DOKUMENT
Študijný program:
PSPKD22b - pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo
Typ dokumentu:
Opis študijného programu
Názov vysokej školy:
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy:
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty:
Filozofická fakulta
Sídlo fakulty:
Štefánikova 67, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania UKF (Rada kvality UKF)
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo / 183697
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Prvý stupeň/ 645
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Sídlo UKF v Nitre
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Historické vedy, kód 7115
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný študijný program
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
denná
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
denná forma: 3 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov 10/ skutočný počet uchádzačov 7/počet študentov 3
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Všeobecná charakteristika odborného profilu absolventa

Absolventi a absolventky študijného programu Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo v rámci študijného odboru Historické vedy získajú vedomosti zamerané na tradičnú materiálnu, duchovnú, sociálnu a umeleckú kultúru s múzejnou praxou a praktickou starostlivosťou o nehnuteľné kultúrne pamiatky. Budú reflektovať na súčasné trendy vývinu každodennej kultúry v rôznych sférach spoločenských aktivít. Osvoja si praktické, teoretické a metodické znalosti o muzeáliách, domácich a medzinárodných legislatívnych normách, týkajúcich sa pamäťových inštitúcií, tiež metodiku ochrany a obnovy hnuteľných aj nehnuteľných pamiatok a ich sprístupnenia verejnosti. Zvládnu prepájať výskumnú a zberateľskú prácu v teréne a jej výsledky premietnuť do prezentácie pamiatok a práce s verejnosťou. Získajú vedomosti o zákonitostiach vývoja historickej architektúry, ktoré implementujú v praktickom procese ochrany týchto pamiatok. Okrem teoretických vedomostí získajú aj praktickú zručnosť z vybraných foriem tradičného umenia, technické zručnosti s audiovizuálnym spracovaním materiálu, ako aj pedagogické zručnosti potrebné pre ich efektívne využitie v animačných aktivitách a prezentácii muzeálií, nehnuteľných kultúrnych pamiatok a vedeckých poznatkov nielen klasickou výstavnou formou, ale aj metódami, zohľadňujúcimi súčasné trendy múzejnej a pamiatkovej prezentácie s využitím prostriedkov informačných technológií. Získavajú tiež teoretické a metodické znalosti, ktoré im umožnia uplatniť sa v regionálnych aj špecializovaných múzeách, v orgánoch pamiatkovej správy a vo vedeckých inštitúciách. Znalosti absolventa sú využiteľné vo vedeckovýskumnej práci v oblasti aplikovaných disciplín (regionálna kultúra, regionálne média, odborná správa tvorba a ochrana zbierok, múzejná prezentácia kultúrneho dedičstva, využívanie fondov kultúrneho dedičstva uchovávaného v múzeách, pamiatková starostlivosť, terénny výskum a i.). Primárnym cieľom vzdelávania je však výchova kvalifikovaných pracovníkov pamäťových inštitúcií so zameraním na ochranu a prezentáciu kultúrnych pamiatok, hnuteľných aj nehnuteľných.

Teoretické vedomosti

Absolvent študijného programu Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň):

-         ovláda terminologický aparát monumentológie a muzeológie

-         má základné znalosti z vývinu materiálnej kultúry a architektúry od najstarších čias až po 20. storočie,

-         má základné znalosti o odboroch, úzko súvisiacich s pamiatkovou ochranou

-         získa znalosti o predmete pamiatkovej starostlivosti,

-         ovláda literatúru a legislatívu, tykajúcu sa ochrany kultúrneho dedičstva

Praktické schopnosti a zručnosti

Absolvent študijného programu Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň) získa schopnosť:

-         samostatne formulovať problém v oblasti pamiatkovej starostlivosti a hľadať jeho riešenie,

-         samostatne vyhľadávať a analyzovať literatúru a pramene k vybranému problému,

-         samostatne pracovať s odbornou a vedeckou literatúrou, analyzovať a syntetizovať texty a prinášať vlastné pohľady,

-         je schopný interdisciplinárnej spolupráce pri riešení problémov v ochrane kultúrneho dedičstva na úrovni bakalárskej práce,

-         má schopnosť odborne prezentovať výsledky vlastnej vedeckej činnosti pred odborným publikom,

-         získa schopnosť kreatívne pracovať s nadobudnutými poznatkami v jednotlivých segmentoch praxe so zameraním na populárno náučnú problematiku

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti

Absolvent študijného programu Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1.stupeň) dokáže:

-         dokáže tvoriť individuálne ale aj tímové výstupy,

-         dokáže pracovať s 3D technológiami umožňujúcimi rozvíjať jeho odborný a profesionálny rast

dokáže zhodnotiť získané jazykové zručnosti, a zorientovať sa v interdisciplinárnych trendoch svetového kultúrneho dedičstva.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolventi bakalárskeho štúdia v študijnom programe Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo nachádzajú uplatnenie vo všetkých povolaniach a profesiách, ktoré vyžadujú samostatné analytické myslenie a praktické činnosti. Sú spôsobilí vykonávať povolania zodpovedajúce činnosti tímového, prípadne samostatného tvorivého (koncepčného) pracovníka v nasledovných inštitúciách a zariadeniach:

-          pamäťové inštitúcie (múzeá, galérie, archívy),

-          vládne a mimovládne inštitúcie a organizácie, zamerané na prácu s kultúrnym dedičstvom (Pamiatkový úrad SR, samosprávne orgány ako zriaďovatelia pamäťových inštitúcií a správcovia kultúrnych pamiatok)

organizácie a inštitúcie tretieho sektora, najmä občianske združenia organizujúce obnovu kultúrnych pamiatok

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Študijný program reflektuje požiadavky potenciálnych zamestnávateľov, inštitúcií a organizácií. Relevantné externé zainteresované strany poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k predkladanému študijnému programu (Krajský pamiatkový úrad v Nitre, Združenie priateľov Hričovského hradu, Pro Castello Comaromiensi n.o.)


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolvent/-ka bakalárskeho študijného programu Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo získa všeobecné znalosti a zručnosti v oblasti ochrany, prezentácie a riadenia kultúrneho dedičstva s profilujúcimi vedomosťami zo sféry starostlivosti o nehnuteľné pamiatok ako aj hnuteľné doklady minulosti. S využitím poznatkov aktuálnej pamiatkovej legislatívy, znalostí o vývoji architektúry, ochrany a prezentácie nehnuteľných kultúrnych pamiatok, je spôsobilý na odbornú prácu na poli inštitúcií, zameriavajúcich sa na správu a obnovu týchto pamiatok. Dokáže na základe znalosti legislatívy, riadenia a organizácie múzeí a kultúrnych zariadení spravovať ako kurátor zverené zbierkové predmety na vysokej profesionálnej úrovni, najmä s ohľadom na súčasné trendy digitalizácie hmotného aj nehmotného kultúrneho dedičstva. Absolvent/-ka je spôsobilý/-lá vykonávať prácu najmä v nasledovných profesijných oblastiach: v múzeách a galériách ako špecialista na spoločenskovedné zbierky, odborný pracovník Pamiatkového úradu SR, odborník na manažment a marketing pamäťových inštitúcií, v miestnej a regionálnej kultúre, v sociálnej a kultúrnej sfére najmä na regionálnej úrovni, vo vedeckom výskume, v štátnej a verejnej sfére na odboroch kultúry, v poradenských činnostiach pre domáce a zahraničné inštitúcie, v regionálnych masmédiách, v záujmovej umeleckej činnosti, vo výchove a vzdelávaní o kultúrnom dedičstve Slovenska, v organizáciách cestovnom ruchu, orientovaných na kultúrne dedičstvo a v neposlednom rade v organizáciách tretieho sektoru, ktoré sa špecializujú na záchranu a prezentáciu nehnuteľných kultúrnych pamiatok.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Nakoľko ide o študijný program akreditovaný v akademickom roku 2019/2020 nemá zatiaľ ukončených absolventov v študijnom programe.


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Pedagógovia študijného programu prispôsobujú obsah aj formu ponúkaných predmetov aktuálnym trendom a strategickému smerovaniu pamiatkovej starostlivosti doma aj v zahraničí. Udržiavajú kontakty prostredníctvom realizácie odbornej práce, exkurzií, vedeckých projektov a podujatí v spolupráci s podobne orientovanými pracoviskami v akademickom prostredí, inštitúciami pamiatkovej starostlivosti a so zamestnávateľmi. Spätná väzba od zamestnávateľov je získavaná priamym kontaktom, komunikáciou na odborných stretnutiach (konferencie, sympóziá, semináre...) resp. prostredníctvom sociálnych sietí.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo bol bol spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF:

Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Statut_RK_UKF_V11_schvaleny_vrukf_18032021.pdf a v Smernici č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf.

Systém zabezpečovania kvality na Filozofickej fakulte UKF v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf

Štatút Rady pre vnútorné overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/%C5%A0tat%C3%BAt_RKFF.pdf,

Rada pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na FF UKF v Nitre

https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/Rada_pre_vn%C3%BAtorn%C3%A9_overovanie_kvality_-_18.11.2021.pdf.

Filozofická fakulta UKF v Nitre má vytvorené postupy a nástroje na schvaľovanie, monitorovanie a hodnotenie realizácie študijných programov, ktoré sa týkajú definovania formálnych postupov na schvaľovanie študijných programov iným subjektom ako tými, ktoré ich realizujú; tvorby študijných programov realizovaných na fakulte; sledovania dostupnosti vhodných učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov; formulovania očakávaných a kontroly dosiahnutých výsledkov vzdelávania vo vzťahu k profilu absolventa; monitorovania študijnej úspešnosti a dosiahnutých výsledkov vzdelávania študentov; pravidelného hodnotenia a revidovania študijných programov; zapojenia študentov do aktivít zameraných na hodnotenie študijných programov; a zabezpečenia spätnej väzby od zamestnávateľov, zástupcov trhu práce a ďalších príslušných organizácií ohľadne uplatnenia absolventov.

Tvorba študijných programov, ich obsah a forma štúdia vychádza z opisu študijných odborov a z akreditačných kritérií/štandardov, z odborného a kvalifikačného potenciálu tvorivých pracovníkov, reflektuje záujem zo strany uchádzačov a potreby pracovného trhu. Študijné programy sú pripravované v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF, ktoré určujú zodpovednosť za jednotlivé procesy riadenia kvality : Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf.,

Systém zabezpečovania kvality na Filozofickej fakulte UKF v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf,

Štatút Rady pre vnútorné overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/%C5%A0tat%C3%BAt_RKFF.pdf,

Rada pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na FF UKF v Nitre

https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/Rada_pre_vn%C3%BAtorn%C3%A9_overovanie_kvality_-_18.11.2021.pdf .  Dostupnosť učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov zabezpečuje fakulta v spolupráci s jej pracoviskami prostredníctvom nákupu odbornej literatúry, edičnej činnosti fakulty, ako aj e-learningových vzdelávacích kurzov. Naplnenie očakávaných výsledkov vzdelávania, ktoré sú formulované v informačných listoch predmetov, sa vyhodnocuje prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi, ďalej v periodických hodnotiacich správach o vzdelávacej činnosti a v štatistikách úspešnosti na štátnych skúškach, ako aj analýzou hodnotení zaznamenaných v AIS. Pravidelné hodnotenie a revidovanie študijných programov je realizované osobou zodpovednou za študijný program (ďalej len „OZŠP“), pracovníkmi katedier, prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi a orgánmi zabezpečovania kvality na úrovni fakulty a univerzity.

Učitelia podieľajúci sa na realizácii študijného programu pravidelne aktualizujú obsah svojich predmetov o poznatky získané v priebehu riešenia vedecko-výskumných projektov. Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti publikujú v indexovaných periodikách, monografických dielach a učebných textoch, ktoré slúžia ako študijná literatúra pre študentov študijného programu. Výsledky svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti tvoriví pracovníci tiež prezentujú a propagujú v rámci vedeckých a odborných podujatí pre odbornú verejnosť a študentov. Spätnú väzbu o úspešnosti uplatnenia absolventov získava fakulta od zamestnávateľov, kontaktom s absolventmi a prieskumami realizovanými a iniciovanými z úrovne vedenia fakulty a jej pracovísk.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný na odkaze: Študijný plán : file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/1636292220421.HTML

             Informačné listy predmetov: file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/IL_PREDMETOV_1636292406750.PDF

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijný plán študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný na odkaze:  Študijný plán : file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/1636292220421.HTML

                Informačné listy predmetov: file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/IL_PREDMETOV_1636292406750.PDF

Profilové predmety študijného programu Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo:

Úvod do ochrany, prezentácie a manažmentu KD I (muzeológia)

Úvod do ochrany, prezentácie a manažmentu KD II (monumentológia)

Kultúrne dedičstvo strednej Európy I (prehistória, protohistória)

Kultúrne dedičstvo strednej Európy II (stredovek)

Kultúrne dedičstvo strednej Európy III (novovek)

Moderné dejiny 20. storočia

Všeobecné dejiny kultúry – architektúra I.

Všeobecné dejiny kultúry – architektúra II.

Všeobecné dejiny kultúry – výtvarné umenie I.

Všeobecné dejiny kultúry – výtvarné umenie II.

Úvod do dejín pamiatkovej starostlivosti

Základy historických vied

Dokumentácia historických pamiatok

Manažment a marketing kultúrnych inštitúcií

Teória ochrany kultúrneho dedičstva

Legislatíva pamiatkovej a múzejnej starostlivosti

Štruktúra pamiatkového fondu

Konzervovanie a reštaurovanie pamiatok

Úvod do štúdia kultúrnej krajiny

Pamiatková prezentácia a edukácia kultúrneho dedičstva

Pamiatky ľudovej kultúry

Základy religionistiky

Základy počítačovej grafiky

Technické pamiatky a múzeá

 Digitalizácia a virtualizácia kultúrneho dedičstva

 Ročníkový projekt

 Postsemestrálna prax I.,II.

Bakalársky študijný program Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo je zameraný na všeobecné znalosti a zručnosti v oblasti ochrany, prezentácie a riadenia kultúrneho dedičstva s profilujúcimi vedomosťami zo sféry starostlivosti o nehnuteľné pamiatky ako aj hnuteľné doklady minulosti. Absolventi s využitím poznatkov aktuálnej pamiatkovej legislatívy, znalostí o vývoji architektúry, ochrany a prezentácie nehnuteľných kultúrnych pamiatok, sú spôsobilí na odbornú prácu na poli inštitúcií, zameriavajúcich sa na správu a obnovu týchto pamiatok. Odborný obsah študijného programu zohľadňuje, všetky relevantné komponenty štúdia so zameraním na potreby študentov ako aj na aktuálne nároky spoločnosti 21. storočia v oblasti ochrany kultúrneho dedičstva. Z hľadiska teoretických vedomosti a praktických schopností a zručností absolvent prvého stupňa študijného programu Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo ovláda terminologický aparát monumentológie, muzeológie: (Úvod do ochrany, prezentácie a manažmentu KD I (muzeológia), Úvod do ochrany, prezentácie a manažmentu KD II (monumentológia), Dokumentácia historických pamiatok, Teória ochrany kultúrneho dedičstva, Úvod do štúdia kultúrnej krajiny, Teoretická muzeológia). Má základné znalosti z vývinu materiálnej kultúry a architektúry od najstarších čias až po 20. storočie (Kultúrne dedičstvo strednej Európy I, prehistória, protohistória), Kultúrne dedičstvo strednej Európy II (stredovek),Kultúrne dedičstvo strednej Európy III (novovek), Úvod do dejín pamiatkovej starostlivosti, Moderné dejiny 20. storočia, Všeobecné dejiny kultúry – architektúra I., Všeobecné dejiny kultúry – architektúra II., Všeobecné dejiny kultúry – výtvarné umenie I., Všeobecné dejiny kultúry –výtvarné umenie II. , Technické pamiatky a múzeá, Dejiny každodennosti). Študent počas štúdia nadobudne znalosti aj o odboroch, úzko súvisiacich s pamiatkovou ochranou, získa znalosti o predmete pamiatkovej starostlivosti, ovláda literatúru a legislatívu, tykajúcu sa ochrany kultúrneho dedičstva (Základy historických vied, Dokumentácia historických pamiatok, Manažment a marketing kultúrnych inštitúcií, Legislatíva pamiatkovej a múzejnej starostlivosti, Štruktúra pamiatkového fondu, Konzervovanie a reštaurovanie pamiatok, Pamiatky ľudovej kultúry, Základy religionistiky, Základy počítačovej grafiky, Základy etnológie, Pamiatky ľudovej architektúry, Vojenskohistorické pamiatky, Úvod do archeológie). Dokáže interdisciplinárne spolupracovať pri riešení problémov v ochrane kultúrneho dedičstva na úrovni bakalárskej práce, odborne prezentovať výsledky vlastnej vedeckej činnosti pred odborným publikom, kreatívne pracovať s nadobudnutými poznatkami v jednotlivých segmentoch praxe so zameraním na populárno náučnú problematiku (Pamiatková prezentácia a edukácia kultúrneho dedičstva, Ročníkový projekt, Seminár k bakalárskej práci I, II., Základy akademického písania a práca s odborným textom, Archeologická pamiatková a múzejná starostlivosť, Sprievodcovské služby, Základy marketingu a propagácie v kultúre, Exkurzia). Na základe nadobudnutých vedomosti, schopnosti a zručnosti, dokáže absolvent tvoriť individuálne ale aj tímové výstupy, pracovať s 3D technológiami umožňujúcimi rozvíjať jeho odborný a profesionálny rast, zhodnotiť získané jazykové zručnosti a zorientovať sa v interdisciplinárnych trendoch svetového kultúrneho dedičstva. (Digitalizácia a virtualizácia kultúrneho dedičstva, Postsemestrálna prax I.,II., Galérijné interakcie ,Odborný jazyk (Anglický jazyk, Nemecký jazyka), Odborný jazykový seminár, Muzeografia, Fotodokumentácia kultúrneho dedičstva, Kultúrna pedagogika). Študijný program má jednoznačne určenú úroveň a povahu tvorivých činností aj vo väzbe na bakalársku prácu . Každá práca je originálna, vytvorená autorom pri dodržaní pravidiel práce s informačnými zdrojmi a citačnej etiky (Seminár k bakalárskej práci I, II., Základy akademického písania a práca s odborným textom, Odborný jazykový seminár). 

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Celkový počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia v bakalárskom stupni štúdia so štandardnou dĺžkou tri roky je najmenej 180 kreditov. Kredity študent získava v súlade s predpísanou skladbou študijného plánu ŠP. Podmienkou ukončenia štúdia je úspešné vykonanie štátnej skúšky pozostávajúcej z obhajoby bakalárskej práce. Podmienky štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie, predĺženie a prerušenie štúdia upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-      počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 73

-      počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 57

-      počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, 40

-      počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,

-      počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 10

-      počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia: 6 


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Študijný program má jasné a transparentne zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v informačných listoch jednotlivých predmetov. Informačné listy predmetov sú prístupné cez AIS pre všetkých študentov. Spätnú väzbu získavajú študenti aj priebežným hodnotením. Výsledky priebežného a záverečného hodnotenia predmetov sú zaznamenávané v AIS a archivované v súlade s platnou legislatívou.

Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania, hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči hodnoteniu upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia v prípade zmeny študijného programu, zápisu študenta inej vysokej školy a absolvovania mobility upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf) a ďalšie vnútorné predpisy fakulty:

Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Statut_RK_UKF_V11_schvaleny_vrukf_18032021.pdf a v Smernici č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF (https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf)

Systém zabezpečovania kvality na Filozofickej fakulte UKF v Nitre (https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf)

Štatút Rady pre vnútorné overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre (https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/%C5%A0tat%C3%BAt_RKFF.pdf)

Rada pre overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania na FF UKF v Nitre

https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/Rada_pre_vn%C3%BAtorn%C3%A9_overovanie_kvality_-_18.11.2021.pdf

 


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Nakoľko ide o študijný program akreditovaný v akademickom roku 2019/2020, záverečné práce sa v ňom ešte nerealizovali.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-      pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení prác upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach (https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/3794-13-2020-smernica-o-zaverecnych-rigoroznych-a-habilitacnych-pracach?highlight=WyJzbWVybmljYSIsIm8iLCJvJ2JyaWVuIiwielx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJwclx1MDBlMWNhY2giLCJzbWVybmljYSBvIiwic21lcm5pY2EgbyB6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCIsIm8gelx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJ6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCBwclx1MDBlMWNhY2giXQ==)

 http://www.kmuz.ff.ukf.sk/index.php/studium/na-stiahnutie)

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov:

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje Študijný poriadok UKF:  https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd:   https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov:

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov sa riadia Etickým kódexom UKF: https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex a Disciplinárnym poriadkom pre študentov FF UKF: https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-disciplinarny-poriadok-ff.pdf.

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami:

V oblasti poskytovania služieb študentom so špecifickými potrebami sa fakulta riadi Vnútorným predpisom k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami (VP 28/2015) a spolupracuje s univerzitným Centrom podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami (https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami?highlight=WyJzbyIsInNwZWNpZmlja3ltaSIsInBvdHJlYmFtaSIsInNvIFx1MDE2MXBlY2lmaWNrXHUwMGZkbWkiLCJzbyBcdTAxNjFwZWNpZmlja1x1MDBmZG1pIHBvdHJlYmFtaSIsInNwZWNpZmlja3ltaSBwb3RyZWJhbWkiXQ==).

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta sa riadia Zákonom o sťažnostiach č. 9/2010 Z.z a jeho novelou č. 94/2017 Z.z.: . https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/9/ a odporúčaným postupom uvedeným na webovej stránke fakulty v časti Štúdium (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/interne-formy-studia. Odvolania voči školnému upravuje vnútorný predpis univerzity (32/2019): https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky?highlight=WyJcdTAxNjFrb2xuXHUwMGU5Il0=.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

      Informačné listy predmetov sú dostupné v AIS: file:///C:/Users/user/AppData/Local/Temp/IL_PREDMETOV_1636292406750.PDF

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).
7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

Prof. PhDr. Egon Wiedermann, CSc ., funkcia: profesor, kontakt: ewiedermann@ukf.sk 


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Prof. PhDr. Egon Wiedermann, CSc.,

-      profilové predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Kultúrne dedičstvo strednej Európy I. (prehistória, protohistória) (spolu s D. Repkom, N. Beljak-Pažinovou), Úvod do štúdia kultúrnej krajiny (spolu s D. Bešinom), Pamiatky ľudovej kultúry (spolu s D.Bešinom), Základy religionistiky (spolu s S. Bönde Gogovou, P.O.Kraflom), Všeobecné dejiny kultúry  – výtvarne umenie I. II. (spolu s R. Pročkom), Ročníkový projekt

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10369

-      ewiedermann@ukf.sk

 

Prof. PhDr. Pavel Otmar Krafl, PhD.

-      profilové predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Základy historických vied, Kultúrne dedičstvo strednej Európy II (stredovek), Kultúrne dedičstvo strednej Európy III (novovek), Základy religionistiky (spolu s E. Wiedermanom, S. Bönde Gogovou), Ročníkový projekt

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30779

-      pkrafl@ukf.sk

 

Doc. PhDr. Stanislava Bönde Gogová, PhD.

-      profilové predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Úvod do ochrany, prezentácie a manažmentu KD I (muzeológia), Úvod do dejín pamiatkovej starostlivosti (spolu s M. Palárikom), Štruktúra pamiatkového fondu (spolu s R.Pročkom), Legislatíva pamiatkovej a múzejnej starostlivosti, Pamiatková prezentácia a edukácia kultúrneho dedičstva (spolu s M. Palárikom), Základy religionistiky (spolu s E. Wiedermanom, P.O.Kraflom), Digitalizácia a virtualizácia kultúrneho dedičstva (spolu s D. Bešinom), Postsemestrálna prax I.II., Ročníkový projekt

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10367

-      sbgogova@ukf.sk

 

Doc. PhDr. Pavol Šteiner, PhD.

-      profilové predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Úvod do ochrany, prezentácie a manažmentu KD II (monumentológia), Všeobecné dejiny kultúry I.,II. – architektúra I.,II., Dokumentácia historických pamiatok (spolu s R. Pročkom), Základy počítačovej grafiky (spolu s D. Bešinom), , Archeologická pamiatková a múzejná starostlivosť, Technické pamiatky a múzea, Pamiatky ľudovej kultúry (spolu s E. Wiedermannom), Konzervovanie a reštaurovanie pamiatok (spolu s E. Fottovou), Ročníkový projekt

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10385

-      psteiner@ukf.sk

 

Doc. Mgr. Miroslav Palárik, PhD.

-      profilové predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Úvod do dejín pamiatkovej starostlivosti (spolu s S. Bönde Gogovou), Manažment a marketing kultúrnych inštitúcií (spolu s D. Bešinom), Teória ochrany kultúrneho dedičstva, Moderné dejiny 20. storočia, Pamiatková prezentácia a edukácia kultúrneho dedičstva (spolu s S. Bönde Gogovou), Ročníkový projekt

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10766

-      mpalarik@ukf.sk

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Prof. PhDr. Egon Wiedermann, CSc.,

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Kultúrne dedičstvo strednej Európy I. (prehistória, protohistória) (spolu s D. Repkom, N. Beljak-Pažinovou), Úvod do štúdia kultúrnej krajiny (spolu s D. Bešinom), Pamiatky ľudovej kultúry (spolu s D.Bešinom), Základy religionistiky (spolu s S. Bönde Gogovou, P.O.Kraflom) Ročníkový projekt, , Seminár k bakalárskej práci I.,II.

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10369

-      ewiedermann@ukf.sk

 

Prof. PhDr. Pavel Otmar Krafl, PhD.

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Základy historických vied, Kultúrne dedičstvo strednej Európy II (stredovek), Kultúrne dedičstvo strednej Európy III (novovek), Základy religionistiky (spolu s E. Wiedermanom, S. Bönde Gogovou), Základy akademického písania a práca s odborným textom (spolu s S. Bönde Gogovou), , Seminár k bakalárskej práci I.II., Ročníkový projekt

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30779

-      pkrafl@ukf.sk

 

Doc. PhDr. Stanislava Bönde Gogová, PhD.

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Úvod do ochrany, prezentácie a manažmentu KD I (muzeológia), Úvod do dejín pamiatkovej starostlivosti (spolu s M. Palárikom), Štruktúra pamiatkového fondu (spolu s R.Pročkom), Legislatíva pamiatkovej a múzejnej starostlivosti, Pamiatková prezentácia a edukácia kultúrneho dedičstva (spolu s M. Palárikom), Základy religionistiky (spolu s P.O.Kraflom, S. Bönde Gogovou), Postsemestrálna prax I.II., , Seminár k bakalárskej práci I.II., Ročníkový projekt, Exkurzia

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10367

-      sbgogova@ukf.sk

 

Doc. PhDr. Pavol Šteiner, PhD.

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Úvod do ochrany, prezentácie a manažmentu KD II (monumentológia), Všeobecné dejiny kultúry I.,II. – architektúra, Dokumentácia historických pamiatok (spolu s R. Pročkom), Základy počítačovej grafiky (spolu s D. Bešinom), Archeologická pamiatková a múzejná starostlivosť, Technické pamiatky a múzea, Teoretická muzeológia, Vojenskohistorické pamiatky, Fotodokumentácia kultúrneho dedičstva (spolu s D. Bešinom), Seminár k bakalárskej práciI.II., Ročníkový projekt

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10385

-      psteiner@ukf.sk

 

Doc. Mgr. Miroslav Palárik, PhD.

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Úvod do dejín pamiatkovej starostlivosti (spolu s S. Bönde Gogovou), Manažment a marketing kultúrnych inštitúcií (spolu s D. Bešinom), Teória ochrany kultúrneho dedičstva, Moderné dejiny 20. storočia, Pamiatková prezentácia a edukácia kultúrneho dedičstva (spolu s S. Bönde Gogovou), Seminár k bakalárskej práci I.,II., Ročníkový projekt

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10766

-      mpalarik@ukf.sk


Mgr. Daniel Bešina, PhD.

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Digitalizácia a virtualizácia kultúrneho dedičstva (spolu s S. Bönde Gogovou), Manažment a marketing kultúrnych inštitúcií (spolu s M. Palárikom), Ročníkový projekt, Seminár k bakalárskej práciI.II., Úvod do štúdia kultúrnej krajiny (spolu s E. Wiedermannom), Základy počítačovej grafiky (spolu s P. Šteinerom), Muzeografia, Fotodokumentácia kultúrneho dedičstva (spolu s P. Šteinerom), Pamiatky ľudovej kultúry (spolu s E. Wiedermannom), Exkurzia (spolu s S. Bönde Gogovou)

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/31226

-      dbesina@ukf.sk

 

        Prof. PhDr. Noémi Beljak Pažinová, PhD.

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Kultúrne dedičstvo strednej Európy I. (prehistória, protohistória) (spolu s E.Wiedermannom, D.Repkom)

-      CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10680

-      nbpazinova@ukf.sk

 

        Doc. Mgr. Dominik Repka, PhD.

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Kultúrne dedičstvo strednej Európy I. (prehistória, protohistória) (spolu s E.Wiedermannom, N.Beljak-Pažinovou)

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21901

-          drepka@ukf.sk

 

        Doc. Mgr. Zuzana Borzová, PhD.

-          Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Úvod do archeológie

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10450

-          zborzova@ukf.sk

 

        Prof. PhDr. Zuzana Beňušková,CSc.

-          Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Dejiny každodennosti

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10393

-          zbenuskova@ukf.sk

 

        Doc. PhDr. Boris. Michalík PhD.

-          Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Sprievodcovské služby

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10695

-          bmichalik@ukf.sk

 

        Doc. PhDr. Ivana Kontríková Šusteková, PhD.

-          Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Základy etnológie

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10409

-          isustekova@ukf.sk

 

        Mgr. Eva Pariláková, PhD.

-          Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Galerijné interakcie

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10387

-          eparilakova@ukf.sk

 

       Mgr. Kristína Jakubovská, PhD.

-          Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Kultúrna pedagogika, Základy marketingu a propagácie v múzeu

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/25390

-          kjakubovska@ukf.sk

 

       Mgr. Oľga Csalová, PhD.

-          Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Odborný jazyk - Nemecký jazyka

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10405

-          csalova@ukf.sk

 

       Mgr. PaeDr.Pavol Burcl, PhD.

-          Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Odborný jazyk - Anglický jazyka

-          https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10395

-          pburcl@ukf.sk

 

 

Externí učitelia:

Mgr. Richard Erazmus Pročka, PhD.

-       Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň):, Dokumentácia historických pamiatok (spolu s E. Wiedermanom), Všeobecné dejiny kultúry I., II.–výtvarné umenie I., II., Štruktúra pamiatkového fondu (spolu s S. Bönde Gogová)

-      Krajský pamiatkový úrad Nitra

-      Richard.Procka@pamiatky.gov.sk

 

PhDr. Eva Fottová, PhD.

-      Vyučované predmety ŠP Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo (1. stupeň): Konzervovanie a reštaurovanie pamiatok (spolu s P.Š teinerom)

-      Archeologický ústav SAV v Nitre

-      Eva.Fottova@savba.sk

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Témy záverečných prác nie je možné uviesť, nakoľko ŠP bol akreditovaný v akademickom roku 2019/ 2020 a záverečné práce sa v ňom ešte nerealizovali.

 

Zoznam predpokladaných školiteľov:

Prof. PhDr. Egon Wiedermann, CSc., ewiedermann@ukf.sk

Prof. PhDr. Pavel Otmar Krafl, PhD., pkrafl@ukf.sk

Doc. PhDr. Stanislava Bönde Gogová, PhD., sbgogova@ukf.sk

Doc. PhDr. Pavol Šteiner, PhD., psteiner@ukf.sk

Doc. Mgr. Miroslav Palárik, PhD. mpalarik@ukf.sk

Mgr. Daniel Bešina, PhD., dbešina@ukf.sk

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Dominika Trebatická, študentka študijného programu Muzeológia, 2 rok štúdia, dominika.trebaticka@student.ukf.sk

PhDr. Matúš Martinák, študent študijného programu Muzeológia a kultúrne dedičstvo, 3 rok štúdia, matus.martinak@ukf.sk 

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

-      Mgr. Daniel Bešina, PhD., dbesina@ukf.sk, http://www.kmuz.ff.ukf.sk/index.php/pracovnici

-      prodekanka pre vzdelávanie FF UKF: doc. PhDr. Michaela Malíčková, PhD, mmalickova@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/struktura-fakulty/vedenie-fakulty

-      prodekan pre vedu, výskum a postgraduálne formy štúdia FF UKF: doc. PhDr. Martin Hetényi, PhD., mhetenyi@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/struktura-fakulty/vedenie-fakulty

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

-      priradená študijná referentka: Zuzana Spišáková, zspisakova@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/studium-na-fakulte/studijne-oddelenie

-      administratívna pracovníčka katedry: Mgr. Erika Vnučková, evnuckova@ukf.sk, http://www.khis.ff.ukf.sk/index.php/o-katedre/pracovnici

-      ubytovací referát – ubytovacie centrum ŠD: RNDr. Katarína Baťová, PhD, kbatova@ukf.sk; Mgr. Simona Gutová, sgutova@ukf.sk,  https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Predmetný študijný program sa realizuje v prednáškových a seminárnych miestnostiach, ktoré sú vybavené výpočtovou technikou s príslušným softvérovým vybavením a ďalšími didaktickými pomôckami. V prednáškových miestnostiach sa štandardne nachádza stolový počítač s pripojením na internet a s webkamerou, dataprojektor, premietacie plátno, biela a  interaktívna tabuľa a rečnícky pult. Veľkokapacitné prednáškové miestnosti sú okrem toho vybavené aj ozvučením s pevným, resp. bezdrôtovým mikrofónom a tiež systémom pre záznam a vysielanie prednášok. Táto technológia okrem podpory e-learningovej formy výučby zvyšuje prístupnosť obsahu a vytvára priestor aj pre propagáciu konkrétnych edukačných aktivít medzi študentami a zamestnancami fakulty. Z tohto dôvodu sú v spoločných priestoroch inštalované televízne panely, na ktorých je okrem prezentácie jednotlivých odborných či voľnočasových podujatí možné v reálnom čase sledovať záznamy z prednáškových miestností. Seminárne miestnosti sú ozvučené a okrem stolového počítača s pripojením na internet, s webkamerou a dataprojektorom. Aktualizácia a dopĺňanie materiálneho a technického vybavenia sa realizuje priebežne, predovšetkým z prostriedkov štrukturálnych fondov a výskumných projektov.

Katedra muzeológie sídli v budove FF UKF v Nitre na Hodžovej ulici č. 1 na treťom podlaží. Sekretariát katedry a jej pracovníci majú k dispozícii 3 kancelárske miestnosti. Všetky miestnosti majú telefónnu prípojku a všetky počítače na katedre sú napojené na internetovú sieť, čo umožňuje vzájomnú komunikáciu i komunikáciu so študentami a verejnosťou na úrovni zodpovedajúcej bežnému štandardu. Komunikácia so študentmi a verejnosťou prebieha aj prostredníctvom katedrovej internetovej stránky: (http://www.kmuz.ff.ukf.sk) a sociálnych sieťach Facebook (https://www.facebook.com/groups/319130774874539) a Instagram (@katmuznr).

Študijný program Pamiatková starostlivosť a kultúrne dedičstvo je realizovaný v prednáškových a seminárnych miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove na Hodžovej ul. č. 1 v Nitre v Nitre. Prednášky sa uskutočňujú zväčša v prednáškovej miestnosti v budove na Hodžovej ul. č. 1, miestnosť H 106, kapacita 26 miest a plochou 36,92m2. Je vybavená  stolovým počítačom s pripojením na internet, dataprojektorom, premietacím plátnom a tabuľou. V sklených vitrínach sú umiestnené predmety študijných zbierok, slúžiace pri výuke prakticky orientovaných predmetov. Semináre sa uskutočňujú v polyfunkčnej študovni v budove na Hodžovej ul. č. 1, miestnosť H S-02, kapacita 20 miest s rovnakým počtom PC. Miestnosti sú vybavené dataprojektormi, ktoré sú prepojené s počítačmi a ozvučením. Počítače sú vybavené základnými textovými a tabuľkovými softvérmi MS Word, Excel a PowerPoint so zakúpenými licenciami. Na predmetoch, ktorých náplňou je práca so špecializovanými grafickými softvérmi (Základy počítačovej grafiky, Fotodokumentácia kultúrneho dedičstva a Digitalizácia a virtualizácia kultúrneho dedičstva), sú k dispozícií voľne dostupné open source programi a jeden program s platenou licenciou. Pre prácu s 2D rozhraním sa využíva Corel Draw 12 pre vektorovú grafiku a na rastrovú GIMP. Pre osvojenie základov s digitálnymi 3D priestorom využívame voľne dostupný softvér typu Blender, SIMphoto, MeshLab a MeshRoom. S priestorovými dátami v prostredí GIS pracujú študenti s programom QGIS.


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Študentom študijného programu je k dispozícii Univerzitná knižnica (UK) UKF, so sídlom na Dražovskej ceste 4, Nitra. Otváracie hodiny: pondelok - piatok 9.00 - 20.00, sobota 8.00 - 13.00. UK sa svojím poslaním zameriava na zabezpečovanie slobodného prístupu k informáciám šíreným na všetkých druhoch nosičov prostredníctvom knižnično-informačných služieb, uspokojovanie kultúrnych, informačných, vedeckovýskumných a vzdelávacích potrieb používateľov, podporovanie celoživotného vzdelávania a duchovný rozvoj ľudí. Knižnica poskytuje knižničné služby (medziknižničné, konzultačné, referenčné, bibliografické a rešeršné služby) pedagogickým, vedeckým pracovníkom a študentom, ako aj širokej verejnosti. Okrem toho uchováva a bibliograficky registruje kvalifikačné práce študentov, vedecko-pedagogických pracovníkov UKF a publikačnú a umeleckú činnosť pedagogických, vedeckých pracovníkov a doktorandov UKF.

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác. https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond

Vzdialený prístup UKF

Vzdialený prístup k elektronickým informačným zdrojom vyplýva z dlhodobého zámeru Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. V rámci prioritnej oblasti IV-2.1 je úlohou knižnice zabezpečiť vzdialený prístup pre používateľov služieb knižnice (prístup do domácich a zahraničných databáz a elektronických periodík) pre možnosť využívať služby knižnice z externého prostredia.

Zoznam zdrojov:

Discovery služba, Summon, Databázy projektu NISPEZ, Gale Virtual Reference Library: Art Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, SpringerLink,Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO https://www.uk.ukf.sk/sk/e-zdroje

Národná licencia EIZ

Národná licencia elektronických informačných zdrojov (NL EIZ) je určená pre všetky akademické, verejné, vedecké a špeciálne knižnice na Slovensku. Sú do nej zahrnuté databázy vydavateľstva Gale: Academic One File, General One File, InfoTrac Custom Journal

Databáza Infotrac poskytuje viac ako 31 800 titulov z rôznych vedných odborov. Pre jednoduchšiu prácu je celá databáza rozčlenená do poddatabáz: AcademicOneFile databázu s obsahom viac ako 18 000 titulov – určených pre akademické a vedecké knižnice, GeneralOneFile databázu s obsahom viac ako 14 000 titulov – určených pre verejné a iné knižnice.

Predplatené databázy NISPEZ 4

Springer eBooks, SpringerLink, WoS – Core Collection, WoS – Journal and Highly Cited Data, Journal Citation Reports (JCR), Proquest Central, ScienceDirect, Scopus, Springer Nature, Web of Science Citation Connection, WoS – Current Contents Connect, Wiley Online Library (HSS Collection)

 Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Okrem knižničného fondu Univerzitnej knižnice má Katedra muzeológie k dispozícií študovňu na Hodžovej ul. 1., ktorá je súčasťou Univerzitnej knižnice UKF ako aj príručnú katedrovú knižnicu. Finančné prostriedky na nákup kníh sú získavané predovšetkým z grantov. Študenti študijného programu môžu využívať aj knižnicu Archeologického ústavu SAV v Nitre, ktorá sídli na Akademickej ulici č.2 v Nitre.

 

Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Informačné technológie a systémy

Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti eduroam. Všetky informácie a inštalačné postupy sú dostupné tu: https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi

Zásady používania počítačovej siete: https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete

Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education :https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education

Informačné systémy na podporu komunikácie: na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu  https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta

     UKF má nasledovné systémy pre manažérstvo, uchovávanie a vyhodnocovanie informácií vrátane ich pridanej hodnoty, ktoré využíva v súlade so strategickými a operatívnymi cieľmi:

1.     Akademický informačný systém (AIS2) - v súčasnosti sa používa na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe (študijné plány, informačné listy, VUPCH pedagógov, evidenciu študentov a komplexných informácií o ich prijímacom konaní, a štúdiu, záverečných prácach, štátnych skúška. UKF vytvára prostredníctvom AIS rozvrh hodín a uskutočňuje hodnotenie programov, pedagógov a štúdia študentmi. Prostredníctvom AIS sú poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registre záverečných prác, Portálu VŠ.  Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich ponuky štúdia. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

2.     Správa dokumentov (DOC) - (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakulty, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

3.     Vzdelávací portál (EDU) - https://edu.ukf.sk/

4.     Knižničný informačný systém (KIS) - https://kis.ukf.sk/opacXE

5.     Registratúra (REG) - https://uis.ukf.sk/

6.     Stravovací systém - https://www.stravovanie.ukf.sk/

7.     Objednávkový systém (OSYS) - ttps://osys.ukf.sk:4443/osys/users/login/?u=%2Fosys%2F

8.     Ubytovací systém (UIS)- https://uis.ukf.sk/

9.     Dochádzkový systém (Watt) - https://watt.ukf.sk/

10.  Zamestnanecký portál (ESS) - https://portal.ukf.sk/kvalita/index.php?r=site/login

11.  Web mail pre zamestnancov a študentov- https://posta.ukf.sk/webmail/

12.  Univerzitný web - https://www.ukf.sk/

    Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácii možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.

     Systém je prepojený na finančný a personálny systém (SOFIA) tak, aby bol zamestnancovi pri ukončení pracovného pomeru automaticky zablokovaný prístup do systémov i objektov univerzity a naopak, pri jeho prijatí prístup vytvorený.

     Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity je zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami. Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka.

     UKF kreuje a naďalej inovuje vlastnú IKT infraštruktúru a informačné systémy (IS), ktoré sú súčasťou informačných podporných procesov so zameraním na výskum, vzdelávanie, manažérstvo. Implementáciu a chod IKT a IS zabezpečuje celouniverzitné pracovisko CIKT, čím je zabezpečený súlad s dlhodobým zámerom a strategickými cieľmi univerzity. Na úrovni jednotlivých oblastí aplikácie technológií sú technológie využívané nasledovne: manažérstvo projektov a úloh (IS Projekty, systém SAP, MIS Výkonové ukazovatele); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít je zabezpečená na úrovni manažérstva vedomostí (KIS, databázy UK UKF, vzdelávacie materiály poskytuje časť pracovísk prostredníctvom e–learningových kurzov); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít (existencia počítačových učební - každá fakulta disponuje niekoľkými takýmito učebňami); zabezpečenie prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu).

     Interakcia so študentmi je zabezpečená prostredníctvom AIS, e–mailovej komunikácie, webových prezentácií univerzity, fakúlt a fakultných pracovísk. Vo vytipovaných obdobiach sa využíva propagácia prostredníctvom printových médií, workshopov a dní otvorených dverí. Zdieľanie a poskytovanie informácií na úrovni vzdelávacieho obsahu (e–learning, služby knižnice, manažment vzdelávania) je poskytované prostredníctvom elektronických služieb 24 hodín denne. Všetky informačné systémy univerzity sú napojené na systém jednotnej správy používateľov (LDAP), vďaka čomu umožňujú prístup do všetkých systémov prostredníctvom rovnakých prihlasovacích údajov.

     Príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je elektronické sledovanie a vyhodnocovanie dochádzky, práceneschopnosti, služobných ciest a nadčasov formou bezkontaktných čipových kariet alebo softvéru zamestnancov (Dochádzkový systém Watt). Ďalším príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je objednávanie tovarov (informačný systém oSys), určený na interné objednávanie tovarov a služieb v rámci UKF prostredníctvom hromadného zberu informácií z jednotlivých pracovísk s možnosťou schvaľovania jednotlivých požiadaviek s dodržaním hierarchickej štruktúry UKF), ako aj informovanie o odmene za vykonanú prácu 

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Dištančné vzdelávanie na Katedre muzeológie podľa potreby prebieha  formou nástroja MS Teams, ktorý je súčasťou balíka Office 365 s licenčnou podporou UKF. Systém slúži na zabezpečenie  dištančnej výučby a hodnotenia študentov. Jednotlivé tímy sú vytvorené podľa ročníkov. Poskytuje automatický prístup zverejnených e-learningových kurzov študentom študijného programu. Podporuje plnenie jednotlivých úloh a zadaní  a zabezpečuje prehľadnú komunikáciu vo fórach. Pracovníci katedry majú aktuálne a presné analytické záznamy o účasti študentov na dištančnej výučbe, o množstve odovzdaných prác a počte odprednášaných hodín. Využívanou funkcionalitou bola možnosť voľne nahrávať materiály k štúdiu a vlastné práce od študentov. MS Teams umožňuje vytvorenie vlastného harmonogramu prednášok. V našom prípade sme vytvorili presný rozvrh dištančnej výučby podľa rozvrhu. Možnosti digitálnej komunikácie programu Microsoft Teams využíva katedra aj pri koordinácii postupu tvorby výstavného projektu študentov. V rámci aplikácií Microsoftu katedra využíva prepracované možnosti on-line testovania vedomostí pomocou nástroja Forms prepojeného s Teamsom.

Učitelia študijného programu v prípade potreby využívajú videokonferenčný systém (meet) https://meet.ukf.sk/, Systém slúži na zabezpečenie  dištančnej výučby a hodnotenia študentov ako aj na realizáciu online štátnych skúšok v čase riadenej dištančnej výučby. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností. Celá komunikácia cez aplikáciu UKF Meet je plne šifrovaná.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Katedra muzeológie rozvíja spoluprácu s domácimi a zahraničnými akademickými pracoviskami a inštitúciami. Z domácich inštitúcií ide najmä o spoluprácu s múzeami v pôsobnosti Nitrianskeho samosprávneho kraja, ale aj s inými regionálnymi a špecializovanými múzeami či galériami. Dôležitým partnerom katedry je vzhľadom na súčasný trend vývoja študijných programov Pamiatkový úrad SR, s ktorým katedra organizuje Dni Svetového kultúrneho dedičstva a terénna prospekcia. Ďalším partnerom katedry je Archeologický ústav SAV, pracovníci ktorého sa podieľajú na vzdelávacom procese. V zahraničí je rozvinutá spolupráca s Univerzitou v Hradci Králové a Národním památkovým ústavom v Prahe. Nezanedbateľnú súčasť aktivít katedry na poli popularizácie dejín a pamiatok predstavuje spolupráca s klubmi vojenskej histórie pri organizácií rekonštrukcií historických bojov a podujatí tzv. living history a to aj za účasti študentov katedry. Vďaka aktivitám absolventov sú nadviazané kontakty s občianskymi združeniami, zameranými na ochranu kultúrnych pamiatok, ako napr. Združenie priateľov Hričovského hradu, expertná pomoc pri prezentácii a popularizácii kultúrneho dedičstva v rámci spolupráce so školskými inštitúciami, orgánmi štátnej správy (expertízy pre Úrad vlády SR, Ministerstvo vnútra SR), samosprávy (mesto Nitra, Zvolen, obec Ladice, Kovarce...), cirkevné inštitúcie (Biskupstvo Nitra) a i.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Študentský život https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot

Univerzita Konštantína Filozofa v rámci svojich možností podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch.

Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity.

Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod.

Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera.

Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. Gestorom speváckeho zboru je v súčasnosti Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF.

Šport

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF NitraBKM Junior UKF NitraTaekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

 Studentský parlament UKF

 https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia

Každoročne organizuje podujatia – Nitrianske univerzitné dni, Dni nitrianskych univerzít, do ktorých sa študenti UZS zapájajú ako účastníci, ale aj pod dohľadom pedagógov ako zdravotnícky dozor pri zabezpečovaní prvej pomoci https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/udalosti/4288-studentsky-parlament-chysta-online-podujatia)

V rámci zabezpečenia kvalitného štúdia i mimoškolského života poskytuje Univerzita Konštantína Filozofa svojim študentom rozličné služby (https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom).

Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) bolo na UKF otvo­rené v decembri 2008. Jeho hlavným cieľom je poskytovanie pastoračnej starostlivosti a duchovnej pomoci študentom a pracov­níkom nitrianskych univerzít, inštitúcií a študentských domovov (www.upcnitra.sk).

Študentské centrum (SC) ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami (https://www.ukf.sk/sc).


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Možnosti a podmienky účasti študentov na mobilitách a stážach upravuje Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod.

Pokyny na prihlasovanie sú zverejňované na webovom sídle univerzity: www.ukf.sk Pravidlá uznávania tohto vzdelávania upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf .

Fakultným koordinátorom programu Erasmus+ ako aj kontaktnou osobou pre študentov pri iných typoch mobilít a stáží je prodekan pre zahraničné vzťahy a rozvoj prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.: bgaraj@ukf.sk.

Katedra muzeológie podporuje domáce a medzinárodné mobility a rôzne aktivity študentov v súlade so Stratégiou internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019 – 2025. V rámci programu Erasmus+ študenti Katedry muzeológie v ostatných rokoch študenti absolvovali študijné pobyty a stáže na univerzite v Hradci Královéa Národnom památkovom ústave v Prahe. Katedrovým koordinátorom programu Erasmus + je doc. PhDr. Pavol Šteiner, PhD. 

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Kritériá a požiadavky na uchádzačov (v zmysle § 57 ods. 5 zákona č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých         zákonov) sú vždy transparentne zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie.

 Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium je ukončené stredoškolské vzdelanie. Zásady prijímacieho konania na FF UKF:

 https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/zasady-prijimacieho-konania


b) - Postupy prijímania na štúdium.

 Postupy prijímania na štúdium sa riadia zásadami prijímacieho konania na FF a sú zverejnené na webovom sídle fakulty:   https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie sú dostupné v AIS: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/vysledky-prijimacieho-konania a pravidelne sú zverejňované v podobe štatistík vo výročnej správe fakulty: https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy .


10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Monitorovanie a hodnotenie študijných programov študentmi je s ročnou periodicitou realizované prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu a pedagógov študentmi. Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu upravuje Systém zabezpečovania kvality na FF UKF:

         https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf

Periodické hodnotenie výučby a pedagógov študentmi je prístupné cez AIS.

         Katedra muzeológie získava spätnú väzbu aj prostredníctvom dotazníkového online prieskumu. Ankety spokojnosti umožňujú získavať dôležitú spätnú väzbu zo strany študentov ohľadom spôsobov realizácie a priebehu prednášok a seminárov. Pravidelne sa overuje priebežná spokojnosť študentov s dostupnosťou študijných materiálov a prístupom prednášajúcich. Študenti majú priestor vyjadriť svoj názor ohľadom perspektívnosti ich štúdia počas jednotlivých semestrov. Zisťujeme rovnako mieru záujmu končiacich študentov o uplatnení v praxi v študovanej problematike. 


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby študentov sú analyzované na viacerých úrovniach fakulty (kolégium dekana, Vedecká rada FF, Akademický senát FF a i.), sú komunikované so zainteresovanými stranami a zverejnené na webovom sídle fakulty, vo výročnej správe fakulty

 (https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy) a v správe z hodnotenia výučby a pedagógov fakulty (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/hodnotenie-vyucby-a-pedagogov-studentmi).

Prieskum spokojnosti študentov je realizovaný formou virtuálneho dotazníka vytvoreného prostredníctvom aplikácie Microsoft Forms. Aplikácia umožňuje aj štatistické vyhodnotenie zadaných otázok, Vyplnené dotazníky sú archivované priamo v aplikácii Microsoft Forms a zároveň sú dotazníky vytlačené a archivované aj v tlačenej podobe na pracovisku Katedry muzeológie.

         Výsledky spätnej väzby sú dôležitým podkladom pre skvalitňovanie študijného programu.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Verifikácia úrovne edukatívneho procesu za účelom optimalizácie študijného programu s potrebami praxe sa deje na základe kontaktov s príslušnou odbornou a vedeckou komunitou. Rovnako dôležitým faktorom spätnej väzby v súvislosti s aktualizáciu študijného programu je aj výmena informácií s absolventami a zamestnávateľskou sférou.


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

1.       sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

https://www.ff.ukf.sk/studium

ukf.sk/sc

https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/sprievodca-studiom

https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/poplatky-za-prijimacie-konanie

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom