DOKUMENT
Študijný program
AKMA22mu - učiteľstvo matematiky (v kombinácii)
Štúdium
Stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Fakulta prírodných vied a informatiky
Sídlo fakulty
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
netýka sa tohto študijného programu
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
netýka sa tohto študijného programu
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľstvo matematiky v kombinácii, 23185
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
druhý stupeň, ISCED-F kód 767
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, ISCED-F kód št. odboru 0114 (Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou)
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Akademicky orientovaný, Učiteľský kombinačný študijný program Matematika v kombinácii s predmetmi: odborné ekonomické predmety, biológia, ekológia, fyzika, geografia, chémia, informatika, estetická výchova, etická výchova, história, náboženská výchova, nemecký jazyk a literatúra, ruský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, španielsky jazyk a literatúra, výchova k občianstvu, anglický jazyk a literatúra, hudobné umenie, pedagogika, psychológia, technika, telesná výchova, výtvarné umenie
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

študijný program nie je spoločným študijným programom

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov: 25 zapísaných do 1.ročníka, skutočný počet uchádzačov: 119 za posledných 6 rokov, ( 2015-2021) počet študentov: 109 zapísaných do 1. ročníka za posledných 6 rokov ( 2015-2021)
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Cieľom študijného programu je poskytnutie magisterského vzdelania zameraného na získanie spôsobilosti byť učiteľom matematiky sekundárneho vzdelávania na základných a stredných školách. V študijnom programe je zaradená teória množín, teória čísel, matematická štatistika, didaktika matematiky a teória vyučovania matematiky. Vedomosti, ako aj zručnosti v uvedených oblastiach, si podľa svojho záujmu absolvent rozšíri voľbou zo širokej škály povinne voliteľných a výberových predmetov. Absolvent si osvojí okrem matematických poznatkov schopnosť kritického a logického myslenia, schopnosť získavať nové poznatky a flexibilitu v ich modifikácii a použití.

Absolvovaním predmetov Pedagogická prax II. a III. - výstupová a Pedagogická prax IV. - súvislá nadobudne absolvent schopnosť aplikovať teoretické poznatky a praktické zručnosti do konkrétnej edukačnej reality, vie odhaliť prípadné nedostatky v metodike vlastnej práce a vie im aj predchádzať. Absolvent má prehľad o pedagogickej práci so žiakmi, vie spracovať, vyhodnotiť a reflektovať výsledky v súvislosti s pedagogickou teóriou, nadobudne schopnosti v hodnotení kvality vyučovania. Súčasťou štúdia je nový typ pedagogickej praxe - Prax výučbovo-asistentská I a II, zavedením ktorej sa skvalitní príprava absolventa na zvládnutie výchovných a didaktických situácií, ktoré sú súčasťou výchovnovzdelávacieho procesu. V rámci pedagogických praxí si absolvent osvojí praktické zručnosti učiteľa matematiky a schopnosť viesť príslušnú pedagogickú dokumentáciu. Je pripravený realizovať a vyhodnocovať jednoduché pedagogické experimenty. Absolvent sa vie plnohodnotne zapájať do mimoškolských aktivít súvisiacich s matematikou, viesť matematické krúžky a pripravovať žiakov na matematické súťaže. Pozná špecifiká práce so žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

Absolvent vie prepojiť získané matematické poznatky s učivom matematiky základnej a strednej školy a zároveň ovláda prvky didaktického prístupu k obsahu matematiky. Absolvent vie samostatne projektovať a realizovať výučbu na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, tvoriť metodické materiály pre výučbu a zároveň viesť a tvoriť potrebnú pedagogickú dokumentáciu. Ovláda a vie uplatňovať inovatívne metodické prvky v rozvíjaní kognitívnej, socio-afektívnej a perceptuálno-motorickej stránky osobnosti žiaka v edukačnom procese. Vie implementovať rôznorodé štýly práce učiteľa do pedagogickej reality. Spája poznatky z viacerých príbuzných odborov, využíva medzipredmetové vzťahy. Flexibilne a tvorivo reaguje na rôzne pedagogické a didaktické situácie.

Vypracovaním a obhajobou diplomovej práce absolvent získa skúsenosti s vypracovaním, prezentáciou a obhajobou vlastných výsledkov, preukáže schopnosť prakticky využiť poznatky zo štatistiky pri štatistickom spracovaní vlastných výsledkov pedagogického výskumu.

Absolvent je kultúrne a jazykovo pripravený na vystupovanie pred laickou i odbornou verejnosťou, jeho prejav je kultivovaný. Je schopný efektívne pracovať ako člen tímu, ako aj riadiť jednotlivcov. Vo svojej práci vie efektívne využívať digitálne technológie. Pri riešení problémov je schopný využívať klasické i počítačové metódy, má prehľad o najdôležitejších aplikáciách matematiky. Je schopný v akademickom i profesionálnom kontexte podporovať technický, spoločenský i kultúrny pokrok v spoločnosti založenej na vedomostiach. Má vybudované spoločensky akceptované občianske postoje a pozitívny postoj k svojej profesii a cieľovej skupine.

Absolvent pozná súčasné koncepty inštitucionálneho socializačného procesu, princípy tvorby vytvárania pedagogického a didaktického prostredia vo vzdelávaní, vie vytvárať priaznivú klímu v triede i škole, je schopný analyzovať všeobecné pedagogické a didaktické vlastnosti výučby v školskej triede, je schopný permanentného vzdelávania, ovláda možnosti a spôsoby využitia modernej didaktickej technológie, má základný prehľad v obsahu učiva matematiky a aj v jeho súvislostiach s výchovnovzdelávacím procesom. Vie projektovať diferencované edukačné postupy podľa potrieb žiakov a efektívne spolupracuje s pedagogickými a odbornými zamestnancami školy. Pozná metodické a poradné orgány a komisie základných a stredných škôl, je pripravený na spoluprácu s nimi. Je pripravený na výkon svojej profesie učiteľa, na ďalšie vzdelávanie a profesijný rozvoj.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent magisterského študijného programu Učiteľstvo matematiky v kombinácii sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní, Zákonom č. 138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Vyhláškou č. 1/2020 o kvalifikačných predpokladoch pedagogických a odborných zamestnancov a Vyhláškou č. 361/2019 Z.z. o vzdelávaní v profesijnom rozvoji a Pokynom ministra č. 39/2017, ktorým sa vydávajú profesijné štandardy pre jednotlivé kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení ako:

Učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie (učiteľ druhého stupňa základnej školy)

Učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné všeobecné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie a učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie (učiteľ strednej školy).


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nejedná sa o regulované povolanie. Vyjadrenie k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytli:

Zväz základných škôl Slovenska (v časti pedagogicko-psychologický a sociálno-vedný základ učiteľstva) a Gymnázium Golianova ul. v Nitre, ZŠ Kniežaťa Pribinu, Nitra, ZŠ Nábrežná, Nové Zámky.

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolvent je spôsobilý byť učiteľom matematiky nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania na základných a stredných školách, môže pôsobiť ako metodik pre výučbu matematiky, môže byť špecializovaným pracovníkom štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania na základných a stredných školách. Absolvent je schopný rozširovať svoje poznatky ďalším vzdelávaním i samoštúdiom, môže sa tak uplatniť v rôznych ďalších oblastiach, napr. vo sfére peňažníctva, bankovníctva, v rôznych pracovných pozíciách v akademických a vedeckých inštitúciách. Najlepší študenti sú pripravení pokračovať v doktorandskom stupni štúdia v študijnom programe Teória vyučovania matematiky.

Podľa portálu VŠ v roku 2018 sa 88% absolventov zamestnalo v odbore a 12% pokračovalo v štúdiu, v roku 2019 sa 94% absolventov zamestnalo v odbore a 6% pokračovalo v štúdiu. Medzi top 3 odvetvia, kde sa absolventi zamestnali v roku 2018 patrili: vzdelávanie (86% - učitelia na ZŠ a SŠ), informácie a komunikácia (7%) a odborné, vedecké a technické činnosti (7%); v roku 2019: vzdelávanie (94% - učitelia na ZŠ a SŠ) a informácie a komunikácia (6%).


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Ako bolo uvedené v časti 3 a) naši absolventi sa uplatňujú v odbore prioritne ako učitelia matematiky na základných a stredných školách, preto ich všetkých považujeme za úspešných absolventov. Mnohí časom obsadili i vedúce funkcie v školstve i mimo neho.

Vyberáme:

PaedDr. Edita Szabová, PhD. - osobný bankár Tatra Banka (pravidelne nominovaná na Top bankára Tatrabanky)

Mgr. Mária Kóšová, PhD. - NUCEM (garant tvorby testovacích nástrojov)

PaedDr. Michaela Vargová, PhD. – odborná asistentka na FMFI UK Bratislava

PaedDr. Stanislava Cesnaková, PhD. – odborná asistentka na STU Bratislava

Mgr. Miroslava Janečková, PhD. – odborná asistentka na PF Univerzite J.E. Purkyně v Ústí nad Labem

Mgr. Peter Czimmermann, PhD. - odborný asistent na FRaI Žilinskej univerzity

PaedDr. Eva Barcíková, PhD. – manažér pre metodiku na Centralnom koordinačnom orgáne na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky.

Mgr. Lukáš Lednický, PhD. – dátový kurátor, Odbor metód štatistických zisťovaní, Štatistický úrad SR, ocenený ako Mladý štatistik roka 2018

Mgr. Lenka Zuštiaková – účastníčka programu Teach For Slovakia, učiteľka SOŠ Gastronómie a hotelových služieb v Bratislave

Mgr. Marián Igaz – učiteľ na ZŠ, Duklianska 1, Bánovce nad Bebravou a riaditel školy

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Príprava učiteľov matematiky má na KM FPVaI UKF v Nitre vyše 60 ročnú históriu.

Ku kvalite teoretickej a praktickej pripravenosti absolventov FPV UKF v Nitre sa vyjadrili nasledovné subjekty:

·       Gymnázium , Golianova 68, Nitra

·       ZŠ Kniežaťa Pribinu, Nitra

·       ZŠ Nábrežná, Nové Zámky


Stanoviská zamestnávateľov sú súčasťou príloh.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program Učiteľstvo matematiky v kombinácii je vytvorený v súlade s podmienkami, ktoré upravuje zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Vyhláška č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia a zákona č. 269/2018 Z.z. Zákon o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania , 244/2019 Z.z. Vyhláške MŠVVaŠ SR o sústave študijných odborov SR, z ktorých vychádzajú aj vnútorné predpisy UKF v Nitre a FPVaI UKF v Nitre:

Študijný poriadok UKF v Nitre (úplné znenie k 23. 11.2020) - https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf a organizačným usmernením o nastavení študijných programov na FPVaI

Metodika tvorby študijných programov na UKF

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/95-vnutorne-predpisy-2021/4945-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf

Koncepčne je študijný program vytvorený v súlade s potrebami praxe za účelom lepšieho uplatnenia a konkurencieschopnosti absolventov v praxi. V intenciách Kvalifikačného rámca pre európsky priestor vysokoškolského vzdelávania (dublinských deskriptorov) a podľa národného kvalifikačného rámca absolventi získajú kvalifikáciu druhého stupňa. 

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program je priradený k študijnému odboru podľa platnej sústavy študijných odborov, rešpektuje pravidlá európskeho systému prenosu a zhromažďovania kreditov, ako aj pracovnej záťaže študenta na akademický rok. Má zostavený odporúčaný študijný plán podľa čl. 4 Metodiky tvorby študijných programov na UKF (vnútorný predpis: Smernica č. 31/2021).

Študijný plán v dennej forme štúdia je tvorený tak, že štúdium podľa odporúčaného študijného plánu zodpovedá v závislosti od študijného programu z hľadiska časovej náročnosti práci študenta v rozsahu 1 500 až 1 800 hodín za akademický rok, vrátane samostatného štúdia a samostatnej tvorivej činnosti. Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok v dennej forme štúdia je vyjadrená počtom 60 kreditov (semester 30 kreditov) a zodpovedá 20 hodinám kontaktnej výučby, a to v závislosti od štandardnej dĺžky štúdia príslušného študijného programu a počtu kreditov potrebných na jeho riadne skončenie. Odporúčaný maximálny počet študijných predmetov hodnotených známkou (S alebo PH) za semester je max. 5, v poslednom semestri štúdia – max. 2.

Predmety v rámci odporúčaného študijného plánu umožňujú dosiahnuť stanovené výstupy vzdelávania. Študijný plán má určené a vyznačené profilové predmety z povinných a povinne voliteľných predmetov študijného plánu. Profilové predmety komplexne pokrývajú očakávané výstupy zo vzdelávania v súlade s profilom absolventa študijného programu. Profilové predmety zabezpečujú štandardne osoby vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta a na UKF majú odporúčané optimálne nastavenie (počet kontaktných hodín 4 za týždeň, 6 kreditov, predmet je jednosemestrálny, ukončený skúškou alebo záverečnou (seminárnou) prácou, nemá prerekvizity). 

Jednotlivé cesty v štúdiu sú v odporúčanom študijnom pláne vymedzené prostredníctvom študijných blokov, ktoré obsahujú povinné predmety, povinne voliteľné predmety a výberové predmety. Medzi povinné predmety patria aj predmety štátnej skúšky.

Filozofia samostatnej profilácie študenta v rámci študijného programu je založená na skutočnosti, že ponuka povinne voliteľných predmetov výrazne prekračuje stanovené minimum kreditov na bloku. Bloky výberových predmetov nemajú určené minimum kreditov. Naviac, osobitná trajektória v štúdiu je zabezpečená tým, že študent má možnosť zvoliť si ako výberový predmet ktorýkoľvek predmet z ponuky predmetov na UKF. 

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán je súčasťou príloh.


Výstupy vzdelávania, kritériá a pravidlá hodnotenia boli určené tak, aby napĺňali vzdelávacie ciele študijného programu. V každom predmete sú definované vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, exkurzia, terénne praktikum, štátna skúška) v príslušnom rozsahu kontaktných hodín. Metódy a formy realizácie vzdelávacej činnosti (prezenčná, dištančná, kombinovaná, osnova/sylaby predmetu, pracovné zaťaženie študenta, „rozsah“ pre jednotlivé predmety) sú podrobne špecifikované v informačných listoch predmetov. V študijnom programe je zaradených 8 profilových predmetov, z celkového počtu predmetov za aprobáciu 19 (okrem predmetov praxe, záverečnej práce, ŠS a ŠVK). Profilové predmety sú rovnomerne zastúpené v rámci jednotlivých semestrov a ročníkov štúdia. Z hľadiska celkového počtu kreditov za celý študijný program 120K tvoria profilové predmety časti štúdia za aprobáciu 26K , t.j. 22 %.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Minimálny počet kreditov za celé štúdium, ktoré študent musí získať na úspešné absolvovanie, je 120 kreditov, ktoré sú rozdelené do blokov povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov. Bloky povinných predmetov a povinne voliteľných predmetov majú stanovené minimálne hranice kreditov, ktoré študent musí získať. Odporúčaný podiel kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety z celkového počtu kreditov potrebných na ukončenie časti štúdia je 79%. Odporúčaný podiel je rozložený primerane v rámci celého štúdia. Štátna skúška v študijnom programe pozostáva zo 4 predmetov, pričom súčet kreditov za predmety štátnej skúšky je 26 kreditov. Predmety štátnej skúšky pozostávajú z predmetov Školská pedagogika (2K), Matematika (2K), druhý predmet aprobácie (2K), Diplomová práca a jej obhajoba (20K). Predmety štátnych skúšok sú súčasťou študijného plánu a kredity získané za tieto predmety sú pripočítané študentovi až po ich úspešnom absolvovaní. Podmienkou obhajoby záverečnej práce v riadnom termíne je jej odovzdanie v termíne určenom harmonogramom príslušného akademického roka. Výsledok štátnej skúšky je jedným z kritérií na celkové hodnotenie študenta (prospel s vyznamenaním, prospel, neprospel). Podrobné podmienky riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, špecifikuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF v Nitre.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

·       počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 45

·       počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 6

·       počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 0

·       počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program: 47

·       počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 20

·       počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia: 14

·       počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch: nejde o inžiniersky študijný program

nevzťahuje sa k študijným programom na fakulte

·       počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch: nejde o umelecký študijný program

nevzťahuje sa k študijným programom na fakulte


Učiteľské študijné programy na UKF sú dvojaprobačné. Celkový počet kreditov potrebných k riadnemu ukončeniu štúdia je súčtom z častí štúdia:

 

1.  spoločný učiteľský základ: zabezpečuje Pedagogická fakulta UKF v Nitre

2.  aprobácia:

·     zabezpečujúce pracovisko pre jeden vyučovací predmet aprobácie je katedra fakulty,

·     do celkového súčtu sa kredity za aprobáciu počítajú dvojnásobným počtom uvedeným v tabuľke,

·     počet kreditov v aprobácii zahŕňa aj kredity za odborovú didaktiku a štátne skúšky (okrem štátnej skúšky z pedagogiky),

3.  prax:

·      Prax výučbovo-asistentská I , II: zabezpečujúce pracovisko: Centrum celoživotného vzdelávania PF UKF v Nitre,

·     Pedagogická prax: zabezpečujúce pracovisko je katedra FPVaI UKF v Nitre,

4.  semináre k záverečnej práci I, II (SZP): zabezpečujúce pracovisko je katedra fakulty podľa výberu témy ZP,

5.  obhajoba záverečnej práce (ZP): zabezpečujúce pracovisko je katedra fakulty podľa výberu témy ZP.

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Rámcové pravidlá hodnotenia predmetu sú definované v informačnom liste predmetu, v ktorom sa špecifikujú a jednoznačne vymedzujú formy a metódy hodnotenia výstupov zo vzdelávania. Pravidlá sú transparentné, spravodlivé a umožňujú rešpektovanie diverzity študentov a ich potrieb. Jednoznačné kritériá, pravidlá a podmienky absolvovania predmetu, zohľadňujúce overenie výstupov zo vzdelávania a napĺňanie cieľov študijného programu sú v infoliste jasne vymedzené a študentovi vopred známe (dostupnosť infolistu v AIS, povinnosť oznámenia pravidiel hodnotenia vyučujúcim na začiatku semestra).

Študent musí splniť podmienky na získanie kreditov za predmet ukončený skúškou v riadnom alebo v maximálne dvoch opravných termínoch do konca semestra, v ktorom si študent predmet zapísal. V zmysle vyhlášky o kreditovom štúdiu si študent môže povinný predmet, ktorý študent absolvoval neúspešne, počas štúdia opakovane zapísať, spravidla v nasledujúcom akademickom roku.

Študent si môže opakovane zapísať aj povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet, ktorý absolvoval neúspešne alebo si môže namiesto neho vybrať iný povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet. 

Študent je včas informovaný o termínoch hodnotenia a možných opravných termínoch, ako priebežných hodnotení, tak aj všetkých  termínov skúšok.

Termíny skúšok určí vyučujúci v primeranom počte a rozptyle najneskôr dva týždne pre ukončením výučbového obdobia príslušného semestra. Študent má právo odhlásiť sa z termínu skúšky najneskôr jeden deň pred termínom, na ktorý sa prihlásil.

Každý študent má právo na spätnú väzbu k udeleným hodnoteniam všetkých častí priebežného hodnotenia, resp. skúšok. Študent má taktiež právo hodnotenie na termíne skúšky neprijať a prihlásiť sa na príslušný opravný termín skúšky. V odôvodnených prípadoch má študent právo písomne požiadať dekana fakulty o komisionálne skúšanie. Dekan na návrh vedúceho pracoviska zabezpečujúceho výučbu daného predmetu určí termín skúšky a trojčlennú skúšobnú komisiu, spravidla zloženú z vyučujúceho, osoby zodpovednej za študijný program (predseda komisie) a vedúceho príslušného pracoviska.

Ďalšie podrobnosti podmienok absolvovania predmetov, udeľovania a evidencie hodnotení a získavania kreditov upravuje Študijný poriadok UKF v Nitre.

V rámci periodického monitoringu vo forme anonymných dotazníkov má študent právo vyjadriť sa k procesom zabezpečovania výučby, procesom udeľovania hodnotení, ako aj odborným a didaktickým kompetenciám vyučujúcich. Podrobnosti uvádza vnútorný predpis 8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity 

 

Študent môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o vylúčení zo štúdia. Dekan môže žiadosti vyhovieť alebo postúpi žiadosť do 15 dní odo dňa jej doručenia rektorovi spolu s pripojeným spisovým materiálom a písomným stanoviskom k vyjadreniam a námietkam žiadateľa.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študent na základe písomnej žiadosti adresovanej dekanovi fakulty môže požiadať o uznanie kreditov a hodnotení, pričom sa rozlišujú kategórie: uznávanie hodnotení z absolvovaných mobilít a stáží v rámci výmenných študijných programov, uznávanie kreditov a hodnotení získaných predchádzajúcim, neúspešne absolvovaným štúdiom študenta, alebo uznanie kreditov a hodnotení študenta žiadajúceho o prestup (z inej vysokej školy, resp. zmene študijného programu).

Pravidlá prestupu vymedzuje Študijný poriadok UKF v Nitre, ako aj organizačné usmernenia na FPVaI UKF v Nitre, konkrétne: Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z predchádzajúceho štúdia, Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít.

Usmernenia sú prediskutované v Akademickom senáte FPVaI, verejne dostupné na https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/usmernenia-platne-na-fakulte a študentom vopred známe pred podaním žiadosti.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sú pravidelne aktualizované a zverejňované v Akademickom informačnom systéme AIS (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).


Témy aktuálne vedených diplomových prác v ak. r. 2021/2022

školiteľ: prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., atirpakova@ukf.sk

Dôkazy matematických viet v učive matematiky na stredných školách

školiteľ: doc. PaedDr. PhDr. Valéria Švecová, PhD., vsvecova@ukf.sk

Pojmové mapovanie ako aktivizujúca metóda na hodinách matematiky na nižšom strednom stupni vzdelávania

Predstavy o zlomkoch u žiakov 2. stupňa základnej školy

školiteľ: doc. PaedDr. Lucia Rumanová, PhD., lrumanova@ukf.sk

Bádateľsky orientované vyučovanie a miera geometrických útvarov vo vyučovaní matematiky

školiteľ: doc. PaedDr. Janka Medová, PhD., jmedova@ukf.sk

Možnosti rozvoja výpočtového myslenia vo vyučovaní matematiky v sekundárnom vzdelávaní

Informatické myslenie vo vyučovaní matematiky

školiteľ: doc. PaedDr. Gabriela Pavlovičová, PhD., gpavlovicova@ukf.sk

Medzipredmetové vzťahy matematiky a dejepisu v sekundárnom vzdelávaní

školiteľ: RNDr. Kitti Páleníková, PhD., kpalenikova@ukf.sk

Tvorba úloh ako prostriedok rozvíjania priestorovej predstavivosti

Chápanie písmena v matematickom texte žiakmi sekundárneho vzdelávania

školiteľ: PaedDr. Marek Varga, PhD., mvarga@ukf.sk

Matematická logika a chyby v uvažovaní


Témy záverečných prác ukončených za posledných 6 rokov sú súčasťou príloh.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

·       pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,

V zmysle študijného poriadku UKF a harmonogramu akademického roka fakulta pravidelne k 30. októbru zverejňuje prostredníctvom AIS témy záverečných prác pre študentov. Študent má povinnosť prihlásiť sa na tému záverečnej práce do 30. novembra akademického roka, ktorý predchádza ukončeniu štandardnej dĺžky štúdia príslušného študijného programu. Školiteľ záverečnej práce má právo akceptovať alebo odmietnuť prihlásenie študenta na tému záverečnej práce v AIS, a to najneskôr do 14 dní od prihlásenia sa na tému.

Študent pod odborným vedením školiteľa vypracuje záverečnú prácu v zmysle 13/2020 Smernice o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach, ako aj Študijného poriadku UKF, ktorými sa upravujú procesné úkony spojené s oponovaním, hodnotením a obhajobou záverečnej práce študenta v nadväznosti na 21/2014 Príkaz rektora k evidovaniu a sprístupneniu posudkov na záverečné práce, rigorózne a habilitačné práce.

·       možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Každá katedra fakulty má určeného katedrového koordinátora mobilít, ktorý sprostredkúva prvotné informácie o možnostiach mobility študentom príslušného študijného programu a súčasne poskytuje poradenstvo a pomoc pri administrácii žiadosti o mobilitu. Katedrových koordinátorov riadi a usmerňuje fakultný koordinátor mobilít, ktorým je prodekan pre vonkajšie vzťahy a rozvoj.

Podmienky absolvovania akademickej mobility v rámci výmenných programov (Erazmus +, resp. ponúkaných agentúrou SAIA) definuje Študijný poriadok UKF v Nitre (čl. 20), Stratégia internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019-2025 (dostupné na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/medzinarodne_vztahy/Strategia_internacionalizacie_UKF_SK_web.pdf) a Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít študentom FPVaI (dostupné na adrese: https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf ).

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd

 

Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody, https://www.ukf.sk/granty/erasmus alebo https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy


·       pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

UKF v Nitre má pravidlá dodržiavania akademickej etiky zakomponované v Etickom kódexe UKF v Nitre, ako aj v Študijnom poriadku UKF. V Etickom kódexe UKF v Nitre sú definované niektoré zásady profesijnej etiky v pedagogickej a tvorivej činnosti. Posudzovanie podnetov vo veciach dodržovania etického kódexu patrí do kompetencie Etickej komisie UKF v Nitre.

Úplné znenie etického kódexu (k 26.9.2016) je uvedené na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf ako aj štatút etickej komisie UKF v Nitre na adrese:https://www.ukf.sk/images/univerzita/organy_univerzity/2017-Statut_etickej_komisie.pdf .

Prevencia a odhaľovanie potencionálneho plagiátorstva pri záverečných prácach študentov je riešené prostredníctvom povinnosti zasielania záverečných prác na kontrolu originality prostredníctvom AIS. Riešeniami priestupkov spojených s neetickou činnosťou sa zaoberá Disciplinárna komisia pre študentov v zmysle platných predpisov (Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie FPVaI), ako aj Disciplinárny poriadku UKF pre študentov, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie UKF pre študentov. 


·       postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

Poradenstvo a služby na podporu aktivít pre študentov so špeciálnymi potrebami poskytuje Študentské centrum UKF, ktoré aj ostatným študentom univerzity poskytuje poradenskú činnosť v oblasti kariéry, financií, práva a zdravia. Týmto spôsobom univerzita vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre všetkých svojich študentov.

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

28/2015 Vnútorný predpis k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF

https://www.ukf.sk/sc

https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-vzdelavacimi-potrebami

UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami

http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk/

Podporné aktivity študentom zabezpečujú v centre priamo pedagógovia študijného programu špeciálna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia – poradenstvo.

Súčasťou poradenstva je aj fakultný koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami (prodekan pre vzdelávanie na FPVaI), ako aj katedrový poradca, tzv. tútor, ktorí poskytujú študentom poradenstvo a konzultácie najmä v študijnej oblasti. Uvedené osoby posudzujú možnosti / obmedzenia / a mieru rizík štúdia príslušného študijného programu pre študentov so špecifickými potrebami. Navrhujú konkrétne primerané úpravy a podporné služby určené pre študenta so špecifickými potrebami a vykonávajú poradenskú a mediátorskú činnosť. Podieľajú sa na tvorbe špeciálneho systému hybridného vzdelávania a podpory pre študentov so špecifickými potrebami.

·       postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Študent UKF v Nitre má možnosť obrátiť sa podľa povahy podnetov, resp. odvolaní na vedúceho katedry, na študijné oddelenie fakulty, dekanát, disciplinárnu komisiu FPVaI UKF v Nitre, Etickú komisiu UKF, resp. Referát kontroly na UKF.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF.

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3072-vnutorne-predpisy-2017

Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2198-organizacny-poriadok-ukf

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov študijného programu sú samostatnou prílohou opisu študijného programu.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram AR 2021/2022 je pravidelne aktualizovaný a dostupný na Harmonogram akademického roka - Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (ukf.sk). Rozvrh pre študijný program sa na FPVaI UKF v Nitre semestrálne optimalizuje v nadväznosti na rozvrhy iných študijných programov z ponuky UKF v Nitre, ako aj pracovno-kapacitnú vyťaženosť ľudských zdrojov. Optimalizáciu rozvrhových akcií zabezpečuje Rozvrhová komisia (poradný orgán dekana FPVaI, zloženie komisie: https://www.fpvai.ukf.sk/sk/fakulta/samospravne-organy/poradne-organy-dekana) Rozvrhy sú zverejňované v dostatočnom predstihu, spravidla 2 mesiace pre začiatkom príslušného semestra. Rozvrh pre nadchádzajúci semester je po zverejnení komisiou okamžite dostupný v AIS každému členovi akademickej obce UKF.

Aktuálne rozvrhy sú dostupné v AIS.

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., funkčné miesto profesor, e-mail: atirpakova@ukf.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

·       prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., e-mail: atirpakova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10463

profilové premety: Teória čísel

·       doc. Mgr. Ján Mačutek, PhD., e-mail: jmacutek@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4648

profilové premety: Matematická štatistika, Teória hier

·       doc. PaedDr. Janka Medová, PhD., e-mail: jmedova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10673

profilové premety: Úvod do didaktiky matematiky, Vybrané kapitoly z teórie vyučovania matematiky

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko-pedagogické charakteristiky učiteľov zabezpečujúcich profilové predmety – hodnotených osôb (trojica učiteľov profilových predmetov) sa nachádzajú v samostatnej prílohe. Vedecko-pedagogické charakteristiky ostatných učiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do ).

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

·       doc. PaedDr. Lucia Rumanová, PhD., e-mail: lrumanova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10749

Aplikácie zobrazovacích metód   

·       doc. RNDr. Dušan Vallo, PhD., e-mail: dvallo@ukf.skhttps://www.portalvs.sk/regzam/detail/10465

Teória množín; Vybrané kapitoly z matematickej analýzy; Základy neeuklidovskej geometrie; Komplexné čísla; Úvod do topológie     

·       doc. PaedDr. Soňa Čeretková, PhD., e-mail: sceretkova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10458

Vybrané kapitoly z teórie vyučovania matematiky, Didaktika matematiky, Metódy riešenia matematických úloh; Matematika pre nadaných žiakov   

·       doc. RNDr. Mária Kmeťová, PhD., e-mail: mkmetova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10459

Úvod do topológie; Úvod do vizualizácie informácií; Krivky a plochy v počítačovej grafike       

·       doc. PaedDr. Janka Medová, PhD., e-mail: jmedova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10673

Metódy riešenia matematických úloh; Matematiky pre nadaných žiakov   

·       doc. PaedDr. Gabriela Pavlovičová, PhD., e-mail: gpavlovicova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10461

Úvod do didaktiky matematiky, Didaktika matematiky,

·       RNDr. Viliam Ďuriš, PhD., e-mail: vduris@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10751

Teória čísel; Matematický softvér    

·       RNDr. Kitti Páleníková, PhD., e-mail: kpalenikova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10676

Matematický softvér; Teória testov   

·       RNDr. Ľubomír Rybanský, PhD., e-mail: lrybansky@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/20477

Teória hier; Seminár z matematickej štatistiky; Teória testov  

·       PaedDr. Marek Varga, PhD., e-mail: mvarga@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10654

Vybrané kapitoly z matematickej analýzy    

·       PaedDr. Júlia Záhorská, PhD., e-mail: jzahorska@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10728

Úvod do didaktiky matematiky,  Didaktika matematiky  

·       prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., e-mail: atirpakova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10463

Matematická štatistika

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Témy záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

Zoznam školiteľov aktuálne vedených i obhájených záverečných prác je v časti 4h) a jej prílohe.

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko-pedagogické charakteristiky školiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do ).

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Bc. Peter Košťál, peter.kostal@student.ukf.sk

PaedDr. Veronika Bočková,   veronika.bockova@ukf.sk

Mgr. Silvia Haringová, silvia.haringova@ukf.sk


Zapojenie študentov do študijného programu sú súčasťou príloh a samotné vyjadrenia sú dostupné na katedre matematiky.

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Zoznam študijných poradcov je dostupný na https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia 

doc. PaedDr. Lucia Rumanová, PhD. je študijným poradcom pre všetky študijné programy katedry matematiky. Študenti ju môžu kontaktovať emailom (e-mail: lrumanova@ukf.sk), telefonicky (telefón do zamestnania: +421 37 6408 693) alebo môžu konzultovať online cez univerzitný videokonferenčný systém MEET (https://meet.ukf.sk/Rumanova) vrámci konzultačných hodín uvedených v AIS, prípadne v inom dohodnutom čase. Na začiatku každého semestra si dohodne so študentami matematiky aj jedno osobné stretnutie.

Študijný poradca poskytuje študentom pomoc najmä pri sprostredkovaní informácií k štúdiu matematiky, ktoré vyplývajú zo študijného poriadku fakulty a ďalších predpisov súvisiacich s fungovaním štúdia na UKF. Rieši pripomienky, návrhy a sťažnosti študentov vo vzťahu k ich štúdiu, taktiež rieši prípadné nejasnosti v kreditoch, v zápise predmetov, v opakovaní predmetov alebo pri odoberaní, resp. zrušení predmetov. Študentom poskytne potrebné informácie aj o študijnom programe vrátane rozdelenia predmetov na povinné, povinne voliteľné a výberové predmety. Študijný poradca je študentom nápomocný pri výbere témy záverečnej práce a pomôže im pri tvorbe rozvrhu.


i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

FPVaI má zabezpečený personál zaradený na jednotlivé oddelenia: Študijné oddelenie FPVaI pre študentov bakalárskeho, magisterského, doktorandského a rozširujúceho štúdia, Oddelenie pre vedeckovýskumnú činnosť, ktoré sú adekvátne personálne, odborne a finančne zabezpečené. Podporný odborný personál na týchto oddeleniach, ktoré kompetentnosťou a počtom zodpovedajú potrebám študentov a učiteľov študijného programu vo väzbe na vzdelávacie ciele a výstupy, zabezpečujú tútorské, poradenské, administratívne a ďalšie podporné služby a súvisiace činnosti pre študentov. Zodpovednosť a kompetencie tohto útvaru sú upravené v organizačnom poriadku fakulty:

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/FPV_organiz_poriadok_1_9_2019.pdf

Študijné oddelenie FPVaI úzko spolupracuje s rektorátnym Oddelením sociálnych štipendií UKF,  ako aj Sekretariátom Študentských domovov UKF, pri administrácii a poskytovaní údajov relevantných k priznaniu štipendií a pri zabezpečovaní ubytovania študentov. https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

V rámci pomoci študentom pôsobia na katedrách študijní poradcovia, ktorí sú prvou kontaktnou osobou pre študentov prvého ročníka v prípade špecifických požiadaviek a problémov.  

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia


Poradenstvo pre študentov

https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov

 

Študijné referentky Študijného oddelenia FPVaI

Mgr. Jana Ďuriačová, jduriacova@ukf.sk, doktorandské štúdium, rozširujúce štúdium

Bc. Janka Lorinczová, jlorinczova@ukf.sk, Bc. a Mgr. štúdium,

Ing. Alena Šubová, asubova@ukf.sk, Bc. a Mgr. štúdium,

 

Administrátor AIS + helpdesk

Ing. Zuzana Ďurfinová, zdurfinova@ukf.sk

 

Oddelenie pedagogickej praxe PF UKF v Nitre

PaedDr. Katarína Szíjjártóová, PhD., +421 37 6408 267, kszijjartoova@ukf.sk

 

Psychologická poradňa

https://www.kpsp.pf.ukf.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=186&Itemid=431

 

Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami

PaedDr. Vladimíra Polačková, +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk,

 

Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk 

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum

 

Služby študentom

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

 

UBYTOVANIE

Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

 

STRAVOVANIE

Univerzitná jedáleň -  Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen


ŠTIPENDIÁ

Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/stipendia

 

IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY

Centrum informačných a komunikačných technológií UKF

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/centrum-informacnych-a-komunikacnych-technologii/28-univerzita/pracoviska/318-informacne-systemy-v-sprave-cikt

 

ĎALŠIE SLUŽBY

Univerzitná knižnica

https://www.uk.ukf.sk/sk/

 

Univerzitné pastoračné centrum

http://www.upcnitra.sk/

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Katedra matematiky sídli v hlavnej budove Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre na Triede Andreja Hlinku 1. Na zabezpečenie študijného programu má k dispozícií sedem plne funkčných učební. Všetky učebne sa spolu so všetkými priestormi katedry nachádzajú v tej istej budove.

Katedra matematiky disponuje pre výučbu študijného programu špecializovanými počítačovými učebňami vybavenými modernou výpočtovou technikou. Priamo v priestoroch katedry sú vybudované dve počítačové učebne - učebňa C119 (13 počítačov + dataprojektor + interaktívna tabuľa), učebňa C218 (20 počítačov + dataprojektor + interaktívna tabuľa) a jedna tabletová učebňa C117 (20 tabletov + systém Samsung school, LED monitor + Touch overlay).

Okrem uvedených počítačových miestností disponuje katedra v bloku C ďalšími tromi učebňami pre potreby študijného programu. Sú to učebne s označením C118, C212 a C217. Učebňa C118 má kapacitu 24 študentov, učebňa C212 má kapacitu 36 študentov a učebňa C217 má kapacitu 30 študentov. Posledná, siedma učebňa pre potreby katedry je učebňa s označením A223, nachádza sa v bloku A hlavnej budovy a má kapacitu 18 študentov. Každá učebňa je vybavená stolovým počítačom pripojeným na internet a dataprojektorom, čo umožňuje využívanie moderných technológií vo vyučovacom procese.

Pri príprave na pedagogický proces a pri vedecko-výskumnej práci členovia katedry využívajú stolové počítače aj katedrové notebooky (každý zamestnanec má k dispozícii pracovný stôl so stolovým počítačom a minimálne jeden notebook). V prípade potreby majú zamestnanci možnosť využiť aj digitálne fotoaparáty (5 ks) a videokamery (7 ks). Prácu zamestnancov ďalej uľahčujú ďalšie vybavenia, ako sú kopírovacie stroje (4 ks), rôzne typy tlačiarní a multifunkčných zariadení (25 ks), externé HDD (37 ks), dataprojektory (7 ks), skenery (5 ks). Katedra disponuje aj 3D tlačiarňou Prucha.

Na podporu dištančnej formy vyučovania boli zakúpené pre zamestnancov a študentov tablety s S-penom (25 ks), ktoré sú veľmi nápomocné pri zabezpečovaní dištančnej výučby, ale aj pri prezenčnej výučbe, prioritne pri predmetoch zameraných na využitie digitálnych technológií vo vzdelávaní.

V rámci výučby i vo výskume je na katedre využívaný špecializovaný matematický a štatistický softvér STATISTICA, SAS, MatLab, Mathematica, SPSS, MS EXCEL, Derive, Cabri II a Cabri 3D, či voľne prístupné softvéry R a LaTeX.

 

Pre zabezpečenie výučby všeobecného charakteru katedra využíva okrem svojich počítačových učební aj počítačové učebne fakulty – učebňu B25 (20 počítačov) a učebňu A119 (20 počítačov). Učebne boli priebežne rekonštruované a vybavené novou výpočtovou technikou, pričom doterajšia modernizácia bola ukončená v roku 2020. V učebniach sú plastové okná, podlahy majú antistatickú úpravu, učebne majú nové tabule a všetky sú vybavené počítačom pre pedagóga s pevným pripojením k dataprojektoru. Všetky uvedené učebne plne vyhovujúce hygienickým zásadám vyučovania. Pri veľkom počte študentov sú k dispozícii prednáškové miestnosti fakulty, konkrétne miestnosti C305 a B212 obe s kapacitou 90 študentov.

 

Študentom sú navyše voľne prístupné počítačové boxy na chodbách, prakticky vo všetkých objektoch univerzity. Všetky počítače spolu s počítačmi pedagógov Katedry matematiky (v kanceláriách) sú pripojené na Internet. Bezdrôtové pripojenie k počítačovej sieti je vo všetkých priestoroch univerzity. Rovnako boli vybudované prípojné miesta v ubytovacích jednotkách ŠD tak, že študentom dokážu zabezpečiť nepretržité pripojenie k Internetu. Významným krokom bolo zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez nutnosti registrácie alebo získavania prístupových údajov. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Študenti majú prístup k študijnej literatúre uvedenej v informačných listoch predovšetkým prostredníctvom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre a samostatného knižného fondu a fondu časopisov a zborníkov katedry (ak takým katedra disponuje). Na katedre je pre študentov a pracovníkov katedry k dispozícii knižnica s možnosťou prezenčného prístupu k študijnej literatúre. Knižný fond katedry zahŕňa približne 7000 exemplárov odbornej a vedeckej literatúry zameranej na matematiku a jej vyučovanie, počet titulov kníh je viac ako 3500. Knižničný fond katedrovej knižnice sa priebežne dopĺňa v každom roku z finančných prostriedkov získaných z grantových projektov a z univerzitných zdrojov (www.km.fpv.ukf.sk/kniznica/). Prehľad odborných a vedeckých monografií, vysokoškolských učebníc a skrípt, ktorých autormi, resp. spoluautormi sú členovia katedry, ku ktorým majú prístup aj študenti, je zverejnený na webovom sídle katedry, dostupné na http://www.km.fpv.ukf.sk/publikacie.php.

Univerzitná knižnica UKF v Nitre umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V knižnici je zabezpečený prístup na internet a wifi pokrytie v celom priestore knižnice.

Študentom je v centrálnej knižnici k dispozícii študovňa literatúry (štúdium kníh, časopisov a záverečných a kvalifikačných prác, možnosť skenovania dokumentov, kopírovania, wifi pripojenie). Knižničné fondy UKF v Nitre tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme. UKF v Nitre je aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku – prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV), čo umožňuje zabezpečiť informačnú podporu, vrátane centralizovaného prístupu k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.

 

Knižnica tiež umožňuje nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Možnosťami vyhľadávania publikačných zdrojov, ktoré knižnica umožňuje, sú licencované i nelicencované elektronické informačné databázy (napr. Gale Virtual Reference Library: Art, Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, Springer eBooks, SpringerLink, Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO), on-line katalóg, či publikačná a umelecká činnosť zamestnancov UKF v Nitre.

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Knižnica tiež ponúka predaj publikácií prostredníctvom kamennej predajne a e-shopu. Prostredníctvom svojej webovej stránky (www.uk.ukf.sk) informuje o nových knižných prírastkoch, informačných zdrojoch a databázach, ponuke služieb, či činnostiach knižnice.

Prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a zdrojom, či informačným technológiám je tiež zabezpečovaný individuálne jednotlivými pedagógmi na vyučovaných predmetoch. Po dohode je študentom k dispozícii aj literatúra z osobných knižníc pracovníkov katedry.

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác.

Tabuľka fondu Univerzitnej knižnice UK

https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond

Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť, prostredníctvom ktorej sú prepojené všetky pracoviská UKF a študentské domovy, čo umožňuje študentom nepretržité pripojenie k internetovým informačným zdrojom a databázam. Pokrytie bezdrôtovým signálom je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity prostredníctvom siete Eduroam. Bezdrôtová (wifi) sieť Eduroam slúži študentom a zamestnancom UKF na prístup do bezdrôtovej sieti UKF a súčasne slúži na pripájanie hostí a študentov z iných univerzít podieľajúcich sa na projekte Eduroam. V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia má každý študent zriadenú vlastnú univerzitnú e-mailovú schránku na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie cez webové stránky univerzity (www.ukf.sk), fakulty (https://www.fpvai.ukf.sk/sk/) a katedry (http://www.km.fpv.ukf.sk/) a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia umožňuje poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity. UKF v Nitre prevádzkuje viaceré informačné systémy a informačno-komunikačné technológie slúžiace pre študentov a zamestnancov univerzity. Uvádzame len tie systémy, ktoré slúžia na informačné zabezpečenie študijného programu, resp. pomocou ktorých môžu študenti získať prístup k informačným zdrojom, technológiám a pod.:

·       Elektronická pošta – systém na správu e-mailových kont študentov (studentmail.ukf.sk/webmail) a zamestnancov (posta.ukf.sk/webmail/),

·       Akademický informačný systém (AIS) (ais2.ukf.sk/) – systém spracúva údaje o vzdelávaní študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, kontrolu a evidenciu záznamov o priebehu štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov a realizáciu dotazníkových prieskumov k hodnoteniu kvality vzdelávania na UKF.

·       Knižničný informačný systém (KIS) (kis.ukf.sk) – systém zabezpečuje viaceré činnosti Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, ako sú online vyhľadávací katalóg, novinky v knižničnom fonde univerzitnej knižnice, elektronické objednávky a formuláre (registračný formulár a objednávka medziknižničnej výpožičnej služby, objednávka na vypracovanie rešerše), evidencia (vyhľadávanie a vkladanie) publikačnej a umeleckej činnosti zamestnancov UKF v Nitre,

·       Správa dokumentov (DOC) (doc.ukf.sk) – systém slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i open-source, slobodnému a voľne šíriteľnému softvéru), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.,

·       Videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk) – systém umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video,

·       Microsoft Office 365 – kolekcia služieb, ktoré umožňujú zdieľať školské úlohy a spolupracovať na nich. Táto služba zahŕňa Office (Word, PowerPoint, Excel, OneNote atď.), využívanie 1 TB úložiska vo OneDrive, Yammer a lokality SharePoint. Každý študent a zamestnanec má k dispozícii automaticky aktualizovaný balík Microsoft Office 365 Education zadarmo. Tento balík aplikácií je určený pre offline či online použitie. Študenti môžu so softvérom pracovať počas celej dĺžky svojho štúdia,

·       Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk) – jedná sa o e-learningový portál na báze LMS Moodle.

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vzdelávanie je realizované prioritne prezenčne. Prechod od prezenčného ku dištančnému vzdelávaniu umožňujú vlastné systémy UKF v Nitre, resp. iné platformy. Základným prostriedkom pre komunikáciu v rámci dištančného vzdelávania je študentské emailové konto, ktoré má pridelené pri nástupe do prvého ročníka každý študent.

Jedným z vlastných systémov UKF v Nitre je videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk), ktorý je možné používať aj prostredníctvom mobilu. Tento systém je možné využiť najmä v rámci prednášok, seminárov, skúšania alebo konzultácií k záverečným prácam študentov. Videokonferenčný systém MEET umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video. Do videokonferenčného systému majú študenti prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do Akademického Informačného Systému (AIS). Ďalšie videokonferenčné platformy využívané pre dištančné vzdelávanie sú aplikácie Zoom, Skype, Microsoft Teams alebo Cisco Webex.

Ďalším systémom využívaným v rámci dištančného vzdelávania je Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk), ktorý predstavuje e-learningový portál na báze LMS Moodle a je plnohodnotnou náhradou prezenčnej formy štúdia. Prostredníctvom tohto portálu môže pedagóg vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, kontrolovať riešenia úloh a výstupy seminárnych prác, online testovať vedmosti študentov a komunikovať s nimi. Študenti majú do systému prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do AIS. Návody, ako pracovať s daným portálom je možné nájsť vo videách v menu Tvorba a manažment kurzov v portáli alebo priamo na YouTube kanáli Moodle. E-learningový portál UKF v Nitre umožňuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do online spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam a testovanie získaných vedomostí.

Učitelia na katedre matematiky môžu využívať i katedrové úložisko s názvom „materiály pre študentov“, ktoré má priradené každý pedagogický zamestnanec i doktorand KM, kde môže študentom zverejňovať študijné materiály k predmetom, ktoré vyučuje (napríklad http://www.km.fpv.ukf.sk/materialy.php?p=23).

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Partnermi vysokej školy pri zabezpečovaní programu sú prioritne cviční učitelia, ktorí sú pedagogickými alebo odbornými zamestnancami škôl a školských zariadení v Sieti škôl a školských zariadení

https://www.minedu.sk/siet-skol-a-skolskych-zariadeni-slovenskej-republiky/

S uvedenými školami a zariadeniami podpisuje univerzita zmluvu o spolupráci pri zabezpečení pedagogickej praxe. Zmluvy sú zverejňované v registri zmlúv.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UKF v Nitre podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj

v univerzitných združeniach a kluboch, ktorými sú najmä Študentský parlament UKF a Zväz maďarských študentov – JUGYIK (https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia).

Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobia:

·       Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí.

·       Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

·       Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu.

·       Ďalšie možnosti kultúrneho vyžitia ponúkajú Študentské divadlo VYDI alebo Maďarský spevácky zbor UKF.

Šport

Študenti majú možnosť využiť:

·       telocvičňu alebo plaváreň UKF v Nitre na Triede A. Hlinku 1, telocvičňu v rámci Študentského domova Zobor alebo Fitnes štúdio a posilňovňu v rámci Študentského domova Nitra. V telocvični Študentského domova Zobor je každoročne organizovaná Internátna liga v malom futbale, do ktorej sa môžu študenti zapojiť.

·       V rámci každoročne organizovaných podujatí Nitrianske univerzitné dní a Študentské dni nitrianskych univerzít bývajú organizované športové podujatia ako je napr. Jarný beh Nitrou, Večerný beh Nitrou, Vybíjaná, Medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome alebo Nočný výstup na Zobor.

·       V rámci športovej činnosti dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

Duchovná obnova

·       Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum) má za hlavný cieľ poskytovať pastoračnú starostlivosť a duchovnú pomoc študentom. UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.

Spoločenské, kultúrne a športové podujatia

UKF v Nitre každoročne organizuje podujatia:

·       Nitrianske univerzitné dni (NUD), ktoré sa konajú na jar, ponúkajú súbor vedecko-odborných, športových, umeleckých a spoločenských podujatí. Tradičnými sú Karneval v Riu po slovensky – alegorický sprievod mestom, Superstar nitrianskych univerzít, Majáles či Stavanie mája. Zo športových podujatí sú to Jarný beh Nitrou, medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome študentov SPU v Nitre a UKF v Nitre či turnaje vo futsale, basketbale, stolnom tenise, volejbale či florbale. Vrcholným hudobno-umeleckým a spoločenským podujatím NUD je Galavečer Gaudeamus.

·       Akademická Nitra, ktorá sa koná v letných mesiacoch, patrí medzi vrcholné medzinárodné festivaly tradičnej ľudovej kultúry na Slovensku, kde sa prezentujú domáce i zahraničné folklórne súbory.

·       Októberfest každoročne ponúka hudobný koncert a rôzne súťaže pre študentov.

·       Študentské dni nitrianskych univerzít sa konajú v novembri. Ide o súbor spoločenských, kultúrnych a športových podujatí študentov UKF v Nitre a SPU v Nitre, ako sú umelecké koncerty, divadelné a filmové predstavenia, milkfest, bierfest, exhibičný hokejový zápas medzi UKF a SPU, jesenný beh Nitrou a iné. Vrcholovým podujatím je Imatrikulačný ples UKF v Nitre.

·       Ďalšie možnosti pre študentov poskytuje Študentské centrum (SC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum), ktoré ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.

 

Zdroj: https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Študenti, ktorí majú záujem o ERASMUS+ mobilitu, sa prihlasujú prostredníctvom aplikácie www.studyabroad.sk. Výberové konanie na obsadenie vyhlasuje katedrový ERASMUS koordinátor, ktorým je doc. PaedDr. Janka Medová, PhD. Výber študentov na mobilitu zabezpečuje trojčlenná komisia, ktorá prihliada na študijné výsledky prihlásených, účasť na študentských aktivitách, na ktorých študenti reprezentovali školu, ako aj na jazykové znalosti uchádzačov. Komisia úspešných študentov na mobilitu navrhuje komisii rektorátu.

Súčasťou procesu schvaľovania študijného pobytu je aj definovanie predmetov, ktoré v rámci mobility študent absolvuje. O priznaní kreditov a uznaní hodnotení predmetov študovaných na mobilite nad ustanovený rámec štúdia rozhoduje príslušný vedúci katedry na základe odporúčaní garanta a vyučujúcich. O uznaní kreditov a hodnotenia predmetu, ktorý nezodpovedá žiadnemu predmetu na UKF, ale je v súlade so študijným programom študenta na FPVaI, rozhoduje garant študijného programu alebo vedúci pracoviska.

Katedra matematiky má aktuálne dohody o mobilitách s pracoviskami z univerzít a vysokých škôl v Česku – Univerzita Karlova v Prahe, Univerzita Hradec Králové, Univerzita Palackého v Olomouci, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem; v Rakúsku – Univerzita v Salzburgu; na Islande – University of Island, Reykjavík; Litva – Vilniaus Universitetas a v Nemecku – J.W. Goethe University vo Frankfurte nad Mohanom.  

Okrem pobytov na základe bilaterálnych dohôd v rámci Erasmus+ môžu študenti študijného programu využiť aj mobility v rámci sietí CEEPUS, do ktorých je FPVaI UKF zapojená. Partnerom siete HU-0019-17 International Cooperation in Computer Science je doc. RNDr. Mária Kmeťová, PhD. a partnerom siete HU-0028-15 Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications je doc. PaedDr. Janka Medová, PhD., osoby zabezpečujúce profilové predmety študijného programu. V rámci siete HU-0019-17 študent môže realizovať mobilitu na jednu z 15 univerzít z 10 krajín, v rámci siete HU-0028-15 na 52 univerzít v 13 krajinách strednej, južnej a východnej Európy.  

Ďalšie informácie sú na dostupné:

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf

Proces administrácie mobilít študentov upravuje 26/2020 Smernica k uznávaniu Erasmus+ mobilít študentov a zamestnancov UKF ovplyvnených pandémiou COVID-19 a o uznávaní nákladov na tieto mobility


9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Podmienky prijatia na štúdium na všetkých stupňoch štúdia sú pravidelne aktualizované, schvaľované v Akademickom senáte FPVaI a zverejňované v zmysle zákona o vysokých školách na webovom sídle fakulty: https://www.fpvai.ukf.sk/sk/ponuka-studia, alebo https://www.fpvai.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/aktualna-ponuka-studijnych-programov, ako aj na webovom sídle PortalVS.sk.

Na webovom sídle https://www.fpvai.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1 sú uverejnené zásady hodnotenia uchádzačov o štúdium na Bc., Mgr. a PhD. stupni, ktoré sú transparentné, objektívne a verejne dostupné.

b) - Postupy prijímania na štúdium.

FPVaI UKF v Nitre zverejňuje v zmysle § 56 a § 57 Zákona 131/2002Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, nasledovné podmienky prijatia na vysokoškolské štúdium v bakalárskom stupni štúdia s cieľom zabezpečiť, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi:

Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania (maturitná, resp. ekvivalentná skúška).

Uchádzač, ktorý nepreukáže splnenie podmienky na prijatie, môže byť na štúdium prijatý podmienečne, splnenie základnej podmienky je uchádzač povinný preukázať najneskôr v deň určený na zápis na štúdium.

Uchádzači o štúdium v študijných programov, v ktorých sa nekoná prijímacia skúška, budú prijatí na základe hodnotenia výsledkov štúdia na strednej škole (2., 3. ročník) a aktivít realizovaných počas predchádzajúceho vzdelávania súvisiacich so zvoleným študijným programom. Uchádzač ich preukazuje vysvedčeniami, diplomami z medzinárodných a domácich súťaží, mimoškolských aktivít, certifikátmi apod.), ktoré je nutné k E-prihláške uložiť ako scan prílohu.

Cudzinci sú prijímaní na fakulty v súlade s § 56 a § 57 zákona o vysokých školách.

Predbežné výsledky prijímacieho konania sú zverejňované prostredníctvom akademického informačného systému UKF.

Uchádzač o štúdium podáva prihlášku na vybraný študijný program elektronicky alebo v papierovej podobe do termínu určeného harmonogramom akademického roka. O prijatí na štúdium na Fakulte prírodných vied a informatiky rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie. Účastníci prijímacieho konania sú s výsledkami prijímacieho konania oboznámení písomne (rozhodnutie dekana fakulty doručené poštou) a aj elektronicky prostredníctvom portálu AIS cez https://ais2.ukf.sk/ais/vysledkyStart.do Podrobnosti sú uvedené na webovom sídle https://www.fpvai.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za obdobie 2015-2021 na magisterský II st. na učiteľské štúdium Matematika (v kombinácii) :

  • uchádzači spolu: 119
  • prijatí spolu: 118
  • zapísaní spolu: 109

Prehľad prijímacieho konania za posledných 6 rokov ( od 2015 - 2021) je súčasťou príloh.

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

V súlade so Smernicou č. 5/2009 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity a vnútorného predpisu 21/2013 Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF v Nitre (v znení neskorších doplnkov) vykonáva Fakulta prírodných vied a informatiky UKF v Nitre pravidelný prieskum názorov študentov na kvalitu vzdelávacieho procesu vo forme anonymného dotazníka a to prostredníctvom AIS.

Osobitný spôsobom monitoringu názorov študentov sú neformálne stretnutia vedenia fakulty so zástupcami študentova študentov zo študentských častí akademických senátov fakulty a univerzity, ktoré sa uskutočňujú spravidla na začiatku každého semestra.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky hodnotenia dotazníka si vyučujúci môžu prezrieť prostredníctvom AIS. Celkové spracovanie dotazníka je agendou, ktorú vypracovávajú zástupcovia študentov a členovia študentskej časti akademického senátu fakulty. Výsledky sú prezentované, a taktiež aj predmetom rokovaní na zasadnutiach pracovísk, Kolégiách dekana FPVaI, ako aj Akademického senátu FPVaI. Prijaté opatrenia smerujú k vytváraniu lepších podmienok ku štúdiu a zlepšeniu kvality štúdia na fakulte.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby absolventov, resp. ich podnety a následné opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu je možné získať prostredníctvom osobných kontaktov, konferenciách pracoviska, ktorých sa zúčastňujú aj jeho absolventi, ich prednáškami v rámci študijného programu, aktivít Študentského centra (napr. Kariérne dni, kariérové poradenstvo). Využiť je možné aj potenciál sociálnych sietí univerzity/fakulty/katedry (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).   

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

·       SPRIEVODCA ŠTÚDIOM:

https://www.fpvai.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia 

·       UBYTOVANIE:

kontakty:

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

ubytovacia komisia:

https://www.ukf.sk/univerzita/organy-univerzity/poradne-organy-prorektorov/ubytovacia-komisia

20/2016 Smernica: Domáci poriadok študentských domovov UKF - zverejnený na internete medzi vnútornými predpismi: https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-mja-ukf/3096-vnutorne-predpisy-2016

21/2020 Smernica o zásadách ubytovania v študentských domovoch UKF a v zmluvných zariadeniach UKF je zverejnená: https://www.ukf.sk/ubytovanie/ubytovanie-pre-studentov-vyssich-rocnikov/14-univerzita/3129-smernica-19-2019-o-zasadach-ubytovania

·       SMERNICA O POPLATKOCH: https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia

·       USMERNENIE PRE ŠTUDENTSKÉ PÔŽIČKY:

pôžičky z fondu na podporu vzdelávania

https://www.ukf.sk/stipendia/pozicky-z-fondu-na-podporu-vzdelavania?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0

študentské pôžičky

https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/oznamy/782-studentske-pozicky?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0

·       SLUŽBY ŠTUDENTOM:

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom


Aktuálne platné predpisy k systému kvality:

21/2013 Vnútorný predpis: Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF

21_VP_zabezpecenie-kvality-vzdelavania-na-UKF.zip

26/2016 Doplnok č. 2 k Vnútornému predpisu č. 21/2013: Zabezpečenie kvality vzdelávania, vedeckovýskumnej a umeleckej činnosti na UKF

19/2016 Smernica: monitoring potrieb, očakávaní a pracovnej spokojnosti zamestnancov univerzity

8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity