DOKUMENT
Študijný program
AKRJ22b - Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii)
Štúdium
Stupeň - I. - bakalársky, forma - denná, typ - Učiteľské štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Filozofická fakulta
Sídlo fakulty
Štefánikova 67, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania UKF (Rada kvality UKF)
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) / 23112
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Prvý stupeň (bakalársky) / 645
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
sídlo UKF v Nitre
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, kód 7605
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
učiteľský kombinačný študijný program (na FF v kombinácii s predmetmi učiteľstva anglického jazyka a literatúry, estetickej výchovy, etickej výchovy, histórie, náboženskej výchovy, nemeckého jazyka a literatúry, slovenského jazyka a literatúry, španielskeho jazyka a literatúry, výchovy k občianstvu; na FPV v kombinácii s predmetmi učiteľstva ekonomických predmetov, biológie, chémie, ekológie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky; na PF v kombinácii s predmetmi učiteľstva hudobného umenia, pedagogiky, psychológie, techniky, telesnej výchovy, výtvarného umenia; na FSŠ v kombinácii s predmetom učiteľstvo maďarského jazyka a literatúry)
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
denná
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
ruský jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3 roky;
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov (Bc.): 15; Skutočný počet študentov (Bc.): 1. roč. 23; Priemerný počet uchádzačov ročne (Bc.): 20; Aktuálny počet študentov celkom (Bc.): 34
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Všeobecná charakteristika odborného profilu absolventa

Štruktúra a obsah študijného programu zodpovedá profilu absolventa s následným uplatnením v praxi. V rámci bakalárskeho štúdia ruského jazyka ako cudzieho študent počas trojročného štúdia nadobudne základné jazykové, rečové, komunikačné a sociokultúrne kompetencie. Taktiež je zabezpečený rozvoj základných druhov rečovej činnosti – čítanie s porozumením, počúvanie s porozumením, hovorenie a písanie. V prvom roku štúdia sa pozornosť sústreďuje na rečové cvičenia, počúvanie a písanie v rámci ruského jazyka, a taktiež na audio-orálne cvičenia. Študenti získavajú aj základný prehľad z dejín Ruska.

Druhý rok štúdia je zameraný na nácvik hovorenia a písania v rámci ruského jazyka. Študenti sa taktiež oboznamujú s morfologickou jazykovou rovinou a získavajú prehľad o ruskej umeleckej literatúre.

Tretí rok štúdia je orientovaný na praktické zvládnutie ruského jazyka a ďalšie rozvíjanie jazykovej a rečovej a komunikačnej kompetencie študentov. Študenti taktiež získavajú poznatky zo syntaktickej jazykovej roviny a oboznamujú sa so základmi vyučovania ruského jazyka ako cudzieho v podmienkach slovenskej školy.

Štruktúra programu je tvorená tak, aby bol rešpektovaný profil absolventa a  jeho uplatnenie v praxi. Na základe toho je zabezpečená gradácia v nadobúdaní pedagogicko-psychologických a sociálnych odborných vedomostí a zručností.

V prvom roku štúdia je pozornosť orientovaná na vysvetlenie teoretických východísk edukačnej vedy a na analýzu základnej pedagogickej a psychologickej terminológie. Študenti získavajú prehľad v príslušnej odbornej knižnej a časopiseckej literatúre, či v iných zdrojoch odborných poznatkov a učia sa pracovať s nimi.

Druhý rok štúdia je zameraný na teoretické a metodické aspekty výchovy a vzdelávania a na poznanie širšieho kontextu rozvoja osobnosti. Študenti sa oboznamujú s edukačným prostredím školy a mimo školy, prehlbujú si poznatky o výchove a zoznamujú sa s variabilitou výchovných prístupov k deťom na základe ich individuálnych, či skupinových odlišností.

Tretí rok štúdia má výrazne aplikačný charakter, u študentov sa predpokladá určitá miera schopnosti aplikovať teoretické poznatky do praktickej edukačnej činnosti, vyučované disciplíny približujú školskú aj mimoškolskú edukačnú realitu.

Nevyhnutnou súčasťou prípravy je pedagogická prax orientovaná na pozorovanie a reflexívne hodnotenie procesov výchovy a vzdelávania realizovaná priamo v prostredí základných a stredných škôl a asistenciu učiteľovi príslušného predmetu špecializácie.

Teoretické vedomosti

Absolventi majú teoretické vedomosti z fonetickej, morfologickej a syntaktickej jazykovej roviny ruského jazyka.

Absolventi taktiež ovládajú

→ základnú terminológiu jednotlivých jazykových rovín, a taktiež základy ruskej ortografie;

→ poznajú reálie а históriu Ruska;

→ poznajú predstaviteľov, ich tvorbu a jednotlivé smery v rámci ruskej literatúry;

→ vedia analyzovať text;

→ ovládajú základné metodické východiská vyučovania ruského jazyka ako cudzieho;

→ nadobudnú základy slovotvorby, lexikológie a interkultúrnej komunikácie.

Praktické schopnosti a zručnosti

→ nadobudnuté jazykové a rečové zručnosti sú spôsobilí prakticky aplikovať v rámci ústnej a písomnej komunikácie v ruskom jazyku; 

→ sú schopní aktívne používať získané teoretické poznatky z fonetiky, morfológie, paradigmatiky a syntaxe;

→ vedia samostatne zostaviť prípravu na vyučovaciu hodinu ruského jazyka s reálnou možnosťou uplatnenia v praxi.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti

→ návyky permanentného prehĺbovania vedomostí a rozvoja rečových zručností;

→ aktívne pozorovanie vyučovacieho procesu na hodinách ruského jazyka v rámci hospitačno-asistentskej praxe.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolventi bakalárskeho štúdia v študijnom programe Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) nachádzajú uplatnenie v tých povolaniach a profesiách, ktoré vyžadujú samostatné analytické myslenie, sú spôsobilí vykonávať povolania zodpovedajúce činnosti tímového, prípadne samostatného tvorivého (koncepčného) pracovníka v nasledovných sférach:

→ v školstve ako pedagogický asistent na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania (2. stupeň základnej školy, stredná škola);

→ v štátnej správe v oblasti výchovy a vzdelávania (vychovávateľ).

Absolvent/absolventka bakalárskeho študijného programu je spôsobilý/á vo väzbe na absolvovaný pedagogicko-psychologický a sociálno-vedný základ uplatniť sa v školstve a ďalších výchovno-vzdelávacích inštitúciách napr. v pozícii pedagogického asistenta na nižšom a vyššom stupni sekundárneho vzdelávania v rámci etickej výchovy, alebo v pozícii vychovávateľa.

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Študijný program reflektuje požiadavky potenciálnych zamestnávateľov, inštitúcií a organizácií. Relevantné externé zainteresované strany poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k predkladanému študijnému programu (v prílohe/odkaz).:

Externé zainteresované strany:

Gymnázium, Golianova 68, Nitre;

Piaristická spojená škola sv. Jozefa Kalazanského, Piaristická 6, Nitra;

Spojená škola, Slančíkovej 2, Nitra;

Základná škola, Nábrežie mládeže 5, Nitra.

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi bakalárskeho stupňa ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) sú na základe nadobudnutých odborných znalostí a zručností spôsobilí uchádzať sa o ďalšie štúdium na 2. stupni vysokoškolského štúdia, a to v ŠP učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) odboru 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy alebo v príbuzných odboroch. Uplatňujú sa v školstve (základné, stredné a vysoké školy), v jazykových školách, v metodických centrách a v štátnej správe. Sú schopní vykonávať aj prácu asistenta učiteľa a vychovávateľa. Absolventi sú v kontakte s katedrou/pracoviskom prostredníctvom elektronickej komunikácie, telefonickej komunikácie, sociálnych sietí a i. 

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

K najvýznamnejším absolventom tohto ŠP patria Bc. Patrícia Fančovičová, Bc. Nikola Tamajková, Bc. Simona Cipková, Bc. Viktória Kunová, Bc. Karina Pavlova, Bc. Andrea Podolinská, Bc. Simona Pavlíková ktorí t. č. pokračujú v magisterskom stupni vysokoškolského vzdelávania.

Nižšie uvedení absolventi sa už úspešne uplatnili vo svojom odbore na slovenských stredných školách a jeden pokračuje na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania ako doktorand na našej katedre. Ide o týchto absolventov: Mgr. Andrea Bajzíková, Mgr. Anna Semionova, Mgr. Patrik Lekeš, Mgr. Martina Dvorská, Mgr. Romana Rendeková a Mgr. Juraj Polakovič. Absolvent Mgr. Patrik Lekeš t. č. pokračuje na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania ako doktorand na katedre rusistiky FF UKF v Nitre. Absolventka Mgr. Martina Dvorská sa zamestnala gymnáziu v Trenčíne. Mgr. Andrea Bajzíková sa zamestnala na gymnáziu v Nitre, Mgr. Anna Semionova sa zamestnala na Gymnáziu, Golianova 68 v Nitre. Mgr. Juraj Polakovič sa zamestnal na Gymnáziu sv. Cyrila a Metoda v Nitre, a taktiež vyučuje ruský jazyk aj na Piaristickej spojenej škole sv. Jozefa Kalazanského v Nitre. Absolventka PaedDr. Miroslava Fáberová vyučuje ruský jazyk na Gymnáziu Antona Bernoláka v Námestove.

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Učitelia študijného programu prispôsobujú obsah aj formu ponúkaných predmetov aktuálnym trendom a strategickému smerovaniu relevantných disciplín doma aj v zahraničí. Udržiavajú kontakty prostredníctvom realizácie odbornej práce, exkurzií, vedeckých projektov a podujatí v spolupráci s podobne orientovanými pracoviskami v akademickom prostredí a so zamestnávateľmi. Spätná väzba od zamestnávateľov je získavaná priamym kontaktom resp. prostredníctvom sociálnych sietí.

Vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k predkladanému študijnému programu poskytli:

Gymnázium, Golianova 68, Nitre;

Piaristická spojená škola sv. Jozefa Kalazanského, Piaristická 6, Nitra;

Spojená škola, Slančíkovej 2, Nitra;

Základná škola, Nábrežie mládeže 5, Nitra.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program učiteľstvo ruského jazyka v kombinácii (1. stupeň) bol spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF v Nitre, ktoré sú podrobne konkretizované v dokumentoch:

Vnútorný systém zabezpečovania kvality na UKF v Nitre https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/4997-vnutorny-system-zabezpecovania-kvality

Systém zabezpečovania kvality na Filozofickej fakulte UKV v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf, Štatút Rady pre vnútorné overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/%C5%A0tat%C3%BAt_RKFF.pdf, Smernica č. 27/2021: Posudzovanie študijných programov a posudzovanie spôsobilosti habilitačných konaní a inauguračných konaní na UKF https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/4838-27-2021-smernica-posudzovanie-studijnych-programov-a-posudzovanie-sposobilosti-habilitacnych-konani-a-inauguracnych-konani-na-ukf, Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Statut_RK_UKF_V11_schvaleny_vrukf_18032021.pdf a v Smernici č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf.

Filozofická fakulta UKF v Nitre má vytvorené postupy a nástroje na schvaľovanie, monitorovanie a hodnotenie realizácie študijných programov, ktoré sa týkajú definovania formálnych postupov na schvaľovanie študijných programov iným subjektom ako tými, ktoré ich realizujú; tvorby študijných programov realizovaných na fakulte; sledovania dostupnosti vhodných učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov; formulovania očakávaných a kontroly dosiahnutých výsledkov vzdelávania vo vzťahu k profilu absolventa; monitorovania študijnej úspešnosti a dosiahnutých výsledkov vzdelávania študentov; pravidelného hodnotenia a revidovania študijných programov; zapojenia študentov do aktivít zameraných na hodnotenie študijných programov; a zabezpečenia spätnej väzby od zamestnávateľov, zástupcov trhu práce a ďalších príslušných organizácií ohľadne uplatnenia absolventov.

Tvorba študijných programov, ich obsah a forma štúdia vychádza z opisu študijných odborov a z akreditačných kritérií/štandardov, z odborného a kvalifikačného potenciálu tvorivých pracovníkov, reflektuje záujem zo strany uchádzačov a potreby pracovného trhu. Študijné programy sú pripravované v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF, ktoré určujú zodpovednosť za jednotlivé procesy riadenia kvality (v Smernici č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf). Dostupnosť učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov zabezpečuje fakulta v spolupráci s jej pracoviskami prostredníctvom nákupu odbornej literatúry, edičnej činnosti fakulty, ako aj e-learningových vzdelávacích kurzov. Naplnenie očakávaných výsledkov vzdelávania, ktoré sú formulované v informačných listoch predmetov, sa vyhodnocuje prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi, ďalej v periodických hodnotiacich správach o vzdelávacej činnosti a v štatistikách úspešnosti na štátnych skúškach, ako aj analýzou hodnotení zaznamenaných v AIS. Pravidelné hodnotenie a revidovanie študijných programov je realizované osobou zodpovednou za študijný program (ďalej len „OZŠP“), pracovníkmi katedier, prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi a orgánmi zabezpečovania kvality na úrovni fakulty a univerzity.

Učitelia podieľajúci sa na realizácii študijného programu pravidelne aktualizujú obsah svojich predmetov o poznatky získané v priebehu riešenia vedecko-výskumných projektov. Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti publikujú v indexovaných periodikách, monografických dielach a učebných textoch, ktoré slúžia ako študijná literatúra pre študentov študijného programu. Výsledky svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti tvoriví pracovníci tiež prezentujú a propagujú v rámci vedeckých a odborných podujatí pre odbornú verejnosť a študentov. Spätnú väzbu o úspešnosti uplatnenia absolventov získava fakulta od zamestnávateľov, kontaktom s absolventmi a prieskumami realizovanými a iniciovanými z úrovne vedenia fakulty a jej pracovísk.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný na odkazoch:

file:///C:/Users/User/Downloads/1650722738229.HTML (študijný plán)

file:///C:/Users/User/Downloads/IL_PREDMETOV_1650722774876.PDF (informačné listy predmetov).

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijný plán reflektuje štyri ciele vysokoškolského vzdelávania Rady Európy (2007): pripravuje študentov na aktívne občianstvo a budúcu kariéru, podporuje ich osobný rast, utvára širokú a pokročilú vedomostnú základňu a stimuluje k výskumným a inovačným činnostiam. Je priradený k študijnému odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy, s ktorým vykazuje obsahovú zhodu vo všetkých deklarovaných oblastiach.

Študijný plán študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný na odkazoch:

file:///C:/Users/User/Downloads/1650722738229.HTML (študijný plán)

file:///C:/Users/User/Downloads/IL_PREDMETOV_1650722774876.PDF (informačné listy predmetov).

Obsahovo študijný plán má modulovú štruktúru predmetov viažucich sa na:

               (1) stavbu a štruktúru ruského jazyka:

Základy filológie (PP); Fonetika (PP), Morfológia (PP), Syntax (PP); Syntaktický proseminár (PP); Paradigmatika (PP); Základy slovotvorby (PP); Základy lexikológie (PVP);

               (2) synchrónne vzťahy a historické súvislosti v ruskom areáli:

Dejiny Ruska (PP); Reálie Ruska (PP); 

               (3) rozvíjanie kulturologických znalostí a kompetencií:

Ruská literatúra 19. storočia (PP); Ruská literatúra 20. storočia (PP); Ruská kultúra (PVP); Základy interkultúrnej komunikácie (VP); 

               (4) rozvíjanie znalostí a kompetencií v odborovej didaktike:

Základy didaktiky (PP);

             (5) rozvíjanie komunikačno-pragmatických kompetencií a zručností spojených s ústnym a písomným prejavom v ruskom jazyku:

Konverzačné cvičenia z ruského jazyka 1 – 4 (PP); Praktický ruský jazyk 1 – 2 (VP); Audio-orálne cvičenia (PVP); Základy ruskej ortografie (PVP); Analýza textu (PVP);

               (6) možnosti profesionálnej sebarealizácie a osobnostného rastu:

Študentská odborná a umelecká činnosť 1 – 2 (PVP); Seminár k bakalárskej práci I. – II. (PVP).

 

               Zdôvodnenie štruktúry predmetov:

               (i) Študent získa teoretické znalosti o systémových vlastnostiach ruského jazyka. Pozná jednotlivé jazykové roviny a ovláda bázové ruské a slovenské filologické pojmoslovie.

               (ii) Absolvent je oboznámený s najdôležitejšími kultúrnymi a spoločenskými reáliami a dejinami ruského jazykového a kultúrneho areálu.

               (iii) Študent vie špecifikovať a usúvzťažňovať poznatky z teórie literatúry a z dejín literatúry a z interpretácie literárneho textu. Dokáže aplikovať nadobudnuté znalosti vo formálnej aj neformálnej interkultúrnej komunikácii.

               (iv) Absolvent ovláda základné odborné súvislosti a osobitosti vyučovania ruského jazyka v podmienkach slovenskej školy.

               (v) Študent ovláda ruský jazyk na úrovni B2. Vie ho uplatniť na aplikačno-komunikačnej úrovni v ústnom aj písomnom dorozumievaní. Dokáže profesionálne prezentovať vlastné stanoviská. Je vybavený systémovo spätými teoretickými a metodologickými poznatkami z oblasti všeobecnej a odborovej didaktiky.

               (vi) Študent vie kooperovať pri riešení praktických zadaní a prezentovať výsledky individuálnej aj skupinovej práce. Dokáže udržiavať kontakt s aktuálnym vývojom v študovanej disciplíne a účinne pokračovať vo vlastnom profesionálnom rozvoji. Študent vie uplatniť nadobudnuté teoretické a praktické znalosti pri spracovávaní svojej záverečnej práce.

 

               Súčasťou prípravy na povolanie učiteľa je pedagogická prax, ktorá je koncepčne aj kreditovo zahrnutá do spoločného základu učiteľstva. Tie výkony študenta, ktoré sa viažu na tréning učiteľských zručností vo väzbe na predmet štúdia, sa formálne vykazujú v študijnom pláne relevantného aprobačného predmetu v kombinácii a realizujú sa pod odborným dozorom metodika pracoviska zabezpečujúceho daný predmet v kombinácii.

               Blok povinných predmetov Pedagogická prax: Pedagogická prax I. hospitačno-asistentská       1K 20C A

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Celkový počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia učiteľstva v aprobácii v bakalárskom stupni štúdia so štandardnou dĺžkou je najmenej 180 kreditov. Kredity študent získava v súlade s predpísanou skladbou študijného plánu študijného programu. Za podprogram Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) je povinný získať 60 K. Ďalších 60 K tvorí druhý predmet v kombinácii, ostatných 60 K musí študent získať za učiteľský základ. V učiteľskom základe sa do počtu 60 K rátajú aj kredity z praxe (hospitačno-asistentskej) vykazovanej v ŠP aprobačných predmetov (2K spolu za obe aprobácie) a zarátavajú sa doň aj kredity zo Seminárov k bakalárskej práci (4 K) a kredity zo štátnicového predmetu Bakalárska práca aj jej obhajoba (10 K), pretože sa volia len na jednom z predmetov v kombinácii. Podmienkou ukončenia štúdia je úspešné vykonanie štátnej skúšky z predmetov štátnej skúšky podľa študijného plánu, v prípade tohto stupňa štúdia obhajoby bakalárskej práce. Podmienky štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie, predĺženie a prerušenie štúdia upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-     počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, 53 kreditov

-      počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, 4 kredity

-      počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, 2 kredity

-      počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, spoločný základ: 60 kreditov (vrátane kreditov za prax, semináre k Bc. práci a záverečnú prácu); za príslušnú aprobáciu: 60 kreditov

-      počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia, 10 kreditov

-      počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia, 1 kredit

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Študijný program má jasné a transparentne zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v informačných listoch jednotlivých predmetov. Informačné listy predmetov sú prístupné cez AIS pre všetkých študentov. Spätnú väzbu získavajú študenti aj priebežným hodnotením. Výsledky priebežného a záverečného hodnotenia predmetov sú zaznamenávané v AIS a archivované v súlade s platnou legislatívou. Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre v čl. 5 Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta definuje všetky politiky štruktúry a procesy uplatňované pri overovaní výstupov vzdelávania, hodnotenia študentov a upravuje aj možnosti opravných postupov.

Rámcové pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania, hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči hodnoteniu upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia v prípade zmeny študijného programu, zápisu študenta inej vysokej školy a absolvovania mobility upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf) a Postup pri podávaní žiadosti o uznaní skúšok https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/denne_studium/formulare/postup_uznavanie_skusok.pdf.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Prístup na zoznam v AIS je dostupný na ceste Evidencia štúdia – Záverečné práce – VSES057 Evidencia záverečných prác (link https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.es.VSES057App&kodAplikacie=VSES057&uiLang=SK&viewer=web) a následne po zadaní špecifikácií (akademický rok zadania práce, pracovisko, typ práce).

 

Témy záverečných prác (Bc.) ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) akad. rok 2020/2021:

Lev Nikolajevič Tolstoj ako pedagóg v Jasnej Poľane

Zolotoje koľco v učebniciach ruského jazyka v Srbsku a na Slovensku

Téma "Zdravie a zdravý životný štýl" na hodinách ruského jazyka ako cudzieho

Цифровые ресурсы в современном образовании

 

Témy záverečných prác (Bc.) ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) akad. rok 2021/2022

Práca s literárnym textom na hodinách ruského jazyka. Lev Tolstoj – Azbuka

Práca s literárnym textom na hodinách ruského jazyka (A.S. Puškin – Eugen Onegin)

Výklad bezekvivalentnej lexiky na hodinách ruského jazyka na Slovensku

Využitie metódy jazykovo a obsahovo integrovaného vyučovania (CLIL) v praxi výučby ruského jazyka na Slovensku

Функционирование англицизмов в языке социальных сетей

Práca s textom z oblasti kultúry na hodinách ruského jazyka

Práca s lingvokulturologickým materiálom na hodinách ruského jazyka

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-      pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení prác upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach (https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/3794-13-2020-smernica-o-zaverecnych-rigoroznych-a-habilitacnych-pracach?highlight=WyJzbWVybmljYSIsIm8iLCJvJ2JyaWVuIiwielx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJwclx1MDBlMWNhY2giLCJzbWVybmljYSBvIiwic21lcm5pY2EgbyB6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCIsIm8gelx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJ6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCBwclx1MDBlMWNhY2giXQ==)


-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov:

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje Študijný poriadok UKF:  https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd:  https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov:

Požiadavka zachovávania vedeckej integrity a dodržiavania akademickej etiky ako aj vyvodzovania dôsledkov je podľa článku 3, bod 2.6 e Vnútorného systému kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre zabezpečená Štatútom UKF v Nitre (https://www.ukf.sk/ochrana-osobnych-udajov/14-univerzita/2194-statut-ukf), Študijným poriadkom https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf, Etickým kódexom UKF (https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex) a Disciplinárnym poriadkom pre študentov FF UKF v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-disciplinarny-poriadok-ff.pdf.

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami:

V oblasti poskytovania služieb študentom so špecifickými potrebami sa fakulta riadi Vnútorným predpisom k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami (VP 28/2015) a spolupracuje s univerzitným Centrom podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami (https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami?highlight=WyJzbyIsInNwZWNpZmlja3ltaSIsInBvdHJlYmFtaSIsInNvIFx1MDE2MXBlY2lmaWNrXHUwMGZkbWkiLCJzbyBcdTAxNjFwZWNpZmlja1x1MDBmZG1pIHBvdHJlYmFtaSIsInNwZWNpZmlja3ltaSBwb3RyZWJhbWkiXQ==).

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Univerzita sa uisťuje o napĺňaní zásad v pedagogickej činnosti (vymedzuje ich Etický kódex v čl. 2 https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex), ktoré zabezpečujú spravodlivé aplikovanie kritérií hodnotenia pre všetkých študentov (konkretizuje ich vždy informačný list predmetu) – podľa Smernice 8/2018 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity sa formou dotazníkového prieskumu študenti vyjadrujú aj k procesom hodnotenia. Súčasťou formulára je aj možnosť vyjadrenia adresnej nespokojnosti s predmetom či vyučujúcim.

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta sa riadia Zákonom o sťažnostiach č. 9/2010 Z.z a jeho novelou č. 94/2017 Z.z.: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/9/ a odporúčaným postupom uvedeným na webovej stránke fakulty v časti Štúdium (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/interne-formy-studia.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2007 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF

(https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/100-vnutorne-predpisy-2017/3072-vnutorne-predpisy-2017) a preskúmavanie podnetov

a odvolaní študenta a uchádzačov prešetruje na úrovni rektorátu referát kontroly.

Odvolania voči školnému upravuje vnútorný predpis univerzity (32/2019): https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky?highlight=WyJcdTAxNjFrb2xuXHUwMGU5Il0=.

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z. dostupné v AIS časti Študijné programy, vo Výstupných zostavách zo študijných programov (VSST178) na odkaze

file:///C:/Users/User/Downloads/IL_PREDMETOV_1650722774876.PDF

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka:

https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka.

Aktuálny rozvrh študijného programu je zverejnený v AIS prostredníctvom cesty Rozvrh – Výstupné zostavy z rozvrhu – VSRH009 Rozvrh

hodín pre... (link https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.rh.VSRH009App&kodAplikacie=VSRH009&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na ak. rok, semester, študijný program (príp. iné).

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. PhDr. Jana Sokolová, CSc., profesor, kontakt: jsokolova@ukf.sk


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

-      Prof. PhDr. Jana Sokolová, CSc.,

-      profilové predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Základy filológie, Morfológia

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10320

-      Kontakt: jsokolova@ukf.sk

-      Prof. PaedDr. Elena Zelenická, CSc.,

-      profilové predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Reálie Ruska

-      CRZVŠ:https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10321

-      Kontakt: ezelenicka@ukf.sk

-      Prof. Natália Muránska, PhD.,

-   profilové predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Dejiny Ruska, Ruská literatúra 19. stor., Ruská literatúra 20. stor.

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10319

-      Kontakt: nmuranska@ukf.sk

-      Doc. Alena Kalechyts, CSc.,

-      profilové predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Fonetika

-      CRZVŠ:https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10875

-      Kontakt: akalechyts@ukf.sk

Doc. PaedDr. Ján Gallo, PhD.,

profilové predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Syntax

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10772

Kontakt: jgallo@ukf.sk

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú v AIS prístupné pre prihláseného používateľa s pridelenou kompetenciou v časti Ľudské zdroje - LZ020 Prehľad zamestnancov a pracovných pomerov na strediskách (https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na pracovisko a osobu.

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Prof. PhDr. Jana Sokolová, CSc., predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Základy filológie, Morfológia, Paradigmatika, Základy slovovorby

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10320

Kontakt: jsokolova@ukf.sk

Prof. PaedDr. Elena Zelenická, CSc., predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Reálie Ruska, Ruská kultúra

CRZVŠ:https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10321

Kontakt: ezelenicka@ukf.sk

Prof. Natália Muránska, PhD., predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Dejiny Ruska, Ruská literatúra 19. stor., Ruská literatúra 20. stor., Dejiny Ruska, Proseminár z literatúry

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10319

Kontakt: nmuranska@ukf.sk

Doc. Alena Kalechyts, CSc., predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Fonetika, Základy lexikológie

CRZVŠ:https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10875

Kontakt: akalechyts@ukf.sk

Doc. PaedDr. Ján Gallo, PhD., predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Syntax

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10772

Kontakt: jgallo@ukf.sk

Mgr. Vlastimil Pulčár, PhD., predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Dejiny Ruska, konverzačné cvičenia z ruského jazyka 1 – 4, Praktický ruský jazyk 1 – 2.

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10699

Kontakt: vpulcar@ukf.sk

Mgr. Miriama Bilčíková, PhD., predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Základy filológie, Fonetika Audio-orálne cvičenia, Základy ruskej ortografie

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29829

Kontakt: mbilcikova@ukf.sk

Mgr. Ekaterina Matiushenko, PhD., predmety ŠP Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (1. stupeň): Reálie Ruska, Konverzačné cvičenia z ruského jazyka 1 – 4, Praktický ruský jazyk 1 – 2.

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30647

Kontakt: ematiushenko@ukf.sk

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Prof. Natália Muránska, PhD. (nmuranska@ukf.sk):) Lev Nikolajevič Tolstoj ako pedagóg v Jasnej Poľane (2020/2021), Práca s literárnym textom na hodinách ruského jazyka. Lev Tolstoj – Azbuka (2021/2022); Práca s literárnym textom na hodinách ruského jazyka (A.S. Puškin – Eugen Onegin), (2021/2022)

Doc. Alena Kalechyts, CSc. (akalechyts@ukf.sk): Výklad bezekvivalentnej lexiky na hodinách ruského jazyka na Slovensku (2021/2022)

Doc. PaedDr. Ján Gallo, PhD. (jgallo@ukf.sk): Využitie metódy jazykovo a obsahovo integrovaného vyučovania (CLIL) v praxi výučby ruského jazyka na Slovensku (2021/2022)

Mgr. Vlastimil Pulčár, PhD. (vpulcar@ukf.sk): Zolotoje koľco v učebniciach ruského jazyka v Srbsku a na Slovensku (2020/2021); Práca s textom z oblasti kultúry na hodinách ruského jazyka (2021/2022)

Mgr. Ekaterina Matiushenko, PhD. (ematiushenko@ukf.sk): Функционирование англицизмов в языке социальных сетей (2021/2022)

Mgr. Miriama Bilčíková, PhD. (mbilcikova@ukf.sk): Téma "Zdravie a zdravý životný štýl" na hodinách ruského jazyka ako cudzieho (2020/2021); Práca s lingvokulturologickým materiálom na hodinách ruského jazyka (2021/2022)

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH sú v AIS prístupné pre prihláseného používateľa s pridelenou kompetenciou v časti Ľudské zdroje - LZ020 Prehľad zamestnancov a pracovných pomerov na strediskách (https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na pracovisko a osobu.

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Erika Kubasáková, Učiteľstvo biológie a ruského jazyka a literatúry, 2. ročník, Bc., erika.kubasakova@student.ukf.sk

Karolína Chalková, Učiteľstvo psychológie a ruského jazyka a literatúry, 2. ročník, Bc., karolina.chalkova@student.ukf.sk

Tatiana Cabuková, Učiteľstvo výtvarného umenia a ruského jazyka a literatúry, 2. ročník, Bc., tatiana.cabukova@student.ukf.sk


h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

- tútor ŠP: Mgr. Miriama Bilčíková, PhD.; mbilcikova@ukf.sk

- prodekanka pre vzdelávanie FF UKF: doc. PhDr. Michaela Malíčková, PhD, mmalickova@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/struktura-fakulty/vedenie-fakulty

- prodekan pre vedu, výskum a postgraduálne formy štúdia FF UKF: doc. PhDr. Martin Hetényi, PhD., mhetenyi@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/struktura-fakulty/vedenie-fakulty


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

-  ubytovací referát – ubytovacie centrum ŠD: RNDr. Katarína Baťová, PhD, kbatova@ukf.sk; Mgr. Simona Gutová, sgutova@ukf.sk, https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

-  priradená študijná referentka: Helena Pagáčová, hpagacova@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/studium-na-fakulte/studijne-oddelenie

-  administratívna pracovníčka katedry: Jaroslava Kóňová, jkonova@ukf.sk, http://www.krus.ff.ukf.sk/index.php/pracovnici

ubytovací referát – ubytovacie centrum ŠD: RNDr. Katarína Baťová, PhD, kbatova@ukf.sk; Mgr. Simona Gutová, sgutova@ukf.sk, https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Študijný program Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) je realizovaný v prednáškových a/alebo seminárnych miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove na Štefánikovej ul. č. 67 v Nitre a na triede A. Hlinku č. 1 v Nitre. Prednášky sa uskutočňujú v prednáškovej miestnostiach v budove na tr. A. Hlinku č. 1 v Nitre – miestnosť TAH-P9, kapacita 60 miest, pevné lavice a sklápacie sedáky, výmera 104,10 m2, miestnosť je vybavená počítačom, dataprojektorom, interaktívnou tabuľou, kamerou a ozvučením. Semináre sa uskutočňujú v seminárnych miestnostiach v budove na ul. Štefánikovej 67 (miestnosť ST-126, kapacita 30 miest, pevné lavice a stoličky, výmera 40,69 m2; miestnosť ST-125, kapacita 15 miest, pevné lavice a stoličky, 21,07 m2;). Obe miestnosti sú vybavené dataprojektormi, ktoré sú prepojené s počítačmi, kamerou a ozvučením. Katedra rusistiky realizuje výučbu v dvoch tlmočníckych laboratóriách v budove na ul. Štefánikovej 67 (miestnosť ST-037, kapacita 12 miest, 4 tlmočnícke kabíny, sklápacie sedáky, výmera 33,97 m2; miestnosť ST-048, kapacita 16 miest, 6 tlmočníckych kabín, sklápacie sedáky, výmera 69,82 m2). Obe miestnosti sú vybavené dataprojektormi, ktoré sú prepojené s počítačmi, kamerou a ozvučením. Taktiež je využívaná počítačová učebňa v budove na ul. Štefánikovej 67 (miestnosť ST-213, kapacita 24 miest, pevné lavice a stoličky, výmera 61,84 m2). Táto miestnosť je vybavená 30 počítačmi, dataprojektorom, kamerou a ozvučením. Vzdialenosť sídla katedry k budove FF UKF UKF na tr. A. Hlinku je 550 m.

       Seminárne miestnosti sú ozvučené a okrem pracovnej stanice s pripojením na internet, dataprojektoru a bielej tabule sú vybavené špecializovanými didaktickými. Aktualizácia a dopĺňanie materiálneho a technického vybavenia sa realizuje priebežne, predovšetkým z prostriedkov štrukturálnych fondov a výskumných projektov, čím sa snažíme zabezpečiť ich kontinuálnu aktuálnosť, bezchybný chod/výkon a adekvátny pomer pri danom počte študentov.

Katedra rusistiky sídli v budove FF UKF v Nitre na Štefánikovej ulici č. 67 na druhom podlaží. Sekretariát katedry a jej pracovníci majú k dispozícii 4 kancelárske miestnosti + sekretariát, ďalej 8 stolných PC, 16 notebookov, 7 externých hardiskov, 1 dataprojektor, 1 multifunkčné zariadenia (tlačiareň, kopírka, skener), 6 tlačiarní, 5 skenerov, 1 skartovačku, 1 laminátor a 5 kopírovacích strojov. Všetky miestnosti majú telefónnu prípojku a všetky počítače na katedre sú napojené na internetovú sieť, čo umožňuje vzájomnú komunikáciu i komunikáciu so študentami a verejnosťou na úrovni zodpovedajúcej bežnému štandardu. Komunikácia so študentmi a verejnosťou sa uskutočňuje aj prostredníctvom katedrovej internetovej stránky http://www.krus.ff.ukf.sk/ a cez sociálnu sieť Facebook: https://www.facebook.com/Katedra-rusistiky-FF-UKF-v-Nitre-612807002497630.

Študentom študijného programu je k dispozícii Univerzitná knižnica (UK) UKF, so sídlom na Dražovskej ceste 4, Nitra. Otváracie hodiny: pondelok - piatok 9.00 - 20.00, sobota 8.00 - 13.00. UK sa svojím poslaním zameriava na zabezpečovanie slobodného prístupu k informáciám šíreným na všetkých druhoch nosičov prostredníctvom knižnično-informačných služieb, uspokojovanie kultúrnych, informačných, vedeckovýskumných a vzdelávacích potrieb používateľov, podporovanie celoživotného vzdelávania a duchovný rozvoj ľudí. Knižnica poskytuje knižničné služby (medziknižničné, konzultačné, referenčné, bibliografické a rešeršné služby) pedagogickým, vedeckým pracovníkom a študentom, ako aj širokej verejnosti. Okrem toho uchováva a bibliograficky registruje kvalifikačné práce študentov, vedecko-pedagogických pracovníkov UKF a publikačnú a umeleckú činnosť pedagogických, vedeckých pracovníkov a doktorandov UKF. Knižničný fond UKF aktuálne eviduje cca 230 tis. kn. j. z čoho fond samotnej UK predstavuje cca 168 960 kn. j. a ostatná časť knižničného fondu je umiestnená v čiastkových knižniciach na jednotlivých pracoviskách univerzity. Knižničný fond je prístupný vo voľnom výbere. UK má prístup do licencovaných informačných zdrojov v rámci národného projektu NISPEZ ( Gale Virtual Reference Library, Knovel Library, ProQuest Central, Science Direct, Scopus, Springer Link, Web of Knowledge, Wiley Online Library a EBSCO Publishing). Súčasťou UK sú aj tri študovne: na Dražovskej ceste 4, Hodžovej ul. 1 a Kraskovej ul. 1. V študovniach je zastúpená povinná literatúra, ktorá je prístupná vo voľnom výbere. O službách a činnosti knižnice sú používatelia informovaní na webovej stránke knižnice www.uk.ukf.sk. Knižnica má fond spracovaný v knižnično-informačnom systéme DAWINCI a knižničný fond je prístupný cez on line katalóg. Knižnica umožňuje prístup na internet a vo svojej predajni zabezpečuje predaj skrípt a publikácií vydaných UKF v Nitre. Priestory UK sú pokryté bezdrôtovým pripojením na internet.

       Katedra rusistiky má k dispozícií študovňu na Hodžovej ul. 1., ktorá je súčasťou Univerzitnej knižnice UKF a čiastkovú katedrovú knižnicu. Univerzitná knižnica zabezpečuje bibliografickú registráciu publikačnej činnosti pedagogických a vedeckých pracovníkov, ako aj doktorandov univerzity. Knižnično-informačné služby sú poskytované pedagogickým a vedeckým pracovníkom, doktorandom, študentom všetkých foriem štúdia a ostatnej odbornej verejnosti. Univerzitná knižnica poskytuje absenčné a prezenčné výpožičné služby, medziknižničné výpožičné služby, medzinárodné medziknižničné výpožičné služby, konzultačné a referenčné služby, bibliografické a rešeršné služby, vzdelávanie pre študentov, doktorandov a zamestnancov univerzity. Okrem toho univerzitná knižnica uchováva a bibliograficky registruje kvalifikačné práce študentov, vedecko-pedagogických pracovníkov UKF a publikačnú a umeleckú činnosť pedagogických, vedeckých pracovníkov a doktorandov UKF. Univerzitná knižnica zabezpečuje aj predaj skrípt a publikácií vydaných UKF v Nitre. V ponuke sa nachádzajú skriptá a publikácie vydané od roku 2004, ktoré je možné si objednať na dobierku. Predaj sa zabezpečuje prostredníctvom kamennej predajne a cez Internet formou e-shopu.

       V čiastkovej katedrovej knižnici je pre pracovníkov katedry, ako aj študentov a interných doktorandov k dispozícii 493 printových knižničných jednotiek (odborná a čiastočne aj umelecká literatúra v ruštine a slovenčine + slovníky cudzích slov, prekladové, výkladové, etymologické, frazeologické, synonymické, technické, príručné a i.), ktoré sa pravidelne dopĺňajú na návrh pracovníkov katedry. Finančné prostriedky na nákup nových knižných titulov sú získavané z rozpočtu fakulty a z grantových projektov KEGA a VEGA.

        Katedra rusistiky vydáva od roku 2012 vlastný medzinárodný vedecký časopis SLAVICA NITRIENSIA, kde sa odborná i študentská verejnosť môže zoznámiť nielen s aktuálnymi prácami pracovníkov katedry, ale aj z iných domácich a zahraničných pracovísk.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

UKF využíva viaceré overené, zmodernizované existujúce a nové informačné systémy poskytujúce informácie na podporu riadenia v nasledujúcich oblastiach:

Kompletná vzdelávacia agenda na UKF je zabezpečovaná prostredníctvom Akademického informačného systému (AIS). Systém spracúva údaje o vzdelávaní konkrétneho študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, cez evidenciu výsledkov štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

DOC (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

Knižničný informačný systém (KIS) zabezpečuje činnosti univerzitnej knižnice. Evidencia publikačnej činnosti je prevádzkovaná v rámci knižničného informačného systému, pričom umožňuje prístup k personálnej publikačnej činnosti každému zamestnancovi ako na úrovni vkladania, tak i na úrovni získavania publikačných a citačných výstupov. Získané údaje slúžia ako zdroj pre hodnotenie zamestnancov a pracovísk v oblasti publikačného výkonu a súčasne predstavujú zdroj pre Centrálny register publikačnej činnosti. Podpora štúdia je zabezpečovaná prostredníctvom študijných materiálov, ktoré sú študentom poskytované viacerými kanálmi. Primárny zdroj predstavuje novovybudovaná Univerzitná knižnica v Areáli UKF Zobor so svojimi študovňami na Hodžovej a Kraskovej ul.

Sekundárnym zdrojom študijných materiálov sú e-learningové portály. V septembri 2007 bol ako celouniverzitný e-learningový portál implementovaný LMS Moodle v štruktúre zodpovedajúcej štruktúre univerzity (fakulty členené na katedry). Portál edu.ukf.sk je určený na podporu výučby akreditovaných predmetov. Počet používateľov systému EDU prekračuje ročne 13 500 používateľov (z toho asi tretina aktívnych), čo možno považovať za plynulé presadzovanie sa e-learningu v prostredí univerzity. Pod tento fakt sa podpísala aj úspešná realizácia projektov štrukturálnych fondov zahrňujúcich budovanie e-learningových kurzov.

V rámci projektu NISPEZ UK UKF prostredníctvom CVTI SR zabezpečila prístup do nasledovných elektronických informačných databáz: SCOPUS, SpringerLink, Wiley Online Library, ProQuest Central, ScienceDirect, Knovel Library, Web of Knowledge - Current Contents Connect (CCC), Web of Knowledge - Essential Science Indicators (ESI), Web of Knowledge - Journal Citation Reports (JCR), Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge - Web of Science (WOS), Web of Knowledge - Korean Journal Database, Web of Knowledge – Russian Science Citation Index, Web of Knowledge - SciELO Citation Index.

Vďaka spolupráci so Slovenskou národnou knižnicou v Martine mala UK UKF prístup k databázam americkej spoločnosti EBSCO Publishing: Academic Search Complete, Agricola, AHFS Consumer Medication Information, Business Source Premier, ERIC, GreenFile, Health Source – ConsumerEdition, Health Source: Nursing/Academic Edition, Humanities International Complete, Library, Information Science & Technology Abstracts, MasterFILE Premier, MEDLINE with Full Text, Newspaper Source, Regional Business News, Teacher Reference Center.

Na UKF existuje rozsiahla sieť špecializovaných učební vybavených IKT. Študentom sú navyše voľne prístupné počítačové boxy na chodbách, prakticky vo všetkých objektoch univerzity. UKF momentálne disponuje 790 PC určenými pre študentov. Ich vybudovanie a renovácia existujúcich boli realizované vo veľkej miere v rokoch 2010-2012 (avšak viackrát prešli kompletnou obnovou) v rámci projektov štrukturálnych fondov (Modernizáciou infraštruktúry k zlepšeniu kvality vzdelávania a Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí). V rámci týchto projektov bolo vybavených i viac ako 100 učební dataprojektormi a na ne napojenými pracovnými stanicami. Vznikli a boli vybavené odborné učebne (špeciálna jazyková učebňa vybavená softvérom pre prekladateľov; 2 učebne vybavené kompletným tlmočníckym zariadením; špecializovaná audiovizuálna; výskumné, záznamové a komunikačné centrum a univerzitný tvorivý ateliér).

Významným krokom v oblasti e-vzdelávania je integrácia systému pre záznam a vysielanie prednášok, ktorý je nasadený do 5 prednáškových miestností v rámci jednotlivých fakúlt. Jedna takto zariadená prednášková miestnosť sa nachádza aj v priestoroch FF UKF v Nitre. Táto technológia okrem zvýšenia prístupnosti obsahu zabezpečí priestor i pre propagáciu a komunikáciu so širokou verejnosťou.

Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť šírky 10 Gb/s, vybudovaná v rámci projektov štrukturálnych fondov (Modernizáciou infraštruktúry k zlepšeniu kvality vzdelávania a Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí). Vďaka prostriedkom zo štrukturálnych fondov bolo rozšírené i pokrytie bezdrôtovým signálom, ktoré je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity. UKF v súčasnosti disponuje 113-mi prístupovými bodmi pre bezdrôtové pripojenie.

Chod počítačovej siete a prevádzku informačných systémov zabezpečuje niekoľko desiatok serverov postupne rozšírených vďaka prostriedkom zo štrukturálnych fondov. V súčasnosti bežia informačné systémy vo väčšine prípadov na virtuálnych systémoch, čím sa šetria náklady na energiu a zvyšuje bezpečnosť systémov voči prienikom.

V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia bol pre študentov zriadený e-mailový systém vo vlastnej réžii univerzity, prostredníctvom ktorého každý študent pri nástupe na štúdium získava vlastné e-mailové konto určené na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie prostredníctvom webov pracovísk a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia bola implementovaná v rámci projektu Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí a jej cieľom je poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity.

Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity bolo zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami v rámci pobytov na iných univerzitách.

V rámci zavádzania kvality vzdelávania a výskumu bola v ostatných rokoch budovaná nadstavba informačných systémov, ktorej cieľom je mapovať aktivitu, produktivitu a výsledky činnosti tvorivých pracovníkov univerzity. Vybudovanie tejto manažérskej nadstavby malo za následok užšiu spoluprácu jednotlivých systémov a vybudovanie integrujúceho portálu zjednodušujúceho prístup k jednotlivým univerzitným informačným systémom.

Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka. Počas minulých rokov prešla viacerými zmenami. V prvej fáze došlo k zmene a sprehľadneniu dizajnu, počas druhej bol nasadený nástroj na správu obsahu umožňujúci jednoduchú a používateľsky nenáročnú údržbu a aktualizáciu obsahu. Následne sa systém na správu stránok implementoval i na fakultách a ďalších súčastiach univerzity. Sekundárnym informačným zdrojom určeným najmä študentom je prezentácia aktivít univerzity a fakulty na viacerých sociálnych sieťach, čím sa prístup informácii dostáva k cieľovej skupine zrýchlil a zefektívnil.

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Učitelia študijného programu v prípade potreby využívajú videokonferenčné systémy (predovšetkým https://meet.ukf.sk/), ako aj E-learningový portál UKF Moodle a ďalšie aplikácie (napr. MS Teams a i.) Fakulta poskytuje všetkým učiteľom špeciálne školenia s prácou s dištančnými kurzami.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Katedra rusistiky všestranne podporuje medzinárodné mobility a aktivity študentov i pedagógov v súlade so Stratégiou internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019 – 2025.

Katedra rusistiky rozvíja spoluprácu s domácimi a zahraničnými akademickými pracoviskami a inštitúciami. Z domácich inštitúcií ide o spoluprácu so SAV, predovšetkým so Slavistickým ústavom Jána Stanislava, ale spolupráca v rámci prednáškových pobytov, expertíznej a posudzovateľskej činnosti sa realizuje so všetkými a to predovšetkým rusistickými univerzitnými pracoviskami na Slovensku (Bratislava, Trnava, Banská Bystrica, Ružomberok, Prešov). Zo zahraničných inštitúcií sa takáto spolupráca uskutočňuje v prvom rade na základe bilaterálnych dohôd medzi SR a Ruskou federáciou, Ukrajinou a Bieloruskom v oblasti vzdelávania. Konkrétne (reálne fungujúce) sú to nasledovné rusistické a lingvistické pracoviská: Ruská federácia – Štátny inštitút ruského jazyka A. S. Puškina v Moskve, Kubánska štátna univerzita v Krasnodare, Kemerovská štátna univerzita, Novokuznecký inštitút Kemerovskej univerzity; Bielorusko – Bieloruská štátna pedagogická univerzita Maxima Tanka v Minsku, Vitebská štátna univerzita P. M. Mašerova vo Vitebsku; Česká republika – Ústav Slavistiky FF MU v Brne, Univerzita v Hradci Králové; Poľsko – Univerzita Adama Mickiewicza v Poznani. Na základe bilaterálnych dohôd cez agentúru Saia, n.o. študenti pravidelne absolvujú dvojmesačný (resp. päťmesačný) jazykový kurz na Inštitúte A.S. Puškina v Moskve. V rámci programu Erasmus+K107 v roku 2019 doktorandi a zamestnanci absolvovali výmenné študijné a prednáškové pobyty v Minsku a Vitebsku. Momentálne sú pobyty limitované epidemiologickou situáciou vo svete, niektoré však prebiehajú dištančnou formou (napr. jazykové kurzy na Inštitúte A.S. Puškina v Moskve). Podstatou národných a medzinárodných kontaktov sú výmenné vedecké, študijné a prednáškové pobyty, podpora publikačnej činnosti, expertízna a posudzovateľská činnosť.

Katedra rusistiky úzko spolupracuje s veľvyslanectvom Ruskej federácie na Slovensku a Ruským centrom vedy a kultúry v Bratislave, najmä pri organizovaní prednášok renomovaných expertov z rôznych oblastí – spisovateľov, vedcov, akademických pracovníkov i kultúrnych dejateľov. Tieto aktivity (konkrétne v priemere 2-3 prednášky za semester) majú popularizačný i vedecký charakter, napomáhajú udržiavať a aktivizovať rusko-slovenské kultúrne a spoločenské vzťahy, aktívne a reálne napomáhajú k rozvoju medzinárodnej spolupráce.

Pedagógovia katedry rusistiky sa prezentujú v medzinárodnom meradle aj ako členovia redakčných rád zahraničných časopisov: Linguistica Brunensia, Brno; OPERA SLAVICA. Slavistické rozhledy, Brno; Rossica Olomucensia, Olomouc; Philologia Rossica, Hradec Králové, Naučnyj rezuľtat – serija: Voprosy teoretičeskoj i prikladnoj lingvistiki, Belgorod; Filologičeskij klass – Jekaterinburg, Kultury Wschodniosłowiańske – Oblicza i Dialog, Poznan; Acta Neophilologica, Olsztyn; Vestnik RUDN, Moskva.


Študenti katedry rusistiky majú možnosť absolvovať pedagogickú prax na týchto cvičných školách: Gymnázium, Golianova 68, Nitra; Gymnázium, Párovská 1, Nitra; Piaristické gymnázium sv. J. Kalazanského, Piaristická 6, Nitra; ZŠ Beethovenova 1, Nitra; ZŠ Fatranská 14, Nitra; ZŠ kráľa Svätopluka, Dražovská 6, Nitra; ZŠ Tulipánová 1, Nitra.

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie študentov UKF je súčasťou Dlhodobého zámeru UKF na roky 2019 – 2025 a Dlhodobého zámeru FF UKF na roky 2019 – 2022. Popri vysokoškolskom vzdelávaní a výskume je angažovanie sa a poskytovanie špecifického know-how vysokých škôl na podporu rozvoja spoločnosti a osobitne regiónu, v ktorom vysoká škola pôsobí, jej tretím hlavným pilierom poslania. Na tento účel univerzita využíva aj spätnú väzbu od svojich absolventov a ďalších účastníkov spoločenského a kultúrneho života regiónu.

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity. Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova. Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod. Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera. Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. Gestorom speváckeho zboru je v súčasnosti Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF.

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

Zoznam podujatí pre študentov je dostupný na https://www.ukf.sk/sc/kulturne-sportove-a-spolocenske-podujatia-2

Na pôde UKF pôsobí aj Univerzitné pastoračné centrum (UPC), ktoré pravidelne organizuje  formačné, bohoslužobné, kultúrne a voľnočasové aktivity: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum

UKF má vlastnú grantovú schému podpory kultúrnych a športových podujatí študentov.

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Možnosti a podmienky účasti študentov na mobilitách a stážach upravuje Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod.

Pokyny na prihlasovanie sú zverejňované na webovom sídle univerzity: www.ukf.sk Pravidlá uznávania tohto vzdelávania upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf.

Kontaktnou osobou pre študentov študijných programov realizovaných na FF je prodekan pre zahraničné vzťahy a rozvoj prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.: bgaraj@ukf.sk.

Katedra rusistiky všestranne podporuje domáce a medzinárodné mobility a rôzne aktivity študentov v súlade so Stratégiou internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019 – 2025. V rámci programu Erasmus+ katedra rusistiky spolupracuje s pracoviskami na univerzitách v Moskve (Štátny inštitút ruského jazyka A. S. Puškina v Moskve; RF), Minsku (Bieloruská štátna pedagogická univerzita Maxima Tanka; Bielorusko), Vitebsku (Vitebská štátna univerzita P. M. Masherova; Bielorusko), Poznani (Univerzita Adama Mickiewicza; Poľsko) a v Lodži (Univerzita v Lodži, Poľsko).

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Kritériá a požiadavky na uchádzačov (v zmysle § 57 ods. 5 zákona č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov) sú vždy transparentne zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie.

Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium je ukončené stredoškolské vzdelanie.

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Postupy prijímania na štúdium sa riadia zásadami prijímacieho konania na FF a sú zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/zasady-prijimacieho-konania. Uchádzač reaguje na zverejnenú ponuku štúdia https://www.ff.ukf.sk/ponuka-studia/, ktorú fakulta každoročne aktualizuje na webovom sídle fakulty a univerzity a na Portáli VŠ po prerokovaní na kolégiu dekanky FF. Doplňujúce organizačné inštrukcie k podávaniu elektronických alebo papierových prihlášok nájde uchádzač na stránke fakulty https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/prihlaska-na-studium. Akékoľvek otázky v súvislosti s prijímacím konaním zodpovedia študentovi poverené osoby (prodekanka pre vzdelávanie, prodekan pre medzinárodné vzťahy) na mailovom kontakte prijimacky@ffukf.sk.

Postupy prijímania na štúdium sú vopred definované a zverejnené aj na:

https://www.portalvs.sk/sk/studijny-program/ukf-ucitelstvo-ruskeho-jazyka-a-literatury-v-kombinacii11;

Na študijný program Učiteľstvo ruského jazyka a literatúry (v kombinácii) (denná, Bc.) sa nevykonáva prijímacia skúška. Poradovník prijatých uchádzačov je zostavovaný na základe výsledkov štúdia zo strednej školy – priemeru známok na výročných vysvedčeniach za 2. a 3. ročník a na polročnom vysvedčení za 4. ročník. Podmienkou zápisu do 1. ročníka je predloženie notársky overenej kópie maturitného vysvedčenia.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie sú dostupné v AIS:

https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/vysledky-prijimacieho-konania


a pravidelne sú zverejňované v podobe štatistík vo výročnej správe fakulty:

https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy .

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Monitorovanie a hodnotenie študijných programov študentmi je s ročnou periodicitou realizované prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu a pedagógov študentmi. Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu upravuje Systém zabezpečovania kvality na FF UKF: https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf.  

Periodické hodnotenie výučby a pedagógov študentmi je prístupné cez AIS.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby študentov sú analyzované na viacerých úrovniach fakulty (kolégium dekana, Vedecká rada FF, Akademický senát FF a i.), sú komunikované so zainteresovanými stranami a zverejnené na webovom sídle fakulty, vo výročnej správe fakulty

 (https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy) a v správe z hodnotenia výučby a pedagógov fakulty (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/hodnotenie-vyucby-a-pedagogov-studentmi). Výsledky spätnej väzby sú dôležitým podkladom pre skvalitňovanie študijného programu. 

Za účelom skvalitnenia študijného programu zisťuje katedra rusistiky spätnú väzbu študentov využívaním vlastného prieskumu, ktorý sa uskutočňuje prostredníctvom ankety.

Link: https://drive.google.com/drive/folders/19wMYGF_AcoPG6fSh8ZLU3ajMOA5iTh7r


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Spätná väzba absolventov daného študijného programu je pozitívna. Absolventi majú dostatočné odborné vedomosti, schopnosti a zručnosti efektívne pracovať ako asistent učiteľa ruského jazyka ako cudzieho jazyka na slovenských základných, stredných a vysokých školách, pričom samotní absolventi prichádzajú s návrhmi na zlepšenie obsahu a skladby predmetov daného študijného programu. Ich návrhy pravidelne konzultujú vyučujúci na katedre a okrem pokrytia jednotlivých predmetov aktuálnou študijnou literatúrou sa snažia implementovať vybrané návrhy absolventov a tým kontinuálne zvyšovať kvalitu študijného programu.


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).