DOKUMENT
Meno a priezvisko
doc. Mgr. Martin Drlík, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Sídlo vysokej školy:
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra
Názov fakulty:
Fakulta prírodných vied a informatiky
Sídlo fakulty:
Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Drlík
I.2 - Meno
Martin
I.3 - Tituly
doc. Mgr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1977
I.5 - Názov pracoviska
Katedra informatiky, FPVaI UKF v Nitre
I.6 - Adresa pracoviska
Tr. A. Hlinku 1, 949 74, Nitra
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
mdrlik@ukf.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/10494
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Informatika
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5958-7147

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Komenského univerzita v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
II.b - Rok
2001
II.c - Odbor a program
Fyziky, Biomedicínska fyzika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Fakulta prírodných vied
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Informatika, Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta
II.b - Rok
2019
II.c - Odbor a program
Systémové inžinierstvo a informatika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra 01.04.2020
odborný asistent Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra 01.11.2006 – 31.03.2020
vedecko-výskumný pracovník Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Tr. A. Hlinku 1, 949 01 Nitra 16.09.2002 – 30.10.2006

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rozvoj jazykových zručností v rozsahu 5 mesiacov na univerzitách v Austrálii, Rusku a Ukrajine projekt 7RP Marie Curie Action - PIRSES- GA-2013-612536 2013-2017
Programming With PL/SQL Oracle Academy 2015
Oracle Database Design & Programming SQL Oracle Academy 2009
Odborná angličtina Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre 2007

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Databázové systémy Aplikovaná informatika 1. Informatika
Programovanie databázových aplikácií Aplikovaná informatika 1. Informatika
Informačné systémy Aplikovaná informatika 1. Informatika
Princípy softvérového inžinierstva Aplikovaná informatika 2. Informatika
Dátový manažment Aplikovaná informatika 3. Informatika
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
4
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
91
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
34
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Informačné technológie v podnikaní a priemysle Aplikovaná informatika 1. Informatika
Tímový projekt 1 Aplikovaná informatika 2. Informatika
Analýza edukačných dát Aplikovaná informatika 2. Informatika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
145
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
37
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
Wos: 49 / Scopus: 39
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
Wos: 22 / Scopus: 21
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
Google Scholar: 630
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
Google Scholar: 410
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
WoS (bez autocitácií):170 / Scopus (bez autocitácií): 122
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
Wos (bez autocitácií): 50 / Scopus (bez autocitácií): 78
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
1/1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1/1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1.

Drlik, M., Munk, M., Skalka, J. (2021). Identification of Changes in VLE Stakeholders' Behavior Over Time Using Frequent Patterns Mining. IEEE ACCESS, IEEE, 9, 23795-23813. DOI: 10.1109/ACCESS.2021.3056191.

[WoS, Scopus] 2020IF: 3.367, Q2 - JCR, CCC, Q1 - SJR, A+

2.

Kapusta, J., Drlik, M., Munk, M. (2021). Using of N-grams From Morphological Tags for Fake News Classification. PEERJ COMPUTER SCIENCE, PeerJ, 7, e624. DOI: 10.7717/peerj-cs.624.

[WoS, Scopus] 2020IF: 1.392, Q3 - JCR, CCC, Q1 - SJR, A+

3.

Drlik, M., Munk, M. (2019). Understanding Time-Based Trends in Stakeholders’ Choice of Learning Activity Type Using Predictive Models. IEEE ACCESS, IEEE, 7, 3106-3121. DOI: 10.1109/ACCESS.2018.2887057.

[WoS, Scopus] 2019IF: 3.745, Q1 - JCR, CCC, Q1 - SJR, A+

4.

Kapusta, J., Munk, M., Drlik, M. (2018). Website Structure Improvement Based on the Combination of Selected Web Structure and Web Usage Mining Methods. INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY & DECISION MAKING, World Scientific, 17(6), 1743-1776. DOI: 10.1142/S0219622018500402.

[WoS, Scopus] 2018IF: 2.862, Q2 - JCR, Q1 - SJR, A+


5.

Munk, M., Pilkova, A., Kapusta, J., Svec, P., Drlik, M. (2013). Pillar 3 and Modelling of Stakeholders Behaviour at the Commercial Bank Website During the Recent Financial Crisis. PROCEDIA COMPUTER SCIENCE: ICCS 2013 International Conference on Computational Science (A-ranked conference series), Elsevier, 18, 1747-1756. DOI: 10.1016/j.procs.2013.05.343.

[WoS, Scopus] CORE 2008-2021 Rank: A, A+


VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1.

Drlik, M., Munk, M., Skalka, J. (2021). Identification of Changes in VLE Stakeholders' Behavior Over Time Using Frequent Patterns Mining. IEEE ACCESS, IEEE, 9, 23795-23813. DOI: 10.1109/ACCESS.2021.3056191.

[WoS, Scopus] 2020IF: 3.367, Q2 - JCR, CCC, Q1 - SJR, A+

2.

Kapusta, J., Drlik, M., Munk, M. (2021). Using of N-grams From Morphological Tags for Fake News Classification. PEERJ COMPUTER SCIENCE, PeerJ, 7, e624. DOI: 10.7717/peerj-cs.624.

[WoS, Scopus] 2020IF: 1.392, Q3 - JCR, CCC, Q1 - SJR, A+

3.

Drlik, M., Munk, M. (2019). Understanding Time-Based Trends in Stakeholders’ Choice of Learning Activity Type Using Predictive Models. IEEE ACCESS, IEEE, 7, 3106-3121. DOI: 10.1109/ACCESS.2018.2887057.

[WoS, Scopus] 2019IF: 3.745, Q1 - JCR, CCC, Q1 - SJR, A+

4.

Kapusta, J., Munk, M., Drlik, M. (2018). Website Structure Improvement Based on the Combination of Selected Web Structure and Web Usage Mining Methods. INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY & DECISION MAKING, World Scientific, 17(6), 1743-1776. DOI: 10.1142/S0219622018500402.

[WoS, Scopus] 2018IF: 2.862, Q2 - JCR, Q1 - SJR, A+

5.

Munk, M., Drlik, M., Benko, L., Reichel, J. (2017). Quantitative and Qualitative Evaluation of Sequence Patterns Found by Application of Different Educational Data Preprocessing Techniques. IEEE ACCESS, IEEE, 5, 8989-9004. DOI: 10.1109/ACCESS.2017.2706302.

[WoS, Scopus] 2017IF: 3.557, Q1 - JCR, CCC, Q1 - SJR, A+


VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1.

ADF Skalka, J. - Drlik, M. - Obonya, J. (2019). Automated Assessment in Learning and Teaching Programming Languages using Virtual Learning Environment. Proceedings of 10th IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). IEEE Global Engineering Education Conference. Dubai, UAE, pp. 689-697.

Ohlas (Springer, Q2, CCC): Muuli, E. - Tonisson, E. - Lepp, M. - Luik, P. - Palts, T. - Suviste, R. - Paoli, K. - Sde, M. (2020) Using image recognition to automatically assess programming tasks with graphical output. Education and Information Technologies. Springer. Vol. 25, No. 6., pp. 5185-5203. doi: 10.1007/s10639-020-10218-z [citácia evidovaná v databáze Web of Science a Scopus] 2020IF:2.917, Q2, CCC

2.

ADF Skalka, J. - Drlik, M. (2018). Conceptual Framework of Microlearning-Based Training Mobile Application for Improving Programming Skills. Proceedings of 11th International Conference on Interactive Mobile Communication Technologies and Learning (IMCL). Thessaloniki, Greece. Springer, Advances in Intelligent Systems and Computing, Vol. 725, pp. 213-224, doi: 10.1007/978-3-319-75175-7_22

Ohlas (Taylor & Francis, Q1, CCC): Khong, HK - Kabilan, MK (2020). A theoretical model of micro-learning for second language instruction. Computer Assisted Language Learning, Routledge Journals, Taylor & Francis. doi: 10.1080/09588221.2020.1818786 [citácia evidovaná v databáze Web of Science a Scopus] 2020IF:4,789, Q1, CCC

3.

ADC Munk, M. – Drlík, M. – Benko, L. – Reichel, J. (2017). Quantitative and Qualitative Evaluation of Sequence Patterns Found by Application of Different Educational Data Preprocessing Techniques. IEEE Access, vol. 5, pp. 8989-9004, doi: 10.1109/ACCESS.2017.2706302. (2017IF: 3,557, Q1, CCC) A+

Ohlas (Taylor & Francis, Q1, CCC): Baek, C - Doleck, T. (2021). Educational Data Mining versus Learning Analytics: A Review of Publications From 2015 to 2019. Interactive Learning Environment, Routledge Journals, Taylor & Francis, doi: 10.1080/10494820.2021.1943689 [citácia evidovaná v databáze Web of Science a Scopus] 2020IF:3,928, Q1, CCC

4.

ADM Munk, M.- Drlik, M. (2011). Impact of Different Pre-Processing Tasks on Effective identification of Users' Behavioral Patterns in Web-based Educational System. In International Conference on Computational Science (ICCS) on the Ascent of Computational Excellence, Singapore, PROCEEDINGS OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONAL SCIENCE (ICCS) Book Series: Procedia Computer Science, Vol. 4, p. 1640-1649 0. (CORE 2008-2021 Rank: A, WoS, Scopus)

Ohlas (Elsevier, Q1, CCC): Li. Q.J., Baker, R., Warschauer, M. (2020). Using clickstream data to measure, understand, and support self-regulated learning in online courses. Internet and Higher Education, Elsevier, Vol. 45, 100727. [citácia evidovaná v databáze Web of Science a Scopus] 2020IF:7.178, Q1, CCC

5.

ADF Munk, M. - Drlík, M. (2011) Influence of Different Session Timeouts Thresholds on Results of Sequence Rule Analysis in Educational Data Mining. Communications in Computer and Information Science. No. 166. - DICTAP 2011, Part I. - ISSN 1865-0929, P. 60-74.

Ohlas (Springer, Q1, CCC): Angeli, C. - Valanides, N. (2013) Using educational data mining methods to assess field-dependent and field-independent learners' complex problem solving. ETR&D-Educational Technology Research and development. Springer, Vol. 61, no. 3., pp. 521-548, doi: 10.1007/s11423-013-9298-1 [citácia evidovaná v databáze Web of Science a Scopus] 2013IF:0,918, Q2, CCC - 2020IF:3,565, Q1, CCC

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1.

2018-1-SK01-KA203-046382 Work-Based Learning in Future IT Professionals Education - FITPED, zodpovedný riešiteľ, koordinátorom projektu bola UKF (https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2018-1-SK01-KA203-046382, https://fitped.eu/), 2018 - 2021

Projekt hodnotený ako príklad dobrej praxe.

2.

7RP PIRSES-GA-2013-612536 Int. Research Network Framework for Study and Development of New Tools and Methods for Advanced Pedagogical Science in the Field of ICT Instruments, e-learning and Intercultural Competences, zodpovedný riešiteľ za UKF (https://cordis.europa.eu/project/id/612536), 2013 - 2017

3.

VEGA 1/0821/21 Pilier 3 – verifikácia účinnosti revízií zverejňovaných informácií komerčnými bankami v období očakávanej COVID-19 ekonomickej krízy, spoluriešiteľ 2021 - 2023

4.

VEGA 1/0776/18 Optimalizácia obsahu a štruktúry zverejňovaných informácií v rámci Pilieru 3 na základe modelovania ich využívania stakeholdermi komerčnej banky, spoluriešiteľ 2018 - 2020

5.

KEGA 029UKF-4/2018 Inovatívne metódy vo výučbe programovania v príprave učiteľov a IT odborníkov(https://www.portalvs.sk/en/prehlad-projektov/kega/11588), spoluriešiteľ 2018 - 2020

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
prodekan pre vonkajšie vzťahy a rozvoj Fakulta prírodných vied UKF v Nitre 2018-2022
Akademický senát FPV UKF v Nitre Fakulta prírodných vied UKF v Nitre 2016-2018
Akademický senát UKF v Nitre Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre 2010-2014
Členstvo v ACM ACM - Association for Computer Machinery, USA 2007-2018
Člen programových výborov konferencií WEBIST (2017-2021), DATA (2017 - 2021), ICT Innovation (2012 - 2021) 2012-2022
Člen redakčnej rady časopisov (International Journal of Research in E-learning, Open Educational E-Environment of Modern University) 2016-2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Vinius University Vilnius, Lithuania 6.12.2021 - 13.12.2021 Erasmus+
Borys Grinchenko Kyiv University Kyiv, Ukrajina 4.9.2017 - 4.10.2017 7RP Marie Curie Action - PIRSES- GA-2013-612536 - International Research Network Framework for Study and Development of New Tools and Methods for Advanced Pedagogical Science in the Field of ICT Instruments, e-learning and Intercultural Competences
Curtin University in Perth Perth, Australia 1.11.2016 - 1.12.2016 7RP Marie Curie Action - PIRSES- GA-2013-612536 - International Research Network Framework for Study and Development of New Tools and Methods for Advanced Pedagogical Science in the Field of ICT Instruments, e-learning and Intercultural Competences
Herzen State Pedagogical University of Russia St. Petersburg, Rusko 1.4.2016 - 29.4.2016 7RP Marie Curie Action - PIRSES- GA-2013-612536 - International Research Network Framework for Study and Development of New Tools and Methods for Advanced Pedagogical Science in the Field of ICT Instruments, e-learning and Intercultural Competences
Herzen State Pedagogical University of Russia St. Petersburg, Rusko 18.4.2015 - 17.5.2015 7RP Marie Curie Action - PIRSES- GA-2013-612536 - International Research Network Framework for Study and Development of New Tools and Methods for Advanced Pedagogical Science in the Field of ICT Instruments, e-learning and Intercultural Competences
Borys Grinchenko Kyiv University Kyiv, Ukrajina 19.8.2015 - 13.9.2015 7RP Marie Curie Action - PIRSES- GA-2013-612536 - International Research Network Framework for Study and Development of New Tools and Methods for Advanced Pedagogical Science in the Field of ICT Instruments, e-learning and Intercultural Competences

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Na základe požiadavky hodnotiteľov z praxe uvádzam praktické skúsenosti v oblasti IT (primárne oblasť vývoja softvéru a riadenia projektov):


Návrh, tvorba, implementácia a zabezpečenie prevádzky informačných systémov UKF v Nitre

  • E-learningové portály edu.ukf.sk, amos.ukf.sk (2008 - súčasnosť) - správa a rozvoj univerzitného LMS Moodle
  • Webové sídlo fakulty - www.fpvai.ukf.sk (2016 - súčasnosť) - návrh a tvorba štruktúry a vzhľadu webového sídla, úprava funkcionalít, manažment CMS
  • Správa dokumentov doc.ukf.sk (2016 - súčasnosť) - správa a rozvoj systému
  • Portál univerzity (2013 - 2015) - spolupráca na návrhu a vývoji portálu, návrh dátovej štruktúry, zber a transformácia dát z ostatných IS, návrh a vývoj manažérskeho modulu pre sledovanie výkonov zamestnancov
  • Portál pre evidenciu projektov na UKF (2010 - 2015) - spolupráca na návrhu a vývoji jednotlivých modulov portálu
  • Transterm - terminologická databáza - (2016- 2018) vývoj webovej aplikácie pre tvorbu terminologických slovníkov
  • PRISCILLA (2018 - súčasnosť) - spolupráca na vývoji edukačného portálu pre mikrolearning a výučbu programovania. Systém je používaný niekoľkými európskymi univerzitami a slovenskými strednými školami. Umiestnený na https://priscilla.fitped.eu


Návrh, tvorba, implementácia a zabezpečenie prevádzky v systémov v podnikateľskej sfére

  • Návrh a implementácia portálu pre vzdelávanie a tréning odborných pracovníkov Jadrovej elektrárne Mochovce (2014 - 2018) - analýza prostredia a procesov, návrh riešenia a implementácia procesov, vývoj modulov, nasadenie a zaškolenie
  • Návrh a implementácia portálu pre štúdium slovenčiny ako cudzieho jazyk (2014 - súčasnosť) - analýza prostredia a procesov, návrh riešenia a implementácia procesov, nasadenie portálu, školenie, administrácia a rozvoj portálu. Portál je umiestnený na https://www.e-slovak.sk/
  • E-learningový portál pre spoločnosť Kontrolspol s.r.o, (2018 - súčasnosť) - analýza prostredia a procesov, návrh riešenia a implementácia procesov, nasadenie portálu, školenie, administrácia a rozvoj portálu. Portál je umiestnený na https://elearning.kontrolspol.sk/
  • vývoj softvéru pre skladové hospodárstvo (2005-2010)

Ocenenia

  • Ocenenie 'Green Group Award' (Best paper) - International Conference on Computational Science 2013, the Workshop on Computational Finance and Business Intelligence (Barcelona, June 5 - June 7, 2013) - ERA 2010 A-ranked conference
Dátum poslednej aktualizácie
12.02.2022