DOKUMENT
Študijný program SP22d - sociálna práca
Štúdium Stupeň - III. - doktorandský, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu Opis študijného programu
Názov vysokej školy Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva
Sídlo fakulty Kraskova 1, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Dátum schválenia študijného programu alebo úpravy študijného programu:
20.06.2022
Dátum ostatnej zmeny opisu študijného programu:
11.11.2015
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Sociálna práca
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
tretí stupeň, ISCED-F 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Fakulta sociálnych vied a sociálnej práce, UKF v Nitre, Kraskova 601/1, 949 01 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
33. sociálna práca, ISCED-F 0923
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
denná
i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov: 3; skutočný počet uchádzačov a počet študentov: 2
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Univerzálnym cieľom vzdelávania budúcich profesionálov v odbore sociálna práca je pripraviť absolventov štúdia na rýchle začlenenie sa a optimálne fungovanie v relevantných oblastiach sociálnej praxe. Primárnym cieľom vzdelávania je vytvárať predpoklady pre formuláciu nových hypotéz a tvorbu stratégií pre ďalší výskum a rozvoj poznania v oblasti sociálnej práce, analýzu a interpretáciu riešenia spoločenských problémov, ako aj aplikáciu vedeckých zistení ako návrhov pre aktuálnu aplikovanú prax.

Absolvent má ucelený súbor vedomostí a efektívne sa orientuje v teórii a metodológii vedy, v moderných teoretických konceptoch sociálnej práce vrátane teórií sociálneho vylúčenia a v oblasti nových trendov sociálnej politiky. Vie aktívne a samostatne získavať nové vedomosti, kriticky hodnotiť vývoj teórií a prístupov súvisiacich s odborom vo svete a aplikovať získané vedomosti pre svoju prácu a rozvoj odboru sociálna práca.  Disponuje nezávislým a kritickým myslením, ktoré dokáže aplikovať v rámci výskumnej práce. Vie formulovať tému výskumu a dominantnú teóriu o ktorú sa bude opierať, zvoliť optimálnu metódu jej spracovania, akceptuje etické požiadavky a pravidlá výskumu a publikovania, dokáže v odbornej diskusii interpretovať svoje vedecké výstupy a hľadať možnosti ich uplatnenia v praxi. Absolvent porozumie a dokáže integrovať znalosti z filozofie, sociológie, práva, psychológie, psychoterapie do rôznych prístupov v sociálnej práci, dokáže identifikovať jednotlivé teoretické koncepty poradenstva a supervízie. Ovláda teoretické koncepcie moci a vie aplikovať kritické myslenie v problematike moci v pomáhajúcich profesiách, je pripravený uplatniť interkultúrne koncepty vo svojej vedeckej, výskumnej i praktickej práci. Absolvent nadobudne predpoklady pre vedeckú prácu v odbore Sociálna práca a v niektorých príbuzných odboroch, dokáže formulovať hypotézy a stratégie pre výskum a rozvoj v rámci odboru.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolventi spĺňajú kvalifikačný predpoklad na výkon odbornej činnosti sociálnej práce (Zákon o sociálnej práci 219/2014 Z.z., § 5, ods. 1, písm. b), vo všetkých existujúcich oblastiach praxe, napr. v oblasti sociálnych služieb, sociálneho poradenstva, v oblasti posudkovej činnosti, sociálno-právnej ochrany a sociálnej kurately, v oblasti zamestnanosti, atď.

Absolventi nadobudnú predpoklady pre vedeckú prácu v odbore Sociálna práca a v niektorých príbuzných odboroch. Môžu sa uplatniť na univerzitách ako odborní asistenti, na postdoktorandských pozíciách, tiež vo vedeckých inštitúciách, ktoré takýmito pozíciami disponujú.

Absolventi majú predpoklady uplatniť v praxi vedecké metódy výskumu v rámci odboru a konkrétnych paradigiem sociálnej práce.

S orientáciou na koncept sociálnej inklúzie sa môžu uplatniť v rôznych výskumných tímoch národných aj medzinárodných (napr. v národných projektoch implementujúcich inkluzívne prístupy, na Úrade splnomocnenca vlády SR pre rómske komunity, Úrade splnomocnenca vlády SR pre národnostné menšiny, atď.). Tiež ako výskumní pracovníci ministerstiev alebo ďalších štátnych inštitúcií – napr. v rámci výskumných inštitútov Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR SR), Implementačnej agentúry MPSVR SR, atď.

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nie je v zozname regulovaných povolaní. Z hľadiska kvalifikácie reguluje výkon sociálnej práce Zákon č. 219/2014 Z.z. Zákon o sociálnej práci a o podmienkach na výkon niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Uvedený zákon stanovuje ako základnú podmienku odbornej spôsobilosti na výkon sociálnej práce získané vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa v odbore Sociálna práca. Pre výkon niektorých špecializovaných činností zákon ustanovuje osobitné kvalifikačné predpoklady. Vyjadrenie k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytli:

Slovenská komora sociálnych pracovníkov a asistentov sociálnej práce

Asociácia vzdelávateľov v sociálnej práci.

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Študijný odbor Sociálna práca spĺňa všetky legislatívne podmienky zákona č.219/2014 Z.z. o sociálnej práci, v ktorom sú presne špecifikované kompetencie (vedomosti, zručnosti a spôsobilosti), ktoré sa od sociálneho pracovníka požadujú.

Absolventi sociálnej práce tretieho stupňa štúdia sa uplatňujú v sociálnej oblasti v rámci štátnej správy, samosprávy a v oblasti tretieho sektora. Najvýznamnejšie zastúpenie majú v rámci piatich kľúčových rezortov – Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, Ministerstva vnútra SR, Ministerstva spravodlivosti SR a Ministerstva zdravotníctva SR.

Univerzita získava informácie o úspešnosti uplatnenia jej absolventov využívaním viacerých foriem. Prostredníctvom alumni klubu, organizáciou ďalšieho vzdelávania a rigorózneho konania pre absolventov, organizáciou kurzov, školení, napr. aj v rámci projektov s podporou ESF. Mnohí bývalí absolventi študijných programov spolupracujú s fakultou v pozícii asistentov alebo vedú prax študenta v zariadení/inštitúcii. Absolventi sú prizývaní na rôzne odborné podujatia a konferencie organizované fakultou či univerzitou. Názory absolventov o ich štúdiu a profesionálnej dráhe sú zverejňované na webovom sídle fakulty i univerzity, v médiách a prezentačných materiáloch fakulty a univerzity.

Informácie o uplatnení absolventov Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva, Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre čerpáme aj zo zdrojov uvedených na https://uplatnenie.sk/ . Vzhľadom k tomu, že na FSVaZ ukončia PhD. štúdium v akademickom roku v priemere dvaja študenti, tak na uvedenej stránke kvôli nízkej početnosti študentov informácie nie sú uvádzané.

Prví absolventi doktorandského štúdia v odbore sociálna práca na FSVaZ UKF ukončili štúdium v roku 2007. Od tohto roku je na fakulte doktorandské štúdium realizované kontinuálne. V období posledných troch akademických rokov (2018/2019, 2019/2020 a 2020/2021) doktorandské štúdium úspešne ukončilo osem študentov, v dennej forme štúdia 7 a v externej forme jeden absolvent. Siedmi absolventi po ukončení štúdia pôsobia v sociálnej oblasti alebo vykonávajú prácu, v ktorej uplatňujú svoje vzdelanie. Jedna absolventka pôsobí pracovne mimo sociálnej sféry.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Menný zoznam všetkých absolventov doktorandského štúdia v odbore sociálna práca v dennej aj externej forme je k dispozícii: http://kspsv.web2v.ukf.sk/doktorandske-studium/   

 

Úspešné absolventky dennej formy štúdia:

PhDr. Katarína Sedlárová, PhD. -  Ministerstvo práce a sociálnych vecí Českej republiky

odborná metodička, členka realizačného tímu projektu „Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce II“ www.mpsv.cz

 

Mgr. Andrea Kosírová Hugáňová, PhD. - STORM, občianske združenie, Nitra štatutárna zástupkyňa a sociálna pracovníčka https://www.zdruzeniestorm.sk/

               

PhDr. Margaréta Kilianová Terlandayová, PhD. - Hospic sv. Bernadetky, Diecézna charita Nitra

sociálna pracovníčka (práca so zomierajúcimi pacientmi a ich blízkymi, resp. pozostalými)

https://charitanitra.sk/hospic-dom-pokoja-a-zmieru-u-bernadetky/

 

Mgr. Richard Tekel, PhD. - Centrum pre deti a rodiny REPULS hlavného mesta SR Bratislavy

sociálny pracovník http://www.krizovecentrumba.sk

 

Mgr. Silvia Morávková, PhD.   - Budúcnosť , občianske združenie, Nitra, sociálna pracovníčka (práca s klientmi v oblasti látkových a nelátkových závislostí)  https://buducnost.eu/o-nas/

 

Mgr. Vesna Tomašik, PhD.  - Storm, nezisková organizácia, Nitra, sociálna pracovníčka

https://www.zdruzeniestorm.sk/

 

Mgr. Nikoleta Fellnerová, PhD. - In IUSTITIA, o.p.s., Brno, Česká republika, sociálna pracovníčka (práca s obeťami trestných činov a obeťami predsudkového násilia) https://in-ius.cz


Mgr. Jakub Pikna, PhD. - Gymnázium Párovská ul., Nitra,  sociálny pedagóg https://www.gpnr.sk/


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Do procesu tvorby študijného programu v odbore Sociálna práca boli zainteresované externé strany zastupujúce potenciálnych zamestnávateľov. Boli vytvorené dve pracovné skupiny, ktorých členkami boli zástupkyne organizácií, zariadení a inštitúcií dlhodobo pôsobiacich na poli sociálnej práce. V rámci mapovania potrieb boli oslovení zástupcovia zamestnávateľov, teda partnerské organizácie spolupracujúce s Katedrou sociálnej práce a sociálnych vied pri zabezpečovaní špecializovanej odbornej praxe študentov a zástupcovia expertov – Slovenská komora sociálnych pracovníkov a asistentov sociálnej práce, Asociácia vzdelávateľov v sociálnej práci, niektoré odbory Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Zbor väzenskej a justičnej stráže a mimovládne subjekty. Oslovené subjekty sa vyjadrovali ku kvalite poskytovaného štúdia v odbore Sociálna práca na FSVaZ a hodnotili ju pozitívne. Oceňovali prípravu študentov prostredníctvom výcvikov sociálnych a poradenských zručností, spoluprácu. Za významné považujú formovanie motivácie k výkonu sociálnej práce a prepojenie vzdelávania s odbornou praxou. Keďže prioritne sa zamestnávatelia venovali vzdelávaniu v prvých dvoch stupňoch vysokoškolského štúdia, tak pri tvorbe študijného programu tretieho stupňa boli oslovení absolventi a ich zamestnávatelia prostredníctvom dotazníka. Zamestnávatelia vyjadrili spokojnosť so zamestnanými absolventami. Z oblasti nadobudnutých vedomostí a zručností najčastejšie využívajú ich organizačné zručnosti, vedecké a výskumné zručnosti. Absolventi sa podieľajú na tvorbe a realizácii projektov a publikovaní výsledkov výskumnej práce. Jeden zamestnávateľ zmienil aj rozvoj pracoviska prostredníctvom nastavovania nových intervenčných možností práce s deťmi a mládežou. V oblasti zvyšovania kvality študijného programu odporúčajú angažovanie študentov v praxi už počas štúdia na konkrétnych pracoviskách.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný plán sa vytvára a je zverejnený v akademickom informačnom systéme (ďalej AIS).

Tvorba študijného plánu bola realizovaná v súlade s procesmi tvorby a úpravy študijných programov uvedenými vo vnútornom predpise FSVaZ 02/2021, odkaz: https://www.fsvaz.ukf.sk/images/Syst%C3%A9m_riadenia_kvality_FSVaZ.pdf. Riadila sa platnými legislatívnymi predpismi (Zákon č. 269/2018 Z. z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania v znení neskorších predpisov, Štandardy pre študijný program - Akreditačná agentúra, 2020) a internými dokumentami univerzity (Študijný poriadok UKF, smernica UKF 31/2021 Metodika tvorby študijných programov na UKF). Obsahovo je v požadovanej miere v zhode s opisom odboru Sociálna práca pre tretí stupeň.

V procese prípravy bol študijný plán konzultovaný so zástupcami študentov a zamestnávateľov a pri jeho tvorbe boli využité zistenia zo zrealizovaného prieskumu – mapovania potrieb zacieleného na zástupcov praxe, ale aj inštitúcie a iných odborníkov pôsobiacich v oblasti odboru.

 

Študijný plán určuje povinné, povinne voliteľné a výberové predmety v študijnej aj vedeckej časti, vrátane predmetov štátnych skúšok tak, aby bol zaručený prístup k aktuálnym vedomostiam, zručnostiam a kompetentnostiam, vrátane prenositeľných spôsobilostí, vymedzených profilom absolventa študijného programu a sektorovo-špecifickými očakávaniami. Profilové predmety komplexne pokrývajú očakávané výstupy zo vzdelávania v súlade s profilom absolventa študijného programu a sú v súlade so zameraním osôb, ktoré predmety zabezpečujú. Profilové predmety štandardne zabezpečujú osoby vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta. Študijný program obsahuje aktuálne témy, ktoré sú pre odbor Sociálna práca relatívne nové a vyžadujú si vedeckú pozornosť (sociálna inklúzia, multikultúrna spoločnosť), ide zároveň o témy, s ktorými majú osoby zabezpečujúce dané predmety výskumné aj vzdelávacie skúsenosti.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Univerzita Konštantína Filozofa zostavila študijné plány v súlade s vyhláškou č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia a zákonom č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijná čast: Povinné predmety

Kód

Povinné predmety

Ects kredit

Rozsah P/S

Forma ukončenia

Odporučený rok

Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho

štúdia

semester

KSPSV/D001/22

Úvod do doktorandského štúdia

8

20 S

absolvoval/a

1

Z

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD., doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.

KSPSV/D002/22

Moderné teórie sociálnej práce a ich uplatnenie v praxi

10

25 P

skúška

1

Z

prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.

prof. PhDr. Ján Gabura, CSc., doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

KPSV/D030/22

Metodológia spoločenských vied

10

25 P

skúška

1

L

prof. PhDr. Tomáš Urbánek, PhD., prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD. doc. PhDr. Miloš Šlepecký, CSc.

KPSV/D003/22

Cudzojazyčný vedecký text

10

25 P

priebežné hodnotenie

1

L

prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD., PaedDr. Martina Romanová, PhD.

KSPSV/D004/22

Teoretické koncepty sociálneho poradenstva a supervízie

10

25P

skúška

2

Z

doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD., prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.,

prof. PhDr. Ján Gabura, CSc.

 Sumár

48

4P+1S

3S+1PH+1A

 

 

 

 

 

Študijná časť: Povinne voliteľné predmety

Kód

Povinne voliteľné predmety

Ects kredit

Rozsah P/S

Forma ukončenia

Odporučený rok

Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho

štúdia

semester

KSPSV/D005/22

Prieniky filozofických, právnych a sociologických konceptov do teórie a praxe sociálnej práce

8

20 P

priebežné hodnotenie

1

L

doc. PaedDr. Miroslav Tvrdoň, PhD.

KSPSV/D006/22

Verejná prezentácia

8

20 P

priebežné hodnotenie

2

Z

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD., prof. PhDr. Ján Gabura, CSc.

KSPSV/D007/22

Teórie sociálnych sietí v aplikácii pre sociálnu prácu

8

20 P

priebežné hodnotenie

2

L

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

KSPSV/D008/22

Vlastná pedagogická činnosť doktoranda I.

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D009/22

Vedenie bakalárskej práce

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D010/22

Absolvovanie zahraničného študijného pobytu (mesačný)

10

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D011/22

Absolvovanie zahraničného študijného pobytu (semestrálny)

20

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D0012/22

Interkultúrne koncepty v sociálnej práci

8

20 P

priebežné hodnotenie

2

Z

prof. PhDr. René Lužica, ArtD., prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.

KSPSV/D013/22

Dilemy moci v pomáhajúcich profesiách

8

20 P

priebežné hodnotenie

2

L

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD. doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

 Sumár

80

5P

5PH+4A

 

 

 

 

 

Študijná časť: Voliteľné predmety

Kód

Voliteľné predmety

Ects kredit

Rozsah P/S

Forma ukončenia

Odporučený rok

Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho

štúdia

semester

KSPSV/D014/22

Vlastná pedagogická činnosť doktoranda II.

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

Sumár

5

 

1A

 

Vedecká časť: Povinné predmety

Kód

Povinné predmety

Ects kredit

Rozsah P/S

Forma ukončenia

Odporučený rok

Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho

štúdia

semester

KSPSV/D015/22

Vedecká práca v recenzovanom časopise

10

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D017/22

Aktívna účasť na vedeckom podujatí

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D018/22

Vedecká práca v zborníku z vedeckej konferencie I.

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D019/22

Vypracovanie posudku na záverečnú prácu

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D020/22

Písomná práca k dizertačnej skúške

10

priebežné hodnotenie

2

Školiteľ

Sumár

35

 

1PH+4A

 

Vedecká časť: Povinne voliteľné predmety

Kód

Povinne voliteľné predmety

Ects kredit

Rozsah P/S

Forma ukončenia

Odporučený rok

Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho

štúdia

semester

KSPSV/D021/22

Absolvovanie zahraničného výskumného pobytu

15

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D022/22

Účasť na riešení výskumného projektu

15

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D026/22

Vedecká práca v časopise registrovanom v databázach SCOPUS alebo WOS I.

25

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D016/22

Realizácia projektu „Grant UKF pre mladých vedeckých pracovníkov“ I.

10

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D024/22

Realizácia projektu „Grant UKF pre mladých vedeckých pracovníkov“ II.

10

absolvoval/a

1,2,3

školiteľ

Sumár

75

 

5A

 

 

Vedecká časť: Voliteľné predmety

Kód

Voliteľné predmety

Ects kredit

Rozsah P/S

Forma ukončenia

Odporučený rok

Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho

štúdia

semester

KSPSV/D025/22

Vedecká práca v časopise registrovanom v databázach SCOPUS alebo WOS II.

25

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D026/22

Citácia v odbornej publikácii

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D027/22

Vedecká práca v zborníku z vedeckej konferencie II.

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

KSPSV/D028/22

Organizovanie odborného podujatia

5

absolvoval/a

1,2,3

Školiteľ

Sumár

40

 

4A

 

Štátna skúška

Blok – Sociálna práca - štátne skúšky – povinné predmety

Skratka

Názov

Kredit

Rozsah

Ukončenie

Ročník

Semester

KSPSV/DSS1/22

Dizertačná skúška

6

2

Z

 

 

KSPSV/DSS2/22

Dizertačná práca a jej obhajoba

30

3

L

 

 

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Doktorandské štúdium sa riadi vnútorným predpisom Študijný poriadok doktorandského štúdia, ktorý stanovuje podmienky organizácie doktorandského štúdia, hodnotenia študentov, vrátane štátnych skúšok (https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/organizacia-studia/studijny-poriadok-doktorandskeho-studia). Doktoradské štúdium sleduje a hodnotí odborová komisia, ktorá má min. 5 členov, vrátane garanta študijného programu. Na úspešné ukončenie štúdia je potrebné, aby študent absolvoval všetky povinné predmety a predpísaný počet povinne voliteľných a výberových predmetov, úspešne obhájil dizertačnú prácu a vykonal štátnu skúšku z predmetu Dizertačná skúška. Na úspešné absolvovanie doktorandského študijného programu je potrebné získať 180 kreditov. Do počtu kreditov sú započítané aj kredity za štátne skúšky. Povinným predmetom štátnej skúšky v druhom roku štúdia je Dizertačná skúška (6 kreditov), ktorý v sebe zahŕňa obhajobu projektu dizertačnej práce, skúšku z metodológie spoločenských vied a teórií sociálnej práce a tiež teoretických konceptov sociálneho poradenstva a supervízie. Štandardne v treťom roku štúdia je povinným predmetom, ktorým sa štúdium ukončuje Dizertačná práca a jej obhajoba (30 kreditov). Štandardná záťaž doktoranda za celý akademický rok v dennej forme štúdia je vyjadrená počtom 60 kreditov, za semester 30 kreditov. Do ďalšieho roku štúdia sa doktorand môže zapísať, ak v predchádzajúcom roku dosiahol minimálne polovicu štandardnej záťaže podľa daného študijného programu. Štúdium prebieha podľa individuálneho študijného plánu doktoranda pod vedením školiteľa. Študijný plán doktorandského štúdia pozostáva zo študijnej a vedeckej časti. Doktorand absolvuje všetky povinné predmety zo študijnej aj vedeckej časti študijného plánu, povinne voliteľné predmety v minimálnom rozsahu 15 kreditov v študijnej časti a 15 kreditov vo vedeckej časti. Podľa vlastného výberu si vyberá voliteľné predmety, prípadne ostatné predmety v ponuke iných študijných programov alebo ostatné predmety v ponuke študijných programov iných fakúlt alebo vysokých škôl. Ich výber je podmienený potrebou získania určeného počtu kreditov v danej etape štúdia. Každoročne je realizované priebežné hodnotenie študentov doktorandského štúdia pred komisiou na ročné hodnotenie, ktorej doktorand predkladá stanovené výstupy svojej práce a individuálny študijný plán. Neuskutočnenie ročného hodnotenia v akademickom roku sa považuje za nesplnenie podmienok štúdia a je dôvodom na ukončenie štúdia doktoranda. Povinný predmet, ktorý študent absolvoval neúspešne, si môže počas štúdia opakovane zapísať. Po druhom neúspešnom pokuse o absolvovanie povinného predmetu je študent vylúčený zo štúdia. Vo výnimočných a zdôvodnených prípadoch môže dekan povoliť opätovný zápis predmetu. Študent si môže opakovane zapísať aj povinne voliteľný predmet, ktorý absolvoval neúspešne, alebo si môže vybrať iný povinne voliteľný predmet. Po druhom neúspešnom pokuse o absolvovanie rovnakého povinne voliteľného predmetu je študent zo štúdia vylúčený. Študent si môže opakovane zapísať výberový predmet, ktorý absolvoval neúspešne alebo si môže vybrať iný výberový predmet. Študent má právo odhlásiť sa z termínu skúšky najneskôr jeden deň pred určeným termínom. Ak odstúpi študent z písomnej alebo ústnej časti skúšky po jej začiatku, ak sa nedostaví bez predchádzajúceho ospravedlnenia alebo závažným spôsobom poruší pravidlá na získanie kreditov, výsledok skúšky je hodnotený FX. Študent sa môže z vážnych dôvodov, najmä zdravotných, ospravedlniť i dodatočne, najneskôr však do troch pracovných dní od určeného termínu skúšky. O uznaní dôvodov ospravedlnenia rozhodne skúšajúci. Minimálny počet kreditov pre prihlásenie sa na štátnu skúšku v druhom roku štúdia je 80 kreditov spolu zo študijnej a vedeckej časti, Študijný poriadok určuje najneskorší termín absolvovania štátnej skúšky. Najneskôr do štátnej skúšky je doktorand povinný preukázať odbornú jazykovú spôsobilosť z anglického jazyka. Jazyková spôsobilosť sa overuje absolvovaním povinného predmetu zo študijného plánu alebo na základe predloženia diplomu alebo certifikátu o absolvovaní jazykovej prípravy na primeranej úrovni na akreditovanej domácej alebo zahraničnej inštitúcii. Štátnou skúškou má doktorand preukázať, že v príslušnej oblasti výskumu má hlboké vedomosti, je spôsobilý samostatne si osvojovať a prezentovať nové poznatky vedy a praxe a je schopný získané vedomosti aplikovať tvorivým spôsobom v praxi a vo výskume. Obsahom štátnej skúšky je aj obhajoba projektu dizertačnej práce, ktorý tvoria ciele dizertačnej práce, obsahujúce teoretické základy jej budúceho riešenia, súčasný stav poznatkov o danej téme, vrátane literárneho prehľadu, analýza metodického prístupu riešenia danej problematiky. V prípade, že doktorand na štátnej skúške neprospel, je možné skúšku opakovať najskôr po dvoch mesiacoch a môže byť opakovaná jedenkrát. Po opakovanom hodnotení skúšky „neprospel“ dekan vylúči študenta z ďalšieho štúdia. Ak sa doktorand nemôže zúčastniť v určenom termíne, vopred sa ospravedlní predsedovi skúšobnej komisie, ktorý určí náhradný termín jej konania. Ak sa doktorand nezúčastní na štátnej skúške bez vážneho dôvodu, má to rovnaké dôsledky, ako keby neprospel. Minimálny požadovaný počet kreditov pre prihlásenie sa na predmet Dizertačná práca a jej obhajoba v závere štúdia je 150 kreditov, aj v tomto prípade určuje Študijný poriadok najneskorší termín prihlásenia sa na záverečnú obhajobu. Pred odovzdaním finálnej verzie dizertačnej práce je nutné absolvovať internú obhajobu dizertačnej práce pred komisiou, ktorú určí predseda odborovej komisie. Doktorand vypracúva dizertačnú prácu spravidla v slovenskom jazyku. So súhlasom dekana môže predložiť dizertačnú prácu aj v inom ako slovenskom jazyku. Ako dizertačnú prácu môže predložiť aj vlastné publikované dielo alebo súbor vlastných publikovaných vedeckých prác, ktoré svojím obsahom rozpracúvajú problematiku témy dizertačnej práce. Ak doktorand predloží súbor vlastných publikácií, doplní ho o podrobný úvod, v ktorom uvedie súčasný stav problematiky, ciele dizertačnej práce a vlastný prínos v príslušnej vednej oblasti. Ak sú priložené publikácie dielom viacerých autorov, priloží doktorand aj vyhlásenie spoluautorov o jeho autorskom podiele. Spolu s dizertačnou prácou doktorand odovzdáva ďalšie predpísané podklady (podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia), vrátane autoreferátu a zoznamu publikácií. Dizertačnú prácu hodnotia dvaja oponenti a školiteľ, oponentov určuje predseda Odborovej komisie na návrh školiteľa. Posudok je evidovaný v AIS v určenom formulári. Študent môže dizertačnú prácu obhajovať iba v prípade, ak aspoň školiteľ a jeden oponent alebo dvaja oponenti odporúčajú prácu k obhajobe (hodnotia inou známkou ako FX). Obhajoba dizertačnej práce sa uskutočňuje spravidla za prítomnosti školiteľa a oponentov na pracovisku UKF pred komisiou pre štátne skúšky, ktorú menuje dekan. Členmi skúšobnej komisie môžu byť profesori, docenti a výskumní pracovníci s priznaným kvalifikačným stupňom I, resp. IIa, pôsobiaci v oblasti príslušného študijného odboru. Predsedom skúšobnej komisie je spravidla predseda príslušnej Odborovej komisie, garant alebo spolugarant príslušného študijného programu. Členom skúšobnej komisie je aj školiteľ. Skúšobná komisia musí mať minimálne štyroch členov. Obhajoba dizertačnej práce je verejná. Uskutočňuje sa formou vedeckej rozpravy medzi doktorandom, oponentmi, členmi skúšobnej komisie a ostatnými účastníkmi obhajoby o získaných poznatkoch a prínose dizertačnej práce. Obhajoba dizertačnej práce sa môže uskutočniť prezenčne, kombinovane alebo dištančne. Doktorand, ktorého obhajobu dizertačnej práce alebo jeho neospravedlnenú neúčasť na obhajobe skúšobná komisia ohodnotila klasifikačným stupňom FX, môže opätovne požiadať o povolenie obhajoby v tom istom študijnom programe najskôr po uplynutí jedného roka odo dňa, v ktorom sa konala alebo mala konať obhajoba jeho dizertačnej práce. Obhajobu dizertačnej práce možno opakovať iba raz. Doktorandské štúdium možno prerušiť na žiadosť študenta v odôvodnených prípadoch. Prerušenie štúdia povoľuje dekan spravidla na celé mesiace. Počas prerušenia štúdia nemá doktorand nárok na štipendium. Podrobnejšie informácie o podmienkach, ktoré musí doktorand splniť v priebehu štúdia, o jeho hodnotení, vrátane podmienok štátnych skúšok a pravidiel na opakovanie, predĺženie, prerušenie štúdia upravujú vnútorné predpisy UKF: Študijný poriadok doktorandského štúdia: https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/organizacia-studia/studijny-poriadok-doktorandskeho-studia Śtudijný poriadok UKF v Nitre: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

Na riadne ukončenie štúdia je potrebné, aby doktorand získal spolu minimálne 180 kreditov. Počas štúdia získa spolu 48 kreditov za povinné predmety v študijnej časti a 35 kreditov vo vedeckej časti. Za povinne voliteľné predmety je potrebné, aby získal min. 15 kreditov za študijnú a 15 kreditov za vedeckú časť. Celkový počet kreditov za povinne voliteľné predmety je 80 za študijnú časť a 75 kreditov za vedeckú časť.

Za voliteľné predmety môže získať v študijnej časti 5 kreditov a vo vedeckej časti 40 kreditov.

Kredity potrebné na postup do vyššieho ročníka, prihlásenie sa na štátnu skúšku v druhom roku štúdia a obhajobu dizertačnej práce v treťom roku môže doktorand získať z ponúkaných povinne voliteľných predmetov nad rámec stanoveného min. počtu kreditov a z voliteľných predmetov.

 

V druhom roku štúdia absolvuje doktorand štátne skúšky za 6 kreditov. Za vypracovanie a obhajobu dizertačnej práce v závere štúdia získava 30 kreditov.

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Možnosti opravných postupov určuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF, odkaz: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf

Okrem toho má študent právo v mimoriadne odôvodnených prípadoch písomne požiadať dekana fakulty o komisionálne skúšanie.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia upravuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF, odkaz: https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf.

Na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva sú podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia popísané v Sprievodcovi štúdiom a upravené Smernicou 04/2021 o uznávaní absolvovaných predmetov.

Študent môže požiadať o uznanie absolvovania predmetov len na začiatku štúdia na FSVaZ najneskôr do 1. októbra na tlačive, ktoré je prílohou tejto smernice a je zverejnené na webovej stránke FSVaZ. Ak študent žiada o uznanie absolvovania predmetu, ktorý absolvoval na inej fakulte alebo inej vysokej škole, k žiadosti je povinný doložiť originál „Výpis výsledkov štúdia“ a informačný list absolvovaného predmetu. K žiadosti o uznanie absolvovaných predmetov sa vyjadrí vedúci pracoviska, na ktorom študent žiada o uznanie absolvovania. Vedúci katedry môže o stanovisko požiadať garanta študijného programu. Garant vo vyjadrení uvedie, či obsah absolvovaného predmetu pokrýva obsah predmetu, o uznanie absolvovania ktorého študent žiada. Vedúci katedry následne uvedie odporúčanie o uznaní/neuznaní absolvovania predmetu. Dekan fakulty môže na odporúčanie vedúceho katedry uznať absolvovanie predmetu ak ide o predmet s rovnakým obsahom v rovnakom stupni štúdia, neuplynuli od jeho získania viac ako 3 roky, je súčasťou predpísaného študijného programu, bol hodnotený známkou A až D alebo absolvoval, priznaný počet kreditov nie je nižší ako v aktuálnom študijnom programe. Maximálne možno uznať 50 % z nominálneho počtu kreditov potrebných na úspešné absolvovanie študijného programu, ktorý študent študuje.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác doktorandského štúdia v študijnom odbore 3.1.14 Sociálna práca, denná forma 2018/2019 – 2020/2021 obhájené:

Téma

Školiteľ/školiteľka

Akademický rok ukončenia

Identifikácia prínosov a rizík profesionálneho náhradného rodičovstva

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

2018/2019

Možnosti školskej sociálnej práce na Slovensku

doc. PhDr. Miroslav Tvrdoň, PhD.

2018/2019

Analýza súčasného stavu integrácie irackých kresťanov na Slovensku pomocou vybraných indikátorov integrácie

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

2019/2020

Kritická sociálna práca: sociálna práca so zameraním na rómske spoločenstvo – prekonaný prístup

prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.

2019/2020

Analýza poskytovania hospicovej starostlivosti v kontexte zvyšovania kvality života pacientov v terminálnom štádiu

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

2020/2021

Systém poskytovania služieb pre injekčných užívateľov drog v Slovenskej republike

doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.

2020/2021

 

Témy záverečných prác doktorandského štúdia v študijnom odbore 3.1.14 Sociálna práca, denná forma 2018/2019 – 2020/2021 rozpracované:

Téma

Školiteľ/školiteľka

Akademický rok zadania

Analýza podmienok pracovnej mobility obyvateľov marginalizovaných rómskych komunít

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

2019/2020

Analýza štátnych politík pre oblasť zamestnanosti v kontexte zistených prekážok dostupnosti trhu práce vo vzťahu k obyvateľom marginalizovaných rómskych komunít

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

2020/2021

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení dizertačnej práce upravujú vnútorné predpisy:

Smernica č. 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3794-13-2020

 

21/2014 Príkaz rektora k evidovaniu a sprístupneniu posudkov na záverečné práce, rigorózne práce a habilitačné práce

 

Študijný poriadok UKF

https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf

 

Študijný poriadok doktorandského štúdia

 https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/organizacia-studia/studijny-poriadok-doktorandskeho-studia

 

Smernica 01/2021 Systém riadenia kvality FSVaZ

https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/vnutorne-predpisy-fakulty/vnutorny-system-kvality

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica UKF 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod

 a smernica 03/2021 Riadenie mobilít študentov na FSVaZ https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/vnutorne-predpisy-fakulty/smernice-dekana

 

Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na :

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody

https://www.ukf.sk/granty/erasmus

https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy

Katedra sociálnej práce a sociálnych vied ponúka študentom široké možnosti voľby štúdia na zahraničných univerzitách. Je súčasťou siete SocNet98, ktorá aktuálne združuje 18 vysokoškolských pracovísk so zameraním na sociálnu prácu. S väčšinou partnerov má už v súčasnosti uzatvorené interinštitucionálne dohody Erasmus+, s ďalšími ich bude uzatvárať v nasledujúcom programovacom období a bude rozširovať ponuku aj pre študentov doktorandského štúdia. Momentálne majú možnosť štúdia na základe IIA na troch univerzitách v Nemecku, Poľsku a v Grécku.

 

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov upravuje vnútorný predpis Etický kódex UKF:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf

Etický kódex vymedzuje etické štandardy univerzity a jeho účelom je predchádzať protiprávnemu konaniu.

FSVaZ definuje vyvodzovanie dôsledkov porušenia akademickej etiky v Disciplinárnom poriadku. Podnety prijíma a porušenia prešetruje disciplinárna komisia FSVaZ UKF, ktorej nedeliteľnou súčasťou sú aj zástupcovia študentov. Komisiu tvorí osem členov, z nich traja sú študenti.  Všetky procesy sú popísané v Rokovacom poriadku disciplinárnej komisie https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/vnutorne-predpisy-fakulty/disciplinarny-a-rokovaci-poriadok.

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky si študenti doktorandského štúdia osvojujú počas štúdia vo viacerých predmetoch. Súčasťou vzdelávacích výstupov je poznanie akademickej etiky a schopnosť aplikovať pravidlá akademickej etiky napríklad v predmetoch Úvod do doktorandského štúdia, Verejná prezentácia, Metodológia spoločenských vied. Školitelia študentom poskytujú podporu a supervíziu v oblasti etiky publikovania – kredity za príslušné predmety vo vedeckej časti (ich výstupom je odborná alebo vedecká publikácia) pridelia iba za práce, ktoré vznikli v súlade s etikou.

 

Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami:

28/2015 Vnútorný predpis k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF:

https://www.ukf.sk/sc

https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-vzdelavacimi-potrebami

UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov a študentov so špecifickými potrebami.

Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva má ustanovených koordinátorov pre prácu so študentmi so špecifickými vzdelávacími potrebami, ktorí poskytujú týmto študentom podporu pri riešení vzniknutých problémov, zabezpečujú koordinovanú podporu prostredníctvom obstarania individualizovaných učebných pomôcok v súčinnosti s tajomníčkou fakulty a koordinátorom UKF pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami. Na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva koordinuje študentov so špecifickými potrebami doc. PhDr. Marta Popelková, PhD. a prodekanka pre vzdelávaciu činnosť PhDr. Dana Zrubcová, PhD.

 

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF:

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3072-vnutorne-predpisy-2017

Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly:

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2198-organizacny-poriadok-ukf

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD., vedúca katedry, +421 37 6408 769

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Meno zamestnanca

Predmety

Prepojenie na centrálny register zamestnancov vysokých škôl

Kontakt

prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.

Moderné teórie sociálnej práce a ich uplatnenie v praxi

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10767

 

mkozubik@ukf.sk

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

Teoretické koncepty sociálneho poradenstva a supervízie

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10820

 

mmojtova@ukf.sk

doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.

Teoretické koncepty sociálneho poradenstva a supervízie

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20486

 

egazikova@ukf.sk

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

 

Moderné teórie sociálnej práce a ich uplatnenie v praxi

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10628?do=filterForm-submit&name=jurina&surname=rusn%C3%A1kov%C3%A1&sort=surname&employment_state=no&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

jrusnakova@ukf.sk

 

doc. PaedDr. Miroslav Tvrdoň, PhD.

 

Prieniky filozofických, právnych a sociologických konceptov do teórie a praxe sociálnej práce

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10602

 

mtvrdon@ukf.sk

prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD.

Metodológia spoločenských vied,

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10585

tsollar@ukf.sk

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.
d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Meno zamestnanca

Predmety

Prepojenie na centrálny register zamestnancov vysokých škôl

Kontakt

prof. PhDr. Ján Gabura, CSc.

Verejná prezentácia, Teoretické koncepty sociálneho poradenstva a supervízie, Moderné teórie sociálnej práce a ich uplatnenie v praxi

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4890

 

gabura@sercom.sk

prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.

Moderné teórie sociálnej práce a ich uplatnenie v praxi, Interkultúrne koncepty v sociálnej práci

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10767

 

mkozubik@ukf.sk

prof. PhDr. René Lužica, ArtD.

 

Interkultúrne koncepty v sociálnej práci

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10826

 

rluzica@ukf.sk

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

Úvod do doktorandského štúdia, Teoretické koncepty sociálneho poradenstva a supervízie, Dilemy moci v pomáhajúcich profesiách, Verejná prezentácia

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10820

 

mmojtova@ukf.sk

doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.

Teoretické koncepty sociálneho poradenstva a supervízie, Úvod do doktorandského štúdia

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20486

 

egazikova@ukf.sk

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

 

Teórie sociálnych sietí v aplikácii pre sociálnu prácu , Dilemy moci v pomáhajúcich profesiách, Moderné teórie sociálnej práce a ich uplatnenie v praxi

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10628?do=filterForm-submit&name=jurina&surname=rusn%C3%A1kov%C3%A1&sort=surname&employment_state=no&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5

jrusnakova@ukf.sk

 

doc. PaedDr. Miroslav Tvrdoň, PhD.

 

Prieniky filozofických, právnych a sociologických konceptov do teórie a praxe sociálnej práce

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10602

 

mtvrdon@ukf.sk

prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD.

Metodológia spoločenských vied, Cudzojazyčný vedecký text

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10585

tsollar@ukf.sk

doc. PhDr. Miloš Šlepecký, CSc.

Metodológia spoločenských vied

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10854

mslepecky@ukf.sk

prof. PhDr. Tomáš Urbánek, PhD.

Metodológia spoločenských vied

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10818

turbanek@ukf.sk

PaedDr. Martina Romanová, PhD.

Cudzojazyčný vedecký text

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10582

mromanova@ukf.sk

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Školiteľ

Konzultant

Téma

Kontakt

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

 

Identifikácia prínosov a rizík profesionálneho náhradného rodičovstva

mmojtova@ukf.sk

 

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

 

Analýza súčasného stavu integrácie irackých kresťanov na Slovensku pomocou vybraných indikátorov integrácie

mmojtova@ukf.sk

 

prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD.

 

Analýza poskytovania hospicovej starostlivosti v kontexte zvyšovania kvality života pacientov v terminálnom štádiu

mmojtova@ukf.sk

 

doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD.

 

Systém poskytovania služieb pre injekčných užívateľov drog v Slovenskej republike

egazikova@ukf.sk

 

prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD.

 

Kritická sociálna práca: sociálna práca so zameraním na rómske spoločenstvo – prekonaný prístup

mkozubik@ukf.sk

 

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.               

 

Analýza bariér vstupu na trh práce obyvateľov marginalizovaných rómskych komunít

jrusnakova@ukf.sk

 

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.

 

Analýza štátnych politík pre oblasť zamestnanosti v kontexte zistených prekážok dostupnosti trhu práce vo vzťahu k obyvateľom marginalizovaných rómskych komunít.

jrusnakova@ukf.sk

 

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD.               

 

Analýza podmienok pracovnej mobility obyvateľov marginalizovaných rómskych komunít

jrusnakova@ukf.sk

 

doc. PhDr. Rastislav Rosinský, PhD.

 

Efektivita mentoringu ako pomoc rizikovej mládeži a marginalizovaných rómskych komunít

rrosinsky@ukf.sk

 

doc. PaedDr. Miroslav Tvrdoň, PhD.

 

Možnosti školskej sociálnej práce na Slovensku

mtvrdon@ukf.sk

 

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.
g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Erik Šatara: erik.stara@ukf.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Garantka študijného programu:

Prof. PhDr. Martina Mojtová, PhD., mmojtova@ukf.sk; konzultácie: po dohode s doktorandom

Školitelia dizertačných prác:

doc. PhDr. Elena Gažiková, PhD. egazikova@ukf.sk; konzultácie: po dohode s doktorandom

prof. PhDr. Michal Kozubík, PhD. mkozubik@ukf.sk; konzultácie: po dohode s doktorandom

doc. PhDr. Rastislav Rosinský, PhD. rrosinsky@ukf.sk; konzultácie: po dohode s doktorandom

doc. Mgr. Jurina Rusnáková, PhD. jrusnakova@ukf.sk; konzultácie: po dohode s doktorandom

doc. PhDr. Miroslav Tvrdoň, PhD. mtvrdon@ukf.sk; konzultácie: po dohode s doktorandom

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

Študijný referent pre doktorandské štúdium – Mgr. Zuzana Majerová; tel: +421 37 6408 758; email: zmajerova@ukf.sk

Fakultný administrátor AIS – Mgr. Simona Kmeťová; tel: +421 37 6408 762; email: skmetova@ukf.sk;

Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk

Univerzitná jedáleň - Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - (UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity)

Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk – (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum)

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Vyučovací proces je zabezpečovaný v moderných, kapacitne postačujúcich priestoroch fakulty, materiálovo i technologicky plne funkčných a zodpovedajúcich hygienickým normám. Všetky učebne sú vybavené modernou technikou, počítačom alebo notebookom, dataprojektorom, plátnom a väčšina aj kamerou umožňujúcou realizovať výučbu v on-line priestore. Dve prednáškové učebne s kapacitou 100 a 120 študentov sú plne ozvučené.

Zoznam učební na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva:

Kód miestnosti

Využitie

Kapacita

KRA00010

Seminárna miestnosť

40

KRA00050

Seminárna miestnosť

40

KRA00120

Prednášková miestnosť

100

KRA01030

Počítačová učebňa

15

KRA02070

Seminárna miestnosť

20

KRA02080

Seminárna miestnosť

25

KRA02090

Seminárna miestnosť

20

KRA03160

Seminárna miestnosť

22

KRA03170

Seminárna miestnosť

36

KRA03180

Seminárna miestnosť

24

KRA05050

Seminárna miestnosť

60

KRA05060

Špecializovaná učebňa

20

KRA05070

Špecializovaná učebňa

20

KRA05080

Seminárna miestnosť

42

KRA0509B

Psycholaboratórium

2

KRA06120

Špecializovaná učebňa

15

KRA07190

Prednášková miestnosť

120

 

V celej budove je zabezpečené kvalitné pripojenie na internet prostredníctvom wifi siete.

Na fakulte je pre študentov aj zamestnancov zriadená študovňa Univerzitnej knižnice UKF, ktorá poskytuje široký fond študijnej literatúry obsahovo zameranej na oblasť vzdelávania a výskumu v sociálnych vedách a v zdravotníctve.

Na Fakulte je pre študentov zdriadená počítačová učebňa s 20-timi počítačmi, ktoré sú pripojené na internet.

Vzhľadom k nízkemu počtu študentov, sú pre ich výučbu využívané menšie seminárne miestnosti. Každý študent doktorandského štúdia v dennej forme má k dispozícii kancelárske priestory, vlastnú techniku, v prípade potreby analytické programy na spracovanie dát (IBM SPSS, ATLAS.ti).


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Knižnica

V printovej podobe sú knižné zdroje a učebnice a skriptá zamestnancov pracoviska predkladajúceho študijný program dostupné v univerzitnej predajni skrípt a učebníc a v univerzitnej knižnici, odkaz:

 https://www.uk.ukf.sk/sk/pracoviska/predajna

 

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác.

 

Tabuľka fondu Univerzitnej knižnice UK

Rok

Ročný prírastok bez KaZP

Počet výpožičiek

Počet prezenčných výpožičiek

Počet vrátených knižničných jednotiek

Počet návštevníkov

2020

4619

32668

5696

27253

5561

2019

7214

64047

17783

47847

8570

2018

7696

67978

20271

47810

9290

2017

8111

75004

24303

51412

10299

2016

10261

83119

26784

56647

11390

 

Informácie dostupné TU: https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond

 

Vzdialený prístup UKF

Vzdialený prístup k elektronickým informačným zdrojom vyplýva z dlhodobého zámeru Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. V rámci prioritnej oblasti IV-2.1 je úlohou knižnice zabezpečiť vzdialený prístup pre používateľov služieb knižnice (prístup do domácich a zahraničných databáz a elektronických periodík) pre možnosť využívať služby knižnice z externého prostredia, odkaz: https://www.uk.ukf.sk/sk/e-zdroje

Zoznam zdrojov:

Discovery služba, Summon, Databázy projektu NISPEZ, Gale Virtual Reference Library: Art Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, SpringerLink,Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO

 

Národná licencia EIZ

Národná licencia elektronických informačných zdrojov (NL EIZ) je určená pre všetky akademické, verejné, vedecké a špeciálne knižnice na Slovensku. Sú do nej zahrnuté databázy vydavateľstva Gale: Academic One File, General One File, InfoTrac Custom Journal. Databáza Infotrac poskytuje viac ako 31 800 titulov z rôznych vedných odborov. Pre jednoduchšiu prácu je celá databáza rozčlenená do poddatabáz: AcademicOneFile databázu s obsahom viac ako 18 000 titulov – určených pre akademické a vedecké knižnice, GeneralOneFile databázu s obsahom viac ako 14 000 titulov – určených pre verejné a iné knižnice.

 

Predplatené databázy NISPEZ 4

Springer eBooks, SpringerLink, WoS – Core Collection, WoS – Journal and Highly Cited Data, Journal Citation Reports (JCR), Proquest Central, ScienceDirect, Scopus, Springer Nature, Web of Science Citation Connection, WoS – Current Contents Connect, Wiley Online Library (HSS Collection).

Prehľad o knižničných službách TU:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Univerzita je súčasťou projektu EDUROAM, ktorý zabezpečuje zamestnancom a študentom pripojenie sa k wifi sieti aj na iných akademických inštitúciách bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcii. Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti EDUROAM a zabezpečenie prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu). Všetky informácie a inštalačné postupy sú dostupné tu:

https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi

Zásady používania počítačovej siete:

https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete

Navyše na základe dohody Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education:

https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education

Informačné systémy na podporu komunikácie používané študentmi a pedagógmi sú vedené prostredníctvom univerzitnej elektronickej pošty:  https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta

 

Informačné systémy (IS)

Univerzita má nasledovné systémy pre manažérstvo, uchovávanie a vyhodnocovanie informácií vrátane ich pridanej hodnoty, ktoré využíva v súlade so strategickými a operatívnymi cieľmi:

1.        Akademický informačný systém (AIS2) - v súčasnosti sa používa na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe (študijné plány, informačné listy, VUPCH pedagógov, evidenciu študentov a komplexných informácií o ich prijímacom konaní a štúdiu, záverečných prácach, štátnych skúškach). Univerzita vytvára prostredníctvom AIS rozvrh hodín a uskutočňuje hodnotenie programov, pedagógov a štúdia študentmi. Prostredníctvom AIS sú poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác, Portálu VŠ.  Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich ponuky štúdia. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.

2.        Videokonferenčný systém (meet) - https://meet.ukf.sk/ - systém slúži na zabezpečenie online a dištančnej výučby a hodnotenia študentov ako aj na realizáciu online štátnych skúšok v čase riadenej dištančnej výučby. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností.

3.        Vzdelávací portál (EDU) - https://edu.ukf.sk/

4.        Knižničný informačný systém (KIS) - https://kis.ukf.sk/opacXE

5.        Stravovací systém - https://www.stravovanie.ukf.sk/

6.        Ubytovací systém (UIS) - https://uis.ukf.sk/

7.        Web mail pre zamestnancov a študentov - https://posta.ukf.sk/webmail/

8.        Univerzitný web - https://www.ukf.sk/

9.        Fakultný web - https://www.fsvaz.ukf.sk/

 

Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácie možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.

Podpora učenia sa je zabezpečená na úrovni manažérstva vedomostí (KIS, databáza Univerzitnej knižnice UKF, príp. vzdelávacie materiály poskytuje časť pracovísk prostredníctvom e–learningových kurzov); zabezpečením prístupu k technike (existencia počítačových učební - každá fakulta disponuje takýmito učebňami); zabezpečením prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu).

Interakcia so študentmi je zabezpečená prostredníctvom AIS, e–mailovej komunikácie, webových prezentácií univerzity, fakúlt a fakultných pracovísk. Vo vytipovaných obdobiach sa využíva propagácia prostredníctvom printových médií, workshopov a dní otvorených dverí. Zdieľanie a poskytovanie informácií na úrovni vzdelávacieho obsahu (e–learning, služby knižnice, manažment vzdelávania) je poskytované prostredníctvom elektronických služieb 24 hodín denne. Všetky informačné systémy univerzity sú napojené na systém jednotnej správy používateľov (LDAP), vďaka čomu umožňujú prístup do všetkých systémov prostredníctvom rovnakých prihlasovacích údajov.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

E-learningové systémy

Vzdelávací systém EDU https://edu.ukf.sk/

Je to E-learningový portál UKF, ktorý poskytuje automatický prístup všetkým študentom a pedagógom UKF. Implikuje podporu všetkých predmetov a zdieľanie študijných materiálov pre študentov. Podporuje jednoduché odovzdanie úloh a zadaní a zabezpečuje prehľadnú komunikáciu vo fórach. Má prepracované možnosti on-line testovania vedomostí.


Videokonferenčný systém (meet) - https://meet.ukf.sk/ - systém slúži na zabezpečenie online a dištančnej výučby a hodnotenia študentov, ako aj na realizáciu online štátnych skúšok v čase riadenej dištančnej výučby. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností. Celá komunikácia cez aplikáciu UKF Meet je plne šifrovaná.

Dištančné vzdelávanie je možné aj formou nástroja MS TEAMS, ktorý je súčasťou balíka Office 365 s licenčnou podporou UKF.


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Vzdelávanie v rámci doktorandského štúdia prebieha v kompetencii zamestnancov Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

Na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva pôsobí ako poradný orgán dekana Rada študentov , ktorá reprezentuje a presadzuje záujmy a požiadavky študentov. Organizuje kultúrne a spoločenské akcie a dobročinné, charitatívne podujatia, napr. beánie, vianočnú kapustnicu so zbierkou pre ľudí bez domova, zbierky pre ľudí v núdzi a pod. Študenti zároveň využívajú všetky možnosti využívania voľného času, ktoré ponúka UKF.

 

Študentský život

https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot

Univerzita Konštantína Filozofa v rámci svojich možností podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch.

Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity.

Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod.

Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera.

Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. Gestorom speváckeho zboru je v súčasnosti Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF.

Šport

Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF NitraBKM Junior UKF NitraTaekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

 

Študentský parlament UKF

https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia

Každoročne organizuje podujatia – Nitrianske univerzitné dni, Dni nitrianskych univerzít, do ktorých sa študenti UZS zapájajú ako účastníci, ale aj pod dohľadom pedagógov ako zdravotnícky dozor pri zabezpečovaní prvej pomoci:    https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/udalosti/4288-studentsky-parlament-chysta-online-podujatia

 

V rámci zabezpečenia kvalitného štúdia i mimoškolského života poskytuje Univerzita Konštantína Filozofa svojim študentom rozličné služby: https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) bolo na UKF otvo­rené v decembri 2008. Jeho hlavným cieľom je poskytovanie pastoračnej starostlivosti a duchovnej pomoci študentom a pracov­níkom nitrianskych univerzít, inštitúcií a študentských domovov (www.upcnitra.sk).

Študentské centrum (SC) ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami (https://www.ukf.sk/sc).


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Mobilitných programov Erasmus+ sa môžu zúčastniť študenti všetkých stupňov a foriem štúdia. Zvoliť si môžu študijný pobyt alebo stáž. Obdobie štúdia v zahraničí v partnerskej inštitúcii vysokoškolského vzdelávania je súčasťou študijného programu študenta na získanie titulu vo všetkých stupňoch štúdia. Stáž (pracovná stáž) v zahraničí sa realizuje v inštitúcii/podniku alebo na inom pracovisku relevantnom pre študentov študijného programu a čerstvých absolventov.

Obdobie štúdia v zahraničí môže zahŕňať aj obdobie stáže. Taká kombinácia vytvára synergie medzi akademickou a odbornou skúsenosťou v zahraničí a možno ju organizovať rozličnými spôsobmi v závislosti od prostredia: buď ako po sebe nasledujúce aktivity, alebo ako súbežné aktivity prebiehajúce v rovnakom čase. V prípade uvedenej kombinácie sa dodržiavajú pravidlá financovania a minimálnej dĺžky študijnej mobility. Obdobie štúdia: Od 3 do 12 mesiacov (vrátane obdobia doplňujúcej stáže, ak je plánovaná). Stáže: od 2 do 12 mesiacov.

Proces vybavovania pobytu na mobilitu Erasmus+ sa uskutočňuje prostredníctvom aplikácie studyabroad.sk. UKF v Nitre je zapojená do projektu STUDYABROAD, ktorý zabezpečuje elektronickú administráciu celého procesu.

1. registrácia – záujemca o Erasmus+ vysokoškolskú mobilitu vyplní on-line prihlášku, priloží požadované prílohy a prihlášku odošle elektronicky.

2. overenie – katedrový koordinátor vo svojej administrácii prihlášku s prílohami skontroluje , v prípade potreby vráti študentovi na doplnenie.

3. výberový proces – po akceptovaní prihlášky koordinátorom, prihláška prejde výberovým procesom a v prípade schválenia končí uzatvorením zmluvy o poskytnutí finančného príspevku.

Katedra zvyčajne používa pri výberovom konaní a nominovaní kritérium: študijný priemer, jazyková znalosť, iná prínosná školská alebo mimoškolská činnosť, ročník štúdia, status ZŤP študenta, študent zo sociálne znevýhodneného prostredia a iné a vytvorí poradie úspešných a neúspešných uchádzačov. Fakultný koordinátor štandardne akceptuje študentov podľa možnosti na tú zahraničnú inštitúciu a v takom poradí, ako ich nominovala katedra v zápisnici z výberového konania a v počte, aký dovoľuje celková fakultná Erasmus kvóta. Následne je mobilita schválená na úrovni UKF.

4. Realizácia mobility - Každý študent schválený na Erasmus+ štúdium si vyhľadá na web stránke partnerskej inštitúcie v zahraničí (na ktorú mu bola schválená mobilita) podklady pre Erasmus študentov. Študent štandardne potrebuje k vybaveniu štúdia na partnerskej inštitúcii nasledovné podklady:

a)     Prihláška na štúdium/Application Form - vlastné tlačivo zahraničnej partnerskej inštitúcie,

b)     Zmluva o štúdiu/Learning Agreement for Studies (tlačivo predpísané SAAIC pre mobilitu študentov na príslušný akademický rok),

c)      Výpis výsledkov zo štúdia na UKF – predkladá sa kópia Dodatku k diplomu (ak ide o študenta magisterského alebo doktorandského stupňa) alebo Výpis výsledkov z AIS v slovenskom jazyku, ak študent cestuje do Českej republiky, resp. v anglickom jazyku, ak cestuje do všetkých ostatných krajín,

d)     ďalšie špecifické formuláre danej partnerskej inštitúcie (napr. Žiadosť o ubytovanie, Prihláška na jazykový kurz, Prihláška na orientačný týždeň, Žiadosť o vystavenie preukazu študenta a pod.).

Schválený študijný pobyt v rámci programu Erasmus+ sa stáva súčasťou riadneho štúdia študenta na UKF v Nitre, preto by sa mali predmety absolvované počas mobility v zahraničí čo najviac zhodovať s predmetmi, ktoré má vo svojom študijnom pláne na UKF. Do tlačiva Learning Agreement for Studies si preto po konzultácii s vedúcim katedry uvádza predmety, ktoré plánuje absolvovať počas mobility v zahraničí a predmety svojho študijného programu na UKF, za ktoré sa mu započítajú predmety absolvované počas mobility v zahraničí. Informácie o predmetoch, ktoré môže počas mobility študovať, má partnerská inštitúcia v zahraničí zverejnené na svojej web stránke, prípadne ich pošle študentovi na požiadanie. Počas mobility v zahraničí musí študent UKF získať minimálne 20 ECTS z predmetov, ktoré si uviedol v Learning Agreement for Studies.

 5. report z pobytu – počas pobytu, resp. po ukončení pobytu uchádzač pridá ďalšie potrebné dokumenty, podľa požiadavky koordinátora.

 

Dohody o spolupráci Erasmus+ na FSVaZ

https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/bilateralne-dohody-erasmus-pre-akademicky-rok-2021-2022

 

V prípade záujmu sa môžu študenti UKF zapojiť do mimoškolskej činnosti v rámci dobrovoľníckej študentskej organizácie ESN UKF v Nitre a pomáhať prichádzajúcim zahraničným študentom pri vybavovaní náležitostí k ich pobytu na UKF (dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus).

Študenti sa môžu zúčastniť mobility v zahraničí aj cez SAIA https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/saia-n-o, DAAD https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/daad ,  IVF https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/ivf a Erasmus Mundus https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/stipendia-erasmus-mundus .

Na akademickú mobilitu sa vzťahujú ustanovenia §58a zákona o vysokých školách a smernice o riadení mobilít študentov a zamestnancov na UKF:

12/2021 Smernica UKF o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4514-12-2021-smernica-o-realizacii-mobilit-v-ramci-programu-erasmus-inych-stipendijnych-programov-a-bilateralnych-dohod

 A smernica FSVaZ 03/2021 Riadenie mobilít študentov na FSVaZ https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/vnutorne-predpisy-fakulty/smernice-dekana.


9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium je ukončené magisterské štúdium v odbore Sociálna práca.

Ďalšie podmienky prijatia na doktorandské štúdium:

-      Predloženie projektu dizertačnej práce (so súhlasom školiteľa) s teoretickými východiskami, s predbežne zadefinovaným výskumným problémom, metodologickými východiskami, časovým harmonogramom a zoznamom preštudovanej literatúry (aj cudzojazyčnej) z problematiky, týkajúcej sa témy dizertačnej práce;

-      Preukázaná orientácia v odbore (sociálna práca, metodológia výskumu v sociálnych vedách);

-      Prezentácia doterajších výsledkov výskumnej činnosti;

-      Skúška zo znalosti svetových jazykov formou odbornej diskusie k spracovanému prekladu aktuálneho odborného textu knižného alebo časopiseckého, k téme dizertačného projektu (v rozsahu min. 20 strán prekladu).

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre zverejňuje na svojom webe v zmysle § 56 a § 57 Zákona 131/2002Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov nasledovné podmienky prijatia na vysokoškolské štúdium v doktorandskom stupni štúdia s cieľom zabezpečiť, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi:

 

https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/prijimacie-konanie/podmienky-prijatia-na-studium/podmienky-prijatia-na-doktorandske-studium

Uchádzač o štúdium si podáva prihlášku podľa postupu, ktorý obsahuje podporné manuály a informácie k prihláseniu sa:

https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/prijimacie-konanie/prihlasovanie-na-studium

https://www.ukf.sk/prijimacie-konanie/prihlasovanie-sa-na-studium

Cudzinci sú prijímaní na Fakultu v súlade s § 56 a § 57 zákona o vysokých školách.

Predbežné výsledky prijímacieho konania sú zverejňované prostredníctvom akademického informačného systému UKF.

 

Postup prijímacieho konania:

Najmenej dva mesiace pred posledným dňom, určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium vypíše dekan témy dizertačných prác. Prijímacia skúška sa uskutočňuje pred prijímacou komisiou za účasti navrhovaného školiteľa. Prijímacia komisia určí poradie uchádzačov podľa úspešnosti v prijímacom konaní. Pri určení poradia sa prihliada aj na rozsah a kvalitu výskumnej alebo odbornej činnosti uchádzača, preukázanej predovšetkým jeho publikačnou činnosťou, jazykové schopnosti a na výsledky iných tvorivých činností uchádzača (napr. výsledky v súťažiach študentských vedeckých a odborných prác).

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

akademický rok: 2021/2022

počet uchádzačov a novoprijatých študentov v dennej forme štúdia: 0/0

počet uchádzačov a novoprijatých študentov v externej forme štúdia: 0/0

 

akademický rok: 2020/2021

počet uchádzačov a novoprijatých študentov v dennej forme štúdia: 1

počet uchádzačov a novoprijatých študentov v externej forme štúdia: 1

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre pravidelne monitoruje hodnotenie názorov študentov na kvalitu študijného programu, študijného predmetu, na uskutočňované vzdelávanie, hodnotenie študentov vyučujúcimi, odbornú a didaktickú kompetentnosť vyučujúcich, kvalitu študijných zdrojov a podporu vzdelávania, materiálno-technické zabezpečenie výučby.

Pravidlá hodnotenia upravujú vnútorné predpisy:

Smernica 8/2018 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3852-8-2018-smernica-zasady-hodnotenia-vzdelavania-a-ucitelov-studentmi-univerzity

Smernica FSVaZ 02/2021 Systém riadenia kvality FSVaZ Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Postupy a procesy hodnotenia upravuje príloha 1 Hodnotenie vzdelávania a učiteľov študentami FSVaZ

https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/vnutorne-predpisy-fakulty/vnutorny-system-kvality

Informácie o výsledkoch hodnotenia sú zverejňované v:

Správe o vzdelávacej činnosti UKF za akademický rok:

https://www.ukf.sk/intranet/vyrocne-spravy/73-moja-ukf/5127-vyrocne-spravy-za-rok-2021

Správa z hodnotenia vzdelávania na FSVaZ:

https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/o-studiu/hodnotenie-vzdelavania-studentmi

Zapojenie študentov do procesu zosúlaďovania študijného programu a aj do procesu tvorby nových študijných programov je zaznamenané v štatúte Rady študentov FSVaZ a v štatúte Rady pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre:

https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/vnutorne-predpisy-fakulty/vnutorny-system-kvality

 


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Hodnotenie vzdelávania a učiteľov je dvakrát ročne realizované elektronickou formou prostredníctvom dotazníka v Akademickom informačnom systéme. Zástupcovia študentov pôsobiaci v Rade študentov FSVaZ zároveň realizujú rozhovory vo fokusových skupinách zameraných na proces vzdelávania a na proces hodnotenia výsledkov vzdelávania – udeľovanie priebežných hodnotení a realizáciu skúšok. S realizáciou hodnotenia sú oboznámení všetci študenti FSVaZ a pedagogickí zamestnanci FSVaZ. Zároveň sú vedením fakulty vytvorené podmienky, ktoré umožňujú študentom bezproblémovú realizáciu svojho práva na hodnotenie vzdelávania. Na hodnotení sa môžu zúčastňovať všetci študenti FSVaZ a hodnotiť môžu predmety, ktoré majú zapísané v študijnom pláne a ktoré absolvujú v danom semestri. Verejná správa z hodnotenia za každý akademický rok je zverejnená na webe FSVaZ https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/o-studiu/hodnotenie-vzdelavania-studentmi. Z hodnotenia realizovaného v akademickom roku 2019/2020 vyplýva, že predmety majú v informačných listoch zverejnené a jasne definované ciele, výsledky vzdelávania, sylabus (81%) a sú v študijnom programe zaradené tak, aby poskytovali nové informácie. Veľmi pozitívne študenti vnímali aj fakt, že obsah predmetu tak, ako bol prezentovaný v infoliste k predmetu bol naplnený (87%). Študenti vo svojich odboroch oceňujú najmä dostatok povinne voliteľných a výberových predmetov a zapájanie odborníkov z praxe do procesu vzdelávania prostredníctvom pozvaných prednášok. Študenti tiež hodnotili pozitívne uskutočňovanie vzdelávania, oceňovali najmä prepájanie akademického vzdelávania s praxou a celkovo efektívne využívanie času určeného na výučbu (vysokú spokojnosť vyjadrilo 92% hodnotiacich). Prístup vyučujúcich k študentom je vo väčšine hodnotený pozitívne, oceňujú najmä partnerský a rešpektujúci prístup (85%), dostupnosť pedagóga (89%) a kompetentnosť a odbornosť vyučujúcich (93%). Z kritických spätných väzieb boli do oblasti zlepšovania zaradené práca s motiváciou študentstva a podpora implementácie inovatívnych vzdelávacích metód.

V procese prípravy konsolidovaného študijného programu boli oslovení študenti doktorandského štúdia v dennej a externej forme (Lýdia Gabčová, Zuzana Havírová) a poskytli spätnú väzbu k pripravovanému študijnému plánu. Ocenili by posilnenie predmetov zameraných na tvorbu výskumného plánu, ako aj prípravu na verejné prezentovanie a tiež širšiu ponuku predmetov vo vedeckej časti študijného programu, ktorých výstupom je odborná alebo vedecká publikácia. Na základe ich podnetov boli do študijného plánu zaradené navrhované témy. Celkovo študijný program, podľa vyjadrenia študentov, napĺňa požiadavky študentov z pohľadu predpísaných výstupov vzdelávania vo vzťahu k národnému kvalifikačnému rámcu.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Absolventi zdieľajú svoje názory na absolvovaný študijný program prostredníctvom online stretnutí s ich bývalými študijnými poradcami. V akademickom roku 2019/2020 fakulta realizovala dotazníkový prieskum u čerstvých absolventov zameraný na ich spokojnosť so študovaným programom. Absolventi oceňovali partnerský prístup vyučujúcich, inovatívne a interaktívne metódy vzdelávania.

Do procesu tvorby konsolidovaného študijného programu a obsahového zamerania jednotlivých predmetov uvedených v informačných listoch bolo zapojených viacero absolventov doktorandského štúdia na predkladajúcom pracovisku ((Mgr. Vesna Tomášik, PhD., Mgr. Nina Jašeková, PhD., Mgr. Silvia Morávková, PhD. a Mgr. Jakub Pikna, PhD). Absolventi poskytli spätnú väzbu k svojmu štúdiu a návrhy pre pripravovaný študijný program. Na svojom štúdiu ocenili možnosť zapájať sa do projektov a prípravy vedeckých a charitatívnych podujatí, možnosti kontaktov so zahraničnými univerzitami a vytvorenie priestoru na pravidelnú prácu v teréne resp. v praxi. Z predmetov doktorandského štúdia sa zhodli na dôležitosti metodológie – či už v študijnej časti študijného plánu a tiež v spolupráci so školiteľom. Uvítali by uvedenie do didaktiky sociálnej práce, keďže sa zapájali aj do vedenia seminárov a silnejšie prepojenie svojich aktivít na katedre s témou ich dizertačnej práce. Ich postrehy a námety boli zohľadnené a zapracované v študijných plánoch a informačných listoch predmetov a budú reflektované v spolupráci školiteľ - doktorand. 

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

Iné dôležité vnútorné predpisy:

Sprievodca štúdiom

https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/o-studiu/sprievodca-studiom

Vnútorné predpisy univerzity

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity

Školné a poplatky spojené so štúdiom

https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky

Poplatky za ubytovacie služby

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2665-22-2020-smernica-o-poplatkoch-za-ubytovacie-sluzby-a-sluzby-spojene-s-ubytovanim-v-studentskych-domovoch-ukf

Zásady ubytovania

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/3129-21-2020-smernica-o-zasadach-ubytovania-v-studentskych-domovoch-ukf-a-v-zmluvnych-zariadeniach-ukf

Štipendijný poriadok

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2202-stipendijny-poriadok-ukf

Disciplinárny poriadok

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2203-disciplinarny-poriadok-ukf-pre-studentov

Aktuálne platné predpisy k systému kvality

21/2013 Vnútorný predpis: Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF

21_VP_zabezpecenie-kvality-vzdelavania-na-UKF.zip

26/2016 Doplnok č. 2 k Vnútornému predpisu č. 21/2013: Zabezpečenie kvality vzdelávania, vedeckovýskumnej a umeleckej činnosti na UKF

19/2016 Smernica: monitoring potrieb, očakávaní a pracovnej spokojnosti zamestnancov univerzity

8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity