DOKUMENT
Študijný program
xTVM15d - teória vyučovania matematiky
Štúdium
Stupeň - III. - doktorandský, forma - externá, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Fakulta prírodných vied a informatiky
Sídlo fakulty
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
netýka sa tohto študijného programu
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
netýka sa tohto študijného programu
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Teória vyučovania matematiky, 7124 (UIPŠ: 1117V00)
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
tretí stupeň, ISCED-F kód 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Katedra matematiky FPVaI UKF, Trieda Andreja Hlinku 1,949 01 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
22. Matematika, ISCED-F kód št. odboru 0541
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
externá
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

študijný program nie je spoločným študijným programom

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
5 rokov
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov: 2 (zapísaní do 1. ročníka), skutočný počet uchádzačov: 8 za posledných 6 rokov ( 2015-2021), počet študentov: 7 zapísaných do 1. ročníka za posledných 6rokov ( 2015-2021)
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent študijného programu Teória vyučovania matematiky pozná axiomatickú výstavbu matematiky, históriu a epistemológiu vybraných matematických pojmov. Má rozsiahle vedomosti z vybranej oblasti matematiky (Algebra a teória čísel; Matematická analýza; Geometria a topológia; Teória pravdepodobnosti; Diskrétna matematika), ktoré mu slúžia ako základ pri uskutočňovaní výskumu v teórii vyučovania danej matematickej oblasti.

Absolvent pozná základné psychologické východiská učenia a vyučovania matematiky, vrátane teórii učenia a kognitívneho vývinu. Vie pracovať s vedeckou literatúrou, identifikuje zásadné i aktuálne výsledky výskumu v teórii vyučovania matematiky. Pozná zásadné medzinárodné štúdie v teórii vyučovania matematiky (TIMSS, PISA, TEDS-M, a pod.). Absolvent kriticky analyzuje didaktické koncepcie vyučovania matematiky a dopad ich využitia vo vyučovaní matematiky. Má rozsiahly repertoár metód riešenia matematických úloh a vie ho využiť pri hodnotení práce žiakov či analýze žiackych riešení matematických úloh. Absolvent vie používať didaktický softvér, vie ho zmysluplne zaradiť do vyučovania matematiky, rešpektujúc procesy inštrumentálnej genézy a inštrumentálnej orchestrácie. 

Absolvent pozná metódy kvalitatívneho a kvantitatívneho výskumu v teórii vyučovania matematiky, ich ontologické a epistemologické charakteristiky, spôsob analýzy a prezentácie záverov výskumu. Vie identifikovať medzery v poznaní vo vybraných oblastiach teórie vyučovania matematiky, sformulovať výskumné otázky či hypotézy a navrhnúť dizajn výskumu na ich zodpovedanie a overenie. Navrhnutý výskum dokáže realizovať samostatne, prípadne koordinovať tím. V súlade so zameraním katedry má obsiahle vedomosti z matematickej štatistiky, ktoré mu umožňujú štatistické metódy tvorivo a korektne využívať pri analýze výsledkov výskumu. Výsledky vlastného realizovaného výskumu je schopný prezentovať vo forme vedeckého článku a prezentovať ho pred odbornou aj laickou komunitou v Slovenskej republike a v zahraničí. Spolupracuje pri organizácii vedeckých podujatí: seminárov, konferencií, škôl pre doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov. Pri formulovaní výskumných zámerov a interpretácii výsledkov výskumu zohľadňuje spoločenské, vedecké a etické aspekty.

Nadobudnuté poznatky je schopný využiť ich pri konštrukcii učebných materiálov a plánov. Zúčastňuje sa aktivít a verejných podujatí na popularizáciu vedy, napríklad akcií organizovaných fakultou a univerzitou (Vedecký jarmok, Vedecký deň detí).


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent doktorandského študijného programu Teória vyučovania matematiky sa uplatní v súlade s Národnou sústavou povolaní, ESCO– Európska klasifikácia zručností/kompetencií, kvalifikácií a povolaní (https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation).

 

Vysokoškolský pedagóg v odbore matematika

Výskumný pracovník v školstve

Asistent výskumu na univerzite

Prednášajúci asistent na univerzite

Dizajnér vzdelávacích materiálov, tvorca vzdelávacích materiálov, autor školiacich materiálov,

Odborný referent pre vzdelávanie

Koordinátor vzdelávacích programov

Učiteľ pre ďalšie vzdelávanie


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nejedná sa o regulované povolanie. Uplatnenie absolventov v praxi a súlad získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami vyplýva z častí Opisu ŠP 2b), 3a), 3b).  Svoje stanovisko poskytli univerzity:  Univerzity J. E. Purkyne v Ústí nad Labem v Českej Republike a  Univerzita v Bergene, v Nórsku.


3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolvent doktorandského študijného programu Teória vyučovania matematiky nájde uplatnenie na vysokých školách prípadne výskumných ústavoch, akadémii vied, ako pedagogický a výskumný pracovník s ambíciou ďalšieho kvalifikačného rastu.

Môže pôsobiť na základných a stredných školách, prípadne metodických a pedagogických centrách ako učiteľ-výskumník alebo ako pracovník, u ktorého sa očakáva schopnosť prepájania výskumu a praxe.

Absolvent je za podmienky absolvovania pedagogického vzdelania spôsobilý byť učiteľom matematiky na základných a stredných školách, môže pôsobiť ako metodik pre výučbu matematiky, môže byť špecializovaným pracovníkom štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania na školách. Absolvent je schopný rozširovať svoje poznatky ďalším vzdelávaním i samoštúdiom, môže sa tak uplatniť v rôznych ďalších oblastiach, napr. vo sfére peňažníctva, bankovníctva, v rôznych pracovných pozíciách v akademických a vedeckých inštitúciách.

 

Podľa portálu VŠ sa v roku 2019 zamestnalo 100% absolventov v odbore.  Medzi top 3 odvetvia, kde sa absolventi zamestnali v roku 2019 patrili: vzdelávanie (50%), verejná správa a obrana (33%) a ostatné činnosti (17%); top3 zamestnania, v ktorých pracovali: vysokoškolskí učitelia (33%), riadiaci pracovníci v špecializovaných službách (17%), učitelia v základných školách (17%).

 


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Absolventi externého štúdia už mali svoje pracovné pozície pri nástupe na štúdium. 


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Doktorandské štúdium v Teórii vyučovania matematiky má na KM FPVaI UKF v Nitre vyše 20 ročnú históriu.

Ku kvalite teoretickej a praktickej pripravenosti absolventov FPV UKF v Nitre sa vyjadrili:

·         Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, ČR


Vyjadrenie je súčasťou príloh.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Doktorandský študijný program na fakulte je študijným programom vysokoškolského vzdelávania tretieho stupňa, ktoré sa uskutočňuje na základe § 54 zákona. Uskutočňuje sa v súlade s vyhláškou Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme v znení vyhlášky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 155/2013 Z. z..

Doktorandské štúdium v danom študijnom odbore sleduje a hodnotí odborová komisia zriadená podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. Štúdium na základe § 65 ods. 2 zákona o vysokých školách nepresahuje štandardnú dĺžku štúdia určenú rozhodnutím o priznaní akreditácie príslušného študijnému programu o viac ako dva roky, pričom štúdium prebieha podľa študijného plánu študenta pod vedením školiteľa.

V súlade s dublinskými deskriptormi a zároveň v zmysle národného kvalifikačného rámca absolventi študijných programov získajú 8. úroveň kvalifikácie.

 


b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program, odporúčaný študijný plán, individuálny študijný plán doktoranda a štandardná dĺžka štúdia sú nastavené podľa zákona o vysokých školách. Študijný program v súlade so Študijným poriadkom doktorandského štúdia dodržiava pravidlá európskeho systému prenosu a zhromažďovania kreditov a pracovnej záťaže študenta na akademický rok. 

Študijný plán definuje čl. 7 Študijného poriadku doktorandského štúdia FPVaI.

Študijný plán na celé štúdium vypracováva školiteľ do jedného mesiaca po nástupe doktoranda na štúdium. Študijný plán schvaľuje predseda odborovej komisie doktorandského štúdia a je súčasťou osobného spisu doktoranda.

Študijný plán pozostáva zo študijnej časti, pedagogickej časti a z vedeckej časti.

·         Študijnú časť študijného plánu tvorí súbor činností doktoranda, týkajúcich sa jeho samoštúdia, účasť na prednáškach a seminároch, účasť na domácich a zahraničných stážach a pod. Povinné a povinne voliteľné predmety sú predpísané študentovi na základe požiadaviek definovaných v profile absolventa študijného programu.

·         Pedagogickú časť študijného plánu tvoria úlohy súvisiace s vykonávaním pedagogickej činnosti. Pedagogická činnosť doktoranda v rozsahu najviac štyri hodiny týždenne sa uskutočňuje spravidla na pracovisku, na ktorom je doktorand zaradený.

·         Vedeckú časť tvoria činnosti súvisiace s individuálnou alebo tímovou vedeckou prácou. Výskumná činnosť doktoranda sa hodnotí najmä na základe publikačnej činnosti doktoranda, aktívnej účasti na konferenciách, účasti na vedeckých projektoch a uznaní jeho výsledkov vedeckou komunitou a iných výskumných, vývojových a ďalších tvorivých činností na pracovisku podľa poverenia školiteľa a vedúceho pracoviska.

Kontrola plnenia študijného plánu je predmetom ročného hodnotenia doktoranda.

 


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety, predmety štátnych skúšok je uvedený v samostatnej prílohe.

Metódy a formy výučby, sylaby predmetov, vrátane informácie o profilových predmetoch, údaje o pracovnej záťaži študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne), sylaby predmetu, podmienky udeľovania hodnotení a získavania kreditov, ako aj odporúčaná literatúra, sú uvedené v informačných listoch predmetov.


-      kredity pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia,

Doktorand počas svojho štúdia získava kredity osobitne za činnosti:

a) študijné činnosti (min. 20 kreditov, max. 40 kreditov),

b) pedagogické činnosti (min. 30 kreditov),

c) výskumné a vývojové činnosti (min. 60 kreditov),

d) úspešné absolvovanie dizertačnej skúšky vrátane obhajoby písomnej práce k dizertačnej skúške (20 kreditov),

e) obhajobu dizertačnej práce (30 kreditov).

Kredity za študijné činnosti, pedagogické činnosti, výskumné a vývojové činnosti sú minimálne hodnoty, ktoré musí doktorand získať v každej časti štúdia na úspešné absolvovanie štúdia. Podmienkou riadneho skončenia štúdia je získanie potrebného počtu kreditov podľa štandardnej dĺžky štúdia v zmysle zákona o vysokých školách. V prípade, že doktorand v študijnej časti získal viac ako 40 kreditov, do počtu kreditov sa podľa čl. 1. ods. 5 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI započítava maximálne 40 kreditov.

 

Odporúčaný študijný plán je súčasťou príloh.


 


 

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Štandardná dĺžka štúdia pre doktorandský študijný program v externej forme štúdia je päť akademických rokov. Počet kreditov, ktorých dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia, pre doktorandský študijný program v dennej forme štúdia so štandardnou dĺžkou štúdia štyri akademické roky je 240 kreditov. Štúdium na základe § 65 ods. 2 zákona nesmie presiahnuť štandardnú dĺžku štúdia určenú rozhodnutím o priznaní akreditácie príslušného študijnému programu o viac ako dva roky. Podmienky prípravy samotnej obhajoby dizertačnej práce, ako aj samotný priebeh obhajoby uvádzajú čl. 11 a čl. 12 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. V zmysle Študijného poriadku UKF čl. 8 sa k žiadosti doktoranda o prerušeniu štúdia vyjadruje školiteľ. Ďalšie podmienky prerušenia štúdia definujú čl. 15 Študijného poriadku UKF a čl. 13 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

·         počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 10 kreditov

·         počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 10-30 kreditov za študijnú časť, aspoň 40 kreditov za pedagogické činnosti a aspoň 60 kreditov za vedeckú časť štúdia, spolu aspoň 180 kreditov

·         počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia, -

·         počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program,

nevzťahuje sa na daný študijný program

·         počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 50 kreditov (20 kreditov za dizertačnú skúšku, 30 kreditov za dizertačnú prácu a jej obhajobu)

·         počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia, -

·         počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch,

nevzťahuje sa na daný študijný program

·         počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch.

nevzťahuje sa na daný študijný program


 

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Jednoznačné kritériá, pravidlá a podmienky absolvovania predmetu, zohľadňujúce overenie výstupov zo vzdelávania a napĺňanie cieľov študijného programu sú v infoliste jasne vymedzené a doktorandovi vopred známe (dostupnosť infolistu v AIS, povinnosť oznámenia pravidiel hodnotenia vyučujúcim na začiatku semestra).

V zmysle nadradeného Študijného poriadku UKF študent-doktorand musí splniť podmienky na získanie kreditov za predmet ukončený skúškou v riadnom alebo v maximálne dvoch opravných termínoch do konca semestra, v ktorom si predmet zapísal. V zmysle vyhlášky o kreditovom štúdiu si môže povinný predmet, ktorý absolvoval neúspešne, počas štúdia opakovane zapísať. 

Študent si môže opakovane zapísať aj povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet, ktorý absolvoval neúspešne alebo si môže namiesto neho vybrať iný povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet. 

Študent je včas informovaný o termínoch hodnotenia a možných opravných termínoch, ako priebežných hodnotení, tak aj všetkých termínov skúšok.

Termíny skúšok určí vyučujúci v primeranom počte a rozptyle najneskôr dva týždne pre ukončením výučbového obdobia príslušného semestra. Študent má právo odhlásiť sa z termínu skúšky najneskôr jeden deň pred termínom, na ktorý sa prihlásil.

Študent má taktiež právo hodnotenie na termíne skúšky neprijať a prihlásiť sa na príslušný opravný termín skúšky. V odôvodnených prípadoch má študent právo písomne požiadať dekana fakulty o komisionálne skúšanie. Dekan na návrh vedúceho pracoviska zabezpečujúceho výučbu daného predmetu určí termín skúšky a trojčlennú skúšobnú komisiu, spravidla zloženú z vyučujúceho, osoby zodpovednej za študijný program (predseda komisie) a vedúceho príslušného pracoviska.

Ďalšie podrobnosti podmienok absolvovania predmetov, udeľovania a evidencie hodnotení a získavania kreditov upravuje Študijný poriadok UKF v Nitre.

 

Osobitosťou overovania výstupov vzdelávania v prípade doktorandského štúdia je ročné hodnotenie doktoranda pre komisiou, ktoré uvádza čl. 8 Študijného poriadku doktorandského štúdia. Hodnotiaca komisia sa na základe výsledkov štúdia doktoranda jednoznačne vyjadrí, či odporúča pokračovanie štúdia doktoranda v ďalšom akademickom roku. V prípade negatívneho vyjadrenia svoje rozhodnutie odôvodní.

Každý doktorand má právo na spätnú väzbu k udeleným hodnoteniam všetkých častí priebežného hodnotenia, resp. skúšok, či ročného hodnotenia doktoranda.

V rámci periodického monitoringu vo forme anonymných dotazníkov má študent právo vyjadriť sa k procesom zabezpečovania výučby, procesom udeľovania hodnotení, ako aj odborným a didaktickým kompetenciám vyučujúcich. Podrobnosti uvádza vnútorný predpis 8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity 

 

V prípadoch, ak bol študent vylúčený zo štúdia, môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o vylúčení zo štúdia. Dekan môže žiadosti vyhovieť alebo postúpi žiadosť do 15 dní odo dňa jej doručenia rektorovi spolu s pripojeným spisovým materiálom a písomným stanoviskom k vyjadreniam a námietkam žiadateľa.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Doktorand na základe písomnej žiadosti adresovanej dekanovi fakulty môže požiadať o uznanie kreditov a hodnotení, pričom sa rozlišujú kategórie: uznávanie hodnotení z absolvovaných mobilít a stáží v rámci výmenných študijných programov, uznávanie kreditov a hodnotení získaných predchádzajúcim, neúspešne absolvovaným štúdiom študenta, alebo uznanie kreditov a hodnotení študenta žiadajúceho o prestup (z inej vysokej školy, resp. zmene študijného programu).

Pravidlá prestupu vymedzuje Študijný poriadok UKF v Nitre, ako aj organizačné usmernenia na FPVaI UKF v Nitre, konkrétne: Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z predchádzajúceho štúdia,

Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít.

Usmernenia sú prediskutované v Akademickom senáte FPVaI, verejne dostupné na https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/usmernenia-platne-na-fakulte a študentom vopred známe pred podaním žiadosti o mobilitu, či stáž.

 


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sú pravidelne aktualizované a zverejňované v Akademickom informačnom systéme AIS (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

Zoznam obhájených dizertačných prác za posledných 6 rokov je súčasťou príloh.

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

·         pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,

 

Témy dizertačných prác pre príslušný akademický rok zverejňuje fakulta minimálne dva mesiace pred posledným termínom podávania prihlášok na doktorandské štúdium. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného odboru, názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denná, externá). Témy dizertačných prác spolu s uvedenými náležitosťami sa zverejňujú prostredníctvom webového sídla fakulty. Uchádzač o štúdium sa prihlasuje elektronicky alebo písomne spôsobom podľa pokynov zverejnených na webovom sídle fakulty. Dekan pozve uchádzača na prijímaciu skúšku najmenej štrnásť dní pred jej konaním, pričom mu oznámi aj jej obsah. Tézy prijímacej skúšky sú zverejnené na webovom sídle fakulty.

 

Témy dizertačných prác vypisujú potencionálni školitelia, ktorí sú schválení vedeckou radou fakulty. Navrhujú témy dizertačných prác spravidla v nadväznosti na projekt, v rámci ktorého môže doktorand uskutočňovať výskumné, vývojové alebo ďalšie tvorivé činnosti.

Po úspešnom prijímacom konaní je prijatý uchádzač naďalej odborne vedený a usmerňovaný školiteľom, prípadne konzultantom, počas celého štúdia. Dizertačnou skúškou a obhajobou dizertačnej skúšky doktorand preukazuje, že v príslušnej oblasti výskumu má hlboké vedomosti, je spôsobilý samostatne si osvojovať a prezentovať nové poznatky vedy a praxe a je schopný získané vedomosti aplikovať tvorivým spôsobom v praxi a vo výskume. V písomnej práci doktorand udáva aj stav rozpracovanosti dizertačnej práce, jej ďalšie smerovanie v podobe projektu dizertačnej práce, ako aj výsledky výskumných, vývojových a ďalších tvorivých činnosti získané počas doktorandského štúdia. Školiteľ sa k projektu dizertačnej práce vyjadruje v posudku k písomnej práci k dizertačnej skúške.

Študent-doktorand pod odborným vedením školiteľa vypracuje dizertačnú prácu v zmysle 13/2020 Smernice o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach. Samotná obhajoba dizertačnej práce je verejná, jej prípravu a priebeh charakterizujú čl. 11 a najmä ods. 3 čl. 12 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.

 

Pri obhajobe dizertačnej práce predseda skúšobnej komisie uvedie stručný životopis doktoranda, oznámi tému dizertačnej práce, zásadné informácie z posudku školiteľa a prípadného písomného vyjadrenia vedúceho pracoviska doktoranda, prehľad vedeckých alebo umeleckých prác doktoranda a ohlasov na uvedené výstupy. Doktorand stručne uvedie obsah dizertačnej práce, jej koncepciu, výsledky a prínos. Oponenti (najmenej dvaja) prednesú podstatné časti svojich posudkov; za neprítomného oponenta prečíta v plnom rozsahu jeho posudok predsedajúci alebo ním poverený člen skúšobnej komisie. Doktorand zaujme stanovisko k posudkom oponentov, vyjadrí sa ku všetkým predneseným námietkam a pripomienkam a odpovie na ich otázky. Predseda komisie otvorí diskusiu, ktorej sa môžu zúčastniť všetci prítomní.

 

Každý, kto má o skúmanú problematiku a obhajobu dizertačnej práce záujem, môže podať najneskôr týždeň pred konaním obhajoby predsedovi skúšobnej komisie svoje vyjadrenie alebo môže svoje poznámky predniesť ústne pri obhajobe. Pri obhajobe dizertačnej práce doktorand zaujme k takýmto vyjadreniam alebo poznámkam stanovisko.

V rámci diskusie sa overuje správnosť, odôvodnenosť, vedecká pôvodnosť a závažnosť poznatkov obsiahnutých v dizertačnej práci. Je povinnosťou doktoranda reagovať na všetky vznesené otázky, ktoré odzneli počas diskusie. Výsledok obhajoby dizertačnej práce vyhlasuje predseda komisie na verejnom zasadnutí.

 

·         možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

 

V zmysle Študijného poriadku UKF čl. 8 školiteľ predkladá dekanovi FPVaI návrh na študijný pobyt doktoranda v iných domácich alebo zahraničných vedeckovýskumných a univerzitných pracoviskách.  

Každá katedra fakulty má určeného katedrového koordinátora mobilít, ktorý sprostredkúva prvotné informácie o možnostiach mobility študentom príslušného študijného programu a súčasne poskytuje poradenstvo a pomoc pri administrácii žiadosti o mobilitu. Katedrových koordinátorov riadi a usmerňuje fakultný koordinátor mobilít, ktorým je prodekan pre vonkajšie vzťahy a rozvoj.

Podmienky absolvovania akademickej mobility v rámci výmenných programov (Erazmus +, resp. ponúkaných agentúrou SAIA) definuje Študijný poriadok UKF v Nitre (čl. 20), Stratégia internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019-2025 (dostupné na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/medzinarodne_vztahy/Strategia_internacionalizacie_UKF_SK_web.pdf) a Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít študentom FPV (dostupné na adrese: https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf ).

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd

 

Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody, https://www.ukf.sk/granty/erasmus alebo https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy

 


·         pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

 

UKF v Nitre má pravidlá dodržiavania akademickej etiky zakomponované v Etickom kódexe UKF v Nitre, ako aj v Študijnom poriadku UKF. V Etickom kódexe UKF v Nitre sú definované niektoré zásady profesijnej etiky v pedagogickej a tvorivej činnosti. Posudzovanie podnetov vo veciach dodržovania etického kódexu patrí do kompetencie Etickej komisie UKF v Nitre.

Úplné znenie etického kódexu (k 26.9.2016) je uvedené na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf ako aj štatút etickej komisie UKF v Nitre na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/organy_univerzity/2017-Statut_etickej_komisie.pdf .

Prevencia a odhaľovanie potencionálneho plagiátorstva pri záverečných prácach študentov je riešené prostredníctvom povinnosti zasielania záverečných prác na kontrolu originality prostredníctvom AIS. Riešeniami priestupkov spojených s neetickou činnosťou sa zaoberá Disciplinárna komisia pre študentov v zmysle platných predpisov (Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie FPVaI), ako aj Disciplinárny poriadku UKF pre študentov, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie UKF pre študentov. 

Disciplinárna komisia pre študentov

https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/samospravne-organy/disciplinarna-komisia

Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI

Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie pre študentov FPVaI

https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/vnutorne-predpisy-fakulty

 


·         postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

 

Poradenstvo a služby na podporu aktivít pre študentov so špeciálnymi potrebami poskytuje Študentské centrum UKF, ktoré aj ostatným študentom univerzity poskytuje poradenskú činnosť v oblasti kariéry, financií, práva a zdravia. Týmto spôsobom univerzita vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre všetkých svojich študentov.

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

28/2015 Vnútorný predpis k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF (https://www.ukf.sk/sc) alebo

https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-vzdelavacimi-potrebami

 

UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami

http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk

Podporné aktivity študentom zabezpečujú v centre priamo pedagógovia študijného programu špeciálna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia – poradenstvo.

Súčasťou poradenstva je aj fakultný koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami (prodekan pre vzdelávanie na FPVaI), ako aj katedrový poradca, tzv. tútor, ktorí poskytujú študentom poradenstvo a konzultácie najmä v študijnej oblasti. Uvedené osoby posudzujú možnosti / obmedzenia / a mieru rizík štúdia príslušného študijného programu pre študentov so špecifickými potrebami. Navrhujú konkrétne primerané úpravy a podporné služby určené pre študenta so špecifickými potrebami a vykonávajú poradenskú a mediátorskú činnosť. Podieľajú sa na tvorbe špeciálneho systému hybridného vzdelávania a podpory pre študentov so špecifickými potrebami.

 

·         postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

 

Študent UKF v Nitre má možnosť obrátiť sa podľa povahy podnetov, resp. odvolaní na školiteľa, vedúceho katedry, na študijné oddelenie fakulty, dekanát, disciplinárnu komisiu FPV UKF v Nitre, Etickú komisiu UKF, resp. Referát kontroly na UKF.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF.

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3072-vnutorne-predpisy-2017

Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2198-organizacny-poriadok-ukf

 


5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov študijného programu sú samostatnou prílohou opisu študijného programu.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., funkčné miesto profesor, e-mail: atirpakova@ukf.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

·         prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., e-mail: atirpakova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10463

profilové premety: Algebra a teória čísel, Viacrozmerné štatistické metódy a analýza latentnej premennej v teórii vyučovania matematiky,

·         doc. Mgr. Ján Mačutek, PhD., e-mail: jmacutek@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4648

profilové premety: Teória pravdepodobnosti, Regresná analýza v teórii vyučovania matematiky

·         doc. PaedDr. Janka Medová, PhD . , e-mail: jmedova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10673

profilové premety: Štatistické metódy vo výskume v teórii vyučovania matematiky,

·         doc. PaedDr. Gabriela Pavlovičová, PhD., e-mail: gpavlovicova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10461

profilové premety: Teória vyučovania matematiky

·         doc. PaedDr. Soňa Čeretková, PhD., e-mail: sceretkova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10458

profilové premety: Diskrétna matematika, Teória vyučovania matematiky

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko-pedagogické charakteristiky učiteľov zabezpečujúcich profilové predmety – hodnotených osôb (pätica učiteľov profilových predmetov) sa nachádzajú v samostatnej prílohe. Vedecko-pedagogické charakteristiky ostatných učiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

·         doc. PaedDr. Lucia Rumanová, PhD., e-mail: lrumanova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10749

Geometria a topológia

·         doc. RNDr. Dušan Vallo, PhD., e-mail: dvallo@ukf.skhttps://www.portalvs.sk/regzam/detail/10465

Matematická analýza, Geometria a topológia

·         doc. PaedDr. Soňa Čeretková, PhD., e-mail: sceretkova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10458

Teória vyučovania matematiky

·         doc. RNDr. Mária Kmeťová, PhD., e-mail: mkmetova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10459

Geometria a topológia

·         doc. PaedDr. Janka Medová, PhD., e-mail: jmedova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10673

Teória vyučovania matematiky, Algebra a teória čísel, Diskrétna matematika,  Regresná analýza v teórii vyučovania matematiky, Viacrozmerné štatistické metódy a analýza latentnej premennej v teórii vyučovania matematiky,

·         RNDr. Viliam Ďuriš, PhD., e-mail: vduris@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10751

Algebra a teória čísel    

·         prof. RNDr. Anna Tirpáková, CSc., e-mail: atirpakova@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10463

Regresná analýza v teórii vyučovania, Štatistické metódy vo výskume v teórii vyučovania matematiky

·         Mgr. Jana Kamenická PhD., e-mail: jkamenicka@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33984

Odborná angličtina pre doktorandov 1, Odborná angličtina pre doktorandov 2

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Témy záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

Zoznam školiteľov aktuálne vedených prác je v bode 4h) a obhájených záverečných prác je súčasťou príloh 4h)

Aktuálny zoznam školiteľov schválených Vedeckou radou FPVaI sa nachádza tu:

https://www.fpvai.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/doktorandske-studium/141-studium/aktualna-ponuka-studijnych-programov/doktorandske-studijne-programy/960-teoria-vyucovania-matematiky

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko-pedagogické charakteristiky školiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do ).

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Mgr. Katarína Laššová,   katrina.lassova@ukf.sk

Mgr. Silvia Haringová,  silvia.haringova@ukf.sk 


Vyjadrenie študentov je súčasťou príloh.

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Študijný program doktorandského štúdia v danom študijnom odbore sleduje a hodnotí odborová komisia zriadená podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. Funkciu študijného poradcu vo veciach štúdia a vedeckého smerovania doktoranda zastáva školiteľ dizertačnej práce, ktorého povinnosti určuje čl. 4 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. V prípade, že školiteľ doktorandského štúdia nemôže plniť svoje povinnosti napríklad z dôvodu dlhodobej neprítomnosti, ukončenia pracovného pomeru alebo z iných vážnych dôvodov, dekan na návrh predsedu odborovej komisie určí doktorandovi iného školiteľa. 

V prípadoch, kedy sa štúdium uskutočňuje v spolupráci s externou vzdelávacou inštitúciou, menuje dekan aj konzultanta dizertačnej práce, ktorý je pedagogickým zamestnancom fakulty.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

FPVaI má zabezpečený personál zaradený na jednotlivé oddelenia: Študijné oddelenie FPVaI pre študentov bakalárskeho, magisterského, doktorandského a rozširujúceho štúdia, Oddelenie pre vedeckovýskumnú činnosť, ktoré sú adekvátne personálne, odborne a finančne zabezpečené.

Študijné oddelenie FPVaI úzko spolupracuje s rektorátnym Oddelením sociálnych štipendií UKF  pri administrácii a poskytovaní údajov relevantných k priznaniu štipendií, ako aj Sekretariátom Študentských domovov UKF pri poradenstve ohľadom zabezpečovania ubytovania študentov. https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

Podporný odborný personál zabezpečuje tútorské, poradenské, administratívne a ďalšie podporné služby a súvisiace činnosti pre študentov. Zodpovednosť a kompetencie sú upravené v organizačnom poriadku fakulty:

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/FPV_organiz_poriadok_1_9_2019.pdf

Poradenstvo pre študentov

https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov


Študijné referentky Študijného oddelenia FPVaI

Mgr. Jana Ďuriačová, jduriacova@ukf.sk, doktorandské štúdium, rozširujúce štúdium

 

Administrátor AIS + helpdesk

Ing. Zuzana Ďurfinová, zdurfinova@ukf.sk

 

Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami

PaedDr. Vladimíra Polačková, +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk,

 

Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk 

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum

 

Služby študentom

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

 

UBYTOVANIE

Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

 

STRAVOVANIE

Univerzitná jedáleň -  Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen

 

ŠTIPENDIÁ

Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/stipendia

 

IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY

Centrum informačných a komunikačných technológií UKF

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/centrum-informacnych-a-komunikacnych-technologii/28-univerzita/pracoviska/318-informacne-systemy-v-sprave-cikt

 

ĎALŠIE SLUŽBY

Univerzitná knižnica

https://www.uk.ukf.sk/sk/

 

Univerzitné pastoračné centrum

http://www.upcnitra.sk/


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Katedra matematiky sídli v hlavnej budove Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre na Triede Andreja Hlinku 1. Na zabezpečenie študijného programu má k dispozícií sedem plne funkčných učební. Všetky učebne sa spolu so všetkými priestormi katedry nachádzajú v tej istej budove.

Katedra matematiky disponuje pre výučbu študijného programu špecializovanými počítačovými učebňami vybavenými modernou výpočtovou technikou. Priamo v priestoroch katedry sú vybudované dve počítačové učebne - učebňa C119 (13 počítačov + dataprojektor + interaktívna tabuľa), učebňa C218 (20 počítačov + dataprojektor + interaktívna tabuľa) a jedna tabletová učebňa C117 (20 tabletov + systém Samsung school, LED monitor + Touch overlay).

Okrem uvedených počítačových miestností disponuje katedra v bloku C ďalšími tromi učebňami pre potreby študijného programu. Sú to učebne s označením C118, C212 a C217. Učebňa C118 má kapacitu 24 študentov, učebňa C212 má kapacitu 36 študentov a učebňa C217 má kapacitu 30 študentov. Posledná, siedma učebňa pre potreby katedry je učebňa s označením A223, nachádza sa v bloku A hlavnej budovy a má kapacitu 18 študentov. Každá učebňa je vybavená stolovým počítačom pripojeným na internet a dataprojektorom, čo umožňuje využívanie moderných technológií vo vyučovacom procese.

Pri príprave na pedagogický proces a pri vedecko-výskumnej práci členovia katedry využívajú stolové počítače aj katedrové notebooky (každý zamestnanec má k dispozícii pracovný stôl so stolovým počítačom a minimálne jeden notebook). V prípade potreby majú zamestnanci možnosť využiť aj digitálne fotoaparáty (5 ks) a videokamery (7 ks). Prácu zamestnancov ďalej uľahčujú ďalšie vybavenia, ako sú kopírovacie stroje (4ks), rôzne typy tlačiarní a multifunkčných zariadení (25 ks), externé HDD (37 ks), dataprojektory (7 ks), skenery (5 ks). Katedra disponuje aj 3D tlačiarňou Prucha.

Na podporu dištančnej formy vyučovania boli zakúpené pre zamestnancov, doktorandov a študentov tablety s S-penom (25 ks), ktoré sú veľmi nápomocné pri zabezpečovaní dištančnej výučby, ale aj pri prezenčnej výučbe, prioritne pri predmetoch zameraných na využitie digitálnych technológií vo vzdelávaní.

V rámci výučby i vo výskume je na katedre využívaný špecializovaný matematický a štatistický softvér STATISTICA, SAS, MatLab, Mathematica, SPSS, MS EXCEL, Derive, Cabri II a Cabri 3D, či voľne prístupné softvéry R a LaTeX.

 

Pre zabezpečenie výučby všeobecného charakteru katedra využíva okrem svojich počítačových učební aj počítačové učebne fakulty – učebňu B25 (20 počítačov) a učebňu A119 (20 počítačov). Učebne boli priebežne rekonštruované a vybavené novou výpočtovou technikou, pričom doterajšia modernizácia bola ukončená v roku 2020. V učebniach sú plastové okná, podlahy majú antistatickú úpravu, učebne majú nové tabule a všetky sú vybavené počítačom pre pedagóga s pevným pripojením k dataprojektoru. Všetky uvedené učebne plne vyhovujúce hygienickým zásadám vyučovania. Pri veľkom počte študentov sú k dispozícii prednáškové miestnosti fakulty, konkrétne miestnosti C305 a B212 obe s kapacitou 90 študentov.

 

Študentom sú navyše voľne prístupné počítačové boxy na chodbách, prakticky vo všetkých objektoch univerzity. Všetky počítače spolu s počítačmi pedagógov Katedry matematiky (v kanceláriách) sú pripojené na Internet. Bezdrôtové pripojenie k počítačovej sieti je vo všetkých priestoroch univerzity. Rovnako boli vybudované prípojné miesta v ubytovacích jednotkách ŠD tak, že študentom dokážu zabezpečiť nepretržité pripojenie k Internetu. Významným krokom bolo zapojenie sa do projektu Eduroam, ktorého základnou myšlienkou je umožniť pripojiť sa do počítačovej siete v inej akademickej inštitúcii bez nutnosti registrácie alebo získavania prístupových údajov. Pripojenie k sieti vyžaduje od používateľa iba používateľské meno a heslo, ktoré používa v domovskej inštitúcií.


b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Študenti majú prístup k študijnej literatúre uvedenej v informačných listoch predovšetkým prostredníctvom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre a samostatného knižného fondu a fondu časopisov a zborníkov katedry (ak takým katedra disponuje). Na katedre je pre študentov a pracovníkov katedry k dispozícii knižnica s možnosťou prezenčného prístupu k študijnej literatúre. Knižný fond katedry zahŕňa približne 7000 exemplárov odbornej a vedeckej literatúry zameranej na matematiku a jej vyučovanie, počet titulov kníh je viac ako 3500. Knižničný fond katedrovej knižnice sa priebežne dopĺňa v každom roku z finančných prostriedkov získaných z grantových projektov a z univerzitných zdrojov (www.km.fpv.ukf.sk/kniznica/). Prehľad odborných a vedeckých monografií, vysokoškolských učebníc a skrípt, ktorých autormi, resp. spoluautormi sú členovia katedry, ku ktorým majú prístup aj študenti,  je zverejnený na webovom sídle katedry, dostupné na http://www.km.fpv.ukf.sk/publikacie.php.

Univerzitná knižnica UKF v Nitre umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V knižnici je zabezpečený prístup na internet a wifi pokrytie v celom priestore knižnice.

 Študentom je v centrálnej knižnici k dispozícii študovňa literatúry (štúdium kníh, časopisov a záverečných a kvalifikačných prác, možnosť skenovania dokumentov, kopírovania, wifi pripojenie). Knižničné fondy UKF v Nitre tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme. UKF v Nitre je aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku – prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV), čo umožňuje zabezpečiť informačnú podporu, vrátane centralizovaného prístupu k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.

 

Knižnica tiež umožňuje nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Možnosťami vyhľadávania publikačných zdrojov, ktoré knižnica umožňuje, sú licencované i nelicencované elektronické informačné databázy (napr. Gale Virtual Reference Library: Art, Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, Springer eBooks, SpringerLink, Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO), on-line katalóg, či publikačná a umelecká činnosť zamestnancov UKF v Nitre.

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Knižnica tiež ponúka predaj publikácií prostredníctvom kamennej predajne a e-shopu. Prostredníctvom svojej webovej stránky (www.uk.ukf.sk) informuje o nových knižných prírastkoch, informačných zdrojoch a databázach, ponuke služieb, či činnostiach knižnice.

Prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a zdrojom, či informačným technológiám je tiež zabezpečovaný individuálne jednotlivými pedagógmi na vyučovaných predmetoch. Po dohode je študentom k dispozícii aj literatúra z osobných knižníc pracovníkov katedry.

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác.


Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť, prostredníctvom ktorej sú prepojené všetky pracoviská UKF a študentské domovy, čo umožňuje študentom nepretržité pripojenie k internetovým informačným zdrojom

a databázam. Pokrytie bezdrôtovým signálom je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity prostredníctvom siete Eduroam. Bezdrôtová (wifi) sieť Eduroam slúži študentom a zamestnancom UKF na prístup do bezdrôtovej sieti UKF a súčasne slúži na pripájanie hostí a študentov z iných univerzít podieľajúcich sa na projekte Eduroam. V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia má každý študent zriadenú vlastnú univerzitnú e-mailovú schránku na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie cez webové stránky univerzity (www.ukf.sk), fakulty (www.fpv.ukf.sk) a katedry (www.km.fpv.ukf.sk) a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia umožňuje poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie

i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity. UKF v Nitre prevádzkuje viaceré informačné systémy a informačno-komunikačné technológie slúžiace pre študentov a zamestnancov univerzity. Uvádzame len tie systémy, ktoré slúžia na informačné zabezpečenie študijného programu, resp. pomocou ktorých môžu študenti získať prístup k informačným zdrojom, technológiám a pod.:

·         Elektronická pošta – systém na správu e-mailových kont študentov (studentmail.ukf.sk/webmail) a zamestnancov (posta.ukf.sk/webmail/),

·         Akademický informačný systém (AIS) (ais2.ukf.sk/) – systém spracúva údaje o vzdelávaní študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, kontrolu a evidenciu záznamov o priebehu štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov a realizáciu dotazníkových prieskumov k hodnoteniu kvality vzdelávania na UKF.

·         Knižničný informačný systém (KIS) (kis.ukf.sk) – systém zabezpečuje viaceré činnosti Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, ako sú online vyhľadávací katalóg, novinky v knižničnom fonde univerzitnej knižnice, elektronické objednávky a formuláre (registračný formulár a objednávka medziknižničnej výpožičnej služby, objednávka na vypracovanie rešerše), evidencia (vyhľadávanie a vkladanie) publikačnej a umeleckej činnosti zamestnancov UKF v Nitre,

·         Správa dokumentov (DOC) (doc.ukf.sk) – systém slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i open-source, slobodnému a voľne šíriteľnému softvéru), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.,

·         Videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk) – systém umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video,

·         Microsoft Office 365 – kolekcia služieb, ktoré umožňujú zdieľať školské úlohy a spolupracovať na nich. Táto služba zahŕňa Office (Word, PowerPoint, Excel, OneNote atď.), využívanie 1 TB úložiska vo OneDrive, Yammer a lokality SharePoint. Každý študent a zamestnanec má k dispozícii automaticky aktualizovaný balík Microsoft Office 365 Education zadarmo. Tento balík aplikácií je určený pre offline či online použitie. Študenti môžu so softvérom pracovať počas celej dĺžky svojho štúdia,

·         Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk) – jedná sa o e-learningový portál na báze LMS Moodle.


c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vzdelávanie je realizované prioritne prezenčne. Prechod od prezenčného ku dištančnému vzdelávaniu umožňujú vlastné systémy UKF v Nitre, resp. iné platformy. Základným prostriedkom pre komunikáciu v rámci dištančného vzdelávania je študentské emailové konto, ktoré má pridelené pri nástupe do prvého ročníka každý študent.

Jedným z vlastných systémov UKF v Nitre je videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk), ktorý je možné používať aj prostredníctvom mobilu. Tento systém je možné využiť najmä v rámci prednášok, seminárov, skúšania alebo konzultácií k záverečným prácam študentov. Videokonferenčný systém MEET umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video. Do videokonferenčného systému majú študenti prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do Akademického Informačného Systému (AIS). Ďalšie videokonferenčné platformy využívané pre dištančné vzdelávanie sú aplikácie Zoom, Skype, Microsoft Teams alebo Cisco Webex.

Ďalším systémom využívaným v rámci dištančného vzdelávania je Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk), ktorý predstavuje e-learningový portál na báze LMS Moodle a je plnohodnotnou náhradou prezenčnej formy štúdia. Prostredníctvom tohto portálu môže pedagóg vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, kontrolovať riešenia úloh a výstupy seminárnych prác, online testovať vedmosti študentov a komunikovať s nimi. Študenti majú do systému prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do AIS. Návody, ako pracovať s daným portálom je možné nájsť vo videách v menu Tvorba a manažment kurzov v portáli alebo priamo na YouTube kanáli Moodle.

E-learningový portál UKF v Nitre umožňuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do online spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam a testovanie získaných vedomostí.

 


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Katedra matematiky je členom medzinárodného konzorcia ICSE - International Centre for STEM Education (https://icse.eu/) so sídlom na University of Education v nemeckom Freiburgu. Živá spolupráca Katedry matematiky s inými univerzitami sa odráža aj vo vyučovaní v rámci doktorandského študijného programu. V rámci projektu Zvyšovanie kvality univerzitného štúdia prostredníctvom rozvoja multilaterálnej inštitucionálnej spolupráce boli organizované odborné a vedecké prednášky a publikovaný vysokoškolský učebný text z Teórie vyučovania matematiky v anglickom a slovenskom jazyku. Prednášali napríklad Freyja Hreinsdóttir (University of Iceland, Reykjavík, Island) a Mette Andressen (University of Bergenu, Nórsko).

Študenti doktorandského študijného programu Teória vyučovania matematiky sa pravidelne zúčastňujú škôl a kurzov pre doktorandov organizovaných partnerskými inštitúciami, či už v rámci spolupráce na medzinárodných projektoch, napr. Intenzívny študijný program MoMaTrE organizovaný v spolupráci s Goetheho univerzitiou vo Frankfurte nad Mohanom, Nemecko v roku 2019, či letná škola Intercultural Learning in Mathematics and Informatics, realizovaná v rámci projektu IncluSME Univerzitou vo Vilniuse, Litva.

Doktorandi z Katedry matematiky FPVaI UKF sa v posledných 6 rokoch zúčastnili škôl a kurzov, ktoré organizovali Univerzita v Utrechte, Holandsko; Univerzita v Kodani, Dánsko; Univerzita Karlova, Praha, Česká republika; Univerzita v Miškovci, Maďarsko a Univerzita Johannesa Keplera v Linzi, Rakúsko. Okrem toho sa doktorandi v odbore Teória vyučovania matematiky zúčastňujú akcií zameraných na začínajúcich vedcov organizovaných Európskou spoločnosťou pre výskum v teórii vyučovania matematiky (ERME) a Medzinárodnou skupinou pre psychológiu vo vyučovaní matematiky (PME), ako sú YESS letné školy pre doktorandov, YERME day v rámci konferencií CERME, či webináre organizované členmi YERME alebo v rámci PME Early Researchers' Series.

V roku 2012 sa vtedajší doktorandi zúčastnili dvoch 14-dňových intenzívnych kurzov akademickej angličtiny v Veľkej Británii, na univerzite v Manchestri a na univerzite v Sunderlande. Kurzy boli organizované v rámci projektu A-Centrum, štrukturálne fondy EÚ.

V roku 2013 doktorandka Miroslava Janečková Sovičová absolvovala vedecký pobyt na univerzite v Nottighame, School of Education, Veľká Británia, prof. Malcolm Swan.

Katedra matematiky organizuje v rámci Vedeckého seminára pre doktorandov z Teórie vyučovania matematiky prednášky zahraničných prednášajúcich. Okrem doktorandov a pracovníkov katedry sa ich v online forme zúčastňujú zamestnanci a doktorandi v oblasti teórie vyučovania matematiky z iných univerzít (SR, ČR, Taliansko). Pozvanie prednášať na Katedre matematiky FPVaI UKF v Nitre v posledných rokoch prijali napríklad Steve Watson (University of Cambridge, VB), Jorryt van Bommel (Kartlstadt University, Švédsko), Birgit Griese (Padeborn Univerzity, Nemecko), Libuše Samková (JČU, České Budejovice, ČR), Vlastimil Chytrý a Jaroslav Říčan (UJEP, Ústí nad Labem, ČR), Kateřina a Antonín Jančaříkovi, Jarmila Novotná (UK, Praha, ČR), Josef Molnár (UPOL, Olomouc, ČR), Ana Donevska-Todorova (Univerzita HTW, Berlín, Nemecko), Hennig Wesphael, (Univerzita v Aarhuse, Dánsko), Andreas Ulovec (Viedenská Univerzita vo Viedni, Rakúsko), Vladimír Georgiev (Univerzita v Pise, Taliansko), Jenni Sendova a Toni Cechlarova (Inštitút matematiky a informatiky Bulharskej akadémie vied, Bulharsko), Rob Hughes (Univerzita v Sunderlande, Veľká Británia), Nicholas Mousoulides (Univerzita v Nikózii, Cyprus), Benedetto di Paola (Univerzita v Palerme, Taliansko) a Henk van der Kooij (Univerzita v Utrechte, Freudenthalov inštitút, Holandsko).

V roku 2021 sa uskutočnilo intenzívne školenie v oblasti kvalitatívnych metód výskumu v teórii vyučovania matematiky, na ktorom sa zúčastnilo 60 doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov z 28 krajín sveta (Cyprus, Česká Republika, Dánsko, Ghana, Grécko, Egypt, Francúzsko, Indonézia, Írsko, Island, Luxembursko, Maďarsko, Macedónsko, Mexiko, Nemecko, Nigéria, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Slovensko, Srbsko, Šanghaj, Španielsko, Taliansko, Turecko, Ukrajina a Veľká Británia). Na jarnú školu prijalo pozvanie osem zahraničných prednášajúcich, traja z Českej republiky a po jednom prednášajúcom z Rakúska, Poľska, Slovinska, Grécka a zo Švédska. V roku 2022 plánuje Katedra zorganizovať pokračovanie tejto úspešnej akcie s prednášajúcimi z Izraela, Poľska, Rakúska, Nemecka, Českej republiky a Slovenska. Školenia pre doktorandov a mladých vedeckých pracovníkov boli finančne podporené Európskou spoločnosťou pre výskum v teórii vyučovania matematiky (ERME) a projektami riešenými v rámci programov Erasmus+.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UKF v Nitre podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj

v univerzitných združeniach a kluboch, ktorými sú najmä Študentský parlament UKF a Zväz maďarských študentov – JUGYIK (https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia).

Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobia:

·         Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí.

·         Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

·         Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu.

·         Ďalšie možnosti kultúrneho vyžitia ponúkajú Študentské divadlo VYDI alebo Maďarský spevácky zbor UKF.

Šport

Študenti majú možnosť využiť:

·         telocvičňu alebo plaváreň UKF v Nitre na Triede A. Hlinku 1, telocvičňu v rámci Študentského domova Zobor alebo Fitnes štúdio a posilňovňu v rámci Študentského domova Nitra. V telocvični Študentského domova Zobor je každoročne organizovaná Internátna liga v malom futbale, do ktorej sa môžu študenti zapojiť.

·         V rámci každoročne organizovaných podujatí Nitrianske univerzitné dní a Študentské dni nitrianskych univerzít bývajú organizované športové podujatia ako je napr. Jarný beh Nitrou, Večerný beh Nitrou, Vybíjaná, Medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome alebo Nočný výstup na Zobor.

·         V rámci športovej činnosti dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

Duchovná obnova

·         Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum) má za hlavný cieľ poskytovať pastoračnú starostlivosť a duchovnú pomoc študentom. UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.

Spoločenské, kultúrne a športové podujatia

UKF v Nitre každoročne organizuje podujatia:

·         Nitrianske univerzitné dni (NUD), ktoré sa konajú na jar, ponúkajú súbor vedecko-odborných, športových, umeleckých a spoločenských podujatí. Tradičnými sú Karneval v Riu po slovensky – alegorický sprievod mestom, Superstar nitrianskych univerzít, Majáles či Stavanie mája. Zo športových podujatí sú to Jarný beh Nitrou, medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome študentov SPU v Nitre a UKF v Nitre či turnaje vo futsale, basketbale, stolnom tenise, volejbale či florbale. Vrcholným hudobno-umeleckým a spoločenským podujatím NUD je Galavečer Gaudeamus.

·         Akademická Nitra, ktorá sa koná v letných mesiacoch, patrí medzi vrcholné medzinárodné festivaly tradičnej ľudovej kultúry na Slovensku, kde sa prezentujú domáce i zahraničné folklórne súbory.

·         Októberfest každoročne ponúka hudobný koncert a rôzne súťaže pre študentov.

·         Študentské dni nitrianskych univerzít sa konajú v novembri. Ide o súbor spoločenských, kultúrnych a športových podujatí študentov UKF v Nitre a SPU v Nitre, ako sú umelecké koncerty, divadelné a filmové predstavenia, milkfest, bierfest, exhibičný hokejový zápas medzi UKF a SPU, jesenný beh Nitrou a iné. Vrcholovým podujatím je Imatrikulačný ples UKF v Nitre.

·         Ďalšie možnosti pre študentov poskytuje Študentské centrum (SC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum), ktoré ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.

 

Zdroj: https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot



f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Katedra matematiky má aktuálne dohody o mobilitách s pracoviskami z univerzít a vysokých škôl v Česku – Univerzita Karlova v Prahe, Univerzita Hradec Králové, Univerzita Palackého v Olomouci, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem; v Rakúsku – Univerzita v Salzburgu; na Islande – University of Island, Reykjavík; Litva – Vilniaus Universitetas a v Nemecku – J.W. Goethe University vo Frankfurte nad Mohanom. Okrem pobytov na základe bilaterálnych dohôd v rámci Erasmus+ môžu študenti študijného programu využiť aj mobility v rámci sietí CEEPUS, do ktorých je FPVaI UKF zapojená. Partnerom siete HU-0019-17 International Cooperation in Computer Science je doc. RNDr. Mária Kmeťová, PhD. a partnerom siete HU-0028-15 Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications doc. PaedDr. Janka Medová, PhD., osoby zabezpečujúce profilové predmety študijného programu. V rámci siete HU-0019-17 študent môže realizovať mobilitu na jednu z 15 univerzít z 10 krajín, v rámci siete HU-0028-15 na 52 univerzít v 13 krajinách strednej, južnej a východnej Európy.  

 

Študenti doktorandského štúdia sa na odporúčanie školiteľa alebo garanta študijného programu prihlasujú na zahraničnú mobilitu alebo stáž prostredníctvom aplikácie www.studyabroad.sk. Výberové konanie na obsadenie vyhlasuje katedrový ERASMUS koordinátor, ktorým je doc. PaedDr. Janka Medová, PhD. Výber študentov na mobilitu zabezpečuje trojčlenná komisia, ktorá prihliada na študijné výsledky prihlásených, účasť na študentských aktivitách, na ktorých študenti reprezentovali školu, ako aj na jazykové znalosti uchádzačov. Komisia úspešných študentov na mobilitu navrhuje komisii rektorátu.

Podmienku absolvovať aspoň jednu stáž alebo študijný pobyt v trvaní aspoň 14 dní definuje v čl. 7 Študijný poriadok doktorandského štúdia na FPVaI. Absolvovanie stáže, resp. mobility, tvorí súčasť študijnej časti štúdia doktoranda a je predmetom ročného hodnotenia doktoranda podľa čl. 8 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.

Súčasťou procesu schvaľovania študijného pobytu je aj definovanie ďalších predmetov, ktoré v rámci mobility študent absolvuje. O priznaní kreditov a uznaní hodnotení predmetov študovaných na mobilite nad ustanovený rámec štúdia rozhoduje príslušný vedúci katedry na základe odporúčaní garanta a školiteľa. O uznaní kreditov a hodnotenia predmetu, ktorý nezodpovedá žiadnemu predmetu na UKF, ale je v súlade so študijným programom študenta na FPV, rozhoduje garant študijného programu alebo vedúci pracoviska.

 

Ďalšie informácie sú na dostupné:

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf

Proces administrácie mobilít študentov upravuje 26/2020 Smernica k uznávaniu Erasmus+ mobilít študentov a zamestnancov UKF ovplyvnených pandémiou COVID-19 a o uznávaní nákladov na tieto mobility


9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základné informácie o podmienkach prihlásenia, termínoch podávania prihlášok, termín a rozsah prijímacej skúšky, ako aj zoznam akreditovaných študijných programov, ktoré fakulta ponúka, vrátane požiadaviek na požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú zverejňované na webovom sídle fakulty:

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1

a v dokumente Zásady hodnotenia uchádzačov o doktorandské štúdium

(https://www.fpv.ukf.sk/images/Studium/prijimacie_konanie/Zasady_hodnotenia_uchadzacov_o_doktorandske_studium_2022_2023.pdf)

Všetky informácie a podmienky prijatia na doktorandské študijné programy na FPVaI sú každoročne aktualizované, schvaľované v AS FPVaI a pravidelne zverejnené v zákonom stanovenej lehote - najmenej tri mesiace pred posledným dňom určeným na podanie prihlášok (k 31. máju príslušného roka).

Tézy prijímacej skúšky sú zverejnené na webovom sídle fakulty pod príslušným študijným programom.

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/doktorandske-studium

 

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Podmienky prijímacieho konania upravuje čl. 5 Študijného poriadku pre doktorandov na FPVaI

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/Studijny_poriadok_PhD_studia__FPV_final_version_29_april_2020.pdf

Na základe výsledkov prijímacieho konania dekan rozhodne o prijatí alebo neprijatí uchádzača do tridsať dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Podmienkou prijatia uchádzača na tému, vypísanú externou vzdelávacou inštitúciou, je súhlas jej vedúceho. Kópia rozhodnutia o výsledku prijímacieho konania je súčasťou spisu uchádzača o štúdium.


c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Výsledky prijímacieho konania za obdobie 2015 -2021 pre študijný program Teória vyučovania matematiky pre doktorandský III.st. externého štúdia:

uchádzači spolu: 8

prijatí spolu: 7

zapísaní spolu: 7

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

V súlade so Smernicou č. 5/2009 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity a vnútorného predpisu 21/2013 Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF v Nitre (v znení neskorších doplnkov) vykonáva FPVaI pravidelný prieskum názorov študentov na kvalitu vzdelávacieho procesu vo forme anonymného dotazníka a to prostredníctvom AIS, do ktorého sa môžu zapojiť i študenti doktorandského štúdia.

Pedagogická činnosť študentov doktorandského štúdia (v rozsahu určenom zákonom) je taktiež súčasťou uvedeného dotazníkového prieskumu organizovaného fakultou.

Osobitný spôsobom monitoringu názorov študentov sú neformálne stretnutia vedenia fakulty so zástupcami študentov zo študentských častí akademických senátov fakulty a univerzity, ktoré sa uskutočňujú spravidla na začiatku každého semestra.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky hodnotenia dotazníka si študentmi hodnotení vyučujúci, ako aj doktorandi, môžu prezrieť prostredníctvom AIS. Celkové spracovanie dotazníka je agendou, ktorú vypracovávajú zástupcovia študentov a členovia študentskej časti akademického senátu fakulty. Výsledky sú prezentované na rokovaniach Kolégia dekana FPVaI, ako aj pracovných zasadnutiach pracovísk a sú predmetom rokovania Akademického senátu FPVaI. Prijaté opatrenia smerujú k vytváraniu lepších podmienok ku štúdiu a zlepšeniu kvality štúdia na fakulte.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby absolventov, resp. ich podnety a následné opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu je možné získať prostredníctvom osobných kontaktov, konferenciách pracoviska, ktorých sa zúčastňujú aj jeho absolventi, ich prednáškami v rámci študijného programu, aktivít Študentského centra (napr. Kariérne dni, kariérové poradenstvo). Využiť je možné aj potenciál sociálnych sietí univerzity/fakulty/katedry (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).  


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).

 SPRIEVODCA ŠTÚDIOM:

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia 

·       UBYTOVANIE:

kontakty:

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

ubytovacia komisia:

https://www.ukf.sk/univerzita/organy-univerzity/poradne-organy-prorektorov/ubytovacia-komisia

20/2016 Smernica: Domáci poriadok študentských domovov UKF - zverejnený na internete medzi vnútornými predpismi: https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-mja-ukf/3096-vnutorne-predpisy-2016

20/2020 Smernica o zásadách ubytovania v študentských domovoch UKF a v zmluvných zariadeniach UKF je zverejnená: https://www.ukf.sk/ubytovanie/ubytovanie-pre-studentov-vyssich-rocnikov/14-univerzita/3129-smernica-19-2019-o-zasadach-ubytovania

·       SMERNICA O POPLATKOCH: https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia

·       USMERNENIE PRE ŠTUDENTSKÉ PÔŽIČKY:

pôžičky z fondu na podporu vzdelávania

https://www.ukf.sk/stipendia/pozicky-z-fondu-na-podporu-vzdelavania?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0

študentské pôžičky

https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/oznamy/782-studentske-pozicky?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0

·       SLUŽBY ŠTUDENTOM:

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom