DOKUMENT
Študijný program
AKBI22mu - učiteľstvo biológie (v kombinácii)
Štúdium
Stupeň - II. - úplný vysokoškolský, forma - denná, typ - učiteľské štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Fakulta prírodných vied a informatiky
Sídlo fakulty
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
netýka sa tohto študijného programu
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
netýka sa tohto študijného programu
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
23173 Učiteľstvo biológie (v kombinácii)
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
Druhý stupeň, ISCED-F kód 767
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Fakulta prírodných vied a informatiky, UKF v Nitre, Tr. A. Hlinku 1, 94901 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy, 7605R00, ISCED-F kód št. odboru 0114 (Príprava pre učiteľov s predmetovou špecializáciou)
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
Učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií)
f) - Udeľovaný akademický titul pred menom.
Mgr.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

študijný program nie je spoločným študijným programom

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský jazyk
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
2 akademické roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov: 70 na dvojročné štúdium; skutočný počet uchádzačov: 83 (akademický rok 2020/2021: 36 študentov, akademický rok 2021/2022: 47 študentov); počet študentov: 73 (akademický rok 2020/2021: 31 študentov, akademický rok 2021/2022: 42 študentov)
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent Učiteľstva biológie (v kombinácii) je spôsobilý byť učiteľom predmetov prislúchajúcich jeho špecializácii na úrovni nižšieho a sekundárneho vzdelávania. Ovláda základný obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. S týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom ľudskej (vedeckej) činnosti, a v tomto kontexte ho dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Pozná odbory svojich aprobačných predmetov, ich štruktúru a súčasne je schopný preniknúť do širších súvislostí disciplín, pedagogicko-psychologických a didaktických aspektov vzdelávania. Ovláda obsah a didaktiku vyučovania predmetu, štruktúru a uplatnenie poznatkov v praxi a okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovanie, realizácia a reflexia výučby v triede) je schopný vytvárať metodické materiály pre výučbu. Má taktiež primerané poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike svojich odborov.

Absolvent Učiteľstva biológie (v kombinácii) získava dôkladné znalosti o štruktúre a vlastnostiach živých systémov, nadobúda vedomosti a zručnosti potrebné pri odovzdávaní poznatkov vo všetkých vedných biologických disciplínach. Má dobré praktické skúsenosti z cvičení, ktoré môže vhodne využiť vo vyučovacom procese. Je schopný sledovať nové poznatky v rýchlo sa rozvíjajúcich disciplínach (najmä molekulárna biológia a genetika, biotechnológie, zoológia, botanika, ekológia, antropológia i didaktika biológie), používať metódy biologických vedných disciplín, pracovať s prístrojmi a materiálom používanými v základnom a aplikovanom biologickom výskume a tvorivo ich aplikovať. Dokáže analyzovať a reflektovať všeobecno-pedagogické a všeobecno-didaktické vlastnosti výučby.

Absolvent Učiteľstva biológie (v kombinácii):

-ovláda základnú problematiku odboru biológia a tiež základy didaktiky biológie,

-má vedomosti z predmetných disciplín s dôrazom na podstatu biologickej štruktúry a jej funkcie a vie ich používať vo vlastnej pracovnej činnosti,

-je schopný pochopiť súvislosti medzi biológiou a ďalšími prírodovednými odbormi,

-disponuje znalosťami i zo štatistiky, ako i z aplikácie digitálnych technológii vo vyučovaní biológie. 

Absolvent Učiteľstva biológie (v kombinácii) získa schopnosť:

-zvládnuť základné biologické postupy a metódy pri práci s biologickým materiálom,

-pripravovať projekty didaktického charakteru, koordinovať a riešiť výskumné úlohy v oblasti biológie,

-riešiť odborné úlohy v disciplínach svojej špecializácie,

-disponovať základnými praktickými návykmi a zručnosťami využívanými v disciplínach svojej špecializácie,

-využívať možnosti profilovania sa, získať špecifické poznatky a zručnosti pre svoje uplatnenie v oblasti biológie,

-využívať efektívne metódy a alternatívne programy výchovy a vzdelávania,

-ovládať didakticko-pedagogicko-psychologické súvislosti pri riešení konkrétnych situácií vo výchovno-vzdelávacom procese,

-využívať didaktické prostriedky v rôznych fázach vyučovacieho procesu.

Absolvent Učiteľstva biológie (v kombinácii) dokáže:

-získané teoretické poznatky a praktické schopnosti tvorivo aplikovať do vyučovacieho procesu žiakov či študentov na rôznom stupni fyzického a psychického vývinu,

-orientovať sa vo vedeckých textoch tak z oblasti pedagogiky, ako aj z biologických disciplín;

-udržiavať kontakt s najnovšími poznatkami vo svojom odbore a pokračovať v odbornom vývoji a reagovať na aktuálne poznatky a na potreby spoločnosti, resp. pokračovať na 3. stupeň štúdia tohto odboru.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent magisterského študijného programu Učiteľstvo biológie (v kombinácii) sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní, Zákonom č. 138/2019 o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Vyhláškou č. 1/2020 o kvalifikačných predpokladoch pedagogických a odborných zamestnancov a Vyhláškou č. 361/2019 Z.z. o vzdelávaní v profesijnom rozvoji a Pokynom ministra č. 39/2017, ktorým sa vydávajú profesijné štandardy pre jednotlivé kategórie a podkategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov škôl a školských zariadení ako:

· Učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie (učiteľ druhého stupňa základnej školy)

· Učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné všeobecné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie a učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie (učiteľ strednej školy)

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nejedná sa o regulované povolanie. Vyjadrenie k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytli: Gymnázium P.O.BOX B5Párovská ul. 1 Nitra; Základná škola Mojzesovo – Černík 941 04 Mojzesovo; Gymnázium Golianova ul. 68 Nitra; Základná škola s materskou školou Hul, Alej 429/6 Hul; Gymnázium sv. Cyrila a Metoda, Farská 19 Nitra. Vyplnené dotazníky sú k dispozícii na sekretariáte Katedry botaniky a genetiky, FPVaI, UKF v Nitre.

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolvent magisterského štúdia učiteľstva biológie získa kvalifikáciu učiteľa druhého stupňa základnej školy a učiteľa strednej školy. Vzhľadom na šírku a hĺbku absolvovanej biologickej prípravy, spolu so získanou úrovňou počítačovej gramotnosti a základmi štatistiky, absolvent má veľmi dobré vyhliadky pre uplatnenie sa na trhu práce aj mimo rezortu školstva (výskumný pracovník vedeckých inštitúcií a vysokých škôl, zamestnanec štátnej správy a samosprávy v rezortoch školstva, zdravotníctva a životného prostredia, firiem vývoja a predaja bioproduktov, liečiv a prístrojov pre laboratóriá, projektový manažér, vysokoškolský pedagóg). Absolvent študijného programu je odborne pripravený tak, že má i všetky predpoklady pre úspešne pokračovanie v štúdiu na treťom stupni vysokoškolského vzdelávania.

Väčšina absolventov Učiteľstva biológie (v kombinácii) sa uplatnila na pracovnom trhu (83% absolventov z roku 2019, 82% z roku 2018), z toho veľká časť pracuje v oblasti vzdelávania (68% z roku 2019 a 81% z roku 2018) a ďalší v príbuzných a iných oblastiach (iba 5% absolventov z roku 2019 a 3% z roku 2018 sú nezamestnaní). Ďalšia časť absolventov pokračovala tiež v štúdiu na 3. stupni vysokoškolského vzdelávania, prípadne sa uplatnili na pracovnom trhu v zahraničí. (Zdroj: www.uplatnenie.sk)

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

PaedDr. Marek Tóth, Základná škola Rozmarínová 1, Komárno, finalista súťaže Učiteľ Slovenska

PaedDr. Martina Bažaličková, Gymnázium sv. Cyrila a Metoda v Nitre, členka celoštátnej komisie SOČ v odbore chémia

RNDr. Tomáš Žatko, PhD., Súkromné gymnázium FUTURUM Trenčín, zástupca riaditeľa školy

Mgr. Soňa Krivošíková, Gymnázium Golianova ul., Nitra, zástupkyňa riaditeľa

PaedDr. Stanislav Petráš, Základná škola Mojzesovo – Černík, riaditeľ

Mgr. Michal Kočan, Gymnázium Snina, učiteľ a koordinátor prevencie drogových závislostí a iných sociálno-patologických javov

Mgr. Tatiana Žáčiková (rod. Sládeková), Základná škola M. Kukučína Dolný Kubín, učiteľka II. stupňa

Mgr. Stanislava Kostková (rod. Sedláková), Základná škola J.C.Hronského Šaľa, učiteľka II. stupňa

Mgr. Ľudmila Minárová (rod. Rosenbergová), Gymnázium J.Kráľa Zlaté Moravce

Mgr. Andrej Sitár, ZŠ sv. Don Bosca, Topoľčany, zástupca riaditeľa

Mgr. Silvia Bielichová (rod. Sasková), Základná škola s materskou školou Solčany, učiteľka II. stupňa

PaedDr. Hana Verešpejová (rod. Novotová), Základná škola Mojmírova, Zlaté Moravce, učiteľka II. stupňa

Mgr. Martina Hudáková (rod. Urbanovičová), SOŠOaS Zlaté Moravce

PaedDr. Monika Töltésyová, Základná škola J. A. Komenského, Komárno, učiteľka II. stupňa

Mgr. Petra Miškechová, Základná škola, SNP 1484, Považská Bystrica, učiteľka II. stupňa


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Pre potreby hodnotenia kvality predkladaného študijného programu bol vybraným zamestnávateľom zaslaný dotazník. Vyplnené dotazníky sú k dispozícii na sekretariáte Katedra botaniky a genetiky, Fakulta prírodných vied, UKF v Nitre.

 

Zamestnávatelia, ktorí sa k študijnému programu vyjadrili:

Gymnázium P.O.BOX B5 Párovská ul. 1 Nitra;

Základná škola Mojzesovo – Černík, 941 04 Mojzesovo;

Gymnázium Golianova ul. 68 Nitra;

Základná škola s materskou školou Hul Alej 429/6 Hul;

Gymnázium sv. Cyrila a Metoda, Farská 19 Nitra

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Študijný program Učiteľstvo biológie (v kombinácii) je vytvorený v súlade s podmienkami, ktoré upravuje Zákon č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, Vyhláška č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme štúdia a zákona č. 269/2018 Z.z. Zákon o zabezpečovaní kvality vysokoškolského vzdelávania, Vyhláška č. 244/2019 Z.z. MŠVVaŠ SR o sústave študijných odborov SR, z ktorých vychádzajú aj vnútorné predpisy UKF v Nitre a FPVaI UKF v Nitre: Študijný poriadok UKF v Nitre (úplné znenie k 23. 11.2020) https://www.ukf.sk/images/univerzita/Uradna_tabula/Studijny_poriadok_uplne-znenie_23_11_2020.pdf a organizačným usmernením o nastavení študijných programov na FPVaI.

Metodika tvorby študijných programov na UKF https://www.ukf.sk/oznamy/interne-oznamy/4946-novy-vnutorny-predpis-smernica-c-31-2021-metodika-tvorby-studijnych-programov-na-ukf. Koncepčne je študijný program vytvorený v súlade s potrebami praxe za účelom lepšieho uplatnenia a konkurencieschopnosti absolventov v praxi. V intenciách dublinských deskriptorov a podľa národného kvalifikačného rámca absolventi získajú 7. úroveň kvalifikácie.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program je priradený k študijnému odboru podľa platnej sústavy študijných odborov, rešpektuje pravidlá európskeho systému prenosu a zhromažďovania kreditov, ako aj pracovnej záťaže študenta na akademický rok. Má zostavený odporúčaný študijný plán podľa čl. 4 Metodiky tvorby študijných programov na UKF (vnútorný predpis Smernica č. 31/2021).

Študijný plán v dennej forme štúdia je tvorený tak, že štúdium podľa odporúčaného študijného plánu zodpovedá v závislosti od študijného programu z hľadiska časovej náročnosti práce študenta v rozsahu 1 500 až 1 800 hodín za akademický rok, vrátane samostatného štúdia a samostatnej tvorivej činnosti. Štandardná záťaž študenta za celý akademický rok v dennej forme štúdia je vyjadrená počtom 60 kreditov (semester 30 kreditov) a zodpovedá 20 hodinám kontaktnej výučby, a to v závislosti od štandardnej dĺžky štúdia príslušného študijného programu a počtu kreditov potrebných na jeho riadne skončenie. Odporúčaný maximálny počet študijných predmetov hodnotených známkou (S alebo PH) za semester je max. 5, v poslednom semestri štúdia – max. 2.

Predmety v rámci odporúčaného študijného plánu umožňujú dosiahnuť stanovené výstupy vzdelávania. Povinné a povinne voliteľné predmety neprekračujú 100 % počtu kreditov stanovených pre ukončenie štúdia v študijnom programe zodpovedajúceho stupňa štúdia. Študijný plán má určené a vyznačené profilové predmety z povinných a povinne voliteľných predmetov študijného plánu. Profilové predmety komplexne pokrývajú očakávané výstupy zo vzdelávania v súlade s profilom absolventa študijného programu. Profilové predmety zabezpečujú štandardne osoby vo funkcii profesora alebo vo funkcii docenta a na UKF majú odporúčané optimálne nastavenie (počet kontaktných hodín 4 za týždeň, 6 kreditov, predmet je jednosemestrálny, ukončený skúškou alebo záverečnou (seminárnou) prácou, nemá prerekvizity). 

Jednotlivé cesty v štúdiu sú v odporúčanom študijnom pláne vymedzené prostredníctvom študijných blokov, ktoré obsahujú povinné predmety, povinne voliteľné predmety a výberové predmety. Medzi povinné predmety patria aj predmety štátnej skúšky.

Filozofia samostatnej profilácie študenta v rámci študijného programu je založená na skutočnosti, že ponuka povinne voliteľných predmetov výrazne prekračuje stanovené minimum kreditov na bloku. Bloky výberových predmetov nemajú určené minimum kreditov. Navyše, osobitná trajektória v štúdiu je zabezpečená tým, že študent má možnosť zvoliť si ako výberový predmet ktorýkoľvek predmet z ponuky predmetov na UKF.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Študijný plán je samostatnou prílohou opisu študijného programu.

Výstupy vzdelávania, kritériá a pravidlá hodnotenia boli určené tak, aby napĺňali vzdelávacie ciele študijného programu. V každom predmete sú definované vzdelávacie činnosti (prednáška, seminár, cvičenie, exkurzia, terénne praktikum, štátna skúška) v príslušnom rozsahu kontaktných hodín. Metódy a formy realizácie vzdelávacej činnosti (prezenčná, dištančná, kombinovaná, osnova/sylaby predmetu, pracovné zaťaženie študenta, „rozsah“ pre jednotlivé predmety) sú podrobne špecifikované v informačných listoch predmetov. V študijnom programe je zaradených 5 profilových predmetov, z celkového počtu 26 predmetov. Profilové predmety sú rovnomerne zastúpené v rámci jednotlivých semestrov a ročníkov štúdia. Z hľadiska celkového počtu kreditov za celý študijný program tvoria profilové predmety 48,2 %.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Minimálny počet kreditov za celé štúdium, ktoré študent musí získať na úspešné absolvovanie je 120 kreditov, ktoré sú rozdelené do blokov povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov. Bloky povinných predmetov a povinne voliteľných predmetov majú stanovené minimálne hranice kreditov, ktoré študent musí získať. Odporúčaný podiel kreditov za povinné a povinne voliteľné predmety z celkového počtu kreditov potrebných na ukončenie štúdia je 100 %. Odporúčaný podiel je rozložený primerane v rámci celého štúdia. Štátne skúšky v študijnom programe Učiteľstvo biológie (v kombinácii) pozostávajú z 2 predmetov, pričom súčet kreditov za predmety štátnej skúšky je 22 kreditov. Predmety štátnej skúšky pozostávajú z predmetov Biológia za 2 kredity, Diplomová práca a jej obhajoba za 20 kreditov. Predmety štátnych skúšok sú súčasťou študijného plánu a kredity získané za tieto predmety sú pripočítané študentovi až po ich úspešnom absolvovaní. Podmienkou obhajoby záverečnej práce v riadnom termíne je jej odovzdanie v termíne určenom harmonogramom príslušného akademického roka. Výsledok štátnej skúšky je jedným z kritérií na celkové hodnotenie študenta (prospel s vyznamenaním, prospel, neprospel). Podrobné podmienky riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, špecifikuje vnútorný predpis Študijný poriadok UKF v Nitre.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

·počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia:  62

·počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 2

·počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 0

·počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program:  78

·počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 20

· počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia: 7

·počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch: nejde o inžiniersky študijný program

·počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch: nejde o umelecký študijný program 


f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Rámcové pravidlá hodnotenia predmetu sú definované v informačnom liste predmetu, v ktorom sa špecifikujú a jednoznačne vymedzujú formy a metódy hodnotenia výstupov zo vzdelávania. Pravidlá sú transparentné, spravodlivé a umožňujú rešpektovanie diverzity študentov a ich potrieb. Jednoznačné kritériá, pravidlá a podmienky absolvovania predmetu, zohľadňujúce overenie výstupov zo vzdelávania a napĺňanie cieľov študijného programu sú v infoliste jasne vymedzené a študentovi vopred známe (dostupnosť infolistu v AIS, povinnosť oznámenia pravidiel hodnotenia vyučujúcim na začiatku semestra).

Študent musí splniť podmienky na získanie kreditov za predmet ukončený skúškou v riadnom alebo v maximálne dvoch opravných termínoch do konca semestra, v ktorom si študent predmet zapísal. V zmysle vyhlášky o kreditovom štúdiu si študent môže povinný predmet, ktorý študent absolvoval neúspešne, počas štúdia opakovane zapísať, spravidla v nasledujúcom akademickom roku.

Študent si môže opakovane zapísať aj povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet, ktorý absolvoval neúspešne alebo si môže namiesto neho vybrať iný povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet. 

Študent je včas informovaný o termínoch hodnotenia a možných opravných termínoch, ako priebežných hodnotení, tak aj všetkých termínov skúšok.

Termíny skúšok určí vyučujúci v primeranom počte a rozptyle najneskôr dva týždne pre ukončením výučbového obdobia príslušného semestra. Študent má právo odhlásiť sa z termínu skúšky najneskôr jeden deň pred termínom, na ktorý sa prihlásil.

Každý študent má právo na spätnú väzbu k udeleným hodnoteniam všetkých častí priebežného hodnotenia, resp. skúšok. Študent má taktiež právo hodnotenie na termíne skúšky neprijať a prihlásiť sa na príslušný opravný termín skúšky. V odôvodnených prípadoch má študent právo písomne požiadať dekana fakulty o komisionálne skúšanie. Dekan na návrh vedúceho pracoviska zabezpečujúceho výučbu daného predmetu určí termín skúšky a trojčlennú skúšobnú komisiu, spravidla zloženú z vyučujúceho, osoby zodpovednej za študijný program (predseda komisie) a vedúceho príslušného pracoviska.

Ďalšie podrobnosti podmienok absolvovania predmetov, udeľovania a evidencie hodnotení a získavania kreditov upravuje Študijný poriadok UKF v Nitre.

V rámci periodického monitoringu vo forme anonymných dotazníkov má študent právo vyjadriť sa k procesom zabezpečovania výučby, procesom udeľovania hodnotení, ako aj odborným a didaktickým kompetenciám vyučujúcich. Podrobnosti uvádza vnútorný predpis 8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity 

Študent môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o vylúčení zo štúdia. Dekan môže žiadosti vyhovieť alebo postúpi žiadosť do 15 dní odo dňa jej doručenia rektorovi spolu s pripojeným spisovým materiálom a písomným stanoviskom k vyjadreniam a námietkam žiadateľa. 

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Študent na základe písomnej žiadosti adresovanej dekanovi fakulty môže požiadať o uznanie kreditov a hodnotení, pričom sa rozlišujú kategórie: uznávanie hodnotení z absolvovaných mobilít a stáží v rámci výmenných študijných programov, uznávanie kreditov a hodnotení získaných predchádzajúcim, neúspešne absolvovaným štúdiom študenta, alebo uznanie kreditov a hodnotení študenta žiadajúceho o prestup (z inej vysokej školy, resp. zmene študijného programu).

Pravidlá prestupu vymedzuje Študijný poriadok UKF v Nitre, ako aj organizačné usmernenia na FPVaI UKF v Nitre, konkrétne: Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z predchádzajúceho štúdia, Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít.

Usmernenia sú prediskutované v Akademickom senáte FPVaI, verejne dostupné na https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/usmernenia-platne-na-fakulte a študentom vopred známe pred podaním žiadosti.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sú pravidelne aktualizované a zverejňované v Akademickom informačnom systéme AIS (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

Témy aktuálnych diplomových prác zabezpečovaných KZA a KBG: 

Didaktické spracovanie školských biologických pokusov zo zoológie stavovcov

Didaktické spracovanie témy Vtáky

Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov pre tematický celok Hormonálna sústava človeka na gymnáziách

Tvorba a overovanie portfólia moderných vzdelávacích materiálov pre tematický celok Obehová sústava človeka na gymnáziách

Stanoviská žiakov k liečivým rastlinám a k užívaniu voľno predajných liekov v kontexte sekundárneho vzdelávania

Využitie moderných vyučovacích metód vo výučbe biológie (téma: Obehová sústava).

Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov pre tematický celok Tráviaca sústava človeka na gymnáziách

Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov pre tematický celok Dýchacia sústava človeka na gymnáziách

Návrh botanického náučného chodníka vo Velickej doline

Využitie botanického výskumu územia pri obciach Kostoľany pod Tríbečom, Velčice a Mankovce vo výučbe biológie

Náučný chodník na vrch Žarnov (Vtáčnik)

Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov na vyučovanie Biológie človeka na gymnáziách

Overenie modelov vyučovania Nervovej sústavy na gymnáziách

Zmeny na ľudskej chrbtici - ich príčiny a možnosti prevencie

Analýza vedomostí, názorov a postojov žiačok 2. stupňa základných škôl v problematike pohlavnej sústavy

Anafylaktický šok ako následok alergie na potraviny a uštipnutie hmyzom

Analýza vedomostí a miera športovej aktivity u študentov strednej a vysokej školy

Deficit sexuálnej výchovy u žiakov 2. stupňa základných škôl a stredoškolákov a jej uplatnenie ako osobitného predmetu na škole

Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov na vyučovanie tematického celku Oporná a pohybová sústava človeka na gymnáziách

Akademický stres ako neoddeliteľná súčasť moderného života

Botanický náučný chodník na rozhľadňu na Marťácky vrch pri obci Ochodnica

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

·       pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,

V zmysle študijného poriadku UKF a harmonogramu akademického roka fakulta pravidelne k 31. októbru zverejňuje prostredníctvom AIS témy záverečných prác pre študentov. Študent má povinnosť prihlásiť sa na tému záverečnej práce do 30. novembra akademického roka, ktorý predchádza ukončeniu štandardnej dĺžky štúdia príslušného študijného programu. Školiteľ záverečnej práce má právo akceptovať alebo odmietnuť prihlásenie študenta na tému záverečnej práce v AIS, a to najneskôr do 14 dní od prihlásenia sa na tému.

Študent pod odborným vedením školiteľa vypracuje záverečnú prácu v zmysle 13/2020 Smernice o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach, ako aj Študijného poriadku UKF, ktorými sa upravujú procesné úkony spojené s oponovaním, hodnotením a obhajobou záverečnej práce študenta v nadväznosti na 21/2014 Príkaz rektora k evidovaniu a sprístupneniu posudkov na záverečné práce, rigorózne a habilitačné práce.

·       možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

Každá katedra fakulty má určeného katedrového koordinátora mobilít, ktorý sprostredkúva prvotné informácie o možnostiach mobility študentom príslušného študijného programu a súčasne poskytuje poradenstvo a pomoc pri administrácii žiadosti o mobilitu. Katedrových koordinátorov riadi a usmerňuje fakultný koordinátor mobilít, ktorým je prodekan pre vonkajšie vzťahy a rozvoj.

Podmienky absolvovania akademickej mobility v rámci výmenných programov (Erazmus +, resp. ponúkaných agentúrou SAIA) definuje Študijný poriadok UKF v Nitre (čl. 20), Stratégia internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019-2025 (dostupné na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/medzinarodne_vztahy/Strategia_internacionalizacie_UKF_SK_web.pdf) a Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít študentom FPVaI (dostupné na adrese: https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf ).

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd

 

Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na:

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody, https://www.ukf.sk/granty/erasmus alebo https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy


·       pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

UKF v Nitre má pravidlá dodržiavania akademickej etiky zakomponované v Etickom kódexe UKF v Nitre, ako aj v Študijnom poriadku UKF. V Etickom kódexe UKF v Nitre sú definované niektoré zásady profesijnej etiky v pedagogickej a tvorivej činnosti. Posudzovanie podnetov vo veciach dodržovania etického kódexu patrí do kompetencie Etickej komisie UKF v Nitre.

Úplné znenie etického kódexu (k 26.9.2016) je uvedené na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf ako aj štatút etickej komisie UKF v Nitre na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/organy_univerzity/2017-Statut_etickej_komisie.pdf .

Prevencia a odhaľovanie potencionálneho plagiátorstva pri záverečných prácach študentov je riešené prostredníctvom povinnosti zasielania záverečných prác na kontrolu originality prostredníctvom AIS. Riešeniami priestupkov spojených s neetickou činnosťou sa zaoberá Disciplinárna komisia pre študentov v zmysle platných predpisov (Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie FPVaI). 


·       postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

Poradenstvo a služby na podporu aktivít pre študentov so špeciálnymi potrebami poskytuje Študentské centrum UKF, ktoré aj ostatným študentom univerzity poskytuje poradenskú činnosť v oblasti kariéry, financií, práva a zdravia. Týmto spôsobom univerzita vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre všetkých svojich študentov.

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

28/2015 Vnútorný predpis k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF https://www.ukf.sk/sc

https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-vzdelavacimi-potrebami

UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami

http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk

Podporné aktivity študentom zabezpečujú v centre priamo pedagógovia študijného programu špeciálna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia – poradenstvo.

Súčasťou poradenstva je aj fakultný koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami (prodekan pre vzdelávanie na FPVaI), ako aj katedrový poradca, tzv. tútor, ktorí poskytujú študentom poradenstvo a konzultácie najmä v študijnej oblasti. Uvedené osoby posudzujú možnosti / obmedzenia / a mieru rizík štúdia príslušného študijného programu pre študentov so špecifickými potrebami. Navrhujú konkrétne primerané úpravy a podporné služby určené pre študenta so špecifickými potrebami a vykonávajú poradenskú a mediátorskú činnosť. Podieľajú sa na tvorbe špeciálneho systému hybridného vzdelávania a podpory pre študentov so špecifickými potrebami.

·       postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Študent UKF v Nitre má možnosť obrátiť sa podľa povahy podnetov, resp. odvolaní na vedúceho katedry, na študijné oddelenie fakulty, dekanát, disciplinárnu komisiu FPVaI UKF v Nitre, Etickú komisiu UKF, resp. Referát kontroly na UKF.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF.

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3072-vnutorne-predpisy-2017

Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2198-organizacny-poriadok-ukf

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov študijného programu sú samostatnou prílohou opisu študijného programu.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram AR 2022/2023 je pravidelne aktualizovaný a dostupný na https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka. Rozvrh pre študijný program sa na FPVaI UKF v Nitre semestrálne optimalizuje v nadväznosti na rozvrhy iných študijných programov z ponuky UKF v Nitre, ako aj pracovno-kapacitnú vyťaženosť ľudských zdrojov. Optimalizáciu rozvrhových akcií zabezpečuje Rozvrhová komisia (poradný orgán dekana FPVaI, zloženie komisie: https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/samospravne-organy/poradne-organy-dekana). Rozvrhy sú zverejňované v dostatočnom predstihu, spravidla 2 mesiace pre začiatkom príslušného semestra. Rozvrh na nadchádzajúci semester je po zverejnení komisiou okamžite dostupný v AIS (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do) každému členovi akademickej obce UKF.

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. RNDr. František Strejček, PhD.; funkčné miesto profesor, fstrejcek@ukf.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. RNDr. Mária Bauerová, PhD.; mbauerova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10481; Molekulárna genetika;


doc. PaedDr. Janka Schlarmannová, PhD.; jschlarmannova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10507; Didaktika biológie; Všeobecná ekológia


prof. RNDr. Mária Vondráková, CSc.; mvondrakova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10508; Antropológia;


prof. RNDr. František Strejček, PhD.; fstrejcek@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10487; Všeobecné biotechnológie

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko-pedagogické charakteristiky učiteľov profilových predmetov – hodnotených osôb (učiteľov profilových predmetov) sa nachádzajú v samostatnej prílohe. Vedecko-pedagogické charakteristiky ostatných učiteľov sú prístupné na fakulte.

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

·  doc. PaedDr. Janka Schlarmannová, PhD.; jschlarmannova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10507; Moderné trendy vyučovania biológie; Pedagogická prax II. výstupová; Pedagogická prax III. výstupová; Pedagogická prax IV. súvislá; Prax výučbovo-asistentská I; Prax výučbovo-asistentská II

·  prof. RNDr. Mária Vondráková, CSc.; mvondrakova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10508; Biologická exkurzia 2, Klinická antropológia

·       doc. RNDr. Vladimíra Mondočková, PhD.; vmondockova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10752 ; Molekulárna genetika;

·       doc. RNDr. Beáta Piršelová, PhD.; bpirselova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10671; Manažment biologického výskumu;

·       doc. RNDr. Peter Boleček, PhD.; pbolecek@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10482; Prírodoveda 2;

·       PaedDr. Anna Sandanusová, Ph.D.; asandanusova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10506; Didaktika biológie, Moderné trendy vyučovania biológie, Didaktika školských experimentov v biológií, Biologická exkurzia 2, Vzdelávacie aktivity v biológií, Pedagogická prax II. výstupová, Pedagogická prax III. výstupová, Pedagogická prax IV. súvislá, Prax výučbovo-asistentská I; Prax výučbovo-asistentská II

·       RNDr. Ramona Babosová, PhD.; rbabosova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/29149; Didaktika biológie, Moderné trendy vyučovania biológie

·       Mgr. Zuzana Poláčiková, PhD.; zpolacikova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10688 Všeobecná ekológia, Manažment biologického výskumu

·       RNDr. Branislav Kolena, PhD.; bkolena@ukf.sk;  https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10672; Antropológia

·       RNDr. Libuša Lengyelová, PhD.; llengyelova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10485; Všeobecné biotechnológie, Základy virológie

·       RNDr. Barbora Matejovičová, PhD.; bmatejovicova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10503; Klinická antropológia,

·       RNDr. Vladimír Langraf, PhD.; vlangraf@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32648; Štatistická analýza biologických dát, Databázy a analýza biologických dát

·       PaedDr. Ján Štubňa, PhD.; jstubna@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10861; Úvod do geovied

·       Mgr. Henrieta Hlisníková, PhD.; hhlisnikova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33985; Základy epidemiologického výskumu

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Témy záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

Zoznam aktuálnych tém záverečných prác:

doc. PaedDr. Janka Schlarmannová, PhD., jschlarmannova@ukf.sk;

  • Didaktické spracovanie školských biologických pokusov zo zoológie stavovcov

prof. RNDr. Mária Vondráková, CSc., mvondrakova@ukf.sk;

  • Zmeny na ľudskej chrbtici - ich príčiny a možnosti prevencie;
  • Anafylaktický šok ako následok alergie na potraviny a uštipnutie hmyzom

Mgr. Zuzana Poláčiková, PhD.; zpolacikova@ukf.sk;

  • Didaktické spracovanie témy Vtáky

PaedDr. Anna Sandanusová, Ph.D., asandanusova@ukf.sk;

  • Overenie modelov vyučovania Nervovej sústavy na gymnáziách
  • Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov na vyučovanie Biológie človeka na gymnáziách
  • Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov pre tematický celok Tráviaca sústava človeka na gymnáziách
  • Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov pre tematický celok Hormonálna sústava človeka na gymnáziách
  • Tvorba a overovanie portfólia moderných vzdelávacích materiálov pre tematický celok Obehová sústava človeka na gymnáziách
  • Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov pre tematický celok Dýchacia sústava človeka na gymnáziách
  • Tvorba a overovanie podporných vzdelávacích materiálov na vyučovanie tematického celku Oporná a pohybová sústava človeka na gymnáziách

RNDr. Barbora Matejovičová, PhD., bmatejovicova@ukf.sk;

  • Analýza vedomostí, názorov a postojov žiačok 2. stupňa základných škôl v problematike pohlavnej sústavy
  • Využitie moderných vyučovacích metód vo výučbe biológie (téma: Obehová sústava).
  • Analýza vedomostí a miera športovej aktivity u študentov strednej a vysokej školy
  • Deficit sexuálnej výchovy u žiakov 2. stupňa základných škôl a stredoškolákov a jej uplatnenie ako osobitného predmetu na škole
  • Stanoviská žiakov k liečivým rastlinám a k užívaniu voľnopredajných liekov v kontexte sekundárneho vzdelávania
  • Akademický stres ako neoddeliteľná súčasť moderného života

Ing. Ľudmila Galuščáková, PhD., lgaluscakova@ukf.sk;

  • Návrh botanického náučného chodníka vo Velickej doline
  • Botanický náučný chodník na rozhľadňu na Marťácky vrch pri obci Ochodnica
  • Využitie botanického výskumu územia pri obciach Kostoľany pod Tríbečom, Velčice a Mankovce vo výučbe biológie
  • Náučný chodník na vrch Žarnov (Vtáčnik)
f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko-pedagogické charakteristiky školiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Členovia študentského parlamentu UKF za FPVaI:

Mgr. Valerii Volodymyrovych Popovych - valerii.volodymyrovych.popovych@ukf.sk;

Mgr. Lucia Spodniaková - lucia.spodniakova@ukf.sk;

Členovia študentskej časti AS FPVaI UKF v Nitre:

Jakub Bajnok - jakub.bajnok@student.ukf.sk

PaedDr. Nika Kvaššayová - nika.kvassayova@ukf.sk;

Mgr. Katarína Laššová - katarina.lassova@ukf.sk;

Mgr. Lucia Spodniaková - lucia.spodniakova@ukf.sk;

Mgr. Valerii Volodymyrovych Popovych - valerii.volodymyrovych.popovych@ukf.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Zoznam študijných poradcov je dostupný na https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia. V AIS sú vypísané konzultačné hodiny, resp. možnosť dohodnúť si stretnutie /konzultáciu emailom, resp. cez meet.ukf.sk

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

FPVaI má zabezpečený personál zaradený na jednotlivé oddelenia: Študijné oddelenie FPVaI pre študentov bakalárskeho, magisterského, doktorandského a rozširujúceho štúdia, Oddelenie pre vedeckovýskumnú činnosť, ktoré sú adekvátne personálne, odborne a finančne zabezpečené. Podporný odborný personál na týchto oddeleniach, ktoré kompetentnosťou a počtom zodpovedajú potrebám študentov a učiteľov študijného programu vo väzbe na vzdelávacie ciele a výstupy, zabezpečujú tútorské, poradenské, administratívne a ďalšie podporné služby a súvisiace činnosti pre študentov. Zodpovednosť a kompetencie tohto útvaru sú upravené v organizačnom poriadku fakulty:

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/FPV_organiz_poriadok_1_9_2019.pdf

Študijné oddelenie FPVaI úzko spolupracuje s rektorátnym Oddelením sociálnych štipendií UKF,  ako aj Sekretariátom Študentských domovov UKF, pri administrácii a poskytovaní údajov relevantných k priznaniu štipendií a pri zabezpečovaní ubytovania študentov. https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

V rámci pomoci študentom pôsobia na katedrách študijní poradcovia, ktorí sú prvou kontaktnou osobou pre študentov prvého ročníka v prípade špecifických požiadaviek a problémov.  

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia



Poradenstvo pre študentov

https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov

 

Študijné referentky Študijného oddelenia FPVaI

Mgr. Jana Ďuriačová, jduriacova@ukf.sk, doktorandské štúdium, rozširujúce štúdium

Bc. Janka Lorinczová, jlorinczova@ukf.sk, Bc. a Mgr. štúdium,

Ing. Alena Šubová, asubova@ukf.sk, Bc. a Mgr. štúdium,

 

Administrátor AIS + helpdesk

Ing. Zuzana Ďurfinová, zdurfinova@ukf.sk

 

Oddelenie pedagogickej praxe PF UKF v Nitre

PaedDr. Katarína Szíjjártóová, PhD., +421 37 6408 267, kszijjartoova@ukf.sk

 

Psychologická poradňa

http://www.kpsp.pf.ukf.sk/poradna.html

 

Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami

PaedDr. Vladimíra Polačková, +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk,

 

Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk 

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum

 

Služby študentom

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

 

UBYTOVANIE

Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

 

STRAVOVANIE

Univerzitná jedáleňStravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen

 

ŠTIPENDIÁ

Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/stipendia

 

IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY

Centrum informačných a komunikačných technológií UKF

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/centrum-informacnych-a-komunikacnych-technologii/28-univerzita/pracoviska/318-informacne-systemy-v-sprave-cikt

 

ĎALŠIE SLUŽBY

Univerzitná knižnica

https://www.uk.ukf.sk/sk/

 

Univerzitné pastoračné centrum

http://www.upcnitra.sk/

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Okrem počítačovej techniky a informačno-komunikačných technológií biologické katedry disponujú špecializovanými laboratóriami, vybavenými modernou technikou:

1. Laboratórium molekulárnej biológie (THE0 - blok E) – obsahuje takmer 50 špičkových prístrojov, napr. Microarray skener Innoscan s PC; Genetický analyzátor ABI310 s PC; Real-time PCR systémy Agilent a Bioer; Genetický analyzátor pre sekvenovanie novej generácie Roche; Bioanalyzátor Agilent; Mikro CT skener Scanco Medical; Real-time bunkový analyzačný systém Roche; PCR termocyklery Techne, Primus; Dokumentačné systémy MiniBIS; Centrifúgy Hettich, Nuve, Labnet; HR Melter Idaho; Hybridizačná komora NimbleGen; Inkubátory N-Biotek, Nuve; Mikrotóm na tvrdé spojivové tkanivá Leica, Polarizačné mikroskopy Leica, Optika; Biohazard box Thermo Scientific; Automatický čítač buniek Invitrogen; Spektrofotometer BioRad; Hlbokomraziaci box Thermo Scientific; Centrifugačný vákuový evaporátor N-Biotek; Vákuová sušiareň s vákuovou pumpou Binder; Elektroforézy horizontálne a vertikálne SciPlas; Homogenizátory Ultra-Turrax a Heidolph; Systémy na prípravu ultračistej vody Millipore; Autoklávy SHP a Nuve a ďalšie. Uvedená technika umožňuje vykonávať izoláciu DNA, RNA a proteínov, elektroforézu nukleových kyselín a proteínov, amplifikáciu DNA pomocou PCR a real-time PCR, kvantifikáciu DNA a proteínov, dokumentáciu gélov, kultiváciu buniek, analýzu mutácií v DNA, sekvenovanie nukleových kyselín, aplikáciu technológie microarrays s využitím čipov. V laboratóriu molekulárnej biológie sa uskutočňuje výučba predmetov Chémia pre biológov 1, Molekulárna biológia a genetika, Metódy molekulárnej biológie, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

2. Multifunkčné laboratórium embryotechnologií (NMA01100) – obsahuje približne 10 prístrojov, napr. Fluorescenčný mikroskop Leica DM4000B, stereolupa olympus SZ61, CO2 inkubátor Binder (CB150) a Memmert (INCO 153), konfokálny mikroskop Carl Zeiss (LSM 710) spolu s mikromanipulačnou jednotkou (EPPENDORF), puller (P-97 Flaming/Brown), ohýbač pipiet (MF-900 Microforge) a ďalšie. Uvedená technika umožňuje realizovať prípravu biologických vzoriek pre transmisnú elektrónovú mikroskopiu, zhotovovanie ultratenkých a polotenkých rezov pre účely štúdia ultraštruktúry biologických vzoriek, imuno-fluoresčencné analýzy. V multifunkčnom laboratóriu embryotechnológií sa uskutočňuje výučba predmetov Vývinová biológia živočíchov a Genetika, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

3. Fyziologicko-analytické laboratórium – sekcia biomonitoring (NMA01100) – obsahuje približne 15 prístrojov, napr. Vysokoúčinný kvapalinový chromatograf (HPLC-1120 Infinity, Agilent) s hmotnostným spektrometrom trojitý quadrupól; SPE automat GX-274 ASPEC; Vibračnú platňu Heidolph VIBRAMAX 110; Horúcovzdušný sterilizátor Binder BD; Ultrazvukový kúpeľ Kraintek, typ K-6LM; SPE-Manifold s visidry attachment; Vyhrievaciu platňu Labotech DHP 30; Centrifúgu Frontier 5706 K. Uvedená technika umožňuje realizovať biomonitoring 18 metabolitov ftalátov v moči prostredníctvom metodiky ftalátov validovanej medzinárodne akceptovateľnými certifikátmi kontroly kvality analýz v German External Quality Assesment Scheme pre toxikologické analýzy v biologickom materiáli, umožňuje posúdiť environmentálnu expozíciu a toxicitu ftalátov v rôznych typoch pracovného a výučbového prostredia s diferentným environmentálnym zaťažením.

4. Fyziologicko-analytické laboratórium – sekcia proteomika (NMA01100) – obsahuje približne 10 prístrojov, napr. Nano HPLC s ChipCube a hmotnostný spektrofotometer Q-TOF (Agilent 6500 Series); Agilent 1260 ChipCube MS Interface; Agilent 1260 Nanoflow Pump; Agilent 1260 High Performance Micro Autosampler; Agilent 1260 Infinity Fluorescence Detector; Agilent 1260 Infinity Variable Wavelength Detector. Uvedená technika umožňuje realizovať kvalitatívnu proteomickú analýzu biologického materiálu (rastlinného/živočíšneho) pomocou LC-MS/MS technik, umožňuje stanovenie a identifikáciu de novo syntetizovaných proteínov s možnosťou využitia markerov rôznych foriem stresu, ako aj stanovenie proteomického profilu oocytov v rôznych štádiách dozrievania. Vo fyziologicko-analytických laboratóriách sa uskutočňuje výučba predmetu Fyziológia živočíchov a človeka, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

5. Analytické laboratórium biológie rastlín (THE0 – blok E, NMA00050) – obsahuje približne 20 prístrojov, napr. Automatický analyzátor ťažkých kovov EcaFlow 150 GLP; Fluorescenčný analyzátor chlorofylov FluorCam 1000-H; Mineralizátor Ertec Magnum II; Mikroplatničkový spektrofotometer Varioskan Flash/Thermo Scientific; Premývačku mikroplatničiek Wellwash Versa/Thermo Scientific; Bunkový analyzátor NucleoCounter NC-3000 Chemometec; Systém na fluorescenčnú analýzu buniek CASY Model TTC 45, 60,150 μm/Roche; Dvojlúčový spektrofotometer UV-VIS RayLeigh UV-2601; Rastovú komoru Fitotron HGC 1514; Inkubátor Nuve; Stereolupu Motic; Mikrocentrifúgu Spectrafuge 16M; Termoblok s chladením; Výrobník ľadovej drte Brema; Sušičku Binder a ďalšie. Uvedená technika umožňuje realizovať prípravu vzoriek pre účely detekcie prítomnosti a koncentrácií ťažkých kovov, analýzu fluorecsencie chlorofylov a jej zmien, analýzu morfologických ukazovateľov rastlín, fyziologické, biochemické a proteomické analýzy. V analytickom laboratóriu biológie rastlín sa uskutočňuje výučba predmetov Anatómia a morfológia rastlín, Cytológia, Chémia pre biológov 1, Fyziológia rastlín, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

6. Mikrobiologické laboratórium (NMA00080) – obsahuje prístrojovú techniku, napr. laminárny box; mikroskopy, termostaty na inkubáciu; čítačku kolónií; horúcovzdušný sterilizátor; stolný autokláv 2x; zariadenie pre fázový kontrast a ďalšie. Laboratórium umožňuje prácu s mikroorganizmami a realizáciu mikrobiologických experimentov v rámci úrovne biologickej ochrany 1. V mikrobiologickom laboratóriu sa uskutočňuje výučba predmetov Základy mikrobiológie, Metódy analýzy mikroorganizmov a Vybrané kapitoly z humánnej mikrobiológie, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

7. Zoologické laboratórium (NMA01020) – obsahuje prístrojovú techniku a ďalšie materiálne vybavenie, napr. mraziaci box; sterilizátor; mikrotóm s diamantovým kotúčom; trinokulárny mikroskop; sadu pre vákuové sušenie a ďalšie. Laboratórium umožňuje spracovanie biologického materiálu pre ďalšie analýzy prineseného z terénu alebo získaného chovom v laboratórnych podmienkach. V zoologickom laboratóriu sa uskutočňuje výučba predmetov Morfológia živočíchov, Všeobecná histológia živočíchov, Zoológia bezchordátov, Zoológia chordátov, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

8. Antropologické laboratórium (NMB00010) – obsahuje prístrojovú techniku a ďalšie materiálne vybavenie, napr. Spirometer; Kompozitor telesnej stavby; Analyzátor telesnej stavby InBody; Oxymeter; Spirometer; Analyzátor glukózy, ketolátok a cholesterolu z kvapky krvi a ďalšie. Laboratórium umožňuje uskutočňovanie a vyhodnocovanie historicko-antropologického a paleopatologického výskumu, realizáciu metrickej analýzy za účelom zisťovania rastových zmien jednotlivcov i populácií pre účely získavania dát, ktoré môžu byť vyhodnocované vo vzťahu k molekulárnym analýzam. V antropologickom laboratóriu sa uskutočňuje výučba predmetov Anatómia človeka a Forenzné metódy výskumu, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

9. Skleník a experimentálne zariadenie na pestovanie rastlín – Klimabox (± 0,5 ºC, 1800 µmol.m-2.s-1). Zariadenie umožňuje pestovanie pokusných rastlín v prísne teplotne, svetelne a vlhkostne špecifických podmienkach pre účely ďalších analýz. V skleníku sa uskutočňuje výučba predmetov Botanika 1, Botanika 2, Fyto a zoogeografia, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

 

Okrem 9 špecializovaných laboratórií a zariadení, biologické katedry disponujú špecializovanými učebňami a prednáškovými miestnosťami, ktoré umožňujú realizáciu študijnej časti študijného programu a realizáciu výučby doktorandov:

1. Učebňa – Laboratórium fyziológie a molekulárnej biológie (NMA00020) – obsahuje prístrojovú techniku, napr. Mikrovlnný mineralizátor typ Magnum II; Mikrocentrifúga Spectrafuge 16M; Termoblok s chladením CHB-202, 6 stereomikroskopov, PC s dataprojektorom a ďalšie. Učebňa umožňuje realizáciu experimentov rastlinnej a živočíšnej fyziológie, molekulárnej biológie v rámci praktických cvičení.

2. Učebňa – Laboratórium systematickej botaniky (NMA01130) – obsahuje prístrojovú techniku a ďalšie materiálne vybavenie: 5 stereomikroskopov, DVD prehrávač, interaktívna tabuľa, PC s dataprojektorom, zbierka herbárových položiek rastlín. Umožňuje determináciu a archivovanie rastlinných druhov pre účely populačno-genetického a molekulárneho výskumu a vzdelávania.

3. Učebňa – Cytologické laboratórium (NMB00090) – obsahuje 18 mikroskopov; CCD kameru s možnosťou prenosu obrazu z mikroskopu do TV alebo PC; sánkový mikrotóm, PC s dataprojektorom. Laboratórium umožňuje výučbu cvičení z cytológie a morfológie rastlín, ako aj bunkovej biológie.

4. Učebňa – Zoologické laboratórium (NMA0101) – obsahuje 20 laboratórnych mikroskopov, 18 binokulárnych lúp, 5 digitálnych mikroskopov DINO-LITE, CCD kameru s možnosťou prenosu obrazu z mikroskopu do PC, audiovizuálnu techniku (dataprojektor, PC s reprosúpravou, spätný projektor). Učebňa sa využíva na výučbu cvičení zo zoológie bezchordátov, zoológie chordátov, morfológie živočíchov a bunkovej biológie.

5. Učebňa botaniky a mikrobiológie (NMA00090) – obsahuje 15 mikroskopov; sterilizátor, PC s dataprojektorom. Umožňuje realizáciu cvičení zo základov mikrobiológie, metód analýzy mikroorganizmov, a tiež prípravu pôd, namnoženie kolónií a kultiváciu.

6. Počítačová učebňa (NMA01090) – obsahuje 19 počítačov IBM s príslušenstvom. Učebňa umožňuje výučbu predmetov s využitím nových počítačových programov, napr. v rámci modelovania v biológii, aplikácii štatistických metód, analýzy biologických databáz (v rámci rôznych predmetov).

7. Výučbové laboratórium molekulárnej biológie (THE02080) – obsahuje 2 digestory, PCR boxy, pipety, laboratórne pomôcky, PC s dataprojektorom. Umožňuje výučbu predmetov cvičení z molekulárnej biológie, molekulárnej genetiky, metód molekulárnej biológie či fyziológie rastlín.

8. Seminárna miestnosť (THE01060) s kapacitou 26 osôb. Obsahuje 10 mikroskopov a PC s dataprojektorom. Umožňuje výučbu predmetov cvičení zo všeobecnej a špeciálnej histológie, toxikológie a imunológie.

9. 2 prednáškové miestnosti s kapacitou 56, (NMB00070), resp. 42 študentov (NMA02140), každá je vybavená PC s dataprojektorom.

Okrem toho sú pre študentov biológie k dispozícii ďalšie veľkokapacitné prednáškové miestnosti v rámci FPVaI.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Študenti majú prístup k študijnej literatúre uvedenej v informačných listoch predovšetkým prostredníctvom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre a samostatného knižného fondu a fondu časopisov.

Univerzitná knižnica UKF v Nitre umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V knižnici je zabezpečený prístup na internet a wifi pokrytie v celom priestore knižnice.

 Študentom je v centrálnej knižnici k dispozícii študovňa literatúry (štúdium kníh, časopisov a záverečných a kvalifikačných prác, možnosť skenovania dokumentov, kopírovania, wifi pripojenie). Knižničné fondy UKF v Nitre tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme. UKF v Nitre je aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku – prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV), čo umožňuje zabezpečiť informačnú podporu, vrátane centralizovaného prístupu k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.

Knižnica tiež umožňuje nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Možnosťami vyhľadávania publikačných zdrojov, ktoré knižnica umožňuje, sú licencované i nelicencované elektronické informačné databázy (napr. Gale Virtual Reference Library: Art, Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, Springer eBooks, SpringerLink, Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO), on-line katalóg, či publikačná a umelecká činnosť zamestnancov UKF v Nitre.

Prehľad o knižničných službách: https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby ; https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Knižnica tiež ponúka predaj publikácií prostredníctvom kamennej predajne a e-shopu. Prostredníctvom svojej webovej stránky (www.uk.ukf.sk) informuje o nových knižných prírastkoch, informačných zdrojoch a databázach, ponuke služieb, či činnostiach knižnice.

Prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a zdrojom, či informačným technológiám je tiež zabezpečovaný individuálne jednotlivými pedagógmi na vyučovaných predmetoch. Po dohode je študentom k dispozícii aj literatúra z osobných knižníc pracovníkov katedry.

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác.

Fond Univerzitnej knižnice: https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond.

Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť, prostredníctvom ktorej sú prepojené všetky pracoviská UKF a študentské domovy, čo umožňuje študentom nepretržité pripojenie k internetovým informačným zdrojom a databázam. Pokrytie bezdrôtovým signálom je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity prostredníctvom siete Eduroam. Bezdrôtová (wifi) sieť Eduroam slúži študentom a zamestnancom UKF na prístup do bezdrôtovej sieti UKF a súčasne slúži na pripájanie hostí a študentov z iných univerzít podieľajúcich sa na projekte Eduroam. V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia má každý študent zriadenú vlastnú univerzitnú e-mailovú schránku na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie cez webové stránky univerzity (www.ukf.sk), fakulty (www.fpv.ukf.sk) a katedry (www.kza.fpv.ukf.sk; www.kbg.fpv.ukf.sk) a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia umožňuje poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity. UKF v Nitre prevádzkuje viaceré informačné systémy a informačno-komunikačné technológie slúžiace pre študentov a zamestnancov univerzity. Uvádzame len tie systémy, ktoré slúžia na informačné zabezpečenie študijného programu, resp. pomocou ktorých môžu študenti získať prístup k informačným zdrojom, technológiám a pod.:

· Elektronická pošta – systém na správu e-mailových kont študentov (studentmail.ukf.sk/webmail) a zamestnancov (posta.ukf.sk/webmail/),

· Akademický informačný systém (AIS) (ais2.ukf.sk/) – systém spracúva údaje o vzdelávaní študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, kontrolu a evidenciu záznamov o priebehu štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov a realizáciu dotazníkových prieskumov k hodnoteniu kvality vzdelávania na UKF.

·       Knižničný informačný systém (KIS) (kis.ukf.sk) – systém zabezpečuje viaceré činnosti Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, ako sú online vyhľadávací katalóg, novinky v knižničnom fonde univerzitnej knižnice, elektronické objednávky a formuláre (registračný formulár a objednávka medziknižničnej výpožičnej služby, objednávka na vypracovanie rešerše), evidencia (vyhľadávanie a vkladanie) publikačnej a umeleckej činnosti zamestnancov UKF v Nitre,

·       Správa dokumentov (DOC) (doc.ukf.sk) – systém slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i open-source, slobodnému a voľne šíriteľnému softvéru), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.,

·       Videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk) – systém umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video,

·       Microsoft Office 365 – kolekcia služieb, ktoré umožňujú zdieľať školské úlohy a spolupracovať na nich. Táto služba zahŕňa Office (Word, PowerPoint, Excel, OneNote atď.), využívanie 1 TB úložiska vo OneDrive, Yammer a lokality SharePoint. Každý študent a zamestnanec má k dispozícii automaticky aktualizovaný balík Microsoft Office 365 Education zadarmo. Tento balík aplikácií je určený pre offline či online použitie. Študenti môžu so softvérom pracovať počas celej dĺžky svojho štúdia,

·       Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk) – jedná sa o e-learningový portál na báze LMS Moodle.

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vzdelávanie je realizované prioritne prezenčne. Prechod od prezenčného ku dištančnému vzdelávaniu umožňujú vlastné systémy UKF v Nitre, resp. iné platformy. Základným prostriedkom pre komunikáciu v rámci dištančného vzdelávania je študentské emailové konto, ktoré má pridelené pri nástupe do prvého ročníka každý študent.

Jedným z vlastných systémov UKF v Nitre je videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk), ktorý je možné používať aj prostredníctvom mobilu. Tento systém je možné využiť najmä v rámci prednášok, seminárov, skúšania alebo konzultácií k záverečným prácam študentov. Videokonferenčný systém MEET umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video. Do videokonferenčného systému majú študenti prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do Akademického Informačného Systému (AIS). Ďalšie videokonferenčné platformy využívané pre dištančné vzdelávanie sú aplikácie Zoom, Skype, Microsoft Teams alebo Cisco Webex.

Ďalším systémom využívaným v rámci dištančného vzdelávania je Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk), ktorý predstavuje e-learningový portál na báze LMS Moodle a je plnohodnotnou náhradou prezenčnej formy štúdia. Prostredníctvom tohto portálu môže pedagóg vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, kontrolovať riešenia úloh a výstupy seminárnych prác, online testovať vedmosti študentov a komunikovať s nimi. Študenti majú do systému prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do AIS. Návody, ako pracovať s daným portálom je možné nájsť vo videách v menu Tvorba a manažment kurzov v portáli alebo priamo na YouTube kanáli Moodle.

E-learningový portál UKF v Nitre umožňuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do online spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam a testovanie získaných vedomostí.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Partnermi vysokej školy pri zabezpečovaní programu sú prioritne cviční učitelia, ktorí sú pedagogickými alebo odbornými zamestnancami škôl a školských zariadení v Sieti škôl a školských zariadení https://www.minedu.sk/siet-skol-a-skolskych-zariadeni-slovenskej-republiky/. S uvedenými školami a zariadeniami, podpisuje univerzita zmluvu o spolupráci pri zabezpečení pedagogickej praxe. Zmluvy sú zverejňované v registri zmlúv.

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UKF v Nitre podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch, ktorými sú najmä Študentský parlament UKF a Zväz maďarských študentov – JUGYIK (https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia).

  • Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobia:

· Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí.

· Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

· Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu.

· Ďalšie možnosti kultúrneho vyžitia ponúkajú Študentské divadlo VYDI alebo Maďarský spevácky zbor UKF.

  • Šport

Študenti majú možnosť využiť:

· telocvičňu alebo plaváreň UKF v Nitre na Triede A. Hlinku 1, telocvičňu v rámci Študentského domova Zobor alebo Fitnes štúdio a posilňovňu v rámci Študentského domova Nitra. V telocvični Študentského domova Zobor je každoročne organizovaná Internátna liga v malom futbale, do ktorej sa môžu študenti zapojiť.

· V rámci každoročne organizovaných podujatí Nitrianske univerzitné dní a Študentské dni nitrianskych univerzít bývajú organizované športové podujatia ako je napr. Jarný beh Nitrou, Večerný beh Nitrou, Vybíjaná, Medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome alebo Nočný výstup na Zobor.

· V rámci športovej činnosti dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

  • Duchovná obnova

· Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum) má za hlavný cieľ poskytovať pastoračnú starostlivosť a duchovnú pomoc študentom. UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.

  • Spoločenské, kultúrne a športové podujatia

UKF v Nitre každoročne organizuje podujatia:

· Nitrianske univerzitné dni (NUD), ktoré sa konajú na jar, ponúkajú súbor vedecko-odborných, športových, umeleckých a spoločenských podujatí. Tradičnými sú Karneval v Riu po slovensky – alegorický sprievod mestom, Superstar nitrianskych univerzít, Majáles či Stavanie mája. Zo športových podujatí sú to Jarný beh Nitrou, medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome študentov SPU v Nitre a UKF v Nitre či turnaje vo futsale, basketbale, stolnom tenise, volejbale či florbale. Vrcholným hudobno-umeleckým a spoločenským podujatím NUD je Galavečer Gaudeamus.

· Akademická Nitra, ktorá sa koná v letných mesiacoch, patrí medzi vrcholné medzinárodné festivaly tradičnej ľudovej kultúry na Slovensku, kde sa prezentujú domáce i zahraničné folklórne súbory.

· Októberfest každoročne ponúka hudobný koncert a rôzne súťaže pre študentov.

· Študentské dni nitrianskych univerzít sa konajú v novembri. Ide o súbor spoločenských, kultúrnych a športových podujatí študentov UKF v Nitre a SPU v Nitre, ako sú umelecké koncerty, divadelné a filmové predstavenia, milkfest, bierfest, exhibičný hokejový zápas medzi UKF a SPU, jesenný beh Nitrou a iné. Vrcholovým podujatím je Imatrikulačný ples UKF v Nitre.


Ďalšie možnosti pre študentov poskytuje Študentské centrum (SC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum), ktoré ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.

 

Zdroj: https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Katedra botaniky a genetiky ako aj Katedra zoológie a antropológie má aktuálne dohody o mobilitách s pracoviskami z univerzít a vysokých škôl:

  • v Českej republike
  • Univerzita Plackého v Olomouci, Olomouc;
  • Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň;
  • Česká zemědělská unverzita v Prahe, Praha;
  • v Poľsku
  • Uniwersytet Opolski, Opole;
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznaň;
  • Panstwowa wyzsza szkola zawodowa w Raciborzu, Racibor;
  • Uniwersytet przyrodniczo-humanistyczny w Siedlacach, Siedlce;
  • v Macedósku
  • University st. Kliment Ohridski, Bitola;
  • SS Cyril and Methodius university, Skopje;
  • v Turecku
  • Ducze University, Duzce

 

Študenti, ktorí majú záujem o ERASMUS+ mobilitu, sa prihlasujú prostredníctvom aplikácie www.studyabroad.sk. Výberové konanie na obsadenie vyhlasuje katedrový ERASMUS koordinátor, ktorým je PaedDr. Anna Sandanusová, PhD. Výber študentov na mobilitu zabezpečuje trojčlenná komisia, ktorá prihliada na študijné výsledky prihlásených, účasť na študentských aktivitách, na ktorých študenti reprezentovali školu, ako aj na jazykové znalosti uchádzačov. Komisia úspešných študentov na mobilitu navrhuje komisii rektorátu.

Súčasťou procesu schvaľovania študijného pobytu je aj definovanie predmetov, ktoré v rámci mobility študent absolvuje. O priznaní kreditov a uznaní hodnotení predmetov študovaných na mobilite nad ustanovený rámec štúdia rozhoduje príslušný vedúci katedry na základe odporúčaní garanta a vyučujúcich. O uznaní kreditov a hodnotenia predmetu, ktorý nezodpovedá žiadnemu predmetu na UKF, ale je v súlade so študijným programom študenta na FPVaI, rozhoduje garant študijného programu alebo vedúci pracoviska.

Ďalšie informácie sú na dostupné:

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf

Proces administrácie mobilít študentov upravuje 26/2020 Smernica k uznávaniu Erasmus+ mobilít študentov a zamestnancov UKF ovplyvnených pandémiou COVID-19 a o uznávaní nákladov na tieto mobility

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Podmienky prijatia na štúdium na všetkých stupňoch štúdia sú pravidelne aktualizované, schvaľované v Akademickom senáte FPVaI a zverejňované v zmysle zákona o vysokých školách na webovom sídle fakulty: https://www.fpv.ukf.sk/sk/ponuka-studia, alebo https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/aktualna-ponuka-studijnych-programov, ako aj na webovom sídle PortalVS.sk. Na webovom sídle https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1 sú uverejnené zásady hodnotenia uchádzačov o štúdium na Bc., Mgr. a PhD. stupni, ktoré sú transparentné, objektívne a verejne dostupné.

b) - Postupy prijímania na štúdium.

FPVaI UKF v Nitre zverejňuje, v zmysle § 56 a § 57 Zákona 131/2002Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, podmienky prijatia na vysokoškolské štúdium v 2. stupni štúdia s cieľom zabezpečiť, aby sa na štúdium dostali uchádzači s potrebnými schopnosťami a predpokladmi, na webovom sídle: https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1 . Cudzinci sú prijímaní na fakulty v súlade s § 56 a § 57 zákona o vysokých školách. Predbežné výsledky prijímacieho konania sú zverejňované prostredníctvom akademického informačného systému UKF.

Uchádzač o štúdium podáva prihlášku na vybraný študijný program elektronicky alebo v papierovej podobe do termínu určeného harmonogramom akademického roka. O prijatí na štúdium na Fakulte prírodných vied a informatiky rozhoduje dekan fakulty na základe odporúčania prijímacej komisie. Účastníci prijímacieho konania sú s výsledkami prijímacieho konania oboznámení písomne (rozhodnutie dekana fakulty doručené poštou) a aj elektronicky prostredníctvom portálu AIS cez https://ais2.ukf.sk/ais/vysledkyStart.do. Podrobnosti sú uvedené na webovom sídle https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

__________Prijatí Zapísaní

2016/2017___51____40

2017/2018___29____27

2018/2019___49____39

2019/2020___34____28

2020/2021___36____31

2021/2022___47____42

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

V súlade so Smernicou č. 5/2009 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity a vnútorného predpisu 21/2013 Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF v Nitre (v znení neskorších doplnkov) vykonáva Fakulta prírodných vied a informatiky UKF v Nitre pravidelný prieskum názorov študentov na kvalitu vzdelávacieho procesu vo forme anonymného dotazníka, a to prostredníctvom AIS.

Osobitným spôsobom monitoringu názorov študentov sú neformálne stretnutia vedenia fakulty so zástupcami študentova študentov zo študentských častí akademických senátov fakulty a univerzity, ktoré sa uskutočňujú spravidla na začiatku každého semestra. 

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky hodnotenia dotazníka si vyučujúci môžu prezrieť prostredníctvom AIS. Celkové spracovanie dotazníka je agendou, ktorú vypracovávajú zástupcovia študentov a členovia študentskej časti akademického senátu fakulty. Výsledky sú prezentované, a taktiež aj predmetom rokovaní na zasadnutiach pracovísk, Kolégiách dekana FPVaI, ako aj Akademického senátu FPVaI. Prijaté opatrenia smerujú k vytváraniu lepších podmienok ku štúdiu a zlepšeniu kvality štúdia na fakulte.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby absolventov, resp. ich podnety a následné opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu, je možné získať prostredníctvom osobných kontaktov, na konferenciách pracoviska, ktorých sa zúčastňujú aj jeho absolventi, ich prednáškami v rámci študijného programu, aktivít Študentského centra (napr. Kariérne dni, kariérové poradenstvo). Využiť je možné aj potenciál sociálnych sietí univerzity/fakulty/katedry (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).
  • sprievodca štúdiom: https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia
  • ubytovanie:

-kontakty: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

-ubytovacia komisia: https://www.ukf.sk/univerzita/organy-univerzity/poradne-organy-prorektorov/ubytovacia-komisia

-20/2016 Smernica: Domáci poriadok študentských domovov UKF - zverejnený na intranete medzi vnútornými predpismi: https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3096-vnutorne-predpisy-2016

-21/2020 Smernica o zásadách ubytovania v študentských domovoch UKF a v zmluvných zariadeniach UKF je zverejnená na: https://www.ukf.sk/ubytovanie/ubytovanie-studentov-vyssich-rocnikov/14-univerzita/3129-smernica-19-2019-o-zasadach-ubytovania


  • smernica o poplatkoch – https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia
  • usmernenia pre študentské pôžičky:

-Pôžičky z Fondu na podporu vzdelávania: https://www.ukf.sk/stipendia/pozicky-z-fondu-na-podporu-vzdelavania?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0=;

-Študentské pôžičky: https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/oznamy/782-studentske-pozicky?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0=

  • služby študentom: https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom


Aktuálne platné predpisy k systému kvality

21/2013 Vnútorný predpis: Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF

21_VP_zabezpecenie-kvality-vzdelavania-na-UKF.zip

26/2016 Doplnok č. 2 k Vnútornému predpisu č. 21/2013: Zabezpečenie kvality vzdelávania, vedeckovýskumnej a umeleckej činnosti na UKF

19/2016 Smernica: monitoring potrieb, očakávaní a pracovnej spokojnosti zamestnancov univerzity

8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity