DOKUMENT
Študijný program
ZU22b - žurnalistika
Štúdium
Stupeň - I. - bakalársky, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Filozofická fakulta
Sídlo fakulty
Štefánikova 67, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania UKF (Rada kvality UKF)
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
žurnalistika - 17006
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
sídlo UKF v Nitre
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
: 23. mediálne a komunikačné štúdiá, kód 0320
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný študijný program
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

xxx

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
tri roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
35/80/70
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Všeobecná charakteristika odborného profilu absolventa

Absolvent študijného programu žurnalistika má všeobecné vedomosti, ovláda základnú literatúru určenú pre študijný odbor, vie si ju vyhľadať a pracovať s ňou tak, aby dokázal syntetizovať poznatky v nej obsiahnuté. Rozsah a hĺbka jeho znalostí a praktických zručností ho oprávňuje pokračovať v štúdiu v študijnom programe Žurnalistika (2. stupeň), prípadne v príbuzných študijných programoch.

Teoretické vedomosti

Absolvent študijného programu žurnalistika (1. stupeň):

-       má zvládnutý terminologický aparát odboru masmediálne a komunikačné štúdiá,

-       má zvládnutý pojmový a kategoriálny aparát mediálnych a komunikačných štúdií,

-       má detailnejšie znalosti z oblasti teórie a dejín komunikácie a žurnalistiky, psychológie médií, metodiky žurnalistickej práce, mediálnej gramotnosti, percepcie médií, mediálnej a informačnej politiky, rozhlasovej a televíznej tvorby, nových médií a mediálnych žánrov, ako aj slovenského jazyka ako základu práce žurnalistu.

Praktické schopnosti a zručnosti

Absolvent študijného programu žurnalistika (1. stupeň) získa schopnosť:

-       odborne prezentovať výsledky vlastnej vedeckej činnosti pred odborným publikom,

-       uplatňovať nadobudnuté vedomosti v jednotlivých oblastiach praxe s akcentom na schopnosť koncipovať popularizačné a odborné články,

-       kriticky analyzovať mediálne výstupy,

-       tvorivo pristupovať k spracovaniu aktuálnych politických, spoločenských a historických udalostí prostredníctvom mediálnych výstupov, či už v online, printovej, auditívnej alebo audiovizuálnej forme pre printové, webové, televízne a rozhlasové médiá,

-       plánovať a koncipovať svoj prejav a oficiálne vyhlásenia pre médiá a verejnosť.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti

Absolvent študijného programu žurnalistika (1.stupeň) dokáže:

-       pracovať samostatne a efektívne ako jednotlivec a ako člen pracovného tímu,

-       identifikovať mechanizmy pre vlastný kontinuálny odborný a profesijný vývoj,

-       posúdiť možné dôsledky a dopady navrhovaných riešení konkrétnych praktických problémov zo širšieho, predovšetkým morálneho a v širšom zmysle humánneho hľadiska.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Úroveň a rozsah vedomostí a ich porozumenia zodpovedá požiadavkám kvalifikačného rámca a očakávaniam praxe. Absolvent bakalárskeho stupňa študijného programu žurnalistika sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní ako žurnalista, novinár, redaktor, reportér, kameraman, moderátor, spravodajca, copywriter, hovorca.

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

V procese tvorby programu sa k jeho štruktúre a kvalite vyjadrili zástupcovia praxe, t. j. reprezentácie relevantných externých zainteresovaných strán, ktoré poskytli súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania:

 

Hokejportal.net., Mgr. Pavol Rajtár

Kavickari.sk, Mgr. Simona Budinská

Nitrianske noviny, MY Nitra, Mgr. Miriam Hojčušová

Ministerstvo spravodlivosti SR, Tlačové oddelenie, Mgr. Zuzana Drobová

Program Svet medzi riadkami, Človek v ohrození, n.o., Mgr. Peter Ivanič

Solitea Slovensko, a.s., Mgr. Lukáš Csicsola

 


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Indikované povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov:

Absolventi bakalárskeho štúdia v študijnom programe žurnalistika nachádzajú uplatnenie vo všetkých profesiách, ktoré vyžadujú samostatné analytické myslenie, sú spôsobilí vykonávať povolania zodpovedajúce činnosti tímového, prípadne samostatného tvorivého (koncepčného) pracovníka v nasledovných inštitúciách a zariadeniach:

·       webové, printové, auditívne i audiovizuálne masmédiá,

·       PR (public relations) a tlačové oddelenia.

·       vládne a mimovládne inštitúcie a organizácie,

·       organizácie a inštitúcie tretieho sektora,

·       kultúrno-spoločenské inštitúcie, nadácie, občianske združenia,

·       redakcie odborných a spoločenských časopisov,

·       vydavateľstvá odbornej literatúry,

·       politické inštitúcie,

·       štátna a verejná správa (oblasť „ľudských zdrojov“).

 

Absolventi bakalárskeho štúdia ŠP žurnalistika sú na základe nadobudnutých odborných znalostí a zručností spôsobilí uchádzať sa o ďalšie štúdium na 2. stupni vysokoškolského štúdia, a to v odbore masmediálne a komunikačné štúdiá alebo v príbuzných odboroch. Môžu sa uplatniť v masovokomunikačných prostriedkoch, v štátnej správe i samospráve, občianskych združeniach. Ďalšie možnosti uplatnenia absolventov sú v oddeleniach slovenských médií (print, televízia a rozhlas, nové médiá) v rubrikách a reláciách zameraných na politické, spoločenské a kultúrne udalosti, tiež ako pracovníci v tlačových agentúrach, jazykoví redaktori vo vydavateľstvách či odborníci v oblasti tvorby vizuálnych, audiovizuálnych a textových žurnalistických komunikátov.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Vybraní úspešní absolventi Katedry žurnalistiky FF UKF v Nitre:

Televízia:

RTVS Radoslav Šebo, Peter Németh, Jakub Prok, Dominika Pišťanská, Ján Zošák, Barbora Bodáková, Katarína Balážiová, Karolína Lacová

TV Markíza Branislav Tomaga, Boris Pršo, Lenka Vavrinčíková, Viktor Serebryakov, Andrea Mačošková, Lucia Lukušová, František Koseček

TA3 – Barbara Túrosová

TV JOJ Stanislava Kováčik, Mária Ölvedyová

Rozhlas:

RTVS – Barbora Jurenová

Printové médiá:

Hospodárske noviny – Marta Hilkovičová

Nový čas – Slavomíra Ďurišová, Monika Guzmanová

Katolícke noviny – Martina Grochálová (externá redaktorka)

TREND Radovan Žuffa

Denník N – Ján Kováč

PR, tlačový a komunikačný odbor:

Fakultná nemocnica v Nitre  – Tatiana Timková (hovorkyňa)

Komunikačný odbor Kancelárie ministra vnútra SR – Lucia Kirinovičová (hovorkyňa)

Letisko Bratislava – Zuzana Drobová (hovorkyňa)

Mestský úrad Nitra – Tomáš Holúbek (hovorca)                                                                    

Národný ústav srdcových a cievnych chorôb – Soňa Valášiková (hovorkyňa)         

Fakultná nemocnica Nové Zámky - Ján Baček (hovorca)                                            

Národná banka Slovenska - Peter Majer (hovorca)                                            

Ministerstvo financií Slovenskej republiky - Pavol Kirinovič (hovorca)

Marketing, reklama:

Marketinger: Kristína Biela

Visibility: Lucia Víglašová

Internetové médiá:

Aktuality.sk – Stanislava Harkotová, Annamária Dömeová, Denisa Hopková, Monika Vatrálová

Denník Postoj – František Múčka (šéfredaktor)

Hokejportal.net – Pavol Rajtar (šéfredaktor)

Kávičkári.sk – Simona Budinská (zakladateľka)

Najmama.sk – Zuzana Valovičová

Slovakwoman Diana Hokšová (šéfredaktorka)

Šport24.sk – Peter Odráška

TA3 (web) – Ivona Šimková Pekárková (zástupkyňa šéfeditora), Katarína Jenisová

Tlačové agentúry:

AFP (Agence France-Presse) – Tatiana Bednáriková

TASR – Alexandra Moštková

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Stanoviská zástupcov praxe jednoznačne potvrdili spoločenskú potrebu študijného programu:

 

„Vzhľadom na súčasný stav masmediálnej komunikácie, jej digitalizácie a rozmachu sociálnych sietí, keď do masmediálnej komunikácie môže vstupovať každý, aj bez potrebného vzdelania, a svojimi komunikátmi ovplyvňovať verejnú mienku, je požiadavka existencie vyštudovaných žurnalistických profesionálov nevyhnutná. Univerzitné vzdelanie žurnalistiky pripravuje študentov na ich úlohu „strážnych psov demokracie“, učí ctiť si fakty a pravdu, a tým prispievať k zvyšovaniu dôvery verejnosti k demokratickému systému.“ Pavol Rajtár, šéfredaktor Hokejportal.net

 

„Novinárčina zo svojej podstaty umožňuje efektívnejšie zvládanie rizík neskorej modernity, ktorá je charakteristická o.i. pretlakom informácií a devalváciou ich hodnoty. „Šírením kredibilnej verejnej informovanosti, ale aj rigoróznou kritikou spoločenského diania, médiá vplývajú na verejnú mienku aj tvorbu verejných politík. A v určitom zmysle neraz aj ponúkajú riešenia. Rola žurnalistiky ako povolania a poslania, ako profesie s jej profesijnými a etickými východiskami, štandardmi a hodnotami, je dnes ešte kľúčovejšie než kedykoľvek predtým.“ „!Tento rozmer taisťujú svojim vzdelávacím programom práve katedry žurnalistiky. A zároveň nezaišťujú rôzne komunikačné či mediálne štúdiá, ktorých kompetenčné a hodnotové zameranie je predsa len iné a v prípade niektorých je s nimi dokonca vo viac či menej priamom protiklade (marketingové štúdiá).“ Peter Ivanič, Svet medzi riadkami, Človek v ohrození.

 

„Nielen v médiách, ale aj v celej našej spoločnosti, ktorá - ako všetci v poslednom období pozorujeme - prechádza turbulentnými zmenami, cítime potrebu mať kvalitných a kvalifikovaných žurnalistov.

Táto potreba narastá priamo úmerne s posilňovaním konšpiračných médií, s bezprecedentným vplyvom hoaxov v priestore sociálnych sietí a hlavne s množstvom dezinformácií vo verejnom priestore. V informačne zahltenom svete sú potom vzdelaní novinári tými, ktorí dokážu širokej verejnosti podávať správy informačne nasýtené, faktograficky precízne a názorovo objektívne. Novinári majú svoje opodstatnenie v každej spoločnosti, pretože dohliadajú nad konaním jej autorít - berú ich v mene celej spoločnosti na zodpovednosť a vyžadujú od nich spravodlivé a koncepčné rozhodnutia. Do takejto náročnej profesie, ktorá je v mnohom skôr poslaním, spoločnosť nevyhnutne potrebuje erudovaných, kriticky zmýšľajúcich, flexibilných a zdravo sebavedomých ľudí. Tieto atribúty sa nedajú dosiahnuť inak ako špecializovaným vzdelaním budúcich novinárov.“ Miriam Hojčušová, Nitrianske noviny, šéfredaktorka.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program žurnalistika bol spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi Vnútorného predpisu č. 21/2013 Zabezpečenie kvality vzdelávania, vedeckovýskumnej a umeleckej činnosti na UKF v Nitre (čl. 21, bod 1-2) a Systému zabezpečenia kvality na Filozofickej fakulte UKF v Nitre (čl. 2, bod 1-2). Návrh schválila Vedecká rada FF UKF v Nitre v súlade s Rokovacím poriadkom VR FF UKF v Nitre (čl. 1, bod 3c).

Systém zabezpečenia kvality na Filozofickej fakulte UKF v Nitre má štyri súčasti: Politiku kvality Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, Systém kvality vzdelávania na Filozofickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre založený na Európskych normách a smerniciach na zabezpečovanie kvality, Procesy a postupy zabezpečovania kvality vzdelávania na FF UKF v Nitre a Systém kvality vedeckovýskumnej a umeleckej činnosti na FF UKF v Nitre.

Filozofická fakulta UKF v Nitre má vytvorené postupy a nástroje na schvaľovanie, monitorovanie a hodnotenie realizácie študijných programov, ktoré sa týkajú definovania formálnych postupov na schvaľovanie študijných programov iným subjektom ako tými, ktoré ich realizujú; tvorby študijných programov realizovaných na fakulte; sledovania dostupnosti vhodných učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov; formulovania očakávaných a kontroly dosiahnutých výsledkov vzdelávania vo vzťahu k profilu absolventa; monitorovania študijnej úspešnosti a dosiahnutých výsledkov vzdelávania študentov; pravidelného hodnotenia a revidovania študijných programov; zapojenia študentov do aktivít zameraných na hodnotenie študijných programov; a zabezpečenia spätnej väzby od zamestnávateľov, zástupcov trhu práce a ďalších príslušných organizácií ohľadne uplatnenia absolventov.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Tvorba študijných programov, ich obsah a forma štúdia vychádza z opisu študijných odborov a z akreditačných kritérií/štandardov, z odborného a kvalifikačného potenciálu tvorivých pracovníkov, reflektuje záujem zo strany uchádzačov a potreby pracovného trhu. Študijné programy pripravuje garant (zodpovedná osoba) v súčinnosti s realizátormi študijného programu, prerokováva ich Akademický senát FF UKF, schvaľuje Vedecká rada FF UKF a odsúhlasuje SAAVŠ, resp. orgány UKF. Dostupnosť učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov zabezpečuje fakulta v spolupráci s jej pracoviskami prostredníctvom nákupu odbornej literatúry, edičnej činnosti fakulty, ako aj e-learningových vzdelávacích kurzov. Naplnenie očakávaných výsledkov vzdelávania, ktoré sú formulované v informačných listoch predmetov, sa vyhodnocuje prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi, ďalej v periodických hodnotiacich správach o vzdelávacej činnosti a v štatistikách úspešnosti na štátnych skúškach, ako aj analýzou hodnotení zaznamenaných v AIS. Pravidelné hodnotenie a revidovanie študijných programov je realizované garantom študijného programu (zodpovednou osobou), pracovníkmi katedier a tiež prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi a Vedeckou radou FF UKF.

Tvoriví pracovníci podieľajúci sa na realizácii študijného programu pravidelne aktualizujú obsah svojich predmetov o poznatky získané v priebehu riešenia vedecko-výskumných projektov. Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti publikujú v indexovaných periodikách, monografických dielach a učebných textoch, ktoré slúžia ako študijná literatúra pre študentov študijného programu. Výsledky svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti tvoriví pracovníci tiež prezentujú a propagujú v rámci vedeckých a odborných podujatí pre odbornú verejnosť a študentov. Spätnú väzbu o úspešnosti uplatnenia absolventov získava fakulta od zamestnávateľov, kontaktom s absolventmi a prieskumami realizovanými a iniciovanými z úrovne vedenia fakulty a jej pracovísk.

Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu:

Naplnenie očakávaných výsledkov vzdelávania, ktoré sú formulované v informačných listoch predmetov, sa vyhodnocuje prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi, ďalej v periodických hodnotiacich správach o vzdelávacej činnosti a v štatistikách úspešnosti na štátnych skúškach, ako aj analýzou hodnotení zaznamenaných v AIS. Pravidelné hodnotenie a revidovanie študijných programov je realizované garantom študijného programu, pracovníkmi katedier a tiež prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi a Vedeckou radou FF UKF.

Záverečné práce študijného programu (odkazy):

-        pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe: https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2195-studijny-poriadok-ukf

https://www.katedrafilozofieffukf.com/scarontaacutetne-skuacutescaronky-a-zaacutevere269neacute-praacutece.html

-        možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov: https://www.ukf.sk/medzinarodne-vztahy/strategia-internacionalizacie-ukf

-        pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov: https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex

-        postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami: http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/

-        postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta: https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2195-studijny-poriadok-ukf


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Obsah, štruktúra a sekvencia profilových študijných predmetov a ďalších vzdelávacích aktivít vrátane praxe umožňuje v plnej miere naplniť profil absolventa s dôrazom aj na nové prenositeľné spôsobilosti, aby bol uplatniteľný aj v ďalších príbuzných oblastiach.

 

Štruktúra povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov je zostavená tak, aby bol v plnej miere naplnený opis študijného odboru 23. Mediálne a komunikačné štúdiá, najmä nosné témy jadra. Študijný program vo svojom jadre zahŕňa systematické poznatky o teórii masmediálnych štúdií a žurnalistiky, dejín žurnalistiky a prostredníctvom voliteľných predmetov zo základov politológie, sociológie a ekonomiky.

Dôležitou zložkou rozvoja schopností a zručností študentov sú prednášky a praktické semináre z oblasti rozhlasovej a televíznej tvorby, nových médií a metodiky žurnalistickej práce ako základ pre prácu v médiách, ktoré sú koncipované na rozmedzí druhého a tretieho ročníka, v rámci ktorých študenti vytvárajú mediálne výstupy. Schopnosť tvoriť mediálne výstupy považujeme za kľúčové v rámci budúceho uplatnenia absolventa.

V rámci záverečného ročníka odboru žurnalistika sú významnou zložkou štúdia prednášky a semináre zo žurnalistických žánrov, ktoré prehlbujú znalosti študentov z predchádzajúcich predmetov, ako aj základy mediálneho práva ako právneho základu pre prácu novinára.

Medzi predmety profilujúce absolventa študijného programu Žurnalistika zaraďujeme aj predmety zamerané na zvládnutie štylistiky ako významnej zložky jazykových schopností budúceho novinára, základov mediálnej semiotiky, ako aj interpretácie mediálnych obsahov a mediálnej gramotnosti, ktoré pomáhajú študentom pri kritickej percepcii a analýze mediálnych obsahov.

Povinnou súčasťou študijného programu Žurnalistika je absolvovanie odbornej redakčnej praxe v redakcii printového, webového, auditívneho alebo audiovizuálneho média, prípadne na oddeleniach pre komunikáciu, public relations v trvaní štyroch týždňov.

Výsledným produktom štúdia je samostatné vypracovanie bakalárskej práce, vedené školiteľom. Študent svojou bakalárskou prácou preukáže schopnosť kriticky analyzovať mediálne výstupy, čím demonštruje schopnosť kriticky pristupovať k svojej budúcej práci.

Témy prác úzko súvisia s prednášanými obsahmi v jednotlivých predmetoch. Viažu sa na riešenie vybraného problému z oblasti dejín teórie žurnalistiky, etiky alebo práva médií, mediálnej manipulácie a propagandy, mediálnej agendy, postupov redakčnej práce, psychológie médií a podobne. Študent ju vypracúva na zvolenú tému pod vedením vedúceho bakalárskej práce z radov profesorov, docentov, odborných asistentov katedry s PhD. a študentov III. stupňa štúdia.

Cieľom záverečnej práce je tvorivo aplikovať získané teoretické vedomosti v rámci pripraveného projektu práce, demonštrovať primeraný rozsah faktických vedomostí spojených s riešenou problematikou, potvrdiť primeranú znalosť metód riešenia problémov, chápať teoretické súvislosti a podmienenosť riešeného problému s inými problémami. Práca má preukázať aj znalosť technických zásad písania vedeckého textu, napr. štruktúra textu, citácie a podobne. Rozsah záverečnej práce je cca 30 – 40 strán.

 

Profesijné kompetencie vymedzené profesijným štandardom a predmety zamerané na ich dosiahnutie (zvýraznené sú profilové predmety).

 

„Disponuje základnými vedomosťami z oblasti teórie a dejín komunikácie, analýzy, spracovania a interpretácie mediálnych a informačných obsahov (Úvod do štúdia masmediálnej komunikácie, Úvod do štúdia žurnalistiky, Dejiny svetovej žurnalistiky, Dejiny slovenskej žurnalistiky, Psychológia pre masmediálne štúdiá, Základy mediálnej semiotiky, Interpretácia mediálnych textov, Mediálna gramotnosť, Mediálne právo) a tvorby mediálnych, multimediálnych a informačných produktov v tradičnom, digitálnom a internetovom prostredí. Pozná podstatu fungovania tradičných analógových a moderných sieťových a digitálnych komunikačných médií a s nimi spojených tradičných a nových metód a techník tvorby, spracovania, využívania, uchovávania a sprístupňovania informácií a mediálnych obsahov (Metodika žurnalistickej práce, Rozhlasová tvorba I a II, Televízna tvorba I a II, Nové médiá, Regionálna žurnalistika). Vie špecifikovať a chápe základné spôsoby organizácie a vyhľadávania informácií v tradičných systémoch a digitálnych systémoch, či už sú postavené na báze rýchleho poskytovania prístupu k aktuálnym informáciám mediálneho charakteru alebo na princípoch a požiadavkách dlhodobej ochrany kultúrneho dedičstva (Reflexia kultúr v médiách, Úvod do štúdia estetiky).

Absolvent dokáže navrhovať aj realizovať riešenia metodických, odborných alebo praktických problémov, modifikovať všeobecné a odborné vedomosti pri riešení špecifických odborných problémov, používať tvorivo metódy, nástroje, prístroje a materiály využiteľné v odbore. Preukazuje schopnosť samostatne autorsky tvoriť mediálne a informačné produkty textového, auditívneho, audiovizuálneho alebo multimediálneho charakteru, (Syntax slovenského jazyka, Lexikológia a frazeológia v komunikácii, Všeobecná štylistika) identifikovať a spracúvať informácie na primárnej úrovni a sekundárnej úrovni, kultivovane sa vyjadrovať v tlačených a elektronických médiách, na internete a v digitálnom prostredí, vo formálnom a neformálnom verejnom styku vrátane základnej komunikácie v cudzom jazyku (Odborný jazyk 1 - 6: anglický alebo nemecký jazyk). Ovláda prácu v oblasti preprodukcie, produkcie, postprodukcie a distribúcie mediálnych obsahov a produktov v rôznych typoch relevantných inštitúcií a organizácií vrátane metód a techník editovania, redigovania a organizácie redakčnej práce. Dokáže zabezpečovať a realizovať a kvalifikovane využívať rôzne typy informačných služieb pre skvalitňovanie svojej práce (Metodika žurnalistickej práce, Rozhlasová tvorba, Televízna tvorba, Nové médiá).

Absolvent je samostatný pri riešení špecifických problémov v meniacom sa prostredí, vie plánovať svoje vlastné vzdelávanie, je autonómny a zodpovedný pri rozhodovaní, schopný vhodne a profesionálne prezentovať vlastné stanoviská, má tvorivé a kritické myslenie. Dokáže prezentovať čitateľskej, poslucháčskej a diváckej verejnosti poznatky o zásadách mediálnej a marketingovej komunikácie a ich prenášaní do praxe. Dokáže prezentovať a vysvetľovať otázky a princípy informačnej spoločnosti používateľom mediálnych, informačných a pamäťových inštitúcií. Vyznačuje sa schopnosťou efektívne pracovať ako člen tímu a riadiť kolektív na primeranom stupni riadenia. Chápe morálne, spoločenské, právne a ekonomické súvislosti odboru (Základy politológie, Základy sociológie, Makroekonómia, Mikroekonómia..“


d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
180 kreditov
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Predmety sú uvedené v študijnom pláne.

 

Časti študijného plánu sú:

 

Povinné predmety: 121 kreditov

Povinne voliteľné predmety: min. 43 kreditov

Výberové predmety: min. 6 kreditov

Štátna skúška: 10 kreditov

 

Podmienkou ukončenia štúdia je získanie 180 kreditov v predpísanej skladbe študijného programu

 

Profilové predmety sú vyznačené v študijnom pláne

Počet profilových predmetov: 20

Počet ostatných predmetov: 53

Počet kreditov za profilové predmety: 102

Počet kreditov za ostatné predmety: 117


Počet kreditov za odbornú redakčnú prax: 6

Počet kreditov za záverečnú a obhajobu záverečnej práce: 6+10

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Formy a metódy vzdelávania/vyučovania sú koncipované v súlade s charakterom vyučovacieho predmetu a umožňujú dosiahnuť výsledky vzdelávania rozmanitým skupinám študentov.

Pravidlá na overovanie výstupov vzdelávania sú upravené v dokumente (vnútornom predpise) Systém zabezpečovania kvality na FF UKF.

Časť II. vnútorného predpisu vymedzuje zabezpečovanie kvality vzdelávania na FF UKF založené na ESG. Čl. 3 a čl. 4 upravuje implementáciu ESG 3 a ESG 4. Časť III. vnútorného predpisu  vymedzuje procesy a postupy riadenia kvality vzdelávania na FF UKF. Čl. 2 a čl. 3 upravujú vzdelávanie a hodnotenie orientované na študenta a monitoring a hodnotenie progresu študentov.

 

Pravidlá hodnotenia upravuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF.

 

Univerzita vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre študentov tak, aby zabezpečila rovnaký prístup vo  vzdelávaní s rešpektovaním študentskej diverzity.

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami.

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študijný program sa uskutočňuje v rozsahu vymedzenom študijným plánom a za podmienok stanovených študijným poriadkom UKF. Pravidlá štúdia sú vymedzené v študijnom programe a sú verejne dostupné. Akademický rok je členený na semestre. Semester trvá 13 týždňov. Skúškové obdobie trvá min. 6 týždňov. Organizáciu akademického roka upravuje harmonogram akademického roka. Dokument je verejne dostupný.

Organizácia všetkých stupňov a foriem vysokoškolského štúdia na UKF je založená na kreditovom systéme, študent si svoj študijný plán a rozvrh hodín tvorí sám prostredníctvom AIS podľa svojich potrieb a možností. V AIS sú vytvárané alternatívy rozvrhových akcií pre jednotlivé predmety.

Štúdium študijného programu prejde všetkými fázami študijného cyklu podľa Študijného poriadku UKF.

 

O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie. Na štúdium sú prijatí uchádzači, ktorí preukážu najvyššiu mieru schopností a predpokladov na štúdium. Prijímací proces na FF sa riadi dokumentom Zásady prijímacieho konania na FF UKF v Nitre.

Výsledky prijímacieho konania oznámi dekan uchádzačovi písomne rozhodnutím dekana a elektronicky prostredníctvom Akademického informačného systému.

Uchádzač o štúdium sa stane študentom univerzity dňom zápisu na štúdium. Procesuálnou súčasťou zápisu do prvého ročníka, a následne do ďalších ročníkov štúdia, je zápis jednotlivých predmetov študijného plánu.

Študijný poriadok upravuje podmienky postupu do ďalšieho roku štúdia. Základnou podmienkou úspešného ukončenia štúdia vo všetkých stupňoch vysokoškolského štúdia je vypracovanie a obhajoba záverečnej práce. Záverečná práca a jej obhajoba je predmetom štátnej skúšky.

Úspešné absolvovanie štátnej skúšky je podmienkou riadneho ukončenia štúdia. 

Promócie sú slávnostným akademickým obradom udeľovania diplomu absolventom štúdia a konajú sa na UKF po ukončení jednotlivých stupňov štúdia. Záujem o účasť na slávnostnom akte oznamuje študent prostredníctvom AIS.

 

UKF v Nitre svojím štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami. Vysokoškolským študentom so špecifickými potrebami zabezpečuje prístup k vzdelávaniu Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Osoby, ktoré vedú záverečné práce, vykonávajú aktívnu tvorivú činnosť alebo praktickú činnosť na úrovni zodpovedajúcej stupňu študijného programu v problematike odborného a tematického zamerania vedených prác.

Plnenie štandardu zabezpečuje dokument (vnútorný predpis) Systém zabezpečovania kvality na FF UKF v Nitre.

 

Témy záverečných prác sú vypisované v súlade s odbornou profiláciou pedagógov a s ich vlastnou tvorivou činnosťou.

 

Doc. Mgr. Juraj Malíček, PhD. (na funkčnom mieste profesor), jmalicek@ukf.sk

1. Médium ako (pop)kultúrna inštitúcia, bakalárska práca

2. Popkultúrny artefakt žurnalistickým komunikátom a naopak, bakalárska práca

 

Prof. PhDr. Dagmar Inštitorisová, PhD., dinstitorisova@ukf.sk

1. Osobnosti divadelnej kritiky, bakalárska práca

2. Žánre divadelnej kritiky, bakalárska práca

 

Doc. PhDr. Marcela Antošová, PhD., mantosova@ukf.sk

1. Cestopisné črty Borisa Filana, bakalárska práca

2. Publicistický rozmer Ľuboša Juríka, bakalárska práca

 

Doc. PhDr. Jitka Rožňová, PhD., jroznova@ukf.sk

1. Občianska žurnalistika v regionálnych a lokálnych médiách, bakalárska práca

2. Analýza obsahovej a vizuálnej podoby časopisu Občas Nečas, bakalárska práca

 

Doc. Mgr. Marek Debnár, PhD., mdebnar@ukf.sk

1. Medzi beletriou a publicistikou, magisterská práca

 

Doc. PhDr. Martina Pavlíková, PhD., mpavlikova@ukf.sk

1. Fotograf novinárom, bakalárska práca

2. Médiá v americkej literatúre, bakalárska práca

 

PhDr. Daša Nováčiková, PhD., dnovacikova@ukf.sk

1. Funkcia internetovej platformy Youtube pri šírení kultúrnych odkazov, bakalárska práca

2. Spôsoby realizácie redakčnej besedy vo vybraných médiách, bakalárska práca

 

Mgr. Veronika Cillingová, PhD., vcillingova@ukf.sk

1. Expresívna lexika v slovenských hoaxoch, bakalárska práca

2. Najpoužívanejšie frazémy v spravodajstve slovenských denníkov, bakalárska práca

 

Mgr. Andrea Chlebcová Hečková, PhD., acheckova@ukf.sk

1. Stereotypy v politickej komunikácii v médiách, bakalárska práca

2. Etnické vysielanie vo verejnoprávnom médiu – komparácia RTVS a ČT, bakalárska práca

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z


6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Doc. Mgr. Juraj Malíček, PhD. (na funkčnom mieste profesor), kontakt: jmalicek@ukf.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Doc. Mgr. Juraj Malíček, PhD. (na funkčnom mieste profesor)

-        profilové predmety: Úvod do štúdia masmediálnej komunikácie, Televízna tvorba I a II , Dejiny svetovej žurnalistiky I a II

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10348

-        jmalicek@ukf.sk

Prof. PhDr. Dagmar Inštitorisová, PhD.

-        profilové predmety: Interpretácia mediálnych textov, Žurnalistické žánre II

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10347

-        dinstitorisova@ukf.sk

Doc. PhDr. Marcela Antošová, PhD.

-        profilové predmety: Žurnalistické žánre I, Všeobecná štylistika I a II, Lexikológia a frazeológia v komunikácii, Syntax slovenského jazyka

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10416

-        mantosova@ukf.sk

Doc. PhDr. Jitka Rožňová, PhD.

-        profilové predmety: Rozhlasová tvorba I a II, Dejiny slovenskej žurnalistiky I a II

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10801

-        jroznova@ukf.sk

Doc. Mgr. Marek Debnár, PhD.

-        profilové predmety: Základy mediálnej semiotiky, Nové médiá, Reflexia kultúr v médiách

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18216

-        mdebnar@ukf.sk

Doc. Mgr. Lucia Spálová, PhD.

-        profilový predmet: Psychológia pre masmediálne štúdiá

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10383

-        lspalova@ukf.sk

PhDr. Daša Nováčiková, PhD.

-        profilové predmety: Nové médiá, Žurnalistické žánre I a II

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10357

-        dnovacikova@ukf.sk

Mgr. Veronika Cillingová, PhD.

-        profilové predmety: Úvod do štúdia masmediálnej komunikácie, Dejiny svetovej žurnalistiky I a II, Dejiny slovenskej žurnalistiky I a II

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20485

-        vcillingova@ukf.sk

Mgr. Veronika Szaboóvá, PhD.

-        profilový predmet: Psychológia pre masmediálne štúdiá

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33980?do=filterForm-submit&name=Veronika&surname=szab%C3%B3ov%C3%A1&sort=surname&employment_state=no&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

-        vszaboova@ukf.sk

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VÚPCH

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Doc. Mgr. Juraj Malíček, PhD. (na funkčnom mieste profesor)

-        profilové predmety: Úvod do štúdia masmediálnej komunikácie, Televízna tvorba I a II , Dejiny svetovej žurnalistiky I a II

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10348

-        jmalicek@ukf.sk

Prof. PhDr. Dagmar Inštitorisová, PhD.

-        profilové predmety: Interpretácia mediálnych textov, Žurnalistické žánre II, ďalšie predmety: Autorská tvorba

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10347

-        dinstitorisova@ukf.sk

Doc. PhDr. Marcela Antošová, PhD.

-        profilové predmety: Žurnalistické žánre I, Všeobecná štylistika I a II, Lexikológia a frazeológia v komunikácii, Syntax slovenského jazyka

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10416

-        mantosova@ukf.sk

Doc. PhDr. Jitka Rožňová, PhD.

-        profilové predmety: Rozhlasová tvorba I a II, Dejiny slovenskej žurnalistiky I a II, ďalšie premety: Úvod do štúdia estetiky, Základy umeleckej práce, Regionálna žurnalistika

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10801

-        jroznova@ukf.sk

Doc. Mgr. Marek Debnár, PhD.

-        profilové predmety: Základy mediálnej semiotiky, Nové médiá, ďalšie predmety: Reflexia kultúr v médiách

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/18216

-        mdebnar@ukf.sk

Doc. Mgr. Lucia Spálová, PhD.

-        profilový predmet: Psychológia pre masmediálne štúdiá

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10383

-        lspalova@ukf.sk

PhDr. Daša Nováčiková, PhD.

-        profilové predmety: Nové médiá, Žurnalistické žánre I a II, ďalšie predmety: Vybrané kapitoly zo slovenskej morfológie - seminár

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10357

-        dnovacikova@ukf.sk

Mgr. Veronika Cillingová, PhD.

-        profilové predmety: Úvod do štúdia masmediálnej komunikácie, Dejiny svetovej žurnalistiky I a II, Dejiny slovenskej žurnalistiky I a II, ďalšie predmety: iné predmety: Syntax slovenského jazyka, Úvod do štúdia masmediálnej komunikácie, Úvod do štúdia žurnalistiky

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20485

-        vcillingova@ukf.sk

Mgr. Veronika Szaboóvá, PhD.

-        profilový predmet: Psychológia pre masmediálne štúdiá

-        CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33980?do=filterForm-submit&name=Veronika&surname=szab%C3%B3ov%C3%A1&sort=surname&employment_state=no&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

-        vszaboova@ukf.sk

Mgr. Andrea Chlebcová Hečková, PhD.

  • predmety: Mediálne právo
  • https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20480
  • acheckova@ukf.sk

 

Povinne voliteľné predmety:

Mgr. Oľga Csalová, PhD.

  • predmety: Odborný jazyk: Anglický jazyk 1 - 6
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10405
  • ocsalova@ukf.sk

PaedDr. Pavol Burcl, PhD.

  • predmety: Odborný jazyk: Anglický jazyk 1 - 6
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10395
  • pburcl@ukf.sk

Doc. Ing. Milan Fiľa, PhD.

  • predmet: Makroekonómia
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/7454
  • mfila@ukf.sk

PhDr. Monika Štrbová, PhD.

  • predmet: Základy sociológia pre masmediálne štúdiá
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10591
  • mstrbova@ukf.sk

Doc. RNDr. Marta Urbaníková, CSc.

  • predmet: Mikroekonómia
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10464
  • murbanikova@ukf.sk

Mgr. Jarmila Hudáková, CSc., MBA

  • predmet: Mikroekonómia
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22810
  • jhudakova@ukf.sk

Mgr. Radoslava Brhlíková, PhD.

  • predmet: Základy politológie
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10360
  • jbrhlikova@ukf.sk

 

Výberové predmety:

prof. PaedDr. Elena Zelenická, PhD.

  • predmet: Jazyky a kultúry - ruský areál
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10321
  • ezelnicka@ukf.sk

Prof. PhDr. Svetozár Krno, PhD.

  • predmet: Politický a ústavný systém SR
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10362
  • skrno@ukf.sk

doc. PhDr. Ivana Kontríková Šusteková, PhD.

  • predmet: Základy Európskej civilizácie
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10409
  • iksustekova@ukf.sk

Mgr. Alena Mikulášová, PhD.

  • predmet: Všeobecné dejiny Európy
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10693
  • amikulasova@ukf.sk

PhDr. Mária Kočnerová, PhD.

  • predmet: Ľudské a občianske práva
  • https: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10386
  • mkocnerova@ukf.sk

 

 

Externí pedagógovia z praxe:

Mgr. Jakub Prok (RTVS, televízia)

  • predmety: Televízna tvorba I

Bc. Miroslav Frindt (RTVS, telefízia)

  • predmety Televízna tvorba I

Mgr. Pavol Náther, PhD. (RTVS, rozhlas)

  • predmety: Rozhlasová tvorba I a II

v minulosti:

Mgr. Patrik Herman (TV Markíza)

  • predmety: Televízna tvorba I a II

Mgr. Andrea Mačošková (TV Markíza)

  • predmety: Televízna tvorba I a II

Mgr. Peter Celec, PhD. (TV TA3)

  • predmety: Televízna tvorba I a II


e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Témy záverečných prác sú vypisované v súlade s odbornou profiláciou pedagógov a s ich vlastnou tvorivou činnosťou.

 

Doc. Mgr. Juraj Malíček, PhD. (na funkčnom mieste profesor), jmalicek@ukf.sk

1. Médium ako (pop)kultúrna inštitúcia, bakalárska práca

2. Popkultúrny artefakt žurnalistickým komunikátom a naopak, bakalárska práca

 

Prof. PhDr. Dagmar Inštitorisová, PhD., dinstitorisova@ukf.sk

1. Osobnosti divadelnej kritiky, bakalárska práca

2. Žánre divadelnej kritiky, bakalárska práca

 

Doc. PhDr. Marcela Antošová, PhD., mantosova@ukf.sk

1. Cestopisné črty Borisa Filana, bakalárska práca

2. Publicistický rozmer Ľuboša Juríka, bakalárska práca

 

Doc. PhDr. Jitka Rožňová, PhD., jroznova@ukf.sk

1. Občianska žurnalistika v regionálnych a lokálnych médiách, bakalárska práca

2. Analýza obsahovej a vizuálnej podoby časopisu Občas Nečas, bakalárska práca

 

Doc. Mgr. Marek Debnár, PhD., mdebnar@ukf.sk

1. Medzi beletriou a publicistikou, magisterská práca

 

Doc. PhDr. Martina Pavlíková, PhD., mpavlikova@ukf.sk

1. Fotograf novinárom, bakalárska práca

2. Médiá v americkej literatúre, bakalárska práca

 

PhDr. Daša Nováčiková, PhD., dnovacikova@ukf.sk

1. Funkcia internetovej platformy Youtube pri šírení kultúrnych odkazov, bakalárska práca

2. Spôsoby realizácie redakčnej besedy vo vybraných médiách, bakalárska práca

 

Mgr. Veronika Cillingová, PhD., vcillingova@ukf.sk

1. Expresívna lexika v slovenských hoaxoch, bakalárska práca

2. Najpoužívanejšie frazémy v spravodajstve slovenských denníkov, bakalárska práca

 

Mgr. Andrea Chlebcová Hečková, PhD., acheckova@ukf.sk

1. Stereotypy v politickej komunikácii v médiách, bakalárska práca

2. Etnické vysielanie vo verejnoprávnom médiu – komparácia RTVS a ČT, bakalárska práca

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VÚPCH

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Oliver Remiaš, oliver.remias@student.ukf.sk

Petra Uhráková, petra.uhrakova@student.ukf.sk

Lucia Kučerová, lucia.kucerova@ukf.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Tútor: doc. PhDr. Jitka Rožňová, PhD. – tútorka a poradkyňa študijného programu žurnalistika, jroznova@ukf.sk http://www.kzur.ff.ukf.sk/new/pracovnici-katedry


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Priradená študijná referentka Helena Pagáčová: hpagacova@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/interne-formy-studia

Administratíva pracoviska: Juliana Hlavinová: jhlavinova@ukf.sk, http://www.kzur.ff.ukf.sk/new/pracovnici-katedry


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Predmetný študijný program sa realizuje v prednáškových a (špecializovaných) seminárnych miestnostiach, ktoré sú vybavené výpočtovou technikou s príslušným softvérovým vybavením a ďalšími didaktickými pomôckami. V prednáškových miestnostiach sa štandardne nachádza stolový počítač s pripojením na internet, dataprojektor, premietacie plátno, (biela) tabuľa/interaktívna tabuľa, rečnícky pult a v prípade veľkokapacitných miestností aj ozvučenie s pevným, resp. bezdrôtovým mikrofónom. Kľúčové veľkokapacitné prednáškové miestnosti v rámci jednotlivých fakúlt sú vybavené systémom pre záznam a vysielanie prednášok. Táto technológia okrem podpory e-learningovej formy výuky zvyšuje prístupnosť obsahu a vytvára priestor i pre propagáciu a komunikáciu so širokou verejnosťou. Z tohto dôvodu boli v spoločných priestoroch inštalované televízne panely, na ktorých, okrem propagácií jednotlivých odborných či voľnočasových podujatí, je možné v reálnom čase vysielať záznam z prednáškových miestností.

Seminárne miestnosti sú ozvučené a okrem pracovnej stanice s pripojením na internet, dataprojektoru a bielej tabule sú vybavené špecializovanými didaktickými pomôckami. Aktualizácia a dopĺňanie materiálneho a technického vybavenia sa realizuje priebežne, predovšetkým z prostriedkov štrukturálnych fondov a výskumných projektov, čím sa snažíme zabezpečiť ich kontinuálnu aktuálnosť, bezchybný chod/výkon a adekvátny pomer pri danom počte študentov.

Katedra žurnalistiky a nových médií sídli v budove na B. Slančíkovej 1 na prvom podlaží. Sekretariát katedry a jej pracovníci majú k dispozícii štyri kancelárske miestnosti, 10 stolných PC, 11 notebookov, 2 externé harddisky, 1 dataprojektor, 9 tlačiarní, 1 skener, 1 viazačku, 1 rezačku, 1 skartovačku, 1 laminátor, 2 diktafóny, 1 kameru, 1 digitálny fotoaparát, prenosný stereo CD prehrávač a rádiomagnetofón.

Študijný program žurnalistika je realizovaný v prednáškových a/alebo seminárnych miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove na Hodžovej ul. č. 1 v Nitre a ul. B. Slančíkovej č. 1 v Nitre. Prednášky sa uskutočňujú zväčša v prednáškových miestnostiach v budove na Hodžovej ul. č. 1 (miestnosť H 307 (Akropola), kapacita 80 miest, pevné lavice a sklápacie sedáky, výmera 157 m2) a v budove na ul. B. Slančíkovej č. 1 (miestnosť B 106, kapacita 114 miest, lavice a stoličky, výmera 206 m2). Všetky prednáškové miestnosti sú vybavené dataprojektormi, ktoré sú prepojené s počítačmi a ozvučením. Semináre sa uskutočňujú zväčša v seminárnych miestnostiach v budove na Hodžovej ul. č. 1 (miestnosť H 209, kapacita 30 miest, lavice a stoličky, výmera 36,74 m2) – miestnosť je vybavená počítačom, dataprojektorom a interaktívnou tabuľou.

Študentom študijného programu je k dispozícii Univerzitná knižnica (UK) UKF, so sídlom na Dražovskej ceste 4, Nitra. Otváracie hodiny: pondelok – piatok 9.00 – 20.00, sobota 8.00 – 13.00. UK sa svojím poslaním zameriava na zabezpečovanie slobodného prístupu k informáciám šíreným na všetkých druhoch nosičov prostredníctvom knižnično-informačných služieb, uspokojovanie kultúrnych, informačných, vedeckovýskumných a vzdelávacích potrieb používateľov, podporovanie celoživotného vzdelávania a duchovný rozvoj ľudí. Knižnica poskytuje knižničné služby (medziknižničné, konzultačné, referenčné, bibliografické a rešeršné služby) pedagogickým, vedeckým pracovníkom a študentom, ako aj širokej verejnosti. Okrem toho uchováva a bibliograficky registruje kvalifikačné práce študentov, vedecko-

-pedagogických pracovníkov UKF a publikačnú a umeleckú činnosť pedagogických, vedeckých pracovníkov a doktorandov UKF. Knižničný fond UKF aktuálne eviduje cca 230 tis. kn. j., z čoho fond samotnej UK predstavuje cca 168 960 kn. j. a ostatná časť knižničného fondu je umiestnená v čiastkových knižniciach na jednotlivých pracoviskách univerzity. Knižničný fond je prístupný vo voľnom výbere. UK má prístup do licencovaných informačných zdrojov v rámci národného projektu NISPEZ ( Gale Virtual Reference Library, Knovel Library, ProQuest Central, Science Direct, Scopus, Springer Link, Web of Knowledge, Wiley Online Library a EBSCO Publishing). Súčasťou UK sú aj tri študovne: na Dražovskej ceste 4, Hodžovej ul. 1 a Kraskovej ul. 1. V študovniach je zastúpená povinná literatúra, ktorá je prístupná vo voľnom výbere. O službách a činnosti knižnice sú používatelia informovaní na webovej stránke knižnice www.uk.ukf.sk. Knižnica má fond spracovaný v knižnično-informačnom systéme DAWINCI a knižničný fond je prístupný cez on-line katalóg. Knižnica umožňuje prístup na internet a vo svojej predajni zabezpečuje predaj skrípt a publikácií vydaných UKF v Nitre. Priestory UK sú pokryté bezdrôtovým pripojením na internet.

Katedra žurnalistiky pri výučbe aktívne spolupracuje s Mediálnym centrom FF UKF v Nitre, v ktorom sa študenti pripravujú na praktické uplatnenie v médiách. K dispozícii majú plne vybavené rozhlasové a malé televízne štúdio, počítače so strihovým programom, kamery, diktafóny, mikrofóny, fotoaparát a ďalšie technické vybavenie potrebné pre prípravu na prácu v médiách.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

UKF využíva viaceré overené, zmodernizované existujúce a nové informačné systémy poskytujúce informácie na podporu riadenia v nasledujúcich oblastiach:

Kompletná vzdelávacia agenda na UKF je zabezpečovaná prostredníctvom Akademického informačného systému (AIS). Systém spracúva údaje o vzdelávaní konkrétneho študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, cez evidenciu výsledkov štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

DOC (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

               Knižničný informačný systém zabezpečuje činnosti univerzitnej knižnice. Evidencia publikačnej činnosti je prevádzkovaná v rámci knižničného informačného systému, pričom umožňuje prístup k personálnej publikačnej činnosti každému zamestnancovi ako na úrovni vkladania, tak i na úrovni získavania publikačných a citačných výstupov. Získané údaje slúžia ako zdroj pre hodnotenie zamestnancov a pracovísk v oblasti publikačného výkonu a súčasne predstavujú zdroj pre Centrálny register publikačnej činnosti. Podpora štúdia je zabezpečovaná prostredníctvom študijných materiálov, ktoré sú študentom poskytované viacerými kanálmi. Primárny zdroj predstavuje novovybudovaná Univerzitná knižnica v Areáli UKF Zobor so svojimi študovňami na Hodžovej a Kraskovej ul.

               Sekundárnym zdrojom študijných materiálov sú e-learningové portály. V septembri 2007 bol ako celouniverzitný e-learningový portál implementovaný LMS Moodle v štruktúre zodpovedajúcej štruktúre univerzity (fakulty členené na katedry). Portál edu.ukf.sk je určený na podporu výučby akreditovaných predmetov. Počet používateľov systému EDU prekračuje ročne 13 500 používateľov (z toho asi tretina aktívnych), čo možno považovať za plynulé presadzovanie sa e-learningu v prostredí univerzity. Pod tento fakt sa podpísala aj úspešná realizácia projektov štrukturálnych fondov zahrňujúcich budovanie e-learningových kurzov.

               V rámci projektu NISPEZ UK UKF prostredníctvom CVTI SR zabezpečila prístup do nasledovných elektronických informačných databáz: SCOPUS, SpringerLink, Wiley Online Library, ProQuest Central, ScienceDirect, Knovel Library, Web of Knowledge - Current Contents Connect (CCC), Web of Knowledge - Essential Science Indicators (ESI), Web of Knowledge - Journal Citation Reports (JCR), Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge - Web of Science (WOS), Web of Knowledge - Korean Journal Database, Web of Knowledge – Russian Science Citation Index, Web of Knowledge - SciELO Citation Index.

               Vďaka spolupráci so Slovenskou národnou knižnicou v Martine mala UK UKF prístup k databázam americkej spoločnosti EBSCO Publishing: Academic Search Complete, Agricola, AHFS Consumer Medication Information, Business Source Premier, ERIC, GreenFile, Health Source – ConsumerEdition, Health Source: Nursing/Academic Edition, Humanities International Complete, Library, Information Science & Technology Abstracts, MasterFILE Premier, MEDLINE with Full Text, Newspaper Source, Regional Business News, Teacher Reference Center.

               Na UKF existuje rozsiahla sieť špecializovaných učební vybavených IKT. Študentom sú navyše voľne prístupné počítačové boxy na chodbách, prakticky vo všetkých objektoch univerzity. UKF momentálne disponuje 790 PC určenými pre študentov. Ich vybudovanie a renovácia existujúcich boli realizované vo veľkej miere v rokoch 2010-2012 (avšak viackrát prešli kompletnou obnovou) v rámci projektov štrukturálnych fondov (Modernizáciou infraštruktúry k zlepšeniu kvality vzdelávania a Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí). V rámci týchto projektov bolo vybavených i viac ako 100 učební dataprojektormi a na ne napojenými pracovnými stanicami. Vznikli a boli vybavené odborné učebne (špeciálna jazyková učebňa vybavená softvérom pre prekladateľov; 2 učebne vybavené kompletným tlmočníckym zariadením; špecializovaná audiovizuálna; výskumné, záznamové a komunikačné centrum a univerzitný tvorivý ateliér).

               Významným krokom v oblasti e-vzdelávania je integrácia systému pre záznam a vysielanie prednášok, ktorý je nasadený do 5 prednáškových miestností v rámci jednotlivých fakúlt. Jedna takto zariadená prednášková miestnosť sa nachádza aj v priestoroch FF UKF v Nitre. Táto technológia okrem zvýšenia prístupnosti obsahu zabezpečí priestor i pre propagáciu a komunikáciu so širokou verejnosťou.

               Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť šírky 10 Gb/s, vybudovaná v rámci projektov štrukturálnych fondov (Modernizáciou infraštruktúry k zlepšeniu kvality vzdelávania a Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí). Vďaka prostriedkom zo štrukturálnych fondov bolo rozšírené i pokrytie bezdrôtovým signálom, ktoré je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity. UKF v súčasnosti disponuje 113-mi prístupovými bodmi pre bezdrôtové pripojenie.

               Chod počítačovej siete a prevádzku informačných systémov zabezpečuje niekoľko desiatok serverov postupne rozšírených vďaka prostriedkom zo štrukturálnych fondov. V súčasnosti bežia informačné systémy vo väčšine prípadov na virtuálnych systémoch, čím sa šetria náklady na energiu a zvyšuje bezpečnosť systémov voči prienikom.

               V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia bol pre študentov zriadený e-mailový systém vo vlastnej réžii univerzity, prostredníctvom ktorého každý študent pri nástupe na štúdium získava vlastné e-mailové konto určené na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie prostredníctvom webov pracovísk a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia bola implementovaná v rámci projektu Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí a jej cieľom je poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity.

               Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity bolo zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcii. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami v rámci pobytov na iných univerzitách.

               V rámci zavádzania kvality vzdelávania a výskumu bola v ostatných rokoch budovaná nadstavba informačných systémov, ktorej cieľom je mapovať aktivitu, produktivitu a výsledky činnosti tvorivých pracovníkov univerzity. Vybudovanie tejto manažérskej nadstavby malo za následok užšiu spoluprácu jednotlivých systémov a vybudovanie integrujúceho portálu zjednodušujúceho prístup k jednotlivým univerzitným informačným systémom.

               Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka. Počas minulých rokov prešla viacerými zmenami. V prvej fáze došlo k zmene a sprehľadneniu dizajnu, počas druhej bol nasadený nástroj na správu obsahu umožňujúci jednoduchú a používateľsky nenáročnú údržbu a aktualizáciu obsahu. Následne sa systém na správu stránok implementoval i na fakultách a ďalších súčastiach univerzity. Sekundárnym informačným zdrojom určeným najmä študentom je prezentácia aktivít univerzity a fakulty na viacerých sociálnych sieťach, čím sa prístup informácií k cieľove skupine zrýchlil a zefektívnil.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Učitelia študijného programu v prípade potrieb a krízových situácií využívajú videokonferenčné systémy (predovšetkým https://meet.ukf.sk/), ako aj E-learningový portál UKF Moodle. Fakulta poskytuje všetkým učiteľom špeciálne školenia s prácou s dištančnými kurzami.


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Katedra žurnalistiky a nových médií spolupracuje predovšetkým s Univerzitou Karlovou v Prahe.

Na vzdelávaní sa vo forme seminárov, workshopov a diskusií podieľa aj nezisková organizácia Človek v ohrození.

Diskusie a prednášky v nedávnej minulosti organizovala aj Slovenská spoločnosť pre zahraničnú politiku, ako aj mnohí zástupcovia z novinárskej praxe.

Viac na stránke: http://www.kzur.ff.ukf.sk/new/aktivity-katedry/prednasky-a-diskusie

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie študentov UKF je súčasťou Dlhodobého zámeru UKF na roky 2019 – 2025 a Dlhodobého zámeru FF UKF na roky 2019 – 2022. Popri vysokoškolskom vzdelávaní a výskume je angažovanie sa a poskytovanie špecifického know-how vysokých škôl na podporu rozvoja spoločnosti a osobitne regiónu, v ktorom vysoká škola pôsobí, jej tretím hlavným pilierom poslania. Na tento účel univerzita využíva aj spätnú väzbu od svojich absolventov a ďalších účastníkov spoločenského a kultúrneho života regiónu.

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity. Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriou na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova. Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod. Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera. Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. Gestorom speváckeho zboru je v súčasnosti Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF.

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

UKF má vlastnú grantovú schému podpory kultúrnych a športových podujatí študentov.


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Študenti študijného programu majú zabezpečený prístup a podporu v účasti na domácich a zahraničných mobilitách a stážach.

Katedrovým koordinátorom Erasmus+ je: PhDr. Daša Nováčiková, PhD., dnovacikova@ukf.sk

Koordinátorom pre medzinárodné vzťahy na Filozofickej fakulte UKF je prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc. (prodekan pre medzinárodné vzťahy a rozvoj): bgaraj@ukf.sk

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd.

 

Plnenie štandardu zabezpečuje dokument (vnútorný predpis) Systém zabezpečovania kvality na FF UKF v Nitre.

Ukazovateľ je pravidelne monitorovaný v Správe o vzdelávacej činnosti UKF.

 

Zodpovednou osobou na katedre je PhDr. Daša Nováčiková, PhD., dnovacikova@ukf.sk

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium sú výsledky štúdia na strednej škole.

Požiadavkou na štúdium žurnalistiky sú:

znalosť slovenského jazyka (slovom i písmom) – minimálne úroveň B2;

výborné štylistické schopnosti;

záujem o tvorivú prácu so slovom v rovine verbálnej i neverbálnej;

znalosť slovenských a svetových dejín v rozsahu stredoškolských osnov;

znalosť slovenskej a svetovej literatúry;

znalosti z oblasti náuky o spoločnosti;

všeobecný vzdelanostný prehľad a vedomosti z oblasti médií, politiky, kultúry a športu na úrovni celoslovenskej i zahraničnej.

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Prijímacie konanie na Katedre žurnalistiky a nových médií FF UKF sa riadi zásadami prijímacieho konania na FF UKF v Nitre.

V opise študijného programu sú jasne špecifikované požiadavky na uchádzačov a spôsob ich výberu, ktoré zodpovedajú úrovni kvalifikačného rámca.

Základné podmienky prijatia a možnosti štúdia zverejňuje univerzita na svojom webovom sídle, ďalšie podmienky prijatia na štúdium konkrétnych programov zverejňuje v rozsahu určenom Zákonom 131/2002 Z.Z. a Vyhláškou 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia na webe fakúlt.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Počet prihlášok v posledných rokoch klesá, ale stále sa na študijný program hlási približne 60 - 100 študentov.

Katedra prijíma každý rok 40 študentov.

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Monitorovanie a hodnotenie študijných programov študentmi je s ročnou periodicitou realizované prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu a pedagógov študentmi.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky dotazníkového hodnotenia vzdelávacieho procesu a pedagógov študentmi sú analyzované na viacerých úrovniach (kolégium dekana, Vedecká rada FF, senát FF a i.), sú komunikované so zainteresovanými stranami a zverejnené na viacerých úrovniach a premietajú sa do revidovania študijných programov s cieľom ich skvalitňovania.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby sa odzrkadľujú v nasledovných opatreniach:

1. V zabezpečení mediálneho centra potrebnou technikou, ktorú využívame v rámci výučby praktických predmetov z auditívnej a audiovizuálnej tvorby pri tvorbe spravodajských a publicistických mediálnych výstupov za aktívneho prispenia externých pedagógov z praxe (či už z rozhlasu, televízie, nových médií).

2. V zlepšení kontroly absolvovania odbornej redakčnej praxe kontrolou mediálnych výstupov študentov a podrobnejšom hodnotení zo strany pracovníkov médií (prax je súčasťou štúdia od roku 1995).

3. V prepojení mediálnych skúseností a mediálnej praxe aj u interných pedagógov katedry.

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).