie, teoretické i praktické súvislosti odborovej didaktiky s využitím moderných komunikačných technológií v predmetoch špecializácie, na základe čoho samostatne projektuje a realizuje výučbu slovenského jazyka a literatúry na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania. Absolvent magisterského štúdia odboru sa profiluje ako tvorivá osobnosť, schopná systematicky sa vzdelávať, tvorivo integrovať a prakticky uplatňovať získané poznatky z lingvistiky a literárnej vedy.

Praktické zručnosti:    

-      Absolvent dokáže vyučovať slovenský jazyk ako materinský jazyk s aplikáciou pedagogických vedomostí, schopností a zručností a vyučovať literárnu výchovu so schopnosťou didaktickej adaptácie poznatkov. Absolvent chápe podiel jazykových a komunikačných kompetencií na úspešnosti realizácie špecifických programov pre jednotlivé časti obsahu výchovy a vzdelávania. Absolvent dokáže samostatne projektovať a realizovať vyučovanie slovenského jazyka a literatúry, prispôsobiť vzdelávací program na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, efektívne komunikovať jazykové, literárne a odborové poznatky v rámci širšieho prostredia laickej i profesijnej komunity. Absolvent dokáže efektívne spolupracovať na tvorbe celoškolských a komunitných projektov týkajúcich sa práce s deťmi, osobitne v intenciách jazykovej a komunikačnej výchovy, ako aj v intenciách literárnej výchovy a rozvíjania čítania s porozumením. Absolvent je pripravený tak, aby dokázal svoje znalosti flexibilne adaptovať na meniace sa podmienky praxe. Má schopnosť kultivovane komunikovať ústne a písomne, hodnotiť jazykové javy z hľadiska teórie a praxe jazykovej kultúry, ako aj dynamiky súčasného slovenského jazyka. Absolvent vie komplexne jazykovo (t. j. zo zvukovej, lexikálnej, gramatickej a štylistickej stránky) hodnotiť a upravovať jazykové komunikáty. Vie na odbornej úrovni interpretovať diela každého jazykového a literárneho žánru. Svoje vedomosti z predmetu slovenský jazyk a literatúra dokáže prezentovať pomocou moderných vyučovacích metód. Absolvent je spôsobilý metodicky, tvorivo a efektívne spracovať konkrétne pedagogické programy a aplikovať ich v predmete slovenský jazyk a literatúra, ako aj navrhovať a realizovať špecifické programy pre jednotlivé časti obsahu výchovy a vzdelávania. Absolvent je schopný komunikovať svoje pedagogické poznanie na úrovni profesijnej, ale i vedeckej a umeleckej komunity.

Doplňujúce poznatky a zručnosti:  

-      Absolvent si uvedomuje potrebu celoživotne sa vzdelávať, z vlastnej iniciatívy uskutočňovať samoštúdium alebo ďalšie inštitucionálne vzdelávanie, je schopný celoživotne profilovať svoje odborné znalosti a čitateľský vkus, dokáže efektívne spolupracovať na tvorbe celoškolských a komunitných projektov týkajúcich sa práce s deťmi osobitne v intenciách jazykovej a komunikačnej výchovy, ako aj v intenciách literárnej výchovy a rozvíjania čítania s porozumením.


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Štruktúra programu slovenský jazyk a literatúra v kombinácii je tvorená tak, aby rešpektovala profil absolventa a v plnej miere ho pripravila do pedagogickej praxe. Absolvent magisterského stupňa štúdia dokáže samostatne riešiť úlohy vyplývajúce z jeho kompetencií (odborných, pedagogicko-psychologických, metodicko-didaktických a osobnostných), ktoré v priebehu štúdia získal. Dokáže uplatňovať procedúry edukačnej intervencie v školských a mimoškolských podmienkach, kooperuje s pracovníkmi príbuzných profesií (riaditeľ školy, učiteľ, školský psychológ, školský špeciálny pedagóg, sociálny kurátor), je schopný kooperovať ako člen tímu, spolupracovať s rodičmi a inými členmi komunity, v ktorej pracuje. Predpokladá sa ďalšie zdokonaľovanie absolventa prostredníctvom samoštúdia, k čomu je počas štúdia vedený. Je plne kvalifikovaný na vyučovaciu činnosť a ďalšie edukačné činnosti.


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Študijný program reflektuje požiadavky potenciálnych zamestnávateľov, inštitúcií a organizácií. Relevantné externé zainteresované strany poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k predkladanému študijnému programu (v prílohe):

 

Základná škola, Lehota 144

Mgr. Peter Naščák, PhD. – riaditeľ, Základná škola, Lehota 144, 951 36 Lehota, zs.lehota@gmail.com, +421 37 6553144, +421 918 832 472

Základná škola, Sokolníky 8, Podhorany

Mgr. Daniel Bihány – riaditeľ, Základná škola, Sokolníky 8, 951 46 Podhorany, skolapodhorany@gmail.com, +421 37 7785 033

Gymnázium, Golianova 68, Nitra

RNDr. Zuzana Hurtová – riaditeľka, Gymnázium, Golianova 68, 949 01 Nitra, gymgol@gymgolnr.sk, +421 37 6409612

 


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi magisterského stupňa ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii sú na základe nadobudnutých poznatkov, zručností a schopností uchádzať sa o pokračujúce štúdium na 3. stupni vysokoškolského štúdia , a to v ŠP odboru slavistika – slovanské jazyky a teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr, resp. v príbuzných odboroch. Uplatňujú sa najmä v školstve a v kultúrnej oblasti, v mediálnom priestore. Absolventi sú s katedrou v kontakte prostredníctvom e-mailovej komunikácie a sociálnych sietí.

b)      Uplatňujú sa v profesiách:

učiteľ základnej školy; 2341002

učiteľ strednej školy; 2330001

učiteľ gymnázia; 2330003

pedagogický asistent; 2359001

lektor jazyka; 2353002

učiteľ jazykovej školy; 2353001

riadiaci pracovník výskumnej inštitúcie, 1223001

riadiaci pracovník vo výchove a vzdelávaní; 1345

riadiaci pracovník knižnice a archívu, galérie a múzea; 1349006, 1349007

riadiaci pracovník v oblasti kultúry; 1431003

asistent vysokej školy; 2310004

lektor ďalšieho vzdelávania; 2320002

jazykovedec (filológ, lingvista); 2643007

kultúrno-osvetový pracovník; 3332004

textový redaktor; 2641007

publicista; 2642005

 reportér; 2642008

spisovateľ; 2641001

literárny historik, teoretik, kritik; 2633006

bibliograf špecialista; 2622004

metodik v oblasti výchovy a vzdelávania; 2351002

špecialista v oblasti regionálneho školstva; 2351004

Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu. 

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Mgr. Michaela Macejková

 

Momentálne pôsobí vo výchovnovzdelávacej inštitúcii Základná škola s materskou školou Lazany a okrem pedagogickej činnosti vedie školský časopis.

Už počas vysokoškolského štúdia Mgr. Macejková pretavila svoje nadobudnuté znalosti v konštituovaní odborných i umeleckých prác, s ktorými sa umiestnila medzi ocenenými v niekoľkých ročníkoch ŠVOUČ na Katedre slovenského jazyka a literatúry (literárna sekcia). Literárnovedné bádanie Mgr. M. Macejkovej malo enormnú kvalitu – za svoju diplomovú prácu získala nielen cenu dekana, ale jej časť bola i publikovaná. Publikačne je aktívna i v rôznych periodikách (Fraktál), ale i prostredníctvom blogov (Sme), jej literárnokritické články a eseje odzneli v Rádiu Litera (RTVS).

Jej vzťah k literatúre, ktorý sa prehĺbil a upevnil počas štúdia na KSJaL, pretavila do vlastnej tvorby, v ktorej sa jej podarilo získať niekoľko enormných úspechov. K tým najcennejším patria ocenenia v súťaži Poviedka, v ktorej jej boli udelené prémie v rokoch 2019 a 2021. Toto ocenenie je spojené aj s publikovaním súťažného textu v zborníku Poviedka.

Telefón:

E-mail: macejkovamichaela@gmail.com

 


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Učitelia študijného programu prispôsobujú obsah a formu ponúkaných predmetov aktuálnym trendom a strategickému smerovaniu relevantných disciplín doma aj v zahraničí. Udržiavajú kontakty prostredníctvom realizácie odbornej praxe, exkurzií, vedeckých projektov a podujatí v spolupráci s podobne orientovanými pracoviskami v akademickom prostredí a so zamestnávateľmi. Spätná väzba od zamestnávateľov je získavaná priamym kontaktom, resp. prostredníctvom sociálnych sietí.


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) (2. stupeň) bol spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF v Nitre, ktoré sú podrobne konkretizované v dokumentoch Systém zabezpečovania kvality na Filozofickej fakulte UKF v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf, Štatút Rady pre vnútorné overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/%C5%A0tat%C3%BAt_RKFF.pdf,

Smernica č. 27/2021: Posudzovanie študijných programov a posudzovanie spôsobilosti habilitačných konaní a inauguračných konaní na UKF https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/4838-27-2021-smernica-posudzovanie-studijnych-programov-a-posudzovanie-sposobilosti-habilitacnych-konani-a-inauguracnych-konani-na-ukf, Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Statut_RK_UKF_V11_schvaleny_vrukf_18032021.pdf a v Smernici č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf.

Dostupnosť učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov zabezpečuje fakulta v spolupráci s jej pracoviskami prostredníctvom nákupu odbornej literatúry, edičnej činnosti fakulty, ako aj e-learningových vzdelávacích kurzov. Naplnenie očakávaných výsledkov vzdelávania, ktoré sú formulované v informačných listoch predmetov, sa vyhodnocuje prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi, ďalej v periodických hodnotiacich správach o vzdelávacej činnosti a v štatistikách úspešnosti na štátnych skúškach, ako aj analýzou hodnotení zaznamenaných v AIS. Pravidelné hodnotenie a revidovanie študijných programov je realizované osobou zodpovednou za študijný program (ďalej len „OZŠP“), pracovníkmi katedier, a to prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi a orgánmi zabezpečovania kvality na úrovni fakulty a univerzity.

Učitelia podieľajúci sa na realizácii študijného programu pravidelne aktualizujú obsah svojich predmetov o poznatky získané v priebehu riešenia vedecko-výskumných projektov. Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti publikujú v indexovaných periodikách, monografických dielach a učebných textoch, ktoré slúžia ako študijná literatúra pre študentov študijného programu. Výsledky svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti tvoriví pracovníci tiež prezentujú a propagujú v rámci vedeckých a odborných podujatí pre odbornú verejnosť a študentov. Spätnú väzbu o úspešnosti uplatnenia absolventov získava fakulta od zamestnávateľov, kontaktom s absolventmi a prieskumami realizovanými a iniciovanými z úrovne vedenia fakulty a jej pracovísk.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný v AIS v časti Študijné programy vo Výstupných zostavách zo študijných programov (VSST178) na odkaze https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&uiLang=SK&viewer=web po konkretizácii požiadaviek na zobrazenie konkrétneho študijného programu a jeho plánu v konkrétnej forme a stupni štúdia.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijný plán študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný na odkaze: https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&viewer=web&uiLang=SK

 

Blok povinných predmetov ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii):

 

Interpretačné sondy do staršej slovenskej literatúry     2K     2S      A

Európsky a svetový literárny kontext                              2K     2P      S

Interpretačné sondy do 19. storočia                                 2K     2S       A             

Moderné metódy vo vyučovaní literatúry                     2K     2S       S             

Interpretačné sondy do 20. storočia                                 2K     2S       A             

Dynamika spisovnej slovenčiny                                          2K     2S       A                                                    

Kognitívna didaktika slovenského jazyka                        2K  1P+1S   S

Základy slavistiky                                                                  3K  1P+1S   S

Vývin slovenského jazyka a dialektológia                       2K  1P+1S   S

                   Staroslovienčina                                                                    2K  1P+1S   S

Gramatika pre pedagogickú prax                                       2K      2S      A

 

Seminár k diplomovej práci 1                                             2K       2S      A

Seminár k diplomovej práci 2                                             2K       2S      A

 

Blok povinne voliteľných predmetov ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii):

 

Rétorika                                                                                                      2K   2S   A

Kognitívna lingvistika                                                                                2K   2P   A

Úvod do sociolingvistiky                                                                          2K   2P   A

Úvod do psycholingvistiky                                                                      2K   2P   A

Teória komunikácie                                                                                  2K   2S   A

Teórie a koncepcie vo svetovej a slovenskej lingvistike                   2K   2P   A

Vybrané kapitoly zo psychodidaktiky slovenského jazyka                2K   2P   A

Tvorivé aktivity vo vyučovaní literatúry                                               2K   2S   A

Semiotika literatúry                                                                                 2K   2S   A

Literárna komparatistika                                                                          2K   2S   A

Katolícka moderna                                                                                   2K   2S   A

Textový seminár zo svetovej literatúry                                                2K   2S   A

Čitateľstvo v teórii a praxi                                                                       2K   2S   A

Aktuálne vývinové procesy slovenskej literatúry                               2K   2S   A

Literárna veda na Slovensku  2K   2S   A

 

Absolvent 2. stupňa študijného programu slovenský jazyk a literatúra má hlboké teoretické vedomosti o súčasných modeloch kognitívnej socializácie a vzdelávania človeka, pozná obsah, metodológiu a epistemológiu disciplín svojej predmetovej špecializácie, teoretické i praktické súvislosti odborovej didaktiky s využitím moderných komunikačných technológií v predmetoch špecializácie, na základe čoho samostatne projektuje a realizuje výučbu príslušných predmetov na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania, dokáže adaptovať vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, je schopný účelne podporovať rozvoj informačnej gramotnosti žiakov, analyzovať a posudzovať alternatívne programy sekundárneho vzdelávania a vie efektívne komunikovať pedagogické a odborové poznatky so širším prostredím laickej i profesijnej komunity (Kognitívna didaktika slovenského jazyka, Moderné metódy vo vyučovaní literatúry, Vybrané kapitoly zo psychodidaktiky slovenského jazyka, Tvorivé aktivity na vyučovaní literatúry a i.). Absolvent ďalej teoreticky a prakticky ovláda slovenský spisovný jazyka na úrovni súčasného vedeckého poznania a má dôkladné znalosti z teórie a z dejín jazyka (Základy slavistiky, Vývin slovenského jazyka a dialektológia, Staroslovienčina a i.). Dokáže vyučovať slovenský jazyk ako materinský jazyk s aplikáciou pedagogických vedomostí, schopností a zručností (Gramatika pre pedagogickú prax a i.). Má schopnosť kultivovane komunikovať (tvoriť kultivované komunikáty) ústne a písomne, hodnotiť jazykové javy z hľadiska teórie a praxe jazykovej kultúry, ako aj dynamiky súčasného slovenského jazyka (Dynamika súčasnej slovenčiny a i.). Absolvent vie komplexne jazykovo (t. j. z gramatickej, zvukovej a štylistickej stránky) hodnotiť a upravovať jazykové komunikáty. Dokáže hodnotiť literárne diela z historického, literárno-teoretického aj literárnokritického aspektu, čo je doplnené o systematické poznatky z oblasti súvislostí slovenskej literatúry so svetovou, európskou a českou literatúrou (Európsky a svetový literárny kontext a i.). Vie na odbornej úrovni interpretovať diela (Interpretačné sondy do staršej slovenskej literatúry, Interpretačné sondy do slovenskej literatúry 19. storočia, Interpretačné sondy do slovenskej literatúry 20. storočia a i.). Svoje vedomosti z odboru slovenský jazyk a literatúra dokáže prezentovať pomocou moderných vyučovacích metód. Absolvent magisterského štúdia odboru sa profiluje ako tvorivá osobnosť schopná na zodpovedajúcom stupni teoreticky nadobudnúť, tvorivo integrovať a prakticky uplatniť získané poznatky z lingvistiky a literárnej vedy.

 

Blok povinných predmetov Pedagogická prax:

                    

Pedagogická prax II. Výstupová                                         1K   20C   PH

Pedagogická prax III. Výstupová                                       1K   20C   A

Pedagogická prax súvislá                                                    3K   60C   PH

 

Súčasťou prípravy na povolanie učiteľa je pedagogická prax, ktorá je koncepčne aj kreditovo zahrnutá do spoločného základu učiteľstva. Tieto výkony študenta, ktoré sa viažu na tréning učiteľských zručností vo väzbe na predmet štúdia, teda na odborovú didaktiku, sa formálne vykazujú v študijnom pláne relevantného aprobačného predmetu v kombinácii a realizujú sa pod odborným dozorom metodika pracoviska zabezpečujúceho daný predmet v kombinácii.

 

Blok povinne voliteľných predmetov Nový model pedagogickej praxe:

 

Prax výučbovo asistentská I                                                                   4K   20C+20S   A

Prax výučbovo asistentská II                                                                 4K   20C+20S   A

 

Súčasťou prípravy na povolanie učiteľa je aj nový model pedagogickej praxe, ktorý je tiež koncepčne aj kreditovo zahrnutý do spoločného základu učiteľstva. Tieto výkony študenta, ktoré sa viažu na tréning učiteľských zručností vo väzbe na predmet štúdia, sa formálne vykazujú v študijnom pláne relevantného aprobačného predmetu v kombinácii a realizujú sa pod odborným dozorom metodika pracoviska zabezpečujúceho daný predmet v kombinácii. Študent si tento typ praxe volí na jednom z aprobačných predmetov.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
najmenej 120 kreditov
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-        počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia: 23 (SJL)

-        počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia: 10 (SJL)

-        počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia: 0 (SJL)

-        počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program alebo prekladateľský kombinačný študijný program: 33 (SJL) + 10 (SZ)

-        počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 20; štátna skúška: 2 kredity

-        počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia: 14

-        počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch

-        počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Študijný program má jasné a transparentne zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v informačných listoch jednotlivých predmetov. Informačné listy predmetov sú prístupné cez AIS pre všetkých študentov. Spätnú väzbu získavajú študenti aj priebežným hodnotením. Výsledky priebežného a záverečného hodnotenia predmetov sú zaznamenávané v AIS a archivované v súlade s platnou legislatívou.

Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre v čl. 5 Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta definuje všetky politiky štruktúry a procesy uplatňované pri overovaní výstupov vzdelávania, hodnotenia študentov a upravuje aj možnosti opravných postupov. Rámcové pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania, hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči hodnoteniu upravuje Študijný poriadok UKF

(https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf

-        Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia. 


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia v prípade zmeny študijného programu, zápisu študenta inej vysokej školy a absolvovania mobility upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf) a Postup pri podávaní žiadosti o uznaní skúšok

https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/denne_studium/formulare/postup_uznavanie_skusok.pdf.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác študijného programu učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (v kombinácii) v ak. rokoch 2020/2021 a 2021/2022 sú dostupné v AIS na ceste: Evidencia štúdia – Záverečné práce – VSES057 Evidencia záverečných prác (link https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.es.VSES057App&kodAplikacie=VSES057&uiLang=SK&viewer=web) a následne po zadaní špecifikácií (akademický rok zadania práce, pracovisko, typ práce).


i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení prác upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach (https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/3794-13-2020-smernica-o-zaverecnych-rigoroznych-a-habilitacnych-pracach?highlight=WyJzbWVybmljYSIsIm8iLCJvJ2JyaWVuIiwielx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJwclx1MDBlMWNhY2giLCJzbWVybmljYSBvIiwic21lcm5pY2EgbyB6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCIsIm8gelx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJ6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCBwclx1MDBlMWNhY2giXQ==)

http://www.ksjl.ff.ukf.sk/index.php/pre-studentov/zaverecne-prace

-        možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov:

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje Študijný poriadok UKF:  https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd:  https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod

-        pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov:

Požiadavka zachovávania vedeckej integrity a dodržiavania akademickej etiky ako aj vyvodzovania dôsledkov je podľa článku 3, bod 2.6 e Vnútorného systému kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre zabezpečená Štatútom UKF v Nitre (https://www.ukf.sk/ochrana-osobnych-udajov/14-univerzita/2194-statut-ukf), Študijným poriadkom https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf, Etickým kódexom UKF (https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex) a Disciplinárnym poriadkom pre študentov FF UKF v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-disciplinarny-poriadok-ff.pdf.

-        postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami:

V oblasti poskytovania služieb študentom so špecifickými potrebami sa fakulta riadi Vnútorným predpisom k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami (VP 28/2015) a spolupracuje s univerzitným Centrom podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami (https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami?highlight=WyJzbyIsInNwZWNpZmlja3ltaSIsInBvdHJlYmFtaSIsInNvIFx1MDE2MXBlY2lmaWNrXHUwMGZkbWkiLCJzbyBcdTAxNjFwZWNpZmlja1x1MDBmZG1pIHBvdHJlYmFtaSIsInNwZWNpZmlja3ltaSBwb3RyZWJhbWkiXQ==).

-        postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta:

Univerzita sa uisťuje o napĺňaní zásad v pedagogickej činnosti (vymedzuje ich Etický kódex v čl. 2 https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex), ktoré zabezpečujú spravodlivé aplikovanie kritérií hodnotenia pre všetkých študentov (konkretizuje ich vždy informačný list predmetu) – podľa Smernice 8/2018 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity sa formou dotazníkového prieskumu študenti vyjadrujú aj k procesom hodnotenia. Súčasťou formulára je aj možnosť vyjadrenia adresnej nespokojnosti s predmetom či vyučujúcim.

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta sa riadia Zákonom o sťažnostiach č. 9/2010 Z.z a jeho novelou č. 94/2017 Z.z.: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/9/ a odporúčaným postupom uvedeným na webovej stránke fakulty v časti Štúdium (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/interne-formy-studia.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2007 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF (https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/100-vnutorne-predpisy-2017/3072-vnutorne-predpisy-2017) a preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov prešetruje na úrovni rektorátu referát kontroly.

Odvolania voči školnému upravuje vnútorný predpis univerzity (32/2019): https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky?highlight=WyJcdTAxNjFrb2xuXHUwMGU5Il0=.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z. dostupné v AIS časti Študijné programy, vo Výstupných zostavách zo študijných programov (VSST178) na odkaze

https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&uiLang=SK&viewer=web po konkretizácii požiadaviek na zobrazenie konkrétneho študijného programu a jeho plánu v konkrétnej forme a stupni štúdia.


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka: https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka.

Aktuálny rozvrh študijného programu je zverejnený v AIS prostredníctvom cesty Rozvrh – Výstupné zostavy z rozvrhu – VSRH009 Rozvrh hodín pre... (link https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.rh.VSRH009App&kodAplikacie=VSRH009&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na ak. rok, semester, študijný program (príp. iné). 


7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. PaedDr. Zuzana Kováčová, PhD., funkcia: profesor, kontakt: zkovacova@ukf.sk


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. PaedDr. Zuzana Kováčová, PhD., kontakt: zkovacova@ukf.sk

-        profilové predmety ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (2. stupeň): Kognitívna didaktika slovenského jazyka

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10290

prof. PaedDr. Ľubomír Kralčák, PhD., kontakt: lkralcak@ukf.sk

-        profilové predmety ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (2. stupeň): Vývin slovenského jazyka a dialektológia

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10291

doc. Mgr. Martin Diweg-Pukanec, PhD., kontakt: mdpukanec@ukf.sk

-        profilové predmety ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (2. stupeň): Základy slavistiky

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10789

doc. PhDr. Jozef Brunclík, PhD., kontakt: jbrunclik@ukf.sk

-        profilové predmety ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (2. stupeň): Európsky a svetový literárny kontext

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10408

doc. Mgr. Veronika Rácová, PhD., kontakt: vracova@ukf.sk

-        profilové predmety ŠP učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (2. stupeň): Moderné metódy vo vyučovaní literatúry

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21302


c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú v AIS prístupné pre prihláseného používateľa s pridelenou kompetenciou v časti Ľudské zdroje - LZ020 Prehľad zamestnancov a pracovných pomerov na strediskách

(https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na pracovisko a osobu.

prof. PaedDr. Zuzana Kováčová, PhD.

prof. PaedDr. Ľubomír Kralčák, PhD.

doc. Mgr. Martin Diweg-Pukanec, PhD.

doc. PhDr. Jozef Brunclík, PhD.

doc. Mgr. Veronika Rácová, PhD.

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

prof. PaedDr. Zuzana Kováčová, PhD. (zkovacova@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10290

-        Kognitívna didaktika slovenského jazyka, Moderné metódy vo vyučovaní literatúry, Vybrané kapitoly zo psychodidaktiky slovenského jazyka, Teórie a koncepcie vo svetovej a slovenskej lingvistike, Kognitívna lingvistika, Pedagogická prax II. Výstupová, Pedagogická prax IV. - súvislá

 

prof. PaedDr. Ľubomír Kralčák, PhD. (lkralcak@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10291

Vývin slovenského jazyka a dialektológia, Úvod do psycholingvistiky, Úvod do sociolingvistiky

 

doc. PhDr. Jozef Brunclík, PhD. (jbrunclik@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10408

Slovenská literatúra 2. polovice 20. storočia, Interpretačné sondy do slovenskej literatúry 19. storočia, Európsky a svetový literárny kontext, Katolícka moderna

 

doc. Mgr. Martin Diweg-Pukanec, PhD. (mdpukanec@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10789

Základy slavistiky, Staroslovienčina, Vývin slovenského jazyka a dialektológia

 

doc. PhDr. Silvia Lauková, PhD. (slaukova@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10297

Textový seminár zo svetovej literatúry, Literárna veda na Slovensku, Literárna komparatistika,

         

doc. Mgr. Veronika Rácová, PhD. (vracova@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21302

Interpretačné sondy do slovenskej literatúry 20. storočia, Európsky a svetový literárny kontext,

 

Mgr. Tomáš Bánik, PhD. (tbanik@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10287

Onomastika, Základy slavistiky

 

PaedDr. Renáta Hlavatá, PhD. (rhlavata@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10289

Teória komunikácie, Dynamika súčasnej slovenčiny, Tvorba a analýza textu

 

PhDr. Petra Kaizerová, PhD. (pkaizerova@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10419

Interpretačné sondy do slovenskej literatúry 19. storočia, Literárna komparatistika, Literatúra pre deti a mládež, Moderné metódy vo vyučovaní literatúry, Pedagogická prax II. Výstupová, Pedagogická prax III. Výstupová, Pedagogická prax IV. - súvislá

 

Mgr. Patrik Petráš, PhD. (ppetras@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24588

         Gramatika pre pedagogickú prax

 

PhDr. Martina Taneski, PhD. (mtaneski@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22812

Literárna veda na Slovensku, Interpretačné sondy do staršej slovenskej literatúry

 

PhDr. Dušan Teplan, PhD. (dteplan@ukf.sk): https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10704

Semiotika literatúry,   Literárna veda na Slovensku, Aktuálne vývinové procesy slovenskej literatúry

 



e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

doc. Mgr. Martin Diweg-Pukanec, PhD. mdpukanec@ukf.sk

Jazykové výpožičky vo vybranom nárečí

Ojkonymia okresu Martin z historického hľadiska

 

doc. Mgr. Veronika Rácová, PhD. vracova@ukf.sk

Básnická tvorba Lýdie Vadkerti-Gavorníkovej

Experimentálna tvorba Kamila Zbruža

Poézia Jána Stacha v interpretáciách

 

doc. PhDr. Jozef Brunclík, PhD. jbrunclik@ukf.sk

Obraz režimu v žurnalistických textoch L. Mňačka a D. Tatarku

Špecifiká i peripetie básnickej tvorby Jula Zborovjana

Tematika rebélie v pôvodnej literatúre pre mládež

 

doc. PhDr. Silvia Lauková, PhD. slaukova@ukf.sk

Literárne dielo Jána Abrahamfyho v barokových vydaniach

Motív márnosti ako konštantný motív slovenskej a svetovej barokovej literatúry

Žáner modlitby a jej atribúty v slovenskej katolíckej barokovej duchovnej literatúre

 

Mgr. Patrik Petráš, PhD. ppetras@ukf.sk

Morfologická rovina jazyka vo výučbe na základnej škole

Neverbálna komunikácia v spravodajských reláciách slovenských televízií

 

 

Mgr. Tomáš Bánik, PhD. tbanik@ukf.sk

Miešanie a striedanie kódu v komunikácii

Sociolingvistická charakteristika nárečia vybranej obce

 

PaedDr. Renáta Hlavatá, PhD. rhlavata@ukf.sk

Formovanie čitateľskej gramotnosti v prostredí školy a komparácia úrovní čitateľskej gramotnosti v sekundárnom vzdelávaní

Jazyk a štýl Slovenských národných novín z pozície práce editora

Komunikačno-slohová výchova ako prostriedok edukácie a komunikácie v sekundárnom vzdelávaní

Naračné a štylistické prvky v ľudovom texte dvojjazyčných Slovákov z Maďarska

Obraz lásky v slovenskej frazeológii

Verbálne a neverbálne vyjadrovacie prostriedky v školskej komunikácii

 

PhDr. Dušan Teplan, PhD. dteplan@ukf.sk

Literárny kritik Michal Chorváth na stránkach časopisu Elán

Nadrealistická tvorba Jána Brezinu

Využitie antroponymie v súčasnej próze pre deti a mládež

 

PhDr. Martina Taneski, PhD. mtaneski@ukf.sk

Kniha a jej využitie v renesančnom jezuitskom školstve

Satira v Pesňách Jána Hollého

Zabudnutá tvár Zory Jesenskej ako poetky a literárnej kritičky

 

PhDr. Petra Kaizerová, PhD. pkaizerova@ukf.sk

Motív rieky v básňach Mikuláša Dohnányho

Obraz ženy v humoristickej dráme doznievajúceho romantizmu

 

prof. PaedDr. Ľubomír Kralčák, PhD. lkralcak@ukf.sk

Problémové javy vo vyučovaní ortografie na základnej škole

Štylistická stránka analytických verbo-nominálnych spojení

 

prof. PaedDr. Zuzana Kováčová, PhD. zkovacova@ukf.sk

Jazyk a štýl lifestylových časopisov pre ženy

Jazykové cvičenie a jeho funkcia v jazykovej zložke predmetu slovenský jazyk a literatúra z aspektu induktívno-deduktívneho obratu a vytvárania pamäťovej stopy

Využitie frazém vo vyučovaní slovenského jazyka na 2. stupni základných škôl

 

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH sú v AIS prístupné pre prihláseného používateľa s pridelenou kompetenciou v časti Ľudské zdroje - LZ020 Prehľad zamestnancov a pracovných pomerov na strediskách

(https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na pracovisko a osobu.


g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

-        Bc. Katarína Bugáňová, učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a histórie, 2. ročník, stupeň: 2., e-mail: katarina.buganova@student.ukf.sk

-        Bc. Marianna Grinčová, učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a etickej výchovy, 2. ročník, stupeň: 2., e-mail: marianna.grincova@student.ukf.sk

-        Bc. Katarína Macúšová, učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a výchovy k občianstvu, 2. ročník, stupeň: 2., e-mail: katarina.macusova@student.ukf.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

 tútorka ŠP: PhDr. Martina Taneski, PhD., mtaneski@ukf.sk, http://www.ksjl.ff.ukf.sk/index.php/pracovnici/13-sekcia-slov-literatury/27-mgr-martina-taneski-phd


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

-        referentkou študijného oddelenia pre externé formy štúdia je Ing. Monika Václavová (mvaclavova@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/studium-na-fakulte/studijne-oddelenie).

 

-        administratívna pracovníčka katedry: Mgr. Stanislava Vykoukalová, svykoukalova@ukf.sk, http://www.ksjl.ff.ukf.sk/index.php/katedra/pracovnici/

 

-        ubytovací referát – ubytovacie centrum ŠD: RNDr. Katarína Baťová, PhD., kbatova@ukf.sk; Mgr. Simona Gutová, sgutova@ukf.sk, https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

a)      Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Predmetný študijný program sa realizuje v prednáškových a seminárnych miestnostiach, ktoré sú vybavené výpočtovou technikou s príslušným softvérovým vybavením a ďalšími didaktickými pomôckami. V prednáškových miestnostiach sa štandardne nachádza stolový počítač s pripojením na internet a s webkamerou, dataprojektor, premietacie plátno, biela a interaktívna tabuľa a rečnícky pult. Seminárne miestnosti sú ozvučené a disponujú okrem iného stolovým počítačom s pripojením na internet a webkamerou, dataprojektorom a bielou tabuľou. Aktualizácia a dopĺňanie materiálneho a technického vybavenia sa realizuje priebežne, predovšetkým z prostriedkov štrukturálnych fondov a výskumných projektov.

Katedra slovanských filológií sídli v budove FF UKF v Nitre na Štefánikovej triede 67 na treťom podlaží. Sekretariát katedry a pracovníci oddelenia slovenského jazyka a literatúry zabezpečujúci študijný program" majú k dispozícii 10 kancelárskych miestností, 31 stolových PC, 33 notebookov, 11 externých harddiskov, 3 dataprojektory, 39 multifunkčných zariadení (tlačiareň, kopírka, skener), 3 viazačky, 2 rezačky, 2 multifunkčné interaktívne tabule, 2 diktafóny, 2 kamery, 1 fotoaparát a 1 tablet.

Všetky miestnosti majú telefónnu prípojku a všetky počítače na katedre sú napojené na internetovú sieť, čo umožňuje vzájomnú komunikáciu i komunikáciu so študentmi a verejnosťou na úrovni zodpovedajúcej bežnému štandardu. Komunikácia so študentami a verejnosťou prebieha aj prostredníctvom katedrovej internetovej stránky: (http://www.ksjl.ff.ukf.sk/index.php) a fanpage pracoviska, vytvorenej na sociálnej sieti (https://www.facebook.com/Katedra-slovensk%C3%A9ho-jazyka-a-literat%C3%BAry-FF-UKF-v-Nitre-445406942276094).

Študijný program učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry (externé) je realizovaný predovšetkým v miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove na Štefánikovej triede 67 v Nitre, v ktorej sídli aj katedra (miestnosť Š 121, kapacita 24 miest, lavice a stoličky, výmera 35,65 m2; miestnosť Š 122, kapacita 28 miest, lavice a stoličky, výmera 35,78 m2; miestnosť Š 123, kapacita 24 miest, lavice a stoličky, výmera 35,65 m2; miestnosť Š 315, kapacita 24 miest, lavice a stoličky, výmera 31,46 m2) – miestnosti sú vybavené počítačom, dataprojektorom, ozvučením, bielou tabuľou a miestnosť Š 315 aj interaktívnou tabuľou.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Univerzitná knižnica

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28. 10. 2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík, z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom, z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác.

 


https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond

Vzdialený prístup UKF

Vzdialený prístup k elektronickým informačným zdrojom vyplýva z dlhodobého zámeru Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. V rámci prioritnej oblasti IV-2.1 je úlohou knižnice zabezpečiť vzdialený prístup pre používateľov služieb knižnice (prístup do domácich a zahraničných databáz a elektronických periodík) pre možnosť využívať služby knižnice z externého prostredia.

 

https://www.uk.ukf.sk/sk/e-zdroje

Zoznam zdrojov:

Discovery služba, Summon, Databázy projektu NISPEZ, Gale Virtual Reference Library: Art Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, SpringerLink,Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO

 

Národná licencia EIZ

Národná licencia elektronických informačných zdrojov (NL EIZ) je určená pre všetky akademické, verejné, vedecké a špeciálne knižnice na Slovensku. Sú do nej zahrnuté databázy vydavateľstva Gale: Academic One File, General One File, InfoTrac Custom Journal.

Databáza Infotrac poskytuje viac ako 31 800 titulov z rôznych vedných odborov. Pre jednoduchšiu prácu je celá databáza rozčlenená do poddatabáz: AcademicOneFile databázu s obsahom viac ako 18 000 titulov – určených pre akademické a vedecké knižnice, GeneralOneFile databázu s obsahom viac ako 14 000 titulov – určených pre verejné a iné knižnice.

 

Predplatené databázy NISPEZ 4

Springer eBooks, SpringerLink, WoS – Core Collection, WoS – Journal and Highly Cited Data, Journal Citation Reports (JCR), Proquest Central, ScienceDirect, Scopus, Springer Nature, Web of Science Citation Connection, WoS – Current Contents Connect, Wiley Online Library (HSS Collection)

 

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

 

Okrem knižničného fondu Univerzitnej knižnice UKF v Nitre má Katedra slovanských filológií FF UKF v Nitre k dispozícii študovňu na Hodžovej ul. 1, ktorá je súčasťou Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, a čiastkovú katedrovú knižnicu. V nej sa nachádza takmer 1 500 titulov, ktoré sú pravidelne dopĺňané na návrh pracovníkov katedry tak, aby študentom umožnili sledovať najnovšie poznatky a trendy v odbore. V čiastkovej knižnici Katedry slovanských filológií je pre pracovníkov katedry, ako pre  študentov a interných doktorandov k dispozícii 584 kníh z oblasti lingvistiky a 883 knižných jednotiek s literárnovednou problematikou. V knižnici sa tiež uchovávajú  výkladové slovníky slovenského jazyka, a to od najstarších vydaní po najnovšie – viaceré edície. Knižničný fond je pravidelne dopĺňaný novými aktuálnymi slovníkmi slovenského jazyka, ale rozrastá sa aj o zborníky z vedeckých konferencií a zahraničné tituly vydávané slovakistickými pracoviskami v zahraničí, ktoré sú spravidla darom, resp. pochádzajú zo spoločných vedeckých podujatí, spoluautorstva a spolupráce v grantových projektoch. Finančné prostriedky na nákup kníh sú získavané predovšetkým z grantov. Študenti majú ďalej k dispozícii periodiká Jazykovedný časopis, Slavica slovaca, Slovenská reč, Slavia, Kultúra slova, Slovo a slovesnost a Litikon. Nachádzajú sa tu tiež vedecké práce a publikačné jednotky pracovníkov a doktorandov katedry. 

 

Informačné technológie a systémy

Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti eduroam. Všetky informácie a inštalačné postupy sú dostupné tu:

https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi

Zásady používania počítačovej siete

https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete

Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education

https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education

Informačné systémy na podporu komunikácie

Na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu  https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta

 

       UKF má nasledovné systémy pre manažérstvo, uchovávanie a vyhodnocovanie informácií vrátane ich pridanej hodnoty, ktoré využíva v súlade so strategickými a operatívnymi cieľmi:

1.    Akademický informačný systém (AIS2) – v súčasnosti sa používa na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe (študijné plány, informačné listy, VUPCH pedagógov, evidenciu študentov a komplexných informácií o ich prijímacom konaní a štúdiu, záverečných prácach, štátnych skúškach. UKF vytvára prostredníctvom AIS rozvrh hodín a uskutočňuje hodnotenie programov, pedagógov a štúdia študentmi. Prostredníctvom AIS sú poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác, Portálu VŠ. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich ponuky štúdia. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

2.    Správa dokumentov (DOC) – (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakulty, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

3.    Vzdelávací portál (EDU)https://edu.ukf.sk/

4.    Knižničný informačný systém (KIS)https://kis.ukf.sk/opacXE

5.    Registratúra (REG)https://uis.ukf.sk/

6.    Stravovací systémhttps://www.stravovanie.ukf.sk/

7.    Objednávkový systém (OSYS)https://osys.ukf.sk:4443/osys/users/login/?u=%2Fosys%2F

8.    Ubytovací systém (UIS) – https://uis.ukf.sk/

9.    Dochádzkový systém (Watt)https://watt.ukf.sk/

10.  Zamestnanecký portál (ESS) – https://portal.ukf.sk/kvalita/index.php?r=site/login

11.  Web mail pre zamestnancov a študentov https://posta.ukf.sk/webmail/

12.  Univerzitný web https://www.ukf.sk/

       Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácii možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.

       Systém je prepojený na finančný a personálny systém (SOFIA) tak, aby bol zamestnancovi pri ukončení pracovného pomeru automaticky zablokovaný prístup do systémov i objektov univerzity a naopak, pri jeho prijatí prístup vytvorený.

       Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity je zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami. Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka.

UKF kreuje a naďalej inovuje vlastnú IKT infraštruktúru a informačné systémy (IS), ktoré sú súčasťou informačných podporných procesov so zameraním na výskum, vzdelávanie, manažérstvo. Implementáciu a chod IKT a IS zabezpečuje celouniverzitné pracovisko CIKT, čím je zabezpečený súlad s dlhodobým zámerom a strategickými cieľmi univerzity. Na úrovni jednotlivých oblastí aplikácie technológií sú technológie využívané nasledovne: manažérstvo projektov a úloh (IS Projekty, systém SAP, MIS Výkonové ukazovatele); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít je zabezpečená na úrovni manažérstva vedomostí (KIS, databázy UK UKF, vzdelávacie materiály poskytuje časť pracovísk prostredníctvom e-learningových kurzov); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít (existencia počítačových učební – každá fakulta disponuje niekoľkými takýmito učebňami); zabezpečenie prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu).

Interakcia so študentmi je zabezpečená prostredníctvom AIS, e-mailovej komunikácie, webových prezentácií univerzity, fakúlt a fakultných pracovísk. Vo vytypovaných obdobiach sa využíva propagácia prostredníctvom printových médií, workshopov a dní otvorených dverí. Zdieľanie a poskytovanie informácií na úrovni vzdelávacieho obsahu (e-learning, služby knižnice, manažment vzdelávania) je poskytované prostredníctvom elektronických služieb 24 hodín denne. Všetky informačné systémy univerzity sú napojené na systém jednotnej správy používateľov (LDAP), vďaka čomu umožňujú prístup do všetkých systémov prostredníctvom rovnakých prihlasovacích údajov.

Príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je elektronické sledovanie a vyhodnocovanie dochádzky, práceneschopnosti, služobných ciest a nadčasov formou bezkontaktných čipových kariet alebo softvéru zamestnancov (Dochádzkový systém Watt). Ďalším príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je objednávanie tovarov (informačný systém oSys), určený na interné objednávanie tovarov a služieb v rámci UKF prostredníctvom hromadného zberu informácií z jednotlivých pracovísk s možnosťou schvaľovania jednotlivých požiadaviek s dodržaním hierarchickej štruktúry UKF, ako aj informovanie o odmene za vykonanú prácu. 

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

E-learningové systémy

Vzdelávací systém EDU – https://edu.ukf.sk/

Je to e-learningový portál UKF, ktorý poskytuje automatický prístup zverejnených e-learningových kurzov všetkým študentom UKF. Podporuje plnenie jednotlivých úloh a zadaní a zabezpečuje prehľadnú komunikáciu vo fórach. Má prepracované možnosti on-line testovania vedomostí.

Katedra slovanských filológií má vytvorených 183 e-learningových kurzov, do ktorých možno vstúpiť prostredníctvom linku: https://edu.ukf.sk/course/index.php?categoryid=65

K využívaniu e-learningovému systému slúžia videomanuály, ktoré Filozofická fakulta UKF v Nitre zverejnila pre svojich zamestnancov a ktoré možno nájsť na: https://edu.ukf.sk/course/index.php?categoryid=162

 

Videokonferenčný systém (MEET) – https://meet.ukf.sk/ 

Systém slúži na zabezpečenie dištančnej výučby a hodnotenia študentov, ako aj na realizáciu online štátnych skúšok v čase riadenej dištančnej výučby. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností. Celá komunikácia cez aplikáciu UKF Meet je plne šifrovaná.

Dištančné vzdelávanie je možné aj formou nástroja MS Teams, ktorý je súčasťou balíka Office 365 s licenčnou podporou UKF.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Katedra slovanských filológií rozvíja spoluprácu s domácimi i zahraničnými akademickými pracoviskami a inštitúciami. Medzi najvýznamnejšie zahraničné vedeckopedagogické spolupráce patrí spolupráca s University of Michigan v USA, Max Planck Institute – Nijmegen v Holandsku, Medzinárodným výborom slavistov, Sliezskou univerzitou v Katoviciach, Univerzitou Marie Curie Sklodowskej v Lubline, Univerzitou vo Varšave, Univerzitou v Novom Sade, Štátnou univerzitou v Bukurešti, Univerzitou J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Ostravskou univerzitou a s Univerzitou Palackého v Olomouci. Okrem toho Katedre slovanských filológií FF UKF v Nitre poskytujú prednášky, školenia či oponentúry Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra SAV v Bratislave, Slavistický ústav Jána Stanislava SAV v Bratislave, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Univerzita Komenského v Bratislave, Trnavská univerzita v Trnave, ako aj Slovenská jazykovedná spoločnosť pri Jazykovednom ústave Ľudovíta Štúra SAV. V rámci programu Erasmus+ má Katedra slovanských filológií FF UKF v Nitre podpísanú zmluvu o bilaterálnej spolupráci s Univerzitou sv. Cyrila a Metoda vo Velikom Tarnove, Kolínskou univerzitou (Universität zu Köln), Záhrebskou univerzitou, Univerzitou Jana Długosza v Częstochowej a s Univerzitou Palackého v Olomouci.

 

Katedra slovanských filológií tiež spolupracuje so školskými zariadeniami, ktoré s ňou participujú na realizácii aprobačnej praxe predmetu. Ide o tieto školy:

Základná škola Benkova 34, 949 11 Nitra

Základná škola kniežaťa Pribinu, Andreja Šulgana 1, 949 01 Nitra

Základná škola, Fatranská 14, 949 01 Nitra

Stredná odborná škola veterinárna, Drážovská 14, 950 12 Nitra

Stredná odborná škola techniky a služieb, Cintorínska 4, 949 01 Nitra

Piaristická spojená škola sv. Jozefa Kalazanského, Piaristická 6, 949 01 Nitra

Gymnázium, Golianova 68, 949 11 Nitra

Gymnázium Janka Kráľa, SNP 3, 953 42 Zlaté Moravce

Gymnázium Nové Zámky, M. R. Štefánika 16, 940 61 Nové Zámky

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie študentov UKF je súčasťou Dlhodobého zámeru UKF na roky 2019 – 2025 a Dlhodobého zámeru FF UKF na roky 2019 – 2022. Popri vysokoškolskom vzdelávaní a výskume je angažovanie sa a poskytovanie špecifického know-how vysokých škôl na podporu rozvoja spoločnosti a osobitne regiónu, v ktorom vysoká škola pôsobí, jej tretím hlavným pilierom poslania. Na tento účel univerzita využíva aj spätnú väzbu od svojich absolventov a ďalších účastníkov spoločenského a kultúrneho života regiónu.

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity. Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova. Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod. Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera. Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. Gestorom speváckeho zboru je v súčasnosti Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF.

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

Zoznam podujatí pre študentov je dostupný na: https://www.ukf.sk/sc/kulturne-sportove-a-spolocenske-podujatia-2

Na pôde UKF pôsobí aj Univerzitné pastoračné centrum (UPC), ktoré pravidelne organizuje  formačné, bohoslužobné, kultúrne a voľnočasové aktivity: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum

UKF má vlastnú grantovú schému podpory kultúrnych a športových podujatí študentov.


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Možnosti a podmienky účasti študentov na mobilitách a stážach upravuje Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod.

Pokyny na prihlasovanie sú zverejňované na webovom sídle univerzity: www.ukf.sk. Pravidlá uznávania tohto vzdelávania upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

kontaktnou osobou pre študentov študijných programov realizovaných na FF je prodekan pre zahraničné vzťahy a rozvoj PhDr. Daša Nováčiková, PhD., (https://www.ff.ukf.sk/struktura-fakulty/vedenie-fakulty, dnovacikova@ukf.sk).

Katedra slovanských filológií všestranne podporuje domáce a medzinárodné mobility a rôzne aktivity študentov v súlade so Stratégiou internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019 – 2025. V rámci programu Erasmus+ má Katedra slovanských filológií FF UKF v Nitre podpísanú zmluvu o bilaterálnej spolupráci s Univerzitou sv. Cyrila a Metoda vo Velikom Tarnove, Kolínskou univerzitou (Universität zu Köln), Záhrebskou univerzitou, Univerzitou Jana Długosza v Częstochowej a s Univerzitou Palackého v Olomouci.

 

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Kritériá a požiadavky na uchádzačov (v zmysle § 57 ods. 5 zákona č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov) sú vždy transparentne zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie.

Základnou podmienkou prijatia na magisterské štúdium je ukončené bakalárske štúdium.

 


b) - Postupy prijímania na štúdium.

a)      Postupy prijímania na štúdium sa riadia zásadami prijímacieho konania na FF a sú zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/zasady-prijimacieho-konania.

Uchádzač reaguje na zverejnenú ponuku štúdia https://www.ff.ukf.sk/ponuka-studia/, ktorú fakulta každoročne aktualizuje na webovom sídle fakulty a univerzity a na Portáli VŠ po prerokovaní na kolégiu dekanky FF. Doplňujúce organizačné inštrukcie k podávaniu elektronických alebo papierových prihlášok nájde uchádzač na stránke fakulty https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/prihlaska-na-studium.

Akékoľvek otázky v súvislosti s prijímacím konaním zodpovedia študentovi poverené osoby (prodekanka pre vzdelávanie, prodekan pre medzinárodné vzťahy) na mailovom kontakte prijimacky@ffukf.sk.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie sú dostupné v AIS: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/vysledky-prijimacieho-konania a pravidelne sú zverejňované v podobe štatistík vo výročnej správe fakulty: https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy.

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Monitorovanie a hodnotenie študijných programov študentmi je s ročnou periodicitou realizované prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu a pedagógov študentmi. Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu upravuje Systém zabezpečovania kvality na FF UKF: https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf.

Periodické hodnotenie výučby a pedagógov študentmi je prístupné cez AIS.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby študentov sú analyzované na viacerých úrovniach fakulty (kolégium dekana, Vedecká rada FF, Akademický senát FF a i.), sú komunikované so zainteresovanými stranami a zverejnené na webovom sídle fakulty, vo výročnej správe fakulty

(https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy) a v správe z hodnotenia výučby a pedagógov fakulty (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/hodnotenie-vyucby-a-pedagogov-studentmi). Výsledky spätnej väzby sú dôležitým podkladom pre skvalitňovanie študijného programu.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Katedra slovanských filológií získava spätnú väzbu od svojich absolventov. Informácie o úspešnom uplatnení svojich absolventov zverejňuje na webovej stránke katedry (http://www.ksjl.ff.ukf.sk/index.php/pre-uchadzacov/nasi-absolventi) a na webovej stránke Chcem byť slovenčinár (http://www.chcembytslovencinar.ukf.sk/index.php/nasi-absolventi). Katedra v rámci prípravy budúcich učiteľov spolupracuje so základnými a strednými školami, v prípade potreby poskytuje odporúčania na absolventov, na webovej stránke katedry zverejňuje na požiadanie pracovné ponuky zo škôl.

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu