DOKUMENT
Študijný program
AI20d - aplikovaná informatika
Štúdium
Stupeň - III. - doktorandský, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Fakulta prírodných vied a informatiky
Sídlo fakulty
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
Aplikovaná informatika (184138)
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
tretí stupeň, ISCED-F kód 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
18. Informatika, ISCED-F kód št. odboru 0610
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

Študijný program nie je spoločným študijným programom

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
3 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
4
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Študijný odbor 18. Informatika sa zaoberá získavaním, vyhľadávaním, prenosom, zhromažďovaním, organizáciou, ukladaním, interpretáciou, prezentovaním, rozširovaním a využívaním informácií a znalostí v rôznych podobách (najmä text, obraz, zvuk). Od absolventa sa tak očakávajú poznatky týkajúce sa získavania, ukladania, spracovania dát, informácií a znalostí. K nosným témam študijného odboru patria aj matematické základy informatiky, teoretické základy informatiky, programovanie, programové a počítačové systémy, tvorba modelov a systémov informatických vied a informačných a komunikačných technológií pre rôzne aplikačné domény.

 

Cieľom tretieho stupňa študijného programu je pripraviť absolventa tak, aby vedel zvoliť konkrétne vedecké metódy základného a aplikovaného výskumu v oblasti študijného odboru a poskytnúť mu rozsiahle odborné vedomosti z viacerých špecifických oblastí študijného odboru, ktoré mu slúžia ako základ na uskutočňovanie výskumu a vývoja a vytváranie nových poznatkov v oblasti informatiky, prípadne v spolupráci s odborníkmi na didaktiku vrátane problematiky vyučovania informatiky. Vzhľadom na transformáciu pracovného trhu očakávanú v dôsledku zavádzania prvkov umelej inteligencie sú významnou súčasťou študijného programu témy pokrývajúce jednotlivé oblasti umelej inteligencie a jej aplikácie v rôznych sférach vedy a spoločnosti. Konkrétne vedomosti, zručnosti a kompetentnosti sú definované nasledovne:

  • Absolvent sa vyznačuje nezávislým, kritickým a analytickým myslením, ktoré aplikuje v meniacich sa podmienkach.
  • Absolvent aplikuje vlastné zistenia svojej teoretickej analýzy a svojho komplexného vedeckého výskumu pri riešení problémov v oblasti informatiky.
  • Absolvent samostatne nachádza riešenia aj komplexných problémov a prezentuje samostatne výsledky výskumu a vývoja pred vedeckou komunitou a odbornou komunitou v Slovenskej republike aj v zahraničí.
  • Absolvent dokáže formulovať nové hypotézy a stratégie pre ďalší výskum a rozvoj študijného odboru.
  • Absolvent prakticky ovláda zvolené metódy vedeckého výskumu a používa ich pri hľadaní nových poznatkov, technológií a dôležitých systémových väzieb.
  • Absolvent je schopný formulovať výsledky výskumu a dosahuje medzinárodné uznanie.
  • Absolvent dokáže koordinovať tím v príslušnom odbore. 
  • Absolvent na základe svojich výstupov a zistení dokáže navrhovať, overovať a implementovať nové výskumné a pracovné postupy.
  • Absolvent zohľadňuje spoločenské, vedecké a etické aspekty pri formulovaní výskumných zámerov a interpretácii výsledkov výskumu.

 

Študijný program Aplikovaná informatika poskytuje znalosti, rozvíja zručnosti a buduje kompetentnosti tak, aby boli pokryté potreby skupín povolaní definovaných v súlade s Európskou klasifikáciou zručností/kompetentností, kvalifikácií a povolaní (https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation) v nasledovnej štruktúre v súlade s indikovanými povolaniami:

Cieľom študijného programu pre oblasť povolaní „2511 - Systémoví analytici“ je pripraviť absolventov tak, aby dokázali uplatniť poznatky týkajúce sa získavania, ukladania, bezpečnosti a spracovania dát, informácií a znalostí. Absolvent doktorandského štúdia nadobudne predpoklady pre vedeckú prácu v študijnom programe Aplikovaná informatika s dôrazom na aplikačnú doménu informatiky objavovanie znalostí a analýza dát. Predmetná aplikačná doména informatiky je prepojená s vedeckým zameraním pracoviska prostredníctvom riešených vedeckých projektov a publikačnej činnosti v oblastiach ako objavovanie znalostí z webu, spracovanie prirodzeného jazyka, objavovanie znalostí z textov, manažment dát a iných súvisiacich oblastí s danou aplikačnou doménou informatiky. Absolvent vie uplatniť postupy štatistickej analýzy za účelom overenia výskumných hypotéz a vykonať hĺbkovú analýzu údajov. Za týmto účelom vie získať potrebné dáta prostredníctvom meracích procedúr, resp. zhodnotiť zdroje dát, kombinovať zdroje dát, rozšíriť zdroje dát o dáta získané vlastným prieskumom a definovať kritériá kvality údajov. Vie kriticky analyzovať a syntetizovať výskumné koncepty, referovať o výsledkoch analýzy, vykonávať štatistické predpovede a poskytnúť vizuálnu prezentáciu údajov. Absolvent rozumie procesu plánovania výskumu. Je schopný zostaviť výskumné návrhy, metodiku vedeckého výskumu, realizovať vlastný vedecký výskum a prezentovať výsledky vo svojej špecializácii (určenej témou dizertačnej práce a profilovými predmetmi):

  • Vizualizácia informácií,
  • Strojové učenie,
  • Spracovanie reči,
  • Spracovanie prirodzeného jazyka,
  • Rozpoznávanie vzorov,
  • Procesné modelovanie,
  • Monitorovacie a riadiace systémy,
  • Manažment dát,
  • Geografické informačné systémy,
  • Bezpečnostné, etické a právne aspekty v IKT,
  • Analytika učenia.


Prináša vlastné inovatívne riešenia problémov v oblasti metód a nástrojov vývoja systémov na zber, prenos, uchovávanie, bezpečnosť a spracovanie údajov, informácií a znalostí. Ovláda vedecké metódy výskumu a vývoja v oblasti aplikovanej informatiky s orientáciou na riešenie problémov v aplikačnej doméne informatiky objavovanie znalostí a analýza dát. Vedecké metódy uplatňuje pri riešení výskumných úloh v rámci projektov pracoviska v príslušnej aplikačnej doméne informatiky. Má osvojené zásady samostatnej a tímovej vedeckej práce, metodiku výskumu, vedecké formulovanie problémov, bezpečnostné, etické, právne a environmentálne aspekty v IKT. Výskum dokáže vykonávať s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti. Má tiež skúsenosti s transferom vedeckých výsledkov do praxe, s prezentáciou výsledkov na vedeckých konferenciách a pri ich publikovaní vo vedeckých časopisoch. Absolvent má najnovšie teoretické poznatky z aplikovanej informatiky v príslušnej aplikačnej doméne informatiky, systematicky sleduje rozvoj vedného odboru v medzinárodnom meradle. Absolvent ovláda vedecké metódy v informatike a príbuzných odboroch, resp. v doménach z hľadiska objavovania znalostí a analýzy dát, ktoré tvorivo uplatňuje v základnom aj aplikovanom výskume. Má schopnosti formulovať vedecký problém, vypracovať projekt a viesť riešiteľský kolektív. Vedecky báda a prináša vlastné riešenia problémov v aplikačnej doméne informatiky objavovanie znalostí a analýza dát, ktorá je určená projektovou a publikačnou činnosťou pracoviska.

 

Študijný program je špecifický zvýšeným dôrazom na dátovú vedu v dôsledku očakávaného nárastu potrieb trhu na zamestnancov v danej oblasti, na ktorú je vo veľkej miere orientovaný i výskum pracoviska. Ešte užšiu špecializáciu v rámci danej oblasti predstavujú profilové predmety spolu s témou dizertačnej práce. Študijný program je zostavený tak, že po jeho úspešnom absolvovaní študent dosiahne kompetentnosti uvedené v profile absolventa študijného programu Aplikovaná informatika.

b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolventi študijného programu nájdu široké uplatnenie prakticky vo všetkých odvetviach spoločnosti, v ktorých je potrebná vysoko kvalifikovaná, inovatívna a tvorivá práca v oblasti aplikovanej informatiky, ako vo verejnom, tak aj v súkromnom sektore. Ich pôsobenie nie je obmedzené len na oblasť informatiky ako takej, ale uplatnenie na úrovni IT špecialistov nájdu v každej oblasti hospodárskej praxe. Získané znalosti, zručnosti a kompetentnosti môžu využiť aj pri vlastných podnikateľských aktivitách a tým sa stať viac konkurencie schopní.

 

V súlade s Európskou klasifikáciou zručností/kompetentností, kvalifikácií a povolaní (https://ec.europa.eu/esco/portal/occupation) a zaradením jednotlivých povolaní do príslušných úrovní Kvalifikačného rámca podľa Internetového sprievodcu trhom práce, ktorého koordinátorom je Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny, boli indikované nasledovné skupiny povolaní a konkrétne povolania, na výkon ktorých je absolvent pripravený:

 

2511 - Systémoví analytici analyzujú a hodnotia požiadavky, postupy alebo problémy klientskych informačných technológií a vyvíjajú a implementujú návrhy, inovatívne riešenia, odporúčania a plány na zlepšenie súčasných alebo budúcich informačných systémov:

  • 2511.1 - počítačový vedec/počítačová vedkyňa,
  • 2511.11 - výskumný konzultant IT/výskumná konzultantka IT,
  • štúdium súčasne rozširuje znalosti, zručnosti a kompetentnosti pre povolania definované na úrovni nižších stupňov štúdia, ktorými sú: 2511.2 - dátový analytik/dátová analytička, 2511.3 - dátový špecialista/dátová špecialistka.

 

Absolventi študijného programu nachádzajú uplatnenie aj na domácich a zahraničných univerzitách, na ktorých sa vyučujú predmety informatiky. Vzhľadom na aplikačnú doménu informatiky objavovanie znalostí a analýza dát študijného programu Aplikovaná informatika absolventi nájdu uplatnenie aj vo výskumných inštitúciách, v ktorých sa v čoraz väčšej miere očakávajú poznatky týkajúce sa získavania, ukladania, bezpečnosti a spracovania dát, informácií a znalostí.

c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nejedná sa o regulované povolanie. Vyjadrenie k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytli:

  • Slovak Telekom, a. s.
  • Muehlbauer Automation, s.r.o.
  • Muehlbauer Technologies, s.r.o.
  • NTT Slovakia, s.r.o.

 

Zahraničný expert v odbore informatika, ktorý sa k študijnému programu vyjadril:

  • prof. RNDr. Peter Mikulecký, Ph.D., Katedra informačních technologií FIM UHK, Hradec Králové


Stanoviská externých zainteresovaných strán sú súčasťou príloh spisu ŠP. Ďalšie dokumenty sú k dispozícii na vyžiadanie na zabezpečujúcom pracovisku.

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Absolventi študijného programu nájdu široké uplatnenie prakticky vo všetkých odvetviach spoločnosti, v ktorých je potrebná vysoko kvalifikovaná, inovatívna, tvorivá, vedecko-výskumná a/alebo odborná práca v oblasti aplikovanej informatiky, ako vo verejnom, tak aj v súkromnom sektore.

Vzhľadom na to, že prví študenti nastúpili v akademickom roku 2020/2021 aktuálne nie sú v tomto študijnom programe žiadni absolventi.

b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Vzhľadom na to, že prví študenti nastúpili v akademickom roku 2020/2021 aktuálne nie sú v tomto študijnom programe žiadni absolventi.

c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Zamestnávatelia, ktorí sa k študijnému programu vyjadrili:

  • Slovak Telekom, a. s.
  • Muehlbauer Automation, s.r.o.
  • Muehlbauer Technologies, s.r.o.
  • NTT Slovakia, s.r.o.

 

Zahraničný expert v odbore informatika, ktorý sa k študijnému programu vyjadril:

  • prof. RNDr. Peter Mikulecký, Ph.D., Katedra informačních technologií FIM UHK, Hradec Králové
4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Doktorandský študijný program na fakulte je študijným programom vysokoškolského vzdelávania tretieho stupňa, ktoré sa uskutočňuje na základe § 54 zákona. Uskutočňuje sa v súlade s vyhláškou Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme v znení vyhlášky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 155/2013 Z. z..

Doktorandské štúdium v danom študijnom odbore sleduje a hodnotí odborová komisia zriadená podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. Štúdium na základe § 65 ods. 2 zákona o vysokých školách nepresahuje štandardnú dĺžku štúdia určenú rozhodnutím o priznaní akreditácie príslušného študijnému programu o viac ako dva roky, pričom štúdium prebieha podľa študijného plánu študenta pod vedením školiteľa.

V súlade s dublinskými deskriptormi a zároveň v zmysle národného kvalifikačného rámca absolventi študijných programov získajú 8. úroveň kvalifikácie.

 

Pri tvorbe študijného programu bola primárne aplikovaná klasifikácia ESCO, ktorá identifikuje a kategorizuje zručnosti, kompetentnosti, kvalifikácie a povolania dôležité pre trh práce EÚ, ako aj pre vzdelávanie a odbornú prípravu. Vzhľadom na to, že národné dokumenty v čase prípravy študijného programu neposkytovali dostatočne široké spektrum povolaní a nezodpovedali aktuálnym kvalifikačným požiadavkám zamestnávateľov, slúžili len ako podporný materiál (Národná sústava kvalifikácií, Register kompetentností, Register zamestnaní a Kvalifikačný rámec Internetového sprievodcu trhom práce).

Študijný program je postavený tak, aby prostredníctvom povinných predmetov poskytoval študentom zásadné vedomosti, zručnosti a kompetentnosti z aplikačnej domény informatiky objavovanie znalostí a analýza dát, ktoré následne možno rozširovať a špecializovať prostredníctvom profilových predmetov a témy dizertačnej práce.

Do obsahu predmetov študijného programu sa premietajú skúsenosti vysokoškolských učiteľov vyjadrené ich projektovou a publikačnou činnosťou, odporúčania odborníkov z praxe ako aj zahraničných garantov doktorandského štúdia v odbore informatika.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program, odporúčaný študijný plán, individuálny študijný plán doktoranda a štandardná dĺžka štúdia sú nastavené podľa zákona o vysokých školách. Študijný program v súlade so Študijným poriadkom doktorandského štúdia dodržiava pravidlá európskeho systému prenosu a zhromažďovania kreditov a pracovnej záťaže študenta na akademický rok. 

Študijný plán definuje čl. 7 Študijného poriadku doktorandského štúdia  FPVaI.

Študijný plán na celé štúdium vypracováva školiteľ do jedného mesiaca po nástupe doktoranda na štúdium. Študijný plán schvaľuje predseda odborovej komisie doktorandského štúdia a je súčasťou osobného spisu doktoranda.

Študijný plán pozostáva zo študijnej časti, pedagogickej časti a z vedeckej časti.

  • Študijnú časť študijného plánu tvorí súbor činností doktoranda, týkajúcich sa jeho samoštúdia, účasť na prednáškach a seminároch, účasť na domácich a zahraničných stážach a pod. Povinné a povinne voliteľné predmety sú predpísané študentovi na základe požiadaviek definovaných v profile absolventa študijného programu.
  • Pedagogickú časť študijného plánu tvoria úlohy súvisiace s vykonávaním pedagogickej činnosti. Pedagogická činnosť doktoranda zvyčajne v rozsahu štyri hodiny týždenne sa uskutočňuje spravidla na pracovisku, na ktorom je doktorand zaradený.
  • Vedeckú časť tvoria činnosti súvisiace s individuálnou alebo tímovou vedeckou prácou. Výskumná činnosť doktoranda sa hodnotí najmä na základe publikačnej činnosti doktoranda, aktívnej účasti na konferenciách, účasti na vedeckých projektoch a uznaní jeho výsledkov vedeckou komunitou a iných výskumných, vývojových a ďalších tvorivých činností na pracovisku podľa poverenia školiteľa a vedúceho pracoviska.


Kontrola plnenia študijného plánu je predmetom ročného hodnotenia doktoranda.

c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety, predmety štátnych skúšok je uvedený v samostatnej prílohe.

Metódy a formy výučby, sylaby predmetov, vrátane informácie o profilových predmetoch, údaje o pracovnej záťaži študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne), sylaby predmetu, podmienky udeľovania hodnotení a získavania kreditov, ako aj odporúčaná literatúra, sú uvedené v informačných listoch predmetov.

 

Kredity sú pridelené každej časti na základe dosahovaných výstupov vzdelávania a súvisiaceho pracovného zaťaženia. Doktorand počas svojho štúdia získava kredity osobitne za činnosti:

  1. študijné činnosti (min. 20 kreditov a max. 40 kreditov),
  2. pedagogické činnosti (min. 30 kreditov),
  3. vedecké (výskumné a vývojové) činnosti (min. 60 kreditov),
  4. úspešné absolvovanie dizertačnej skúšky vrátane obhajoby písomnej práce k dizertačnej skúške (20 kreditov),
  5. obhajobu dizertačnej práce (30 kreditov).


Kredity za študijné činnosti, pedagogické činnosti a vedecké činnosti sú minimálne hodnoty, ktoré musí doktorand získať v každej časti štúdia na úspešné absolvovanie štúdia. Podmienkou riadneho skončenia štúdia je získanie potrebného počtu kreditov podľa štandardnej dĺžky štúdia v zmysle zákona o vysokých školách. V prípade, že doktorand v študijnej časti získal viac ako 40 kreditov, do počtu kreditov sa podľa čl. 1. ods. 5 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI započítava maximálne 40 kreditov.

 

Študijné činnosti sú postavené na profilových predmetoch (PrP) tak, aby prostredníctvom povinných predmetov:

  • Teória a metodológia aplikovanej informatiky (PrP),
  • Matematické princípy informatiky (PrP),
  • Odborná angličtina pre doktorandov 1,


poskytovali študentom zásadné vedomosti, zručnosti a kompetentnosti z aplikačnej domény informatiky objavovanie znalostí a analýza dát, ktoré následne možno rozširovať a špecializovať prostredníctvom povinne voliteľných predmetov a ich témy dizertačnej práce, ktorá priamo súvisí minimálne s jedným predmetom špecializácie (PrP):

  • Vizualizácia informácií (PrP),
  • Strojové učenie (PrP),
  • Spracovanie reči (PrP),
  • Spracovanie prirodzeného jazyka (PrP),
  • Rozpoznávanie vzorov (PrP),
  • Procesné modelovanie (PrP),
  • Monitorovacie a riadiace systémy (PrP),
  • Manažment dát (PrP),
  • Geografické informačné systémy (PrP),
  • Bezpečnostné, etické a právne aspekty v IKT (PrP),
  • Analytika učenia (PrP),
  • Študijné činnosti - 1. rok štúdia,
  • Študijné činnosti - 2. rok štúdia,
  • Študijné činnosti - 3. rok štúdia,
  • Študijné činnosti - 4. rok štúdia (v prípade nadštandardnej dĺžky štúdia),
  • Študijné činnosti - 5. rok štúdia (v prípade nadštandardnej dĺžky štúdia).

 

Špecializáciu študenta zabezpečuje téma dizertačnej práce a absolvovanie predmetov s ňou spojených ako aj študijná, pedagogická a hlavne vedecká činnosť v oblasti príslušnej špecializácie.

d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Štandardná dĺžka štúdia pre doktorandský študijný program v dennej forme štúdia je tri akademické roky. Počet kreditov, ktorých dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia, pre doktorandský študijný program v dennej forme štúdia so štandardnou dĺžkou štúdia tri akademické roky je 180 kreditov. Štúdium na základe § 65 ods. 2 zákona nesmie presiahnuť štandardnú dĺžku štúdia určenú rozhodnutím o priznaní akreditácie príslušného študijnému programu o viac ako dva roky. Podmienky prípravy samotnej obhajoby dizertačnej práce, ako aj samotný priebeh obhajoby uvádzajú čl. 11 a čl. 12 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. V zmysle Študijného poriadku UKF čl. 8 sa k žiadosti doktoranda o prerušeniu štúdia vyjadruje školiteľ. Ďalšie podmienky prerušenia štúdia definujú čl. 15 Študijného poriadku UKF a čl. 13 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:
  • počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 15 kreditov + 20 kreditov za dizertačnú skúšku,
  • počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: min. 5 kreditov (max. 25) + min. 30 kreditov za pedagogické činnosti + min. 60 kreditov za vedecké činnosti,
  • počet kreditov za výberové predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: nie je stanovené,
  • počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program: nevzťahuje sa na daný študijný program,
  • počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 30 kreditov za obhajobu dizertačnej práce,
  • počet kreditov za odbornú prax potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: nevzťahuje sa na daný študijný program,
  • počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch: nevzťahuje sa na daný študijný program,
  • počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch: nevzťahuje sa na daný študijný program.
f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Jednoznačné kritériá, pravidlá a podmienky absolvovania predmetu, zohľadňujúce overenie výstupov zo vzdelávania a napĺňanie cieľov študijného programu sú v infoliste jasne vymedzené a doktorandovi vopred známe (dostupnosť infolistu v AIS, povinnosť oznámenia pravidiel hodnotenia vyučujúcim na začiatku semestra).

V zmysle nadradeného Študijného poriadku UKF študent-doktorand musí splniť podmienky na získanie kreditov za predmet ukončený skúškou v riadnom alebo v maximálne dvoch opravných termínoch do konca semestra, v ktorom si predmet zapísal. V zmysle vyhlášky o kreditovom štúdiu si môže povinný predmet, ktorý absolvoval neúspešne, počas štúdia opakovane zapísať.  

Študent si môže opakovane zapísať aj povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet, ktorý absolvoval neúspešne alebo si môže namiesto neho vybrať iný povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet. 

Študent je včas informovaný o termínoch hodnotenia a možných opravných termínoch, ako priebežných hodnotení, tak aj všetkých termínov skúšok.

Termíny skúšok určí vyučujúci v primeranom počte a rozptyle najneskôr dva týždne pred ukončením výučbového obdobia príslušného semestra. Študent má právo odhlásiť sa z termínu skúšky najneskôr jeden deň pred termínom, na ktorý sa prihlásil.

Študent má taktiež právo hodnotenie na termíne skúšky neprijať a prihlásiť sa na príslušný opravný termín skúšky. V odôvodnených prípadoch má študent právo písomne požiadať dekana fakulty o komisionálne skúšanie. Dekan na návrh vedúceho pracoviska zabezpečujúceho výučbu daného predmetu určí termín skúšky a trojčlennú skúšobnú komisiu, spravidla zloženú z vyučujúceho, osoby zodpovednej za študijný program (predseda komisie) a vedúceho príslušného pracoviska.

Ďalšie podrobnosti podmienok absolvovania predmetov, udeľovania a evidencie hodnotení a získavania kreditov upravuje Študijný poriadok UKF v Nitre.

 

Osobitosťou overovania výstupov vzdelávania v prípade doktorandského štúdia je ročné hodnotenie doktoranda komisiou, ktoré uvádza čl. 8 Študijného poriadku doktorandského štúdia. Hodnotiaca komisia sa na základe výsledkov štúdia doktoranda jednoznačne vyjadrí, či odporúča pokračovanie štúdia doktoranda v ďalšom akademickom roku. V prípade negatívneho vyjadrenia svoje rozhodnutie odôvodní.

Každý doktorand má právo na spätnú väzbu k udeleným hodnoteniam všetkých častí priebežného hodnotenia, resp. skúšok, či ročného hodnotenia doktoranda.

V rámci periodického monitoringu vo forme anonymných dotazníkov má študent právo vyjadriť sa k procesom zabezpečovania výučby, procesom udeľovania hodnotení, ako aj odborným a didaktickým kompetenciám vyučujúcich. Podrobnosti uvádza vnútorný predpis 8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity. 

 

V prípadoch, ak bol študent vylúčený zo štúdia, môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o vylúčení zo štúdia. Dekan môže žiadosti vyhovieť alebo postúpi žiadosť do 15 dní odo dňa jej doručenia rektorovi spolu s pripojeným spisovým materiálom a písomným stanoviskom k vyjadreniam a námietkam žiadateľa.

g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Doktorand na základe písomnej žiadosti adresovanej dekanovi fakulty môže požiadať o uznanie kreditov a hodnotení, pričom sa rozlišujú kategórie: uznávanie hodnotení z absolvovaných mobilít a stáží v rámci výmenných študijných programov, uznávanie kreditov a hodnotení získaných predchádzajúcim, neúspešne absolvovaným štúdiom študenta, alebo uznanie kreditov a hodnotení študenta žiadajúceho o prestup (z inej vysokej školy, resp. zmene študijného programu).

Pravidlá prestupu vymedzuje Študijný poriadok UKF v Nitre, ako aj organizačné usmernenia na FPVaI UKF v Nitre, konkrétne: Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z predchádzajúceho štúdia,

Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít.

Usmernenia sú prediskutované v Akademickom senáte FPVaI, verejne dostupné na https://www.fpvai.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/usmernenia-platne-na-fakulte a študentom vopred známe pred podaním žiadosti o mobilitu, či stáž.

h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sú pravidelne aktualizované a zverejňované v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

Zoznam aktuálne realizovaných dizertačných prác: 

  • Extrakcia znalostí z neštruktúrovaných textov pre klasifikačné úlohy riešené pomocou neurónových sietí
  • Aplikácia vybraných metód objavovania znalostí v doméne Learning Analytics
  • Modelovanie procesov pomocou fuzzy Petriho sietí z prostredia IoT
  • Automatická detekcia a klasifikácia chýb neurónového strojového prekladu
  • Využitie lexikálnej databázy WordNet pre klasifikačné úlohy spracovania prirodzeného jazyka
  • Odhad kvality pre strojový preklad
  • Optimalizácia obsahu a štruktúry zverejňovaných informácií v rámci Pilieru 3 na základe modelovania ich využívania stakeholdermi komerčnej banky
  • Aplikácia vybraných distribuovaných algoritmov strojového učenia v oblasti spracovania veľkých dát
i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

Pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe

Témy dizertačných prác pre príslušný akademický rok zverejňuje fakulta minimálne dva mesiace pred posledným termínom podávania prihlášok na doktorandské štúdium. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného odboru, názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denná, externá). Témy dizertačných prác spolu s uvedenými náležitosťami sa zverejňujú prostredníctvom webového sídla fakulty. Uchádzač o štúdium sa prihlasuje elektronicky alebo písomne spôsobom podľa pokynov zverejnených na webovom sídle fakulty. Dekan pozve uchádzača na prijímaciu skúšku najmenej štrnásť dní pred jej konaním, pričom mu oznámi aj jej obsah. Tézy prijímacej skúšky sú zverejnené na webovom sídle fakulty.

 

Témy dizertačných prác vypisujú potencionálni školitelia, ktorí sú schválení vedeckou radou fakulty. Navrhujú témy dizertačných prác spravidla v nadväznosti na projekt, v rámci ktorého môže doktorand uskutočňovať výskumné, vývojové alebo ďalšie tvorivé činnosti.

Po úspešnom prijímacom konaní je prijatý uchádzač naďalej odborne vedený a usmerňovaný školiteľom, prípadne konzultantom, počas celého štúdia. Dizertačnou skúškou a obhajobou písomnej práce k dizertačnej skúške doktorand preukazuje, že v príslušnej oblasti výskumu má hlboké vedomosti, je spôsobilý samostatne si osvojovať a prezentovať nové poznatky vedy a praxe a je schopný získané vedomosti aplikovať tvorivým spôsobom v praxi a vo výskume. V písomnej práci doktorand udáva aj stav rozpracovanosti dizertačnej práce, jej ďalšie smerovanie v podobe projektu dizertačnej práce, ako aj výsledky výskumných, vývojových a ďalších tvorivých činnosti získané počas doktorandského štúdia.

Študent-doktorand pod odborným vedením školiteľa vypracuje dizertačnú prácu v zmysle 13/2020 Smernice o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach. Samotná obhajoba dizertačnej práce je verejná, jej prípravu a priebeh charakterizujú čl. 11 a najmä ods. 3 čl. 12 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.

 

Pri obhajobe dizertačnej práce predseda skúšobnej komisie uvedie stručný životopis doktoranda, oznámi tému dizertačnej práce, zásadné informácie z posudku školiteľa a prípadného písomného vyjadrenia vedúceho pracoviska doktoranda, prehľad vedeckých alebo umeleckých prác doktoranda a ohlasov na uvedené výstupy. Doktorand stručne uvedie obsah dizertačnej práce, jej koncepciu, výsledky a prínos. Oponenti (najmenej dvaja) prednesú podstatné časti svojich posudkov; za neprítomného oponenta prečíta v plnom rozsahu jeho posudok predsedajúci alebo ním poverený člen skúšobnej komisie. Doktorand zaujme stanovisko k posudkom oponentov, vyjadrí sa ku všetkým predneseným námietkam a pripomienkam a odpovie na ich otázky. Predseda komisie otvorí diskusiu, ktorej sa môžu zúčastniť všetci prítomní.

 

Každý, kto má o skúmanú problematiku a obhajobu dizertačnej práce záujem, môže podať najneskôr týždeň pred konaním obhajoby predsedovi skúšobnej komisie svoje vyjadrenie alebo môže svoje poznámky predniesť ústne pri obhajobe. Pri obhajobe dizertačnej práce doktorand zaujme k takýmto vyjadreniam alebo poznámkam stanovisko.

V rámci diskusie sa overuje správnosť, odôvodnenosť, vedecká pôvodnosť a závažnosť poznatkov obsiahnutých v dizertačnej práci. Je povinnosťou doktoranda reagovať na všetky vznesené otázky, ktoré odzneli počas diskusie. Výsledok obhajoby dizertačnej práce vyhlasuje predseda komisie na verejnom zasadnutí.

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov

V zmysle Študijného poriadku UKF čl. 8 školiteľ predkladá dekanovi FPVaI návrh na študijný pobyt doktoranda v iných domácich alebo zahraničných vedeckovýskumných a univerzitných pracoviskách.  

Každá katedra fakulty má určeného katedrového koordinátora mobilít, ktorý sprostredkúva prvotné informácie o možnostiach mobility študentom príslušného študijného programu a súčasne poskytuje poradenstvo a pomoc pri administrácii žiadosti o mobilitu. Katedrových koordinátorov riadi a usmerňuje fakultný koordinátor mobilít, ktorým je prodekan pre vonkajšie vzťahy a rozvoj.

Podmienky absolvovania akademickej mobility v rámci výmenných programov (Erasmus+, resp. ponúkaných agentúrou SAIA) definuje Študijný poriadok UKF v Nitre (čl. 20), Stratégia internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019-2025 (dostupné na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/medzinarodne_vztahy/Strategia_internacionalizacie_UKF_SK_web.pdf ) a Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít študentom FPVaI (dostupné na adrese: https://www.fpvai.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf ).

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd

 

Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody, https://www.ukf.sk/granty/erasmus alebo https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy

 

Pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov

UKF v Nitre má pravidlá dodržiavania akademickej etiky zakomponované v Etickom kódexe UKF v Nitre, ako aj v Študijnom poriadku UKF. V Etickom kódexe UKF v Nitre sú definované niektoré zásady profesijnej etiky v pedagogickej a tvorivej činnosti. Posudzovanie podnetov vo veciach dodržovania etického kódexu patrí do kompetencie Etickej komisie UKF v Nitre.

Úplné znenie etického kódexu (k 26.9.2016) je uvedené na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf ako aj štatút etickej komisie UKF v Nitre na adrese https://www.ukf.sk/images/univerzita/organy_univerzity/2017-Statut_etickej_komisie.pdf.

Prevencia a odhaľovanie potencionálneho plagiátorstva pri záverečných prácach študentov je riešené prostredníctvom povinnosti zasielania záverečných prác na kontrolu originality prostredníctvom AIS.

Riešeniami priestupkov spojených s neetickou činnosťou sa zaoberá Disciplinárna komisia pre študentov v zmysle platných predpisov (Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie FPVaI), ako aj Disciplinárny poriadku UKF pre študentov, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie UKF pre študentov (https://www.fpvai.ukf.sk/sk/fakulta/samospravne-organy/disciplinarna-komisia, https://www.fpvai.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/vnutorne-predpisy-fakulty).


Postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami

Poradenstvo a služby na podporu aktivít pre študentov so špeciálnymi potrebami poskytuje Študentské centrum UKF, ktoré aj ostatným študentom univerzity poskytuje poradenskú činnosť v oblasti kariéry, financií, práva a zdravia. Týmto spôsobom univerzita vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre všetkých svojich študentov.

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami:


Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF


UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami - http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk

Podporné aktivity študentom zabezpečujú v centre priamo pedagógovia študijného programu špeciálna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia – poradenstvo.

Súčasťou poradenstva je aj fakultný koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami (prodekan pre vzdelávanie na FPVaI), ako aj katedrový poradca, tzv. tútor, ktorí poskytujú študentom poradenstvo a konzultácie najmä v študijnej oblasti. Uvedené osoby posudzujú možnosti / obmedzenia / a mieru rizík štúdia príslušného študijného programu pre študentov so špecifickými potrebami. Navrhujú konkrétne primerané úpravy a podporné služby určené pre študenta so špecifickými potrebami a vykonávajú poradenskú a mediátorskú činnosť. Podieľajú sa na tvorbe špeciálneho systému hybridného vzdelávania a podpory pre študentov so špecifickými potrebami.

 

Postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta

Študent UKF v Nitre má možnosť obrátiť sa podľa povahy podnetov, resp. odvolaní na vedúceho katedry, na študijné oddelenie fakulty, dekanát, disciplinárnu komisiu FPVaI UKF v Nitre, Etickú komisiu UKF, resp. Referát kontroly na UKF.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF.

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3072-vnutorne-predpisy-2017

Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2198-organizacny-poriadok-ukf

5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov študijného programu sú samostatnou prílohou opisu študijného programu.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
(alebo hypertextový odkaz).

Harmonogram akademického roka je pravidelne aktualizovaný a dostupný na https://www.ukf.sk/studium/organizacia-studia/harmonogram-akademickeho-roka. Rozvrhy sú dostupné v AIS každému členovi akademickej obce UKF. Individuálny študijný plán na celé štúdium vypracováva školiteľ do jedného mesiaca po nástupe doktoranda na štúdium. Študijný plán schvaľuje predseda odborovej komisie doktorandského štúdia. Individuálny študijný plán doktoranda sa každý rok aktualizuje na základe plnenia a odporúčaní Hodnotiacej komisie.

7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof. RNDr. Michal Munk, PhD., funkčné miesto profesor, e-mail: mmunk@ukf.sk, https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10622

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).
c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko-pedagogické charakteristiky učiteľov profilových predmetov – hodnotených osôb (pätica učiteľov profilových predmetov) sa nachádzajú v samostatnej prílohe. Vedecko-pedagogické charakteristiky ostatných učiteľov sú prístupné na fakulte.

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).
e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Témy záverečných prác sú pravidelne aktualizované a zverejňované v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do ).

Zoznam všetkých aktuálne realizovaných dizertačných prác (prví študenti nastúpili v akademickom roku 2020/2021): 

  • doc. PaedDr. Jozef Kapusta, PhD., Extrakcia znalostí z neštruktúrovaných textov pre klasifikačné úlohy riešené pomocou neurónových sietí, 2020/2021, jkapusta@ukf.sk
  • doc. Mgr. Martin Drlík, PhD., Aplikácia vybraných metód objavovania znalostí v doméne Learning Analytics, 2020/2021, mdrlik@ukf.sk
  • doc. Ing. Zoltán Balogh, PhD., Modelovanie procesov pomocou fuzzy Petriho sietí z prostredia IoT, 2020/2021, zbalogh@ukf.sk
  • prof. RNDr. Daša Munková, PhD., Automatická detekcia a klasifikácia chýb neurónového strojového prekladu, 2020/2021, dmunkova@ukf.sk
  • doc. PaedDr. Jozef Kapusta, PhD., Využitie lexikálnej databázy WordNet pre klasifikačné úlohy spracovania prirodzeného jazyka, 2021/2022, jkapusta@ukf.sk
  • prof. RNDr. Daša Munková, PhD., Odhad kvality pre strojový preklad, 2021/2022, dmunkova@ukf.sk
  • prof. RNDr. Michal Munk, PhD., Optimalizácia obsahu a štruktúry zverejňovaných informácií v rámci Pilieru 3 na základe modelovania ich využívania stakeholdermi komerčnej banky, 2021/2022, mmunk@ukf.sk
  • doc. Mgr. Martin Drlík, PhD., Aplikácia vybraných distribuovaných algoritmov strojového učenia v oblasti spracovania veľkých dát, 2021/2022, mdrlik@ukf.sk
f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko-pedagogické charakteristiky školiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Mgr. Valerii Volodymyrovych Popovych, valerii.volodymyrovych.popovych@ukf.sk

Mgr. Lucia Benková, lucia.benkova@ukf.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Študijný program doktorandského štúdia v danom študijnom odbore sleduje a hodnotí odborová komisia zriadená podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. Funkciu študijného poradcu vo veciach štúdia a vedeckého smerovania doktoranda zastáva školiteľ dizertačnej práce, ktorého povinnosti určuje čl. 4 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. V prípade, že školiteľ doktorandského štúdia nemôže plniť svoje povinnosti napríklad z dôvodu dlhodobej neprítomnosti, ukončenia pracovného pomeru alebo z iných vážnych dôvodov, dekan na návrh predsedu odborovej komisie určí doktorandovi iného školiteľa. 

V prípadoch, kedy sa štúdium uskutočňuje v spolupráci s externou vzdelávacou inštitúciou, menuje dekan aj konzultanta dizertačnej práce, ktorý je pedagogickým zamestnancom fakulty.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

FPVaI má zabezpečený personál zaradený na jednotlivé oddelenia: Študijné oddelenie FPVaI pre študentov bakalárskeho, magisterského, doktorandského a rozširujúceho štúdia, Oddelenie pre vedeckovýskumnú činnosť, ktoré sú adekvátne personálne, odborne a finančne zabezpečené.

Študijné oddelenie FPVaI úzko spolupracuje s rektorátnym Oddelením sociálnych štipendií UKF pri administrácii a poskytovaní údajov relevantných k priznaniu štipendií, ako aj Sekretariátom Študentských domovov UKF pri poradenstve ohľadom zabezpečovania ubytovania študentov. https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

Podporný odborný personál zabezpečuje tútorské, poradenské, administratívne a ďalšie podporné služby a súvisiace činnosti pre študentov. Zodpovednosť a kompetencie sú upravené v organizačnom poriadku fakulty:

https://www.fpvai.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/FPV_organiz_poriadok_1_9_2019.pdf


Poradenstvo pre študentov

https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov

 

Študijné referentky Študijného oddelenia FPVaI

Mgr. Jana Ďuriačová, jduriacova@ukf.sk, doktorandské štúdium, rozširujúce štúdium

 

Administrátor AIS + helpdesk

Ing. Zuzana Ďurfinová, zdurfinova@ukf.sk

 

Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami

PaedDr. Vladimíra Polačková, +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk,

 

Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD., +421 37 6408 140, mtvrdik@ukf.sk 

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum

 

Služby študentom

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

 

UBYTOVANIE

Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: +421 37 6408 168, kabelova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

 

STRAVOVANIE

Univerzitná jedáleň -  Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen

 

ŠTIPENDIÁ

Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/stipendia

 

IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY

Centrum informačných a komunikačných technológií UKF

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/centrum-informacnych-a-komunikacnych-technologii/28-univerzita/pracoviska/318-informacne-systemy-v-sprave-cikt

 

ĎALŠIE SLUŽBY

Univerzitná knižnica

https://www.uk.ukf.sk/sk/

 

Univerzitné pastoračné centrum

http://www.upcnitra.sk/

8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Na pokrytie potrieb študijného programu sú k dispozícii nasledovné špecializované učebne a laboratóriá:

  • Laboratórium dátovej vedy (S109) - laboratórium poskytujúce 20 študentských miest je určené na výučbu predmetov zameraných na dátovú vedu a umelú inteligenciu. K dispozícii sú výkonné PC a príslušné softvérové vybavenie pre 20 zariadení.
  • Laboratórium programovania a vývoja softvéru (S110) – laboratórium poskytuje 20 miest pre študentov a umožňuje získavať praktické zručnosti z predmetov zameraných na vývoj softvéru pre desktopové, serverové a mobilné technológie.
  • Jobsovo laboratórium (B113) – laboratórium poskytuje pre výučbu Apple technológie s 15 desktopmi a 15 tabletmi a zariadeniami iPhone. Primárne je určené pre prácu s multimédiami a vývoj mobilných aplikácií, sekundárne pre grafické aplikácie a vývoj hier.
  • Laboratórium počítačových sietí (B114) – laboratórium je technicky upravené pre výučbu operačných systémov a počítačových sietí, v rámci ktorého je vybudovaná zdvojená sieťová infraštruktúra fyzicky oddelená od počítačovej siete univerzity. Študenti majú fyzický prístup k laboratórnemu sieťovému hardvéru (switche, routre). Výkon počítačov a ich konfigurácia umožňuje študentom testovať a využívať virtualizačné nástroje. Laboratórium poskytuje 20 študentských miest.
  • Laboratórium internetu vecí (B112) – laboratórium poskytuje priestor pre prácu s mikroprocesormi Arduino, Raspberry Pi a pod., ktoré tvoria jadro zariadení internetu vecí. Súčasne je vybavené elektrotechnickými zariadeniami, sadami senzorov a komunikačných modulov umožňujúcimi komunikáciu v rámci rôznych typov sietí. Laboratórium je určené primárne pre výučbu predmetov zameraných na počítačové systémy, internet vecí a bezpečnosť a poskytuje 12 študentských miest.
  • PLC laboratórium (A16) s kapacitou 8 študentských miest slúži na zoznámenie študentov s problematikou konštruovania a programovania priemyselných zariadení a následne na prácu a programovanie PLC ovládajúcich tieto zariadenia.
  • Špecializovaná učebňa pre výučbu aplikačného softvéru (A226) je určená primárne pre výučbu študentov iných odborov univerzity a zameriava sa na prácu s kancelárskym balíkom a operačným systémom Windows, systémom LMS Moodle, redakčnými systémami a pod. Učebňa poskytuje priestor i pre výučbu didaktických predmetov. Jej špecifikum je inštalácia súboru aplikácií dostupných a využívaných pedagógmi na stredných a základných školách. Učebňa poskytuje 20 študentských miest.
  • Špecializovaná učebňa určená pre tímové aktivity (B25) umožňuje flexibilnú úpravu rozmiestnenia nábytku a poskytuje 20 miest i notebookov pre študentov, čo umožňuje v tejto učebni realizovať nielen štandardnú výučbu, ale aj výučbu predmetov ktoré si vyžadujú od študentov tímovú spoluprácu.
  • Laboratórium 3D tlače slúži ako priestor umožňujúci využívať služby 3D tlače. Pracovisko disponuje aktuálne 4 zariadeniami umožňujúcimi 3D tlač v rôznej kvalite. Tieto zariadenia sú využívané v rámci predmetov zameraných na modelovanie alebo tvorbu komponentov vlastných IKT zariadení.

 

Každá učebňa / laboratórium je vybavená dataprojektorom. V priestoroch pracoviska (i celej univerzity) je zabezpečené kompletné pokrytie bezdrôtovej siete (Wifi).


Výučba formou prednášok je realizovaná v prednáškových miestnostiach FPVaI UKF v Nitre s kapacitou pre 80-200 študentov.

Každý zamestnanec pracoviska má k dispozícii minimálne jeden notebook a tablety pre podporu prezenčnej výučby.

 

V oblasti softvérového vybavenia sa pracovisko orientuje najmä na open-source softvér a na voľne dostupné systémy pre akademickú sféru. V rámci serverovej infraštruktúry disponuje pracovisko dvoma vlastnými fyzickými servermi pod správou svojich zamestnancov a sériou virtuálnych serverov, o ktoré sa stará univerzitné pracovisko.

 

Primárnou úlohou serverov je poskytovať virtualizačné služby a riešiť paralelné úlohy v rámci predmetov orientovaných na programovanie a spracovanie dát.

 

Pracovisko je súčasťou nasledovných vzdelávacích a certifikačných programov:

  • Oracle Academy,
  • Mikrotik Academy,
  • Databricks University Alliance,
  • AWS Academy.
b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Študenti majú prístup k študijnej literatúre uvedenej v informačných listoch predovšetkým prostredníctvom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre a samostatného knižného fondu a fondu časopisov a zborníkov katedry.

Univerzitná knižnica UKF v Nitre umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V knižnici i v rámci celej univerzity je zabezpečený prístup na internet a wi-fi pokrytie v celom priestore knižnice.

Študentom je v centrálnej knižnici k dispozícii študovňa literatúry (štúdium kníh, časopisov a záverečných a kvalifikačných prác, možnosť skenovania dokumentov, kopírovania, wi-fi pripojenie). Knižničné fondy UKF v Nitre tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme. UKF v Nitre je aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku – prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV), čo umožňuje zabezpečiť informačnú podporu, vrátane centralizovaného prístupu k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.

Knižnica tiež umožňuje nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Možnosťami vyhľadávania publikačných zdrojov, ktoré knižnica umožňuje, sú licencované i nelicencované elektronické informačné databázy (napr. Gale Virtual Reference Library: Art, Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, Springer eBooks, SpringerLink, Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO), on-line katalóg, či publikačná a umelecká činnosť zamestnancov UKF v Nitre.

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Knižnica tiež ponúka predaj publikácií prostredníctvom kamennej predajne a e-shopu. Prostredníctvom svojej webovej stránky (www.uk.ukf.sk) informuje o nových knižných prírastkoch, informačných zdrojoch a databázach, ponuke služieb, či činnostiach knižnice.

Prístup k študijnej literatúre, informačným databázam a zdrojom, či informačným technológiám je tiež zabezpečovaný individuálne jednotlivými pedagógmi na vyučovaných predmetoch. Po dohode je študentom k dispozícii aj literatúra z osobných knižníc pracovníkov katedry.

Celkový fond Univerzitnej knižnice UKF v Nitre k 28.10.2020 je 323 751 knižničných jednotiek. V roku 2020 UK UKF v Nitre objednala 195 titulov periodík z toho 72 zahraničných. Univerzitná knižnica má vo svojom fonde 285 199 knižničných jednotiek k dispozícii svojim čitateľom z toho je 61 812 záverečných a kvalifikačných prác. Viac na https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond.

 

Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť, prostredníctvom ktorej sú prepojené všetky pracoviská UKF a študentské domovy, čo umožňuje študentom nepretržité pripojenie k internetovým informačným zdrojom a databázam. Pokrytie bezdrôtovým signálom je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity prostredníctvom siete Eduroam. Bezdrôtová (wifi) sieť Eduroam slúži študentom a zamestnancom UKF na prístup do bezdrôtovej sieti UKF a súčasne slúži na pripájanie hostí a študentov z iných univerzít podieľajúcich sa na projekte Eduroam. V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia má každý študent zriadenú vlastnú univerzitnú e-mailovú schránku na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie cez webové stránky univerzity (www.ukf.sk), fakulty (www.fpvai.ukf.sk) a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia umožňuje poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie

i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity. UKF v Nitre prevádzkuje viaceré informačné systémy a informačno-komunikačné technológie slúžiace pre študentov a zamestnancov univerzity. Uvádzame len tie systémy, ktoré slúžia na informačné zabezpečenie študijného programu, resp. pomocou ktorých môžu študenti získať prístup k informačným zdrojom, technológiám a pod.:

  • Elektronická pošta – systém na správu e-mailových kont študentov (studentmail.ukf.sk/webmail) a zamestnancov (posta.ukf.sk/webmail/),
  • Akademický informačný systém (AIS) (ais2.ukf.sk/) – systém spracúva údaje o vzdelávaní študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, kontrolu a evidenciu záznamov o priebehu štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov a realizáciu dotazníkových prieskumov k hodnoteniu kvality vzdelávania na UKF.
  • Knižničný informačný systém (KIS) (kis.ukf.sk) – systém zabezpečuje viaceré činnosti Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, ako sú online vyhľadávací katalóg, novinky v knižničnom fonde univerzitnej knižnice, elektronické objednávky a formuláre (registračný formulár a objednávka medziknižničnej výpožičnej služby, objednávka na vypracovanie rešerše), evidencia (vyhľadávanie a vkladanie) publikačnej a umeleckej činnosti zamestnancov UKF v Nitre,
  • Správa dokumentov (DOC) (doc.ukf.sk) – systém slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i open-source, slobodnému a voľne šíriteľnému softvéru), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.,
  • Videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk) – systém umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video,
  • Microsoft Office 365 – kolekcia služieb, ktoré umožňujú zdieľať školské úlohy a spolupracovať na nich. Táto služba zahŕňa Office (Word, PowerPoint, Excel, OneNote atď.), využívanie 1 TB úložiska vo OneDrive, Yammer a lokality SharePoint. Každý študent a zamestnanec má k dispozícii automaticky aktualizovaný balík Microsoft Office 365 Education zadarmo. Tento balík aplikácií je určený pre offline či online použitie. Študenti môžu so softvérom pracovať počas celej dĺžky svojho štúdia,
  • Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk) – jedná sa o e-learningový portál na báze LMS Moodle.
c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vzdelávanie v doktorandskom stupni štúdia je realizované prioritne prezenčne, formou prednášok a konzultácii. V prípade osobitných podmienok štúdia (napr. nariadenie protipandemických opatrení) je prechod od prezenčného ku dištančnému vzdelávaniu umožnený cez vlastné systémy UKF v Nitre, resp. iné platformy. Základným prostriedkom pre komunikáciu v rámci dištančného vzdelávania je študentské emailové konto, ktoré má pridelené pri nástupe do prvého ročníka každý študent.

Jedným z vlastných systémov UKF v Nitre je videokonferenčný systém MEET (https://meet.ukf.sk ), ktorý je možné používať aj prostredníctvom mobilu. Tento systém je možné využiť najmä v rámci prednášok, seminárov, skúšania alebo konzultácií k záverečným prácam študentov. Videokonferenčný systém MEET umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video. Do videokonferenčného systému majú študenti prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do Akademického Informačného Systému (AIS). Ďalšie videokonferenčné platformy využívané pre dištančné vzdelávanie sú aplikácie Zoom, Skype, Microsoft Teams alebo Cisco Webex.

Ďalším systémom využívaným v rámci dištančného vzdelávania je Vzdelávací portál (EDU) (https://edu.ukf.sk ), ktorý predstavuje e-learningový portál na báze LMS Moodle a je plnohodnotnou náhradou prezenčnej formy štúdia. Prostredníctvom tohto portálu môže pedagóg vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, kontrolovať riešenia úloh a výstupy seminárnych prác, online testovať vedomosti študentov a komunikovať s nimi. Študenti majú do systému prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do AIS. Návody, ako pracovať s daným portálom je možné nájsť vo videách v menu Tvorba a manažment kurzov v portáli alebo priamo na YouTube kanáli Moodle.

E-learningový portál UKF v Nitre umožňuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do online spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam a testovanie získaných vedomostí.

d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Partnermi pracoviska pri vzdelávaní sú regionálne i nadnárodné organizácie, ktoré boli súčasne i posudzovateľmi študijného programu:

  • Slovak Telekom, a. s.
  • Muehlbauer Automation, s.r.o.
  • Muehlbauer Technologies, s.r.o.
  • NTT Slovakia, s.r.o.

 

Tieto organizácie sú významnými zamestnávateľmi absolventov a spolu s ďalšími zamestnávateľskými organizáciami a občianskymi združeniami realizujú odborné prednáškové bloky určené pre študentov odboru Informatika.

e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UKF v Nitre podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj v univerzitných združeniach a kluboch, ktorými sú najmä Študentský parlament UKF a Zväz maďarských študentov – JUGYIK (https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia).


Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobia:

  • Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí.
  • Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.
  • Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu.
  • Ďalšie možnosti kultúrneho vyžitia ponúkajú Študentské divadlo VYDI alebo Maďarský spevácky zbor UKF.


Šport

Študenti majú možnosť využiť:

  • telocvičňu alebo plaváreň UKF v Nitre na Triede A. Hlinku 1, telocvičňu v rámci Študentského domova Zobor alebo Fitnes štúdio a posilňovňu v rámci Študentského domova Nitra. V telocvični Študentského domova Zobor je každoročne organizovaná Internátna liga v malom futbale, do ktorej sa môžu študenti zapojiť.
  • V rámci každoročne organizovaných podujatí Nitrianske univerzitné dní a Študentské dni nitrianskych univerzít bývajú organizované športové podujatia ako je napr. Jarný beh Nitrou, Večerný beh Nitrou, Vybíjaná, Medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome alebo Nočný výstup na Zobor.
  • V rámci športovej činnosti dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.


Duchovná obnova

  • Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum) má za hlavný cieľ poskytovať pastoračnú starostlivosť a duchovnú pomoc študentom. UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.


Spoločenské, kultúrne a športové podujatia

UKF v Nitre každoročne organizuje podujatia:

  • Nitrianske univerzitné dni (NUD), ktoré sa konajú na jar, ponúkajú súbor vedecko-odborných, športových, umeleckých a spoločenských podujatí. Tradičnými sú Karneval v Riu po slovensky – alegorický sprievod mestom, Superstar nitrianskych univerzít, Majáles či Stavanie mája. Zo športových podujatí sú to Jarný beh Nitrou, medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome študentov SPU v Nitre a UKF v Nitre či turnaje vo futsale, basketbale, stolnom tenise, volejbale či florbale. Vrcholným hudobno-umeleckým a spoločenským podujatím NUD je Galavečer Gaudeamus.
  • Akademická Nitra, ktorá sa koná v letných mesiacoch, patrí medzi vrcholné medzinárodné festivaly tradičnej ľudovej kultúry na Slovensku, kde sa prezentujú domáce i zahraničné folklórne súbory.
  • Októberfest každoročne ponúka hudobný koncert a rôzne súťaže pre študentov.
  • Študentské dni nitrianskych univerzít sa konajú v novembri. Ide o súbor spoločenských, kultúrnych a športových podujatí študentov UKF v Nitre a SPU v Nitre, ako sú umelecké koncerty, divadelné a filmové predstavenia, milkfest, bierfest, exhibičný hokejový zápas medzi UKF a SPU, jesenný beh Nitrou a iné. Vrcholovým podujatím je Imatrikulačný ples UKF v Nitre.
  • Ďalšie možnosti pre študentov poskytuje Študentské centrum (SC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum), ktoré ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.

 

Zdroj: https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Katedra informatiky má aktuálne dohody o mobilitách s pracoviskami z univerzít a vysokých škôl v rámci EU a EHP (ich zoznam je k dispozícii na https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody ). Študenti, ktorí majú záujem o ERASMUS+ mobilitu, sa prihlasujú prostredníctvom aplikácie www.studyabroad.sk . Výberové konanie na obsadenie vyhlasuje katedrový ERASMUS+ koordinátor (zoznam koordinátorov je k dispozícii na adrese: https://www.fpvai.ukf.sk/sk/vonkajsie-vztahy/medzinarodne-vztahy/koordinacia-mobilit-fpv ).

 

Študenti doktorandského štúdia sa na odporúčanie školiteľa alebo garanta študijného programu prihlasujú na zahraničnú mobilitu alebo stáž prostredníctvom aplikácie www.studyabroad.sk. Podmienku absolvovať aspoň jednu stáž alebo študijný pobyt v trvaní aspoň 14 dní definuje v čl. 7 Študijný poriadok doktorandského štúdia na FPVaI. Absolvovanie stáže, resp. mobility, tvorí súčasť študijnej časti štúdia doktoranda a je predmetom ročného hodnotenia doktoranda podľa čl. 8 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.

 

Súčasťou procesu schvaľovania študijného pobytu je aj definovanie ďalších predmetov, ktoré v rámci mobility študent absolvuje. O priznaní kreditov a uznaní hodnotení predmetov študovaných na mobilite nad ustanovený rámec štúdia rozhoduje príslušný vedúci katedry na základe odporúčaní garanta a školiteľa.  O uznaní kreditov a hodnotenia predmetu, ktorý nezodpovedá žiadnemu predmetu na UKF, ale je v súlade so študijným programom študenta na FPVaI, rozhoduje garant študijného programu alebo vedúci pracoviska.

Ďalšie informácie sú na dostupné:

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody

Proces administrácie mobilít študentov upravuje 26/2020 Smernica k uznávaniu Erasmus+ mobilít študentov a zamestnancov UKF ovplyvnených pandémiou COVID-19 a o uznávaní nákladov na tieto mobility.

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základné informácie o podmienkach prihlásenia, termínoch podávania prihlášok, termín a rozsah prijímacej skúšky, ako aj zoznam akreditovaných študijných programov, ktoré fakulta ponúka, vrátane požiadaviek na požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú zverejňované na webovom sídle fakulty (https://www.fpvai.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1) a v dokumente Zásady hodnotenia uchádzačov o doktorandské štúdium (https://www.fpvai.ukf.sk/images/Studium/prijimacie_konanie/Zasady_hodnotenia_uchadzacov_o_doktorandske_studium_2022_2023.pdf).

Všetky informácie a podmienky prijatia na doktorandské študijné programy na FPVaI sú každoročne aktualizované, schvaľované v AS FPVaI a pravidelne zverejnené v zákonom stanovenej lehote - najmenej tri mesiace pred posledným dňom určeným na podanie prihlášok (k 31. máju príslušného roka).

Tézy prijímacej skúšky sú zverejnené na webovom sídle fakulty pod príslušným študijným programom (https://www.fpvai.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/doktorandske-studium).

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Podmienky prijímacieho konania upravuje čl. 5 Študijného poriadku pre doktorandov na FPVaI (https://www.fpvai.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/Studijny_poriadok_PhD_studia__FPV_final_version_29_april_2020.pdf).

Na základe výsledkov prijímacieho konania dekan rozhodne o prijatí alebo neprijatí uchádzača do tridsiatich dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Podmienkou prijatia uchádzača na tému, vypísanú externou vzdelávacou inštitúciou, je súhlas jej vedúceho. Kópia rozhodnutia o výsledku prijímacieho konania je súčasťou spisu uchádzača o štúdium.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

Počet prijatých študentov za akademické roky 2020/21 a 2021/22 je uvedený v poradí počet uchádzačov / počet prijatých študentov / počet zapísaných študentov:

  • 2020/2021 – 5 / 4 / 4
  • 2021/2022 – 6 / 4 / 4
10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

V súlade so Smernicou č. 5/2009 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity a vnútorného predpisu 21/2013 Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF v Nitre (v znení neskorších doplnkov) vykonáva FPVaI pravidelný prieskum názorov študentov na kvalitu vzdelávacieho procesu vo forme anonymného dotazníka a to prostredníctvom AIS, do ktorého sa môžu zapojiť i študenti doktorandského štúdia.

Pedagogická činnosť študentov doktorandského štúdia (v rozsahu určenom zákonom) je taktiež súčasťou uvedeného dotazníkového prieskumu organizovaného fakultou.

Osobitným spôsobom monitoringu názorov študentov sú neformálne stretnutia vedenia fakulty so zástupcami študentov zo študentských častí akademických senátov fakulty a univerzity, ktoré sa uskutočňujú spravidla na začiatku každého semestra.

b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky hodnotenia dotazníka si študentmi hodnotení vyučujúci, ako aj doktorandi, môžu pozrieť prostredníctvom AIS. Celkové spracovanie dotazníka je agendou, ktorú vypracovávajú zástupcovia študentov a členovia študentskej časti akademického senátu fakulty. Výsledky sú prezentované na rokovaniach Kolégia dekana FPVaI, ako aj pracovných zasadnutiach pracovísk a sú predmetom rokovania Akademického senátu FPVaI. Prijaté opatrenia smerujú k vytváraniu lepších podmienok ku štúdiu a zlepšeniu kvality štúdia na fakulte.

c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby absolventov, resp. ich podnety a následné opatrenia na zvýšenie kvality študijného programu je možné získať prostredníctvom osobných kontaktov, konferencií pracoviska, na ktorých sa zúčastňujú aj jeho absolventi a ich prednáškami v rámci študijného programu, aktivít Študentského centra (napr. Kariérne dni, Kariérne poradenstvo). Využiť je možné aj potenciál sociálnych sietí univerzity/fakulty/katedry (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).  

11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).


Aktuálne platné predpisy k systému kvality

  • Vnútorný predpis č. 1/2021: Vytváranie, hodnotenie a schvaľovanie študijných programov a žiadostí o akreditáciu a spôsobilosti uskutočňovať habilitačné konania a inauguračné konania na FPV UKF v Nitre
  • Vnútorný systém zabezpečovania kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
  • 26/2016 Doplnok č. 2 k Vnútornému predpisu č. 21/2013: Zabezpečenie kvality vzdelávania, vedeckovýskumnej a umeleckej činnosti na UKF
  • 19/2016 Smernica: monitoring potrieb, očakávaní a pracovnej spokojnosti zamestnancov univerzity
  • 8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity