DOKUMENT
Študijný program
xTVCH18d - Teória vyučovania chémie
Štúdium
Stupeň - III. - doktorandský, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Fakulta prírodných vied a informatiky
Sídlo fakulty
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
netýka sa tohto študijného programu
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
netýka sa tohto študijného programu
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Teória vyučovania chémie, 183352 (UIPŠ: 7553V47)
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
tretí stupeň, doktorandský, ISCED-F 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Katedra chémie, FPVaI UKF, Trieda Andreja Hlinku 1,949 01 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
38. Učiteľstvo a pedagogické vedy (Portál VŠ 7605)
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
externá
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

študijný program nie je spoločným študijným programom

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
5 rokov
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov: 1 ( počet je závislý pri externej forme od počtu uchádzačov a počtu vypísaných tém na daný vyučovací rok) skutočný počet uchádzačov: 1 za posledných 4 roky ( 2018-2021) počet študentov: 1 externe zapísaných do 1. ročníka za posledné 4 roky ( 2018-2021)
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent študijného programu Teória vyučovania chémie pozná axiomatickú výstavbu chémie, históriu a epistemológiu vybraných chemických pojmov. Má rozsiahle vedomosti z vybranej oblasti chémie (Všeobecná chémia; Anorganická chémia; Organická chémia; Fyzikálna chémia; Biochémia; Analytická chémia), ktoré mu slúžia ako nevyhnutný základ pri uskutočňovaní výskumu v teórii vyučovania danej chemickej oblasti.

Absolvent aplikuje základné pedagogicko-psychologické východiská učenia a vyučovania chémie, vrátane teórii učenia a kognitívneho vývinu. Absolvent samostatne kriticky analyzuje didaktické koncepcie a stratégie vyučovania chémie a ich dopad na aktívnu implementáciu vo vyučovaní chémie. Má rozsiahly prehľad inovatívnych vyučovacích metód na rozvoj tvorivosti, kreativity a kritického myslenia, ktoré primerane implementuje do vyučovacieho procesu. Orientuje sa v moderných spôsoboch hodnotenia práce a aktivít žiakov.

Vedomosti:

Absolvent má systematický, ucelený a komplexný súbor vedomostí v oblasti didaktiky chémie a zo súvzťažných odborov chémie, vrátane poznania a porozumenia vzťahov k iným súvisiacim odborom, ktoré mu slúžia ako základ pre uskutočňovanie výskumu a vývoja a vytvárania nových poznatkov v oblasti pedagogických vied. Má systematické porozumenie a poznanie teórií, dobre premyslených metód a postupov pedagogickej metodológie, výskumu a vývoja na úrovni kritérií akceptovateľných aj na medzinárodnej úrovni ako základ pre inovácie, myšlienkovú a tvorivú samostatnosť v pedagogickej praxi alebo výskume. Absolvent sa orientuje v metódach kvalitatívneho a kvantitatívneho výskumu v teórii vyučovania chémie, ich ontologické a epistemologické charakteristiky, postup analýzy a prezentácie záverov výskumu. Identifikuje potreby inovácie vo vybraných oblastiach teórie vyučovania chémie. Vie sformulovať výskumné otázky či hypotézy a navrhnúť dizajn výskumu na ich zodpovedanie a overenie.

V súlade so zameraním katedry má obsiahle vedomosti z odbornej chémie, ktoré mu umožňujú navrhnúť metodické materiály využiteľné v školskej praxi na príslušnom stupni vzdelávania. Samostatne plánuje, projektuje, organizuje aktivity žiakov zamerané na experimentálne činnosti a vhodne implementuje školský merací systém (Coach, Vernier a pod.) do vyučovacej jednotky. Ovláda odbornú terminológiu a didakticko-pedagogické zásady pri inovácii, alternácii ako aj prezentácii školských pokusov.

Zručnosti:

Absolvent sa orientuje sa vo vedeckej literatúre, identifikuje zásadné i aktuálne výsledky výskumu v teórii vyučovania chémie. Je oboznámený so zásadnými medzinárodnými štúdiami v teórii vyučovania chémie (TIMSS, PISA, a pod.) a ich výsledky je schopný kriticky analyzovať a implementovať do vlastného vedeckého zamerania. Samostatne získava nové znalosti a informácie v oblasti odborovej didaktiky, ktoré je schopný analyzovať, prehodnocovať a overovať. Aplikuje svoje zistenia do vlastnej práce a vlastného vedeckého bádania. Navrhuje, overuje a implementuje nové výskumné a pracovné postupy v oblasti didaktiky chémie, resp. prírodných vied a pedagogickej praxe. Dokáže identifikovať svetový vedecký a inovačný vývoj v odborovej didaktike a implementovať ho do rozvoja odboru s aplikáciou vedomostí aj z iných vedných oblastí.

Kompetencie:

Absolvent sa vyznačuje samostatným, kritickým a analytickým myslením o faktoch vedeckej reality a edukácie prírodovedných predmetov, zohľadňujúc vzťahy medzi nimi aj v kontexte meniacich sa spoločenských podmienok s prihliadnutím na pedagogicko-psychologické a didaktické aspekty. Dokáže navrhnúť projekt, realizovať ho samostatne, prípadne koordinovať tím, vyhodnocovať a interpretovať experimentálne výsledky vlastného výskumu v rámci učiteľstva a pedagogických vied. Výsledky vlastného realizovaného výskumu je schopný prezentovať vo forme vedeckého článku a prezentovať ho pred odbornou aj laickou komunitou v Slovenskej republike a v zahraničí. Absolvent sa vyznačuje zodpovednosťou a vodcovstvom oblasti edukácie alebo teórie vyučovania, je schopný plánovať a realizovať vlastný rozvoj a rozvoj spoločnosti v kontexte vedeckého a technického pokroku. Pri formulovaní výskumných zámerov a interpretácii výsledkov výskumu zohľadňuje spoločenské, vedecké a etické aspekty. Absolvent kriticky hodnotí a zmysluplne aplikuje didaktický softvér do vyučovania chémie, rešpektujúc procesy inštrumentálnej genézy a inštrumentálnej orchestrácie.

Spolupracuje pri organizácii vedeckých podujatí: seminárov, konferencií, škôl pre doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov. Nadobudnuté poznatky je schopný využiť pri konštrukcii učebných materiálov a plánov. Zúčastňuje sa aktivít a verejných podujatí na popularizáciu vedy, napríklad akcií organizovaných fakultou a univerzitou (Vedecký jarmok, Vedecký deň detí).


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent tretieho (doktorandského) stupňa štúdia študijného programu Teória vyučovania chémie odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy sa vyznačuje vysokým stupňom nezávislého, tvorivého, kritického a analytického myslenia, ktoré aplikuje v nepredvídateľných a meniacich sa podmienkach vedeckého výskumu a spoločenskej praxe. Na základe nadobudnutých odborných vedomostí a zručností sa uplatní ako samostatný vedecký pracovník, odborný expert v pedagogicky a metodicky činných inštitúciách výchovno-vzdelávacieho, odborného a mienkotvorného zamerania. Môže pôsobiť v oblasti vedy a základného a aplikovaného výskumu, v oblasti školstva (predovšetkým ako vysokoškolský učiteľ), v oblasti vzdelávania domáceho a medzinárodného charakteru a v oblasti štátnej a verejnej správy. Aplikuje vedecké metódy výskumu a kriticky analyzuje doterajšie poznatky o špecifických problémoch v rôznych oblastiach vyučovania chémie a prírodných vied na všetkých stupňoch a formách vzdelávania. Môže pôsobiť na základných a stredných školách, prípadne na metodických a pedagogických centrách ako učiteľ-výskumník alebo ako pracovník, u ktorého sa očakáva schopnosť prepájania výskumu a praxe. Absolvent je schopný navrhnúť a analyzovať teoretické a metodologické prístupy riešenia vybraných problémov z oblasti chemického vzdelávania, ktoré posudzuje v kontexte teoretických diskurzov. Dokáže syntetizovať čiastkové poznatky a aplikovať systémový prístup pri skúmaní a analyzovaní problémov vzdelávania chémie a využiť ich ako špecializovaný pracovník štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania na školách a tiež vo vybraných kultúrno-spoločenských inštitúciách, nadáciách, občianskych združeniach.

Absolvent sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní, ESCO– Európska klasifikácia zručností/kompetencií, kvalifikácií a povolaní (https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation).

 

•     Vysokoškolský pedagóg v odbore chémia.

•     Výskumný pracovník v školstve.

•     Odborný pracovník a garant vzdelávacích aktivít v metodických centrách.

•     Asistent didaktického výskumu na univerzite.

•     Koordinátor projektovej činnosti na vysokých školách.

•     Dizajnér vzdelávacích materiálov, tvorca vzdelávacích materiálov, autor školiacich materiálov.

•     Odborný referent pre vzdelávanie.

•     Riadiaceho pracovníka v štátnej správe školstva.

•     Riadiaceho pracovníka v kultúrno-osvetovej sústave

•     Koordinátor vzdelávacích programov.

•     Učiteľ pre ďalšie vzdelávane pedagogických zamestnancov.

•     Samostatný referent v inštitúcii zaoberajúce sa empirickou identifikáciou stavu spoločnosti (napr. výskumom verejnej mienky).

•     Koordinátor vzdelávacích aktivít v kultúrno-spoločenských inštitúciách, nadáciách, občianskych združeniach.


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Netýka sa tohto programu, nejde o regulované povolanie. Vyjadrenie k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytli a v procese úpravy ŠP Teória vyučovania chémie participovali:

  • 2 pedagógovia pôsobiaci na strednej školy, obe osoby sú súčasne absolventky doktorandského štúdia v odbore Teória vyučovania chémie ( jedna na Prírodovedeckej fakulty UK v Bratislave, druhá na Pedagogickej fakulty TU v Trnave)
  • Mgr. Katarína Javorová, PhD., javorovakatarina@gmail.com, Hotelová akadémia Mikovíniho 1, 831 02 Bratislava, učiteľ (všeobecnovzdelávacích) predmetov strednej školy s prvou atestáciou, vedúci predmetovej komisie prírodovedných predmetov
  • PaedDr. Eva Krajčovičová, PhD., evakrajcovicova12@gmail.com , Gymnázium Jozefa Lettricha, J. Lettricha 2, 03601 Martin, pedagóg s II. atestačnou skúškou
  • riaditeľ základnej školy a súčasne učiteľ chémie – zamestnávatelia,
  • PaedDr. Stanislav Petráš, stanislav.petras@iedu.sk, ZŠ Mojzesovo-Černík, Mojzesovo č. 505, 941 04, riaditeľ školy                                      
  •  1 študentka 3 ročníka doktorandského štúdia - Teória vyučovania chémie v externej forme 
  • Mgr. Barbora Tokárová, barbora.malikova@gmail.com, Katedra chémie FPVaI UKF v Nitre, Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra, externý doktorand  


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolvent tretieho (doktorandského) stupňa štúdia študijného programu Teória vyučovania chémie odboru Učiteľstvo a pedagogické vedy nájde uplatnenie ako samostatný vedecký pracovník, vysokoškolský pedagóg s kontinuálnou vedeckou a pedagogickou činnosťou s ambíciou ďalšieho kvalifikačného rastu. Svojím samostatne vedeným, systematickým výskumom nadväzuje na vedecko-pedagogickú profiláciu s praxou, pričom implementuje interdisciplinárne prepojenia.

Môže pôsobiť na základných a stredných školách, prípadne metodických a pedagogických centrách ako učiteľ-výskumník alebo ako pracovník, u ktorého sa očakáva schopnosť prepájania výskumu a praxe.

Absolvent je schopný navrhnúť a analyzovať teoretické a metodologické prístupy riešenia vybraných problémov z oblasti chemického vzdelávania, ktoré posudzuje v kontexte teoretických diskurzov. Dokáže syntetizovať čiastkové poznatky a aplikovať systémový prístup pri skúmaní a analyzovaní problémov vzdelávania chémie a využiť ich ako špecializovaný pracovník štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania na školách a tiež vo vybraných kultúrno-spoločenských inštitúciách, nadáciách, občianskych združeniach.

 

Absolventi doktorandského štúdia, teórie vyučovania chémie sa uplatňujú v praxi na pozíciách vysokoškolských učiteľov, ako odborní asistenti a/alebo vedecko-výskumní pracovníci, alebo v štátnej správe na odboroch zameraných na vzdelávanie. Pre nízky počet absolventov (1 – 2 absolventi v akademickom roku) nie je možné štatisticky hodnotiť mieru uplatniteľnosti prostredníctvom portálu UPLATNENIE.sk.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Nemáme.


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Doktorandské štúdium v Teórii vyučovania chémie je na KCH FPVaI UKF v Nitre akreditované v súčasnosti 3 roky a z uvedeného dôvodu nedisponujeme absolventami odboru Teória vyučovania chémie. V súčasnosti máme dvoch študentov daného odboru, z toho jedného v externej forme. Obaja sú po absolvovaní dizertačnej skúšky a obhajobe písomnej práce k dizertačnej skúške. 


4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Doktorandský študijný program na fakulte je študijným programom vysokoškolského vzdelávania tretieho stupňa, ktoré sa uskutočňuje na základe § 54 zákona. Uskutočňuje sa v súlade s vyhláškou Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme v znení vyhlášky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 155/2013 Z. z..

Doktorandské štúdium v danom študijnom odbore sleduje a hodnotí odborová komisia zriadená podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. Štúdium na základe § 65 ods. 2 zákona o vysokých školách nepresahuje štandardnú dĺžku štúdia určenú rozhodnutím o priznaní akreditácie príslušného študijnému programu o viac ako dva roky, pričom štúdium prebieha podľa študijného plánu študenta pod vedením školiteľa.

V súlade s dublinskými deskriptormi a zároveň v zmysle národného kvalifikačného rámca absolventi študijných programov získajú 8. úroveň kvalifikácie. 

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program, odporúčaný študijný plán, individuálny študijný plán doktoranda a štandardná dĺžka štúdia sú nastavené podľa zákona o vysokých školách. Študijný program v súlade so Študijným poriadkom doktorandského štúdia dodržiava pravidlá európskeho systému prenosu a zhromažďovania kreditov a pracovnej záťaže študenta na akademický rok. 

Študijný plán definuje čl. 7 Študijného poriadku doktorandského štúdia  FPVaI.

Študijný plán na celé štúdium vypracováva školiteľ do jedného mesiaca po nástupe doktoranda na štúdium. Študijný plán schvaľuje predseda odborovej komisie doktorandského štúdia a je súčasťou osobného spisu doktoranda.

Študijný plán pozostáva zo študijnej časti, pedagogickej časti a z vedeckej časti.

·   Študijnú časť študijného plánu tvorí súbor činností doktoranda, týkajúcich sa jeho samoštúdia, účasť na prednáškach a seminároch, účasť na domácich a zahraničných stážach a pod. Povinné a povinne voliteľné predmety sú predpísané študentovi na základe požiadaviek definovaných v profile absolventa študijného programu.

·   Pedagogickú časť študijného plánu tvoria úlohy súvisiace s vykonávaním pedagogickej činnosti. Pedagogická činnosť doktoranda v rozsahu najviac štyri hodiny týždenne sa uskutočňuje spravidla na pracovisku, na ktorom je doktorand zaradený.

·  Vedeckú časť tvoria činnosti súvisiace s individuálnou alebo tímovou vedeckou prácou. Výskumná činnosť doktoranda sa hodnotí najmä na základe publikačnej činnosti doktoranda, aktívnej účasti na konferenciách, účasti na vedeckých projektoch a uznaní jeho výsledkov vedeckou komunitou a iných výskumných, vývojových a ďalších tvorivých činností na pracovisku podľa poverenia školiteľa a vedúceho pracoviska.

Kontrola plnenia študijného plánu je predmetom ročného hodnotenia doktoranda.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety, predmety štátnych skúšok je uvedený v samostatnej prílohe.

Metódy a formy výučby, sylaby predmetov, vrátane informácie o profilových predmetoch, údaje o pracovnej záťaži študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne), sylaby predmetu, podmienky udeľovania hodnotení a získavania kreditov, ako aj odporúčaná literatúra, sú uvedené v informačných listoch predmetov.

 

-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

Doktorand počas svojho štúdia získava kredity osobitne za činnosti:

a) študijné činnosti (min. 20 kreditov),

b) pedagogické činnosti (min. 30 kreditov),

c) výskumné a vývojové činnosti (min. 70 kreditov),

d) úspešné absolvovanie dizertačnej skúšky vrátane obhajoby písomnej práce k dizertačnej skúške (20 kreditov),

e) obhajobu dizertačnej práce (30 kreditov).

Kredity za študijné činnosti, pedagogické činnosti, výskumné a vývojové činnosti sú minimálne hodnoty, ktoré musí doktorand získať v každej časti štúdia na úspešné absolvovanie štúdia. Podmienkou riadneho skončenia štúdia je získanie potrebného počtu kreditov podľa štandardnej dĺžky štúdia v zmysle zákona o vysokých školách. V prípade, že doktorand v študijnej časti získal viac ako 40 kreditov, do počtu kreditov sa podľa čl. 1. ods. 5 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI započítava maximálne 40 kreditov.

Odporúčaný študijný plán je súčasťou príloh.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Štandardná dĺžka štúdia pre doktorandský študijný program v externej forme štúdia je päť akademických rokov. Počet kreditov, ktorých dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia, pre doktorandský študijný program v dennej forme štúdia so štandardnou dĺžkou štúdia štyri akademické roky je 240 kreditov. Štúdium na základe § 65 ods. 2 zákona nesmie presiahnuť štandardnú dĺžku štúdia určenú rozhodnutím o priznaní akreditácie príslušného študijnému programu o viac ako dva roky. Podmienky prípravy samotnej obhajoby dizertačnej práce, ako aj samotný priebeh obhajoby uvádzajú čl. 11 a čl. 12 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. V zmysle Študijného poriadku UKF čl. 8 sa k žiadosti doktoranda o prerušeniu štúdia vyjadruje školiteľ. Ďalšie podmienky prerušenia štúdia definujú čl. 15 Študijného poriadku UKF a čl. 13 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-      počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, 10 kreditov

-      počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: minimálne 20 kreditov za študijnú časť, minimálne 30 kreditov za pedagogické činnosti a minimálne 70 kreditov za vedeckú časť štúdia, spolu minimálne 180 kreditov

-      počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, -

-      počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,

nevzťahuje sa na daný študijný program

-      počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia, 50 kreditov (20 kreditov za dizertačnú skúšku, 30 kreditov za dizertačnú prácu a jej obhajobu)

-      počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia, -

-      počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch,

nevzťahuje sa na daný študijný program

-      počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch.

nevzťahuje sa na daný študijný program 

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Jednoznačné kritériá, pravidlá a podmienky absolvovania predmetu, zohľadňujúce overenie výstupov zo vzdelávania a napĺňanie cieľov študijného programu sú v infoliste jasne vymedzené a doktorandovi vopred známe (dostupnosť infolistu v AIS, povinnosť oznámenia pravidiel hodnotenia vyučujúcim na začiatku semestra).

V zmysle nadradeného Študijného poriadku UKF študent-doktorand  musí splniť podmienky na získanie kreditov za predmet ukončený skúškou v riadnom alebo v maximálne dvoch opravných termínoch do konca semestra, v ktorom si predmet zapísal. V zmysle vyhlášky o kreditovom štúdiu si môže povinný predmet, ktorý absolvoval neúspešne, počas štúdia opakovane zapísať.  

Študent si môže opakovane zapísať aj povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet, ktorý absolvoval neúspešne alebo si môže namiesto neho vybrať iný povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet. 

Študent je včas informovaný o termínoch hodnotenia a možných opravných termínoch, ako priebežných hodnotení, tak aj všetkých termínov skúšok.

Termíny skúšok určí vyučujúci v primeranom počte a rozptyle najneskôr dva týždne pre ukončením výučbového obdobia príslušného semestra. Študent má právo odhlásiť sa z termínu skúšky najneskôr jeden deň pred termínom, na ktorý sa prihlásil.

Študent má taktiež právo hodnotenie na termíne skúšky neprijať a prihlásiť sa na príslušný opravný termín skúšky. V odôvodnených prípadoch má študent právo písomne požiadať dekana fakulty o komisionálne skúšanie. Dekan na návrh vedúceho pracoviska zabezpečujúceho výučbu daného predmetu určí termín skúšky a trojčlennú skúšobnú komisiu, spravidla zloženú z vyučujúceho, osoby zodpovednej za študijný program (predseda komisie) a vedúceho príslušného pracoviska.

Ďalšie podrobnosti podmienok absolvovania predmetov, udeľovania a evidencie hodnotení a získavania kreditov upravuje Študijný poriadok UKF v Nitre.

 

Osobitosťou overovania výstupov vzdelávania v prípade doktorandského štúdia je ročné hodnotenie doktoranda pre komisiou, ktoré uvádza čl. 8 Študijného poriadku doktorandského štúdia. Hodnotiaca komisia sa na základe výsledkov štúdia doktoranda jednoznačne vyjadrí, či odporúča pokračovanie štúdia doktoranda v ďalšom akademickom roku. V prípade negatívneho vyjadrenia svoje rozhodnutie odôvodní.

Každý doktorand má právo na spätnú väzbu k udeleným hodnoteniam všetkých častí priebežného hodnotenia, resp. skúšok, či ročného hodnotenia doktoranda.

V rámci periodického monitoringu vo forme anonymných dotazníkov má študent právo vyjadriť sa k procesom zabezpečovania výučby, procesom udeľovania hodnotení, ako aj odborným a didaktickým kompetenciám vyučujúcich. Podrobnosti uvádza vnútorný predpis 8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity 

 

V prípadoch, ak bol študent vylúčený zo štúdia, môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o vylúčení zo štúdia. Dekan môže žiadosti vyhovieť alebo postúpi žiadosť do 15 dní odo dňa jej doručenia rektorovi spolu s pripojeným spisovým materiálom a písomným stanoviskom k vyjadreniam a námietkam žiadateľa. 


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Doktorand na základe písomnej žiadosti adresovanej dekanovi fakulty môže požiadať o uznanie kreditov a hodnotení, pričom sa rozlišujú kategórie: uznávanie hodnotení z absolvovaných mobilít a stáží v rámci výmenných študijných programov, uznávanie kreditov a hodnotení získaných predchádzajúcim, neúspešne absolvovaným štúdiom študenta, alebo uznanie kreditov a hodnotení študenta žiadajúceho o prestup (z inej vysokej školy, resp. zmene študijného programu).

Pravidlá prestupu vymedzuje Študijný poriadok UKF v Nitre, ako aj organizačné usmernenia na FPVaI UKF v Nitre, konkrétne: Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z predchádzajúceho štúdia,

Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít.

Usmernenia sú prediskutované v Akademickom senáte FPVaI, verejne dostupné na https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/usmernenia-platne-na-fakulte a študentom vopred známe pred podaním žiadosti o mobilitu, či stáž. 


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sú pravidelne aktualizované a zverejňované v Akademickom informačnom systéme AIS (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

 

Témy aktuálne vedených dizertačných prác v ak. r. 2021/2022:

 

Didaktická efektívnosť CLIL metódy v prírodných vedách

Školiteľ: doc. PaedDr. Zita Jenisová, PhD.

Forma štúdia:  externá

 

Experimentálne úlohy na rozvoj interpretačných schopností, kritického a logického myslenia

Školiteľ: prof. RNDr. Klaudia Jomová, PhD

Forma štúdia: denná

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Témy dizertačných prác pre príslušný akademický rok zverejňuje fakulta minimálne dva mesiace pred posledným termínom podávania prihlášok na doktorandské štúdium. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného odboru, názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denná, externá). Témy dizertačných prác spolu s uvedenými náležitosťami sa zverejňujú prostredníctvom webového sídla fakulty. Uchádzač o štúdium sa prihlasuje elektronicky alebo písomne spôsobom podľa pokynov zverejnených na webovom sídle fakulty. Dekan pozve uchádzača na prijímaciu skúšku najmenej štrnásť dní pred jej konaním, pričom mu oznámi aj jej obsah. Tézy prijímacej skúšky sú zverejnené na webovom sídle fakulty.

 

Témy dizertačných prác vypisujú potencionálni školitelia, ktorí sú schválení vedeckou radou fakulty. Navrhujú témy dizertačných prác spravidla v nadväznosti na projekt, v rámci ktorého môže doktorand uskutočňovať výskumné, vývojové alebo ďalšie tvorivé činnosti.

Po úspešnom prijímacom konaní je prijatý uchádzač naďalej odborne vedený a usmerňovaný školiteľom, prípadne konzultantom, počas celého štúdia. Dizertačnou skúškou a obhajobou dizertačnej skúšky doktorand preukazuje, že v príslušnej oblasti výskumu má hlboké vedomosti, je spôsobilý samostatne si osvojovať a prezentovať nové poznatky vedy a praxe a je schopný získané vedomosti aplikovať tvorivým spôsobom v praxi a vo výskume. V písomnej práci doktorand udáva aj stav rozpracovanosti dizertačnej práce, jej ďalšie smerovanie v podobe projektu dizertačnej práce, ako aj výsledky výskumných, vývojových a ďalších tvorivých činnosti získané počas doktorandského štúdia. Školiteľ sa k projektu dizertačnej práce vyjadruje v posudku k písomnej práci k dizertačnej skúške.

Študent-doktorand pod odborným vedením školiteľa vypracuje dizertačnú prácu v zmysle 13/2020 Smernice o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach. Samotná obhajoba dizertačnej práce je verejná, jej prípravu a priebeh charakterizujú čl. 11 a najmä ods. 3 čl. 12 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.

 

Pri obhajobe dizertačnej práce predseda skúšobnej komisie uvedie stručný životopis doktoranda, oznámi tému dizertačnej práce, zásadné informácie z posudku školiteľa a prípadného písomného vyjadrenia vedúceho pracoviska doktoranda, prehľad vedeckých alebo umeleckých prác doktoranda a ohlasov na uvedené výstupy. Doktorand stručne uvedie obsah dizertačnej práce, jej koncepciu, výsledky a prínos. Oponenti (najmenej dvaja) prednesú podstatné časti svojich posudkov; za neprítomného oponenta prečíta v plnom rozsahu jeho posudok predsedajúci alebo ním poverený člen skúšobnej komisie. Doktorand zaujme stanovisko k posudkom oponentov, vyjadrí sa ku všetkým predneseným námietkam a pripomienkam a odpovie na ich otázky. Predseda komisie otvorí diskusiu, ktorej sa môžu zúčastniť všetci prítomní.

 

Každý, kto má o skúmanú problematiku a obhajobu dizertačnej práce záujem, môže podať najneskôr týždeň pred konaním obhajoby predsedovi skúšobnej komisie svoje vyjadrenie alebo môže svoje poznámky predniesť ústne pri obhajobe. Pri obhajobe dizertačnej práce doktorand zaujme k takýmto vyjadreniam alebo poznámkam stanovisko.

V rámci diskusie sa overuje správnosť, odôvodnenosť, vedecká pôvodnosť a závažnosť poznatkov obsiahnutých v dizertačnej práci. Je povinnosťou doktoranda reagovať na všetky vznesené otázky, ktoré odzneli počas diskusie. Výsledok obhajoby dizertačnej práce vyhlasuje predseda komisie na verejnom zasadnutí.


-      možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,


V zmysle Študijného poriadku UKF čl. 8 školiteľ predkladá dekanovi FPVaI návrh na študijný pobyt doktoranda v iných domácich alebo zahraničných vedeckovýskumných a univerzitných pracoviskách.  

Každá katedra fakulty má určeného katedrového koordinátora mobilít, ktorý sprostredkúva prvotné informácie o možnostiach mobility študentom príslušného študijného programu a súčasne poskytuje poradenstvo a pomoc pri administrácii žiadosti o mobilitu. Katedrových koordinátorov riadi a usmerňuje fakultný koordinátor mobilít, ktorým je prodekan pre vonkajšie vzťahy a rozvoj.

Podmienky absolvovania akademickej mobility v rámci výmenných programov (Erazmus +, resp. ponúkaných agentúrou SAIA) definuje Študijný poriadok UKF v Nitre (čl. 20), Stratégia internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019-2025 (dostupné na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/medzinarodne_vztahy/Strategia_internacionalizacie_UKF_SK_web.pdf) a Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít študentom FPVaI (dostupné na adrese: https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf ).

 Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd.

Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody, https://www.ukf.sk/granty/erasmus alebo https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy


-      pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,


UKF v Nitre má pravidlá dodržiavania akademickej etiky zakomponované v Etickom kódexe UKF v Nitre, ako aj v Študijnom poriadku UKF. V Etickom kódexe UKF v Nitre sú definované niektoré zásady profesijnej etiky v pedagogickej a tvorivej činnosti. Posudzovanie podnetov vo veciach dodržovania etického kódexu patrí do kompetencie Etickej komisie UKF v Nitre.

Úplné znenie etického kódexu (k 26.9.2016) je uvedené na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf ako aj štatút etickej komisie UKF v Nitre na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/organy_univerzity/2017-Statut_etickej_komisie.pdf .

Prevencia a odhaľovanie potencionálneho plagiátorstva pri záverečných prácach študentov je riešené prostredníctvom povinnosti zasielania záverečných prác na kontrolu originality prostredníctvom AIS. Riešeniami priestupkov spojených s neetickou činnosťou sa zaoberá Disciplinárna komisia pre študentov v zmysle platných predpisov (Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie FPVaI), ako aj Disciplinárny poriadku UKF pre študentov, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie UKF pre študentov. 

Disciplinárna komisia pre študentov

https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/samospravne-organy/disciplinarna-komisia

Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI

Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie pre študentov FPVaI

https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/vnutorne-predpisy-fakulty

 

-      postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,


Poradenstvo a služby na podporu aktivít pre študentov so špeciálnymi potrebami poskytuje Študentské centrum UKF, ktoré aj ostatným študentom univerzity poskytuje poradenskú činnosť v oblasti kariéry, financií, práva a zdravia. Týmto spôsobom univerzita vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre všetkých svojich študentov.

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

28/2015 Vnútorný predpis k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF (https://www.ukf.sk/sc) alebo

https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-potrebami

 

UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami

http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk

Podporné aktivity študentom zabezpečujú v centre priamo pedagógovia študijného programu špeciálna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia – poradenstvo.

Súčasťou poradenstva je aj fakultný koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami (prodekan pre vzdelávanie na FPVaI), ako aj katedrový poradca, tzv. tútor, ktorí poskytujú študentom poradenstvo a konzultácie najmä v študijnej oblasti. Uvedené osoby posudzujú možnosti / obmedzenia / a mieru rizík štúdia príslušného študijného programu pre študentov so špecifickými potrebami. Navrhujú konkrétne primerané úpravy a podporné služby určené pre študenta so špecifickými potrebami a vykonávajú poradenskú a mediátorskú činnosť. Podieľajú sa na tvorbe špeciálneho systému hybridného vzdelávania a podpory pre študentov so špecifickými potrebami.


-      postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Študent UKF v Nitre má možnosť obrátiť sa podľa povahy podnetov, resp. odvolaní na školiteľa, vedúceho katedry, na študijné oddelenie fakulty, dekanát, disciplinárnu komisiu FPV UKF v Nitre, Etickú komisiu UKF, resp. Referát kontroly na UKF.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF.

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3072-vnutorne-predpisy-2017

Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2198-organizacny-poriadok-ukf

 

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov študijného programu sú samostatnou prílohou opisu študijného programu.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).


prof. RNDr. Klaudia Jomová, PhD, funkčné miesto profesor, e-mail: kjomova@ukf.sk 

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

Jomová Klaudia, prof. RNDr. PhD. kjomova@ukf.sk, funkčné miesto profesor

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10491

Profilové predmety: Pokročilá biochémia

 Braniša Jana, Mgr. PhD. jbranisa@ukf.sk, funkčné miesto docenta,

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10860

Profilové predmety: Metódy pedagogického výskumu

 Martin Plesch, doc. RNDr. PhD.. mplesch@ukf.sk, funkčné miesto docenta

 https://www.portalvs.sk/regzam/detail/28505

Profilové predmety: Pokročilé modelovanie v chémii

 Feszterová Melánia, doc. Ing. PhD. mfeszterova@ukf.sk, funkčné miesto docenta

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10489

Profilové predmety: Environmentálna chémia vo vyučovaní chémie

 Jenisová Zita, doc. PaedDr. PhD. zjenisova@ukf.sk, funkčné miesto docenta

https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10493

Profilové predmety: Teória vyučovania chémie, Nové trendy vo vyučovaní chémie 

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko-pedagogické charakteristiky učiteľov zabezpečujúcich profilové predmety – hodnotených osôb (pätica učiteľov profilových predmetov) sa nachádzajú v samostatnej prílohe. Vedecko-pedagogické charakteristiky ostatných učiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do)

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

Jomová Klaudia, prof. RNDr. PhD. kjomova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10491

Pokročilá biochémia

 

Braniša Jana, Mgr. PhD. jbranisa@ukf.sk,https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10860

Metódy pedagogického výskumu, Digitálne technológie v pedagogickej praxi

 

Martin Plesch, doc. RNDr. PhD.. mplesch@ukf.skhttps://www.portalvs.sk/regzam/detail/28505

Pokročilé modelovanie v chémii

 

Feszterová Melánia, doc. Ing. PhD. mfeszterova@ukf.skhttps://www.portalvs.sk/regzam/detail/10489

Environmentálna chémia vo vyučovaní chémie

 

Jenisová Zita, doc. PaedDr. PhD. zjenisova@ukf.skhttps://www.portalvs.sk/regzam/detail/10493

Teória vyučovania chémie, Nové trendy vo vyučovaní chémie, Teória a prax tvorby výučbových materiálov, Digitálne technológie v pedagogickej praxi

 

Porubská Mária, doc. Ing. PhD. mporubska@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10736

Spektrálne a chromatografické metódy, Štatistické spracovanie experimentálnych dát

 

Kucková Lenka, Ing. PhD. lkuckova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/24590

Štatistické spracovanie experimentálnych dát, Pokročilé modelovanie v chémii


Valko Marián, prof. Ing. DrSc. mvalko@ukf.skhttps://www.portalvs.sk/regzam/detail/26557

Spektrálne a chromatografické metódy

 

Elena Kováčiková, doc. Mgr., PhD. ekovacikova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/6970

Odborná angličtina pre doktorandov

 

Kamenická Jana, Mgr. PhD.,  jkamenicka@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33984

Odborná angličtina pre doktorandov

 

Petrová Gabriela, prof. PhDr. CSc., gpetrova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10529

Vysokoškolská pedagogika


Juraj Komora, doc. PaedDr. PhD., jkomora@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10533

Vysokoškolská pedagogika

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Témy záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

Zoznam školiteľov aktuálne vedených prác je v časti 4h)

Aktuálny zoznam školiteľov schválených Vedeckou radou FPVaI sa nachádza tu:

 https://www.fpvai.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/doktorandske-studium/141-studium/aktualna-ponuka-studijnych-programov/doktorandske-studijne-programy/989-teoria-vyucovania-chemie

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko-pedagogické charakteristiky školiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity https://ais2.ukf.sk/ais/start.do

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Mgr. Tokárová Barbora, barbora.tokarova26@gmail.com

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Študijný program doktorandského štúdia v danom študijnom odbore sleduje a hodnotí odborová komisia zriadená podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. Funkciu študijného poradcu vo veciach štúdia a vedeckého smerovania doktoranda zastáva školiteľ dizertačnej práce, ktorého povinnosti určuje čl. 4 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. V prípade, že školiteľ doktorandského štúdia nemôže plniť svoje povinnosti napríklad z dôvodu dlhodobej neprítomnosti, ukončenia pracovného pomeru alebo z iných vážnych dôvodov, dekan na návrh predsedu odborovej komisie určí doktorandovi iného školiteľa. 

V prípadoch, kedy sa štúdium uskutočňuje v spolupráci s externou vzdelávacou inštitúciou, menuje dekan aj konzultanta dizertačnej práce, ktorý je pedagogickým zamestnancom fakulty. 

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

FPVaI má zabezpečený personál zaradený na jednotlivé oddelenia: Študijné oddelenie FPV pre študentov bakalárskeho, magisterského, doktorandského a rozširujúceho štúdia, Oddelenie pre vedeckovýskumnú činnosť, ktoré sú adekvátne personálne, odborne a finančne zabezpečené.

Študijné oddelenie FPVaI úzko spolupracuje s rektorátnym Oddelením sociálnych štipendií UKF pri administrácii a poskytovaní údajov relevantných k priznaniu štipendií, ako aj Sekretariátom Študentských domovov UKF pri poradenstve ohľadom zabezpečovania ubytovania študentov. https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

Podporný odborný personál zabezpečuje tútorské, poradenské, administratívne a ďalšie podporné služby a súvisiace činnosti pre študentov. Zodpovednosť a kompetencie sú upravené v organizačnom poriadku fakulty:

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/FPV_organiz_poriadok_1_9_2019.pdf

Poradenstvo pre študentov

https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov

 

Študijné referentky Študijného oddelenia FPVaI

Mgr. Jana Obertášová, jobertasova@ukf.sk, doktorandské štúdium, rozširujúce štúdium

 

Administrátor AIS + helpdesk

Ing. Zuzana Ďurfinová, zdurfinova@ukf.sk

 

Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami

PaedDr. Vladimíra Polačková, +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk,

 

Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk 

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum

 

Služby študentom

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

 

UBYTOVANIE

Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

 

STRAVOVANIE

Univerzitná jedáleňStravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen

 

ŠTIPENDIÁ

Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/stipendia

 

IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY

Centrum informačných a komunikačných technológií UKF

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/centrum-informacnych-a-komunikacnych-technologii/28-univerzita/pracoviska/318-informacne-systemy-v-sprave-cikt

 

ĎALŠIE SLUŽBY

Univerzitná knižnica

https://www.uk.ukf.sk/sk/

 

Univerzitné pastoračné centrum

http://www.upcnitra.sk/

 

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Katedra chémie má 1 vlastnú seminárnu miestnosť a 6 laboratórií:

 

1.     Seminárna miestnosť s kapacitou pre 30 študentov je určená na výučbu vybraných prednášok a seminárov. Miestnosť je vybavená zabudovaným dataprojektorom, počítačom so štandardným softvérovým vybavením a pripojením na Internet.

 

2.     Laboratórium biochémie je klimatizované laboratórium využívané na riešenie výskumných úloh, záverečných prác študentov a na výučbu vybraných laboratórnych cvičení z biochémie a inštrumentálnych metód. Disponuje experimentálnym vybavením na biochemické a molekulárno-biologické analýzy: prípravu vzoriek (extrakcia, homogenizácia, sonikácia, lyofilizácia, odstreďovanie), spektrofotometrické merania (koncentrácie biomolekúl v mikromnožstvách), separácie (vertikálna, horizontálna elektroforéza v agarózových a polyakrylamidových géloch), hybridizácia biopolymérov na membrány, amplifikácia DNA, RNA (polymerázová reťazová reakcia, PCR, RT-PCR), snímanie a hodnotenie gélov (fotodokumentačné zariadenia, sofvér).

 

Materiálne vybavenie: laboratórne stoly s elektrickým rozvodom (220 V) a rozvodom teplej a studenej vody. Prístrojové vybavenie tvoria váhy (analytické Exproler Pro, predvažovačky KERN), homogenizátory (IKA T10, ultrazvukový BANDELIN UW 3100), koncentrátor Plus 5305, laboratórne trepačky (Duomax 1030, Unimax 1010 s inkubátorom Eldoplh 1000, UNIMAX 1010 s vyhrievaním, termomixér W2193140 Eppendorf), odstredivky (Eppendorf 5804R, Mini Spin Eppendorf A6), termocyklér Eppendorf W1058600, elektroforetické jednotky (horizontálna elektroforéza Consort12,8x15, vertikálna elektroforéza MiniProtean Tetra Cell, sekvenčná jednotka TV S 1400 Max Fill, elektroforetické zariadenie Bio-Rad, vertikálna sekvenčná jednotka Consort E71 400), blotovací systém Whatman VB 21-VacuBlot, Crosslinker T05x20-2A, zdroj napätia Consort E832, cirkulačný chladič Lauda WK300, fotodokumentačné systémy so softvérmi (Kodak Gel Logic 200, Azure biosystems 200), spektrofotometer NanoDrop ND 1000, platničkový multifunkčný reader Varioskan FLASH, Vibro viskozimeter SV-10, zariadenia na prípravu mikrobiologicky čistej vody Millipore Simplicity UV, laminárny box ESCO LVC-4A1, autokláv CV-EL18 GLS Certo Clav, horúcovzdušný sterilizátor Binder ED23, inkubátor BINDER BD115, pultový hlbokomraziaci box Innova U101, chladnička BEKO SCA 31030, mikrovlnná rúra Moulinex, topné hniezdo CHTS-500, pH meter Consort C830, elektromagnetické miešadlá (Heidolph, Stuart CD162), turbidimeter 1100 IR, iontometer inoLab pH/ion 735.

Výpočtová technika: notebook HP compaqNX6110, notebook HP 620, tlačiareň HP Laser Jet.

 

 

3.     Laboratórium EPR spektroskopie a fluorescenčnej spektroskopie je klimatizované laboratórium, určené na riešenie výskumných úloh, záverečných prác študentov a na výučbu vybraných laboratórnych cvičení z biochémie a inštrumentálnych metód. Disponuje experimentálnym vybavením najmä na spektrofotometrické merania (detekcia voľných radikálov, štúdium aktivity prírodných a syntetických látok).

 

Materiálne vybavenie: laboratórne stoly s elektrickým rozvodom (220 V) a rozvodom teplej a studenej vody. Prístrojové vybavenie tvoria EPR spektrometer e-scan M, fluorescenčný spektrometer Agilent Technologies Cary Eclipse, fluorescenčný mikroskop ZEISS, UV-VIS spektrofotometer Cary 60, multifunkčný platničkový spektrometer Elisa Reader Biotek EL808, ultracentrifúga SORVALL MX 150, lyofilizátor s vákuovou pumpou.

Výpočtová technika: počítač HP ProDesk s monitorom, počítač HP desk s monitorom, notebook HP ProBook, tlačiareň HP Laser Jet.

 

 

4.     Laboratórium anorganickej a analytickej chémie je využívané na riešenie výskumných úloh, záverečných prác študentov a laboratórne cvičenia z analytickej a anorganickej chémie. Disponuje experimentálnym vybavením na prípravu a spracovanie vzoriek pre spektrálne analýzy (mineralizácia, trepanie, odstreďovanie, kondiciovanie, modifikovanie, sušenie).

 

Materiálne vybavenie: infraštruktúru tvoria laboratórne stoly s 15 pracovnými miestami, s elektrickým (220 V a 380 V) a plynovým rozvodom, rozvodom teplej a studenej vody, digestóriá, demineralizátor vody RODEM 6, chladnička Beko RCSA 330, chladnička Polar CP 201, umývací prístroj Miele s príslušenstvom.

Prístrojové vybavenie tvoria analytické váhy RADWAG, predvažovačky KERN, laboratórna trepačka WITEG SHR-2D, multimeter CONSORT 1010, mufľová pec, ohrevné hniezda LTHS, destilačný prístroj Parnas - Wagner, cirkulačný chladič Lauda WK 300, rotačná vákuová odparka Hei-VAP s vákuovou pumpou, simultánna chromatografická komora, destilačná aparatúra, ultrazvukový kúpeľ KRAINTEK 5, desikátor CABINET, laboratórny výrobník ľadu, demineralizačný prístroj EWA 20n, mineralizátor ETHOS ONE, laboratórna odstredivka ROTOFIX 32A, magnetické miešadlo HEIDOLPH Heistandard, mikrovlnná rúra SAMSUNG MW 83N, zdroj laboratórny LED 0-30V/5A, digitálny mikroskop Kapa Mic D117.

 Výpočtová technika: počítač Lenovo TCM58 s monitorom 19 LCD, dataprojektor EPSON EB-W42.

 

5.     Laboratórium organickej chémie je využívané na riešenie čiastkových prác výskumných úloh (organické syntézy), na cvičenia z laboratórnej techniky, z anorganickej a organickej chémie a na riešenie záverečných prác študentov.

 

Materiálne vybavenie: laboratórne stoly s 10 pracovnými miestami, s elektrickým (220 V a 380 V) a plynovým rozvodom, rozvodom teplej a studenej vody, digestóriá, predvažovačky KERN, demineralizátor vody RODEM 6, sušiareň BINDER ED115, termostat LWB 211D, Koeflerov blok.

Výpočtová technika: počítač Lenovo TCM58 s monitorom 19 LCD, dataprojektor EPSON EB-W42.

 

 

6.     Laboratórium AAS sa využíva na spektrálne analýzy pre výskum, na riešenie záverečných prác študentov a vybraných laboratórnych cvičení z analytickej chémie a inštrumentálnych metód. UV-VIS spektrometer slúži na stanovenie obsahu prírodných pigmentov v rastlinných vzorkách, sledovanie adsorpcie látok na biosorbentoch a antioxidačnej aktivity komplexov Cu s prírodnými antioxidantami. AAS spektrometer sa využíva na stanovenie stopových koncentrácií kovov a polokovov v tuhých a kvapalných vzorkách, pripravených z potravín, rastlín, pôdnej a vodnej zložky životného prostredia.

 

Materiálne vybavenie: UV-VIS spektrometer Specord 50 Plus vybavený cirkulačným termostatom (Analytikjena), atómový absorpčný spektrometer Agilent Technologies AA Duo s elektrotermickou a plameňovou atomizáciou vzorky.

Výpočtová technika: počítače HP ProDesk s monitorom Lenovo a monitorom HP 24y.

 

 

7.     Laboratórium fyzikálnej chémie a didaktiky chémie je využívané na laboratórne cvičenia z fyzikálnej chémie (polarimetria, konduktometria, viskozimetria, refraktometria, atď.) a na výučbu predmetu Počítačové modelovanie molekúl v chémii. Dané laboratórium slúži aj na špecializované semináre a cvičenia z didaktiky chémie, na realizáciu experimentov v počítačom podporovanom laboratóriu (meracie systémy COACH, Vernier).

Materiálne vybavenie: infraštruktúru tvoria laboratórne stoly s 10 pracovnými miestami, s elektrickým (220 V) a plynovým rozvodom, s rozvodom teplej a studenej vody. Laboratórium je vybavené laboratórnymi váhami a meracími zariadeniami: polarimeter kruhový, ABBEHO refraktometer, konduktometer inoLab, Ubbelohdeho viskozimetre, Traubeho stalagmometre, tužkový vodotesný pH-meter, pH meter – ORION 2 Star, kolorimeter, refraktometer PR-RI.

Súčasťou laboratória sú počítače (15 ks) s licenciami Hyperchem (15 ks).

Pre vyučovanie didaktických disciplín sú využívané: laboratórium modul Elektrochémia, kompaktné laboratórium pre testovanie vody, pôdy a ovzdušia, kompaktné laboratórium pre testovanie vody Aquamerck, molekulová sada, Aquanal – Plus Compact Lab, detektívny kufor na výskum ŽP, kompletná kvapalná kyslíková súprava, kompletný prístroj na rozbor plynu, softvér Camtasia 2020EDU, interaktívna tabuľa, Vernier systém pre realizáciu demonštračných experimentov v rámci laboratórnych prác z didaktiky chémie so senzormi a príslušenstvom: senzor plynu CO2-BTA, senzor plynu O2-BTA, senzor O2 vo vode, pH senzor, termočlánok TCA-BTA, nerezový teplomer TMP-BTA, DO-BTA, GO!Temp teplomer, spectroVIS Plus spektrometer, stojan s elektomagnetickým miešadlom STIR, biokomora, licencovaný software Logger Pro 3.16.

Výpočtová technika: počítač Lenovo TCM58 s monitorom 19 LCD, dataprojektor EPSON EB-W42.


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Študenti majú prístup k študijnej literatúre uvedenej v informačných listoch predovšetkým prostredníctvom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre a samostatného knižného fondu a katedrového knižničného fondu.

Univerzitná knižnica UKF v Nitre umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V knižnici je zabezpečený prístup na internet a wifi pokrytie v celom priestore knižnice.

Súčasťou Univerzitnej knižnice UKF v Nitre je Študovňa literatúry (štúdium kníh, časopisov a záverečných a kvalifikačných prác, možnosť skenovania dokumentov, kopírovania, wifi pripojenie, prístup k databázam).

Knižničné fondy UKF v Nitre tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme (https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond).

UKF v Nitre je aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku – prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV), čo umožňuje zabezpečiť informačnú podporu, vrátane centralizovaného prístupu k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.

Knižnica tiež umožňuje nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Možnosťami vyhľadávania publikačných zdrojov, ktoré knižnica umožňuje, sú licencované i nelicencované elektronické informačné databázy (napr. Gale Virtual Reference Library: Art, Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, Springer eBooks, SpringerLink, Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO), on-line katalóg, či publikačná a umelecká činnosť zamestnancov UKF v Nitre.

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Knižnica tiež ponúka predaj publikácií prostredníctvom kamennej predajne a e-shopu. Prostredníctvom svojej webovej stránky (www.uk.ukf.sk) informuje o nových knižných prírastkoch, informačných zdrojoch a databázach, ponuke služieb, či činnostiach knižnice.

Prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a zdrojom, či informačným technológiám je tiež zabezpečovaný individuálne jednotlivými pedagógmi na vyučovaných predmetoch.

 

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác.

 

Tabuľka fondu Univerzitnej knižnice UK


Rok Ročný prírastok bez KaZP Počet výpožičiek Počet prezenčných výpožičiek Počet vrátených knižničných jednotiek Počet návštevníkov

2020 4619 32668 5696 27253 5561

2019 7214 64047 17783 47847 8570

2018 7696 67978 20271 47810 9290

2017 8111 75004 24303 51412 10299

2016 10261 83119 26784 56647 11390

Zdroj: https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond

 

Na Katedre chémie je k 2. 12. 2021 evidovaných 433 knižných jednotiek, t. j. 345 titulov z toho 90 titulov učebníc a 5 titulov zborníkov. Slúžia pre potreby vedeckých a pedagogických pracovníkov katedry a po dohode s vyučujúcim sú k dispozícii aj študentom. Okrem toho študenti využívajú aj učebnice vydané v zahraničných vydavateľstvách získané ako dar zo zahraničnej univerzity (23 titulov kníh, 31 exemplárov).

Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť, prostredníctvom ktorej sú prepojené všetky pracoviská UKF a študentské domovy, čo umožňuje študentom nepretržité pripojenie k internetovým informačným zdrojom

a databázam. Pokrytie bezdrôtovým signálom je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity prostredníctvom siete Eduroam. Bezdrôtová (wifi) sieť Eduroam slúži študentom a zamestnancom UKF na prístup do bezdrôtovej sieti UKF a súčasne slúži na pripájanie hostí a študentov z iných univerzít podieľajúcich sa na projekte Eduroam. V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia má každý študent zriadenú vlastnú univerzitnú e-mailovú schránku na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie cez webové stránky univerzity (www.ukf.sk), fakulty (www.fpvai.ukf.sk) a katedry (www.fpvai.ukf.sk) a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia umožňuje poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity. UKF v Nitre prevádzkuje viaceré informačné systémy a informačno-komunikačné technológie slúžiace pre študentov a zamestnancov univerzity. Uvádzame len tie systémy, ktoré slúžia na informačné zabezpečenie študijného programu, resp. pomocou ktorých môžu študenti získať prístup k informačným zdrojom, technológiám a pod.:

·  Elektronická pošta – systém na správu e-mailových kont študentov doktorandského štúdia (meno.priezvisko@ukf.sk) cez prístup: posta.ukf.sk/webmail,

·      Akademický informačný systém (AIS) (ais2.ukf.sk/) – systém spracúva údaje o vzdelávaní študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, kontrolu a evidenciu záznamov o priebehu štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov a realizáciu dotazníkových prieskumov k hodnoteniu kvality vzdelávania na UKF.

·       Knižničný informačný systém (KIS) (kis.ukf.sk) – systém zabezpečuje viaceré činnosti Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, ako sú online vyhľadávací katalóg, novinky v knižničnom fonde univerzitnej knižnice, elektronické objednávky a formuláre (registračný formulár a objednávka medziknižničnej výpožičnej služby, objednávka na vypracovanie rešerše), evidencia (vyhľadávanie a vkladanie) publikačnej a umeleckej činnosti zamestnancov UKF v Nitre,

·       Správa dokumentov (DOC) (doc.ukf.sk) – systém slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i open-source, slobodnému a voľne šíriteľnému softvéru), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.,

·         Microsoft Office 365 – kolekcia služieb, ktoré umožňujú zdieľať školské úlohy a spolupracovať na nich. Táto služba zahŕňa Office (Word, PowerPoint, Excel, OneNote atď.), využívanie 1 TB úložiska vo OneDrive, Yammer a lokality SharePoint. Každý študent a zamestnanec má k dispozícii automaticky aktualizovaný balík Microsoft Office 365 Education zadarmo. Tento balík aplikácií je určený pre offline či online použitie. Študenti môžu so softvérom pracovať počas celej dĺžky svojho štúdia,

·         Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk) – ide o e-learningový portál na báze LMS Moodle.



c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vzdelávanie v doktorandskom stupni štúdia je realizované prioritne prezenčne, formou seminárov, prednášok a konzultácii. V prípade osobitných podmienok štúdia (napr. nariadenie protipandemických opatrení) je prechod od prezenčného ku dištančnému vzdelávaniu umožnený cez vlastné systémy UKF v Nitre, resp. iné platformy. Základným prostriedkom pre komunikáciu v rámci dištančného vzdelávania je študentské emailové konto, ktoré má pridelené pri nástupe do prvého ročníka každý študent.

Jedným z vlastných systémov UKF v Nitre je videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk), ktorý je možné používať aj prostredníctvom mobilu. Tento systém je možné využiť najmä v rámci prednášok, seminárov, skúšania alebo konzultácií k záverečným prácam študentov. Videokonferenčný systém MEET umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video. Do videokonferenčného systému majú študenti prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do Akademického Informačného Systému (AIS). Ďalšie videokonferenčné platformy využívané pre dištančné vzdelávanie sú aplikácie Zoom, Skype, Microsoft Teams alebo Cisco Webex.

Ďalším systémom využívaným v rámci dištančného vzdelávania je Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk), ktorý predstavuje e-learningový portál na báze LMS Moodle a je plnohodnotnou náhradou prezenčnej formy štúdia. Prostredníctvom tohto portálu môže pedagóg vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, kontrolovať riešenia úloh a výstupy seminárnych prác, online testovať vedomosti študentov a komunikovať s nimi. Študenti majú do systému prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do AIS. Návody, ako pracovať s daným portálom je možné nájsť vo videách v menu Tvorba a manažment kurzov v portáli alebo priamo na YouTube kanáli Moodle.

E-learningový portál UKF v Nitre umožňuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do online spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam a testovanie získaných vedomostí.


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Katedra chémie v oblasti výskumu a experimentálnej podpory záverečných prác spolupracuje s Ústavom polymérov SAV, Bratislava; Technologickou fakultou Univerzity Tomáša Baťu, Zlín; zmluvná spolupráca s Progresa Final SK, s. r.o., Bratislava (ZML-2018/1-349:191006). S uvedenými pracoviskami má katedra spoločné publikované vedecké výstupy.

So združením Inovato, o.z., Vráble, spolupracuje na príprave výskumno-aplikačného projektu zameraného na cirkulárnu ekonomiku, ktorého čiastkové problémy budú témami záverečných prác študentov.

 Katedra má aj niekoľkoročnú spoluprácu s pracoviskami Slovenskej technickej univerzity v Bratislave (Oddelenie fyzikálnej chémie, Oddelenie anorganickej chémie FCHPT) pri riešení projektov v oblasti experimentálneho, teoretického štúdia a biologickej aktivity komplexných zlúčenín prechodných prvkov (ZML-2020/1-470:19100). Pracovníci z tejto partnerskej univerzity sa podieľajú na vedení záverečných prác študentov s experimentálnou podporou svojho pracoviska, sú oponentmi záverečných prác a tiež členmi komisií pri štátnych skúškach. Pri riešení projektov pracovisko spolupracuje aj s Chemickým ústavom SAV v Bratislave na syntézach a charakterizácii organických zlúčenín.

Dlhoročným partnerom je aj Wydział Filologiczno-Pedagogiczny  v Radone, s ktorým sa realizuje niekoľko rokov vzájomný výmenný pobyt pedagógov spojený s odbornými prednáškami zameranými na prírodovedné vzdelávanie.

Katedra spolupracuje v rámci riešenia projektov napr.: IT Akadémia – vzdelávanie pre 21.storočie s KCH FPV UMB v Banskej Bystrici, s Oddelením didaktiky chémie UPJŠ Košice a súčasťou výstupov bola vytvorená spoločná publikácia. 

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UKF v Nitre podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj

v univerzitných združeniach a kluboch, ktorými sú najmä Študentský parlament UKF. (https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia).

Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobia:

·         Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí.

·         Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

·         Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu.

·         Ďalšie možnosti kultúrneho vyžitia ponúkajú Študentské divadlo VYDI alebo Maďarský spevácky zbor UKF.

Šport

·         Študenti UKF využívajú telocvičňu alebo plaváreň UKF v Nitre na Triede A. Hlinku 1, telocvičňu v rámci Študentského domova Zobor alebo Fitnes štúdio a posilňovňu v rámci Študentského domova Nitra. V telocvični Študentského domova Zobor je každoročne organizovaná Internátna liga v malom futbale. 

·         UKF každoročne organizuje podujatia Nitrianske univerzitné dní a Študentské dni nitrianskych univerzít, v rámci ktorých sa uskutočňujú športové podujatia Jarný beh Nitrou, Večerný beh Nitrou, Vybíjaná, Medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome alebo Nočný výstup na Zobor.

·         V rámci športovej činnosti dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

Duchovná obnova

·         Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum) má za hlavný cieľ poskytovať pastoračnú starostlivosť a duchovnú pomoc študentom. UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.

Spoločenské, kultúrne a športové podujatia

·         Nitrianske univerzitné dni (NUD), ktoré sa konajú na jar, ponúkajú súbor vedecko-odborných, športových, umeleckých a spoločenských podujatí. Tradičnými sú Karneval v Riu po slovensky – alegorický sprievod mestom, Superstar nitrianskych univerzít, Majáles či Stavanie mája. Zo športových podujatí sú to Jarný beh Nitrou, medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome študentov SPU v Nitre a UKF v Nitre či turnaje vo futsale, basketbale, stolnom tenise, volejbale či florbale. Vrcholným hudobno-umeleckým a spoločenským podujatím NUD je Galavečer Gaudeamus.

·         Akademická Nitra, ktorá sa koná v letných mesiacoch, patrí medzi vrcholné medzinárodné festivaly tradičnej ľudovej kultúry na Slovensku, kde sa prezentujú domáce i zahraničné folklórne súbory.

·         Októberfest každoročne ponúka hudobný koncert a rôzne súťaže pre študentov.

·         Študentské dni nitrianskych univerzít sa konajú v novembri. Ide o súbor spoločenských, kultúrnych a športových podujatí študentov UKF v Nitre a SPU v Nitre, ako sú umelecké koncerty, divadelné a filmové predstavenia, exhibičný hokejový zápas medzi UKF a SPU, jesenný beh Nitrou a iné. Vrcholovým podujatím je Imatrikulačný ples UKF v Nitre.

·         Ďalšie možnosti pre študentov poskytuje Študentské centrum (SC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum), ktoré ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.

 

Zdroj: https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot


f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Katedra chémie FPVaI má aktuálne dohody o mobilitách s nasledovnými pracoviskami z univerzít a vysokých škôl:

Erasmus kód Web stránka zahraničnej školy Krajina Študijný odbor podľa Erasmus+ dohody

CZ PLZEN01 www.zcu.cz CZ 0531 Chemistry

PL OPOLE01 www.uni.opole.pl PL 0531 Chemistry

PL RADOM01 www.pr.radom.pl PL 0114 Teacher training with subject specialization

PL RADOM01 www.pr.radom.pl PL 0111 Education science

PL RADOM01 www.pr.radom.pl PL 0531 Chemistry

PL SIEDLCE01 www.uph.edu.pl PL 0531 Chemistry


Študenti doktorandského štúdia sa na odporúčanie školiteľa alebo garanta študijného programu prihlasujú na zahraničnú mobilitu alebo stáž prostredníctvom aplikácie www.studyabroad.sk. Podmienku absolvovať aspoň jednu stáž alebo študijný pobyt v trvaní aspoň 14 dní definuje v čl. 7 Študijný poriadok doktorandského štúdia na FPVaI. Absolvovanie stáže, resp. mobility, tvorí súčasť študijnej časti štúdia doktoranda a je predmetom ročného hodnotenia doktoranda podľa čl. 8 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.

Súčasťou procesu schvaľovania študijného pobytu je aj definovanie ďalších predmetov, ktoré v rámci mobility študent absolvuje. O priznaní kreditov a uznaní hodnotení predmetov študovaných na mobilite nad ustanovený rámec štúdia rozhoduje príslušný vedúci katedry na základe odporúčaní garanta a školiteľa.  O uznaní kreditov a hodnotenia predmetu, ktorý nezodpovedá žiadnemu predmetu na UKF, ale je v súlade so študijným programom študenta na FPV, rozhoduje garant študijného programu alebo vedúci pracoviska.

Ďalšie informácie sú na dostupné:

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody

Proces administrácie mobilít študentov upravuje 26/2020 Smernica k uznávaniu Erasmus+ mobilít študentov a zamestnancov UKF ovplyvnených pandémiou COVID-19 a o uznávaní nákladov na tieto mobility


9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základné informácie o podmienkach prihlásenia, termínoch podávania prihlášok, termín a rozsah prijímacej skúšky, ako aj zoznam akreditovaných študijných programov, ktoré fakulta ponúka, vrátane požiadaviek na požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú zverejňované na webovom sídle fakulty:

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1

a v dokumente Zásady hodnotenia uchádzačov o doktorandské štúdium

(https://www.fpv.ukf.sk/images/Studium/prijimacie_konanie/Zasady_hodnotenia_uchadzacov_o_doktorandske_studium_2022_2023.pdf)

Všetky informácie a podmienky prijatia na doktorandské študijné programy na FPVaI sú každoročne aktualizované, schvaľované v AS FPVaI a pravidelne zverejnené v zákonom stanovenej lehote - najmenej tri mesiace pred posledným dňom určeným na podanie prihlášok (k 31. máju príslušného roka).

Tézy prijímacej skúšky sú zverejnené na webovom sídle fakulty pod príslušným študijným programom.

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/doktorandske-studium

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Podmienky prijímacieho konania upravuje čl. 5 Študijného poriadku pre doktorandov na FPV

https://www.fpvai.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/Studijny_poriadok_PhD_studia.pdf

Na základe výsledkov prijímacieho konania dekan rozhodne o prijatí alebo neprijatí uchádzača do tridsať dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Podmienkou prijatia uchádzača na tému, vypísanú externou vzdelávacou inštitúciou, je súhlas jej vedúceho. Kópia rozhodnutia o výsledku prijímacieho konania je súčasťou spisu uchádzača o štúdium.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za obdobie 2018-2021 na študijný program Teória vyučovania chémie na treťom stupni dennej a externej formy:

uchádzači spolu: 7 denné, 1 externé

prijatí spolu: 2 denné, 1 externé

zapísaní spolu: 2 denné, 1 externé

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

V súlade so Smernicou č. 5/2009 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity a vnútorného predpisu 21/2013 Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF v Nitre (v znení neskorších doplnkov) vykonáva FPVaI pravidelný prieskum názorov študentov na kvalitu vzdelávacieho procesu vo forme anonymného dotazníka a to prostredníctvom AIS, do ktorého sa môžu zapojiť i študenti doktorandského štúdia.

Pedagogická činnosť študentov doktorandského štúdia (v rozsahu určenom zákonom) je taktiež súčasťou uvedeného dotazníkového prieskumu organizovaného fakultou.

Osobitný spôsobom monitoringu názorov študentov sú neformálne stretnutia vedenia fakulty so zástupcami študentov zo študentských častí akademických senátov fakulty a univerzity, ktoré sa uskutočňujú spravidla na začiatku každého semestra. 


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky hodnotenia dotazníka si študentmi hodnotení vyučujúci, ako aj doktorandi, môžu prezrieť prostredníctvom AIS. Celkové spracovanie dotazníka je agendou, ktorú vypracovávajú zástupcovia študentov a členovia študentskej časti akademického senátu fakulty. Výsledky sú prezentované na rokovaniach Kolégia dekana FPVaI, ako aj pracovných zasadnutiach pracovísk a sú predmetom rokovania Akademického senátu FPVaI. Prijaté opatrenia smerujú k vytváraniu lepších podmienok ku štúdiu a zlepšeniu kvality štúdia na fakulte.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby absolventov, resp. ich podnety a následné opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu je možné získať prostredníctvom osobných kontaktov, konferenciách pracoviska, ktorých sa zúčastňujú aj jeho absolventi, ich prednáškami v rámci študijného programu, aktivít Študentského centra (napr. Kariérne dni, kariérové poradenstvo). Využiť je možné aj potenciál sociálnych sietí univerzity/fakulty/katedry (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).  


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia

•            ubytovanie:

  • kontakty: 

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

  • ubytovacia komisia:

https://www.ukf.sk/univerzita/organy-univerzity/poradne-organy-prorektorov/ubytovacia-komisia

https://www.ukf.sk/ubytovanie/ubytovanie-studentov-vyssich-rocnikov/14-univerzita/3129-smernica-19-2019-o-zasadach-ubytovania

•            smernica o poplatkochhttps://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia

•            usmernenia pre študentské pôžičky:

  • Pôžičky z Fondu na podporu vzdelávania:

https://www.ukf.sk/stipendia/pozicky-z-fondu-na-podporu-vzdelavania?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0=;

  • Študentské pôžičky:

https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/oznamy/782-studentske-pozicky?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0=

•            služby študentom: https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom