DOKUMENT
Študijný program
DSXTLDNL22 - teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr
Štúdium
Stupeň - III. - doktorandský, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Filozofická fakulta
Sídlo fakulty
Štefánikova 67, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania UKF (Rada kvality UKF)
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr, 106176
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
tretí stupeň, 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Sídlo Filozofickej fakulty UKF v Nitre, Štefánikova 67, 949 07 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
Filológia, 7320
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
externá
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
4
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov - 3
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Všeobecná charakteristika absolventa

Absolvent doktorandského študijného programu Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr získa teoretické poznatky a praktické zručnosti, ktoré vytvárajú predpoklady jeho úspešného uplatnenia sa v praxi, a to najmä: na univerzitách a vysokých školách; vo výskumných ústavoch; masmédiách a vydavateľstvách; v kultúrno-spoločenských inštitúciách, mimovládnych organizáciách a v treťom sektore; v štátnej sfére i medzinárodných inštitúciách. Absolvent je schopný ďalej vedecky napredovať a rásť prostredníctvom kontinuálneho odborného vzdelávania sa.

Na prácu na univerzitách a vo výskumných ústavoch (najmä SAV) je absolvent pripravený tým, že je spôsobilý samostatne vedecky bádať a prinášať vlastné originálne riešenia nielen v odbore Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr, ale aj v príbuzných aplikovaných odboroch; ovláda metodológiu a metódy výskumu v oblasti slovanských i neslovanských jazykov a literatúr. Nadobudol metodické schopnosti pre výskumnú prácu, získal skúsenosti s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich zverejňovaní v domácich aj zahraničných publikáciách.

Študijný program Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr vychádza vo svojom obsahu dôsledne z opisu daného študijného odboru pre tretí stupeň vysokoškolského štúdia. Obsah študijného programu zabezpečuje dosiahnutie parametrov stanovených opisom študijného odboru pre odborný profil absolventa študijného programu (bližšie viď priložený študijný plán).


Teoretické poznatky

Absolvent doktorandského študijného programu Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr ovláda v nadväznosti na pojem vedecká paradigma:

- štandardné a špecifické výskumné metódy i vedecké metodológie literárnej vedy;

- orientuje sa v súvisiacich vedných odboroch a disciplínach;

- je erudovaným a kreatívnym literárnovedným expertom (predovšetkým vo zvolenom špeciálnom výskumnom segmente);

- dokáže skúmať a interpretovať literárne javy s použitím komplexných literárnoteoretických a literárnohistorických konceptov a vie ich analyzovať v relevantných medziodborových súvislostiach i v širokých kultúrnych a mediálnych kontextoch;

- orientuje sa v metodologických smeroch, školách a prístupoch slovenskej i svetovej literárnej vedy, v jej najnovších trendoch a tiež v interdisciplinárnych presahoch literárnovedného bádania;

- vie selektovať, produktívne prepájať zvolené kľúčové metodologické opory relevantné pre postupné formovanie vlastného originálneho uhla pohľadu na skúmaný problém;

- dokáže komplexne, hĺbkovo a podnetne analyzovať a interpretovať literárne texty či literárne konania (produkciu, distribúciu, recepciu i ďalšie spracovanie literárnych textov);

- je dôkladne oboznámený s teóriami literárnej komunikácie, s teóriou literárnych druhov a žánrov, s poetikou, s verzológiou i s podstatnými smermi literárnovednej komparatistiky.

 

Praktické zručnosti

Absolvent doktorandského študijného programu Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr:

- ovláda a využíva terminologickú, metodologickú a poznatkovú bázu literárnovedných škôl a zmysluplne používa informačné a komunikačné technológie;

- vie získavať nové poznatky a informácie, analyzovať, prehodnocovať a využívať ich v literárnovednom vedeckovýskumnom procese;

- dokáže rozvíjať literárnovedné vedecké teórie a výskumné procesy, pri tvorení vlastného úsudku je schopný kritickej analýzy, vyhodnotenia a syntézy nových a komplexných myšlienok;

- je schopný interpretovať a vedecky spracovať výskumnú problematiku akceptujúc rozmanitosť výskumných prístupov;

- dokáže konštruktívne komunikovať s ohľadom na kultúrne rozmanitosti;

- je spôsobilý vykonávať výskum na zodpovedajúcej úrovni – je kompetentný nielen navrhnúť a riešiť projekty, ale ich aj riadiť;

- cudzojazyčné kompetencie mu umožnia pracovať a realizovať sa v medzinárodnom kontexte;

- je schopný na základe ovládania metodologických konceptov vybraných literárnovedných škôl a prostredníctvom analyticko-syntetického, komparačného a syntetizujúceho prístupu vytvárať originálny vedecký text s novými a komplexnými myšlienkami;

- vo svojom ďalšom akademickom alebo profesijnom pôsobení je spôsobilý aktívne prispievať k ďalšiemu rozvoju svojho odboru.


Doplňujúce poznatky a zručnosti

Absolvent doktorandského študijného programu Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr:

- má samostatné myslenie;

- je erudovaný v svojom odbore;

- vie kultivovane a funkčne komunikovať a pohybovať sa na národnej a medzinárodnej úrovni (projektová činnosť, publikačná činnosť, verejné vedecké vystúpenia);

- dokáže pracovať s modernými digitálnymi technológiami – využiť ich pri zbere dát, informácií, ale aj pri rozširovaní a zverejňovaní vlastných vedeckých zistení a poznatkov; 

- má pedagogické, expertízne i posudzovateľské skúsenosti vo svojom odbore s interdisciplinárnym presahom.  


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Počas celého štúdia si študenti pod odborným vedením školiteľov (ale aj ďalších členov OK) osvoja a rozvinú výskumné a prezentačné zručnosti. Nevyhnutné kompetencie v predmetných oblastiach získavajú pri riešení vedeckých projektov, vystupovaním na vedeckých a odborných konferenciách, seminároch, kolokviách atď., publikovaním príspevkov, článkov a iných publikačných výstupov v zborníkoch, časopisoch či knihách. Organizačné zručnosti študenti nadobúdajú a rozvíjajú pri usporadúvaní vedeckých a odborných podujatí. Pedagogické zručnosti a schopnosti si osvojujú v rámci rôznych vzdelávacích aktivít v odbore.

Absolventi doktorandského štúdia v odbore Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr získavajú najnovšie teoretické poznatky v odbore s dôrazom na dejiny filológie, literárnej vedy, komparatistiky a príbuzné vedné odbory. Sú motivovaní ďalej sa vzdelávať a systematicky sledovať rozvoj vedného odboru v domácom i medzinárodnom meradle. Sú komplexne pripravení na pôsobenie v akademickom prostredí ako samostatní vedeckí pracovníci, vysokoškolskí učitelia či odborní analytici vo vedeckých inštitúciách. Majú vysokú mieru a schopnosť kriticky analyzovať vedecké problémy a ovládajú špecifické metódy ich analýzy. Uplatniť sa môžu vo všetkých oblastiach spoločenskej práce, ktoré si vyžadujú vysokú mieru samostatného kritického myslenia, prácu s pramennou literatúrou ako aj prácu s novými technológiami nevyhnutnými na rozvoj vlastného odborného rastu. Vedecky samostatne ako aj tímovo bádajú najmä v oblasti literárnej vedy a prinášajú originálne riešenia analyzovaných problémov v podobe vedeckých projektov. Absolventi doktorandského štúdia môže pokračovať v postdoktorandskom štúdiu na zahraničných univerzitách.


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Ústav slovenskej literatúry SAV

 


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolvent doktorandského študijného programu Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr získa teoretické poznatky a praktické zručnosti, ktoré vytvárajú predpoklady jeho úspešného uplatnenia sa v praxi, a to najmä v pozícii lektora, asistenta, odborného asistenta, literárneho vedca, editora, redaktora či historika, kritika a teoretika umenia, literatúry, a to:

-          na špecializovaných pracoviskách zameraných na literárnovedný výskum (Ústav slovenskej literatúry SAV, Ústav svetovej literatúry SAV, vedeckovýskumné pracoviská Matice slovenskej a i.); 

-          ako pedagóg na univerzitách a vysokých školách (i stredných);

-         v masmédiách a vydavateľstvách;

-         v kultúrno-spoločenských inštitúciách, mimovládnych organizáciách a v treťom sektore;

-         v štátnej sfére i medzinárodných inštitúciách;

-         ako pracovník (redaktor, editor) vo vydavateľstvách;

-         v printových i audiovizuálnych médiách, v kultúrno-spoločenských inštitúciách.

Na prácu vo vedeckých inštitúciách absolventa predurčuje dobrá príprava z oblasti teórie a dejín literatúry i literárnej kritiky, ktorou prešiel počas štúdia. Na prácu vyučujúceho na univerzitách, resp. stredných školách má predpoklady preto, lebo okrem odbornej prípravy absolvoval aj pedagogickú prax. Nadobudol metodické schopnosti pre výskumnú prácu, získal skúsenosti s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich publikovaní v domácich aj zahraničných publikáciách. Predpoklady na uplatnenie v ďalších vyššie uvedených oblastiach má z dôvodu celkovej úrovne nadobudnutého vzdelania a rozhľadu v oblasti literatúry, umenia, kultúry i spoločenských vzťahov, ako aj schopnosti tvoriť texty.   

 


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

K významným absolventom ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr patria:

(vzhľadom na fakt, že sa jedná o 3. stupeň VŠ štúdia, uvádzane absolventov internej aj externej formy štúdia).

 

Mgr. Martin Navrátil, PhD. – vedecký pracovník; Ústav svetovej literatúry SAV (vyjadrenie poskytla riaditeľka ÚSL SAV Mgr. Ivana Taranenková, PhD).

 

PhDr. Lenka Racíková, PhD. – stredoškolský pedagóg; Hotelová akadémia Ľudovíta Wintera, Piešťany (vyjadrenie poskytol riaditeľ akadémie Ing. Ladislav Blaškovič)

 

Doc. PhDr. Zuzana Vargová, PhD. – docentka; Ústav stredoeurópskych jazykov a kultúr FSŠ UKF v Nitre (vyjadrenie poskytla dekanka FSŠ UKF v Nitre, Dr. habil. PaedDr. Žofia Bárciová, PhD.)

         


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Študijný program reflektuje požiadavky potenciálnych zamestnávateľov, inštitúcií a organizácií o čom svedčia vyjadrenia zamestnávateľov absolventov ŠP. Oslovené vedecké a vzdelávacie inštitúcie predstavujú vzorku povolaní, na výkon ktorých je absolvent v čase úspešného ukončenia tretieho stupňa vysokoškolského štúdia v študijnom programe Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr pripravený. Absolventi sa úspešne uplatňujú v indikovaných povolaniach.

 


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr bol spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF , ktoré sú podrobne konkretizované v dokumentoch Systém zabezpečovania kvality na Filozofickej fakulte UKV v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf, Štatút Rady pre vnútorné overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/%C5%A0tat%C3%BAt_RKFF.pdf, Smernica č. 27/2021: Posudzovanie študijných programov a posudzovanie spôsobilosti habilitačných konaní a inauguračných konaní na UKF https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/4838-27-2021-smernica-posudzovanie-studijnych-programov-a-posudzovanie-sposobilosti-habilitacnych-konani-a-inauguracnych-konani-na-ukf, Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Statut_RK_UKF_V11_schvaleny_vrukf_18032021.pdf a v Smernici č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf .

Filozofická fakulta UKF v Nitre má vytvorené postupy a nástroje na schvaľovanie, monitorovanie a hodnotenie realizácie študijných programov, ktoré sa týkajú definovania formálnych postupov na schvaľovanie študijných programov iným subjektom ako tými, ktoré ich realizujú; tvorby študijných programov realizovaných na fakulte; sledovania dostupnosti vhodných učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov; formulovania očakávaných a kontroly dosiahnutých výsledkov vzdelávania vo vzťahu k profilu absolventa; monitorovania študijnej úspešnosti a dosiahnutých výsledkov vzdelávania študentov; pravidelného hodnotenia a revidovania študijných programov; zapojenia študentov do aktivít zameraných na hodnotenie študijných programov; a zabezpečenia spätnej väzby od zamestnávateľov, zástupcov trhu práce a ďalších príslušných organizácií ohľadne uplatnenia absolventov.

Tvorba študijných programov, ich obsah a forma štúdia vychádza z opisu študijných odborov a z akreditačných kritérií/štandardov, z odborného a kvalifikačného potenciálu tvorivých pracovníkov, reflektuje záujem zo strany uchádzačov a potreby pracovného trhu. Študijné programy sú pripravované v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF, ktoré určujú zodpovednosť za jednotlivé procesy riadenia kvality (dokumenty uvedené vyššie). Dostupnosť učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov zabezpečuje fakulta v spolupráci s jej pracoviskami prostredníctvom nákupu odbornej literatúry, edičnej činnosti fakulty, ako aj e-learningových vzdelávacích kurzov. Naplnenie očakávaných výsledkov vzdelávania, ktoré sú formulované v informačných listoch predmetov, sa vyhodnocuje prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi, ďalej v periodických hodnotiacich správach o vzdelávacej činnosti a v štatistikách úspešnosti na štátnych skúškach, ako aj analýzou hodnotení zaznamenaných v AIS. Pravidelné hodnotenie a revidovanie študijných programov je realizované osobou zodpovednou za študijný program (ďalej len „OZŠP“), pracovníkmi katedier, prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi a orgánmi zabezpečovania kvality na úrovni fakulty a univerzity.

Učitelia podieľajúci sa na realizácii študijného programu pravidelne aktualizujú obsah svojich predmetov o poznatky získané v priebehu riešenia vedecko-výskumných projektov. Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti publikujú v indexovaných periodikách, monografických dielach a učebných textoch, ktoré slúžia ako študijná literatúra pre študentov študijného programu. Výsledky svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti tvoriví pracovníci tiež prezentujú a propagujú v rámci vedeckých a odborných podujatí pre odbornú verejnosť a študentov. Spätnú väzbu o úspešnosti uplatnenia absolventov získava fakulta od zamestnávateľov, kontaktom s absolventmi a prieskumami realizovanými a iniciovanými z úrovne vedenia fakulty a jej pracovísk.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný v AIS v časti Študijné programy vo Výstupných zostavách zo študijných programov (VSST178) na odkaze https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&uiLang=SK&viewer=web po konkretizácii požiadaviek na zobrazenie konkrétneho študijného programu a jeho plánu v konkrétnej forme a stupni štúdia.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Profilové predmety:

 

Filozofické problémy humanitných a spoločenských vied

Metodológia literárnej vedy

Súčasné literárnovedné teórie

Analýza odborného a umeleckého textu

Kapitoly z literárnej komparatistiky

Európsky a slovenský literárny kontext


 

Študijný program Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr je realizovaný na Katedre slovenského jazyka a literatúry.

Profilové predmety ŠP poskytujú znalosti z teórie literatúry ako súčasti vedy o literatúre (vznik, vývin, externé súvislosti) s akcentom na teóriu literárneho diela a teóriu literárneho procesu.

Jednotlivé predmety zahŕňajú:

1) všeobecnú orientáciu v humanitných vedách (Filozofické problémy humanitných a spoločenských vied, Metodológia literárnej vedy) nevyhnutnú pre 3. stupeň VŠ štúdia;

2) špecializované predmety zamerané na rôznorodé aspekty výskumu teórie literatúry (Súčasné literárnovedné teórie, Kapitoly z literárnej komparatistiky, Analýza odborného a umeleckého textu);

3) predmety dejín konkrétnych národných literatúr (Európsky a slovenský literárny kontext).

 

Spolugaranti študijného programu sú docenti a profesori z katedry romanistiky a katedry rusistiky, pričom študijný program je koncipovaný tak, aby jednotlivé jazykové prostredia (slavistika, romanistika, rusistika) umožnili čo najširší odborný záber doktoranda. Doktorand participuje (odborne a pedagogicky) nielen na domovskej katedre školiteľa, ale má možnosti intenzívne využívať možnosti všetkých katedier predovšetkým konzultáciami, využívaním knižničných fondov a v neposlednom rade medzinárodnými kontaktami, ktoré sú špecifické pre každú katedru.

 

Vzdelávacie aktivity (dovedna 16 rôznych disciplín pre letný aj zimný semester) zabezpečujú pre doktoranda plnohodnotné zapojenie sa do vyučovacieho procesu – spoluvytváranie študijných textov, vedenie a posudzovanie záverečných prác, ale i priamu vyučovaciu povinnosť.  

Vedecká časť študijného programu garantuje kvalitnú publikačnú aktivitu doktoranda (jednotlivé publikačné výstupy sú kreditovo diferencované) a projektová činnosť zabezpečuje účasť na riešení projektov národného i medzinárodného charakteru. 


d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
180
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-      počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 25 K, minimová práca 13 K

-      počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 30 K

-      počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 74 K

-      počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program: 

-      počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia:

Štátnicový blok: 38 K

(dizertačná práca a obhajoba 30 K + obhajoba písomnej práce k dizertačnej skúške 2K + skúška z predmetov Európsky literárny kontext a slovenská literatúra 2K, Súčasné literárnovedné teórie 2K, teórie literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr 2K)

-      počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia: 

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Študijný program má jasné a transparentne zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v informačných listoch jednotlivých predmetov. Informačné listy predmetov sú prístupné cez AIS pre všetkých študentov. Spätnú väzbu získavajú študenti aj priebežným hodnotením. Výsledky priebežného a záverečného hodnotenia predmetov sú zaznamenávané v AIS a archivované v súlade s platnou legislatívou.

Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania, hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči hodnoteniu upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia v prípade zmeny študijného programu, zápisu študenta inej vysokej školy a absolvovania mobility upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf) a Postup pri podávaní žiadosti o uznaní skúšok https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/denne_studium/formulare/postup_uznavanie_skusok.pdf.).


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Prístup na zoznam v AIS je dostupný na ceste Evidencia štúdia – Záverečné práce – VSES057 Evidencia záverečných prác (link https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.es.VSES057App&kodAplikacie=VSES057&uiLang=SK&viewer=web) a následne po zadaní špecifikácií (akademický rok zadania práce, pracovisko, typ práce).

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-      pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení prác upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach (https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/3794-13-2020-smernica-o-zaverecnych-rigoroznych-a-habilitacnych-pracach?highlight=WyJzbWVybmljYSIsIm8iLCJvJ2JyaWVuIiwielx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJwclx1MDBlMWNhY2giLCJzbWVybmljYSBvIiwic21lcm5pY2EgbyB6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCIsIm8gelx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJ6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCBwclx1MDBlMWNhY2giXQ==)

-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov:

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje Študijný poriadok UKF:  https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd:   https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod

-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov:

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov sa riadia Etickým kódexom UKF: https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex a Disciplinárnym poriadkom pre študentov FF UKF: https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-disciplinarny-poriadok-ff.pdf.

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami:

V oblasti poskytovania služieb študentom so špecifickými potrebami sa fakulta riadi Vnútorným predpisom k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami (VP 28/2015) a spolupracuje s univerzitným Centrom podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami (https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami?highlight=WyJzbyIsInNwZWNpZmlja3ltaSIsInBvdHJlYmFtaSIsInNvIFx1MDE2MXBlY2lmaWNrXHUwMGZkbWkiLCJzbyBcdTAxNjFwZWNpZmlja1x1MDBmZG1pIHBvdHJlYmFtaSIsInNwZWNpZmlja3ltaSBwb3RyZWJhbWkiXQ==).

-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta sa riadia Zákonom o sťažnostiach č. 9/2010 Z.z a jeho novelou č. 94/2017 Z.z.: . https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/9/ a odporúčaným postupom uvedeným na webovej stránke fakulty v časti Štúdium (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/interne-formy-studia. Odvolania voči školnému upravuje vnútorný predpis univerzity (32/2019): https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky?highlight=WyJcdTAxNjFrb2xuXHUwMGU5Il0=

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z. dostupné v AIS časti Študijné programy, vo Výstupných zostavách zo študijných programov (VSST178) na odkaze https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&uiLang=SK&viewer=web po konkretizácii požiadaviek na zobrazenie konkrétneho študijného programu a jeho plánu v konkrétnej forme a stupni štúdia.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka: https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka. Aktuálny rozvrh študijného programu je zverejnený v AIS prostredníctvom cesty Rozvrh – Výstupné zostavy z rozvrhu – VSRH009 Rozvrh hodín (link https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.rh.VSRH009App&kodAplikacie=VSRH009&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na ak. rok, semester, študijný program (príp. iné).

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. Natália Muránska, PhD., funkcia: profesor, kontakt: nmuranska@ukf.sk


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. Natália Muránska, PhD., nmuranska@ukf.sk

profilové predmety pre ŠP teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúry: Analýza odborného a umeleckého textu, Metodológia literárnej vedy, Súčasné literárnovedné teórie, Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10319


doc. Mgr. Magda Kučerková, PhD.

profilové predmety pre ŠP teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Metodológia literárnej vedy, Súčasné literárnovedné teórie, Analýza odborného a umeleckého textu, Kapitoly z literárnej komparatistiky, Imagológia a medzikultúrne štúdií, Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10373

 

doc. PhDr. Jozef Brunclík, PhD.

profilové predmety pre ŠP teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Literárnohistorická kontinuita v slovenskej tvorbe, Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10408

 

doc. Dr. Mirko Lampis, PhD., funkčné miesto profesor

profilové predmety pre ŠP teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr Metodológia literárnej vedy, Súčasné literárnovedné teórie, Analýza odborného a umeleckého textu, Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10857

 

doc. Mgr. et Mgr. Veronika Rácová, PhD.

profilové predmety pre ŠP teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Európsky a slovenský literárny kontext, Súčasné literárnovedné teórie

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21302

 

Prof. PhDr. Silvia Tomaškova, CSc.

profilové predmety pre ŠP teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Filozofické problémy humanitných a spoločenských vied

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8803



 

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú v AIS prístupné pre prihláseného používateľa s pridelenou kompetenciou v časti Ľudské zdroje - LZ020 Prehľad zamestnancov a pracovných pomerov na strediskách (https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na pracovisko a osobu.

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

prof. Natália Muránska, PhD., nmuranska@ukf.sk

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúry: Analýza odborného a umeleckého textu, Metodológia literárnej vedy, Súčasné literárnovedné teórie, Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10319


doc. Mgr. Magda Kučerková, PhD., mkucerkova@ukf.sk

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Metodológia literárnej vedy, Súčasné literárnovedné teórie, Analýza odborného a umeleckého textu, Kapitoly z literárnej komparatistiky, Imagológia a medzikultúrne štúdií, Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10373

 

doc. PhDr. Jozef Brunclík, PhD., jbrunclik@ukf.sk

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Literárnohistorická kontinuita v slovenskej tvorbe, Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10408

 

doc. Dr. Mirko Lampis, PhD., funkčné miesto profesor mlampis@ukf.sk

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr Metodológia literárnej vedy, Súčasné literárnovedné teórie, Analýza odborného a umeleckého textu, Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10857

 

doc. Mgr. Veronika Rácová, PhD., vracova@ukf.sk

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Európsky a slovenský literárny kontext

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/21302

 

Prof. PhDr. Silvia Tomašková, CSc., stomaskova@ukf.sk 

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Filozofické problémy humanitných a spoločenských vied

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/8803

 

Prof. ThDr. Ján Zozuľák, PhD., jzozulak@ukf.sk 

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Etika vedeckej práce

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6613

 

Doc. PhDr. Jarmila Maximová, PhD., jmaximova@ukf.sk

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Etika vedeckej práce

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10666

 

Doc. PhDr. Peter Korený, PhD., pkoreny@ukf.sk

predmety pre ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: Etika vedeckej práce

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10410

 

 

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

-      Garant ŠP Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr: prof. N. Muránska, PhD., nmuranska@ukf.sk, https://www.ukf.sk/univerzita/kontakt/adresar-osob

-      vedúci Katedry slovenského jazyka a literatúry FF UKF: doc. Mgr. Martin Diweg-Pukanec. PhD., mdpukanec@ukf.sk, https://www.ukf.sk/univerzita/kontakt/adresar-osob

-      prodekanka pre vzdelávanie FF UKF: doc. PhDr. Michaela Malíčková, PhD, mmalickova@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/struktura-fakulty/vedenie-fakulty

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

-   priradená študijná referentka (AIS): Ing. Monika Václavová, mvaclavova@ukf.sk, https://www.ukf.sk/univerzita/kontakt/adresar-osob

-   priradená referentka: Monika Szabóová, mszaboova@ukf.sk, https://www.ukf.sk/univerzita/kontakt/adresar-osob

-   administratívna pracovníčka katedry: Mgr. Stanislava Vykoukalová, svykoukalova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/univerzita/kontakt/adresar-osob

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Vzhľadom na počet študentov (1, resp. 2 doktorandi v ročníku) sa študijný program realizuje predovšetkým formou konzultácií s konkrétnym pedagógom. Pri pedagogickej činnosti doktorand využíva vybavenie konkrétnej katedry, garanti ktorej participujú na zabezpečovaní ŠP.

Predmetný študijný program má k dispozícii prednáškové a seminárne miestnosti, ktoré sú vybavené výpočtovou technikou s príslušným softvérovým vybavením a ďalšími didaktickými pomôckami. V prednáškových miestnostiach sa štandardne nachádza stolový počítač s pripojením na internet a s webkamerou, dataprojektor, premietacie plátno, biela a interaktívna tabuľa a rečnícky pult. Veľkokapacitné prednáškové miestnosti sú okrem toho vybavené aj ozvučením s pevným, resp. bezdrôtovým mikrofónom a tiež systémom pre záznam a vysielanie prednášok. Táto technológia okrem podpory e-learningovej formy výučby zvyšuje prístupnosť obsahu a vytvára priestor aj pre propagáciu konkrétnych edukačných aktivít medzi študentmi a zamestnancami fakulty. Z tohto dôvodu sú  v spoločných priestoroch inštalované televízne panely, na ktorých je okrem prezentácie jednotlivých odborných či voľnočasových podujatí možné v reálnom čase sledovať záznamy z prednáškových miestností. Seminárne miestnosti sú ozvučené a okrem stolového počítača s pripojením na internet, s webkamerou a dataprojektorom. Aktualizácia a dopĺňanie materiálneho a technického vybavenia sa realizuje priebežne, predovšetkým z prostriedkov štrukturálnych fondov a výskumných projektov.


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

 Univerzitná knižnica

 

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác.

 

Tabuľka fondu Univerzitnej knižnice UK:

 


 https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond

 

Vzdialený prístup UKF

Vzdialený prístup k elektronickým informačným zdrojom vyplýva z dlhodobého zámeru Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. V rámci prioritnej oblasti IV-2.1 je úlohou knižnice zabezpečiť vzdialený prístup pre používateľov služieb knižnice (prístup do domácich a zahraničných databáz a elektronických periodík) pre možnosť využívať služby knižnice z externého prostredia.

https://www.uk.ukf.sk/sk/e-zdroje

 

Zoznam zdrojov:

Discovery služba, Summon, Databázy projektu NISPEZ, Gale Virtual Reference Library: Art Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, SpringerLink,Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO

 

Národná licencia EIZ

Národná licencia elektronických informačných zdrojov (NL EIZ) je určená pre všetky akademické, verejné, vedecké a špeciálne knižnice na Slovensku. Sú do nej zahrnuté databázy vydavateľstva Gale: Academic One File, General One File, InfoTrac Custom Journal

Databáza Infotrac poskytuje viac ako 31 800 titulov z rôznych vedných odborov. Pre jednoduchšiu prácu je celá databáza rozčlenená do poddatabáz: AcademicOneFile databázu s obsahom viac ako 18 000 titulov – určených pre akademické a vedecké knižnice, GeneralOneFile databázu s obsahom viac ako 14 000 titulov – určených pre verejné a iné knižnice.

 

Predplatené databázy NISPEZ 4

Springer eBooks, SpringerLink, WoS – Core Collection, WoS – Journal and Highly Cited Data, Journal Citation Reports (JCR), Proquest Central, ScienceDirect, Scopus, Springer Nature, Web of Science Citation Connection, WoS – Current Contents Connect, Wiley Online Library (HSS Collection)

 

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

 

Okrem knižničného fondu Univerzitnej knižnice a študovne na Hodžovej ul. 1, ktorá je súčasťou Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, študenti doktorandského študijného programu Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr majú k dispozícii čiastkové knižnice katedier, garanti ktorých participujú na študijnom programe:

Katedra slovenského jazyka a literatúry má k dispozícii čiastkovú katedrovú knižnicu, v nej sa nachádza takmer 1 500 titulov, ktoré sú pravidelne dopĺňané na návrh pracovníkov katedry tak, aby študentom umožnili sledovať najnovšie poznatky a trendy v odbore. Kategorizácia publikácií na jazykovú a literárnu sekciu zlepšuje orientáciu študentov aj pracovníkov v knižnom fonde, ktorý je na katedre k dispozícii. Finančné prostriedky na nákup kníh sú získavané predovšetkým z grantov. Študenti majú ďalej k dispozícii periodiká Jazykovedný časopis, Slavica slovaca, Slovenská reč, Slavia, Kultúra slova, Slovo a slovesnosť a Litikon. Nachádzajú sa tu tiež vedecké práce a publikačné jednotky pracovníkov a doktorandov katedry.

Katedra romanistiky, sekcia španielskeho jazyka, disponuje čiastkovou katedrovou knižnicou. V tejto sa nachádza viac než 500 titulov, ktoré sú pravidelne dopĺňané na návrh pracovníkov katedry tak, aby študentom umožnili sledovať najnovšie poznatky a trendy v odbore. Finančné prostriedky na nákup kníh sú získavané predovšetkým z grantov. Študenti majú k dispozícií knihy vedeckej a odbornej povahy domácej i zahraničnej proveniencie, učebnice španielčiny, jazykové, výkladové a špecializované slovníky, špecializované časopisy, literárne diela (beletria, poézia, divadelné hry v španielčine) a mnohé ďalšie publikácie. Nachádzajú sa tu tiež diplomové a bakalárske práce, práce ŠVOUČ, ale aj vedecké práce a publikácie členov katedry (monografie, učebnice, skriptá, zborníky ap.), vďaka ktorým sa odborná i študentská verejnosť môže zoznámiť s aktuálnym zameraním vzdelávacej a vedeckej činnosti pracovníkov katedry, ale aj kolegov zo spolupracujúcich domácich a zahraničných pracovísk.

Katedra rusistiky: v čiastkovej katedrovej knižnici je pre pracovníkov katedry, ako aj študentov a interných doktorandov k dispozícii 493 printových knižničných jednotiek (odborná a čiastočne aj umelecká literatúra v ruštine a slovenčine + slovníky cudzích slov, prekladové, výkladové, etymologické, frazeologické, synonymické, technické, príručné a i.), ktoré sa pravidelne dopĺňajú na návrh pracovníkov katedry. Finančné prostriedky na nákup nových knižných titulov sú získavané z rozpočtu fakulty a z grantových projektov KEGA a VEGA.

Katedra rusistiky vydáva od roku 2012 vlastný medzinárodný vedecký časopis SLAVICA NITRIENSIA, kde sa odborná i študentská verejnosť môže zoznámiť nielen s aktuálnymi prácami pracovníkov katedry, ale aj z iných domácich a zahraničných pracovísk

 

Informačné technológie a systémy

Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti eduroam. Všetky informácie a inštalačné postupy sú dostupné tu:

https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi

Zásady používania počítačovej siete

https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete

Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education

https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education

Informačné systémy na podporu komunikácie

na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta

 

UKF má nasledovné systémy pre manažérstvo, uchovávanie a vyhodnocovanie informácií vrátane ich pridanej hodnoty, ktoré využíva v súlade so strategickými a operatívnymi cieľmi:

1.    Akademický informačný systém (AIS2) - v súčasnosti sa používa na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe (študijné plány, informačné listy, VUPCH pedagógov, evidenciu študentov a komplexných informácií o ich prijímacom konaní, a štúdiu, záverečných prácach, štátnych skúška. UKF vytvára prostredníctvom AIS rozvrh hodín a uskutočňuje hodnotenie programov, pedagógov a štúdia študentmi. Prostredníctvom AIS sú poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registre záverečných prác, Portálu VŠ.  Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich ponuky štúdia. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

2.    Správa dokumentov (DOC) - (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakulty, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

3.    Vzdelávací portál (EDU) - https://edu.ukf.sk/

4.    Knižničný informačný systém (KIS) - https://kis.ukf.sk/opacXE

5.    Registratúra (REG) - https://uis.ukf.sk/

6.    Stravovací systém - https://www.stravovanie.ukf.sk/

7.    Objednávkový systém (OSYS) - ttps://osys.ukf.sk:4443/osys/users/login/?u=%2Fosys%2F

8.    Ubytovací systém (UIS)- https://uis.ukf.sk/

9.    Dochádzkový systém (Watt) - https://watt.ukf.sk/

10.  Zamestnanecký portál (ESS) - https://portal.ukf.sk/kvalita/index.php?r=site/login

11.  Web mail pre zamestnancov a študentov- https://posta.ukf.sk/webmail/

12.  Univerzitný web - https://www.ukf.sk/

    Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácii možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.

     Systém je prepojený na finančný a personálny systém (SOFIA) tak, aby bol zamestnancovi pri ukončení pracovného pomeru automaticky zablokovaný prístup do systémov i objektov univerzity a naopak, pri jeho prijatí prístup vytvorený.

     Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity je zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami. Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka.

     UKF kreuje a naďalej inovuje vlastnú IKT infraštruktúru a informačné systémy (IS), ktoré sú súčasťou informačných podporných procesov so zameraním na výskum, vzdelávanie, manažérstvo. Implementáciu a chod IKT a IS zabezpečuje celouniverzitné pracovisko CIKT, čím je zabezpečený súlad s dlhodobým zámerom a strategickými cieľmi univerzity. Na úrovni jednotlivých oblastí aplikácie technológií sú technológie využívané nasledovne: manažérstvo projektov a úloh (IS Projekty, systém SAP, MIS Výkonové ukazovatele); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít je zabezpečená na úrovni manažérstva vedomostí (KIS, dabázy UK UKF, vzdelávacie materiály poskytuje časť pracovísk prostredníctvom e–learningových kurzov); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít (existencia počítačových učební - každá fakulta disponuje niekoľkými takýmito učebňami); zabezpečenie prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu).

     Interakcia so študentmi je zabezpečená prostredníctvom AIS, e–mailovej komunikácie, webových prezentácií univerzity, fakúlt a fakultných pracovísk. Vo vytipovaných obdobiach sa využíva propagácia prostredníctvom printových médií, workshopov a dní otvorených dverí. Zdieľanie a poskytovanie informácií na úrovni vzdelávacieho obsahu (e–learning, služby knižnice, manažment vzdelávania) je poskytované prostredníctvom elektronických služieb 24 hodín denne. Všetky informačné systémy univerzity sú napojené na systém jednotnej správy používateľov (LDAP), vďaka čomu umožňujú prístup do všetkých systémov prostredníctvom rovnakých prihlasovacích údajov.

     Príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je elektronické sledovanie a vyhodnocovanie dochádzky, práceneschopnosti, služobných ciest a nadčasov formou bezkontaktných čipových kariet alebo softvéru zamestnancov (Dochádzkový systém Watt). Ďalším príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je objednávanie tovarov (informačný systém oSys), určený na interné objednávanie tovarov a služieb v rámci UKF prostredníctvom hromadného zberu informácií z jednotlivých pracovísk s možnosťou schvaľovania jednotlivých požiadaviek s dodržaním hierarchickej štruktúry UKF), ako aj informovanie o odmene za vykonanú prácu.

 


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vzdelávací systém EDU- https://edu.ukf.sk/

Je to E-learningový portál UKF, ktorý poskytuje automatický prístup zverejnených e-learningových kurzov všetkým študentom UKF. Podporuje plnenie jednotlivých úloh a zadaní a zabezpečuje prehľadnú komunikáciu vo fórach. Má prepracované možnosti on-line testovania vedomostí.

 

K využívaniu e-learningovému systému slúžia videomanuály, ktoré Filozofická fakulta UKF zverejnila pre svojich zamestnancov a ktoré možno nájsť na: https://edu.ukf.sk/course/index.php?categoryid=162

 

Videokonferenčný systém (meet) - https://meet.ukf.sk/ 

Systém slúži na zabezpečenie  dištančnej výučby a hodnotenia študentov ako aj na realizáciu online štátnych skúšok v čase riadenej dištančnej výučby. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností. Celá komunikácia cez aplikáciu UKF Meet je plne šifrovaná.

Dištančné vzdelávanie je možné aj formou nástroja MS Times, ktorý je súčasťou balíka Office 365 s licenčnou podporou UKF.

 

Doktorandský študijný program Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr sa realizuje individuálnym spôsobom, a to konzultáciami so školiteľom a ďalšími pedagógmi odborovej komisie. Okrem osobných konzultácii sa využíva predovšetkým platforma Meet. 


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Doktorandský študijný program Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr sa realizuje na Katedre slovenského jazyka a literatúry, pričom spolugaranti sú z Katedry romanistiky FF UKF a Katedry rusistiky FF UKF. Doktorandi tak získavajú širokú platformu k získavaniu informácii nielen z pracoviska školiteľa,  ale i k medzinárodným mobilitám v širšom kontexte.

 

Katedra slovenského jazyka a literatúry rozvíja spoluprácu s domácimi i zahraničnými akademickými pracoviskami a inštitúciami. Medzi najvýznamnejšie zahraničné vedeckopedagogické spolupráce patrí spolupráca s University of Michigan v USA, Max Planck Institute – Nijmegen v Holandsku, Medzinárodným výborom slavistov, Sliezskou univerzitou v Katoviciach, Univerzitou Marie Curie Sklodowskej v Lubline, Univerzitou vo Varšave, Univerzitou v Novom Sade, Štátnou univerzitou v Bukurešti, Univerzitou J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Ostravskou univerzitou a s Univerzitou Palackého v Olomouci. Okrem toho Katedre slovenského jazyka a literatúry FF UKF v Nitre poskytujú prednášky, školenia či oponentúry Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra SAV v Bratislave, Slavistický ústav Jána Stanislava SAV v Bratislave, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Univerzita Komenského v Bratislave, Trnavská univerzita v Trnave, ako aj Slovenská jazykovedná spoločnosť pri Jazykovednom ústave Ľudovíta Štúra SAV. V rámci programu Erasmus+ má Katedra slovenského jazyka a literatúry FF UKF v Nitre podpísanú zmluvu o bilaterálnej spolupráci s Univerzitou sv. Cyrila a Metoda vo Velikom Tarnove, Kolínskou univerzitou (Universität zu Köln), Záhrebskou univerzitou, Univerzitou Jana Długosza v Częstochowej a s Univerzitou Palackého v Olomouci.

 

Španielska sekcia Katedry romanistiky rozvíja spoluprácu s domácimi a zahraničnými akademickými pracoviskami a inštitúciami. Z domácich inštitúcií ide najmä o Ústav svetovej literatúry SAV. V rámci tejto spolupráce pracovníci katedry prezentujú najnovšie výskumy v oblasti lingvistiky a literárnej vedy (napr. prednáška „Pojem text v semiotickej a systémovej perspektíve“, 20.06.2018); spolupracujú na vedecko-výskumných projektoch (APVV-20-0179 „Interaktívny hypertextový lexikón literárnej vedy s korpusom kľúčových literárnovedných textov“) či zostavujú tematické čísla časopisu Ústavu svetovej literatúry World Literature Studies (napr. č. 3/2020 „Jazyk transcendentnej skúsenosti v literárno-fenomenologickej interpretácii“); kolegovia z uvedenej inštitúcie sú členmi odborovej komisie pre doktorandské štúdium v ŠP Národné literatúry ako súčasť medziliterárnych spoločenstiev, aj školiteľmi a oponentmi dizertačných prác doktorandov Katedry romanistiky.

Významnú vedeckú spoluprácu rozvíja španielska sekcia s Univerzitou Complutense v Madride, s Katedrou hispánskych literatúr a bibliografie, s ktorou 29. – 30. 6.2021 zorganizovala medzinárodnú virtuálnu konferenciu na tému „The Figurativeness of the Language of Mystical Experience“. Cennou spoluprácou vymieňania a prehlbovania skúseností v oblasti vyučovanie španielčiny ako cudzieho jazyka bola účasť niektorých členov katedry na projekte CORADE (Corpus oral de aprendientes de español), realizovanom na Katedre hispánskej a klasickej filológie Univerzity Castilla-La Mancha v Španielsku. Časť pedagógov rozvíja odbornú spoluprácu s univerzitami/inštitúciami v Mexiku a na Kube. V rámci programu Erasmus+ katedra spolupracuje s pracoviskami na nasledujúcich univerzitách v Španielsku: UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS, UNIVERSIDAD DE OVIEDO, UNIVERSIDAD DE SANTIAGO DE COMPOSTELA, UNIVERSIDAD PABLO DE OLAVIDE (Sevilla), UNIVERSIDAD DE MÁLAGA, UNIVERSIDAD DE ALMERÍA, UNIVERSIDAD DE SALAMANCA. V rámci programu Erasmus+ KA107 katedra spolupracuje s kubánskou univerzitou Universidad de la Habana.

 

Katedra rusistiky všestranne podporuje medzinárodné mobility a aktivity študentov i pedagógov v súlade so Stratégiou internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019 – 2025.

Katedra rusistiky rozvíja spoluprácu s domácimi a zahraničnými akademickými pracoviskami a inštitúciami. Z domácich inštitúcií ide o spoluprácu so SAV, predovšetkým so Slavistickým ústavom Jána Stanislava, ale spolupráca v rámci prednáškových pobytov, expertíznej a posudzovateľskej činnosti sa realizuje so všetkými a to predovšetkým rusistickými univerzitnými pracoviskami na Slovensku (Bratislava, Trnava, Banská Bystrica, Ružomberok, Prešov). Zo zahraničných inštitúcií sa takáto spolupráca uskutočňuje v prvom rade na základe bilaterálnych dohôd medzi SR a Ruskou federáciou, Ukrajinou a Bieloruskom v oblasti vzdelávania. Konkrétne (reálne fungujúce) sú to nasledovné rusistické a lingvistické pracoviská: Ruská federácia – Štátny inštitút ruského jazyka A. S. Puškina v Moskve, Kubánska štátna univerzita v Krasnodare, Kemerovská štátna univerzita; Novokuznecký inštitút Kemerovskej univerzity; Bielorusko – Bieloruská štátna pedagogická univerzita Maxima Tanka v Minsku, Vitebská štátna univerzita P. M. Mašerova vo Vitebsku; Česká republika – Ústav Slavistiky FF MU v Brne, Univerzita v Hradci Králové; Poľsko – Univerzita Adama Mickiewicza v Poznani. Na základe bilaterálnych dohôd cez agentúru Saia, n.o. študenti pravidelne absolvujú dvojmesačný (resp. päťmesačný) jazykový kurz na Inštitúte A.S. Puškina v Moskve. V rámci programu Erasmus+K107 v roku 2019 doktorandi a zamestnanci absolvovali výmenné študijné a prednáškové pobyty v Minsku a Vitebsku. Momentálne sú pobyty limitované epidemiologickou situáciou vo svete, niektoré však prebiehajú dištančnou formou (napr. jazykové kurzy na Inštitúte A.S. Puškina v Moskve). Podstatou národných a medzinárodných kontaktov sú výmenné vedecké, študijné a prednáškové pobyty, podpora publikačnej činnosti, expertízna a posudzovateľská činnosť.

Katedra rusistiky úzko spolupracuje s veľvyslanectvom Ruskej federácie na Slovensku a Ruským centrom vedy a kultúry v Bratislave, najmä pri organizovaní prednášok renomovaných expertov z rôznych oblastí – spisovateľov, vedcov, akademických pracovníkov i kultúrnych dejateľov. Tieto aktivity (konkrétne v priemere 2-3 prednášky za semester) majú popularizačný i vedecký charakter, napomáhajú udržiavať a aktivizovať rusko-slovenské kultúrne a spoločenské vzťahy, aktívne a reálne napomáhajú k rozvoju medzinárodnej spolupráce.

Pedagógovia katedry rusistiky sa prezentujú v medzinárodnom meradle aj ako členovia redakčných rád zahraničných časopisov: Linguistica Brunensia, Brno; OPERA SLAVICA. Slavistické rozhledy, Brno; Rossica Olomucensia, Olomouc; Naučnyj rezuľtat – serija: Voprosy teoretičeskoj i prikladnoj lingvistiki, Belgorod; Kultury Wschodniosłowiańske – Oblicza i Dialog, Poznan; Acta Neophilologica, Olsztyn; Vestnik RUDN, Moskva.

 


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Univerzita Konštantína Filozofa v rámci svojich možností podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch.

Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity.

Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod.

Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera.

Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. Gestorom speváckeho zboru je v súčasnosti Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF.

Šport

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

 

Množstvo podujatí, extrakurikulárnych aktivít a spoločenských iniciatív ponúka aj samotná katedra, či už na úrovni pravidelne organizovaných vzdelávacích podujatí (11 ročníkov podujatia o preklad Tvorivé prekladateľské reflexie, 4 ročníky Letnej školy audiovizuálneho prekladu, Letná škola tlmočenia), ale aj neformálnych stretnutí (napr. Vianočné stretnutie pracovníkov katedry so študentmi).

 

Študentský parlament UKF

 https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia

Každoročne organizuje podujatia – Nitrianske univerzitné dni, Dni nitrianskych univerzít, do ktorých sa študenti zapájajú ako účastníci, ale aj pod dohľadom pedagógov ako zdravotnícky dozor pri zabezpečovaní prvej pomoci https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/udalosti/4288-studentsky-parlament-chysta-online-podujatia)

 

V rámci zabezpečenia kvalitného štúdia i mimoškolského života poskytuje Univerzita Konštantína Filozofa svojim študentom rozličné služby (https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom).

Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) bolo na UKF otvorené v decembri 2008. Jeho hlavným cieľom je poskytovanie pastoračnej starostlivosti a duchovnej pomoci študentom a pracovníkom nitrianskych univerzít, inštitúcií a študentských domovov (www.upcnitra.sk).

Študentské centrum (SC) ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami (https://www.ukf.sk/sc).

 


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Možnosti a podmienky účasti študentov na mobilitách a stážach upravuje Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd: https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod.

Pokyny na prihlasovanie sú zverejňované na webovom sídle univerzity: www.ukf.sk Pravidlá uznávania tohto vzdelávania upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf

Fakultným koordinátorom programu Erasmus+ ako aj kontaktnou osobou pre študentov pri iných typoch mobilít a stáží je prodekan pre zahraničné vzťahy a rozvoj prof. PaedDr. Bernard Garaj, CSc.: bgaraj@ukf.sk

Katedry participujúce na  doktorandskom študijnom programe Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr všestranne podporujú domáce a medzinárodné mobility a rôzne aktivity študentov v súlade so Stratégiou internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019 – 2025. V rámci programu Erasmus+, Erasmus +K107 a bilaterálnych dohôd katedry spolupracujú s mnohými pracoviskami v rámci Európy i mimo EHS.

Bližšie: ERASMUS+ bilaterálne dohody - Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (ukf.sk)


9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium je absolvovanie magisterského štúdia slavistiky, rusistiky, romanistiky. O prijatie na študijný program Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr sa môžu uchádzať absolventi magisterského štúdia študijných odborov filológia, učiteľstvo a pedagogické vedy. Na študijný program sa prijímanie na štúdium uskutočňuje výhradne prostredníctvom prijímacieho konania, ktoré je organizované transparentne, v súlade s platnou legislatívou a podľa vopred stanovených kritérií. Prijímaciu komisiu na návrh predsedu odborovej komisie menuje dekan fakulty. Komisia má zloženie: predseda, 4 členovia, zapisovateľ. Tvoria ju členovia odborovej komisie v študijnom odbore Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr. Členom komisie je vždy aj pedagóg, u ktorého si uchádzač zvolil tému svojej dizertačnej práce. Termín, miesto konania a požiadavky na prijatie sú vždy zverejnené v dostatočnom časovom predstihu na internetových stránkach fakulty a katedry. Návrh na prijatie konkrétnych uchádzačov na príslušnú formu štúdia (dennú alebo externú) podľa poradia úspešnosti (taxatívneho bodového vyhodnotenia) predkladá dekanovi fakulty predseda komisie. V prípade dosiahnutia bodového limitu ale z dôvodu nedostatku miest, sa uchádzačovi o internú formu ponúkne možnosť externého štúdia.

Kritériá a požiadavky na uchádzačov (v zmysle § 57 ods. 5 zákona č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov) sú vždy transparentne zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie.

Základnou podmienkou prijatia na štúdium je ukončené magisterské štúdium. 


b) - Postupy prijímania na štúdium.

O prijatie na doktorandské štúdium sa môžu uchádzať absolventi študijného programu druhého stupňa alebo študijného programu podľa § 53 ods. 3. Zákona 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Forma prijímacej skúšky je ústna a písomná. Jej obsahom je prezentácia a obhajoba rámcového projektu dizertačnej práce, teoretické poznatky zodpovedajúce príslušnému študijnému programu, osobnostné predpoklady uchádzača o štúdium, motivácia uchádzača a jeho výsledky vysokoškolského štúdia druhého stupňa alebo študijného programu podľa § 53 ods. 3. Zákona 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Prijímacia skúška ďalej zisťuje schopnosť odbornej komunikácie uchádzača o zvolenej téme a aktívnu znalosť minimálne jedného cudzieho jazyka formou testu.

Prijímacia komisia je minimálne 4-členná a menuje ju dekan fakulty z členov odborovej komisie pre príslušný študijný odbor. Prijímacia komisia zhodnotí plnenie všetkých požadovaných kritérií, kvalitu spracovania a prezentácie rámcového projektu dizertačnej práce a predpoklady uchádzača o štúdium príslušného študijného programu, na základe čoho stanoví poradie uchádzačov z hľadiska ich úspešnosti.

O prijatí uchádzača rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie o úspešnosti jednotlivých uchádzačov a na základe finančných možností fakulty. Bližšie informácie o podmienkach prijatia na doktorandské študijné programy sú zverejnené na webovom sídle fakulty.

Postupy prijímania na štúdium sa riadia zásadami prijímacieho konania na FF a sú zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie sú dostupné v AIS: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/vysledky-prijimacieho-konania a pravidelne sú zverejňované v podobe štatistík vo výročnej správe fakulty: https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy .

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Monitorovanie a hodnotenie študijných programov študentmi je s ročnou periodicitou realizované prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu a pedagógov študentmi. Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu upravuje Systém zabezpečovania kvality na FF UKF: (https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf .)

Periodické hodnotenie výučby a pedagógov študentmi je prístupné cez AIS.

Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby študentov sú analyzované na viacerých úrovniach fakulty (kolégium dekana, Vedecká rada FF, Akademický senát FF a i.), sú komunikované so zainteresovanými stranami a zverejnené na webovom sídle fakulty, vo výročnej správe fakulty

 (https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy) a v správe z hodnotenia výučby a pedagógov fakulty (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/hodnotenie-vyucby-a-pedagogov-studentmi ). Výsledky spätnej väzby sú dôležitým podkladom pre skvalitňovanie študijného programu. 

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Študijný program Teória literatúry a dejiny konkrétnych národných literatúr predstavuje tretí stupeň VŠ vzdelávania, s predpokladaným počtom študentov 1, max. 2 v ročníku v externej forme (výučba sa realizuje predovšetkým individuálnymi konzultáciami). Preto obsah výučby, jednotlivé metódy a postupy v rámci funkčnosti a efektívnosti študijného programu sú bezprostredne komunikované so študentmi a pružne prispôsobované okolnostiam i potrebám konkrétnych študentov.  


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).