DOKUMENT
Študijný program
AKIN22bu - učiteľstvo informatiky (v kombinácii)
Štúdium
Stupeň - I. - bakalársky, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Fakulta prírodných vied a informatiky
Sídlo fakulty
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
netýka sa tohto študijného programu
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
netýka sa tohto študijného programu
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Učiteľstvo informatiky (v kombinácii), denná forma 23169
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
prvý stupeň, ISCED-F kód 645
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Fakulta prírodných vied a informatiky, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Trieda A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, ISCED-F kód št. odboru 0114 (Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou)
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
učiteľský kombinačný študijný program (informatika)
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Bc.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Študijný program nie je spoločným študijným programom.

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
Plánovaný počet študentov: 20, skutočný počet uchádzačov v ak. roku 2021/2022: 42, počet študentov v 1. ročníku ak. roku 2021/2022: 19
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent študijného programu disponuje poznatkami o biologických, psychologických a sociálnych aspektoch vývinu žiaka, pozná a chápe koncept inštitucionálneho socializačného procesu v širších sociálnovedných súvislostiach. Absolvent má základný prehľad v sociálnej štruktúre spoločnosti, rozumie vzdelávacím potrebám a špeciálnym výchovno-vzdelávacím potrebám žiakov i špecifikám rôznorodých sociálnych skupín. Absolvent disponuje základným vedeckým poznaním v odbore informatika. Pozná aktuálne štátne vzdelávacie programy, ovláda teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania. Absolvent ovláda teoretické i praktické súvislosti obsahu výchovy a vzdelávania a metodiky výchovno-vzdelávacej činnosti. Absolvent pozná slovenský školský systém, právny kontext a kurikulárne kontexty výkonu profesie.

Absolvent dokáže zabezpečovať efektívnu výchovnú činnosť, pedagogickú asistenciu a asistenciu v oblasti aplikácie digitálnych technológií vo výchovno-vzdelávacom procese. Dokáže pozitívne modifikovať správanie a osobnostný vývin jednotlivca alebo cieľovej skupiny. Nadobudol vedomosti a spôsobilosti súvisiace s hodnotením priebehu a výsledkov výchovno-vzdelávacej činnosti, je schopný kooperovať s pedagogickými a odbornými zamestnancami v tíme podporujúcom inkluzívne vzdelávanie a so zákonnými zástupcami žiakov. Nadobudol kompetencie súvisiace s vlastným profesijným rastom a rozvojom a stotožnil sa s profesijnou rolou pedagogického zamestnanca. Absolvent je kultúrne a jazykovo gramotný, má vybudované spoločensky akceptované občianske postoje a pozitívny postoj k svojej profesii a cieľovej skupine. Absolvent vie efektívne využívať digitálne technológie a školské informačné systémy na administráciu školy. Má osvojené kompetencie v oblasti vyhľadávania informácií a práce s multimédiami, konkrétne súvisiace s ich spracovaním, vlastnou tvorbou a prezentovaním edukačných materiálov prostredníctvom interaktívnych výučbových systémov.


Schopnosti absolventa a výstupy vzdelávania v oblasti dieťa/žiak:

  • Absolvent pozná a akceptuje špecifiká, vekové a individuálne osobitosti žiakov, pozná základné biologické, psychologické, špeciálno-pedagogické a sociologické aspekty vývoja detí a mládeže, je schopný rozlíšiť aktuálnu vývinovú úroveň, rozvojové charakteristiky, výchovno-vzdelávacie potreby a špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby žiakov, ich vlastnosti, schopnosti, záujmy, vedomosti a zručnosti vo výchovno-vzdelávacom procese v škole a mimo vyučovania, vie odporúčať prostriedky digitálnych technológií vzhľadom na individuálne charakteristiky, učebný štýl a individuálne výchovno-vzdelávacie potreby žiaka.
  • Absolvent vie vysvetliť zákonitosti socializácie a učenia sa žiakov vo výchove mimo vyučovania a diferencovať pedagogické, psychologické, sociologické, axiologické prístupy k voľnému času žiakov v inštitucionalizovanej výchove počas i mimo vyučovania, pozná faktory ovplyvňujúce pozitívne a negatívne trávenie voľného času žiakov, dokáže vybrať formy a metódy zamerané na efektívne trávenie voľného času žiakov.
  •  Absolvent vie posúdiť vplyv sociokultúrnych determinantov na vývin a rozvoj žiaka, pozná zákonitosti a riziká kyberpriestoru, ako aj riziká sociálneho vylúčenia, šikanovania, zneužívania a týrania. Absolvent pozná ohrozenia v oblasti partnerských a rovesníckych vzťahov u žiaka intaktného ako aj žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Pozná metódy, nástroje a stratégie prevencie kyberohrození, sociálneho vylúčenia, šikanovania a zdroje podpory socializácie.
  • Absolvent má základnú praktickú skúsenosť s identifikáciou charakteristík žiakov z hľadiska špecifík trávenia voľného času, s výberom a použitím pedagogických diagnostických metód a nástrojov na identifikáciu výchovno-vzdelávacích potrieb žiakov, je pripravený využívať výsledky diagnostikovania žiakov, vyvodzovať závery a odporúčania na realizáciu výchovno-vzdelávacích a voľnočasových aktivít a na riešenie výchovno-vzdelávacích problémov intaktných žiakov a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Je schopný identifikovať individuálne a skupinové záujmy žiakov.
  • Očakáva sa, že absolvent akceptuje individualitu každého žiaka bez predsudkov a je schopný podieľať sa na budovaní inkluzívneho prostredia výchovno-vzdelávacej inštitúcie.


Schopnosti absolventa a výstupy vzdelávania v oblasti výchovno-vzdelávací proces:

  • Absolvent sa orientuje v odbore informatika, ovláda a vie správne používať jej základnú terminológiu, je zorientovaný v oblasti interdisciplinarity informatiky a chápe jej prínos pre rozvoj iných vedných disciplín. Má poznatky o systéme informatiky, vie vymedziť predmet skúmania informatiky a jednotlivých informatických disciplín, má základné teoretické, metodické a metodologické poznatky o princípoch digitálnej reprezentácie informácií, algoritmického spracovania údajov a o princípoch počítačových systémov.
  • Absolvent pozná digitálne edukačné prostredia a nástroje vhodné na rozvoj digitálnej gramotnosti a informatického myslenia žiakov, vie zhodnotiť a zdôvodniť ich použitie v súlade s didaktickými zásadami výchovno-vzdelávacieho procesu pre rôzne vekové kategórie žiakov.
  • Absolvent reflektuje teoretické pedagogické a psychologické východiská a aktuálne trendy a prístupy k pedagogickej činnosti pri výchove a vzdelávaní žiakov v čase vyučovania ako aj mimo vyučovania a vo voľnočasových aktivitách. Motivuje žiakov k voľnočasovým aktivitám so zmysluplným, bezpečným a veku primeraným využívaním digitálnych technológií.
  • Absolvent ovláda metodiku tvorby a realizácie výchovného programu školského a mimoškolského zariadenia, pozná teórie učenia sa a vyučovania, pozná a aplikuje stratégie riadenia učenia, didaktické princípy, metódy, formy, prostriedky a aplikuje ich v procese výchovy a vzdelávania tak, aby umožnil žiakom nadobudnúť kľúčové kompetencie v zmysle štátneho vzdelávacieho programu.
  • Absolvent dokáže organizovať a realizovať asistenciu vo výchovno-vzdelávacom procese v súlade s cieľmi a obsahovým vymedzením, v intenciách uspokojovania výchovno-vzdelávacích potrieb a záujmov žiakov. Vie flexibilne reagovať na problémové situácie vo výchovno-vzdelávacej činnosti, vo výchovnej skupine, vytvárať pozitívnu klímu v triede a výchovnej skupine.
  • Absolvent ovláda princípy, stratégie a formy hodnotenia priebehu a výsledkov výchovno-vzdelávacích činností a učenia, má základnú skúsenosť s hodnotením žiakov podľa stanovených kritérií (štandardov) vzhľadom na ich vývinové a individuálne osobitosti, schopnosti, záujmy a výsledky a podporuje procesy sebahodnotenia dieťaťa, podporuje samostatnosť, aktivitu žiakov a ich kooperatívne a komunikačné zručnosti.
  • Absolvent spolupracuje s ďalšími pedagogickými a odbornými zamestnancami, zákonnými zástupcami žiakov a ďalšími zariadeniami z mimoškolského prostredia pri plánovaní, realizácii a hodnotení výchovno-vzdelávacej činnosti.


Schopnosti absolventa a výstupy vzdelávania v oblasti manažment vzdelávania a profesionálny rozvoj: 

  • Absolvent akceptuje požiadavky kladené na osobnosť pedagogického zamestnanca (odborná a osobnostná stránka), pozná teórie profesie, reflektuje úroveň a výsledky vlastnej pedagogickej činnosti a činnosti ďalších pedagogických a odborných zamestnancov v modeli inkluzívneho vzdelávania.
  • Očakáva sa, že absolvent sa stotožňuje s profesijnou rolou pedagogického zamestnanca, pozná a rešpektuje východiská, princípy a prax profesijnej etiky.


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent bakalárskeho študijného programu Učiteľstvo v kombinácii sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní, Zákonom č. 138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Vyhláškou č. 1/2020 o kvalifikačných predpokladoch pedagogických a odborných zamestnancov a Vyhláškou č. 361/2019 Z.z. o vzdelávaní v profesijnom rozvoji a Pokynom ministra č. 39/2017, ktorým sa vydávajú profesijné štandardy pre jednotlivé kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení ako:

  • Vychovávateľ, pedagóg voľného času alebo animátor poskytuje výchovu a vzdelávanie deťom a žiakom v školskom zariadení, mimoškolskom alebo voľnočasovom zariadení alebo v kultúrno-osvetových inštitúciách, kde sa podieľa na uskutočňovaní výchovného programu a zodpovedá za kvalitu priebehu a výsledky výchovy a vzdelávania v čase mimo vyučovania alebo ako vychovávateľ v zariadení sociálnej pomoci.
  • Pedagogický asistent podľa požiadaviek učiteľa, vychovávateľa alebo majstra odbornej výchovy a v spolupráci s odbornými zamestnancami vytvára rovnosť príležitostí vo výchove a vzdelávaní, pomáha žiakovi alebo skupine žiakov pri prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér.

Absolventi študijného programu sú pripravení pokračovať v druhom stupni vysokoškolského štúdia v študijnom odbore Učiteľstvo a pedagogické vedy.

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nejedná sa o regulované povolanie. Vyjadrenie k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytli:

  • Gymnázium Golianova 68, Nitra
  • Gymnázium Párovská 1, Nitra


Stanoviská externých zainteresovaných strán sú súčasťou príloh spisu ŠP.

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Väčšina absolventov programu pokračuje v magisterskom stupni vzdelávania s cieľom získať kvalifikáciu pre kategórie pedagogického zamestnanca učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie a učiteľ strednej školy.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

prof. PaedDr. Katarína Žilková, PhD. – profesorka, prodekanka pre informatizáciu, PF UK v Bratislave

Mgr. Ladislav Stacho, PhD. – profesor, Simon Fraser University, Canada

prof. RNDr. Michal Munk, PhD. – profesor, UKF v Nitre

doc. PaedDr. Jozef Kapusta, PhD. – docent, UKF v Nitre

doc. PaedDr. Martin Magdin, PhD. – docent, UKF v Nitre

doc. PaedDr. Janka Medová, PhD. – docentka, UKF v Nitre

doc. RNDr. Anton Trník, PhD. – docent, vedúci Katedry fyziky, UKF v Nitre

PaedDr. Viera Michaličková, PhD., Mgr. Martin Cápay, PhD., Mgr. Martin Vozár, PhD., PaedDr. Peter Švec, PhD., Mgr. Ján Ondruška, PhD., RNDr. Kitti Páleníková, PhD., RNDr. Viliam Ďuriš, PhD., Mgr. Imrich Jakab, PhD., Mgr. Tibor Szabó, PhD. – odborní asistenti, UKF v Nitre

PaedDr. Krisztina Czakóová, PhD., RNDr. Štefan Gubo, PhD., PaedDr. Ladislav Végh, PhD. – odborní asistenti, UJS v Komárne

Mgr. Marián Hosťovecký, PhD. – odborný asistent, UCM v Trnave

Mgr. Erik Urland, PhD. – projektový manažér, NTT Slovakia

Mgr . Ján Tulipán, PhD. – dátový inžinier, GoHealth Bratislava

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

K návrhu študijného programu sa vyjadrili zamestnávatelia učiteľov - stredné školy:

  • Gymnázium Golianova 68, Nitra
  • Gymnázium Párovská 1, Nitra


V hodnotení sa vyjadrovali k celkovej koncepcii študijného programu a učebnému plánu, personálnemu, materiálnemu a technickému zabezpečeniu realizácie študijného programu. Výňatok zo stanovísk:

"Silné stránky študijného programu: atraktivita študijného programu, program rešpektuje požiadavky dnešnej doby na učiteľa informatiky, široká ponuka povinne voliteľných predmetov. Navrhnutý študijný plán považujem za vhodný pre bakalársky stupeň vzdelávania." Gymnázium Golianova 68, Nitra

"Študijný program je spracovaný v súlade s poslaním a strategickými cieľmi vysokej školy, určenými v dlhodobom zámere vysokej školy, o čom svedčí dlhý zoznam úspešných absolventov, ktorí pôsobia na univerzite ako profesori, docenti, alebo odborní asistenti. Títo kvalitní vysokoškolskí učitelia zabezpečujú vyučovanie predmetov študijného programu – profilové predmety štandardne vyučujú učitelia vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta.

Časová a kreditová dotácia napĺňa požadované kritériá jednej aprobácie. Predmety v rámci odporúčaného študijného plánu umožňujú dosiahnuť stanovené výstupy vzdelávania. Študijný plán má určené a vyznačené profilové predmety z povinných a povinne voliteľných predmetov. Profilové predmety komplexne pokrývajú očakávané výstupy zo vzdelávania v súlade s profilom absolventa študijného programu, korešpondujú tiež s aktuálnymi trendami v oblasti cieľov, obsahu a metodiky vyučovania informatiky, a tiež potrebami spoločnosti, v ktorej sa budúci absolventi uplatnia. Ponuku povinne voliteľných predmetov by bolo vhodné rozšíriť o predmety venujúce sa spracovaniu multimédií a počítačovej grafiky, nakoľko je na stredných školách o vyučovanie týchto predmetov veľký záujem.

Filozofia samostatnej profilácie študenta je založená na skutočnosti, že ponuka povinne voliteľných predmetov výrazne prekračuje stanovené minimum kreditov v bloku. Preto by bolo vhodné buď navýšiť počet kreditov za absolvované povinne voliteľné predmety, ktoré sú potrebné k úspešnému absolvovaniu štúdia (v súčasnosti 22 za celé obdobie štúdia), alebo určitým spôsobom „odmeniť“ študentov, ktorí získajú významne viac kreditov, ako je nutné, a teda plánujú a realizujú svoj profesijný rast a sebarozvoj a efektívne sa stotožňujú s profesijnou rolou už počas vysokoškolského štúdia.

Absolventi bakalárskeho študijného programu sú výborne pripravení na pokračovanie v magisterskom stupni študijného programu Učiteľstvo informatiky." Gymnázium Párovská 1, Nitra

Vyjadrenie k pripomienke z hodnotenia: Minimum počtu kreditov, ktoré je študent povinný získať za povinne voliteľné predmety, je ohraničený zdola tak, aby v súčte s ostatnými povinnými zložkami študijného programu nepresahoval minimálny počet kreditov 180 potrebných na úspešné ukončenie štúdia.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) je vytvorený v súlade s podmienkami, ktoré upravuje zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Vyhláška č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia a zákona č. 269/2018 Z.z. Zákon o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania , 244/2019 Z.z. Vyhláške MŠVVaŠ SR o sústave študijných odborov SR, z ktorých vychádzajú aj vnútorné predpisy UKF v Nitre a FPVaI UKF v Nitre:

Koncepčne je študijný program vytvorený v súlade s potrebami praxe za účelom lepšieho uplatnenia a konkurencieschopnosti absolventov v praxi. V intenciách dublinských deskriptorov a podľa národného kvalifikačného rámca absolventi získajú 6. úroveň kvalifikácie. 

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program je priradený k študijnému odboru podľa platnej sústavy študijných odborov, rešpektuje pravidlá európskeho systému prenosu a zhromažďovania kreditov, ako aj pracovnej záťaže študenta na akademický rok. Má zostavený odporúčaný študijný plán podľa čl. 4 Metodiky tvorby študijných programov na UKF (vnútorný predpis č. 31/2021).

Študijný plán v dennej forme štúdia je tvorený tak, že štúdium podľa odporúčaného študijného plánu zodpovedá v závislosti od študijného programu z hľadiska časovej náročnosti práci študenta v rozsahu 1 500 až 1 800 hodín za akademický rok, vrátane samostatného štúdia a samostatnej tvorivej činnosti. Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok v dennej forme štúdia je vyjadrená počtom 60 kreditov (semester 30 kreditov) a zodpovedá 20 hodinám kontaktnej výučby za týždeň, a to v závislosti od štandardnej dĺžky štúdia príslušného študijného programu a počtu kreditov potrebných na jeho riadne skončenie. Odporúčaný maximálny počet študijných predmetov hodnotených známkou (S alebo PH) za semester je max. 5, v poslednom semestri štúdia – max. 2.

Predmety v rámci odporúčaného študijného plánu umožňujú dosiahnuť stanovené výstupy vzdelávania. Študijný plán má určené a vyznačené profilové predmety z povinných a povinne voliteľných predmetov študijného plánu. Profilové predmety komplexne pokrývajú očakávané výstupy zo vzdelávania v súlade s profilom absolventa študijného programu. Profilové predmety zabezpečujú štandardne osoby vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta a na UKF majú odporúčané optimálne nastavenie (predmet je jednosemestrálny, ukončený skúškou alebo záverečnou (seminárnou) prácou, nemá prerekvizity).

Jednotlivé cesty v štúdiu sú v odporúčanom študijnom pláne vymedzené prostredníctvom študijných blokov, ktoré obsahujú povinné predmety, povinne voliteľné predmety a výberové predmety. Medzi povinné predmety patria aj predmety štátnej skúšky.

Filozofia samostatnej profilácie študenta v rámci študijného programu je založená na skutočnosti, že ponuka povinne voliteľných predmetov výrazne prekračuje stanovené minimum kreditov v bloku. Bloky výberových predmetov nemajú určené minimum kreditov. Osobitná trajektória v štúdiu je zabezpečená tým, že študent má možnosť zvoliť si ako výberový predmet ktorýkoľvek predmet z ponuky predmetov na UKF.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijný plán učiteľstva informatiky je súčasťou študijného programu učiteľstvo v kombinácii. Z uvedeného dôvodu časová a kreditová dotácia napĺňa požadované kritériá jednej aprobácie, a nie uceleného študijného programu. Odporúčaný študijný plán Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) je uvedený v samostatnej prílohe a je dostupný na https://ais2.ukf.sk/ais/start.do ako podprogram IN22bu.

Predmety zamerané na dosiahnutie profesijných kompetencií vymedzených profesijnými štandardmi pedagogických zamestnancov z profilu absolventa študijného programu (vychovávateľ, pedagogický asistent, koordinátor informatizácie) – tučne sú zvýraznené profilové predmety:


Oblasť dieťa/žiak:

(kompetencie identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa/žiaka, identifikovať psychologické a sociálne faktory učenia sa dieťaťa/žiaka, identifikovať sociokultúrny kontext vývinu dieťaťa/žiaka, identifikovať špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby dieťaťa/žiaka, identifikovať vývinové charakteristiky a faktory učenia sa dieťaťa/žiaka v súvislosti s využitím IKT vo výchovno-vzdelávacom procese)

  • Edukačné programovacie prostredia
  • Programovanie mikrokontrolérov
  • Edukačná robotika
  • Pedagogická prax I. hospitačno-asistentská


Oblasť výchovno-vzdelávací proces:

(kompetencie ovládať odborný obsah a didaktiku pedagogického pôsobenia, plánovať a projektovať výchovno-vzdelávacie činnosti, realizovať výchovno-vzdelávacie činnosti, hodnotiť priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacích činností, plánovať, projektovať, realizovať a hodnotiť zavádzanie IKT do výchovno-vzdelávacieho procesu)

  • Programovanie
  • Programovanie aplikácií v jazyku Python
  • Počítačové systémy
  • Edukačné programovacie prostredia
  • Operačné systémy
  • Jazyky webu
  • Princípy počítačových sietí
  • Kódovanie a zobrazovanie informácií
  • Seminár z programovania 1
  • Matematika pre informatikov 1
  • Seminár z programovania 2
  • Databázové systémy
  • Matematika pre informatikov 2
  • Počítačová analýza dát
  • Programovanie mikrokontrolérov
  • Výpočtová zložitosť algoritmov
  • Počítačová grafika
  • Edukačná robotika
  • Unixové systémy
  • Skriptovacie jazyky
  • Pedagogická prax I. hospitačno-asistentská


Oblasť profesijný rozvoj:

(kompetencie plánovať a realizovať svoj profesijný rast a sebarozvoj, stotožniť sa s profesijnou rolou, školou a školským zariadením)

  • Pedagogická prax I. hospitačno-asistentská
  • Akademické zručnosti
  • Študentská vedecká konferencia 1
  • Študentská vedecká konferencia 2
  • Študentská vedecká konferencia 3


V informačných listoch predmetov sú podrobne špecifikované:

  • výstupy vzdelávania, kritériá a pravidlá hodnotenia tak, aby napĺňali vzdelávacie ciele študijného programu,
  • vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, exkurzia, terénne praktikum, štátna skúška) vhodné na dosahovanie výstupov vzdelávania v príslušnom rozsahu kontaktných hodín,
  • formy realizácie vzdelávacej činnosti (prezenčná, dištančná, kombinovaná),
  • osnova/sylaby predmetu,
  • pracovné zaťaženie študenta, rozsah pre jednotlivé predmety,
  • kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,
  • osoby zabezpečujúce predmet a učitelia predmetu.
d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Minimálny počet kreditov za celé štúdium, ktoré študent musí získať na úspešné absolvovanie je 180 kreditov, ktoré sú rozdelené do blokov povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov. Bloky povinných predmetov a povinne voliteľných predmetov majú stanovené minimálne hranice kreditov, ktoré študent musí získať. Štátna skúška v študijnom programe je vo forme obhajoby bakalárskej práce, počet kreditov za predmet štátnej skúšky je 10 kreditov. Predmet štátnej skúšky je súčasťou študijného plánu a kredity získané za tento predmet sú pripočítané študentovi až po ich úspešnom absolvovaní. Podmienkou obhajoby záverečnej práce v riadnom termíne je jej odovzdanie v termíne určenom harmonogramom príslušného akademického roka. Výsledok štátnej skúšky je jedným z kritérií na celkové hodnotenie študenta (prospel s vyznamenaním, prospel, neprospel). Podrobné podmienky riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, špecifikuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF v Nitre.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne ukončenie časti štúdia: 38

počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne ukončenie časti štúdia: 22

počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne ukončenie časti štúdia: 0

počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program:


Učiteľské študijné programy sú dvojaprobačné. Celkový počet kreditov potrebných k riadnemu ukončeniu štúdia je súčtom z častí štúdia:

  • učiteľský základ: 40
  • 1. aprobácia: 60
  • 2. aprobácia: 60
  • prax: 6
  • semináre k záverečnej práci: 4
  • záverečná práca: 10
  • spolu: 180


počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 10

počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia: 6

počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch: nejde o inžiniersky študijný program

počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch: nejde o umelecký študijný program

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Rámcové pravidlá hodnotenia predmetu sú definované v informačnom liste predmetu, v ktorom sa špecifikujú a jednoznačne vymedzujú formy a metódy hodnotenia výstupov zo vzdelávania. Pravidlá sú transparentné, spravodlivé a umožňujú rešpektovanie diverzity študentov a ich potrieb. Jednoznačné kritériá, pravidlá a podmienky absolvovania predmetu, zohľadňujúce overenie výstupov zo vzdelávania a napĺňanie cieľov študijného programu sú v informačnom liste jasne vymedzené a študentovi vopred známe (dostupnosť informačného listu v AIS, povinnosť oznámenia pravidiel hodnotenia vyučujúcim na začiatku semestra).

Študent musí splniť podmienky na získanie kreditov za predmet ukončený skúškou v riadnom alebo v maximálne dvoch opravných termínoch do konca semestra, v ktorom si študent predmet zapísal. V zmysle vyhlášky o kreditovom štúdiu si študent môže povinný predmet, ktorý študent absolvoval neúspešne, počas štúdia opakovane zapísať, spravidla v nasledujúcom akademickom roku.

Študent si môže opakovane zapísať aj povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet, ktorý absolvoval neúspešne alebo si môže namiesto neho vybrať iný povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet. 

Študent je včas informovaný o termínoch hodnotenia a možných opravných termínoch, ako priebežných hodnotení, tak aj všetkých  termínov skúšok.

Termíny skúšok určí vyučujúci v primeranom počte a rozptyle najneskôr dva týždne pre ukončením výučbového obdobia príslušného semestra. Študent má právo odhlásiť sa z termínu skúšky najneskôr jeden deň pred termínom, na ktorý sa prihlásil.

Každý študent má právo na spätnú väzbu k udeleným hodnoteniam všetkých častí priebežného hodnotenia, resp. skúšok. Študent má taktiež právo hodnotenie na termíne skúšky neprijať a prihlásiť sa na príslušný opravný termín skúšky. V odôvodnených prípadoch má študent právo písomne požiadať dekana fakulty o komisionálne skúšanie. Dekan na návrh vedúceho pracoviska zabezpečujúceho výučbu daného predmetu určí termín skúšky a trojčlennú skúšobnú komisiu, spravidla zloženú z vyučujúceho, osoby zodpovednej za študijný program (predseda komisie) a vedúceho príslušného pracoviska.

Ďalšie podrobnosti podmienok absolvovania predmetov, udeľovania a evidencie hodnotení a získavania kreditov upravuje Študijný poriadok UKF v Nitre.

V rámci periodického monitoringu vo forme anonymných dotazníkov má študent právo vyjadriť sa k procesom zabezpečovania výučby, procesom udeľovania hodnotení, ako aj odborným a didaktickým kompetenciám vyučujúcich. Podrobnosti uvádza vnútorný predpis 8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity 

Študent môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o vylúčení zo štúdia. Dekan môže žiadosti vyhovieť alebo postúpi žiadosť do 15 dní odo dňa jej doručenia rektorovi spolu s pripojeným spisovým materiálom a písomným stanoviskom k vyjadreniam a námietkam žiadateľa. 

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študent na základe písomnej žiadosti adresovanej dekanovi fakulty môže požiadať o uznanie kreditov a hodnotení, pričom sa rozlišujú kategórie: uznávanie hodnotení z absolvovaných mobilít a stáží v rámci výmenných študijných programov, uznávanie kreditov a hodnotení získaných predchádzajúcim, neúspešne absolvovaným štúdiom študenta, alebo uznanie kreditov a hodnotení študenta žiadajúceho o prestup (z inej vysokej školy, resp. zmene študijného programu).

Pravidlá prestupu vymedzuje Študijný poriadok UKF v Nitre, ako aj organizačné usmernenia na FPVaI UKF v Nitre, konkrétne: Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z predchádzajúceho štúdia, Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít. Usmernenia sú prediskutované v Akademickom senáte FPVaI, verejne dostupné na https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/usmernenia-platne-na-fakulte a študentom vopred známe pred podaním žiadosti. 

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sú pravidelne aktualizované a zverejňované v Akademickom informačnom systéme AIS. Zoznam s názvami záverečných prác je samostatnou prílohou opisu študijného programu.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajoby a hodnotení záverečných prác v študijnom programe

V zmysle študijného poriadku UKF a harmonogramu akademického roka fakulta pravidelne k 30. septembru zverejňuje prostredníctvom AIS témy záverečných prác pre študentov. Študent má povinnosť prihlásiť sa na tému záverečnej práce do 30. novembra akademického roka, ktorý predchádza ukončeniu štandardnej dĺžky štúdia príslušného študijného programu.  Školiteľ záverečnej práce má právo akceptovať alebo odmietnuť prihlásenie študenta na tému záverečnej práce v AIS a to najneskôr do 14 dní od prihlásenia sa na tému.

Študent pod odborným vedením školiteľa vypracuje záverečnú prácu v zmysle 13/2020 Smernice o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach, ako aj Študijného poriadku UKF, ktorými sa upravujú procesné úkony spojené s oponovaním, hodnotením a obhajobou záverečnej práce študenta v nadväznosti na 21/2014 Príkaz rektora k evidovaniu a sprístupneniu posudkov na záverečné práce, rigorózne a habilitačné práce.


Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov

Každá katedra fakulty má určeného katedrového koordinátora mobilít, ktorý sprostredkúva prvotné informácie o možnostiach mobility študentom príslušného študijného programu a súčasne poskytuje poradenstvo a pomoc pri administrácii žiadosti o mobilitu. Katedrových koordinátorov riadi a usmerňuje fakultný koordinátor mobilít, ktorým je prodekan pre vonkajšie vzťahy a rozvoj.

Podmienky absolvovania akademickej mobility v rámci výmenných programov (Erasmus +, resp. ponúkaných agentúrou SAIA) definuje Študijný poriadok UKF v Nitre (čl. 20), Stratégia internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019-2025 (dostupné na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/medzinarodne_vztahy/Strategia_internacionalizacie_UKF_SK_web.pdf) a Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít študentom FPV (dostupné na adrese: https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf ).

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd

 

Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody, https://www.ukf.sk/granty/erasmus alebo https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy


Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov

UKF v Nitre má pravidlá dodržiavania akademickej etiky zakomponované v Etickom kódexe UKF v Nitre, ako aj v Študijnom poriadku UKF. V Etickom kódexe UKF v Nitre sú definované niektoré zásady profesijnej etiky v pedagogickej a tvorivej činnosti. Posudzovanie podnetov vo veciach dodržovania etického kódexu patrí do kompetencie Etickej komisie UKF v Nitre.

Úplné znenie etického kódexu (k 26.9.2016) je uvedené na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf ako aj štatút etickej komisie UKF v Nitre na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/organy_univerzity/2017-Statut_etickej_komisie.pdf.

Prevencia a odhaľovanie potencionálneho plagiátorstva pri záverečných prácach študentov je riešené prostredníctvom povinnosti zasielania záverečných prác na kontrolu originality prostredníctvom AIS. Riešeniami priestupkov spojených s neetickou činnosťou sa zaoberá Disciplinárna komisia pre študentov v zmysle platných predpisov (Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie FPVaI), ako aj Disciplinárny poriadku UKF pre študentov, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie UKF pre študentov. 


Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami

Poradenstvo a služby na podporu aktivít pre študentov so špeciálnymi potrebami poskytuje Študentské centrum UKF, ktoré aj ostatným študentom univerzity poskytuje poradenskú činnosť v oblasti kariéry, financií, práva a zdravia. Týmto spôsobom univerzita vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre všetkých svojich študentov.

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje Vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami.

Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF:

UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami:

Podporné aktivity študentom zabezpečujú v centre priamo pedagógovia študijného programu špeciálna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia – poradenstvo.

Súčasťou poradenstva je aj fakultný koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami (prodekan pre vzdelávanie na FPVaI, ako aj katedrový poradca, tzv. tútor, ktorí poskytujú študentom poradenstvo a konzultácie najmä v študijnej oblasti. Uvedené osoby posudzujú možnosti / obmedzenia / a mieru rizík štúdia príslušného študijného programu pre študentov so špecifickými potrebami. Navrhujú konkrétne primerané úpravy a podporné služby určené pre študenta so špecifickými potrebami a vykonávajú poradenskú a mediátorskú činnosť. Podieľajú sa na tvorbe špeciálneho systému hybridného vzdelávania a podpory pre študentov so špecifickými potrebami.


Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta

Študent UKF v Nitre má možnosť obrátiť sa podľa povahy podnetov, resp. odvolaní na vedúceho katedry, na študijné oddelenie fakulty, dekanát, disciplinárnu komisiu FPV UKF v Nitre, Etickú komisiu UKF, resp. Referát kontroly na UKF.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF.

Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov študijného programu sú samostatnou prílohou opisu študijného programu.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka 2021/2022 je pravidelne aktualizovaný a dostupný na https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka. Rozvrh pre študijný program sa na FPVaI UKF v Nitre semestrálne optimalizuje v nadväznosti na rozvrhy iných študijných programov z ponuky UKF v Nitre, ako aj pracovno-kapacitnú vyťaženosť ľudských zdrojov. Optimalizáciu rozvrhových akcií zabezpečuje Rozvrhová komisia (poradný orgán dekana FPVaI, zloženie komisie: https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/samospravne-organy/poradne-organy-dekana ). Rozvrhy sú zverejňované v dostatočnom predstihu, spravidla 2 mesiace pred začiatkom príslušného semestra. Rozvrh na nadchádzajúci semester je po zverejnení komisiou okamžite dostupný v AIS každému členovi akademickej obce UKF.  

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. RNDr. Michal Munk, PhD., funkčné miesto profesor, e-mail: mmunk@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10622

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. RNDr. Michal Munk, PhD., funkčné miesto profesor, mmunk@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10622, Počítačová analýza dát

prof. RNDr. Daša Munková, PhD., funkčné miesto profesor, dmunkova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10633, Kódovanie a zobrazovanie informácií

prof. Ing. Milan Turčáni, CSc., funkčné miesto profesor, mturcani@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10499, Počítačové systémy

doc. Ing. Zoltán Balogh, PhD., funkčné miesto docent, zbalogh@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10634, Operačné systémy, Počítačové siete

doc. Mgr. Martin Drlík, PhD., funkčné miesto docent, mdrlik@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10494, Databázové systémy

doc. PaedDr. Jozef Kapusta, PhD., funkčné miesto docent, jkapusta@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10521, Jazyky webu

doc. PaedDr. Martin Magdin, Ph.D., funkčné miesto docent, mmagdin@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10823, Počítačové systémy

RNDr. Ján Skalka, PhD., funkčné miesto docent, jskalka@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10740, Programovanie, Programovanie aplikácií v jazyku Python

doc. RNDr. Gabriela Lovászová, PhD., funkčné miesto docent, glovaszova@ukf.skhttps://www.portalvs.sk/regzam/detail/10496, Edukačné programovacie prostredia, Pedagogická prax I. hospitačno-asistentská

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko-pedagogické charakteristiky učiteľov profilových predmetov – hodnotených osôb (trojica učiteľov profilových predmetov) sa nachádzajú v samostatnej prílohe. Vedecko-pedagogické charakteristiky ostatných učiteľov sú prístupné na fakulte.

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Priradenie k predmetom je súčasťou študijného plánu, zoznam učiteľov je nasledovný:

Prof. RNDr. Michal Munk, PhD., funkčné miesto profesor, mmunk@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10622

Prof. RNDr. Daša Munková, PhD., funkčné miesto profesor, dmunkova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10633

Prof. Ing. Milan Turčáni, CSc., funkčné miesto profesor, mturcani@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10499

doc. Ing. Zoltán Balogh, PhD., funkčné miesto docent, zbalogh@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10634

doc. Mgr. Martin Drlík, PhD., funkčné miesto docent, mdrlik@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10494

doc. PaedDr. Jozef Kapusta, PhD., funkčné miesto docent, jkapusta@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10521

doc. RNDr. Gabriela Lovászová, PhD., funkčné miesto docent, glovaszova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10496

doc. PaedDr. Martin Magdin, Ph.D., funkčné miesto docent, mmagdin@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10823

Mgr. Martin Cápay, PhD., funkčné miesto odborný asistent, mcapay@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10775

Mgr. Jan Francisti, PhD., funkčné miesto odborný asistent, jfrancisti@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33981

Mgr. Dominik Halvoník, PhD., funkčné miesto odborný asistent, dhalvonik@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32646

PaedDr. Viera Michaličková, PhD., funkčné miesto odborný asistent, vmichalickova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10774

Mgr. Jaroslav Reichel, PhD., funkčné miesto odborný asistent, jreichel@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26204

RNDr. Ján Skalka, PhD., funkčné miesto docent, jskalka@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10740

PaedDr. Peter Švec, Ph.D., funkčné miesto odborný asistent, psvec@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10635

RNDr. Júlia Tomanová, PhD., funkčné miesto odborný asistent, jtomanova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10498

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Zoznam aktuálnych tém záverečných prác:

PaedDr. Viera Michaličková, PhD. (vmichalickova@ukf.sk)

  • Programovanie geolokačných aplikácií v prostredí MIT App Inventor 2
  • Mobilná aplikácia na podporu fyzickej aktivity používateľov
  • Edukačná hra pre tablet

RNDr. Júlia Tomanová, PhD. (jtomanova@ukf.sk)

  • Vizualizácia grafových algoritmov

PaedDr. Nika Kvaššayová (nika.klimova@ukf.sk)

  • Implementácia nositeľnej elektroniky (wearables) prostredníctvom mikrokontroléra BBC micro:bit vo vzdelávaní
f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko-pedagogické charakteristiky školiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

PaedDr. Nika Kvaššayová, nika.kvassayova@ukf.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Zoznam študijných poradcov je dostupný na https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia  

V AIS sú vypísané konzultačné hodiny, resp. možnosť dohodnúť si stretnutie /konzultáciu emailom, resp. cez meet.ukf.sk 

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

FPVaI má zabezpečený personál zaradený na jednotlivé oddelenia: Študijné oddelenie FPV pre študentov bakalárskeho, magisterského, doktorandského a rozširujúceho štúdia, Oddelenie pre vedeckovýskumnú činnosť, ktoré sú adekvátne personálne, odborne a finančne zabezpečené. Podporný odborný personál na týchto oddeleniach, ktoré kompetentnosťou a počtom zodpovedajú potrebám študentov a učiteľov študijného programu vo väzbe na vzdelávacie ciele a výstupy, zabezpečujú tútorské, poradenské, administratívne a ďalšie podporné služby a súvisiace činnosti pre študentov. Zodpovednosť a kompetencie tohto útvaru sú upravené v organizačnom poriadku fakulty: https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/FPV_organiz_poriadok_1_9_2019.pdf

Študijné oddelenie FPV úzko spolupracuje s rektorátnym Oddelením sociálnych štipendií UKF,  ako aj Sekretariátom Študentských domovov UKF, pri administrácii a poskytovaní údajov relevantných k priznaniu štipendií a pri zabezpečovaní ubytovania študentov. https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

V rámci pomoci študentom pôsobia na katedrách študijní poradcovia, ktorí sú prvou kontaktnou osobou pre študentov prvého ročníka v prípade špecifických požiadaviek a problémov.   

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia


Poradenstvo pre študentov

https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov

 

Študijné referentky Študijného oddelenia FPVaI

Mgr. Jana Ďuriačová, jduriacova@ukf.sk, doktorandské štúdium, rozširujúce štúdium

Bc. Janka Lorinczová, jlorinczova@ukf.sk, Bc. a Mgr. štúdium,

Ing. Alena Šubová, asubova@ukf.sk, Bc. a Mgr. štúdium,

 

Administrátor AIS + helpdesk

Ing. Zuzana Ďurfinová, zdurfinova@ukf.sk

 

Oddelenie pedagogickej praxe PF UKF v Nitre

PaedDr. Katarína Szíjjártóová, PhD., +421 37 6408 267, kszijjartoova@ukf.sk

 

Psychologická poradňa

http://www.kpsp.pf.ukf.sk/poradna.html

 

Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami

PaedDr. Vladimíra Polačková, +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk,

 

Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk 

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum

 

Služby študentom

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

 

UBYTOVANIE

Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

 

STRAVOVANIE

Univerzitná jedáleň -  Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen

 

ŠTIPENDIÁ

Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/stipendia

 

IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY

Centrum informačných a komunikačných technológií UKF

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/centrum-informacnych-a-komunikacnych-technologii/28-univerzita/pracoviska/318-informacne-systemy-v-sprave-cikt

 

ĎALŠIE SLUŽBY

Univerzitná knižnica

https://www.uk.ukf.sk/sk/

Univerzitné pastoračné centrum

http://www.upcnitra.sk/


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Na pokrytie potrieb študijného programu sú k dispozícii nasledovné špecializované učebne a laboratóriá:

  • Laboratórium dátovej vedy (S109) - laboratórium poskytujúce 20 študentských miest je určené na výučbu predmetov zameraných na dátovú vedu a umelú inteligenciu. K dispozícii sú výkonné PC a príslušné softvérové vybavenie pre 20 zariadení.
  • Laboratórium programovania a vývoja softvéru (S110) – laboratórium poskytuje 20 miest pre študentov a umožňuje získavať praktické zručnosti z predmetov zameraných na vývoj softvéru pre desktopové, serverové a mobilné technológie.
  • Jobsovo laboratórium (B113) – laboratórium poskytuje pre výučbu Apple technológie s 15 desktopmi a 15 tabletmi a zariadeniami iPhone. Primárne je určené pre prácu s multimédiami a vývoj mobilných aplikácií, sekundárne pre grafické aplikácie a vývoj hier.
  • Laboratórium počítačových sietí (B114) – laboratórium je technicky upravené pre výučbu operačných systémov a počítačových sietí. Je tu vybudovaná zdvojená sieťová infraštruktúra fyzicky oddelená od počítačovej siete univerzity. Študenti majú fyzický prístup k laboratórnemu sieťovému hardvéru (switche, routre). Výkon počítačov a ich konfigurácia umožňuje študentom testovať a využívať virtualizačné nástroje. Laboratórium poskytuje 20 študentských miest.
  • Laboratórium internetu vecí (B112) – laboratórium poskytuje priestor pre prácu s mikroprocesormi Arduino, Raspberry Pi a pod., ktoré tvoria jadro zariadení internetu vecí. Súčasne je vybavené elektrotechnickými zariadeniami, sadami senzorov a komunikačných modulov umožňujúcimi komunikáciu v rámci rôznych typov sietí. Laboratórium je určené primárne pre výučbu predmetov zameraných na počítačové systémy, internet vecí a bezpečnosť a poskytuje 12 študentských miest.
  • PLC laboratórium (A16) s kapacitou 8 študentských miest slúži na zoznámenie študentov s problematikou konštruovania a programovania priemyselných zariadení a následne na prácu a programovanie PLC ovládajúcich tieto zariadenia.
  • Špecializovaná učebňa pre výučbu aplikačného softvéru (A226) je určená primárne pre výučbu neinformatických študentov univerzity a zameriava sa na prácu s kancelárskym balíkom a operačným systémom Windows, LMS systémom Moodle, redakčnými systémami a pod. Učebňa poskytuje priestor i pre výučbu didaktických predmetov. Jej špecifikum je inštalácia súboru aplikácií dostupných a využívaných pedagógmi na stredných a základných školách. Učebňa poskytuje 20 študentských miest.
  • Špecializovaná učebňa určená pre tímové aktivity (B25) umožňuje flexibilnú úpravu rozmiestnenia nábytku a poskytuje 20 miest i notebookov pre študentov. Vďaka tomu je možné v tejto učebni realizovať nielen štandardnú výučbu, ale aj výučbu predmetov ktoré si vyžadujú od študentov tímovú spoluprácu.

Každá učebňa / laboratórium je vybavená dataprojektorom. V priestoroch pracoviska (i celej univerzity) je zabezpečené kompletné pokrytie bezdrôtovej siete Wi-Fi.

Výučba formou prednášok je realizovaná v prednáškových miestnostiach FPVaI UKF v Nitre.

Každý zamestnanec pracoviska má k dispozícii minimálne jeden notebook a tablety pre podporu prezenčnej výučby.

V oblasti softvérového vybavenia sa pracovisko orientuje najmä na open-source softvér a na systémy voľne dostupné pre akademickú sféru. V rámci serverovej infraštruktúry disponuje pracovisko dvoma vlastnými fyzickými servermi pod správou svojich zamestnancov a sériou virtuálnych serverov, o ktoré sa stará univerzitné pracovisko.

Primárnou úlohou serverov je poskytovať virtualizačné služby a riešiť paralelné úlohy v rámci predmetov orientovaných na programovanie a spracovanie dát.


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Študenti majú prístup k študijnej literatúre uvedenej v informačných listoch predovšetkým prostredníctvom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre a samostatného knižného fondu a fondu časopisov a zborníkov katedry.

Univerzitná knižnica UKF v Nitre umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V knižnici je zabezpečený prístup na internet a Wi-Fi pokrytie v celom priestore knižnice.

Študentom je v centrálnej knižnici k dispozícii študovňa literatúry (štúdium kníh, časopisov a záverečných a kvalifikačných prác, možnosť skenovania dokumentov, kopírovania, Wi-Fi pripojenie). Knižničné fondy UKF v Nitre tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme. UKF v Nitre je aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku – prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV), čo umožňuje zabezpečiť informačnú podporu, vrátane centralizovaného prístupu k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.

Knižnica tiež umožňuje nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Možnosťami vyhľadávania publikačných zdrojov, ktoré knižnica umožňuje, sú licencované i nelicencované elektronické informačné databázy (napr. Gale Virtual Reference Library: Art, Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, Springer eBooks, SpringerLink, Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO), on-line katalóg, či publikačná a umelecká činnosť zamestnancov UKF v Nitre.

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Knižnica tiež ponúka predaj publikácií prostredníctvom kamennej predajne a e-shopu. Prostredníctvom svojej webovej stránky (www.uk.ukf.sk) informuje o nových knižných prírastkoch, informačných zdrojoch a databázach, ponuke služieb, či činnostiach knižnice.

Prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a zdrojom, či informačným technológiám je tiež zabezpečovaný individuálne jednotlivými pedagógmi na vyučovaných predmetoch. Po dohode je študentom k dispozícii aj literatúra z osobných knižníc pracovníkov katedry.

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác. Viac na https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond.


Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť, prostredníctvom ktorej sú prepojené všetky pracoviská UKF a študentské domovy, čo umožňuje študentom nepretržité pripojenie k internetovým informačným zdrojom a databázam. Pokrytie bezdrôtovým signálom je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity prostredníctvom siete Eduroam. Bezdrôtová (Wi-Fi) sieť Eduroam slúži študentom a zamestnancom UKF na prístup do bezdrôtovej sieti UKF a súčasne slúži na pripájanie hostí a študentov z iných univerzít podieľajúcich sa na projekte Eduroam. V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia má každý študent zriadenú vlastnú univerzitnú e-mailovú schránku na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie cez webové stránky univerzity (www.ukf.sk), fakulty (www.fpv.ukf.sk) a katedry (www.ki.fpv.ukf.sk) a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia umožňuje poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity. UKF v Nitre prevádzkuje viaceré informačné systémy a informačno-komunikačné technológie slúžiace pre študentov a zamestnancov univerzity. Uvádzame len tie systémy, ktoré slúžia na informačné zabezpečenie študijného programu, resp. pomocou ktorých môžu študenti získať prístup k informačným zdrojom, technológiám a pod.:

  • Elektronická pošta – systém na správu e-mailových kont študentov (studentmail.ukf.sk/webmail) a zamestnancov (posta.ukf.sk/webmail/),
  • Akademický informačný systém (AIS) (ais2.ukf.sk/) – systém spracúva údaje o vzdelávaní študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, kontrolu a evidenciu záznamov o priebehu štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov a realizáciu dotazníkových prieskumov k hodnoteniu kvality vzdelávania na UKF.
  • Knižničný informačný systém (KIS) (kis.ukf.sk) – systém zabezpečuje viaceré činnosti Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, ako sú online vyhľadávací katalóg, novinky v knižničnom fonde univerzitnej knižnice, elektronické objednávky a formuláre (registračný formulár a objednávka medziknižničnej výpožičnej služby, objednávka na vypracovanie rešerše), evidencia (vyhľadávanie a vkladanie) publikačnej a umeleckej činnosti zamestnancov UKF v Nitre,
  • Správa dokumentov (DOC) (doc.ukf.sk) – systém slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i open-source, slobodnému a voľne šíriteľnému softvéru), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.,
  • Videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk) – systém umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video,
  • Microsoft Office 365 – kolekcia služieb, ktoré umožňujú zdieľať školské úlohy a spolupracovať na nich. Táto služba zahŕňa Office (Word, PowerPoint, Excel, OneNote atď.), využívanie 1 TB úložiska vo OneDrive, Yammer a lokality SharePoint. Každý študent a zamestnanec má k dispozícii automaticky aktualizovaný balík Microsoft Office 365 Education zadarmo. Tento balík aplikácií je určený pre offline či online použitie. Študenti môžu so softvérom pracovať počas celej dĺžky svojho štúdia,
  • Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk) – jedná sa o e-learningový portál na báze LMS Moodle.
c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vzdelávanie je realizované prioritne prezenčne. Prechod od prezenčného ku dištančnému vzdelávaniu umožňujú vlastné systémy UKF v Nitre, resp. iné platformy. Základným prostriedkom pre komunikáciu v rámci dištančného vzdelávania je študentské emailové konto, ktoré má pridelené pri nástupe do prvého ročníka každý študent.

Jedným z vlastných systémov UKF v Nitre je videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk), ktorý je možné používať aj prostredníctvom mobilného zariadenia. Tento systém je možné využiť najmä v rámci prednášok, seminárov, skúšania alebo konzultácií k záverečným prácam študentov. Videokonferenčný systém MEET umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video. Do videokonferenčného systému majú študenti prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do Akademického Informačného Systému (AIS). Ďalšie videokonferenčné platformy využívané pre dištančné vzdelávanie sú aplikácie Zoom, Skype, Microsoft Teams alebo Cisco Webex.

Ďalším systémom využívaným v rámci dištančného vzdelávania je Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk), ktorý predstavuje e-learningový portál na báze LMS Moodle a je plnohodnotnou náhradou prezenčnej formy štúdia. Prostredníctvom tohto portálu môže pedagóg vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, kontrolovať riešenia úloh a výstupy seminárnych prác, online testovať vedmosti študentov a komunikovať s nimi. Študenti majú do systému prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do AIS. Návody, ako pracovať s daným portálom je možné nájsť vo videách v menu Tvorba a manažment kurzov v portáli alebo priamo na YouTube kanáli Moodle.

E-learningový portál UKF v Nitre umožňuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do online spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam a testovanie získaných vedomostí.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Partnermi vysokej školy pri zabezpečovaní programu sú cvičné školy, v ktorých je realizovaná pedagogická prax študentov. S cvičnými školami podpisuje univerzita zmluvu o spolupráci pri zabezpečení pedagogickej praxe. Zmluvy sú zverejňované v registri zmlúv. Cvičné školy sú významnými zamestnávateľmi absolventov študijného programu. Partneri vysokej školy z cvičných škôl boli tiež posudzovateľmi študijného programu.

Cvičné školy v mieste univerzity (Nitra):

Gymnázium Golianova 68, 949 11 Nitra

Gymnázium Párovská 1, 94901 Nitra

Piaristická spojená škola sv. Jozefa Kalazanského, Piaristická ul. 6, 949 01 Nitra

Spojená katolícka škola, Gymnázium sv. Cyrila a Metoda, Farská 19, 949 01 Nitra

Spojená škola, Slančíkovej 2, 950 50 Nitra

Stredná odborná škola techniky a služieb, Cintorínska 4, 950 50 Nitra

Stredná odb. škola gastronómie a cestovného ruchu, Levická 40, 950 03 Nitra

Stredná odborná škola veterinárna, Dražovská 14, 950 12 Nitra

Stredná priemyselná škola stavebná, Cabajská 4, 950 50 Nitra

Stredná priemyselná škola strojnícka a elektrotechnická, ul. Fraňa kráľa 20, 94901 Nitra

Stredná zdravotnícka škola, Farská ul. 23, 950 50 Nitra

ZŠ Beethovenova 1, 949 11 Nitra

ZŠ Benkova 34, 949 11 Nitra

ZŠ Fatranská 14, 949 01 Nitra

ZŠ kniežaťa Pribinu, ul. A. Šulgana 1, 949 01 Nitra

ZŠ kráľa Svätopluka, Dražovská 6, 949 01 Nitra

ZŠ Škultétyho ul.1, 949 11 Nitra

ZŠ Tulipánova ul.1, 94901 Nitra

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UKF v Nitre podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch, ktorými sú najmä Študentský parlament UKF a Zväz maďarských študentov – JUGYIK (https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia).


Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobia: 

  • Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí.
  • Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.
  • Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu.
  • Ďalšie možnosti kultúrneho vyžitia ponúkajú Študentské divadlo VYDI alebo Maďarský spevácky zbor UKF.


Šport

Študenti majú možnosť využiť: 

  • telocvičňu alebo plaváreň UKF v Nitre na Triede A. Hlinku 1, telocvičňu v rámci Študentského domova Zobor alebo Fitnes štúdio a posilňovňu v rámci Študentského domova Nitra. V telocvični Študentského domova Zobor je každoročne organizovaná Internátna liga v malom futbale, do ktorej sa môžu študenti zapojiť.
  • V rámci každoročne organizovaných podujatí Nitrianske univerzitné dní a Študentské dni nitrianskych univerzít bývajú organizované športové podujatia ako je napr. Jarný beh Nitrou, Večerný beh Nitrou, Vybíjaná, Medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome alebo Nočný výstup na Zobor.
  • V rámci športovej činnosti dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.


Duchovná obnova

  • Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum) má za hlavný cieľ poskytovať pastoračnú starostlivosť a duchovnú pomoc študentom. UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.


Spoločenské, kultúrne a športové podujatia

UKF v Nitre každoročne organizuje podujatia: 

  • Nitrianske univerzitné dni (NUD), ktoré sa konajú na jar, ponúkajú súbor vedecko-odborných, športových, umeleckých a spoločenských podujatí. Tradičnými sú Karneval v Riu po slovensky – alegorický sprievod mestom, Superstar nitrianskych univerzít, Majáles či Stavanie mája. Zo športových podujatí sú to Jarný beh Nitrou, medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome študentov SPU v Nitre a UKF v Nitre či turnaje vo futsale, basketbale, stolnom tenise, volejbale či florbale. Vrcholným hudobno-umeleckým a spoločenským podujatím NUD je Galavečer Gaudeamus.
  • Akademická Nitra, ktorá sa koná v letných mesiacoch, patrí medzi vrcholné medzinárodné festivaly tradičnej ľudovej kultúry na Slovensku, kde sa prezentujú domáce i zahraničné folklórne súbory.
  • Októberfest každoročne ponúka hudobný koncert a rôzne súťaže pre študentov.
  • Študentské dni nitrianskych univerzít sa konajú v novembri. Ide o súbor spoločenských, kultúrnych a športových podujatí študentov UKF v Nitre a SPU v Nitre, ako sú umelecké koncerty, divadelné a filmové predstavenia, milkfest, bierfest, exhibičný hokejový zápas medzi UKF a SPU, jesenný beh Nitrou a iné. Vrcholovým podujatím je Imatrikulačný ples UKF v Nitre.
  • Ďalšie možnosti pre študentov poskytuje Študentské centrum (SC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum), ktoré ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.

Zdroj: https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Katedra informatiky má aktuálne dohody o mobilitách s pracoviskami z univerzít a vysokých škôl v rámci EU a EHP Európou (ich zoznam je k dispozícii na https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody). Študenti, ktorí majú záujem o ERASMUS+ mobilitu, sa prihlasujú prostredníctvom aplikácie www.studyabroad.sk. Výberové konanie na obsadenie vyhlasuje katedrový ERASMUS koordinátor, zoznam koordinátorov je k dispozícii na adrese: https://www.fpv.ukf.sk/sk/vonkajsie-vztahy/medzinarodne-vztahy/koordinacia-mobilit-fpv. Výber študentov na mobilitu zabezpečuje trojčlenná komisia, ktorá prihliada na študijné výsledky prihlásených, účasť na študentských aktivitách, na ktorých študenti reprezentovali školu, ako aj na jazykové znalosti uchádzačov. Komisia úspešných študentov na mobilitu navrhuje komisii rektorátu.

Súčasťou procesu schvaľovania študijného pobytu je aj definovanie predmetov, ktoré v rámci mobility študent absolvuje. O priznaní kreditov a uznaní hodnotení predmetov študovaných na mobilite nad ustanovený rámec štúdia rozhoduje príslušný vedúci katedry na základe odporúčaní garanta a vyučujúcich. O uznaní kreditov a hodnotenia predmetu, ktorý nezodpovedá žiadnemu predmetu na UKF, ale je v súlade so študijným programom študenta na FPV, rozhoduje garant študijného programu alebo vedúci pracoviska.

Ďalšie informácie sú na dostupné:

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf

Proces administrácie mobilít študentov upravuje 26/2020 Smernica k uznávaniu Erasmus+ mobilít študentov a zamestnancov UKF ovplyvnených pandémiou COVID-19 a o uznávaní nákladov na tieto mobility


9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Podmienky prijatia na štúdium na všetkých stupňoch štúdia sú pravidelne aktualizované, schvaľované v Akademickom senáte FPVaI a zverejňované v zmysle zákona o vysokých školách na webovom sídle fakulty: https://www.fpv.ukf.sk/sk/ponuka-studia, alebo https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/aktualna-ponuka-studijnych-programov, ako aj na webovom sídle PortalVS.sk.

Na webovom sídle https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1 sú uverejnené zásady hodnotenia uchádzačov o štúdium na Bc., Mgr. a PhD. stupni, ktoré sú transparentné, objektívne a verejne dostupné. 

b) - Postupy prijímania na štúdium.

FPVaI UKF v Nitre zverejňuje v zmysle § 56 a § 57 Zákona 131/2002Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, nasledovné podmienky prijatia na vysokoškolské štúdium v bakalárskom stupni štúdia s cieľom zabezpečiť, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi:

Základnou podmienkou prijatia na bakalárske štúdium je získanie úplného stredného vzdelania alebo úplného stredného odborného vzdelania (maturitná, resp. ekvivalentná skúška).

Uchádzač, ktorý nepreukáže splnenie podmienky na prijatie, môže byť na štúdium prijatý podmienečne, splnenie základnej podmienky je uchádzač povinný preukázať najneskôr v deň určený na zápis na štúdium.

Uchádzači o štúdium v študijných programov, v ktorých sa nekoná prijímacia skúška, budú prijatí na základe hodnotenia výsledkov štúdia na strednej škole (2., 3. ročník) a aktivít realizovaných počas predchádzajúceho vzdelávania súvisiacich so zvoleným študijným programom. Uchádzač ich preukazuje vysvedčeniami, diplomami z medzinárodných a domácich súťaží, mimoškolských aktivít, certifikátmi apod.), ktoré je nutné k e-prihláške uložiť ako naskenovanú prílohu.

Cudzinci sú prijímaní na fakulty v súlade s § 56 a § 57 zákona o vysokých školách.

Predbežné výsledky prijímacieho konania sú zverejňované prostredníctvom akademického informačného systému UKF.

Uchádzač o štúdium podáva prihlášku na vybraný študijný program elektronicky alebo v papierovej podobe do termínu určeného harmonogramom akademického roka. O prijatí na štúdium na Fakulte prírodných vied rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie. Účastníci prijímacieho konania sú s výsledkami prijímacieho konania oboznámení písomne (rozhodnutie dekana fakulty doručené poštou) a aj elektronicky prostredníctvom portálu AIS cez https://ais2.ukf.sk/ais/vysledkyStart.do. Podrobnosti sú uvedené na webovom sídle https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1.  

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

akad. rok uchádzačov     prijatých      

2015/2016     40                  36            

2016/2017     37                  30            

2017/2018     33                  31            

2018/2019     31                  30            

2019/2020   32                  32            

2020/2021     31                  31            

2021/2022     42                  42

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

V súlade so Smernicou č. 5/2009 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity a vnútorného predpisu 21/2013 Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF v Nitre (v znení neskorších doplnkov) vykonáva Fakulta prírodných vied UKF v Nitre pravidelný prieskum názorov študentov na kvalitu vzdelávacieho procesu vo forme anonymného dotazníka a to prostredníctvom AIS.

Osobitný spôsobom monitoringu názorov študentov sú neformálne stretnutia vedenia fakulty so zástupcami študentova študentov zo študentských častí akademických senátov fakulty a univerzity, ktoré sa uskutočňujú spravidla na začiatku každého semestra. 

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky hodnotenia dotazníka si vyučujúci môžu prezrieť prostredníctvom AIS. Celkové spracovanie dotazníka je agendou, ktorú vypracovávajú zástupcovia študentov a členovia študentskej časti akademického senátu fakulty. Výsledky sú prezentované, a taktiež aj predmetom rokovaní na zasadnutiach pracovísk, Kolégiách dekana FPVaI, ako aj Akademického senátu FPVaI. Prijaté opatrenia smerujú k vytváraniu lepších podmienok ku štúdiu a zlepšeniu kvality štúdia na fakulte.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby absolventov, resp. ich podnety a následné opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu je možné získať prostredníctvom osobných kontaktov, konferenciách pracoviska, ktorých sa zúčastňujú aj jeho absolventi, ich prednáškami v rámci študijného programu, aktivít Študentského centra (napr. Kariérne dni, kariérové poradenstvo). Využiť je možné aj potenciál sociálnych sietí univerzity/fakulty/katedry (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

sprievodca štúdiom:

  • https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia

ubytovanie:

  • kontakty: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy
  • ubytovacia komisia: https://www.ukf.sk/univerzita/organy-univerzity/poradne-organy-prorektorov/ubytovacia-komisia
  • 20/2016 Smernica: Domáci poriadok študentských domovov UKF - zverejnený na intranete medzi vnútornými predpismi: https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3096-vnutorne-predpisy-2016
  • 21/2020 Smernica o zásadách ubytovania v študentských domovoch UKF a v zmluvných zariadeniach UKF je zverejnená na: https://www.ukf.sk/ubytovanie/ubytovanie-studentov-vyssich-rocnikov/14-univerzita/3129-smernica-19-2019-o-zasadach-ubytovania

smernica o poplatkoch: https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia

usmernenia pre študentské pôžičky:

  • Pôžičky z Fondu na podporu vzdelávania: https://www.ukf.sk/stipendia/pozicky-z-fondu-na-podporu-vzdelavania?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0=;
  • Študentské pôžičky: https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/oznamy/782-studentske-pozicky?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0=

služby študentom: https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom


Aktuálne platné predpisy k systému kvality

21/2013 Vnútorný predpis: Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF

21_VP_zabezpecenie-kvality-vzdelavania-na-UKF.zip

26/2016 Doplnok č. 2 k Vnútornému predpisu č. 21/2013: Zabezpečenie kvality vzdelávania, vedeckovýskumnej a umeleckej činnosti na UKF

19/2016 Smernica: monitoring potrieb, očakávaní a pracovnej spokojnosti zamestnancov univerzity

8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity