DOKUMENT
Študijný program XAJne23b - anglistika
Štúdium Stupeň - I. - bakalársky, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty Filozofická fakulta
Sídlo fakulty Štefánikova 67, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania UKF (Rada kvality UKF)
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
anglistika
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Prvý stupeň, kód 645
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Sídlo UKF v Nitre
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
11. Filológia, kód 7320
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný študijný program
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
externá
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
anglický jazyk, slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
externá forma: 3 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
15/21/39
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Všeobecná charakteristika odborného profilu absolventa

Absolvent bakalárskeho štúdia v študijnom programe v odbore anglistika dôkladne ovláda anglický jazyk v jeho písomnej a hovorenej podobe a vie odlíšiť jeho štandardizovanú podobu od subštandardných foriem. Má adekvátne vedomosti o literárnom, kultúrnom a historicko-spoločenskom kontexte anglofónnych krajín a je schopný analyzovať a kriticky interpretovať literárne i neliterárne texty. Absolvent dokáže úspešne využiť svoje jazykové zručnosti a kreatívne myslenie pri príprave projektov, prezentácií a samostatných tvorivých výstupov. Rozsah a hĺbka jeho znalostí a praktických zručností ho oprávňuje pokračovať v štúdiu v študijnom programe anglický jazyk v odbornej komunikácii (2. stupeň), prípadne v príbuzných študijných programoch.

Teoretické vedomosti:

Absolvent študijného programu anglistika (1. stupeň):

-        má teoretické znalosti o jazykovej a lingvistickej kompetencii;

-        pozná terminologický aparát lingvistiky a literárnej kritiky;

-        má adekvátne poznatky o jazyku, histórii a kultúre anglofónnych krajín;

-        pozná základný dejinný vývoj literatúry anglofónnych krajín;

-        získa základné teoretické znalosti z oblasti interpersonálnej komunikácie a projektového manažmentu;

-        má prehľad o využití anglického jazyka v masmédiách a dokáže teoreticky uchopiť problematiku textu a vizuálnej kultúry.

Praktické schopnosti a zručnosti:

Absolvent študijného programu anglistika (1. stupeň) získa schopnosť:

-        využívať svoju jazykovú a lingvistickú kompetenciu na veľmi dobrej úrovni;

-        aplikovať osvojený teoretický aparát lingvistiky a literárnej kritiky pri analýze a interpretácii odborných a literárnych textov;

-        samostatne vyhľadať a analyzovať odbornú i umeleckú literatúru;

-        samostatne kreatívne aplikovať teoretické znalosti z oblasti interpersonálnej komunikácie a projektového manažmentu v praxi;

-        odborne prezentovať výsledky projektovej činnosti;

-        flexibilne uplatniť nadobudnuté teoretické znalosti pri riešení interdisciplinárnych problémov;

-        samostatne využívať IT zručnosti pri príprave samostatných i skupinových projektov a projektových zámerov;

-        efektívne komunikovať v anglickom jazyku.

Doplňujúce vedomosti, schopnosti a zručnosti:

Absolvent študijného programu anglistika (1. stupeň) dokáže:

-        pracovať samostatne, aj ako člen pracovného tímu;

-        tvorivo si prehlbovať osvojené poznatky;

-        kriticky reflektovať svoj ústny i písomný prejav;

-        prijímať i dávať konštruktívnu kritiku pri realizácii projektových výstupov. 


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Dôkladné ovládanie anglického jazyka v jeho písomnej a hovorenej podobe, kultúrny rozhľad, komplexne rozvinuté mäkké zručnosti, kreatívne a kritické myslenie, ako aj získané IT zručnosti umožňujú flexibilné uplatnenie absolventov bakalárskeho študijného programu anglistika najmä v nasledujúcich pracovných oblastiach:

-        oblasť kultúry, vzdelávania a osvety: absolventi sa uplatnia ako koordinátori práce s mládežou, lektori ďalšieho vzdelávania, kultúrno-osvetoví pracovníci a interkultúrni mediátori;

-        oblasť obchodu a súkromnej firemnej sféry, kde sa vyžaduje odborná znalosť anglického jazyka a základné manažérske zručnosti: absolventi sa uplatnia ako supervízori zákazníckych centier v medzinárodných spoločnostiach a korporáciách, pracovníci zodpovední za komunikáciu so zahraničnými partnermi a klientami vo firmách, asistenti v spoločnostiach s orientáciou na zahraničný obchod;  

oblasť médií: absolventi sa uplatnia ako textoví korektori, editori alebo tvorcovia obsahu webových stránok v anglickom jazyku

 


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Študijný program reflektuje požiadavky potenciálnych zamestnávateľov, inštitúcií a organizácií. Relevantné externé zainteresované strany poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k predkladanému študijnému programu (v prílohe/odkaz).: Mesto Nitra (Ivona Fraňová, Štefánikova tr. 60, Ivona.Franova@msunitra.sk), Langauge Planet (Miroslav Kršňák, Hviezdoslavova 2490/99, Nána 94360, kariera@languageplanet.sk), Columbus Slovakia (Martin Mačura, Wilsonovo nábrežie 112, 949 01 Nitra, martin.macura@columbus.sk)

 


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi bakalárskeho stupňa ŠP anglistika sú na základe nadobudnutých odborných znalostí a zručností spôsobilí uchádzať sa o ďalšie štúdium na 2. stupni vysokoškolského štúdia, a to v ŠP anglický jazyk v odbornej komunikácii alebo v príbuzných odboroch. S ukončeným prvým stupňom vysokoškolského štúdia sa uplatňujú v organizáciách a inštitúciách z oblasti kultúry, vzdelávania a osvety, vo firemnej ako aj mediálnej sfére. Vďaka dôkladnému ovládaniu anglického jazyka, ako aj praktickým zručnostiam z oblasti IT a práce s textom sa uplatňujú ako textoví korektori, editori, kultúrno-osvetoví pracovníci či tvorcovia webového obsahu vo firemnej oblasti. Dôraz na rozvoj kritického myslenia a interpersonálnych zručností im umožňuje flexibilne sa uplatniť v interdisciplinárne zameraných pracovných príležitostiach. 

Absolventi sú v kontakte s katedrou prostredníctvom sociálnych sietí. 


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Bc. Gabriel Csizmadia, v súčasnosti pôsobí ako zástupca vedúceho dopravy v spoločnosti SPEED line: International Transport and Forwarding

Bc. Kristina Filka, v súčasnosti pôsobí v spoločnosti Clarios, Bratislava

Bc. Katarína Madejová, v súčasnosti pôsobí v Nemocnici Poprad, a.s.

Bc, Marcela Rošková, v súčasnosti pôsobí ako lektorka anglického jazyka v jazykovej škole VAGeS, Nitra

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Učitelia študijného programu prispôsobujú obsah aj formu ponúkaných predmetov aktuálnym trendom a strategickému smerovaniu relevantných disciplín doma aj v zahraničí. Udržiavajú kontakty prostredníctvom realizácie odbornej prace, exkurzií, vedeckých projektov a podujatí v spolupráci s podobne orientovanými pracoviskami v akademickom prostredí a so zamestnávateľmi. Spätná väzba od zamestnávateľov je získavaná priamym kontaktom resp. prostredníctvom sociálnych sietí.

Katedra anglistiky a amerikanistiky získava spätnú väzbu od zamestnávateľov aj vo forme hodnotiacich portfólií študentov z odbornej praxe. Portfólium predstavuje súbor dokumentov, ktoré reflektujú cielenú snahu, odborný rast a dosiahnuté úspechy študenta v oblasti odbornej komunikácie v anglickom jazyku a jeho pôsobenie vo firemnej či kultúrno-osvetovej sfére. Hodnotenia od zamestnávateľov zaznamenané v portfóliu napomáhajú spoznávať silné a slabšie oblasti študentovej osobnosti v odbornom prostredí a zároveň slúžia ako materiál, ktorý dokumentuje zručnosti a skúsenosti študenta pri uplatňovaní sa na trhu práce. Z toho dôvodu predmetný materiál predstavuje pre katedru dôležitú zložku hodnotenia kvality študijného programu.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program anglistika bol spracovaný a predložený v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF, ktoré sú podrobne konkretizované v dokumentoch Systém zabezpečovania kvality na Filozofickej fakulte UKV v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf, Štatút Rady pre vnútorné overovanie kvality vysokoškolského vzdelávania Filozofickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/%C5%A0tat%C3%BAt_RKFF.pdf, Smernica č. 27/2021: Posudzovanie študijných programov a posudzovanie spôsobilosti habilitačných konaní a inauguračných konaní na UKF https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/4838-27-2021-smernica-posudzovanie-studijnych-programov-a-posudzovanie-sposobilosti-habilitacnych-konani-a-inauguracnych-konani-na-ukf, Štatút Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Statut_RK_UKF_V11_schvaleny_vrukf_18032021.pdf a v Smernici č. 31/2021: Metodika tvorby študijných programov na UKF https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf.

Filozofická fakulta UKF v Nitre má vytvorené postupy a nástroje na schvaľovanie, monitorovanie a hodnotenie realizácie študijných programov, ktoré sa týkajú definovania formálnych postupov na schvaľovanie študijných programov iným subjektom ako tými, ktoré ich realizujú; tvorby študijných programov realizovaných na fakulte; sledovania dostupnosti vhodných učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov; formulovania očakávaných a kontroly dosiahnutých výsledkov vzdelávania vo vzťahu k profilu absolventa; monitorovania študijnej úspešnosti a dosiahnutých výsledkov vzdelávania študentov; pravidelného hodnotenia a revidovania študijných programov; zapojenia študentov do aktivít zameraných na hodnotenie študijných programov; a zabezpečenia spätnej väzby od zamestnávateľov, zástupcov trhu práce a ďalších príslušných organizácií ohľadne uplatnenia absolventov.

Tvorba študijných programov, ich obsah a forma štúdia vychádza z opisu študijných odborov a z akreditačných kritérií/štandardov, z odborného a kvalifikačného potenciálu tvorivých pracovníkov, reflektuje záujem zo strany uchádzačov a potreby pracovného trhu. Študijné programy sú pripravované v súlade s formalizovanými procesmi zabezpečovania kvality vzdelávania na UKF a FF UKF, ktoré určujú zodpovednosť za jednotlivé procesy riadenia kvality (odkaz doplní DFF). Dostupnosť učebných zdrojov pre realizáciu študijných programov zabezpečuje fakulta v spolupráci s jej pracoviskami prostredníctvom nákupu odbornej literatúry, edičnej činnosti fakulty, ako aj e-learningových vzdelávacích kurzov. Naplnenie očakávaných výsledkov vzdelávania, ktoré sú formulované v informačných listoch predmetov, sa vyhodnocuje prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi, ďalej v periodických hodnotiacich správach o vzdelávacej činnosti a v štatistikách úspešnosti na štátnych skúškach, ako aj analýzou hodnotení zaznamenaných v AIS. Pravidelné hodnotenie a revidovanie študijných programov je realizované osobou zodpovednou za študijný program (ďalej len „OZŠP“), pracovníkmi katedier, prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu študentmi a orgánmi zabezpečovania kvality na úrovni fakulty a univerzity.

Učitelia podieľajúci sa na realizácii študijného programu pravidelne aktualizujú obsah svojich predmetov o poznatky získané v priebehu riešenia vedecko-výskumných projektov. Výsledky svojej vedecko-výskumnej činnosti publikujú v indexovaných periodikách, monografických dielach a učebných textoch, ktoré slúžia ako študijná literatúra pre študentov študijného programu. Výsledky svojej vedecko-výskumnej a publikačnej činnosti tvoriví pracovníci tiež prezentujú a propagujú v rámci vedeckých a odborných podujatí pre odbornú verejnosť a študentov. Spätnú väzbu o úspešnosti uplatnenia absolventov získava fakulta od zamestnávateľov, kontaktom s absolventmi a prieskumami realizovanými a iniciovanými z úrovne vedenia fakulty a jej pracovísk.


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný plán študijného programu so všetkými požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný na odkaze: https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&uiLang=SK&viewer=web


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijný plán jednoodborového študijného programu anglistika obsahuje povinné, povinne voliteľné a voliteľné predmety, ktoré sú zamerané na získanie komplexných znalostí z oblasti anglického jazyka, anglofónnej literatúry a kultúry, ako aj na rozvoj interpersonálnych kompetencií a digitálnych zručností študenta. Skladba profilových predmetov naznačuje, že program kladie dôraz na dôkladnú jazykovú a jazykovednú prípravu v zmysle nadobudnutia odborných poznatkov s praktickým využitím (Úvod do štúdia jazyka, Morfológia anglického jazyka, Odborný písomný prejav, Praktikum anglickej výslovnosti, Fonetika anglického jazyka, Lexikológia anglického jazyka, Úvod do analýzy diskurzu, Úvod do štylistiky anglického jazyka), ako i na získanie znalostí a prehľadu v oblasti anglofónnej literatúry (Úvod do štúdia literatúry, Prehľad britskej literatúry, Prehľad americkej literatúry, Americká literatúra 20. a 21. storočia, Britská literatúra 20. a 21. storočia) a kultúry (Úvod do kultúrnych štúdií, Vybrané témy z dejín a kultúry anglofónnych krajín, Aktuálne dianie v anglofónnych krajinách, Text a vizuálna kultúra, Literatúra a film). Zásadný význam v sústave povinných predmetov má rozvoj interpersonálnych zručností (Základy interpersonálnej komunikácie) a komunikačných zručností vo všeobecnosti (Praktická rétorika, Anglický jazyk v masmédiách). Práve tie sa považujú za kľúčové pre súčasný a budúci trh práce, ktorý je charakteristický svojou nestálosťou a vysokou mierou zmeny. Interpersonálne zručnosti a adekvátne zručnosti komunikácie spolu s výbornou znalosťou anglického jazyka tak vytvárajú predpoklad širšieho a flexibilnejšieho profesijného uplatnenia študentov.

Rôznorodé spektrum ďalších povinných predmetov obsahuje predmety jazykového zamerania (Registre a varianty anglického jazyka, Odborná angličtina, Syntax 1, Syntax 2), ale aj predmety spojené s praktickými aspektami akademickej práce a manažovania úloh a projektov (Akademický proseminár, Základy výskumnej práce, Základy projektového manažmentu).

Veľmi dôležitú úlohu v študijnom pláne má odborná prax, ktorá sa realizuje v zimnom semestri tretieho ročníka. Je povinná pre všetkých študentov v rozsahu 125 hodín (prax na pracovisku 40 hodín, príprava portfólia 30 hodín, samoštúdium a príprava na výkon na pracovisku 55 hodín). Odborná prax sa uskutočňuje v inštitúciách a organizáciách, v ktorých študenti môžu nájsť budúce uplatnenie.

Ďalšia časť študijného plánu obsahuje povinne voliteľné a voliteľné predmety. Tieto prirodzene dopĺňajú skladbu povinných predmetov a ďalej rozširujú vedomostnú a skúsenostnú bázu študentov v oblasti jazyka a prekladu (Prekladový seminár), literatúry a kultúry (Obdobie romantizmu, Anglofónna poviedková tvorba, Multikultúrne aspekty literatúry USA). Dôležitý rozmer študijného plánu predstavuje zaradenie predmetov, ktoré rozvíjajú digitálne zručnosti (Aplikačný softvér I., Aplikačný softvér II., Publikovanie digitálneho obsahu). V skladbe voliteľných predmetov je opäť zdôraznený rozvoj analytických a interpretačných zručností študentov, a to konkrétne formou intenzívnej a systematickej práce s umeleckými i odbornými textami (Analýza a interpretácia umeleckého textu, Postkoloniálna literatúra, Anglofónna poézia, Anglické idiómy).

Študijný plán študijného programu s ďalšími požadovanými informáciami a informačnými listami predmetov je dostupný na odkaze: https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&uiLang=SK&viewer=web


d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Celkový počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia v bakalárskom stupni štúdia so štandardnou dĺžkou je najmenej 180 kreditov. Kredity študent získava v súlade s predpísanou skladbou študijného plánu ŠP. Podmienkou ukončenia štúdia je úspešná obhajoba záverečnej práce. Podmienky štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie, predĺženie a prerušenie štúdia upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-        počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 110

-        počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 40

-        počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 20

-        počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 10


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Študijný program má jasné a transparentne zverejnené pravidlá, kritériá a metódy hodnotenia študijných výsledkov v informačných listoch jednotlivých predmetov. Informačné listy predmetov sú prístupné cez AIS pre všetkých študentov. Spätnú väzbu získavajú študenti aj priebežným hodnotením. Výsledky priebežného a záverečného hodnotenia predmetov sú zaznamenávané v AIS a archivované v súlade s platnou legislatívou.

Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre v čl. 5 Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta definuje všetky politiky štruktúry a procesy uplatňované pri overovaní výstupov vzdelávania, hodnotenia študentov a upravuje aj možnosti opravných postupov. Pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania, hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči hodnoteniu upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf).


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia v prípade zmeny študijného programu, zápisu študenta inej vysokej školy a absolvovania mobility upravuje Študijný poriadok UKF (https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf) a Postup pri podávaní žiadosti o uznaní skúšok https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/denne_studium/formulare/postup_uznavanie_skusok.pdf.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Prístup na zoznam v AIS je dostupný na ceste Evidencia štúdia – Záverečné práce – VSES057 Evidencia záverečných prác (link https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.es.VSES057App&kodAplikacie=VSES057&uiLang=SK&viewer=web) a následne po zadaní špecifikácií (akademický rok zadania práce, pracovisko, typ práce). 

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-        pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení prác upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach (https://www.ukf.sk/73-moja-ukf/3794-13-2020-smernica-o-zaverecnych-rigoroznych-a-habilitacnych-pracach?highlight=WyJzbWVybmljYSIsIm8iLCJvJ2JyaWVuIiwielx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJwclx1MDBlMWNhY2giLCJzbWVybmljYSBvIiwic21lcm5pY2EgbyB6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCIsIm8gelx1MDBlMXZlcmVcdTAxMGRuXHUwMGZkY2giLCJ6XHUwMGUxdmVyZVx1MDEwZG5cdTAwZmRjaCBwclx1MDBlMWNhY2giXQ==)

                možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov:

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf,

Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd:   https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod

-        pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov:

-        Požiadavka zachovávania vedeckej integrity a dodržiavania akademickej etiky ako aj vyvodzovania dôsledkov je podľa článku 3, bod 2.6 e Vnútorného systému kvality vysokoškolského vzdelávania UKF v Nitre zabezpečená Štatútom UKF v Nitre (https://www.ukf.sk/ochrana-osobnych-udajov/14-univerzita/2194-statut-ukf), Študijným poriadkom https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf, Etickým kódexom UKF (https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/eticky-kodex) a Disciplinárnym poriadkom pre študentov FF UKF v Nitre https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-disciplinarny-poriadok-ff.pdf.

-        postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami:

V oblasti poskytovania služieb študentom so špecifickými potrebami sa fakulta riadi Vnútorným predpisom k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami (VP 28/2015) a spolupracuje s univerzitným Centrom podpory štúdia študentov so špecifickými potrebami (https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami?highlight=WyJzbyIsInNwZWNpZmlja3ltaSIsInBvdHJlYmFtaSIsInNvIFx1MDE2MXBlY2lmaWNrXHUwMGZkbWkiLCJzbyBcdTAxNjFwZWNpZmlja1x1MDBmZG1pIHBvdHJlYmFtaSIsInNwZWNpZmlja3ltaSBwb3RyZWJhbWkiXQ==).

-        postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta sa riadia Zákonom o sťažnostiach č. 9/2010 Z.z a jeho novelou č. 94/2017 Z.z.: . https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2010/9/ a odporúčaným postupom uvedeným na webovej stránke fakulty v časti Štúdium (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/interne-formy-studia. Odvolania voči školnému upravuje vnútorný predpis univerzity (32/2019): https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky?highlight=WyJcdTAxNjFrb2xuXHUwMGU5Il0=.


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov sú v štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z. dostupné v AIS časti Študijné programy, vo Výstupných zostavách zo študijných programov (VSST178) na odkaze https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.st.VSST178App&kodAplikacie=VSST178&uiLang=SK&viewer=web po konkretizácii požiadaviek na zobrazenie konkrétneho študijného programu a jeho plánu v konkrétnej forme a stupni štúdia.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka: https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka.

Aktuálny rozvrh študijného programu je zverejnený v AIS prostredníctvom cesty Rozvrh – Výstupné zostavy z rozvrhu – VSRH009 Rozvrh hodín pre... (link https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.vs.rh.VSRH009App&kodAplikacie=VSRH009&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na ak. rok, semester, študijný program (príp. iné).

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. Mgr. Štefan Beňuš, PhD., funkcia: profesor, kontakt: sbenus@ukf.sk


b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. Mgr. Štefan Beňuš, PhD.

-      profilové predmety ŠP anglistika (1. stupeň): Fonetika anglického jazyka, Praktická rétorika, Úvod do štúdia anglického jazyka, Praktikum anglickej výslovnosti, Úvod do analýzy diskurzu

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10425

-      doc. PhDr. Mária Hricková, PhD.

-      profilové predmety ŠP anglistika (1. stupeň): Prehľad britskej literatúry, Prehľad americkej literatúry, Základy interpersonálnej komunikácie, Úvod do štúdia literatúry, Vybrané témy z dejín a kultúry anglofónnych krajín, Literatúra a film, Americká literatúra 20. a 21. storočia

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10769

        doc. Mgr. Elena Ciprianová, PhD., M.A.

-      profilové predmety ŠP anglistika (1. stupeň): Odborný písomný prejav, Morfológia anglického jazyka, Lexikológia anglického jazyka

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10300

         doc. Mgr. Simona Klimková, PhD.

-      profilové predmety ŠP anglistika (1. stupeň): Prehľad britskej literatúry, Text a vizuálna kultúra, Literatúra a film, Britská literatúra 20. a 21. storočia

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10418

doc. Mgr. Silvia Hvozdíková, PhD.

profilové predmety ŠP anglistika (1. stupeň): Úvod do kultúrnych štúdií, Vybrané témy z dejín a kultúry anglofónnych krajín, Aktuálne dianie v anglofónnych krajinách, Text a vizuálna kultúra

CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20473

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10379

prof. PhDr. Gabriela Miššíková, CSc.

- profilové predmety ŠP anglistika (1. stupeň): Úvod do štylistiky anglického jazyka, Anglický jazyk v masmédiách, Úvod do analýzy diskurzu

-          CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10304

 


c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

VUPCH sú v AIS prístupné pre prihláseného používateľa s pridelenou kompetenciou v časti Ľudské zdroje - LZ020 Prehľad zamestnancov a pracovných pomerov na strediskách (https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na pracovisko a osobu.

 


d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

prof. Mgr. Štefan Beňuš, PhD. (sbenus@ukf.sk): Registre a varianty anglického jazyka, Praktikum anglickej výslovnosti, Fonetika anglického jazyka, Praktická rétorika, Úvod do štúdia anglického jazyka, Úvod do analýzy diskurzu

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10425

doc. PhDr. Mária Hricková, PhD. (mhrickova@ukf.sk): Vybrané témy z dejín a kultúry anglofónnych krajín, Úvod do štúdia literatúry, Prehľad britskej literatúry, Základy interpersonálnej komunikácie, Prehľad americkej literatúry, Literatúra a film, Americká literatúra 20. a 21. storočia

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10769

doc. Mgr. Elena Ciprianová, PhD., M.A. (eciprianova@ukf.sk): Odborný písomný prejav, Morfológia anglického jazyka

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10300

doc. Mgr. Simona Klimková, PhD. (sklimkova@ukf.sk): Prehľad britskej literatúry, Text a vizuálna kultúra, Literatúra a film, Britská  literatúra 20. a 21. storočia, Analýza a interpretácia literárneho textu, Moderná dramatická tvorba, Postkoloniálna literatúra

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10418

Mgr. Martina Juričková, PhD., (mjurickova"ukf.sk): Multikultúrne aspekty literatúry USA

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10379

prof. PhDr. Gabriela Miššíková, CSc. (gmissikova@ukf.sk): Úvod do analýzy diskurzu, Úvod do štylistiky anglického jazyka

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10304

Mgr. Zuzana Kozáčiková, PhD. (zkozacikova@ukf.sk): Základy výskumnej práce, Odborný písomný prejav, Syntax 1, Syntax 2

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10403

Mgr. Martin Kažimír, PhD. (mkazimir@ukf.sk): Úvod do štúdia jazyka, Lexikológia anglického jazyka, Editorské práce v anglickom jazyku, Odborná angličtina, Obchodná angličtina, Prekladový seminár

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32199

Mgr. Ivana Horváthová, PhD. (ihorvathova@ukf.sk): Vybrané témy z dejín a kultúry anglofónnych krajín, Americká literatúra 20. a 21. storočia

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/31909

doc. Mgr. Silvia Hvozdíková, PhD. (shvozdikova@ukf.sk): Úvod do kultúrnych štúdií, Aktuálne dianie v anglofónnych krajinách, Základy výskumnej práce, Akademický proseminár, Text a vizuálna kultúra

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20473

prof. PaedDr. Zdenka Gadušová, CSc. (zgadušova@ukf.sk): Základy projektového manažmentu

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10286

Mgr. Ján Francisti, PhD. (jfrancisci@ukf.sk): Aplikačný softvér I., Aplikačný softvér II., Publikovanie digitálneho obsahu

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33981?do=filterForm-submit&name=j%C3%A1n&surname=francisti&university=716000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

Mgr. Peter Kuna, PhD. (pkuna@ukf.sk): Aplikačný softvér I., Aplikačný softvér II., Publikovanie digitálneho obsahu

-CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/?do=filterForm-submit&name=peter&surname=kuna&university=716000000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

Mgr. Martin Cápay, PhD. (mcapay@ukf.sk): Publikovanie digitálneho obsahu

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10775

Mgr. Jaroslav Reichel, PhD. (jreichel@ukf.sk): Publikovanie digitálneho obsahu

     CRZVŠ: https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26204

Mgr. Olha Bohuslavska (olha.bohuslavska@ukf.sk): Úvod do štylistiky anglického jazyka

Marcos Perez (perezrmarcos@hotmail.com): Akademický proseminár, Registre a varianty anglického jazyka, Odborný písomný prejav, Anglický jazyk v masmédiách, Odborná angličtina, Obchodná angličtina, Anglické idiomy, Písomný prejav: publicistika

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

prof. Mgr. Štefan Beňuš, PhD. (sbenus@ukf.sk): v akademickom roku 2022/23 práce v tomto študijnom programe aktuálne neškolí

doc. Mgr. Elena Ciprianová, PhD., M.A. (eciprianova@ukf.sk): Onomastic idioms in English and Slovak

Mgr. Ivana Horváthová, PhD. (ihorvathova@ukf.sk): Writing style of Tolkien’s book The Silmarillion, The analysis of Viktor E. Frankl’s writing style

doc. PhDr. Mária Hricková, PhD. (mhrickova@ukf.sk): The analysis of character strengths in Alice Walker’s The Color Purple, The analysis of character strengths in Harper Lee’s To Kill a Mockingbird, Faith, hope and love in selected poems by Emily Dickinson, The Analysis of Tim Burton’s Film Adaptation of Alice in Wonderland, Elizabeth Bennet as a strong female character in Jane Austen’s novel Pride & Prejudice

doc. Mgr. Silvia Hvozdíková, PhD. (shvozdikova@ukf.sk): v akademickom roku 2022/23 práce v tomto študijnom programe aktuálne neškolí

Mgr. Martina Juričková, PhD. (mjurickova@ukf.sk) v akademickom roku 2022/23 práce v tomto študijnom programe aktuálne neškolí

Mgr. Martin Kažimír, PhD. (mkazimir@ukf.sk): v akademickom roku 2022/23 práce v tomto študijnom programe aktuálne neškolí

doc. Mgr. Simona Klimková, PhD. (sklimkova@ukf.sk): v akademickom roku 2022/23 práce v tomto študijnom programe aktuálne neškolí

Mgr. Zuzana Kozáčiková, PhD. (zkozacikova@ukf.sk): v akademickom roku 2022/23 práce v tomto študijnom programe aktuálne neškolí

prof. PhDr. Gabriela Miššíková, CSc. (gmissikova@ukf.sk): v akademickom roku 2022/23 práce v tomto študijnom programe aktuálne neškolí

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

VUPCH sú v AIS prístupné pre prihláseného používateľa s pridelenou kompetenciou v časti Ľudské zdroje - LZ020 Prehľad zamestnancov a pracovných pomerov na strediskách (https://ais2.ukf.sk/ais/servlets/WebUIServlet?appClassName=ais.gui.lz.LZ020App&kodAplikacie=LZ020&uiLang=SK&viewer=web) po zadaní špecifikácií na pracovisko a osobu.

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).
Andrea Petrikovic: andrea.petrikovic@student.ukf.sk 

Stela Výberčiová: stela.vyberciova@student.ukf.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

-       tútorka ŠP: Mgr. Ivana Horváthová, PhD., ihorvathová@ukf.sk, https://www.kaa.ff.ukf.sk/studium/mgr-ivana-horvathova-phd/

-       prodekan pre vzdelávanie FF UKF: Mgr. Patrik Petráš, PhD., ppetras@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/struktura-fakulty/vedenie-fakulty


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

-       referentkou študijného oddelenia pre externé formy štúdia je Ing. Monika Václavová (mvaclavova@ukf.sk, https://www.ff.ukf.sk/studium-na-fakulte/studijne-oddelenie)

-        administratívna pracovníčka katedry: Mgr. Jana Balcová, jbalcova@ukf.sk, https://www.kaa.ff.ukf.sk/kontakt/

-        ubytovací referát – ubytovacie centrum ŠD: RNDr. Katarína Baťová, PhD, kbatova@ukf.sk; Mgr. Simona Gutová, sgutova@ukf.sk,  https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Predmetný študijný program sa realizuje v prednáškových a (špecializovaných) seminárnych miestnostiach, ktoré sú vybavené výpočtovou technikou s príslušným softvérovým vybavením a ďalšími didaktickými pomôckami. V prednáškových miestnostiach sa štandardne nachádza stolový počítač s pripojením na internet, dataprojektor, premietacie plátno, (biela) tabuľa/interaktívna tabuľa, rečnícky pult a v prípade veľkokapacitných miestností aj ozvučenie s pevným, resp. bezdrôtovým mikrofónom. Kľúčové veľkokapacitné prednáškové miestnosti v rámci jednotlivých fakúlt sú vybavené systémom pre záznam a vysielanie prednášok. Táto technológia okrem podpory e-learningovej formy výuky zvyšuje prístupnosť obsahu a vytvára priestor i pre propagáciu a komunikáciu so širokou verejnosťou. Z tohto dôvodu boli v spoločných priestoroch inštalované televízne panely, na ktorých okrem propagácií jednotlivých odborných či voľnočasových podujatí, je možné v reálnom čase vysielať záznam z prednáškových miestností.

Seminárne miestnosti sú ozvučené a okrem pracovnej stanice s pripojením na internet, dataprojektoru a bielej tabule sú vybavené špecializovanými didaktickými. Aktualizácia a dopĺňanie materiálneho a technického vybavenia sa realizuje priebežne, predovšetkým z prostriedkov štrukturálnych fondov a výskumných projektov.

Katedra anglistiky a amerikanistiky sídli v budove FF UKF v Nitre na Štefánikovej ulici č. 67, na prvom poschodí. Sekretariát katedry a jej pracovníci majú k dispozícii 5 kancelárskych miestností, 13 stolových PC, 23 notebookov, 11 externých harddiskov, 3 dataprojektory, 12 multifunkčných tlačiarní, 2 tlačiarne, 1 skener, 2 diktafóny, 1 veľkoplošný monitor, 1 kopírovací stroj, 1 DVD prehrávač. Na výskumnú prácu sú určené: 1 interaktívna robotická komunikačná hlava, 1 nahrávacia súprava, 12 slúchadiel, 6 mikrofónov, audio zariadenie, samostatné nahrávacie zariadenie, prenosný rekordér, digitálny rekordér, 2 tablety, kamera, videokamera a reproduktor.

Všetky miestnosti majú telefónnu prípojku a všetky počítače na katedre sú napojené na internetovú sieť, čo umožňuje vzájomnú komunikáciu i komunikáciu so študentami a verejnosťou na úrovni zodpovedajúcej bežnému štandardu. Komunikácia so študentmi a verejnosťou prebieha aj prostredníctvom katedrovej internetovej stránky: (https://www.kaa.ff.ukf.sk/en/welcome/) a fanpage pracoviska vytvorenej na sociálnej sieti (https://www.facebook.com/ Katedra anglistiky a amerikanistiky FF UKF v Nitre).

Študijný program anglistika Katedry anglistiky a amerikanistiky je realizovaný v prednáškových alebo seminárnych miestnostiach, ktoré sa nachádzajú v budove na Štefánikovej ul. č. 67, alebo na Triede A. Hlinku. V budove na Triede A. Hlinku sa realizujú prednášky v prednáškových miestnostiach P6 a P9 (miestnosť P6 - kapacita 200 miest, pevné lavice, sklápacie sedáky, výmera 174 ma miestnosť P9 - kapacita 60 miest, pevné lavice, sklápacie sedáky, výmera 102 m2.

Všetky prednáškové miestnosti sú vybavené dataprojektormi, ktoré sú prepojené s počítačmi a ozvučením. Semináre sa uskutočňujú v seminárnych miestnostiach v budove na Štefánikovej ul. č. 67. (miestnosť ST 115, kapacita 30 miest, stoličky, výmera 36,74 m2 – miestnosť je vybavená počítačom, dataprojektorom a klasickou tabuľou; miestnosť ST 128, kapacita 24 miest, lavice a stoličky, výmera 29,64 m2, miestnosť je vybavená počítačom s internetovým pripojením, dataprojektorom a tabuľou; miestnosť ST 211, kapacita 32 miest, lavice a stoličky, výmera 40,64 m2. Miestnosť je vybavená počítačom s internetovým pripojením, dataprojektorom a tabuľou. Vzdialenosť sídla katedry k budove rektorátu UKF na triede Andreja Hlinku a učebniam P6 a P10 je 0,8 km.

Študentom študijného programu je k dispozícii Univerzitná knižnica (UK) UKF, so sídlom na Dražovskej ceste 4, Nitra. Otváracie hodiny: pondelok - piatok 9.00 - 20.00, sobota 8.00 - 13.00. UK sa svojím poslaním zameriava na zabezpečovanie slobodného prístupu k informáciám šíreným na všetkých druhoch nosičov prostredníctvom knižnično-informačných služieb, uspokojovanie kultúrnych, informačných, vedeckovýskumných a vzdelávacích potrieb používateľov, podporovanie celoživotného vzdelávania a duchovný rozvoj ľudí. Knižnica poskytuje knižničné služby (medziknižničné, konzultačné, referenčné, bibliografické a rešeršné služby) pedagogickým, vedeckým pracovníkom a študentom, ako aj širokej verejnosti. Okrem toho uchováva a bibliograficky registruje kvalifikačné práce študentov, vedecko-pedagogických pracovníkov UKF a publikačnú a umeleckú činnosť pedagogických, vedeckých pracovníkov a doktorandov UKF. Knižničný fond UKF aktuálne eviduje cca 230 tis. kn. j. z čoho fond samotnej UK predstavuje cca 168 960 kn. j. a ostatná časť knižničného fondu je umiestnená v čiastkových knižniciach na jednotlivých pracoviskách univerzity. Knižničný fond je prístupný vo voľnom výbere. UK má prístup do licencovaných informačných zdrojov v rámci národného projektu NISPEZ ( Gale Virtual Reference Library, Knovel Library, ProQuest Central, Science Direct, Scopus, Springer Link, Web of Knowledge, Wiley Online Library a EBSCO Publishing). Súčasťou UK sú aj tri študovne: na Dražovskej ceste 4, Hodžovej ul. 1 a Kraskovej ul. 1. V študovniach je zastúpená povinná literatúra, ktorá je prístupná vo voľnom výbere. O službách a činnosti knižnice sú používatelia informovaní na webovej stránke knižnice www.uk.ukf.sk. Knižnica má fond spracovaný v knižnično-informačnom systéme DAWINCI a knižničný fond je prístupný cez on line katalóg. Knižnica umožňuje prístup na internet a vo svojej predajni zabezpečuje predaj skrípt a publikácií vydaných UKF v Nitre. Priestory UK sú pokryté bezdrôtovým pripojením na internet.

Okrem knižničného fondu Univerzitnej knižnice má Katedra anglistiky a amerikanistiky k dispozícií študovňu na Hodžovej ul. 1, ktorá je súčasťou Univerzitnej knižnice UKF a čiastkovú katedrovú knižnicu. V nej sa nachádza viac než 551 titulov, ktoré sú pravidelne dopĺňané na návrh pracovníkov katedry, tak aby študentom umožnili sledovať najnovšie poznatky a trendy v odbore. Finančné prostriedky na nákup kníh sú získavané predovšetkým z grantov. Študenti majú ďalej k dispozícii odborné lingvistické a literárno-vedecké periodiká publikované vydavateľstvom Sciendo/De Gruyter Poland: Topics in Linguistics (časopis evidovaný v databázach WoS, Scopus, EBSCO, ERIH Plus a i.) a Ars Aeterna (časopis evidovaný v databázach Scopus, ERIH Plus a i.). Šéfredaktormi časopisu Topics in Linguistics sú prof. Štefan Beňuš, PhD. a doc. Elena Ciprianová, PhD. Šéfredaktorkou časopisu Ars Aeterna je doc. Simona Klimková, PhD. Oba časopisy majú polročnú periodicitu a publikujú recenzované práce o aktuálnych poznatkoch a výsledkoch výskumov rôznych domácich i zahraničných odborníkov v daných oblastiach.


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

UKF využíva viaceré overené, zmodernizované existujúce a nové informačné systémy poskytujúce informácie na podporu riadenia v nasledujúcich oblastiach:

Kompletná vzdelávacia agenda na UKF je zabezpečovaná prostredníctvom Akademického informačného systému (AIS). Systém spracúva údaje o vzdelávaní konkrétneho študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, cez evidenciu výsledkov štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

DOC (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

Knižničný informačný systém (KIS) zabezpečuje činnosti univerzitnej knižnice. Evidencia publikačnej činnosti je prevádzkovaná v rámci knižničného informačného systému, pričom umožňuje prístup k personálnej publikačnej činnosti každému zamestnancovi ako na úrovni vkladania, tak i na úrovni získavania publikačných a citačných výstupov. Získané údaje slúžia ako zdroj pre hodnotenie zamestnancov a pracovísk v oblasti publikačného výkonu a súčasne predstavujú zdroj pre Centrálny register publikačnej činnosti. Podpora štúdia je zabezpečovaná prostredníctvom študijných materiálov, ktoré sú študentom poskytované viacerými kanálmi. Primárny zdroj predstavuje novovybudovaná Univerzitná knižnica v Areáli UKF Zobor so svojimi študovňami na Hodžovej a Kraskovej ul.

Sekundárnym zdrojom študijných materiálov sú e-learningové portály. V septembri 2007 bol ako celouniverzitný e-learningový portál implementovaný LMS Moodle v štruktúre zodpovedajúcej štruktúre univerzity (fakulty členené na katedry). Portál edu.ukf.sk je určený na podporu výučby akreditovaných predmetov. Počet používateľov systému EDU prekračuje ročne 13 500 používateľov (z toho asi tretina aktívnych), čo možno považovať za plynulé presadzovanie sa e-learningu v prostredí univerzity. Pod tento fakt sa podpísala aj úspešná realizácia projektov štrukturálnych fondov zahrňujúcich budovanie e-learningových kurzov.

V rámci projektu NISPEZ UK UKF prostredníctvom CVTI SR zabezpečila prístup do nasledovných elektronických informačných databáz: SCOPUS, SpringerLink, Wiley Online Library, ProQuest Central, ScienceDirect, Knovel Library, Web of Knowledge - Current Contents Connect (CCC), Web of Knowledge - Essential Science Indicators (ESI), Web of Knowledge - Journal Citation Reports (JCR), Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge - Web of Science (WOS), Web of Knowledge - Korean Journal Database, Web of Knowledge – Russian Science Citation Index, Web of Knowledge - SciELO Citation Index.

Vďaka spolupráci so Slovenskou národnou knižnicou v Martine mala UK UKF prístup k databázam americkej spoločnosti EBSCO Publishing: Academic Search Complete, Agricola, AHFS Consumer Medication Information, Business Source Premier, ERIC, GreenFile, Health Source – ConsumerEdition, Health Source: Nursing/Academic Edition, Humanities International Complete, Library, Information Science & Technology Abstracts, MasterFILE Premier, MEDLINE with Full Text, Newspaper Source, Regional Business News, Teacher Reference Center.

Na UKF existuje rozsiahla sieť špecializovaných učební vybavených IKT. Študentom sú navyše voľne prístupné počítačové boxy na chodbách, prakticky vo všetkých objektoch univerzity. UKF momentálne disponuje 790 PC určenými pre študentov. Ich vybudovanie a renovácia existujúcich boli realizované vo veľkej miere v rokoch 2010-2012 (avšak viackrát prešli kompletnou obnovou) v rámci projektov štrukturálnych fondov (Modernizáciou infraštruktúry k zlepšeniu kvality vzdelávania a Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí). V rámci týchto projektov bolo vybavených i viac ako 100 učební dataprojektormi a na ne napojenými pracovnými stanicami. Vznikli a boli vybavené odborné učebne (špeciálna jazyková učebňa vybavená softvérom pre prekladateľov; 2 učebne vybavené kompletným tlmočníckym zariadením; špecializovaná audiovizuálna; výskumné, záznamové a komunikačné centrum a univerzitný tvorivý ateliér).

Významným krokom v oblasti e-vzdelávania je integrácia systému pre záznam a vysielanie prednášok, ktorý je nasadený do 5 prednáškových miestností v rámci jednotlivých fakúlt. Jedna takto zariadená prednášková miestnosť sa nachádza aj v priestoroch FF UKF v Nitre. Táto technológia okrem zvýšenia prístupnosti obsahu zabezpečí priestor i pre propagáciu a komunikáciu so širokou verejnosťou.

Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť šírky 10 Gb/s, vybudovaná v rámci projektov štrukturálnych fondov (Modernizáciou infraštruktúry k zlepšeniu kvality vzdelávania a Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí). Vďaka prostriedkom zo štrukturálnych fondov bolo rozšírené i pokrytie bezdrôtovým signálom, ktoré je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity. UKF v súčasnosti disponuje 113-mi prístupovými bodmi pre bezdrôtové pripojenie.

Chod počítačovej siete a prevádzku informačných systémov zabezpečuje niekoľko desiatok serverov postupne rozšírených vďaka prostriedkom zo štrukturálnych fondov. V súčasnosti bežia informačné systémy vo väčšine prípadov na virtuálnych systémoch, čím sa šetria náklady na energiu a zvyšuje bezpečnosť systémov voči prienikom.

V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia bol pre študentov zriadený e-mailový systém vo vlastnej réžii univerzity, prostredníctvom ktorého každý študent pri nástupe na štúdium získava vlastné e-mailové konto určené na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie prostredníctvom webov pracovísk a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia bola implementovaná v rámci projektu Rozvoj infraštruktúry so zameraním na IKT – podmienka pre vzdelávanie v 3. tisícročí a jej cieľom je poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity.

Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity bolo zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami v rámci pobytov na iných univerzitách.

V rámci zavádzania kvality vzdelávania a výskumu bola v ostatných rokoch budovaná nadstavba informačných systémov, ktorej cieľom je mapovať aktivitu, produktivitu a výsledky činnosti tvorivých pracovníkov univerzity. Vybudovanie tejto manažérskej nadstavby malo za následok užšiu spoluprácu jednotlivých systémov a vybudovanie integrujúceho portálu zjednodušujúceho prístup k jednotlivým univerzitným informačným systémom.

Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka. Počas minulých rokov prešla viacerými zmenami. V prvej fáze došlo k zmene a sprehľadneniu dizajnu, počas druhej bol nasadený nástroj na správu obsahu umožňujúci jednoduchú a používateľsky nenáročnú údržbu a aktualizáciu obsahu. Následne sa systém na správu stránok implementoval i na fakultách a ďalších súčastiach univerzity. Sekundárnym informačným zdrojom určeným najmä študentom je prezentácia aktivít univerzity a fakulty na viacerých sociálnych sieťach, čím sa prístup informácii dostáva k cieľovej skupine zrýchlil a zefektívnil.

 

Univerzitná knižnica

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác. https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond

 

Vzdialený prístup UKF

Vzdialený prístup k elektronickým informačným zdrojom vyplýva z dlhodobého zámeru Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. V rámci prioritnej oblasti IV-2.1 je úlohou knižnice zabezpečiť vzdialený prístup pre používateľov služieb knižnice (prístup do domácich a zahraničných databáz a elektronických periodík) pre možnosť využívať služby knižnice z externého prostredia.

https://www.uk.ukf.sk/sk/e-zdroje

 

Zoznam zdrojov:

Discovery služba, Summon, Databázy projektu NISPEZ, Gale Virtual Reference Library: Art Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, SpringerLink,Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO

 

Národná licencia EIZ

Národná licencia elektronických informačných zdrojov (NL EIZ) je určená pre všetky akademické, verejné, vedecké a špeciálne knižnice na Slovensku. Sú do nej zahrnuté databázy vydavateľstva Gale: Academic One File, General One File, InfoTrac Custom Journal

Databáza Infotrac poskytuje viac ako 31 800 titulov z rôznych vedných odborov. Pre jednoduchšiu prácu je celá databáza rozčlenená do poddatabáz: AcademicOneFile databázu s obsahom viac ako 18 000 titulov – určených pre akademické a vedecké knižnice, GeneralOneFile databázu s obsahom viac ako 14 000 titulov – určených pre verejné a iné knižnice.


Predplatené databázy NISPEZ 4

Springer eBooks, SpringerLink, WoS – Core Collection, WoS – Journal and Highly Cited Data, Journal Citation Reports (JCR), Proquest Central, ScienceDirect, Scopus, Springer Nature, Web of Science Citation Connection, WoS – Current Contents Connect, Wiley Online Library (HSS Collection)

 

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

 

 

Informačné technológie a systémy

Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti eduroam. Všetky informácie a inštalačné postupy sú dostupné tu:

https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi

Zásady používania počítačovej siete

https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete

Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education

https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education

Informačné systémy na podporu komunikácie

na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu  https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta

 

     UKF má nasledovné systémy pre manažérstvo, uchovávanie a vyhodnocovanie informácií vrátane ich pridanej hodnoty, ktoré využíva v súlade so strategickými a operatívnymi cieľmi:

1.    Akademický informačný systém (AIS2) - v súčasnosti sa používa na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe (študijné plány, informačné listy, VUPCH pedagógov, evidenciu študentov a komplexných informácií o ich prijímacom konaní, a štúdiu, záverečných prácach, štátnych skúška. UKF vytvára prostredníctvom AIS rozvrh hodín a uskutočňuje hodnotenie programov, pedagógov a štúdia študentmi. Prostredníctvom AIS sú poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registre záverečných prác, Portálu VŠ.  Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich ponuky štúdia. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

2.    Správa dokumentov (DOC) - (systém pre správu dokumentov) slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakulty, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i voľne dostupnému), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.

3.    Vzdelávací portál (EDU) - https://edu.ukf.sk/

4.    Knižničný informačný systém (KIS) - https://kis.ukf.sk/opacXE

5.    Registratúra (REG) - https://uis.ukf.sk/

6.    Stravovací systém - https://www.stravovanie.ukf.sk/

7.    Objednávkový systém (OSYS) - ttps://osys.ukf.sk:4443/osys/users/login/?u=%2Fosys%2F

8.    Ubytovací systém (UIS)- https://uis.ukf.sk/

9.    Dochádzkový systém (Watt) - https://watt.ukf.sk/

10.  Zamestnanecký portál (ESS) - https://portal.ukf.sk/kvalita/index.php?r=site/login

11.  Web mail pre zamestnancov a študentov- https://posta.ukf.sk/webmail/

12.  Univerzitný web - https://www.ukf.sk/

      Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácii možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.

      Systém je prepojený na finančný a personálny systém (SOFIA) tak, aby bol zamestnancovi pri ukončení pracovného pomeru automaticky zablokovaný prístup do systémov i objektov univerzity a naopak, pri jeho prijatí prístup vytvorený.

      Významným krokom prezentujúcim úroveň univerzity je zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť študentom a akademickým zamestnancom pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií. Predpokladáme využívanie ako návštevníkmi univerzity, tak i našimi študentmi a zamestnancami. Prezentáciu univerzity navonok zabezpečuje jej webová stránka.

      UKF kreuje a naďalej inovuje vlastnú IKT infraštruktúru a informačné systémy (IS), ktoré sú súčasťou informačných podporných procesov so zameraním na výskum, vzdelávanie, manažérstvo. Implementáciu a chod IKT a IS zabezpečuje celouniverzitné pracovisko CIKT, čím je zabezpečený súlad s dlhodobým zámerom a strategickými cieľmi univerzity. Na úrovni jednotlivých oblastí aplikácie technológií sú technológie využívané nasledovne: manažérstvo projektov a úloh (IS Projekty, systém SAP, MIS Výkonové ukazovatele); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít je zabezpečená na úrovni manažérstva vedomostí (KIS, dabázy UK UKF, vzdelávacie materiály poskytuje časť pracovísk prostredníctvom e–learningových kurzov); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít (existencia počítačových učební - každá fakulta disponuje niekoľkými takýmito učebňami); zabezpečenie prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu).

     Interakcia so študentmi je zabezpečená prostredníctvom AIS, e–mailovej komunikácie, webových prezentácií univerzity, fakúlt a fakultných pracovísk. Vo vytipovaných obdobiach sa využíva propagácia prostredníctvom printových médií, workshopov a dní otvorených dverí. Zdieľanie a poskytovanie informácií na úrovni vzdelávacieho obsahu (e–learning, služby knižnice, manažment vzdelávania) je poskytované prostredníctvom elektronických služieb 24 hodín denne. Všetky informačné systémy univerzity sú napojené na systém jednotnej správy používateľov (LDAP), vďaka čomu umožňujú prístup do všetkých systémov prostredníctvom rovnakých prihlasovacích údajov.

      Príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je elektronické sledovanie a vyhodnocovanie dochádzky, práceneschopnosti, služobných ciest a nadčasov formou bezkontaktných čipových kariet alebo softvéru zamestnancov (Dochádzkový systém Watt). Ďalším príkladom minimalizácie environmentálnej záťaže je objednávanie tovarov (informačný systém oSys), určený na interné objednávanie tovarov a služieb v rámci UKF prostredníctvom hromadného zberu informácií z jednotlivých pracovísk s možnosťou schvaľovania jednotlivých požiadaviek s dodržaním hierarchickej štruktúry UKF), ako aj informovanie o odmene za vykonanú prácu. 

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

E-learningové systémy

Vzdelávací systém EDU- https://edu.ukf.sk/

Je to E-learningový portál UKF, ktorý poskytuje automatický prístup zverejnených e-learningových kurzov všetkým študentom UKF. Podporuje plnenie jednotlivých úloh a zadaní a zabezpečuje prehľadnú komunikáciu vo fórach. Má prepracované možnosti on-line testovania vedomostí.

Katedra anglistiky a amerikanistiky má k predmetom vytvorené e-learningové kurzy, do ktorých možno vstúpiť prostredníctvom linku: https://edu.ukf.sk/course/index.php?categoryid=18

K využívaniu e-learningovému systému slúžia videomanuály, ktoré Filozofická fakulta UKF zverejnila pre svojich zamestnancov a ktoré možno nájsť na: https://edu.ukf.sk/course/index.php?categoryid=162

 

Videokonferenčný systém (meet) - https://meet.ukf.sk/ 

Systém slúži na zabezpečenie dištančnej výučby a hodnotenia študentov ako aj na realizáciu online štátnych skúšok v čase riadenej dištančnej výučby. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností. Celá komunikácia cez aplikáciu UKF Meet je plne šifrovaná.

Dištančné vzdelávanie je možné aj formou nástroja MS Times, ktorý je súčasťou balíka Office 365 s licenčnou podporou UKF. 


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Katedra anglistiky a amerikanistiky rozvíja intenzívnu spoluprácu s domácimi a zahraničnými akademickými pracoviskami a inštitúciami. Z prostredia slovenských inštitúcií katedra v zastúpení prof. PaedDr. Zdenky Gadušovej, CSc. spolupracuje s ŠPÚ v Bratislave, SAAIC - Bratislava, SAIA - Bratislava a s vydavateľstvami Slovak Ventures s.r.o., Nitra, Macmillan Bratislava a Oxico Bratislava.

Ku kvalite a realizácii štúdia významnou mierou prispieva spolupráca katedry so zahraničnými inštitúciami sídliacimi na Slovensku - Britská rada, Fulbrightova nadácia a zastupiteľské úrady na Slovensku (Veľvyslanectvá Veľkej Británie, Írska, USA a Kanady). Spolupráca s Ekonomickou univerzitou v Bratislave a s partnerskými firmami prepája vyučovanie s praxou v jednoodborovom programe AJOK, pričom študenti pracujú v tímoch na projektových interdisciplinárnych zadaniach pre rôznych partnerov z praxe. Spoluprácu za Katedru anglistiky a amerikanistiky s firmami koordinuje doc. Elena Ciprianová, PhD. 

Z hľadiska medzinárodnej spolupráce katedra intenzívne spolupracuje so Saurashtra University, Rajkot, India, a to konkrétne s Katedrou anglistiky a komparatívnych literárnych štúdií. Spolupráca prebieha na základe Memoranda o porozumení, ktoré konkretizuje rôzne podoby spolupráce, vrátane organizácie online prednášok, webinárov, spoločných publikácií, projektov a príprav online kurzov pre študentov oboch inštitúcií.

Ďalšími zahraničnými spolupracujúcimi inštitúciami katedry sú University of Buenos Aires (Argentína), University Aix-Marseille (Francúzsko), University of Madeira, Funchal (Portugalsko), Limerick University (Írsko), Middlesex University v Londýne (Veľká Británia), University of Iceland  v Reykjaviku (Island), University of Mazandaran v Babolsari, (Irán),  Pedagogická fakulta Masarykovej univerzity v Brne (ČR), Juhočeská univerzita v Českých Budejoviciach (ČR), Ostravská univerzita v Ostrave (ČR), Vysoká škola ekonomická v Prahe (ČR), Univerzita K. Eszterházyho v Egeri (Maďarsko), Novosadská univerzita v Novom Sade (Srbsko), Univerzita v Bielsko-Bialej (Poľsko), Kazaňská federálna univerzita (Rusko), Al-Farabi Kazakh National University a Kazakh Ablai Khan University of International Relations and World Languages v Alma Ate (Kazachstan), Tajik National University in Dushanbe a Khujand State University named after academician B.Gafurov (Tadžikistan), Chaudhary Charan Singh University v Meerute (India), Štátna univerzita v Karši (Uzbekistan), Department of Digital Humanities, University of Helsinki (Fínsko), Ústavom Lingvistiky Madarskej akademie vied (Maďarsko), Univerzitou Torcuato Di Tella v Buenos Aires (Argentína), Columbia University (USA).

 


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Sociálne zabezpečenie, športové, kultúrne, duchovné a spoločenské vyžitie študentov UKF je súčasťou Dlhodobého zámeru UKF na roky 2019 – 2025 a Dlhodobého zámeru FF UKF na roky 2019 – 2022. Popri vysokoškolskom vzdelávaní a výskume je angažovanie sa a poskytovanie špecifického know-how vysokých škôl na podporu rozvoja spoločnosti a osobitne regiónu, v ktorom vysoká škola pôsobí, jej tretím hlavným pilierom poslania. Na tento účel univerzita využíva aj spätnú väzbu od svojich absolventov a ďalších účastníkov spoločenského a kultúrneho života regiónu.

UKF má vlastnú grantovú schému podpory kultúrnych a športových podujatí študentov. Zoznam podujatí pre študentov je dostupný na https://www.ukf.sk/sc/kulturne-sportove-a-spolocenske-podujatia-2

 

Študentský život

https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot

Univerzita Konštantína Filozofa v rámci svojich možností podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch.

 

Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity.

Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod.

Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera.

Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. Gestorom speváckeho zboru je v súčasnosti Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF.

 

Šport

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF NitraBKM Junior UKF NitraTaekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

 

Študentský parlament UKF

 https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia

Každoročne organizuje podujatia – Nitrianske univerzitné dni, Dni nitrianskych univerzít, do ktorých sa študenti UZS zapájajú ako účastníci, ale aj pod dohľadom pedagógov ako zdravotnícky dozor pri zabezpečovaní prvej pomoci

https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/udalosti/4288-studentsky-parlament-chysta-online-podujatia)

 

V rámci zabezpečenia kvalitného štúdia i mimoškolského života poskytuje Univerzita Konštantína Filozofa svojim študentom rôzne služby (https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom).

Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) bolo na UKF otvo­rené v decembri 2008. Jeho hlavným cieľom je poskytovanie pastoračnej starostlivosti a duchovnej pomoci študentom a pracov­níkom nitrianskych univerzít, inštitúcií a študentských domovov (www.upcnitra.sk).

Študentské centrum (SC) ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami (https://www.ukf.sk/sc). 


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Možnosti a podmienky účasti študentov na mobilitách a stážach upravuje Smernica 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy/73-moja-ukf/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod.

Pokyny na prihlasovanie sú zverejňované na webovom sídle univerzity: www.ukf.sk Pravidlá uznávania tohto vzdelávania upravuje Študijný poriadok UKF: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf ,

Kontaktnou osobou pre študentov študijných programov realizovaných na FF je prodekanka pre medzinárodné vzťahy a rozvoj PhDr. Daša Nováčiková, PhD. (dnovacikova@ukf.sk)

Katedra anglistiky a amerikanistiky všestranne podporuje domáce a medzinárodné mobility a rôzne aktivity študentov v súlade so Stratégiou internacionalizácie UKF v Nitre pre roky 2019 – 2025. V rámci programu Erasmus+ je rozvinutá spolupráca s pracoviskami na univerzitách vo Veľkej Británii (University of Wolverhampton, Middlesex University), v Nemecku (Pädagogische Hochschule Kärnten, Technische Universitaet Chemnitz), Španielsku (Universitat de Les Illes Baleares), Grécku (Onio Panepistimio), Chorvátsku (Sveučilište u Zadaru), Belgicku (Katholieke Universiteit Leuven), Poľsku (Universitet Opolski), Turecku (Istanbul Gelisim Universitesi), Rakúsku (Pädagogische Hochschule Kärten, Viktor Frankl Hochschule) a Česku (Karlova univerzita, Juhočeská univerzita, Ostravská univerzita). Katedrovým koordinátorom programu Erasmus+ je Mgr. Zuzana Kozáčiková, PhD.: zkozacikova@ukf.sk

 

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Kritériá a požiadavky na uchádzačov (v zmysle § 57 ods. 5 zákona č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov) sú vždy transparentne zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie.

Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium je ukončené stredoškolské vzdelanie. 


b) - Postupy prijímania na štúdium.

Postupy prijímania na štúdium sa riadia zásadami prijímacieho konania na FF a sú zverejnené na webovom sídle fakulty: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/zasady-prijimacieho-konania. Uchádzač reaguje na zverejnenú ponuku štúdia https://www.ff.ukf.sk/ponuka-studia/, ktorú fakulta každoročne aktualizuje na webovom sídle fakulty a univerzity a na Portáli VŠ po prerokovaní na kolégiu dekanky FF. Doplňujúce organizačné inštrukcie k podávaniu elektronických alebo papierových prihlášok nájde uchádzač na stránke fakulty https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/prihlaska-na-studium. Akékoľvek otázky v súvislosti s prijímacím konaním zodpovedia študentovi poverené osoby (prodekanka pre vzdelávanie, prodekan pre medzinárodné vzťahy) na mailovom kontakte prijimacky@ffukf.sk

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie sú dostupné v AIS: https://www.ff.ukf.sk/prijimacie-konanie/vysledky-prijimacieho-konania a pravidelne sú zverejňované v podobe štatistík vo výročnej správe fakulty: https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy .

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Monitorovanie a hodnotenie študijných programov študentmi je s ročnou periodicitou realizované prostredníctvom dotazníkov hodnotenia vzdelávacieho procesu a pedagógov študentmi. Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu upravuje Systém zabezpečovania kvality na FF UKF:

https://www.ff.ukf.sk/images/dokumenty/predpisy_formulare/dff-system-zabezpecenia-kvality.pdf.

Periodické hodnotenie výučby a pedagógov študentmi je prístupné cez AIS.

Katedra anglistiky a amerikanistiky využíva na získavanie spätnej väzby od študentov anonymné online dotazníky, ktoré vyhodnocuje každoročne na konci akademického roka. Dotazníky sú adresované študentom/absolventom študijného programu, ktorí majú možnosť vyjadriť sa ku kvalite štúdia na katedre, k prístupu pedagógov, k jej materiálnemu a priestorovému zabezpečeniu a zároveň poskytujú katedre podnety na zlepšenie.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby študentov sú analyzované na viacerých úrovniach fakulty (kolégium dekana, Vedecká rada FF, Akademický senát FF a i.), sú komunikované so zainteresovanými stranami a zverejnené na webovom sídle fakulty, vo výročnej správe fakulty

 (https://www.ff.ukf.sk/o-fakulte/vyrocne-spravy) a v správe z hodnotenia výučby a pedagógov fakulty (https://www.ff.ukf.sk/organizacia-studia/hodnotenie-vyucby-a-pedagogov-studentmi). Výsledky spätnej väzby sú dôležitým podkladom pre skvalitňovanie študijného programu.

Spätná väzba od študentov získavaná prostredníctvom anonymných dotazníkov je predmetom diskusií pravidelných zasadnutí katedry, kde sú s jej výsledkami oboznámení všetci pracovníci katedry. Hodnotenia a podnety od študentov sú predmetom dôslednej analýzy a diskusie na katedrovej úrovni a pretavujú sa do prípadných zmien študijného programu – napr. do inovácie zoznamov odporúčanej literatúry, do modifikácií obsahovej náplne jednotlivých predmetov a iných zásahov zlepšujúcich kvalitu štúdia na katedre.

 

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Spätnú väzbu od absolventov katedra získava prostredníctvom anonymných online dotazníkov distribuovaných každoročne medzi absolventov študijného programu. Rovnako je predmetom diskusií pravidelných zasadnutí katedry, kde sú s jej výsledkami oboznámení všetci pracovníci katedry. Hodnotenia a podnety od absolventov sú predmetom dôslednej analýzy a diskusie na katedrovej úrovni a odrážajú sa v realizovateľných modifikáciách študijného programu ako aj obsahovej náplne jednotlivých predmetov a organizácie štúdia.

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu