Študijný program | PPS22d - pedagogická poradenská a školská psychológia |
Štúdium | Stupeň - III. - doktorandský, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium |
Typ dokumentu | Opis študijného programu |
Názov vysokej školy | Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre |
Sídlo vysokej školy | Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra |
Názov fakulty | Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva |
Sídlo fakulty | Kraskova 1, 949 01 Nitra |
Absolvent odboru Psychológia, doktorandského študijného programu Pedagogická, poradenská a školská psychológia získa teoretické vedomosti v odbore psychológia, s dôrazom na oblasti pedagogická, poradenská a školská psychológia. Absolvent študijného programu vedecky skúma, tvorivo pristupuje k riešeniu komplexných problémov psychológie, zvlášť pedagogickej, poradenskej a školskej psychológie. Výsledky aplikuje do teórie a praxe daných psychologických disciplín. Absolvent disponuje prenositeľnými metodickými schopnosťami pre výskumnú prácu a má skúsenosti s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich publikovaní v domácich a medzinárodných vedeckých časopisoch.
Teoretické poznatky absolventa doktorandského stupňa v odbore psychológia: Nosné témy študijného odboru sú viazané na psychológiu ako vedu všeobecne, osobitne na pedagogickú, poradenskú a školskú psychológiu ako samostatné disciplíny. Študijné témy predstavujú aktuálne trendy v psychológii, s dôrazom na poradenskú, školskú, a pedagogickú psychológiu (aktuálne otázky pedagogickej, poradenskej a školskej psychológie, identifikácia rizikových činiteľov porúch zdravia a salutogénnych činiteľov podporujúcich zdravie naprieč jednotlivými vývinovými obdobiami, aktuálne preventívne a intervenčné programy v priereze celoživotného vzdelávania a vzhľadom na hodnotenie ich účinnosti, poznatky o aktuálnych poradenských a psychoterapeutických modeloch, psychologických smeroch, psychologickej metodológie, a štatistiky).
Praktické zručnosti absolventa doktorandského stupňa v odbore psychológia: Tvorivá činnosť v oblasti vedy je zameraná na prípravu a realizáciu komplexnejšieho výskumného projektu, adekvátneho výberu výskumných metód a výskumného súboru a dizajnovania výskumu, zhromaždenia a spracovania údajov kvantitatívnej a kvalitatívnej povahy. Súčasťou tvorivej činnosti je tiež prehĺbenie poznatkov pre psychologickú analýzu, syntézu, interpretáciu, zovšeobecnenie, na základe ktorých sa formulujú závery a návrhy odporúčaní pre konkrétne oblasti života, s akcentom na osobnostný vývin jednotlivca v školskom, rodinnom, partnerskom, manželskom a profesijnom prostredí. Absolvent získa schopnosť analyzovať a syntetizovať vedecko-výskumné údaje získané kvantitatívnymi a kvalitatívnymi postupmi, orientuje sa v inovatívnych metódach vzdelávania zameraných na študenta s akcentom na rozvoj autonómie a podporu kritického myslenia.
Doplňujúce poznatky a zručnosti absolventa doktorandského stupňa v odbore psychológia zahŕňajú okrem prehĺbenia poznatkov z histórie a trendov súčasného rozvoja študijného odboru psychológia s dôrazom na oblasť pedagogickej, poradenskej a školskej psychológie, prepojenie výskumu s využiteľnosťou výsledkov v praxi, etickú a spoločenskú stránku vedeckej práce, prípravu vedeckých a odborných publikácií, prinášajúcich nové odborno-vedecké psychologické poznatky s odporúčaniami pre spoločenskú prax, rozvoj kompetencie ako vzdelávať budúcich psychológov, implementáciu informačno-komunikačných technológií do vyučovacieho procesu, didaktické a psychologické aspekty e-vzdelávania.
Absolvent doktorandského študijného programu sa orientuje v najnovších poznatkoch a trendoch rozvoja, ktoré prináša vedecký výskum a prax v danej oblasti. Je spôsobilý tieto poznatky so znalosťou relevantnej teórie kriticky posudzovať a dokáže samostatne projektovať a realizovať vlastnú výskumnú činnosť samostatne aj v tíme. Ovláda metodológiu psychologického skúmania a použitia moderných štatistických postupov analýzy dát. Výsledky výskumu príslušnej oblasti je schopný aplikovať v psychologickej praxi. Vedomosti a zručnosti absolventa v danom odbore predstavujú európsky štandard začínajúceho vedeckého pracovníka. Uplatnenie nachádza nielen vo vedeckom výskume, ale aj v pedagogickej práci, v národných a nadnárodných inštitúciách.
Svoje uplatnenie môžu nájsť na pracovno-funkčných miestach s aplikačným využitím do rôznych oblastí s rešpektovaním usmernení a v súlade so zákonom 199/1994 Z.z. Zákon o psychologickej činnosti a Slovenskej komore psychológov. Absolventi doktorandského študijného programu Psychológia pôsobia prevažne v oblasti vysokého školstva, vedy a výskumu, kde pôsobia na pozíciách, pre ktoré je minimálnou podmienkou pre výkon pracovnej činnosti vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa v odbore Psychológia. Pôsobia tiež potenciálne na všetkých pozíciách ako absolventi 2. stupňa štúdia VŠ štúdia v odbore psychológia. Ďalšie uplatnenie môžu získať v súlade so špecializačným a atestačným vzdelaním na pozícii psychológa prípadne psychoterapeuta v súlade s platnou legislatívou.
Nejedná sa o regulované povolanie.
Absolventi doktorandského študijného odboru Psychológia, programu Pedagogická, poradenská a školská psychológia na FSVaZ nachádzajú svoje uplatnenie v oblasti vysokého školstva, vedy a výskumu, kde pôsobia na pozíciách, pre ktoré je minimálnou podmienkou pre výkon pracovnej činnosti vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa v odbore Psychológia. Na pozíciách, kde nejde o minimálnu podmienku sú spravidla obohatením pracovísk pre oblasť vedecko-výskumnú, prípadne projektovú. Jednotlivé pracoviská dokumentuje napríklad bod 3b).
Mgr. Paulína Nekorancová, PhD.; Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, VUDPaP, Cyprichova 42, 831 05 BA
Mgr. Katarína Dančová, PhD.; Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, VUDPaP, Cyprichova 42, 831 05 BA
PhDr. Antónia Kotianová, PhD.; Psychagogia, s.r.o., Garbiarska 3948; 031 01 Liptovský Mikuláš
Mgr. Mária Halamová, PhD.; ZŠ Kniežaťa Probinu, Andreja Šulgana 1, 949 01 Nitra
Mgr. Gabriela Šeboková, PhD., Katedra psychologických vied, FSVaZ UKF v Nitre, Kraskova 1, 949 74 Nitra
Mgr. Jana Turzáková, PhD.; Ústav aplikovanej psychológie FSVaZ UKF v Nitre, Kraskova 1, 949 74 Nitra
Mgr. Marta Vavrová, PhD.; Katedra psychológie FF UCM Trnava, Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
Mgr. Zuzana Rojková, PhD.; Katedra psychológie FF UCM Trnava, Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
Mgr. Mária Šišková, PhD.; Oddelenie klinickej psychológie, Špitálska 6, 94901 NitraMgr. Paulína Nekorancová, PhD.; Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, VUDPaP, Cyprichova 42, 831 05 BA
Mgr. Katarína Dančová, PhD.; Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, VUDPaP, Cyprichova 42, 831 05 BA
PhDr. Antónia Kotianová, PhD.; Psychagogia, s.r.o., Garbiarska 3948; 031 01 Liptovský Mikuláš
Mgr. Mária Halamová, PhD.; ZŠ Kniežaťa Probinu, Andreja Šulgana 1, 949 01 Nitra
Mgr. Gabriela Šeboková, PhD., Katedra psychologických vied, FSVaZ UKF v Nitre, Kraskova 1, 949 74 Nitra
Mgr. Jana Turzáková, PhD.; Ústav aplikovanej psychológie FSVaZ UKF v Nitre, Kraskova 1, 949 74 Nitra
Mgr. Marta Vavrová, PhD.; Katedra psychológie FF UCM Trnava, Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
Mgr. Zuzana Rojková, PhD.; Katedra psychológie FF UCM Trnava, Nám. J. Herdu 2, 917 01 Trnava
Mgr. Mária Šišková, PhD.; Oddelenie klinickej psychológie, Špitálska 6, 94901 Nitra
Organizácie, zástupcovia ktorých poskytli stanovisko:
Oddelenie klinickej psychológie, Fakultná nemocnica Nitra
Psychagogia s.r.o
Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, Bratislava
Inštitút vzdelávania Zboru väzenskej a justičnej stráže, Nitra
Ústav aplikovanej psychológie FSVaZ UKF v Nitre
Študijný plán sa vytvára v akademickom informačnom systéme (ďalej AIS).
Študijný plán v dennej forme štúdia je tvorený tak, že štúdium podľa odporúčaného študijného plánu zodpovedá v závislosti od študijného programu z hľadiska časovej náročnosti práci študenta v rozsahu 1 500 až 1 800 hodín za akademický rok, vrátane samostatného štúdia a samostatnej tvorivej činnosti.
Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok v dennej forme štúdia je vyjadrená počtom 60 kreditov, za semester 30 kreditov.
Študijný plán určuje povinné, povinne voliteľné predmety a výberové predmety, aby bol zaručený prístup k aktuálnym vedomostiam, zručnostiam a kompetentnostiam, vrátane prenositeľných spôsobilostí, vymedzeným profilom absolventa študijného programu a sektorovo-špecifickými odbornými očakávaniami na výkon povolania.
Študijný plán má určené a vyznačené profilové predmety z povinných a povinne voliteľných predmetov študijného plánu. Profilové predmety komplexne pokrývajú očakávané výstupy zo vzdelávania v súlade s profilom absolventa študijného programu. Profilové predmety zabezpečujú štandardne osoby vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta.
Študijný plán pre každý predmet stanovuje:
a) používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, stáž, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania;
b) metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje (prezenčná, dištančná, kombinovaná) v súlade s informačným listom predmetu;
c) pracovné zaťaženie študenta v podobe časového rozsahu priamej kontaktnej alebo nekontaktnej výučby podľa stanovenej metódy;
d) kredity tak, aby celkový počet kreditov zodpovedal štandardnej záťaži, štandardnej dĺžke a forme štúdia a zodpovedal záťaži súvisiacej s priamymi výučbovými aktivitami a ďalšími vzdelávacími aktivitami v súlade s kreditovým systémom, kde 1 kredit zodpovedá cca 25 až 30 hodinám práce;
e) určených zabezpečujúcich a hodnotiacich učiteľov, ktorých kvalifikácia a úroveň tvorivých činností zodpovedá stupňu vzdelávania a typu predmetu, a ktorých praktické skúsenosti, pedagogické zručnosti, jazykové a prenositeľné spôsobilosti umožňujú dosahovať vymedzené výstupy vzdelávania a zodpovedajú jazyku uskutočňovania študijného programu. Každý učiteľ podieľajúci sa na zabezpečení a hodnotení programu má vytvorenú v AIS vedecko/umelecko-pedagogickú charakteristiku v štruktúre a jazyku formulára;
f) predmety štátnej skúšky; doktorandské študijné programy sú spravidla ukončené štátnou skúškou a záverečnou prácou a jej obhajobou. Za vykonanie štátnej skúšky je 36 kreditov, pričom za dizertačnú prácu a jej obhajobu sa udeľuje študentovi 30 kreditmi.
Optimálny študijný plán denného štúdia je nastavený na štandardnú záťaž študenta – 30 kreditov za semester.
Tvorba študijného plánu bola realizovaná v súlade s procesmi tvorby a úpravy študijných programov uvedenými vo vnútornom predpise FSVaZ 02/2021 a riadila sa platnými legislatívnymi predpismi (Zákon č. 269/2018 Z. z. o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania v znení neskorších predpisov, Štandardmi pre študijný program (Akreditačná agentúra, 2020) a internými dokumentami univerzity (Študijný poriadok UKF, smernica UKF 31/2021 Metodika tvorby študijných programov na UKF).
Názov a číslo študijného odboru: Psychológia 32.
III. stupeň VŠ vzdelania, denná forma štúdia.
Študijná časť
Kód
Povinné predmety
Ects kredit
Rozsah P/S
Forma ukončenia
Odporučený rok
Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho
štúdia
semester
KPSV/D001/22
Úvod do doktorandského štúdia
5
20sS
A
1
Z
doc. PhDr. Marta Popelková, PhD., doc. PhDr. PaedDr. Marta Zaťková, PhD.
KPSV/D002/22
Metodológia psychologických výskumov
10
25sP
S
1
Z
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, PhD., prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD.
Mgr. Gabriela Šeboková, PhD.
KPSV/D003/22
Cudzojazyčný vedecký text
10
25sS
PH
1
Z
prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD., PaedDr. Martina Romanová, PhD.
KPSV/D004/22
Aktuálne trendy v pedagogickej, poradenskej a školskej psychológii
10
25sP
S
1
L
doc. PhDr. Marta Popelková, PhD., doc. PhDr. PaedDr. Marta Zaťková, PhD., doc. PhDr. Miloš Šlepecký, CSc., Mgr. Gabriela Šeboková, PhD.
KPSV/D005/22
Pokročilé kvantitatívne a kvalitatívne metódy výskumu a spracovania dát
10
25sS
PH
1
L
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, PhD., prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD.
Sumár
45
Kód
Povinne voliteľné predmety
ECTS
kredit
Rozsah
Forma
Ukončenia
Odporučený rok
Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho
Štúdia
semester
KPSV/D006/22
Didaktika psychológie pre doktorandov
5
20sS
PH
1
L
doc. PhDr. Marta Popelková, PhD., školiteľ
KPSV/D007/22
Vlastná pedagogická činnosť doktoranda
5
A
2, 3
školiteľ
KPSV/D008/22
Vedenie bakalárskej práce
5
A
1, 2, 3
školiteľ
KSPSV/D009/22
Nové technológie vo vzdelávaní a poradenstve
10
25sS
PH
2
Z
doc. PhDr. Miloš Šlepecký, CSc., prof. MUDr. Ján Praško, CSc., doc. PhDr. PaedDr. Marta Zaťková, PhD.
Sumár
25
Študent si vyberá z povinne voliteľných predmetov, spolu predmety min. 15 kreditov za obdobie štúdia.
Kód
Výberové predmety
ECTS
Kredit
Rozsah
Forma
Ukončenia
Odporučený rok
Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho
Štúdia
semester
KPSV/D010/22
Účasť na prednáške pre doktorandov
2
A
1, 2, 3
KPSV/D011/22
Absolvovanie odborného seminára
2
A
1, 2, 3
KPSV/D012/22
Absolvovanie zahraničného študijného pobytu (mesačný)
10
A
1, 2, 3
KPSV/D013/22
Absolvovanie zahraničného študijného pobytu (semestrálny)
15
A
1, 2, 3
Sumár
29
Vedecká časť
Kód
Povinné predmety
Ects kredit
Rozsah P/S
Forma ukončenia
Odporučený rok
Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho
štúdia
semester
KPSV/D014/22
Vedecká práca v časopise registrovanom v databázach Web of Science alebo SCOPUS
25
A
1, 2, 3
KPSV/D015/22
Projekt dizertačnej práce
10
PH
2
Z
KPSV/D016/22
Aktívna účasť na vedeckej konferencii
5
A
1, 2, 3
KPSV/D017/22
Realizácia projektu v rámci inštitucionálneho grantu
10
A
1, 2, 3
Sumár
50
Kód
Povinne voliteľné predmety
Ects kredit
Rozsah P/S
Forma ukončenia
Odporučený rok
Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho
štúdia
semester
KPSV/D019/22
Vedecká práca publikovaná v časopise
10
A
1, 2, 3
KPSV/D020/22
Vedecká práca publikovaná v zborníku zo zahraničnej vedeckej konferencie
10
A
1, 2, 3
KPSV/D018/22
Vypracovanie posudku na záverečnú prácu
5
A
1, 2, 3
Sumár
25
Študent si vyberá z povinne voliteľných predmetov, spolu predmety min. 10 kreditov za obdobie štúdia.
Kód
Výberové predmety
Ects kredit
Rozsah P/S
Forma ukončenia
Odporučený rok
Meno zodpovednej osoby a meno vyučujúceho
štúdia
semester
KPSV/D021/22
Vedecká práca v časopise registrovanom databázach Web of Science alebo SCOPUS II.
20
A
1, 2, 3
KPSV/D022/22
Vedecká práca publikovaná v časopise II.
7
A
1, 2, 3
KPSV/D023/22
Vedecká práca publikovaná v zborníku z vedeckej konferencie
5
A
1, 2, 3
KPSV/D024/22
Citácia v odbornej publikácii
5
A
1, 2, 3
KPSV/D025/22
Organizovanie odborného podujatia
5
A
1, 2, 3
KPSV/D026/22
Účasť na riešení výskumného projektu
10
A
1, 2, 3
Sumár
52
Štátna skúška
Blok - Psychológia - štátne skúšky – povinné predmety
Skratka
Názov
Kredit
Rozsah
Ukončenie
Ročník
Semester
KPSV/DSS1/22
Dizertačná skúška
6
SS
2
Z
KPSV/DSS2/22
Dizertačná práca a jej obhajoba
30
OB
3
L
Štruktúra povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov je zostavená tak, aby bol v plnej miere naplnený opis študijného odboru psychológia. Študijný program vo svojom jadre zahŕňa systematické poznatky z oblasti teoretických a vybraných aplikovaných psychologických disciplín. Štúdium je rozdelené na študijnú a vedeckú časť. Študijná časť pokrýva oblasť metodológie, pedagogickej, poradenskej a školskej psychológie, didaktiky psychológie a využitie nových technológií vo vzdelávaní a poradenstve. Vedecká časť študijného programu sa orientuje na prehĺbenie odborných vedomostí z viacerých oblastí študijného odboru, ktoré slúžia ako základ na uskutočňovanie výskumu a vývoja a vytvárania nových poznatkov v oblasti psychológie. Študent ovláda a vie zvoliť konkrétne vedecké metódy základného i aplikovaného výskumu všeobecne, zvlášť v oblasti pedagogickej, poradenskej a školskej psychológie. Študent formuluje nové hypotézy a stratégie pre ďalší výskum a rozvoj psychológie. Aplikuje vlastné zistenia svojej teoretickej analýzy a svojho komplexného vedeckého výskumu pri riešení problémov. Na základe svojich výstupov a zistení dokáže navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné a pracovné postupy. Študent sa vyznačuje nezávislým, kritickým a analytickým myslením, ktoré aplikuje v meniacich sa podmienkach. Prezentuje samostatne výsledky výskumu a vývoja pred odbornou komunitou v Slovenskej republike a v zahraničí. Zohľadňuje spoločenské, vedecké a etické aspekty pri formulovaní výskumných zámerov a interpretácii výsledkov výskumu. Dokáže určiť zameranie výskumu a koordinovať výskumnú, koncepčnú a analytickú prácu odborníkov v príslušnom vednom odbore.
Jednotlivé predmety sú uvedené v študijnom pláne.
Študijný plán pozostáva z 30 predmetov (spolu 262 kreditov) rozdelených do študijnej časti, vedeckej časti a do časti štátnych skúšok. Pre úspešné ukončenie štúdia musí študent získať minimálne 180 kreditov (minimálne 80 kreditov spolu z vedeckej a študijnej časti študentovi umožňuje prihlásiť sa na dizertačnú skúšku, 150 kreditov študenta oprávňuje požiadať o povolenie obhajoby dizertačnej práce). Minimálne požadovaný počet kreditov na postup z nižšieho do vyššieho ročníka je 60 kreditov.
Študijná časť: spolu k dispozícii 99 kreditov (študent je povinný získať minimálne 60 kreditov)
Povinné predmety: 45 kreditov
Povinne voliteľné predmety: 25 kreditov (študent si musí vybrať minimálne 15 kreditov za obdobie štúdia)
Voliteľné predmety: 29 kreditov
Vedecká časť: spolu k dispozícii 127 kreditov (študent je povinný získať minimálne 96 kreditov)
Povinné predmety: 50 kreditov
Povinne voliteľné predmety: 25 kreditov (študent si musí vybrať minimálne 10 kreditov za obdobie štúdia)
Voliteľné predmety: 52 kreditov
Štátna skúška: spolu 36 kreditov
Povinné predmety: (štátna skúška 6 kreditov, dizertačná práca a jej obhajoba 30 kreditov)
- v študijnom programe vyznačí profilové predmety príslušnej cesty v štúdiu (špecializácie),
Nosné témy jadra programu sú zahrnuté v študijných predmetoch tak, aby bol dosiahnutý profil absolventa a naplnené profesijné kompetencie potrebné pre výkon profesie.
ŠTUDIJNÁ ČASŤ
Povinné predmety
Úvod do doktorandského štúdia
Metodológia psychologických výskumov
Cudzojazyčný vedecký text
Aktuálne trendy v pedagogickej, poradenskej a školskej psychológii
Pokročilé kvantitatívne a kvalitatívne metódy výskumu a spracovania dát
Povinne voliteľné predmety
Didaktika psychológie pre doktorandov
Vlastná pedagogická činnosť doktoranda
Vedenie bakalárskej práce
Nové technológie vo vzdelávaní a poradenstve
Voliteľné predmety
Účasť na prednáške pre doktorandov
Absolvovanie odborného seminára
Absolvovanie zahraničného študijného pobytu (mesačný)
Absolvovanie zahraničného študijného pobytu (semestrálny)
VEDECKÁ ČASŤ
Povinné predmety
Vedecká práca v časopise registrovanom v databázach Web of Science alebo SCOPUS
Projekt dizertačnej práce
Aktívna účasť na vedeckej konferencii
Realizácia projektu v rámci inštitucionálneho grantu
Povinne voliteľné predmety
Vedecká práca publikovaná v časopise
Vedecká práca publikovaná v zborníku zo zahraničnej vedeckej konferencie
Vypracovanie posudku na záverečnú prácu
Voliteľné predmety
Vedecká práca v časopise registrovanom v databázach Web of Science alebo SCOPUS II.
Vedecká práca publikovaná v časopise II.
Vedecká práca publikovaná v zborníku z vedeckej konferencie
Citácia v odbornej publikácii
Organizovanie odborného podujatia
Účasť na riešení výskumného projektu
ŠTÁTNE SKÚŠKY
Povinné predmety
Dizertačná skúška
Dizertačná práca a jej obhajoba
Vysokoškolské štúdium na všetkých fakultách Univerzity Konštantína Filozofa je organizované a evidované s podporou kreditového systému, ktorý je plne kompatibilný s Európskym systémom transferu a akumulácie kreditov (European Credit Transfer and Accumulation System – ECTS).
Všetky aktivity, ktoré študent v rámci štúdia realizuje, t. j. aktívna účasť na prednáškach, seminároch a cvičeniach, samoštúdium, tvorivá činnosť v rámci predmetu a pod., sú ohodnotené kreditmi. Počet kreditov za predmet zodpovedá námahe a času, ktorý musí študent vynaložiť na úspešné absolvovanie predmetu a získanie príslušných vzdelávacích výstupov.
Študent má v študijnom pláne určený počet kreditov, ktorý musí počas štúdia získať za povinné predmety, za povinne voliteľné predmety a prípadne výberové predmety.
Kreditový systém umožňuje:
- rovnomerne si rozvrhnúť študijnú záťaž na celé obdobie štúdia,
- voliť si individuálne tempo štúdia,
- voliť si z ponuky povinne voliteľných a výberových študijných predmetov, a tým uplatniť vlastné záujmy a profilovať sa,
- absolvovať mobilitný program a získať kredity na inej vysokej škole, prípadne v zahraničí.
Jednotlivé kredity za absolvované predmety sa spočítavajú. Získanie stanoveného počtu kreditov v predpísanej skladbe je podmienkou riadneho ukončenia štúdia v príslušnom študijnom programe. Absolvovanie študijných predmetov je regulované časovo a priestorovo a uskutočňuje sa v priebehu semestrov akademického roka. Organizačným nástrojom akademického roka je harmonogram akademického roka.
- pre každú vzdelávaciu časť/ predmet definuje výstupy vzdelávania a súvisiace kritériá a pravidlá ich hodnotenia tak, aby boli naplnené všetky vzdelávacie ciele študijného programu (môžu byť uvedené len v Informačných listoch predmetov v časti Výsledky vzdelávania a v časti Podmienky absolvovania predmetu),
Uvedené v informačných listoch predmetov.
- prerekvizity, korekvizity a odporúčania pri tvorbe študijného plánu,
- pre každú vzdelávaciu časť študijného plánu/predmet stanoví používané vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, záverečná práca, projektová práca, laboratórne práce, stáž, exkurzia, terénne praktikum, odborná prax, štátna skúška a ďalšie, prípadne ich kombinácie) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania,
Vyznačené v študijnom pláne
- metódy, akými sa vzdelávacia činnosť uskutočňuje – prezenčná, dištančná, kombinovaná (v súlade s Informačnými listami predmetov),
Vyznačené v informačných listoch predmetov
- osnovu/ sylaby predmetu[1],
Uvedené v informačných listoch predmetov
- pracovné zaťaženie študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne)[2],
Vyznačené v študijnom pláne a informačných listoch predmetov
- kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,
Vyznačené v študijnom pláne a informačných listoch predmetov
- osobu zabezpečujúcu predmet (alebo partnerskú organizáciu a osobu[3]) s uvedením kontaktu,
Vyznačené v študijnom pláne a informačných listoch predmetov
- učiteľov predmetu (alebo podieľajúce sa partnerské organizácie a osoby) (môžu byť uvedené aj v IL predmetov),
Vyznačené v študijnom pláne a informačných listoch predmetov
- miesto uskutočňovania predmetu (ak sa študijný programu uskutočňuje na viacerých pracoviskách).
Vyznačené v študijnom pláne a informačných listoch predmetov
[1] Učitelia zabezpečujúci predmet počas posudzovania umožnia prístup pracovnej skupiny k študijným materiálom predmetu a obsahu jednotlivých vzdelávacích činností.
[2] Odporúčame uvádzať záťaž súvisiacu s kontaktnou aj nekontaktnou výučbou v súlade s ECTS Users' Guide 2015.
[3] Napr. pri zabezpečovaní odbornej praxe, alebo inej vzdelávacej činnosti uskutočňovanej mimo univerzity.
Povinné predmety: študijná časť 45 kreditov, vedecká časť 50, štátna skúška 36
- počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,
Povinne voliteľné predmety: študijná časť 25 kreditov (študent musí získať minimálne 15 kreditov), vedecká časť 25 (študent musí získať minimálne 10 kreditov)
- počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia,
Výberové predmety: študijná časť 29 kreditov, vedecká časť 52 kreditov
- počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,
X
- počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia,
Za vykonanie štátnej skúšky je spolu 36 kreditov, pričom obhajoba dizertačnej práce je tvorená 30 kreditmi a za štátnu skúšku pozostávajúcu z troch povinných predmetov sa udeľuje 6 kreditov
- počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia,
X
- počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch,
X
- počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch.
X
Vyznačené v študijnom pláne a informačných listoch predmetov.
1. Možnosti opravných postupov určuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF
https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf
2. Pravidlá na overovanie výstupov vzdelávania sú upravené vo vnútornom predpise Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva: Smernica 02/2021 Systém riadenia kvality Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Smernica vymedzuje
systém kvality vzdelávania FSVAZ UKF založený na ESG a postupy a procesy zabezpečenia systému kvality na FSVAZ UKF. Príloha 3 vymedzuje Vzdelávanie a hodnotenie orientované na študenta.
https://www.fsvaz.ukf.sk/images/Syst%C3%A9m_riadenia_kvality_FSVaZ.pdf
https://www.fsvaz.ukf.sk/images/Vzdel%C3%A1vanie_a_hodnotenie_orientovan%C3%A9_na_%C5%A1tudenta.pdf
3. Uznesenie kolégia dekana 01/2016 (https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/o-studiu/sprievodca-studiom)
Podmienky uznávania štúdia alebo časti štúdia upravuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF,
https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf
https://www.fsvaz.ukf.sk/images/Smernica_%C4%8D._04-2021_Uznavanie_predmetu.pdf
Témy dizertačných prác v aktuálnom AR: (témy a zadania sú zverejnené v AIS)
Umiestnenie kontroly vo vzťahu k zdraviu, adherencia k liečbe a sociálna opora pri rekonvalescencii pacientov po prekonaní cievnej mozgovej príhody (aktuálne riešená téma)
Možnosti využitia škály S-PMV k zachyteniu psychomotorického vývinu, vývinových ťažkostí a ich rizík u detí v ranom veku (aktuálne riešená téma)
Psychomotorický vývin prematúrnych novorodencov vo vzťahu k premenným zo strany rodinného prostredia a dieťaťa monitorovaný S-PMV v ranom veku (aktuálne riešená téma)
Regulácia emócií u detí s poruchou pozornosti s hyperaktivitou vo vzťahu k vybraným osobnostným a sociálnym činiteľom (aktuálne riešená téma)
Témy obhájených dizertačných prác od r. 2017:
Zvládanie záťaže v procese rekonvalescencie po cievnej mozgovej príhode
Kognitívne, emočné a sociálne faktory vývinu detí s poruchou pozornosti s hyperaktivitou a špecifickými poruchami učenia v kontexte školského prostredia
Vnímaná sociálna opora, základné sebahodnotenie a školské sebapoňatie ako prediktory školskej subjektívnej pohody adolescenta
Vzťah raných maladaptívnych schém, zvládacích štýlov, disociácie a fyziologických parametrov arousalu u zdravých dospelých
Diagnostika kariérových záujmov pomocou multimetódového prístupu
Autenticita a dispozičné charakteristiky vzťahujúce sa k osobnosti a emóciám ako prediktory ťažkostí v kariérovom rozhodovaní
Faktory modelu vyhýbavého správania v dôsledku strachu z bolesti ako prediktory rekonvalescencie u pacientov po operácii hernie intervertebrálneho disku
Využitie Teórie kognitívneho spracovania informácií v oblasti kariérového poradenstva druhej smerovej voľby
Reprezentácia vzťahovej väzby v kresbe u detí v období stredného detstva
Emočné a motivačné zdroje integrácie osobnosti a adaptívne kariérové rozhodovanie
Vypisovanie tém záverečných (doktorandských) prác definuje Študijný poriadok doktorandského štúdia (https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/organizacia-studia/studijny-poriadok-doktorandskeho-studia):
Návrhy tém predkladajú schválení školitelia doktorandského štúdia v danom odbore Odborovej komisii. Školiteľ navrhuje témy dizertačných prác spravidla s uvedením projektu, v rámci ktorého môže doktorand uskutočňovať výskumné, vývojové alebo ďalšie tvorivé činnosti. Návrhy tém sú prerokovávané v Odborovej komisii doktorandského štúdia (pre odbor Psychológia). Návrhy tém dizertačných prác vrátane školiteľov a pracoviska fakulty garantujúceho uskutočňovanie štúdia doktoranda sú Odborovou komisiou predkladané dekanovi fakulty na schválenie, resp. vymenovanie. Dekan vypíše najmenej dva mesiace pred posledným dňom, určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium, témy dizertačných prác.
Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe upravujú vnútorné predpisy:
Smernica č. 13/2020 o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach:
21/2014 Príkaz rektora k evidovaniu a sprístupneniu posudkov na záverečné práce, rigorózne práce a habilitačné práce
Študijný poriadok UKF
https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf
Smernica 02/2021 Systém riadenia kvality FSVaZ
https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/vnutorne-predpisy-fakulty/vnutorny-system-kvality
- možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,
Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica UKF 12/2021 o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd
Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na : https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody
https://www.ukf.sk/granty/erasmus
https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy
- pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,
Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov upravuje vnútorná predpis Etický kódex UKF
https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf
Etický kódex vymedzuje etické štandardy univerzity a jeho účelom je predchádzať protiprávnemu konaniu.
- postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,
Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami.
Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF
https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-vzdelavacimi-potrebami
UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov a študentov so špecifickými potrebami.
FSVaZ má ustanovených koordinátorov pre prácu so študentmi so špecifickými vzdelávacími potrebami, ktorí poskytujú týmto študentom podporu pri riešení vzniknutých problémov, zabezpečujú koordinovanú podporu prostredníctvom obstarania individualizovaných učebných pomôcok v súčinnosti s tajomníčkou fakulty a koordinátorom UKF pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami. Na FSVaZ koordinuje študentov so špecifickými potrebami doc. PhDr. Marta Popelková, PhD. a prodekanka pre vzdelávaciu činnosť PhDr. Dana Zrubcová, PhD.
- postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.
Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF.
https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3072-vnutorne-predpisy-2017
Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly.
Informačné listy k predmetom sú uvedené v prílohe
https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka
Rozvrh aktuálnych programov je zverejnený v AIS
prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD., profesor v odbore Pedagogická, poradenská a školská psychológia, tsollar@ukf.sk
Zoznam zabezpečujúcich osôb je uvedený v študijnom pláne.
Osoby zabezpečujúce
profilové predmety
Kontakt
Prepojenie na RZVS
Predmety
prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10585
Metodológia psychologických výskumov, Cudzojazyčný vedecký text, Pokročilé kvantitatívne a kvalitatívne metódy výskumu a spracovania dát
doc. PhDr. Marta Popelková, PhD. (funkčné miesto profesor)
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10583
Úvod do doktorandského štúdia, Aktuálne trendy v pedagogickej, poradenskej a školskej psychológii, Didaktika psychológie pre doktorandov
doc. PhDr. Miloš Šlepecký, CSc.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10854
Aktuálne trendy v pedagogickej, poradenskej a školskej psychológii, Nové technológie vo vzdelávaní a poradenstve
doc. PhDr. PaedDr. Marta Zaťková, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10610
Úvod do doktorandského štúdia, Aktuálne trendy v pedagogickej, poradenskej a školskej psychológii, Nové technológie vo vzdelávaní a poradenstve
Mgr. Gabriela Šeboková, PhD. (funkčné miesto docent)
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22813
Metodológia psychologických výskumov, Aktuálne trendy v pedagogickej, poradenskej a školskej psychológii
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, PhD.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10818
Metodológia psychologických výskumov, Pokročilé kvantitatívne a kvalitatívne metódy výskumu a spracovania dát
prof. MUDr. Ján Praško Pavlov, CSc.
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26203
Nové technológie vo vzdelávaní a poradenstve
Veková štruktúra personálneho zabezpečenia profilových predmetov je udržateľná v horizonte štandardnej dĺžky trvania daného stupňa vysokoškolského vzdelávania. Mgr. Gabriela Šeboková, PhD., aktuálne zaradená na funkčnom mieste docent spĺňa kvalifikačné kritériá. Aktuálne patrí do kategórie pracovník do 35 rokov. Ďalšie tri členky psychologických pracovísk na FSVaZ (Dr. Jurišová, Dr. Romanová, Dr. Turzáková) plnia väčšinu kvalifikačných kritérií pre obsadenie funkčného miesta docent a v horizonte niekoľkých rokov potenciálne naplnia všetky potrebné kritériá.
Uvedené v prílohe žiadosti:
VUPCH_Sollár
VUPCH_Popelková
VUPCH_Šlepecký
VUPCH_Zaťková
VUPCH_Šeboková
VUPCH_Urbánek
VUPCH_Praško
VUPCH ostatných osôb eviduje zabezpečujúce pracovisko a sú zverejňované v AIS
Uvedené v študijnom pláne
Študijný program zabezpečuje: 8 učiteľov na ustanovený pracovný čas.
4 profesori (z toho jeden na funkčnom mieste)
3 docenti (z toho jeden na funkčnom mieste)
1 odborný asistent
Ukazovateľ je pravidelne monitorovaný v Správe o vzdelávacej činnosti UKF
Meno
Kontakt
Témy prác
prof. PhDr. Tomáš Sollár, PhD.
Umiestnenie kontroly vo vzťahu k zdraviu, adherencia k liečbe a sociálna opora pri rekonvalescencii pacientov po prekonaní cievnej mozgovej príhody (aktuálne riešená dizertačná práca)
Zvládanie záťaže v procese rekonvalescencie po cievnej mozgovej príhode
Diagnostika kariérových záujmov pomocou multimetódového prístupu
Autenticita a dispozičné charakteristiky vzťahujúce sa k osobnosti a emóciám ako prediktory ťažkostí v kariérovom rozhodovaní
Faktory modelu vyhýbavého správania v dôsledku strachu z bolesti ako prediktory rekonvalescencie u pacientov po operácii hernie intervertebrálneho disku
Využitie Teórie kognitívneho spracovania informácií v oblasti kariérového poradenstva druhej smerovej voľby
doc. PhDr. Marta Popelková, PhD.
Možnosti využitia škály S-PMV k zachyteniu psychomotorického vývinu, vývinových ťažkostí a ich rizík u detí v ranom veku (aktuálne riešená dizertačná práca)
Psychomotorický vývin prematúrnych novorodencov vo vzťahu k premenným zo strany rodinného prostredia a dieťaťa monitorovaný S-PMV v ranom veku (aktuálne riešená dizertačná práca)
Regulácia emócií u detí s poruchou pozornosti s hyperaktivitou vo vzťahu k vybraným osobnostným a sociálnym činiteľom (aktuálne riešená dizertačná práca)
Kognitívne, emočné a sociálne faktory vývinu detí s poruchou pozornosti s hyperaktivitou a špecifickými poruchami učenia v kontexte školského prostredia
Vnímaná sociálna opora, základné sebahodnotenie a školské sebapoňatie ako prediktory školskej subjektívnej pohody adolescenta
Vzťah raných maladaptívnych schém, zvládacích štýlov, disociácie a fyziologických parametrov arousalu u zdravých dospelých
Reprezentácia vzťahovej väzby v kresbe u detí v období stredného detstva
doc. PhDr. Miloš Šlepecký, CSc
Vzťah raných maladaptívnych schém, zvládacích štýlov, disociácie a fyziologických parametrov arousalu u zdravých dospelých
Od AR 2006/2007 spolu obhájených 25 dizertačných prác v dennej forme, 13 dizertačných prác v externej forme. Na školení sa spolu podieľalo osem školiteľov.
Študenti doktorandského stupňa štúdia sa môžu každoročne prihlásiť na konferenciu PhD Existence – Česko-slovenskú psychologickú konferenciu (nielen o doktorandoch a pre doktorandov) buď formou ústneho príspevku, workshopu alebo posteru. Získané ocenenia na medzinárodných konferenciách:
Mgr. Katarína Dančová, PhD. – Ocenenie za „nejlepší poster a komix“, PhD. existence, 10, 2020, konferencia konaná 3.-4.2. 2020 v Olomouci, ČR
Mgr. Jana Turzáková, PhD. – Poster Prize Winner 28th Conference of the European Health Psychology Society, Innsbruck, Austria, konferencia konaná 20.8.- 26.8. 2014
VUPCH školiteľov eviduje zabezpečujúce pracovisko (http://kpsv.web2v.ukf.sk/dokumentyakreditacia/) a sú zároveň evidované v AIS https://ais2.ukf.sk/ais/start.do
Študijná poradkyňa:
Mgr. Zuzana Majerová, tel: +421 37 6408 758, email: zmajerova@ukf.sk č. dverí: A-402, pondelok 10,00-12:00
Poradenstvo pre študentov
https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov
Osoby študijného oddelenia:
Mgr. Zuzana Majerová +421 37 6408 758, zmajerova@ukf.sk, č. dverí: A-402
Administrátor AIS+ helpdesk
Mgr. Simona Kmeťová +421 37 6408 762, skmetova@ukf.sk , fakultná administrátorka AIS, č. dverí: A-201
IT podpora
Stanislav Chovanec, +421 37 6498 764, Email: schovanec@ukf.sk, č. dverí A-117
Psychologická poradňa
doc. PhDr. Marta Popelková, PhD., mpopelkova@ukf.sk, +421 37 6408 792, kancelária: A702
Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami
doc. PhDr. Marta Popelková, PhD., mpopelkova@ukf.sk, +421 37 6408 792, kancelária: A702
Koordinátor pre prácu so študentmi so špeciálnymi potrebami
doc. PhDr. Marta Popelková, PhD., mpopelkova@ukf.sk, +421 37 6408 792, kancelária: A702
Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk
https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum
Služby študentom
https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom
UBYTOVANIE
Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk
https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy
STRAVOVNIE
Univerzitná jedáleň - Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity
https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen
ŠTIPENDIÁ
Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk
IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY
Centrum informačných a komunikačných technológií UKF
ĎALŠIE SLUŽBY
Univerzitná knižnica
Univerzitné pastoračné centrum
Vyučovací proces je zabezpečovaný v moderných, kapacitne postačujúcich priestoroch fakulty, materiálovo i technologicky plne funkčných a zodpovedajúcich hygienickým normám.
Všetky učebne sú vybavené modernou technikou, počítačom alebo notebookom, dataprojektorom, plátnom a väčšina aj kamerou umožňujúcou realizovať výučbu v on-line priestore. Dve prednáškové učebne s kapacitou 100 a 120 študentov sú plne ozvučené.
Zoznam učební:
Kód miestnosti
Využitie
Kapacita
KRA00010
Seminárna miestnosť
40
KRA00050
Seminárna miestnosť
40
KRA00120
Prednášková miestnosť
100
KRA01030
Počítačová učebňa
20
KRA02070
Seminárna miestnosť
20
KRA02080
Seminárna miestnosť
25
KRA02090
Seminárna miestnosť
20
KRA03160
Seminárna miestnosť
22
KRA03170
Seminárna miestnosť
36
KRA03180
Seminárna miestnosť
24
KRA05050
Seminárna miestnosť
60
KRA05080
Seminárna miestnosť
42
KRA0509B
Psycholaboratórium
12
KRA07190
Prednášková miestnosť
120
V celej budove je zabezpečené kvalitné pripojenie na internet prostredníctvom wifi siete.
Na fakulte je pre študentov aj zamestnancov zriadená študovňa Univerzitnej knižnice UKF, ktorá poskytuje široký fond študijnej literatúry obsahovo zameranej na oblasť vzdelávania a výskumu v sociálnych vedách a v zdravotníctve.
Psycholaboratórium a príručné knižnice
V psycholaboratóriu je pre študentov k dispozícii 12 miest na štúdium, 184 testov typu papier-ceruzka, a jedno zariadenie Biofeedback. Psycholaboratóriu disponuje testami intelektových schopností, dotazníkovými, projektívnymi testami, testami psychických funkcií, metodikami na zisťovanie špecifických schopností a prístrojovou metódou Biofeedback. K štúdiu a k výučbe je k dispozícii počítač, rýchloviazač, kamera, diktafón, dataprojektor, kopírovací stroj a spätný projektor.
V príručnej knižnici KPsV má študent k dispozícii aktuálne 1306 odborných publikácií, 9 druhov odborných psychologických časopisov slovenských aj zahraničných, edukačné CD, zborníky z domácich aj zahraničných konferencií od roku 1995 doteraz. Knižnica poskytuje priestor pre prezenčné štúdium á študentov. Vypožičanie sa realizuje prostredníctvom ISIC karty a na dobu dvoch týždňov. Výpožičnú dobu si môže študent po dvoch týždňoch predĺžiť. V príručnej knižnici Ústavu aplikovanej psychológie má študent k dispozícii knižnicu s odbornou literatúrou v počte 281. Študentovi je k dispozícii literatúra na prezenčné študovanie.
Študent má k študijnej literatúre uvedenej v informačných listoch predmetov prístup v Knižnici UKF a jej študovniach alebo môže využívať elektronicky sprístupnené zdroje.
Knižnica
V printovej podobe sú knižné zdroje a učebnice a skriptá zamestnancov pracoviska predkladajúceho študijný program dostupné v univerzitnej predajni skrípt a učebníc a v univerzitnej knižnici.
https://www.uk.ukf.sk/sk/pracoviska/predajna
Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác.
Tabuľka fondu Univerzitnej knižnice UK
Rok
Ročný prírastok bez KaZP
Počet výpožičiek
Počet prezenčných výpožičiek
Počet vrátených knižničných jednotiek
Počet návštevníkov
2020
4619
32668
5696
27253
5561
2019
7214
64047
17783
47847
8570
2018
7696
67978
20271
47810
9290
2017
8111
75004
24303
51412
10299
2016
10261
83119
26784
56647
11390
https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond
Celkový fond čiastkovej knižnice Katedry psychologických vied k 20.10.2021 je 1 311 knižničných jednotiek z 886 titulov.
Celkový počet dochádzajúcich periodík 246 kusov čo je 8 titulov z toho 6 titulov zahraničných.
V roku 2021 dochádzajú 3 tituly z toho 1 zahraničný.
Celkový fond čiastkovej knižnice Ústavu aplikovanej psychológie UAP k 20.10.2021 je 281 knižničných jednotiek z 241 titulov.
Tabuľka fondu čiastkových knižníc
Rok
Ročný prírastok bez KaZP
Počet výpožičiek
Počet prezenčných výpožičiek
Počet vrátených knižničných jednotiek
Počet návštevníkov
2021
15
120
2
146
34
2020
12
178
0
191
49
2019
75
174
11
129
56
2018
7
290
8
322
59
2017
42
221
13
223
53
2016
37
345
8
329
74
Vzdialený prístup UKF
k elektronickým informačným zdrojom vyplýva z dlhodobého zámeru Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. V rámci prioritnej oblasti IV-2.1 je úlohou knižnice zabezpečiť vzdialený prístup pre používateľov služieb knižnice (prístup do domácich a zahraničných databáz a elektronických periodík) pre možnosť využívať služby knižnice z externého prostredia.
https://www.uk.ukf.sk/sk/e-zdroje
Zoznam zdrojov:
Discovery služba, Summon, Databázy projektu NISPEZ, Gale Virtual Reference Library: Art Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, SpringerLink,Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO
Národná licencia EIZ
Národná licencia elektronických informačných zdrojov (NL EIZ) je určená pre všetky akademické, verejné, vedecké a špeciálne knižnice na Slovensku. Sú do nej zahrnuté databázy vydavateľstva Gale: Academic One File, General One File, InfoTrac Custom Journal
Databáza Infotrac poskytuje viac ako 31 800 titulov z rôznych vedných odborov. Pre jednoduchšiu prácu je celá databáza rozčlenená do poddatabáz: AcademicOneFile databázu s obsahom viac ako 18 000 titulov – určených pre akademické a vedecké knižnice, GeneralOneFile databázu s obsahom viac ako 14 000 titulov – určených pre verejné a iné knižnice.
Predplatené databázy NISPEZ 4
Springer eBooks, SpringerLink, WoS – Core Collection, WoS – Journal and Highly Cited Data, Journal Citation Reports (JCR), Proquest Central, ScienceDirect, Scopus, Springer Nature, Web of Science Citation Connection, WoS – Current Contents Connect, Wiley Online Library (HSS Collection)
Prehľad o knižničných službách TU: https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby
https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne
Univerzita je súčasťou projektu EDUROAM, ktorý zabezpečuje zamestnancom a študentom pripojenie sa k wifi sieti aj na iných akademických inštitúciách bez toho, aby sa museli registrovať alebo získavať prístupové údaje. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcii. Vo všetkých priestoroch univerzity je študentom dostupná wifi v sieti eduroam. Zabezpečenie prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu). Všetky informácie a inštalačné postupy sú dostupné tu:
https://www.ukf.sk/helpdesk/wifi
Zásady používania počítačovej siete
https://www.ukf.sk/helpdesk/zasady-pouzivania-pocitacovej-siete
Navyše na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft má každý náš študent a zamestnanec k dispozícii Microsoft Office 365 Education. Súčasťou Office 365 Education je aplikácia MS TEAMS.
https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education
Informačné systémy na podporu komunikácie na komunikáciu používajú študenti a učitelia univerzitnú elektronickú poštu https://www.ukf.sk/helpdesk/elektronicka-posta
Informačné systémy (IS)
Univerzita má nasledovné systémy pre manažérstvo, uchovávanie a vyhodnocovanie informácií vrátane ich pridanej hodnoty, ktoré využíva v súlade so strategickými a operatívnymi cieľmi:
1. Akademický informačný systém (AIS2) - v súčasnosti sa používa na evidenciu komplexných informácií o študijnom programe (študijné plány, informačné listy, VUPCH pedagógov, evidenciu študentov a komplexných informácií o ich prijímacom konaní a štúdiu, záverečných prácach, štátnych skúškach. Univerzita vytvára prostredníctvom AIS rozvrh hodín a uskutočňuje hodnotenie programov, pedagógov a štúdia študentmi. Prostredníctvom AIS sú poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registre záverečných prác, Portálu VŠ. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj pre vykazovanie výučby a na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich ponuky štúdia. Informácie zhromaždené v AIS zároveň slúžia ako základný zdroj pre akreditáciu a tvorbu ponuky štúdia.
2. Videokonferenčný systém (meet) - https://meet.ukf.sk/ - systém slúži na zabezpečenie online a dištančnej výučby a hodnotenia študentov ako aj na realizáciu online štátnych skúšok v čase riadenej dištančnej výučby. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností.
3. Vzdelávací portál (EDU) - https://edu.ukf.sk/
4. Knižničný informačný systém (KIS) - https://kis.ukf.sk/opacXE
5. Stravovací systém - https://www.stravovanie.ukf.sk/
6. Ubytovací systém (UIS)- https://uis.ukf.sk/
7. Web mail pre zamestnancov a študentov- https://posta.ukf.sk/webmail/
8. Univerzitný web - https://www.ukf.sk/
9. Fakultný web - https://www.fsvaz.ukf.sk/
Všetky informačné systémy komunikujú s používateľom prostredníctvom zabezpečeného kanála. Za účelom zjednodušenia prístupu a minimalizácii možností odcudzenia prístupových údajov bola nasadená centrálna autentifikácia, ktorá prostredníctvom LDAP uchováva prístupové údaje zamestnancov i študentov a umožňuje ich overovanie na základe požiadavky zo všetkých informačných systémov.
podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít je zabezpečená na úrovni manažérstva vedomostí (KIS, dabázy UK UKF, vzdelávacie materiály poskytuje časť pracovísk prostredníctvom e–learningových kurzov); podpora učenia sa a zlepšovacích aktivít (existencia počítačových učební - každá fakulta disponuje niekoľkými takýmito učebňami); zabezpečenie prístupu k internetu (všetky objekty sú takmer kompletne pokryté bezdrôtovým pripojením a všetky pevne inštalované počítače poskytujú pripojenie k internetu).
Interakcia so študentmi je zabezpečená prostredníctvom AIS, e–mailovej komunikácie, webových prezentácií univerzity, fakúlt a fakultných pracovísk. Vo vytipovaných obdobiach sa využíva propagácia prostredníctvom printových médií, workshopov a dní otvorených dverí. Zdieľanie a poskytovanie informácií na úrovni vzdelávacieho obsahu (e–learning, služby knižnice, manažment vzdelávania) je poskytované prostredníctvom elektronických služieb 24 hodín denne. Všetky informačné systémy univerzity sú napojené na systém jednotnej správy používateľov (LDAP), vďaka čomu umožňujú prístup do všetkých systémov prostredníctvom rovnakých prihlasovacích údajov.
E-learningové systémy
Vzdelávací portál (EDU) - https://edu.ukf.sk/
Ide o E-learningový portál UKF v prostredí MOODLE, ktorý poskytuje automatický prístup všetkým študentom a pedagógom UKF. Implikuje podporu všetkých predmetov a zdieľanie študijných materiálov pre študentov. Podporuje jednoduché odovzdanie úloh a zadaní a zabezpečuje prehľadnú komunikáciu vo fórach. Má prepracované možnosti on-line testovania vedomostí. Predkladajúce pracovisko má v EDU vytvorené e-learningové kurzy pre väčšinu aktuálne vyučovaných kurzov.
Vzdelávacia aplikácia MS Teams – https://www.ukf.sk/helpdesk/office-365-education - dostupná študentom a zamestnancom na základe dohody Ministerstva školstva SR a spoločnosti Microsoft ako súčasť Office 365 Education. Okrem využívania pre výučbu formou prednášok a seminárov, hodnotenia študentov, sa využíva aj na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností.
Videokonferenčný systém (meet) - https://meet.ukf.sk/ - systém slúži na zabezpečenie online a dištančnej výučby a hodnotenia študentov. Využíva sa tiež na zabezpečenie online spojenia so študentmi pre potreby konzultácií a riešenie iných študijných povinností a skupinových činností.
Všetky činnosti zabezpečuje školiace pracovisko. Študenti môžu využívať zmluvné inštitúcie v rámci programu ERASMUS+.
Na FSVaZ pôsobí ako poradný orgán dekana Rada študentov, ktorá reprezentuje a presadzuje záujmy a požiadavky študentov. Organizuje kultúrne a spoločenské akcie a dobročinné, charitatívne podujatia, napr. beánie, vianočnú kapustnicu so zbierkou pre ľudí bez domova, zbierky pre ľudí v núdzi a pod. Študenti zároveň využívajú všetky možnosti využívania voľného času, ktoré ponúka UKF.
Študentský život
https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot
Univerzita Konštantína Filozofa v rámci svojich možností podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch.
Kultúra
V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobí Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí. Ateliér sa využíva aj pre pedagogický proces (tvorivé dielne, semináre, tréningy, workshopy) umelecky a umelecko-výchovne orientovaných študijných programov v rámci univerzity.
Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.
Študentské divadlo VYDI bolo založené v roku 1992. Počas jedného akademického roka zvyčajne naštuduje jednu inscenáciu, s ktorou sa študenti prezentujú pred domácim publikom v Univerzitnom tvorivom ateliéri FF UKF. Podobne sa zúčastňujú i rôznych regionálnych prehliadok či tematických festivalov. Pôsobenie študentov v tomto súbore nesúvisí len s tvorbou divadelných inscenácií, ale aj s rozmanitým spektrom variabilných činností v rámci akademického roka: improligy, stand up vystúpenia, pouličné sprievody, mikulášske večierky, majálesy, kabarety, imatrikulácie, beánie, workshopy a pod.
Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu. Združenie podporuje začínajúcich umelcov, publicistov i umenovedcov s cieľom umožniť im verejnú prezentáciu ich tvorivej a vedeckej činnosti. Z pôsobenia združenia je najznámejšia organizácia Festivalu Petra Scherhaufera.
Maďarský spevácky zbor UKF úspešne reprezentuje univerzitu na domácich i zahraničných koncertných pódiách, zborových festivaloch a súťažiach. Na jednotlivých ročníkoch celoslovenskej kvalifikačnej súťaže speváckych zborov Kodályove dni v Galante pravidelne získava ocenenie Zlaté pásmo. Zbor pravidelne koncertuje a jeho cieľom je pestovanie a ďalšie oživovanie kodályovských tradícií, ako aj šírenie maďarskej zborovej kultúry, v prvom rade v kruhu univerzitnej mládeže. Gestorom speváckeho zboru je v súčasnosti Fakulta stredoeurópskych štúdií UKF.
Šport
Športová činnosť študentov UKF sa zameriava okrem individuálnych výkonov študentov aj na kolektívne športy. Dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.
Študentský parlament UKF
https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia
Každoročne organizuje podujatia – Nitrianske univerzitné dni, Dni nitrianskych univerzít, do ktorých sa študenti UZS zapájajú ako účastníci, ale aj pod dohľadom pedagógov ako zdravotnícky dozor pri zabezpečovaní prvej pomoci https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/udalosti/4288-studentsky-parlament-chysta-online-podujatia)
V rámci zabezpečenia kvalitného štúdia i mimoškolského života poskytuje Univerzita Konštantína Filozofa svojim študentom rozličné služby (https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom).
Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) bolo na UKF otvorené v decembri 2008. Jeho hlavným cieľom je poskytovanie pastoračnej starostlivosti a duchovnej pomoci študentom a pracovníkom nitrianskych univerzít, inštitúcií a študentských domovov (www.upcnitra.sk).
Študentské centrum (SC) ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami (https://www.ukf.sk/sc).
ERASMUS+
Študenti magisterského stupňa štúdia odboru Psychológia sa majú možnosť zúčastniť mobilitných programov Erasmus+. V rámci kľúčovej aktivity KA1 (Mobility jednotlivcov) sa pre študentov realizujú mobility štúdium a stáž. Študenti sa majú možnosť uchádzať o Erasmus+ mobilitu v niektorej z krajín EÚ a EHP, v prípade schválenia samostatného Erasmus+ projektu UKF aj o mobilitu v rámci krajiny mimo EÚ a EHP priestoru. Katedra psychologických vied má uzatvorené viaceré bilaterálne dohody pre mobilitu štúdium, ide o nasledujúce partnerské vzdelávacie inštitúcie: Univerzita Karlova v Prahe (ČR), Univerzita Palackeho v Olomouci (ČR), Krakowska Akademia IM. Andrzeja Frycza Modrzewskiego v Krakowe (PL), Szkola Wyzsza Psychologii Spolecznej vo Warszaw (PL), Latvijas Universitate v Rige (LV), Panepistimio Patron (G) a Universitat de Valencia vo Valencii (E).
Mobilitných programov Erasmus+ sa môžu zúčastniť študenti všetkých stupňov a foriem štúdia. Zvoliť si môžu študijný pobyt alebo stáž. Obdobie štúdia v zahraničí v partnerskej inštitúcii vysokoškolského vzdelávania je súčasťou študijného programu študenta na získanie titulu prvom (II., III.) stupni. Stáž (pracovná stáž) v zahraničí sa realizuje v inštitúcii/podniku alebo na inom pracovisku relevantnom pre študentov študijného programu a čerstvých absolventov.
Obdobie štúdia v zahraničí môže zahŕňať aj obdobie stáže. Taká kombinácia vytvára synergie medzi akademickou a odbornou skúsenosťou v zahraničí a možno ju organizovať rozličnými spôsobmi v závislosti od prostredia: buď ako po sebe nasledujúce aktivity, alebo ako súbežné aktivity prebiehajúce v rovnakom čase. V prípade uvedenej kombinácie sa dodržiavajú pravidlá financovania a minimálnej dĺžky študijnej mobility. Obdobie štúdia: Od 3 do 12 mesiacov (vrátane obdobia doplňujúcej stáže, ak je plánovaná). Stáže: od 2 do 12 mesiacov.
Proces vybavovania pobytu na mobilitu Erasmus+ sa uskutočňuje prostredníctvom aplikácie studyabroad.sk. UKF v Nitre je zapojená do projektu STUDYABROAD, ktorý zabezpečuje elektronickú administráciu celého procesu.
1. registrácia – záujemca o Erasmus+ vysokoškolskú mobilitu vyplní on-line prihlášku, priloží požadované prílohy a prihlášku odošle elektronicky.
2. overenie – katedrový koordinátor vo svojej administrácii prihlášku s prílohami skontroluje , v prípade potreby vráti študentovi na doplnenie.
3. výberový proces – po akceptovaní prihlášky koordinátorom, prihláška prejde výberovým procesom a v prípade schválenia končí uzatvorením zmluvy o poskytnutí finančného príspevku.
Katedra zvyčajne používa pri výberovom konaní a nominovaní kritérium: študijný priemer, jazyková znalosť, iná prínosná školská alebo mimoškolská činnosť, ročník štúdia, status ZŤP študenta, študent zo sociálne znevýhodneného prostredia a iné a vytvorí poradie úspešných a neúspešných uchádzačov. Fakultný koordinátor štandardne akceptuje študentov podľa možnosti na tú zahraničnú inštitúciu a v takom poradí, ako ich nominovala katedra v zápisnici z výberového konania a v počte, aký dovoľuje celková fakultná Erasmus kvóta. Následne je mobilita schválená na úrovni UKF.
4. Realizácia mobility - Každý študent schválený na Erasmus+ štúdium si vyhľadá na web stránke partnerskej inštitúcie v zahraničí (na ktorú mu bola schválená mobilita) podklady pre Erasmus študentov. Študent štandardne potrebuje k vybaveniu štúdia na partnerskej inštitúcii nasledovné podklady:
a) Prihláška na štúdium/Application Form - vlastné tlačivo zahraničnej partnerskej inštitúcie,
b) Zmluva o štúdiu/Learning Agreement for Studies (tlačivo predpísané SAAIC pre mobilitu študentov na príslušný akademický rok),
c) Výpis výsledkov zo štúdia na UKF – predkladá sa kópia Dodatku k diplomu (ak ide o študenta magisterského alebo doktorandského stupňa) alebo Výpis výsledkov z AIS v slovenskom jazyku, ak študent cestuje do Českej republiky, resp. v anglickom jazyku, ak cestuje do všetkých ostatných krajín,
d) ďalšie špecifické formuláre danej partnerskej inštitúcie (napr. Žiadosť o ubytovanie, Prihláška na jazykový kurz, Prihláška na orientačný týždeň, Žiadosť o vystavenie preukazu študenta a pod.).
Schválený študijný pobyt v rámci programu Erasmus+ sa stáva súčasťou riadneho štúdia študenta na UKF v Nitre, preto by sa mali predmety absolvované počas mobility v zahraničí čo najviac zhodovať s predmetmi, ktoré má vo svojom študijnom pláne na UKF. Do tlačiva Learning Agreement for Studies si preto po konzultácii s vedúcim katedry uvádza predmety, ktoré plánuje absolvovať počas mobility v zahraničí a predmety svojho študijného programu na UKF, za ktoré sa mu započítajú predmety absolvované počas mobility v zahraničí. Informácie o predmetoch, ktoré môže počas mobility študovať, má partnerská inštitúcia v zahraničí zverejnené na svojej web stránke, prípadne ich pošle študentovi na požiadanie. Počas mobility v zahraničí musí študent UKF získať minimálne 20 ECTS z predmetov, ktoré si uviedol v Learning Agreement for Studies.
5. správa z pobytu – počas pobytu, resp. po ukončení pobytu uchádzač pridá ďalšie potrebné dokumenty, podľa požiadavky koordinátora.
Dohody o spolupráci Erasmus+ na FSVaZ
https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/bilateralne-dohody-erasmus-pre-akademicky-rok-2021-2022
V prípade záujmu sa môžu študenti UKF zapojiť do mimoškolskej činnosti v rámci dobrovoľníckej študentskej organizácie ESN UKF v Nitre a pomáhať prichádzajúcim zahraničným študentom pri vybavovaní náležitostí k ich pobytu na UKF (dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus ).
Študenti sa môžu zúčastniť mobility v zahraničí aj cez SAIA https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/saia-n-o, DAAD https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/daad, IVF https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/ivf a Erasmus Mundus https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy/stipendia-erasmus-mundus .
Na akademickú mobilitu sa vzťahujú ustanovenia §58a zákona o vysokých školách a smernice o riadení mobilít študentov a zamestnancov na UKF.
12/2021 Smernica UKF o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd
Študijný poriadok UKF
Podmienky prijímacieho konania na štúdium so začiatkom v akademickom roku 2022/2023 v doktorandskom stupni štúdia
Všetky požiadavky na uchádzačov a spôsob ich výberu sú jasne špecifikované a zodpovedajú úrovni kvalifikačného rámca. Podmienkou prijatia na doktorandské štúdium je ukončené magisterské štúdium v uvedenom alebo príbuznom odbore.
Prijímacie konanie
Dekan Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre vypisuje v akademickom roku 2021/2022 prijímacie konanie pre absolventov vysokých škôl na 3-ročné denné a 4-ročné externé doktorandské štúdium (na získanie vedeckoakademickej hodnosti „philosophiae doctor“ – PhD.) v študijnom odbore Pedagogická, poradenská a školská psychológia.
Podmienky prijímacieho konania:
- predloženie projektu dizertačnej práce (so súhlasom školiteľa) s teoretickými východiskami, s predbežne zadefinovaným výskumným problémom, metodologickými východiskami, časovým harmonogramom a zoznamom preštudovanej literatúry (aj cudzojazyčnej) z problematiky, týkajúcej sa témy dizertačnej práce;
- orientácia v odbore (psychológia, metodológia psychologického výskumu);
- prezentácia doterajších výsledkov výskumnej činnosti;
- skúška zo znalosti svetových jazykov (anglický jazyk), odborná diskusia k spracovanému prekladu aktuálneho odborného textu knižného alebo časopiseckého, k téme dizertačného projektu (v rozsahu min. 20 strán prekladu);
- podmienkou prijatia na doktorandské štúdium je ukončené magisterské štúdium v uvedenom odbore.
Vypisovanie tém záverečných (doktorandských) prác definuje Študijný poriadok doktorandského štúdia (https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/organizacia-studia/studijny-poriadok-doktorandskeho-studia):
Návrhy tém predkladajú schválení školitelia doktorandského štúdia v danom odbore Odborovej komisii. Školiteľ navrhuje témy dizertačných prác spravidla s uvedením projektu, v rámci ktorého môže doktorand uskutočňovať výskumné, vývojové alebo ďalšie tvorivé činnosti. Návrhy tém sú prerokovávané v Odborovej komisii doktorandského štúdia (pre odbor Psychológia). Návrhy tém dizertačných prác vrátane školiteľov a pracoviska fakulty garantujúceho uskutočňovanie štúdia doktoranda sú Odborovou komisiou predkladané dekanovi fakulty na schválenie, resp. vymenovanie. Dekan vypíše najmenej dva mesiace pred posledným dňom, určeným na podávanie prihlášok na doktorandské štúdium, témy dizertačných prác.
O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie. Na štúdium sú prijatí uchádzači, ktorí preukážu najvyššiu mieru schopností a predpokladov na štúdium. Podmienky prijatia na štúdium sú zverejnené na webovom sídle fakulty.
Výsledky prijímacieho konania oznámi dekan uchádzačovi písomne rozhodnutím dekana a elektronicky prostredníctvom Akademického informačného systému.
Uchádzač o štúdium sa stane študentom univerzity dňom zápisu na štúdium. Procesuálnou súčasťou zápisu do prvého ročníka, a následne do ďalších ročníkov štúdia, je zápis jednotlivých predmetov študijného plánu.
Študijný poriadok upravuje podmienky postupu do ďalšieho roku štúdia.
Základné podmienky prijatia a možnosti štúdia zverejňuje univerzita na svojom webovom sídle, ďalšie podmienky prijatia na štúdium konkrétnych programov zverejňuje v rozsahu určenom Zákonom 131/2002 Z.Z. a Vyhláškou 614/2002 Z.z. o kreditovom systéme štúdia sú zverejnené na webe fakulty.
Základnou podmienkou prijatia na doktorandské štúdium je získanie VŠ vzdelania II. stupňa v príslušnom odbore.
Uchádzač si podáva prihlášku na štúdium na Fakultu sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre (FSVaZ). FSVaZ akceptuje elektronicky podané prihlášky bez nutnosti zasielania papierových verzií. Podmienkou je zaslanie projektu dizertačnej práce, podpísaný školiteľom.
Do elektronickej prihlášky odporúčame nahrať skeny všetkých potrebných príloh (napr. diplomu). Úradne overenú kópiu diplomu stačí predložiť najneskôr v deň zápisu. Prijímacie konanie je spoplatnené. Potvrdenie o úhrade poplatku priloží uchádzač k prihláške.
Pri elektronickom podaní prihlášky obsahujúcej požadované prílohy nie je potrebné zasielať na univerzitu vytlačenú verziu papierovej prihlášky. O prijatí na štúdium rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie. Na štúdium sú prijatí uchádzači, ktorí preukážu najvyššiu mieru schopností a predpokladov na štúdium. sledky prijímacieho konania oznámi dekan uchádzačovi písomne rozhodnutím dekana a elektronicky prostredníctvom Akademického informačného systému. Prijatý uchádzač potvrdzuje svoj záujem zapísať sa na štúdium prostredníctvom elektronickej návratky. Elektronická návratka slúži aj ako žiadosť o pridelenie ubytovania v študentských domovoch.
Ďalšie podmienky prijatia zverejňuje fakulta na svojom webe
https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/prijimacie-konanie/podmienky-prijatia-na-studium/podmienky-prijatia-na-doktorandske-studium
Uchádzač o štúdium si podáva prihlášku podľa nasledovného postupu, ktorý obsahuje podporné manuály a informácie k prihláseniu sa.
https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/prijimacie-konanie/prihlasovanie-na-studium
https://www.ukf.sk/prijimacie-konanie/prihlasovanie-sa-na-studium
Cudzinci sú prijímaní na fakulty v súlade s § 56 a § 57 zákona o vysokých školách.
Predbežné výsledky prijímacieho konania sú zverejňované prostredníctvom akademického informačného systému UKF.
Rok prihlásení / zapísaní na štúdium
2021/22 2 / 1
2020/21 2 / 2
2019/20 1 / 1
2018/19 1 / 1
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre pravidelne monitoruje hodnotenie názorov študentov na kvalitu študijného programu, študijného predmetu, na uskutočňované vzdelávanie, hodnotenie študentov vyučujúcimi, odbornú a didaktickú kompetentnosť vyučujúcich, kvalitu študijných zdrojov a podporu vzdelávania, materiálno-technické zabezpečenie výučby.
Pravidlá hodnotenia upravujú vnútorné predpisy:
Smernica 8/2018 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3852-8-2018-smernica-zasady-hodnotenia-vzdelavania-a-ucitelov-studentmi-univerzity
Smernica FSVaZ 01/2021 Systém riadenia kvality FSVaZ Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/vnutorne-predpisy-fakulty/vnutorny-system-kvality
Informácie o výsledkoch hodnotenia sú zverejňované v:
Správe o vzdelávacej činnosti UKF za akademický rok
https://www.ukf.sk/intranet/vyrocne-spravy/73-moja-ukf/4353-vyrocne-spravy-za-rok-2020
Správe z hodnotenia vzdelávania na FSVaZ
S výsledkami hodnotenia kvality vzdelávania sú štandardne oboznamované jednotlivé štruktúry manažmentu pracovísk fakulty. Na základe hodnotenia jednotlivých oblastí a identifikovaných nedostatkov sú navrhované a prijímané opatrenia na úrovni jednotlivých katedier, následne na úrovni fakulty. Zásadné pripomienky a identifikované nedostatky predstavujú zdroj prijímania opatrení na zvyšovanie kvality vzdelávania na FSVaZ. Spätná väzba so študentmi doktorandského štúdia prebieha priamo počas riešenia úloh pracoviska, nakoľko ide o študentov, s ktorými je kontakt s pedagógmi a pracoviskom priamy.
Univerzita získava informácie o úspešnosti uplatnenia jej absolventov využívaním viacerých foriem. Prostredníctvom alumni klubu, organizáciou ďalšieho vzdelávania a rigorózneho konania pre absolventov, organizáciou kurzov, školení, napr. aj v rámci projektov s podporou ESF. Viacerí bývalí absolventi doktorandského študijného programu spolupracujú s fakultou v pozícii odborných asistentov (aktuálne na psychologických pracoviskách zabezpečujúcich študijný program 3. stupňa pôsobí 9 bývalých absolventov doktorandského štúdia). Absolventi sú ďalej prizývaní na rôzne odborné podujatia a konferencie organizované fakultou či univerzitou.
Názory absolventov o ich štúdiu a profesionálnej dráhe sú zverejňované na web sídle fakulty i univerzity, v médiách a prezentačných materiáloch fakulty a univerzity.
Iné dôležité vnútorné predpisy:
Sprievodca štúdiom
https://www.fsvaz.ukf.sk/index.php/sk/o-studiu/sprievodca-studiom
Vnútorné predpisy univerzity
https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity
Školné a poplatky spojené so štúdiom
https://www.ukf.sk/studium/vysokoskolske-studium/skolne-a-poplatky
Poplatky za ubytovacie služby
Zásady ubytovania
Štipendijný poriadok
Disciplinárny poriadok
Aktuálne platné predpisy k systému kvality
21/2013 Vnútorný predpis: Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF
21_VP_zabezpecenie-kvality-vzdelavania-na-UKF.zip
19/2016 Smernica: monitoring potrieb, očakávaní a pracovnej spokojnosti zamestnancov univerzity
8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity