DOKUMENT
Študijný program
BI15d - molekulárna biológia
Štúdium
Stupeň - III. - doktorandský, forma - denná, typ - jednoodborové štúdium
Typ dokumentu
Opis študijného programu
Názov vysokej školy
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty
Fakulta prírodných vied a informatiky
Sídlo fakulty
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Orgán vysokej školy na schvaľovanie študijného programu:
Rada pre vnútorné hodnotenie kvality vysokoškolského vzdelávania Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre
Odkaz na výsledky ostatného periodického hodnotenia študijného programu vysokou školou:
netýka sa tohto študijného programu
Odkaz na hodnotiacu správu k žiadosti o akreditáciu študijného programu podľa § 30 zákona č. 269/2018 Z. z.:
netýka sa tohto študijného programu
1. - Základné údaje o študijnom programe
a) - Názov študijného programu a číslo podľa registra študijných programov.
molekulárna biológia 106431
b) - Stupeň vysokoškolského štúdia a ISCED-F kód stupňa vzdelávania.
tretí stupeň, ISCED-F kód 864
c) - Miesto/-a uskutočňovania študijného programu.
sídlo fakulty: Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
d) - Názov a číslo študijného odboru, v ktorom sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, alebo kombinácia dvoch študijných odborov, v ktorých sa absolvovaním študijného programu získa vysokoškolské vzdelanie, ISCED-F kódy odboru/ odborov.
3. Biológia, ISCED-F kód št. odboru 0511
e) - Typ študijného programu: akademicky orientovaný, profesijne orientovaný; prekladateľský, prekladateľský kombinačný (s uvedením aprobácií); učiteľský, učiteľský kombinačný študijný program (s uvedením aprobácií); umelecký, inžiniersky, doktorský, príprava na výkon regulovaného povolania, spoločný študijný program, interdisciplinárne štúdiá.
akademicky orientovaný
Udeľovaný akademický titul za menom.
PhD.
g) - Forma štúdia.
denná
h) - Pri spoločných študijných programoch spolupracujúce vysoké školy a vymedzenie, ktoré študijné povinnosti plní študent na ktorej vysokej škole (§ 54a zákona o vysokých školách).

študijný program nie je spoločným študijným programom

i) - Jazyk alebo jazyky, v ktorých sa študijný program uskutočňuje.
slovenský
j) - Štandardná dĺžka štúdia vyjadrená v akademických rokoch.
4 roky
k) - Kapacita študijného programu (plánovaný počet študentov), skutočný počet uchádzačov a počet študentov.
plánovaný počet študentov: 8 (plánovaný počet študentov v akademickom roku 2021/22) skutočný počet uchádzačov: 2 (v akademickom roku 2021/22) počet študentov: 7 (v akademickom roku 2021/22)
2. - Profil absolventa a ciele vzdelávania
a) - Vysoká škola popíše ciele vzdelávania študijného programu ako schopnosti študenta v čase ukončenia študijného programu a hlavné výstupy vzdelávania.

Absolvent je schopný samostatne a tvorivo vedecky pracovať v rozličných oblastiach odboru biológia, ako aj v hraničných disciplínach, ovláda vedecké metódy výskumu najmä v molekulárnej biológii so zameraním na niektorú z jej subdisciplín a je schopný ich uplatňovať vo svojej činnosti: navrhovať a formulovať vedecké projekty, organizovať a viesť kolektív, orientovaný na ich riešenie, formulovať aplikačné a inovatívne projekty v oblasti molekulárnej biológie a riešiť ich v súlade s potrebami praxe. Absolvent odboru molekulárna biológia vedecky báda, formuluje problémy v oblasti molekulárnej biológie, genetiky a príbuzných disciplín a prináša ich vlastné riešenia.

Absolvent si osvojí zásady vedeckej práce, formulovanie hypotézy, vedeckého problému (vedecké zadanie), právne, etické a spoločenské aspekty vlastnej vedeckej práce, ako aj navrhovať a uskutočňovať riešenie tohto problému adekvátnymi metódami. Rovnako dokáže prezentovať výsledky výskumu a vývoja pred odbornou komunitou formou prezentácií, odborných a vedeckých publikácií v domácich a medzinárodných časopisoch. Taktiež ovláda špecifické vedecké metódy výskumu v oblasti molekulárnej biológie, ktoré tvorivo realizuje na rôznych biologických modelových objektoch (vírusy, mikroorganizmy, rastliny, živočíchy, človek). Zameriava sa na získanie najnovších teoretických transkriptomických a proteomických poznatkov založených na súčasnom stave vedeckého poznania v molekulárnej biológii, v genetike, v biochémii, genomike, bunkovej biológii a v biotechnológiách, pričom sa veľká pozornosť kladie na praktické ovládanie najmodernejšej laboratórnej techniky a laboratórnych zručností. Skúma molekulárne štruktúry a procesy  modelových organizmov najprogresívnejšími metodickými postupmi. Výsledkami svojej tvorivej práce prispieva nielen k rozvoju vedy a vedeckého poznania, ale prispieva aj k ich aplikácii v biotechnológiách, v medicíne, poľnohospodárstve, lesníctve, farmakológii a pri ochrane životného prostredia.


b) - Vysoká škola indikuje povolania, na výkon ktorých je absolvent v čase absolvovania štúdia pripravený a potenciál študijného programu z pohľadu uplatnenia absolventov.

Absolvent študijného programu nachádza uplatnenie ako odborný asistent na prírodovedne zameraných domácich aj zahraničných univerzitách, na ktorých sa vyučuje predmet molekulárna biológia, prípadne k nemu príbuzné predmety. Vďaka vhodným podmienkam, vytvoreným na našich pracoviskách, pre samostatnú vedeckú činnosť nachádza absolvent uplatnenie ako vedecko-výskumný pracovník v laboratóriách výskumných inštitúcií, ústavov a pracovísk rezortu zdravotníctva (SAV, ČAV, VC AgroBiotech, CVŽV, Biomedicínske centrum SAV). V súkromnom sektore sa môžu uplatniť ako klinický embryológ a andrologický laborant na klinikách asistovanej reprodukcie, výskumný pracovník v diagnostických laboratóriách,  aplikačný technik pre laboratórne zariadenia v biologickom výskume a v neposlednom rade ako vedúci pracovníci v medicínskych, farmaceutických a biotechnologických súkromných spoločnostiach.


c) - Relevantné externé zainteresované strany, ktoré poskytli vyjadrenie alebo súhlasné stanovisko k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania.

Nejedná sa o regulované povolanie. Vyjadrenie k súladu získanej kvalifikácie so sektorovo-špecifickými požiadavkami na výkon povolania poskytli: Odbor genetiky a reprodukcie hospodárskych zvierat, VUŽV, NPPC Nitra; Ústav ekológie lesa SAV Zvolen pracovisko- Oddelenie fytopatológie a mykológie SAV, Nitra a pracovisko Arborétum Mlyňany; ÚGBR CBRB SAV Nitra; GYN-FYV a.s. Bratislava; Hermes LabSystems, s. r. o. Bratislava; Koopert s.r.o. Nové Zámky.

3. - Uplatniteľnosť
a) - Hodnotenie uplatniteľnosti absolventov študijného programu.

Na základe získaných vedomostí je absolvent študijného programu spôsobilý vyučovať špecializované biologické predmety na vysokej škole. Absolvent je schopný uplatniť sa aj v rôznych ďalších oblastiach spoločenskej praxe, vo vedecko-výskumných inštitúciách pri základnom a aplikovanom výskume, pri zabezpečovaní a riadení kvality, v monitoringu životného prostredia, vo farmaceutickej a v klinickej biochémii resp. praxi, molekulárnej medicíne, v potravinárstve, monitorovaní a ochrane životného prostredia, farmaceutickom priemysle, biotechnológii, asistovanej reprodukcii a inde. Väčšina absolventov doktorandského študijného programu "molekulárna biológia" sa uplatnila na domácom alebo zahraničnom pracovnom trhu vo svojom alebo v príbuzných biologických odboroch.


b) - Prípadne uviesť úspešných absolventov študijného programu.

Monika Mésárošová - Biomedicínske centrum SAV

Barbora Kulíková - Oxford BioMedica, Oxford, Veľká Británia

Miroslava Šidlovská - Katedra zoológie a antropológie, UKF Nitra

Michal Benc - Katedra botaniky a genetiky, UKF Nitra

Peter Podhorec - Fakulta rybářství a ochrany vod Jihočeské university, České Budějovice, Česko

Peter Šíma - Koppert Biological Systems

Kornélia Petrovičová - Fakulta agrobiológie a potravinových zdrojov SPU Nitra

Eva Hrnčiarová - Prague Fertility Centre, s.r.o.

Tomáš Pilka - HERMES lab s.r.o

Oľga Ostrup - Vedecká univerzitná nemocnica Rigshospitalet Kodaň, Dánsko

Matej Murín - Ústav živočíšné fyziologie a genetity AV ČR Liběchov, Česko

Miroslav Perniš - Ústav genetiky a biotechnológií rastlín SAV

Alexandra Bezáková - Fakultná nemocnica, Nitra

Adam Tarko - GYN-FIV Nitra


c) - Hodnotenie kvality študijného programu zamestnávateľmi (spätná väzba).

Zamestnávatelia, ktorí sa k študijnému programu vyjadrili:

Odbor genetiky a reprodukcie hospodárskych zvierat, VUŽV, NPPC Nitra

Ústav ekológie lesa SAV, Zvolen (Arborétum Mlyňany)

Ústav genetiky a biotechnológií rastlín, ÚGBR CBRB SAV Nitra

Koopert s.r.o. Nové Zámky

GYN-FIV Nitra

HERMES lab s.r.o.

Koppert Biological Systems


Vyplnené dotazníky sú k dispozícii na sekretariáte Katedry botaniky a genetiky a Katedry zoológie a antropológie, Fakulty prírodných vied a informatiky, UKF v Nitre.

4. - Štruktúra a obsah študijného programu
a) - Vysoká škola popíše pravidlá na utváranie študijných plánov v študijnom programe.

Doktorandský študijný program na fakulte je študijným programom vysokoškolského vzdelávania tretieho stupňa, ktoré sa uskutočňuje na základe § 54 zákona. Uskutočňuje sa v súlade s vyhláškou Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 614/2002 Z. z. o kreditovom systéme v znení vyhlášky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 155/2013 Z. z..

Doktorandské štúdium v danom študijnom odbore sleduje a hodnotí odborová komisia zriadená podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI. Štúdium na základe § 65 ods. 2 zákona o vysokých školách nepresahuje štandardnú dĺžku štúdia určenú rozhodnutím o priznaní akreditácie príslušného študijnému programu o viac ako dva roky, pričom štúdium prebieha podľa študijného plánu študenta pod vedením školiteľa.

V súlade s dublinskými deskriptormi a zároveň v zmysle národného kvalifikačného rámca absolventi študijných programov získajú 8. úroveň kvalifikácie.

b) - Vysoká škola zostaví odporúčané študijné plány pre jednotlivé cesty v štúdiu.

Študijný program, odporúčaný študijný plán, individuálny študijný plán doktoranda a štandardná dĺžka štúdia sú nastavené podľa zákona o vysokých školách. Študijný program v súlade so Študijným poriadkom doktorandského štúdia dodržiava pravidlá európskeho systému prenosu a zhromažďovania kreditov a pracovnej záťaže študenta na akademický rok. 

Študijný plán definuje čl. 7 Študijného poriadku doktorandského štúdia  FPVaI.

Študijný plán na celé štúdium vypracováva školiteľ do jedného mesiaca po nástupe doktoranda na štúdium. Študijný plán schvaľuje predseda odborovej komisie doktorandského štúdia a je súčasťou osobného spisu doktoranda.

Študijný plán pozostáva zo študijnej časti, pedagogickej časti a z vedeckej časti.

·       Študijnú časť študijného plánu tvorí súbor činností doktoranda, týkajúcich sa jeho samoštúdia, účasť na prednáškach a seminároch, účasť na domácich a zahraničných stážach a pod. Povinné a povinne voliteľné predmety sú predpísané študentovi na základe požiadaviek definovaných v profile absolventa študijného programu.

·       Pedagogickú časť študijného plánu tvoria úlohy súvisiace s vykonávaním pedagogickej činnosti. Pedagogická činnosť doktoranda v rozsahu najviac štyri hodiny týždenne sa uskutočňuje spravidla na pracovisku, na ktorom je doktorand zaradený.

·       Vedeckú časť tvoria činnosti súvisiace s individuálnou alebo tímovou vedeckou prácou. Výskumná činnosť doktoranda sa hodnotí najmä na základe publikačnej činnosti doktoranda, aktívnej účasti na konferenciách, účasti na vedeckých projektoch a uznaní jeho výsledkov vedeckou komunitou a iných výskumných, vývojových a ďalších tvorivých činností na pracovisku podľa poverenia školiteľa a vedúceho pracoviska.

Kontrola plnenia študijného plánu je predmetom ročného hodnotenia doktoranda.


c) - V študijnom pláne spravidla uvedie:

Odporúčaný študijný plán v štruktúre povinné, povinne voliteľné a výberové predmety, predmety štátnych skúšok je uvedený v samostatnej prílohe.

Metódy a formy výučby, sylaby predmetov, vrátane informácie o profilových predmetoch, údaje o pracovnej záťaži študenta („rozsah“ pre jednotlivé predmety a vzdelávacie činnosti samostatne), sylaby predmetu, podmienky udeľovania hodnotení a získavania kreditov, ako aj odporúčaná literatúra, sú uvedené v informačných listoch predmetov.


Doktorand počas svojho štúdia získava kredity osobitne za činnosti:

a) študijné činnosti (min. 20 kreditov),

b) pedagogické činnosti (min. 30 kreditov),

c) výskumné a vývojové činnosti (min. 60 kreditov),

d) úspešné absolvovanie dizertačnej skúšky vrátane obhajoby písomnej práce k dizertačnej skúške (20 kreditov),

e) obhajobu dizertačnej práce (30 kreditov).

Kredity za študijné činnosti, pedagogické činnosti, výskumné a vývojové činnosti sú minimálne hodnoty, ktoré musí doktorand získať v každej časti štúdia na úspešné absolvovanie štúdia. Podmienkou riadneho skončenia štúdia je získanie potrebného počtu kreditov podľa štandardnej dĺžky štúdia v zmysle zákona o vysokých školách. V prípade, že doktorand v študijnej časti získal viac ako 40 kreditov, do počtu kreditov sa podľa čl. 1. ods. 5 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI  započítava maximálne 40 kreditov.


d) - Vysoká škola uvedie počet kreditov, ktorého dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia a ďalšie podmienky, ktoré musí študent splniť v priebehu štúdia študijného programu a na jeho riadne skončenie, vrátane podmienok štátnych skúšok, pravidiel na opakovanie štúdia a pravidiel na predĺženie, prerušenie štúdia.
Štandardná dĺžka štúdia pre doktorandský študijný program v dennej forme štúdia je štyri akademické roky. Počet kreditov, ktorých dosiahnutie je podmienkou riadneho skončenia štúdia, pre doktorandský študijný program v dennej forme štúdia so štandardnou dĺžkou štúdia štyri akademické roky je 240 kreditov, Štúdium na základe § 65 ods. 2 zákona nesmie presiahnuť štandardnú dĺžku štúdia určenú rozhodnutím o priznaní akreditácie príslušného študijnému programu o viac ako dva roky.
e) - Vysoká škola pre jednotlivé študijné plány uvedie podmienky absolvovania jednotlivých častí študijného programu a postup študenta v študijnom programe v štruktúre:

-        počet kreditov za povinné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 10 + 20 za dizertačnú skúšku

 

-        počet kreditov za povinne voliteľné predmety potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia: 10 kreditov

 

-        počet kreditov potrebných na skončenie štúdia/ukončenie časti štúdia za spoločný základ a za príslušnú aprobáciu, ak ide o učiteľský kombinačný študijný program, alebo prekladateľský kombinačný študijný program: nevzťahuje sa na daný študijný program


-        počet kreditov za záverečnú prácu a obhajobu záverečnej práce potrebných na riadne skončenie štúdia: 30 kreditov

 

-        počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za projektovú prácu s uvedením príslušných predmetov v inžinierskych študijných programoch: nevzťahuje sa na daný študijný program


-        počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia/ ukončenie časti štúdia za umelecké výkony okrem záverečnej práce v umeleckých študijných programoch: nevzťahuje sa na daný študijný program

 

-        počet kreditov za inú činnosť/aktivity: pedagogická činnosť min. 30 kreditov, vedecká činnosť min. 60 kreditov. Kreditovo je ohodnotená aj iná študijná činnosť (viď. študijný poriadok doktorandského štúdia, Príloha č. 2 Vzor výkazu o doktorandskom štúdiu https://www.fpvai.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/Studijny_poriadok_PhD_studia.pdf; https://www.fpvai.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/Vzor_vykaz_PhD_studium.pdf)

f) - Vysoká škola popíše pravidlá pre overovanie výstupov vzdelávania a hodnotenie študentov a možnosti opravných postupov voči tomuto hodnoteniu.

Jednoznačné kritériá, pravidlá a podmienky absolvovania predmetu, zohľadňujúce overenie výstupov zo vzdelávania a napĺňanie cieľov študijného programu sú v infoliste jasne vymedzené a doktorandovi vopred známe (dostupnosť infolistu v AIS, povinnosť oznámenia pravidiel hodnotenia vyučujúcim na začiatku semestra).

V zmysle nadradeného Študijného poriadku UKF študent-doktorand musí splniť podmienky na získanie kreditov za predmet ukončený skúškou v riadnom alebo v maximálne dvoch opravných termínoch do konca semestra, v ktorom si predmet zapísal. V zmysle vyhlášky o kreditovom štúdiu si môže povinný predmet, ktorý absolvoval neúspešne, počas štúdia opakovane zapísať. 

Študent si môže opakovane zapísať aj povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet, ktorý absolvoval neúspešne alebo si môže namiesto neho vybrať iný povinne voliteľný predmet, resp. výberový predmet. 

Študent je včas informovaný o termínoch hodnotenia a možných opravných termínoch, ako priebežných hodnotení, tak aj všetkých termínov skúšok.

Termíny skúšok určí vyučujúci v primeranom počte a rozptyle najneskôr dva týždne pred ukončením výučbového obdobia príslušného semestra. Študent má právo odhlásiť sa z termínu skúšky najneskôr jeden deň pred termínom, na ktorý sa prihlásil.

Študent má taktiež právo hodnotenie na termíne skúšky neprijať a prihlásiť sa na príslušný opravný termín skúšky. V odôvodnených prípadoch má študent právo písomne požiadať dekana fakulty o komisionálne skúšanie. Dekan na návrh vedúceho pracoviska zabezpečujúceho výučbu daného predmetu určí termín skúšky a trojčlennú skúšobnú komisiu, spravidla zloženú z vyučujúceho, osoby zodpovednej za študijný program (predseda komisie) a vedúceho príslušného pracoviska.

Ďalšie podrobnosti podmienok absolvovania predmetov, udeľovania a evidencie hodnotení a získavania kreditov upravuje Študijný poriadok UKF v Nitre.

 

Osobitosťou overovania výstupov vzdelávania v prípade doktorandského štúdia je ročné hodnotenie doktoranda pred komisiou, ktoré uvádza čl. 8 Študijného poriadku doktorandského štúdia. Hodnotiaca komisia sa na základe výsledkov štúdia doktoranda jednoznačne vyjadrí, či odporúča pokračovanie štúdia doktoranda v ďalšom akademickom roku. V prípade negatívneho vyjadrenia svoje rozhodnutie odôvodní.

Každý doktorand má právo na spätnú väzbu k udeleným hodnoteniam všetkých častí priebežného hodnotenia, resp. skúšok, či ročného hodnotenia doktoranda.

V rámci periodického monitoringu vo forme anonymných dotazníkov má študent právo vyjadriť sa k procesom zabezpečovania výučby, procesom udeľovania hodnotení, ako aj odborným a didaktickým kompetenciám vyučujúcich. Podrobnosti uvádza vnútorný predpis 8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity 

 

V prípadoch, ak bol študent vylúčený zo štúdia, môže podať žiadosť o preskúmanie rozhodnutia o vylúčení zo štúdia. Dekan môže žiadosti vyhovieť alebo postúpi žiadosť do 15 dní odo dňa jej doručenia rektorovi spolu s pripojeným spisovým materiálom a písomným stanoviskom k vyjadreniam a námietkam žiadateľa.


g) - Podmienky uznávania štúdia, alebo časti štúdia.

Doktorand na základe písomnej žiadosti adresovanej dekanovi fakulty môže požiadať o uznanie kreditov a hodnotení, pričom sa rozlišujú kategórie: uznávanie hodnotení z absolvovaných mobilít a stáží v rámci výmenných študijných programov, uznávanie kreditov a hodnotení získaných predchádzajúcim, neúspešne absolvovaným štúdiom študenta, alebo uznanie kreditov a hodnotení študenta žiadajúceho o prestup (z inej vysokej školy, resp. zmene študijného programu).

Pravidlá prestupu vymedzuje Študijný poriadok UKF v Nitre, ako aj organizačné usmernenia na FPVaI UKF v Nitre, konkrétne: Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z predchádzajúceho štúdia,

Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít.

Usmernenia sú prediskutované v Akademickom senáte FPVaI, verejne dostupné na https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/usmernenia-platne-na-fakulte a študentom vopred známe pred podaním žiadosti o mobilitu, či stáž.


h) - Vysoká škola uvedie témy záverečných prác študijného programu (alebo odkaz na zoznam).

Témy záverečných prác sú pravidelne aktualizované a zverejňované v Akademickom informačnom systéme AIS (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

Témy dizertačných prác:

Úloha vybraných malých RNA v kontrole ovarialných funkcií

Vplyv vybraných nových regulátorov na funkcie zdravých a rakovinových ovariálnych buniek

Štúdium mechanizmov tolerancie ovsa siateho na ióny kadmia a vybrané patogény

Nové mimo- a vnútrobunkové regulátory ovariálnych funkcií

Účinky liečiva cemtirestat na štruktúru a funkciu diabetickej kosti in vivo a in vitro

Prírodné a terapeutické látky v prevencii a podpore liečby osteoporózy

Vývojová kapacita oocytov hovädzieho dobytka po kryokonzervácii

Úloha β-1,3-glukanáz v obrane sóje fazuľovej voči toxickým účinkom kadmia

Účinok včelích produktov na kvalitu diabetickej kosti

i) - Vysoká škola popíše alebo sa odkáže na:

-        pravidlá pri zadávaní, spracovaní, oponovaní, obhajobe a hodnotení záverečných prác v študijnom programe,

Témy dizertačných prác pre príslušný akademický rok zverejňuje fakulta minimálne dva mesiace pred posledným termínom podávania prihlášok na doktorandské štúdium. Pri každej vypísanej téme sa uvádza názov študijného odboru, názov študijného programu, meno školiteľa, forma štúdia (denná, externá). Témy dizertačných prác spolu s uvedenými náležitosťami sa zverejňujú prostredníctvom webového sídla fakulty. Uchádzač o štúdium sa prihlasuje elektronicky alebo písomne spôsobom podľa pokynov zverejnených na webovom sídle fakulty. Dekan pozve uchádzača na prijímaciu skúšku najmenej štrnásť dní pred jej konaním, pričom mu oznámi aj jej obsah. Tézy prijímacej skúšky sú zverejnené na webovom sídle fakulty.

 

Témy dizertačných prác vypisujú potencionálni školitelia, ktorí sú schválení vedeckou radou fakulty. Navrhujú témy dizertačných prác spravidla v nadväznosti na projekt, v rámci ktorého môže doktorand uskutočňovať výskumné, vývojové alebo ďalšie tvorivé činnosti.

Po úspešnom prijímacom konaní je prijatý uchádzač naďalej odborne vedený a usmerňovaný školiteľom, prípadne konzultantom, počas celého štúdia. Dizertačnou skúškou a obhajobou dizertačnej skúšky doktorand preukazuje, že v príslušnej oblasti výskumu má hlboké vedomosti, je spôsobilý samostatne si osvojovať a prezentovať nové poznatky vedy a praxe a je schopný získané vedomosti aplikovať tvorivým spôsobom v praxi a vo výskume. V písomnej práci doktorand udáva aj stav rozpracovanosti dizertačnej práce, jej ďalšie smerovanie v podobe projektu dizertačnej práce, ako aj výsledky výskumných, vývojových a ďalších tvorivých činnosti získané počas doktorandského štúdia. Školiteľ sa k projektu dizertačnej práce vyjadruje v posudku k písomnej práci k dizertačnej skúške.

Študent-doktorand pod odborným vedením školiteľa vypracuje dizertačnú prácu v zmysle 13/2020 Smernice o záverečných, rigoróznych a habilitačných prácach. Samotná obhajoba dizertačnej práce je verejná, jej prípravu a priebeh charakterizujú čl. 11 a najmä ods. 3 čl. 12 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.

 

Pri obhajobe dizertačnej práce predseda skúšobnej komisie uvedie stručný životopis doktoranda, oznámi tému dizertačnej práce, zásadné informácie z posudku školiteľa a prípadného písomného vyjadrenia vedúceho pracoviska doktoranda, prehľad vedeckých alebo umeleckých prác doktoranda a ohlasov na uvedené výstupy. Doktorand stručne uvedie obsah dizertačnej práce, jej koncepciu, výsledky a prínos. Oponenti (najmenej dvaja) prednesú podstatné časti svojich posudkov; za neprítomného oponenta prečíta v plnom rozsahu jeho posudok predsedajúci alebo ním poverený člen skúšobnej komisie. Doktorand zaujme stanovisko k posudkom oponentov, vyjadrí sa ku všetkým predneseným námietkam a pripomienkam a odpovie na ich otázky. Predseda komisie otvorí diskusiu, ktorej sa môžu zúčastniť všetci prítomní.

 

Každý, kto má o skúmanú problematiku a obhajobu dizertačnej práce záujem, môže podať najneskôr týždeň pred konaním obhajoby predsedovi skúšobnej komisie svoje vyjadrenie alebo môže svoje poznámky predniesť ústne pri obhajobe. Pri obhajobe dizertačnej práce doktorand zaujme k takýmto vyjadreniam alebo poznámkam stanovisko.

V rámci diskusie sa overuje správnosť, odôvodnenosť, vedecká pôvodnosť a závažnosť poznatkov obsiahnutých v dizertačnej práci. Je povinnosťou doktoranda reagovať na všetky vznesené otázky, ktoré odzneli počas diskusie. Výsledok obhajoby dizertačnej práce vyhlasuje predseda komisie na verejnom zasadnutí.


-        možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov,

V zmysle Študijného poriadku UKF čl. 8 školiteľ predkladá dekanovi FPVaI návrh na študijný pobyt doktoranda v iných domácich alebo zahraničných vedeckovýskumných a univerzitných pracoviskách.  

Každá katedra fakulty má určeného katedrového koordinátora mobilít, ktorý sprostredkúva prvotné informácie o možnostiach mobility študentom príslušného študijného programu a súčasne poskytuje poradenstvo a pomoc pri administrácii žiadosti o mobilitu. Katedrových koordinátorov riadi a usmerňuje fakultný koordinátor mobilít, ktorým je prodekan pre vonkajšie vzťahy a rozvoj.

Podmienky absolvovania akademickej mobility v rámci výmenných programov (Erazmus +, resp. ponúkaných agentúrou SAIA) definuje Študijný poriadok UKF v Nitre (čl. 20), Stratégia internacionalizácie UKF v Nitre na roky 2019-2025 (dostupné na adrese: https://www.ukf.sk/images/univerzita/medzinarodne_vztahy/Strategia_internacionalizacie_UKF_SK_web.pdf) a Organizačné usmernenie o uznávaní kreditov a hodnotení z mobilít študentom FPV (dostupné na adrese: https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/usmernenia/1_Org_usmernenie_mobilita.pdf ).

 

Možnosti a postupy účasti na mobilitách študentov upravuje vnútorný predpis Smernica o realizácii mobilít v rámci programu Erasmus+, iných štipendijných programov a bilaterálnych dohôd

 

Informácie pre študentov ohľadom mobilít na UKF v Nitre sú dostupné na: https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody, https://www.ukf.sk/granty/erasmus alebo https://www.ukf.sk/granty/ine-mobilitne-programy


-        pravidlá dodržiavania akademickej etiky a vyvodzovania dôsledkov,

UKF v Nitre má pravidlá dodržiavania akademickej etiky zakomponované v Etickom kódexe UKF v Nitre, ako aj v Študijnom poriadku UKF. V Etickom kódexe UKF v Nitre sú definované niektoré zásady profesijnej etiky v pedagogickej a tvorivej činnosti. Posudzovanie podnetov vo veciach dodržovania etického kódexu patrí do kompetencie Etickej komisie UKF v Nitre.

Úplné znenie etického kódexu (k 26.9.2016) je uvedené na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/O_univerzite/2016-Eticky-kodex-UKF.pdf ako aj štatút etickej komisie UKF v Nitre na adrese:

https://www.ukf.sk/images/univerzita/organy_univerzity/2017-Statut_etickej_komisie.pdf .

Prevencia a odhaľovanie potencionálneho plagiátorstva pri záverečných prácach študentov je riešené prostredníctvom povinnosti zasielania záverečných prác na kontrolu originality prostredníctvom AIS. Riešeniami priestupkov spojených s neetickou činnosťou sa zaoberá Disciplinárna komisia pre študentov v zmysle platných predpisov (Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie FPVaI), ako aj Disciplinárneho poriadku UKF pre študentov, Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie UKF pre študentov. 

Disciplinárna komisia pre študentov

https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/samospravne-organy/disciplinarna-komisia

Disciplinárny poriadok pre študentov FPVaI

Rokovací poriadok Disciplinárnej komisie pre študentov FPVaI

https://www.fpv.ukf.sk/sk/fakulta/uradna-tabula/vnutorne-predpisy-fakulty


-        postupy aplikovateľné pre študentov so špeciálnymi potrebami,

Poradenstvo a služby na podporu aktivít pre študentov so špeciálnymi potrebami poskytuje Študentské centrum UKF, ktoré aj ostatným študentom univerzity poskytuje poradenskú činnosť v oblasti kariéry, financií, práva a zdravia. Týmto spôsobom univerzita vytvára všeobecne prístupné akademické prostredie a zodpovedajúce podmienky štúdia pre všetkých svojich študentov.

Postupy zamerané na podporu študentov so špeciálnymi potrebami upravuje vnútorný predpis zameraný na podporu a zabezpečenie všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

28/2015 Vnútorný predpis k zabezpečeniu všeobecne prístupného akademického prostredia pre študentov so špecifickými potrebami

Podporné služby zabezpečuje Centrum pre študentov UKF (https://www.ukf.sk/sc) alebo

https://www.ukf.sk/sc/poradenstvo-a-podpora-pre-studentov-so-specifickymi-vzdelavacimi-potrebami

 

UKF v Nitre svojim štatútom, predpismi a ostatnými nariadeniami zabezpečuje optimálne podmienky pre štúdium intaktných študentov i študentov so špecifickými potrebami

http://www.centrumpodpory.pf.ukf.sk

Podporné aktivity študentom zabezpečujú v centre priamo pedagógovia študijného programu špeciálna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia – poradenstvo.

Súčasťou poradenstva je aj fakultný koordinátor pre študentov so špecifickými potrebami (prodekan pre vzdelávanie na FPVaI), ako aj katedrový poradca, tzv. tútor, ktorí poskytujú študentom poradenstvo a konzultácie najmä v študijnej oblasti. Uvedené osoby posudzujú možnosti / obmedzenia / a mieru rizík štúdia príslušného študijného programu pre študentov so špecifickými potrebami. Navrhujú konkrétne primerané úpravy a podporné služby určené pre študenta so špecifickými potrebami a vykonávajú poradenskú a mediátorskú činnosť. Podieľajú sa na tvorbe špeciálneho systému hybridného vzdelávania a podpory pre študentov so špecifickými potrebami.

-        postupy podávania podnetov a odvolaní zo strany študenta.

Študent UKF v Nitre má možnosť obrátiť sa podľa povahy podnetov, resp. odvolaní na školiteľa, vedúceho katedry, na študijné oddelenie fakulty, dekanát, disciplinárnu komisiu FPV UKF v Nitre, Etickú komisiu UKF, resp. Referát kontroly na UKF.

Postupy podávania a prešetrovania sťažností a podnetov upravuje vnútorný predpis 12/2017 Smernica o sťažnostiach a petíciách na UKF.

https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3072-vnutorne-predpisy-2017

Preskúmavanie podnetov a odvolaní študenta a uchádzačov zabezpečuje na úrovni rektorátu referát kontroly

https://www.ukf.sk/univerzita/vnutorne-predpisy/vnutorne-predpisy-univerzity/14-univerzita/2198-organizacny-poriadok-ukf



5. - Informačné listy predmetov študijného programu
V štruktúre podľa vyhlášky č. 614/2002 Z. z.

Informačné listy predmetov študijného programu sú samostatnou prílohou opisu študijného programu.

6. - Aktuálny harmonogram akademického roka a aktuálny rozvrh
7. - Personálne zabezpečenie študijného programu
a) - Osoba zodpovedná za uskutočňovanie, rozvoj a kvalitu študijného programu (s uvedením funkcie a kontaktu).

prof.h.c.Dr.h.c.prof.Dr. MVDr. Jozef Laurinčík, DrSc. ; funkčné miesto profesor, e-mail: jlaurincik@ukf.sk

b) - Zoznam osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu s priradením k predmetu s prepojením na centrálny Register zamestnancov vysokých škôl, s kontaktom (môžu byť uvedení aj v študijnom pláne).

prof. RNDr. Mária Bauerová, PhD.; mbauerova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10481; Molekulárna genetika živočíchov, Molekulárna biológia

doc. RNDr. Patrik Mészáros, PhD.; pmeszaros@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/19611; Molekulárna genetika rastlín

prof. RNDr. František Strejček, PhD.; fstrejcek@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10487; Bunková biológia

prof. RNDr. Radoslav Omelka, PhD.; romelka@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10486; Molekulárna genetika človeka

prof. RNDr. Klaudia Jomová, PhD.; kjomova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10491; Biochémia

doc. RNDr Martin Morovič, PhD.; mmorovic@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10663; Proteomika

doc. RNDr. Beáta Piršelová, PhD.; bpirselova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10671; Biotechnológie rastlín

prof. H. c. prof. Dr. MVDr. Jozef Laurinčík, DrSc.; jlaurincik@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10502; Biotechnológie živočíchov

doc. RNDr. Vladimíra Mondočková, PhD.; vmondockova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10752; Biomedicínske databázy

prof. RNDr. Alexander Sirotkin, DrSc; asirotkin@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10731; Molekulárna endokrinológia živočíchov

doc. RNDr. Peter Boleček, PhD.; pbolecek@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10482; Molekulárna fyziológia rastlín

prof. RNDr. Monika Martiniaková, PhD.; mmartiniakova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10519; Molekulárna toxikológia živočíchov

c) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky osôb zabezpečujúcich profilové predmety študijného programu.

Vedecko-pedagogické charakteristiky ostatných učiteľov sú prístupné na fakulte.

d) - Zoznam učiteľov študijného programu s priradením k predmetu a prepojením na centrálny register zamestnancov vysokých škôl, s uvedením kontaktov (môže byť súčasťou študijného plánu).

prof. RNDr. Radoslav Omelka, PhD.; romelka@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10486; Molekulárna biológia, Molekulárna toxikológia živočíchov

doc. RNDr. Miroslav Bauer, CSc.; mbauer@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10631; Molekulárna genetika rastlín, Biotechnológie rastlín, Biomedicínske databázy

doc. RNDr. Vladimíra Mondočková, PhD.; vmondockova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10752; Molekulárna genetika človeka

doc. RNDr. Roman Kuna, PhD.; rkuna@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10484; Bunková biológia, Molekulárna fyziológia rastlín

doc. RNDr. Beáta Piršelová, PhD.; bpirselova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10671; Molekulárna fyziológia rastlín

prof. RNDr. František Strejček, PhD.; fstrejcek@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10487; Biotechnológie živočíchov, Molekulárna genetika živočíchov

doc. Ing. Ida Petrovičová, PhD.; ipetrovicova@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10504; Molekulárna endokrinológia živočíchov

Mgr. Jana Kamenická, PhD.; jkamenická@ukf.sk; https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33984; Odborná angličtina pre doktorandov 1

e) - Zoznam školiteľov záverečných prác s priradením k témam (s uvedením kontaktov).

Témy záverečných prác sú dostupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do).

prof. RNDr. Monika Martiniaková, PhD. - Účinky liečiva cemtirestat na štruktúru a funkciu diabetickej kosti in vivo a in vitro

prof. RNDr. Alexander Sirotkin, DrSc. - Úloha vybraných malých RNA v kontrole ovarialných funkcií

Nové mimo- a vnútrobunkové regulátory ovariálnych funkcií

Vplyv vybraných nových regulátorov na funkcie zdravých a rakovinových ovariálnych buniek

prof. RNDr. Radoslav Omelka, PhD. - Účinok včelích produktov na kvalitu diabetickej kosti

 Prírodné a terapeutické látky v prevencii a podpore liečby osteoporózy

doc. RNDr. Beáta Piršelová, PhD. - Štúdium mechanizmov tolerancie ovsa siateho na ióny kadmia a vybrané patogény

RNDr. Alexander Makarevič, DrSc., konzultant: prof. RNDr. František Strejček, PhD. - Vývojová kapacita oocytov hovädzieho dobytka po kryokonzervácii

doc. RNDr. Patrik Mészáros, PhD. - Úloha β-1,3-glukanáz v obrane sóje fazuľovej voči toxickým účinkom kadmia

f) - Odkaz na vedecko/umelecko-pedagogické charakteristiky školiteľov záverečných prác.

Vedecko-pedagogické charakteristiky školiteľov sú prístupné v Akademickom informačnom systéme univerzity (https://ais2.ukf.sk/ais/start.do

g) - Zástupcovia študentov, ktorí zastupujú záujmy študentov študijného programu (meno a kontakt).

Členovia študentského parlamentu UKF za FPV

Mgr. Valerii Volodymyrovych Popovych - valerii.volodymyrovych.popovych@ukf.sk;

Mgr. Lucia Spodniaková - lucia.spodniakova@ukf.sk;

Členovia študentskej časti AS FPV UKF v Nitre

Jakub Bajnok - jakub.bajnok@student.ukf.sk

PaedDr. Nika Kvaššayová - nika.kvassayova@ukf.sk;

Mgr. Katarína Laššová - katarina.lassova@ukf.sk;

Mgr. Lucia Spodniaková - lucia.spodniakova@ukf.sk;

Mgr. Valerii Volodymyrovych Popovych - valerii.volodymyrovych.popovych@ukf.sk

h) - Študijný poradca študijného programu (s uvedením kontaktu a s informáciou o prístupe k poradenstvu a o rozvrhu konzultácií).

Študijný program doktorandského štúdia v danom študijnom odbore sleduje a hodnotí odborová komisia zriadená podľa Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPV. Funkciu študijného poradcu vo veciach štúdia a vedeckého smerovania doktoranda zastáva školiteľ dizertačnej práce, ktorého povinnosti určuje čl. 4 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPV. V prípade, že školiteľ doktorandského štúdia nemôže plniť svoje povinnosti napríklad z dôvodu dlhodobej neprítomnosti, ukončenia pracovného pomeru alebo z iných vážnych dôvodov, dekan na návrh predsedu odborovej komisie určí doktorandovi iného školiteľa. 

V prípadoch, kedy sa štúdium uskutočňuje v spolupráci s externou vzdelávacou inštitúciou, menuje dekan aj konzultanta dizertačnej práce, ktorý je pedagogickým zamestnancom fakulty.

i) - Iný podporný personál študijného programu – priradený študijný referent, kariérny poradca, administratíva, ubytovací referát a podobne (s kontaktami).

FPVaI má zabezpečený personál zaradený na jednotlivé oddelenia: Študijné oddelenie FPV  pre študentov bakalárskeho, magisterského, doktorandského a rozširujúceho štúdia, Oddelenie pre vedeckovýskumnú činnosť, ktoré sú adekvátne personálne, odborne a finančne zabezpečené. Podporný odborný personál na týchto oddeleniach, ktoré kompetentnosťou a počtom zodpovedajú potrebám študentov a učiteľov študijného programu vo väzbe na vzdelávacie ciele a výstupy, zabezpečujú tútorské, poradenské, administratívne a ďalšie podporné služby a súvisiace činnosti pre študentov.  Zodpovednosť a kompetencie tohto útvaru sú upravené v organizačnom poriadku fakulty:

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/FPV_organiz_poriadok_1_9_2019.pdf

Študijné oddelenie FPV úzko spolupracuje s rektorátnym Oddelením sociálnych štipendií UKF,  ako aj Sekretariátom Študentských domovov UKF, pri administrácii a poskytovaní údajov relevantných k priznaniu štipendií a pri zabezpečovaní ubytovania študentov. https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

V rámci pomoci študentom pôsobia na katedrách študijní poradcovia, ktorí sú prvou kontaktnou osobou pre študentov prvého ročníka v prípade špecifických požiadaviek a problémov.   

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia

 

 

Poradenstvo pre študentov

https://www.ukf.sk/studium/poradenstvo-pre-studentov

 

Študijné referentky Študijného oddelenia FPVaI

Mgr. Jana Ďuriačová, jduriacova@ukf.sk, doktorandské štúdium, rozširujúce štúdium

Bc. Janka Lorinczová, jlorinczova@ukf.sk, Bc. a Mgr. štúdium,

Ing. Alena Šubová, asubova@ukf.sk, Bc. a Mgr. štúdium,

 

Administrátor AIS + helpdesk

Ing. Zuzana Ďurfinová, zdurfinova@ukf.sk

 

Oddelenie pedagogickej praxe PF UKF v Nitre

PaedDr. Katarína Szíjjártóová, PhD., +421 37 6408 267, kszijjartoova@ukf.sk

 

Psychologická poradňa

http://www.kpsp.pf.ukf.sk/poradna.html

 

Centrum podpory študentov so špecifickými potrebami

PaedDr. Vladimíra Polačková, +421 37 6408 246, vpolackova@ukf.sk,

 

Študentské centrum - manažér centra Mgr. Miroslav Tvrdík, PhD. – tel. +421 37 6408 140, email: mtvrdik@ukf.sk 

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum

 

Služby študentom

https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom

 

UBYTOVANIE

Študentské domovy – riaditeľ Mgr. Peter Hrobár, sekretariát: tel/fax: +421 37 6408 168; email: kabelova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

 

STRAVOVANIE

Univerzitná jedáleň -  Stravovací systém UKF - objednávací internetový portál - https://www.stravovanie.ukf.sk/ - UJ má výdajne jedál a bufety v piatich objektoch univerzity

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitna-jedalen

 

ŠTIPENDIÁ

Ing. Dana Buchová, +421 37 6408 161, dbuchova@ukf.sk

https://www.ukf.sk/stipendia

 

IT PODPORA AJ PRE ŠTUDENTOV UNIVERZITY

Centrum informačných a komunikačných technológií UKF

https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/centrum-informacnych-a-komunikacnych-technologii/28-univerzita/pracoviska/318-informacne-systemy-v-sprave-cikt

 

ĎALŠIE SLUŽBY

Univerzitná knižnica

https://www.uk.ukf.sk/sk/

 

Univerzitné pastoračné centrum

http://www.upcnitra.sk/


8. - Priestorové, materiálne a technické zabezpečenie študijného programu a podpora
a) - Zoznam a charakteristika učební študijného programu a ich technického vybavenia s priradením k výstupom vzdelávania a predmetu (laboratóriá, projektové a umelecké štúdiá, ateliéry, dielne, tlmočnícke kabíny, kliniky, kňazské semináre, vedecké a technologické parky, technologické inkubátory, školské podniky, strediská praxe, cvičné školy, učebno-výcvikové zariadenia, športové haly, plavárne, športoviská).

Okrem počítačovej techniky a informačno-komunikačných technológií biologické katedry disponujú špecializovanými laboratóriami, vybavenými modernou technikou:

1. Laboratórium molekulárnej biológie (THE0 – blok E) – obsahuje takmer 50 špičkových prístrojov, napr. Microarray skener Innoscan s PC; Genetický analyzátor ABI310 s PC; Real-time PCR systémy Agilent a Bioer; Genetický analyzátor pre sekvenovanie novej generácie Roche; Bioanalyzátor Agilent; Mikro CT skener Scanco Medical; Real-time bunkový analyzačný systém Roche; PCR termocyklery Techne, Primus; Dokumentačné systémy MiniBIS; Centrifúgy Hettich, Nuve, Labnet; HR Melter Idaho; Hybridizačná komora NimbleGen; Inkubátory N-Biotek, Nuve; Mikrotóm na tvrdé spojivové tkanivá Leica, Polarizačné mikroskopy Leica, Optika; Biohazard box Thermo Scientific; Automatický čítač buniek Invitrogen; Spektrofotometer BioRad; Hlbokomraziaci box Thermo Scientific; Centrifugačný vákuový evaporátor N-Biotek; Vákuová sušiareň s vákuovou pumpou Binder; Elektroforézy horizontálne a vertikálne SciPlas; Homogenizátory Ultra-Turrax a Heidolph; Systémy na prípravu ultračistej vody Millipore; Autoklávy SHP a Nuve a ďalšie. Uvedená technika umožňuje vykonávať izoláciu DNA, RNA a proteínov, elektroforézu nukleových kyselín a proteínov, amplifikáciu DNA pomocou PCR a real-time PCR, kvantifikáciu DNA a proteínov, dokumentáciu gélov, kultiváciu buniek, analýzu mutácií v DNA, sekvenovanie nukleových kyselín, aplikáciu technológie microarrays s využitím čipov. V laboratóriu molekulárnej biológie sa uskutočňuje výučba predmetov Chémia pre biológov 1, Molekulárna biológia a genetika, Metódy molekulárnej biológie, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

2. Multifunkčné laboratórium embryotechnologií (NMA01100) – obsahuje približne 10 prístrojov, napr. Fluorescenčný mikroskop Leica DM4000B, stereolupa olympus SZ61, CO2 inkubátor Binder (CB150) a Memmert (INCO 153), konfokálny mikroskop Carl Zeiss (LSM 710) spolu s mikromanipulačnou jednotkou (EPPENDORF), puller (P-97 Flaming/Brown), ohýbač pipiet (MF-900 Microforge) a ďalšie. Uvedená technika umožňuje realizovať prípravu biologických vzoriek pre transmisnú elektrónovú mikroskopiu, zhotovovanie ultratenkých a polotenkých rezov pre účely štúdia ultraštruktúry biologických vzoriek, imuno-fluoresčencné analýzy. V multifunkčnom laboratóriu embryotechnológií sa uskutočňuje výučba predmetov Vývinová biológia živočíchov a Genetika, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

3. Fyziologicko-analytické laboratórium – sekcia biomonitoring (NMA01100) – obsahuje približne 15 prístrojov, napr. Vysokoúčinný kvapalinový chromatograf (HPLC-1120 Infinity, Agilent) s hmotnostným spektrometrom trojitý quadrupól; SPE automat GX-274 ASPEC; Vibračnú platňu Heidolph VIBRAMAX 110; Horúcovzdušný sterilizátor Binder BD; Ultrazvukový kúpeľ Kraintek, typ K-6LM; SPE-Manifold s visidry attachment; Vyhrievaciu platňu Labotech DHP 30; Centrifúgu Frontier 5706 K. Uvedená technika umožňuje realizovať biomonitoring 18 metabolitov ftalátov v moči prostredníctvom metodiky ftalátov validovanej medzinárodne akceptovateľnými certifikátmi kontroly kvality analýz v German External Quality Assesment Scheme pre toxikologické analýzy v biologickom materiáli, umožňuje posúdiť environmentálnu expozíciu a toxicitu ftalátov v rôznych typoch pracovného a výučbového prostredia s diferentným environmentálnym zaťažením.

4. Fyziologicko-analytické laboratórium – sekcia proteomika (NMA01100) – obsahuje približne 10 prístrojov, napr. Nano HPLC s ChipCube a hmotnostný spektrofotometer Q-TOF (Agilent 6500 Series); Agilent 1260 ChipCube MS Interface; Agilent 1260 Nanoflow Pump; Agilent 1260 High Performance Micro Autosampler; Agilent 1260 Infinity Fluorescence Detector; Agilent 1260 Infinity Variable Wavelength Detector. Uvedená technika umožňuje realizovať kvalitatívnu proteomickú analýzu biologického materiálu (rastlinného/živočíšneho) pomocou LC-MS/MS technik, umožňuje stanovenie a identifikáciu de novo syntetizovaných proteínov s možnosťou využitia ako markerov rôznych foriem stresu ako aj stanovenie proteomického profilu oocytov v rôznych štádiách dozrievania. Vo fyziologicko-analytických laboratóriách sa uskutočňuje výučba predmetu Fyziológia živočíchov a človeka, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

5. Analytické laboratórium biológie rastlín (THE0 – blok E, NMA00050) – obsahuje približne 20 prístrojov, napr. Automatický analyzátor ťažkých kovov EcaFlow 150 GLP; Fluorescenčný analyzátor chlorofylov FluorCam 1000-H; Mineralizátor Ertec Magnum II; Mikroplatničkový spektrofotometer Varioskan Flash/Thermo Scientific; Premývačku mikroplatničiek Wellwash Versa/Thermo Scientific; Bunkový analyzátor NucleoCounter NC-3000 Chemometec; Systém na fluorescenčnú analýzu buniek CASY Model TTC 45, 60,150 μm/Roche; Dvojlúčový spektrofotometer UV-VIS RayLeigh UV-2601; Rastovú komoru Fitotron HGC 1514; Inkubátor Nuve; Stereolupu Motic; Mikrocentrifúgu Spectrafuge 16M; Termoblok s chladením; Výrobník ľadovej drte Brema; Sušičku Binder a ďalšie. Uvedená technika umožňuje realizovať prípravu vzoriek pre účely detekcie prítomnosti a koncentrácií ťažkých kovov, analýzu fluorecsencie chlorofylov a jej zmien, analýzu morfologických ukazovateľov rastlín, fyziologické, biochemické a proteomické analýzy. V analytickom laboratóriu biológie rastlín sa uskutočňuje výučba predmetov Anatómia a morfológia rastlín, Cytológia, Chémia pre biológov 1, Fyziológia rastlín, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

6. Mikrobiologické laboratórium (NMA00080) – obsahuje prístrojovú techniku, napr. laminárny box; mikroskopy, termostaty na inkubáciu; čítačku kolónií; horúcovzdušný sterilizátor; stolný autokláv 2x; zariadenie pre fázový kontrast a ďalšie. Laboratórium umožňuje prácu s mikroorganizmami a realizáciu mikrobiologických experimentov v rámci úrovne biologickej ochrany 1. V mikrobiologickom laboratóriu sa uskutočňuje výučba predmetov Základy mikrobiológie a Metódy analýzy mikroorganizmov, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

7. Zoologické laboratórium (NMA01020) – obsahuje prístrojovú techniku a ďalšie materiálne vybavenie, napr. mraziaci box; sterilizátor; mikrotóm s diamantovým kotúčom; trinokulárny mikroskop; sadu pre vákuové sušenie a ďalšie. Laboratórium umožňuje spracovanie biologického materiálu pre ďalšie analýzy prineseného z terénu alebo získaného chovom v laboratórnych podmienkach. V zoologickom laboratóriu sa uskutočňuje výučba predmetov Morfológia živočíchov, Všeobecná histológia živočíchov, Zoológia bezchordátov, Zoológia chordátov, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

8. Antropologické laboratórium (NMB00010) – obsahuje prístrojovú techniku a ďalšie materiálne vybavenie, napr. Spirometer; Kompozitor telesnej stavby; Analyzátor telesnej stavby InBody; Oxymeter; Spirometer; Analyzátor glukózy, ketolátok a cholesterolu z kvapky krvi a ďalšie. Laboratórium umožňuje uskutočňovanie a vyhodnocovanie historicko-antropologického a paleopatologického výskumu, realizáciu metrickej analýzy za účelom zisťovania rastových zmien jednotlivcov i populácií pre účely získavania dát, ktoré môžu byť vyhodnocované vo vzťahu k molekulárnym analýzam. V antropologickom laboratóriu sa uskutočňuje výučba predmetov Anatómia človeka a Forenzné metódy výskumu, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

9. Skleník a experimentálne zariadenie na pestovanie rastlín – Klimabox (± 0,5 ºC, 1800 µmol.m-2.s-1). Zariadenie umožňuje pestovanie pokusných rastlín v prísne teplotne, svetelne a vlhkostne špecifických podmienkach pre účely ďalších analýz. V skleníku sa uskutočňuje výučba predmetov Botanika 1, Botanika 2, Fyto a zoogeografia, ako aj realizácia experimentálnych častí bakalárskych, diplomových a dizertačných prác.

 

Okrem 9 špecializovaných laboratórií a zariadení, biologické katedry disponujú špecializovanými učebňami a prednáškovými miestnosťami, ktoré umožňujú realizáciu študijnej časti študijného programu a realizáciu výučby doktorandov:

1. Učebňa – Laboratórium fyziológie a molekulárnej biológie (NMA00020) – obsahuje prístrojovú techniku, napr. Mikrovlnný mineralizátor typ Magnum II; Mikrocentrifúga Spectrafuge 16M; Termoblok s chladením CHB-202, 6 stereomikroskopov, PC s dataprojektorpm a ďalšie. Učebňa umožňuje realizáciu experimentov rastlinnej a živočíšnej fyziológie, molekulárnej biológie v rámci praktických cvičení.

2. Učebňa – Laboratórium systematickej botaniky (NMA01130) – obsahuje prístrojovú techniku a ďalšie materiálne vybavenie: 5 stereomikroskopov, DVD prehrávač, interaktívna tabuľa, PC s dataprojektorom, zbierka herbárových položiek rastlín. Umožňuje determináciu a archivovanie rastlinných druhov pre účely populačno-genetického a molekulárneho výskumu a vzdelávania.

3. Učebňa – Cytologické laboratórium (NMB00090) – obsahuje 18 mikroskopov; CCD kameru s možnosťou prenosu obrazu z mikroskopu do TV alebo PC; sánkový mikrotóm, PC s dataprojektorom. Laboratórium umožňuje výučbu cvičení z cytológie a morfológie rastlín, ako aj bunkovej biológie.

4. Učebňa – Zoologické laboratórium (NMA0101) – obsahuje 20 laboratórnych mikroskopov, 18 binokulárnych lúp, 5 digitálnych mikroskopov DINO-LITE, CCD kameru s možnosťou prenosu obrazu z mikroskopu do PC, audiovizuálnu techniku (dataprojektor, PC s reprosúpravou, spätný projektor). Učebňa sa využíva na výučbu cvičení zo zoológie bezchordátov, zoológie chordátov, morfológie živočíchov a bunkovej biológie.

5. Učebňa botaniky a mikrobiológie (NMA00090) – obsahuje 15 mikroskopov; sterilizátor, PC s dataprojektorom. Umožňuje realizáciu cvičení z mikrobiológie a prípravu pôd, namnoženie kolónií a kultiváciu.

6. Počítačová učebňa (NMA01090) – obsahuje 19 počítačov IBM s príslušenstvom. Učebňa umožňuje výučbu predmetov s využitím nových počítačových programov, napr. v rámci modelovania v biológii, aplikácii štatistických metód, analýzy biologických databáz (v rámci rôznych predmetov).

7. Výučbové laboratórium molekulárnej biológie (THE02080) – obsahuje 2 digestory, PCR boxy, pipety, laboratórne pomôcky, PC s dataprojektorom. Umožňuje výučbu predmetov cvičení z molekulárnej biológie, molekulárnej genetiky, metód molekulárnej biológie či fyziológie rastlín.

8. Seminárna miestnosť (THE01060) s kapacitou 26 osôb. Obsahuje 10 mikroskopov a PC s dataprojektorom. Umožňuje výučbu predmetov cvičení z histológie, toxikológie a imunológie.

9. 2 prednáškové miestnosti s kapacitou 56, (NMB00070), resp. 42 študentov (NMA02140), každá je vybavená PC s dataprojektorom.

Okrem toho sú pre študentov biológie k dispozícii ďalšie veľkokapacitné prednáškové miestnosti v rámci FPVaI.

b) - Charakteristika informačného zabezpečenia študijného programu (prístup k študijnej literatúre podľa informačných listov predmetov), prístup k informačným databázam a ďalším informačným zdrojom, informačným technológiám a podobne).

Študenti majú prístup k študijnej literatúre uvedenej v informačných listoch predovšetkým prostredníctvom Univerzitnej knižnice UKF v Nitre a samostatného knižného fondu a fondu časopisov a zborníkov katedry.

Univerzitná knižnica UKF v Nitre umožňuje kvalitne a prehľadne poskytovať všetky základné knižnično-informačné procesy a služby, ktoré sú kladené na súčasnú modernú knižnicu. V knižnici je zabezpečený prístup na internet a wifi pokrytie v celom priestore knižnice.

Súčasťou Univerzitnej knižnice UKF v Nitre je Študovňa literatúry (štúdium kníh, časopisov a záverečných a kvalifikačných prác, možnosť skenovania dokumentov, kopírovania, wifi pripojenie, prístup k databázam).

Knižničné fondy UKF v Nitre tvorí v súčasnej dobe 275 658 knižných jednotiek a 338 titulov predplatených periodík, z toho 201 slovenských, 137 zahraničných. Tri periodiká sú predplatené on-line v elektronickej forme (https://www.uk.ukf.sk/sk/kniznicny-fond).

UKF v Nitre je aktívny člen celoslovenského projektu Národného informačného systému podpory výskumu a vývoja na Slovensku – prístup k elektronickým informačným zdrojom (NISPEZ IV), čo umožňuje zabezpečiť informačnú podporu, vrátane centralizovaného prístupu k najdôležitejším elektronickým informačným zdrojom, reflektujúc aktuálnu situáciu v oblasti otvoreného prístupu k informáciám (Open Access) vo svete.

Knižnica tiež umožňuje nadstavbové doplnkové služby, akými sú medziknižničná výpožičná služba (MVS), medzinárodná medziknižničná výpožičná služba (MMVS), bibliograficko-informačné a rešeršné služby a vzdelávacie služby pre zamestnancov a študentov UKF. Možnosťami vyhľadávania publikačných zdrojov, ktoré knižnica umožňuje, sú licencované i nelicencované elektronické informačné databázy (napr. Gale Virtual Reference Library: Art, Knovel Library, ProQuest Central + kolekcia ebrary vzdelávanie, ScienceDirect, SCOPUS, Springer eBooks, SpringerLink, Web of Knowledge – Current Contents Connect, Web of Knowledge – Essential Science Indicators, Web of Knowledge – Journal Citation Reports, Web of Knowledge – MEDLINE, Web of Knowledge – Web of Science, Wiley Online Library, EBSCO), on-line katalóg, či publikačná a umelecká činnosť zamestnancov UKF v Nitre.

Prehľad o knižničných službách:

https://www.uk.ukf.sk/sk/sluzby

https://www.uk.ukf.sk/sk/studovne

Knižnica tiež ponúka predaj publikácií prostredníctvom kamennej predajne a e-shopu. Prostredníctvom svojej webovej stránky (www.uk.ukf.sk) informuje o nových knižných prírastkoch, informačných zdrojoch a databázach, ponuke služieb, či činnostiach knižnice.

 

Základom technickej infraštruktúry dátových a telekomunikačných sietí je optická sieť, prostredníctvom ktorej sú prepojené všetky pracoviská UKF a študentské domovy, čo umožňuje študentom nepretržité pripojenie k internetovým informačným zdrojom

a databázam. Pokrytie bezdrôtovým signálom je v súčasnosti k dispozícii vo všetkých objektoch univerzity prostredníctvom siete Eduroam. Bezdrôtová (wifi) sieť Eduroam slúži študentom a zamestnancom UKF na prístup do bezdrôtovej sieti UKF a súčasne slúži na pripájanie hostí a študentov z iných univerzít podieľajúcich sa na projekte Eduroam. V rámci zabezpečenia základnej informačnej podpory štúdia má každý študent zriadenú vlastnú univerzitnú e-mailovú schránku na oficiálnu komunikáciu s inštitúciou. Informovanosť študentov je zabezpečená okrem e-mailovej komunikácie, komunikácie cez webové stránky univerzity (www.ukf.sk), fakulty (www.fpvai.ukf.sk) a katedry (www.kza.fpvai.ukf.sk; www.kbg.fpvai.ukf.sk) a distribúciou správ v systéme AIS, aj cez veľkoplošné obrazovky integrované do informačného systému univerzity. Táto technológia umožňuje poskytovať aktuálne informácie, multimediálne prezentácie

i prezentácie jednotlivých pracovísk na najfrekventovanejších miestach univerzity. UKF v Nitre prevádzkuje viaceré informačné systémy a informačno-komunikačné technológie slúžiace pre študentov a zamestnancov univerzity. Uvádzame len tie systémy, ktoré slúžia na informačné zabezpečenie študijného programu, resp. pomocou ktorých môžu študenti získať prístup k informačným zdrojom, technológiám a pod.:

·       Elektronická pošta – systém na správu e-mailových kont študentov doktorandského štúdia (meno.priezvisko@ukf.sk) cez prístup: posta.ukf.sk/webmail,

·       Akademický informačný systém (AIS) (ais2.ukf.sk/) – systém spracúva údaje o vzdelávaní študenta od momentu podania jeho prihlášky na vysokoškolské štúdium, kontrolu a evidenciu záznamov o priebehu štúdia až po evidenciu a tlač dokladov o vzdelaní. Okrem študijných výsledkov obsahuje i evidenciu záverečných prác, rozvrhu hodín a prihlasovanie sa študentov naň. Zároveň sú prostredníctvom AIS poskytované údaje do Centrálneho registra študentov a Centrálneho registra záverečných prác. Na úrovni riadenia slúži AIS ako zdroj na meranie vzdelávacieho výkonu pracovísk a ich zamestnancov a realizáciu dotazníkových prieskumov k hodnoteniu kvality vzdelávania na UKF.

·       Knižničný informačný systém (KIS) (kis.ukf.sk) – systém zabezpečuje viaceré činnosti Univerzitnej knižnice UKF v Nitre, ako sú online vyhľadávací katalóg, novinky v knižničnom fonde univerzitnej knižnice, elektronické objednávky a formuláre (registračný formulár a objednávka medziknižničnej výpožičnej služby, objednávka na vypracovanie rešerše), evidencia (vyhľadávanie a vkladanie) publikačnej a umeleckej činnosti zamestnancov UKF v Nitre,

·       Správa dokumentov (DOC) (doc.ukf.sk) – systém slúži ako autorizovaná zóna pre zamestnancov a študentov univerzity a spolu s intranetovou časťou webového sídla poskytuje prístup k aktuálnym dokumentom (vnútorné predpisy univerzity a fakúlt, tlačivá, rozhodnutia rektora, dekanov (napr. v oblasti štipendií), softvéru (licencovanému i open-source, slobodnému a voľne šíriteľnému softvéru), pracovným materiálom riadiacich zložiek a pod.,

·       Microsoft Office 365 – kolekcia služieb, ktoré umožňujú zdieľať školské úlohy a spolupracovať na nich. Táto služba zahŕňa Office (Word, PowerPoint, Excel, OneNote atď.), využívanie 1 TB úložiska vo OneDrive, Yammer a lokality SharePoint. Každý študent a zamestnanec má k dispozícii automaticky aktualizovaný balík Microsoft Office 365 Education zadarmo. Tento balík aplikácií je určený pre offline či online použitie. Študenti môžu so softvérom pracovať počas celej dĺžky svojho štúdia.

c) - Charakteristika a rozsah dištančného vzdelávania uplatňovaná v študijnom programe s priradením k predmetom. Prístupy, manuály e-learningových portálov. Postupy pri prechode z prezenčného na dištančné vzdelávanie.

Vzdelávanie v doktorandskom stupni štúdia je realizované prioritne prezenčne, formou prednášok a konzultácii. V prípade osobitných podmienok štúdia (napr. nariadenie protipandemických opatrení) je prechod od prezenčného ku dištančnému vzdelávaniu umožnený cez vlastné systémy UKF v Nitre, resp. iné platformy. Základným prostriedkom pre komunikáciu v rámci dištančného vzdelávania je študentské emailové konto, ktoré má pridelené pri nástupe do prvého ročníka každý študent.

Jedným z vlastných systémov UKF v Nitre je videokonferenčný systém MEET (meet.ukf.sk), ktorý je možné používať aj prostredníctvom mobilu. Tento systém je možné využiť najmä v rámci prednášok, seminárov, skúšania alebo konzultácií k záverečným prácam študentov. Videokonferenčný systém MEET umožňuje online video/audio komunikáciu (kamera, mikrofón), chat – písanie správ, zdieľanie obrazovky a zvuku, záznam hovoru, živý prenos, či zdieľať YouTube video. Do videokonferenčného systému majú študenti prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do Akademického Informačného Systému (AIS). Ďalšie videokonferenčné platformy využívané pre dištančné vzdelávanie sú aplikácie Zoom, Skype, Microsoft Teams alebo Cisco Webex.

Ďalším systémom využívaným v rámci dištančného vzdelávania je Vzdelávací portál (EDU) (edu.ukf.sk), ktorý predstavuje e-learningový portál na báze LMS Moodle a je plnohodnotnou náhradou prezenčnej formy štúdia. Prostredníctvom tohto portálu môže pedagóg vytvárať vlastné kurzy, dopĺňať študijné materiály, kontrolovať riešenia úloh a výstupy seminárnych prác, online testovať vedomosti študentov a komunikovať s nimi. Študenti majú do systému prístup s rovnakými prihlasovacími údajmi, ako napr. do AIS. Návody, ako pracovať s daným portálom je možné nájsť vo videách v menu Tvorba a manažment kurzov v portáli alebo priamo na YouTube kanáli Moodle.

E-learningový portál UKF v Nitre umožňuje študentom prístup k študijným materiálom, sledovanie videí z prednášok, zapojenie sa do online spätnej väzby, upozornenie na blížiace sa termíny, sledovanie pokroku v štúdiu, komunikáciu prostredníctvom správ, posielanie e-mailov, odovzdávanie úloh cez PC, mobil aj tablet, diskusiu k projektom, prednáškam a testovanie získaných vedomostí.


d) - Partneri vysokej školy pri zabezpečovaní vzdelávacích činností študijného programu a charakteristika ich participácie.

Pri zabezpečovaní vzdelávacej činnosti študijného programu participujú viaceré organizácie. Sú to hlavne Výskumné centrum AgroBioTech SPU v Nitre, Slovenská akadémia vied konkrétne Ústav genetiky a biotechnológií rastlín CBRB SAV, Ústav ekológie lesa vo Zvolene, pracovisko Arborétum Mlyňany, Vieska nad Žitavou a Oddelenie fytopatológie a mykológie v Nitre, Národné poľnohospodárske a potravinárske centrum tj. Výskumný ústav živočíšnej výroby Lužianky, Výskumný ústav rastlinnej výroby Piešťany Koppert Biological Systems, Fakultná nemocnica v Nitre, GYN-FIV Nitra. Pracovníci z týchto partnerských pracovísk sa podieľajú na realizácii záverečných prác či už ako vedúci alebo oponenti týchto prác. V niektorých prípadoch sú aj členmi štátnicových komisií a podieľajú sa na výučbe niektorých profilových predmetov. Uvedené subjekty pravidelne zabezpečujú realizáciu odbornej praxe študentov, rovnako tiež participujú na vedecko-výskumnej činnosti biologických katedier, predovšetkým vo forme riešenia spoločných vedeckých projektov (domáce grantové agentúry). Na vyššie menovaných pracoviskách taktiež pracuje viacero našich absolventov.


e) - Charakteristika na možností sociálneho, športového, kultúrneho, duchovného a spoločenského vyžitia.

UKF v Nitre podporuje kultúrne a športové aktivity študentov. Študentská činnosť je sústredená aj

v univerzitných združeniach a kluboch, ktorými sú najmä Študentský parlament UKF a Zväz maďarských študentov – JUGYIK (https://www.ukf.sk/univerzita/studentske-kluby-a-zdruzenia).

Kultúra

V priestoroch Študentského domova Nitra pôsobia:

·       Univerzitný tvorivý ateliér. Je integrujúcim kultúrnym bodom študentov univerzity a ich umeleckých telies na nácvik a realizáciu inscenácií, rôznorodých scénických projektov a kultúrnych podujatí.

·       Folklórny súbor Ponitran je umelecký súbor s najdlhšou históriu na univerzite a zameriava sa na tradičný slovenský folklór s orientáciou na oblasť Ponitria. Poslaním súboru je rozvíjať záujmovú činnosť študentov, nadväzovať na tradičnú kultúru Slovenska, umelecky ju interpretovať a zhromažďovať folklórny materiál z rôznych oblastí Slovenska, najmä však z oblasti Nitry a Tekova.

·       Občianske združenie JA a MY sa venuje organizácii kultúrnych podujatí, výstav, koncertov, vedeckých konferencií, seminárov, diskusných fór, okrúhlych stolov, besied, ako aj príprave a organizácii alternatívnych umeleckých projektov v celoslovenskom i v medzinárodnom kontexte s dôrazom na podporu všestranného umeleckého rozvoja regiónu.

·       Ďalšie možnosti kultúrneho vyžitia ponúkajú Študentské divadlo VYDI alebo Maďarský spevácky zbor UKF.

Šport

Študenti majú možnosť využiť:

·       telocvičňu alebo plaváreň UKF v Nitre na Triede A. Hlinku 1, telocvičňu v rámci Študentského domova Zobor alebo Fitnes štúdio a posilňovňu v rámci Študentského domova Nitra. V telocvični Študentského domova Zobor je každoročne organizovaná Internátna liga v malom futbale, do ktorej sa môžu študenti zapojiť.

·       V rámci každoročne organizovaných podujatí Nitrianske univerzitné dní a Študentské dni nitrianskych univerzít bývajú organizované športové podujatia ako je napr. Jarný beh Nitrou, Večerný beh Nitrou, Vybíjaná, Medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome alebo Nočný výstup na Zobor.

·       V rámci športovej činnosti dôležité miesto zastáva Združenie športových klubov UKF v Nitre, do ktorého patria štyri športové oddiely Volley project UKF Nitra, BKM Junior UKF Nitra, Taekwon-Do UKF NITRA a hokejový tím Philosophers Nitra.

Duchovná obnova

·       Univerzitné pastoračné centrum Pavla Straussa v Nitre (UPC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/univerzitne-pastoracne-centrum) má za hlavný cieľ poskytovať pastoračnú starostlivosť a duchovnú pomoc študentom. UPC organizuje pravidelné formačné, bohoslužobné, kultúrne i voľnočasové aktivity. Sústreďuje sa predovšetkým na duchovnú obnovu, dopĺňanie akademického vzdelávania o kresťanskú hodnotovú dimenziu, poskytovanie duchovného vedenia, poradenstva, vytvára priestor pre priateľské stretnutia veriacich i hľadajúcich študentov a zamestnancov. Organizuje prednášky a diskusie z teológie, kultúry a iných disciplín s cieľom viesť dialóg medzi vierou, vedou i kultúrou. Poskytuje mediálne prostriedky na duchovný, ľudský a spoločenský rozvoj osobnosti, a to prostredníctvom knižnice, audio a videoarchívu s náboženskou a inou tematikou.

Spoločenské, kultúrne a športové podujatia

UKF v Nitre každoročne organizuje podujatia:

·       Nitrianske univerzitné dni (NUD), ktoré sa konajú na jar, ponúkajú súbor vedecko-odborných, športových, umeleckých a spoločenských podujatí. Tradičnými sú Karneval v Riu po slovensky – alegorický sprievod mestom, Superstar nitrianskych univerzít, Majáles či Stavanie mája. Zo športových podujatí sú to Jarný beh Nitrou, medziuniverzitné preteky vo vodnom slalome študentov SPU v Nitre a UKF v Nitre či turnaje vo futsale, basketbale, stolnom tenise, volejbale či florbale. Vrcholným hudobno-umeleckým a spoločenským podujatím NUD je Galavečer Gaudeamus.

·       Akademická Nitra, ktorá sa koná v letných mesiacoch, patrí medzi vrcholné medzinárodné festivaly tradičnej ľudovej kultúry na Slovensku, kde sa prezentujú domáce i zahraničné folklórne súbory.

·       Októberfest každoročne ponúka hudobný koncert a rôzne súťaže pre študentov.

·       Študentské dni nitrianskych univerzít sa konajú v novembri. Ide o súbor spoločenských, kultúrnych a športových podujatí študentov UKF v Nitre a SPU v Nitre, ako sú umelecké koncerty, divadelné a filmové predstavenia, milkfest, bierfest, exhibičný hokejový zápas medzi UKF a SPU, jesenný beh Nitrou a iné. Vrcholovým podujatím je Imatrikulačný ples UKF v Nitre.

·       Ďalšie možnosti pre študentov poskytuje Študentské centrum (SC) (https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studentske-centrum), ktoré ponúka študentom poradenské služby a služby na podporu ich aktivít mimo vyučovacieho procesu. Centralizovaná poradenská činnosť zahŕňa duchovné, finančné, kariérne, psychologické, právne, sociálne poradenstvo, poradenstvo zamerané na zdravie a poradenstvo a podporu pre študentov so špecifickými vzdelávacími potrebami.

 

Zdroj: https://www.ukf.sk/studium/studentsky-zivot

f) - Možnosti a podmienky účasti študentov študijného programu na mobilitách a stážach (s uvedením kontaktov), pokyny na prihlasovanie, pravidlá uznávania tohto vzdelávania.

Katedra botaniky a genetiky ako aj Katedra zoológie a antropológie má aktuálne dohody o mobilitách s pracoviskami z univerzít a vysokých škôl v Českej republike: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Olomouc; ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Plzeň; ČESKÁ ZEMĚDELSKÁ UNIVERZITA V PRAZE, Praha v Poľsku: UNIWERSYTET OPOLSKI, Opole; UNIWERSYTET IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU, Poznaň; PANSTWOWA WYZSZA SZKOLA ZAWODOWA W RACIBORZU, Racibor; UNIWERSYTET PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNY W SIEDLCACH, Siedlce v Macedósku: UNIVERSITY ST. KLIMENT OHRIDSKI, Bitola; SS CYRIL AND METHODIUS UNIVERSITY, Skopje a Turecku: DUZCE UNIVERSITY, Duzce.

Študenti doktorandského štúdia sa na odporúčanie školiteľa alebo garanta študijného programu prihlasujú na zahraničnú mobilitu alebo stáž prostredníctvom aplikácie www.studyabroad.sk. Podmienku absolvovať aspoň jednu stáž alebo študijný pobyt v trvaní aspoň 14 dní definuje v čl. 7 Študijný poriadok doktorandského štúdia na FPVaI. Absolvovanie stáže, resp. mobility, tvorí súčasť študijnej časti štúdia doktoranda a je predmetom ročného hodnotenia doktoranda podľa čl. 8 Študijného poriadku doktorandského štúdia na FPVaI.

Súčasťou procesu schvaľovania študijného pobytu je aj definovanie predmetov, ktoré v rámci mobility študent absolvuje. O priznaní kreditov a uznaní hodnotení predmetov študovaných na mobilite nad ustanovený rámec štúdia rozhoduje príslušný vedúci katedry na základe odporúčaní garanta a vyučujúcich. O uznaní kreditov a hodnotenia predmetu, ktorý nezodpovedá žiadnemu predmetu na UKF, ale je v súlade so študijným programom študenta na FPV, rozhoduje garant študijného programu alebo vedúci pracoviska.

 

Ďalšie informácie sú na dostupné:

https://www.ukf.sk/granty/erasmus/erasmus-bilaterarne-dohody

Proces administrácie mobilít študentov upravuje 26/2020 Smernica k uznávaniu Erasmus+ mobilít študentov a zamestnancov UKF ovplyvnených pandémiou COVID-19 a o uznávaní nákladov na tieto mobility

9. - Požadované schopnosti a predpoklady uchádzača o štúdium študijného programu
a) - Požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium.

Základné informácie o podmienkach prihlásenia, termínoch podávania prihlášok, termín a rozsah prijímacej skúšky, ako aj zoznam akreditovaných študijných programov, ktoré fakulta ponúka, vrátane požiadaviek na požadované schopnosti a predpoklady potrebné na prijatie na štúdium sú zverejňované na webovom sídle fakulty:

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/prijimacie-konanie1

a v dokumente Zásady hodnotenia uchádzačov o doktorandské štúdium

(https://www.fpv.ukf.sk/images/Studium/prijimacie_konanie/Zasady_hodnotenia_uchadzacov_o_doktorandske_studium_2022_2023.pdf)

Všetky informácie a podmienky prijatia na doktorandské študijné programy na FPVaI sú každoročne aktualizované, schvaľované v AS FPVaI a pravidelne zverejnené v zákonom stanovenej lehote - najmenej tri mesiace pred posledným dňom určeným na podanie prihlášok (k 31. máju príslušného roka).

Tézy prijímacej skúšky sú zverejnené na webovom sídle fakulty pod príslušným študijným programom.

https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/doktorandske-studium

b) - Postupy prijímania na štúdium.

Podmienky prijímacieho konania upravuje čl. 5 Študijného poriadku pre doktorandov na FPV

https://www.fpv.ukf.sk/images/uradna_tabula/vnutorne_predpisy/Studijny_poriadok_PhD_studia__FPV_final_version_29_april_2020.pdf

Na základe výsledkov prijímacieho konania dekan rozhodne o prijatí alebo neprijatí uchádzača do tridsať dní odo dňa konania prijímacej skúšky. Podmienkou prijatia uchádzača na tému, vypísanú externou vzdelávacou inštitúciou, je súhlas jej vedúceho. Kópia rozhodnutia o výsledku prijímacieho konania je súčasťou spisu uchádzača o štúdium.

c) - Výsledky prijímacieho konania za posledné obdobie.

AR 2016/2017 Uchádzači 5 Prijatí 2 Zapísaní 2

AR 2017/2018 Uchádzači 2 Prijatí 2 Zapísaní 2

AR 2018/2019 Uchádzači 3 Prijatí 3 Zapísaní 3

AR 2019/2020 Uchádzači 1 Prijatí 1 Zapísaní 1

AR 2020/2021 Uchádzači 1 Prijatí 1 Zapísaní 1

AR 2021/2022 Uchádzači Prijatí Zapísaní 2

10. - Spätná väzba na kvalitu poskytovaného vzdelávania
a) - Postupy monitorovania a hodnotenia názorov študentov na kvalitu študijného programu.

V súlade so Smernicou č. 5/2009 Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity a vnútorného predpisu 21/2013 Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF v Nitre (v znení neskorších doplnkov) vykonáva FPVaI pravidelný prieskum názorov študentov na kvalitu vzdelávacieho procesu vo forme anonymného dotazníka a to prostredníctvom AIS, do ktorého sa môžu zapojiť i študenti doktorandského štúdia.

Pedagogická činnosť študentov doktorandského štúdia (v rozsahu určenom zákonom) je taktiež súčasťou uvedeného dotazníkového prieskumu organizovaného fakultou.

Osobitný spôsobom monitoringu názorov študentov sú neformálne stretnutia vedenia fakulty so zástupcami študentov zo študentských častí akademických senátov fakulty a univerzity, ktoré sa uskutočňujú spravidla na začiatku každého semestra.


b) - Výsledky spätnej väzby študentov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky hodnotenia dotazníka si vyučujúci môžu prezrieť prostredníctvom AIS. Celkové spracovanie dotazníka je agendou, ktorú vypracovávajú zástupcovia študentov a členovia študentskej časti akademického senátu fakulty. Výsledky sú prezentované, a taktiež aj predmetom rokovaní na zasadnutiach pracovísk, Kolégiách dekana FPVaI, ako aj Akademického senátu FPVaI. Prijaté opatrenia smerujú k vytváraniu lepších podmienok ku štúdiu a zlepšeniu kvality štúdia na fakulte.


c) - Výsledky spätnej väzby absolventov a súvisiace opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu.

Výsledky spätnej väzby absolventov, resp. ich podnety a následné opatrenia na zvyšovania kvality študijného programu je možné získať prostredníctvom osobných kontaktov, konferenciách pracoviska, ktorých sa zúčastňujú aj jeho absolventi, ich prednáškami v rámci študijného programu, aktivít Študentského centra (napr. Kariérne dni, kariérové poradenstvo). Využiť je možné aj potenciál sociálnych sietí univerzity/fakulty/katedry (LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).  


11. - Odkazy na ďalšie relevantné vnútorné predpisy a informácie týkajúce sa štúdia alebo študenta študijného programu
(napr. sprievodca štúdiom, ubytovacie poriadky, smernica o poplatkoch, usmernenia pre študentské pôžičky a podobne).
  •  sprievodca štúdiom: https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia
  •  ubytovanie:

-kontakty: https://www.ukf.sk/fakulty-a-sucasti/studenske-domovy

-ubytovacia komisia: https://www.ukf.sk/univerzita/organy-univerzity/poradne-organy-prorektorov/ubytovacia-komisia

-20/2016 Smernica: Domáci poriadok študentských domovov UKF - zverejnený na intranete medzi vnútornými predpismi: https://www.ukf.sk/intranet/vnutorne-predpisy/73-moja-ukf/3096-vnutorne-predpisy-2016

-21/2020 Smernica o zásadách ubytovania v študentských domovoch UKF a v zmluvných zariadeniach UKF je zverejnená na: https://www.ukf.sk/ubytovanie/ubytovanie-studentov-vyssich-rocnikov/14-univerzita/3129-smernica-19-2019-o-zasadach-ubytovania


  • smernica o poplatkoch – https://www.fpv.ukf.sk/sk/studium-fpv-ukf/organizacia-studia
  • usmernenia pre študentské pôžičky:

-Pôžičky z Fondu na podporu vzdelávania: https://www.ukf.sk/stipendia/pozicky-z-fondu-na-podporu-vzdelavania?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0=;

-Študentské pôžičky: https://www.ukf.sk/verejnost/aktuality/oznamy/782-studentske-pozicky?highlight=WyJwb3ppY2t5Il0=

  • služby študentom: https://www.ukf.sk/studium/sluzby-studentom


Aktuálne platné predpisy k systému kvality

21/2013 Vnútorný predpis: Zabezpečenie kvality vzdelávania na UKF

21_VP_zabezpecenie-kvality-vzdelavania-na-UKF.zip

26/2016 Doplnok č. 2 k Vnútornému predpisu č. 21/2013: Zabezpečenie kvality vzdelávania, vedeckovýskumnej a umeleckej činnosti na UKF

19/2016 Smernica: monitoring potrieb, očakávaní a pracovnej spokojnosti zamestnancov univerzity

8/2018 Smernica: Zásady hodnotenia vzdelávania a učiteľov študentmi univerzity